je hebt ook AMOLED tv's die hebben geen backlight..maar de pixel zelf geeft lichtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:02 schreef EdRendum het volgende:
Ik denk dat je backlight en AmbiLight verwart. Backlight zorgt ervoor dat je het beeld kunt zien, dus vrij essentieel voor je tv.
Het geluid van de speakers moet je gewoon zelf horen. Ga naar een winkel en kijk/luister.
Dan mis je toch een gedeelte van het beeldquote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:55 schreef Logokiller het volgende:
Kan je op de led tv's ook inzoomen zodat je de zender logo's niet mee hoeft te zien?
B&O doet w.b.t. beeld en geluid kwaliteit geen concessies.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:13 schreef MrNiles het volgende:
[..]
je hebt ook AMOLED tv's die hebben geen backlight..maar de pixel zelf geeft licht
volgens mij heeft geen een platte tv fatsoenlijk geluid...omdat ie zo plat is, geen klankkast dus
maar misschien is die B&O wel goed,
ga naar de mediamarkt en test ze allemaal...ben je wel ff bezig
Die zijn er niet. Punt. Omdat ze niet genoeg ruimte hebben om fatsoenlijke speakers te herbergen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 07:55 schreef Logokiller het volgende:
Welke led tv's hebben een goed geluid vergeleken met een 10 jaar oude crt panasonic? Ik wil niet een geluidssysteem erbij kopen. Hoe staat de geluidskwaliteit aangegeven temidden van alle gegevens die er te zien zijn? Er moeten toch goed klinkende platte tv's zijn, voor mijn part niet plat want dat vind ik niet belangrijk.
Waarom zou je dat nou willen? Dan mis je gigantisch veel beeld...quote:Kan je op de led tv's ook inzoomen zodat je de zender logo's niet mee hoeft te zien?
Hoe heet de technische term voor de mogelijkheid tot inzoomen?
Nee, er zijn er genoeg op de markt die een glasplaat hebben. Persoonlijk vind ik dat wel fijn, komt het contrast ten goede. Maar goed, dat bepaalt iedereen voor zichzelf.quote:Ontspiegeld. Die led tv's zijn toch wel allemaal ontspiegeld he, ik las net dat er ook gespiegelde zijn, nee toch?
Dit begrijp ik niet? Elke tv (behalve OLED) heeft achtergrondverlichting, anders heb je geen beeld...quote:Achtergrondverlichting is wel goed, maar het moet niet verplicht zijn.
De zoekterm is backlight neem ik aan, maar wat is de zoekterm voor dat het niet verplicht is?
Zeggen dat B&O er niet uit zietquote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:32 schreef Dimens het volgende:
Stop eens met de televisies LED te noemen, want dat zij ze niet. Het zijn allemaal LCD televisies maar dan met een andere verlichting die de achtergrond verlicht. Heel leuk dat het LED lampjes zijn die de achtergrond verlichten, maar die CCFL balken achter 'normaal' LCD waren prima.
Een LCD televisie met goed geluid zul je nergens gaan vinden, daar is het sowieso handig om externe speakers op aan te sluiten. De enige met goed geluid die ik ooit gehoord heb, is de Bose VideoWave. Maar zoveel geld voor een televisie alleen om wat beter geluid te krijgen, moet je niet willen uitgeven.
Die B&O zal vast ook wel wat beter klinken maar dat ding ziet er gewoon weer niet uit.![]()
Als jij een televisie zonder achtergrond verlichting wilt, dan moet je eens kijken naar Plasma of naar hele dure OLED televisies. Maar OLED is nog ontzettend duur en bijna niet te krijgen.
Nee, dat is helemaal niet raar. Wat ik al zei: er is geen ruimte voor fatsoenlijke luidsprekers.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:10 schreef Logokiller het volgende:
Bedankt voor de informatie!
Wat raar dat die led tv's allemaal slechter klinken dan die oude crt's van 10 jaar oud.
Je ergert je, of iets irriteert je. En jij wil dus liever een korrelig, wazig beeld plus een gigantisch verlies van beeld, dan een klein zenderlogootje?quote:Dat inzoomen wil ik omdat ik mij vreselijk irriteer aan die zender logo's links en rechts. Is er geen zoekterm?
Uiteraard kun je dat uitzetten.quote:Ik bedoelde ambilight dus dat ze aan de achterkant een lamp hebben die de kamer mooi verlicht, lollig maar dat moet je kunnen uitzetten.
er is toch geen ruimte voor speakers...pak een panasonic plasma. super beeld en doordat ze wat dikker zijn komt er nog wat geluid uit..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 17:10 schreef Logokiller het volgende:
Bedankt voor de informatie!
Wat raar dat die led tv's allemaal slechter klinken dan die oude crt's van 10 jaar oud. Nee, ik ga geen dure tv van 2000 euro kopen.
Dat inzoomen wil ik omdat ik mij vreselijk irriteer aan die zender logo's links en rechts. Is er geen zoekterm?
Ik bedoelde ambilight dus dat ze aan de achterkant een lamp hebben die de kamer mooi verlicht, lollig maar dat moet je kunnen uitzetten.
Ik zal het voortaan lcd led noemen. Het is uiteindelijk nog steeds lcd allemaal. Ik zal amoled eens bestuderen.
hebben de panasonic tv nog steeds..quote:Op vrijdag 6 januari 2012 21:24 schreef Logokiller het volgende:
Nee, ik wil geen klein zenderlogootje. Ik wil bij sommige uitzendingen helemaal geen logo's.
Op mijn 10 jaar oude crt kan je inzoomen op het totale beeld met een zogenaamde zoomfunktie, als je dat doet dan zie je alles heel goed maar de logo's links en rechts vallen er af. Ik neem aan dat het zoomfunktie heet of zo.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 08:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Zeggen dat B&O er niet uit ziet![]()
't is allemaal persoonlijk natuurlijk, maar B&O is wel al jaren trendzetter voor w.b.t. design.
Zeg dan gewoon dat je zoveel geld er niet voor uit wilt geven.
De meeste computer monitoren hebben een mat scherm, geen glossy. Daardoor geeft deze iets minder licht en lijkt het zwart daardoor iets wat zwarter. Bij glossy heb je dat het meer grijs oogt, al is dat tegenwoordig bij de wat duurdere modellen ook al heel goed gemaakt.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 01:27 schreef Logokiller het volgende:
Op mijn Acer lcd computer monitor zie ik het zwart ook erg goed en ik vind het mooi. Of is zo'n computer monitor altijd van hogere kwaliteit dan een lcd tv? Dus dat het niet te vergelijken is.
Het geluid van die lcd monitor heeft inderdaad totaal geen bassen.
Is één model. Er zijn wel een paar mooie modellen. Alleen zijn die ontzettend prijzig. Ze hebben vorig jaar of in 2010 ook een model gehad dat ontzettend dik was (in fysiek opzicht) waar wel goede boxen in zaten. Maar dat was ook een televisie met een enorme prijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 22:46 schreef Dimens het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry, maar ik vind dit echt spuuglelijk.![]()
Ik moet zeggen dat ik het allemaal wat vind tegenvallen. Het is overigens niet zo dat het helemaal niet meer kan, maar men steekt er gewoon geen moeite meer in. Het duwt de prijs enorm omhoog, en de ruimte om iets meer te doen is erg beperkt. Sharp was de laatste die er nog wat extra moeite voor deed. Maar die hebben het getuige hun laatste serie ook gewoon opgegeven.quote:De Panasonic Plasma en Samsung LCD, zonder LED achtergrond verlichting, televisies vind ik het beste geluid geven voor een platte televisie.
Dat model ging het om en die vind ik, persoonlijk, ontzettend lelijk. Ik vind het meer op een open haard lijken dan op een televisie.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 16:25 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
Is één model. Er zijn wel een paar mooie modellen. Alleen zijn die ontzettend prijzig. Ze hebben vorig jaar of in 2010 ook een model gehad dat ontzettend dik was (in fysiek opzicht) waar wel goede boxen in zaten. Maar dat was ook een televisie met een enorme prijs.
Mooi en goed is het geluid niet, maar het klinkt allemaal net iets beter. In de avond uren doet mijn televisie geluid het prima als deze zacht moet zijn, maar overdag moet ik er niet aan denken alleen de speakers van mijn televisie te moeten gebruiken.quote:[..]
Ik moet zeggen dat ik het allemaal wat vind tegenvallen. Het is overigens niet zo dat het helemaal niet meer kan, maar men steekt er gewoon geen moeite meer in. Het duwt de prijs enorm omhoog, en de ruimte om iets meer te doen is erg beperkt. Sharp was de laatste die er nog wat extra moeite voor deed. Maar die hebben het getuige hun laatste serie ook gewoon opgegeven.
Inderdaad gewoon een geluidsset ernaast aanschaffen is de beste optie.
Tuurlijk kan dat. Inderdaad heb je gewoon alleen een receiver nodig wanneer je al boxen hebt staan waar je tevreden over bent. Als je geen surround opstelling hebt, hoeft het niet eens zoveel te kosten. Maar wil je het in de toekomst evt. wel, dan kun je ook wat meer uitgeven aan een receiver die alle aansluitingen al heeft.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 22:56 schreef Logokiller het volgende:
Ziet er goed uit zo'n Pioneer X-HM10 maar kan je nou ook vanuit je luie stoel het volume regelen met de afstandsbedienig van die Pioneer.
Ik vraag me af ik heb thuis KEF C55 boxen en die waren dacht ik bi-wiring of zoiets, kan je daar nou een soort van home cinema versterker op aansluiten (bijvoorbeeld die Pioneer X-HM10) en dan via die versterker het volume regelen op die afstandsbediening?
Dan zou ik alleen die verterker maar hoeven te hebben,
neemt weinig ruimte in. Ik heb natuurlijk wel een versterker maar die heeft geen afstandsbediening, ik ben lui.
nieuwe tv's ondersteunen audio return channel via hdmi.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Dimens het volgende:
Volgens Xaobotnik wel, maar ik ben er niet zeker van. Bij mijn eigen opstelling kan dit niet.
Televisie --> optisch toslink --> receiver
Bij mij is dit een digitale aansluiting, geen mogelijkheid om het allemaal via het volume van de televisie te regelen dus. Maar misschien, wanneer je het met rood en wit tulp kabel aansluit, is dit wel weer mogelijk omdat het analoog is.
Persoonlijk zou ik het niet doen en liever een andere receiver aanschaffen die ook een toslink aansluiting heeft en het volume met de AB van de receiver regelen.
Dan moet je Receiver dat ook hebben en de kans is heel erg groot dat de receiver van logokiller dat niet heeft.quote:Op zondag 8 januari 2012 17:34 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nieuwe tv's ondersteunen audio return channel via hdmi.
Met digitaal weet ik dat dit niet kan. Maar je zou ook kunnen kijken naar zo'n universele AB van logitech of zo. Kijken of die ook geschikt is voor jouw receiver en dan hoef je ook meteen niet meer de AB van de televisie te gebruiken. Vrij handig is dat, vooral die Harmony One van Logitech.quote:Op zondag 8 januari 2012 21:04 schreef Logokiller het volgende:
Ik weet wel dat er voor meer dan 100 euro omvormers zijn van hdmi naar rca audio.
http://www.mcsnet.nl/nl/dept_126.html
Mijn versterker heeft o.a. optisch in (spdif) en coaxiaal in en uit en dan zijn er nog gele stekkers, allemaal nooit gebruikt.
Maar ja, kan ik dan echt het volume regelen met de afstandsbediening van de tv.
Hmm, nee, dan is het niet zo, en slechts in bepaalde gevallen. Ik had vroeger op mijn slaapkamer de boel zo aangesloten, ook via toslink, en toen werkte het wel zo. Maar dat is inderdaad niet altijd zo, net even simpel uitgeprobeerd met een tulp naar mijn versterker op mijn huidige tv. Daar zat ik dus fout.quote:Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Dimens het volgende:
Volgens Xaobotnik wel, maar ik ben er niet zeker van. Bij mijn eigen opstelling kan dit niet.
Televisie --> optisch toslink --> receiver
Bij mij is dit een digitale aansluiting, geen mogelijkheid om het allemaal via het volume van de televisie te regelen dus. Maar misschien, wanneer je het met rood en wit tulp kabel aansluit, is dit wel weer mogelijk omdat het analoog is.
Persoonlijk zou ik het niet doen en liever een andere receiver aanschaffen die ook een toslink aansluiting heeft en het volume met de AB van de receiver regelen.
een lcd monitor gebruikt 60hz. je schiet er niets me op het omhoog te zettenquote:Op woensdag 11 januari 2012 03:27 schreef Logokiller het volgende:
Ik was nog een belangrijke vraag vergeten.
Televisies piepen altijd, dat is meestal de voeding of anders het beeldscherm zelf.
Toch heb ik ooit een crt van Telefunken gehad en die piepte niet. Mijn lcd computer monitors piepen onder bepaalde omstandigheden, zeer zeker wanneer de vernieuwingsfrequentie omhoog gezet wordt.
Welke merken blinken uit in de afwezigheid van gepiep?
Dat is niet de vernieuwingsfrequentie, maar de helderheid (brightness). Veel fabrikanten, waaronder Samsung, hebben daar last van als je het op een bepaald percentage zet. Het aantal Hz heeft hier niks mee te maken.quote:Op woensdag 11 januari 2012 03:27 schreef Logokiller het volgende:
Ik was nog een belangrijke vraag vergeten.
Televisies piepen altijd, dat is meestal de voeding of anders het beeldscherm zelf.
Toch heb ik ooit een crt van Telefunken gehad en die piepte niet. Mijn lcd computer monitors piepen onder bepaalde omstandigheden, zeer zeker wanneer de vernieuwingsfrequentie omhoog gezet wordt.
Welke merken blinken uit in de afwezigheid van gepiep?
Gebruikt 60Hz?quote:Op woensdag 11 januari 2012 10:07 schreef Matty___ het volgende:
[..]
een lcd monitor gebruikt 60hz. je schiet er niets me op het omhoog te zetten
als ik hz icm montor in een zin gebruik dan bedoel ik ook de refreshratequote:Op donderdag 12 januari 2012 07:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Gebruikt 60Hz?![]()
De indicatie 60Hz bij monitoren is de updaterate v.h. scherm.
De pieptoon die je bij moderene tv's/monitoren zou kunnen horen is die v.d. schakelendevoeding. Het gedeelte wat een werkbare spanning voor je elektronica maakt van de 230VAC.
Meestal iets van tussen de 10kHz en 15kHz.
Die 60Hz zou je eerder als een brom ervaren, als je die al zou horen.
Het geluid wat je bij de oude glasbakken (CRT Monitoren/tv's) hoorde was het geluid van de hoogspanning die gemaakt werd.
En ja, dat is allemaal te ontwerpen zonder dat je dat hoeft te horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |