Ik zocht wat op over koolstofmonoxide en stuitte op het volgende. Een man (?) zoekt een manier om voldoende CO vrij te krijgen zodat hij zelfmoord kan plegen. 'Gratis adviseur' Erik is zo vriendelijk het even uit te leggen.
Wat is dezen
edit: spelling van Erik is wel een drama.
quote:
Hoe pleeg ik zelfmoord met koolmonoxide?[Gesteld op: 07-03-2010]
Toelichting:
De uitlaat van een auto is in mijn geval niet mogelijk, maar hoe komt er een zo grote hoeveelheid CO vrij dat je doodgaat?
Antwoord:
Hallo. Indien u perse een poging tot zelfdoding wild doen met CO dan is dat tegenwoordig zeker niet meer zo makkelijk omdat de moderne auto's allemaal CO uitstoot begrenst zijn en de overige apparatuur zo als gas haarden tegenwoordig al uitschakelen bij een zuurstof gehalte waar mensen nog best lang op kunnen overleven. Vaak word gedacht dat een CO vergiftiging lijd tot een vredig inslapen dit is niet zo het is daarom altijd verstandig om tijdens een zelfmoord poging met CO voldoende slaapmiddelen in te nemen om snel in te slapen. Wat men nodig heeft voor een poging tot zelfdoding met CO is een kleine ruimte die geen lucht binnen laat en een zo groot mogelijke CO bron. In Amerika heeft men geruime tijd geëxperimenteerd met CO chemische samen gestelde uit diverse chemicaliën en industriële CO2 uit gasflessen beiden bleken buiten gewoon dodelijk en er zijn diverse gevallen bekend waarin mensen tot zelfdoding over zijn gegaan via deze methodes. Het zelf chemisch produceren van CO is eigenlijk af te raden omdat het een vrij riskant proces kan zijn en veel onbedoelde neven producten kunnen vrijkomen. CO2 gas cilinders zijn op het moment nog vol op te verkrijgbaar bij de grotere slijterijen die ook biertap benodigdheden leveren , de statiegeld van een 10 liter CO2 fles is vrij duur (zon 150 Euro)de prijs van de CO2 valt meestal wel mee(zo rond de 30 euro). Het grote nadeel dat deze flessen hebben is dat ze een reduceer ventiel nodig hebben omdat er kans is op bevriezen van de fles uitlaat als men de fles zo opendraait zonder ventiel. In plaats van een erg duur reduceer ventiel kan men ook gewoonweg de goedkoopste verfstripper kopen en die via een tijdschakelaar zo monteren dat de uitlaat van de CO2 fles goed verwarmd word. Bedenk ook dat CO zwaarder is dan lucht en het verstandigste is om zich zo laag mogelijk bij de grond in een zo klein mogelijke ruimte te bevinden als men een poging tot zelfdoding wild doen met CO. Indien men een CO of een CO2 vergiftiging oploopt en dit overleeft kan en zal dit waarschijnlijk tot een blijvende hersenbeschadiging leiden. Droogijs is bevroren CO2 is relatief goedkoop en kan bij diverse firma's besteld worden en word bij voldoende afname gewoon thuis afgeleverd. Droogijs is extreem koud (-78 C) en word voor diverse doeleinden gebruikt, op het moment dat dit product volledig ontdooit is, is het niets anders dan CO2 in gas vorm . Bedenk wel dat droogijs niet zonder speciale bescherming aangeraakt mag worden en zeker niet in een volledig afgesloten behuizing geplaatst mag worden. CO heeft diverse nadelen voor een mogelijke poging tot zelfdoding, de benodigde dosis is vrijwel onmogelijk goed te bepalen, de kans dat de gene die u vind ook door CO bedwelmd word en eventueel hieraan schade zal onder vinden is zeker aanwezig. Omdat zelfdoding met CO een hoog doe het zelf gehalte heeft en het heel moeilijk is om te bepalen wanneer CO precies dodelijk is en omdat men een zeer ernstige hersenbeschadiging van een niet geslaagde zelfmoordpoging met CO kan overhouden raad ik het u af om een poging tot zelfdoding te doen met CO of CO2. Indien u ondanks dat toch tot een poging tot zelfdoding over wild gaan met CO zorg er dan voor dat u bij voorkeur door de brandweer gevonden word en geef duidelijk aan dat de ruimte waarin u zich bevind gevuld is met CO en alleen betreden kan worden met gebruik van perslucht, dit om ernstige ongevallen te voorkomen. Ik adviseer u om goed na te denken voor u aan zelfmoord begint en om zeker geen zelfmoord poging in een opwelling te doen. Mocht u behoefte hebben om te praten dan kunt u altijd met Sensoor bellen. Sensoor is een hulpdienst die men zowel telefonisch als ook per email en chat kan bereiken. Het telefoon nummer van Sensoor is 0900-0767 ook zijn ze via regionale nummers bereikbaar. Ik raad u aan om contact op te nemen met de Stichting de Einder. Stichting de Einder houd zich bezig met begeleiding van mensen met een doodswens. Zij kunnen u waarschijnlijk beter informeren dat voor mij mogelijk is . Ik wens u veel sterkte Erik .
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=129391
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain