abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:22:15 #1
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106454429
quote:
DEN HAAG - Een jongen van 9 jaar is donderdag gewond geraakt toen vuurwerk ontplofte op een pleintje aan de Breukelensestraat in Den Haag. Het jochie is naar het ziekenhuis gebracht met „aanzienlijk letsel” aan zijn gezicht. Dat heeft de politie donderdag laten weten.

De jongen was met leeftijdsgenootjes aan het spelen op het pleintje. Ze waren gevonden vuurwerk aan het aansteken, waarbij iets in het gezicht van de jongen ontplofte.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)door_vuurwerk__.html
Signature. Punt.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:22:35 #2
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106454449
Mijn mening: Eigen schuld, dikke bult.
Signature. Punt.
pi_106454752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef MadoRS het volgende:
vuile klootzak, het is een kind van 9
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106454915
quote:
15s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:27 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Toen ik 6 was wist ik al dat dat gevaarlijk was. Niet dat ik het mij toen erg aantrok. Je wist gewoon dat je dat vuurwerk dan moest aansteken met een vuurspuwer.

Daarnaast: als hij zó ontzettend jong was. En onverantwoord op die leeftijd, hoe komt zo'n ongeleid simplistisch figuur dan aan een aansteker? Ook maar verbieden, die aanstekers enzo?
pi_106455073
nouja, hopen dat z'n gezichtje onherstelbaar beschadigd is he, dan heeft hij zijn lesje pas geleerd
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:35:27 #6
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106455250
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:33 schreef drumstickNL het volgende:
nouja, hopen dat z'n gezichtje onherstelbaar beschadigd is he, dan heeft hij zijn lesje pas geleerd
Juist
pi_106455301
Debiele figuren (moeder+kind) ah, TS schetst hierin een mooi profiel van zichzelf.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_106455662
quote:

[..]

Dit. Alsof je dat kind iets kunt aanrekenen. Beetje kort door de bocht.
Who motivates the motivator?
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:46:34 #9
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106455891
quote:

[..]

Ik vind je ook lief.

Het lijkt me wel redelijk dat de ouders het kind erop attenderen (vooral voor het naar buiten gaat) dat het niet met vuurwerk moet spelen

Ik wist toen ik een jaar of 5 was al dat ik dat niet moet doen
Signature. Punt.
pi_106456071
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:42 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Dit. Alsof je dat kind iets kunt aanrekenen. Beetje kort door de bocht.
Kinderen zijn niet zo compleet achterlijk dat ze totaal geen benul hebben van wat je zegt op het moment dat je 'niet met vuurwerk spelen' zegt.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:57:05 #11
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_106456547
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:42 schreef Spouwerranger het volgende:

[..]

Dit. Alsof je dat kind iets kunt aanrekenen.
Waarom zou dat niet kunnen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_106457069
Het lijkt mij wel redelijk dat gemeenten zorgen dat die rotzooi opgeruimd is voor maar liefst 5 januari.
Daar wordt namelijk geld voor betaald door alle burgers.
pi_106457400
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:05 schreef JellieVrolijk het volgende:
Het lijkt mij wel redelijk dat gemeenten zorgen dat die rotzooi opgeruimd is voor maar liefst 5 januari.
Daar wordt namelijk geld voor betaald door alle burgers.
Waarschijnlijk hebben ze dat ook gedaan. Alleen kunnen ze moeilijk grasvelden en bloemenperkjes schoonmaken.
pi_106457525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:12 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze dat ook gedaan. Alleen kunnen ze moeilijk grasvelden en bloemenperkjes schoonmaken.
Het was een pleintje toch?
pi_106458103
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:14 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Het was een pleintje toch?
Dat schept wel het beeld dat het uit bestrating bestaat. Daar heb je gelijk in.

Aan de andere kant zijn hier al dagen regenbuien die die het weer bepalen. Dus misschien lag het in een portiek, of op een andere droge plek. Maar goed, dat is allemaal speculatief.
pi_106458510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:24 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Dat schept wel het beeld dat het uit bestrating bestaat. Daar heb je gelijk in.

Aan de andere kant zijn hier al dagen regenbuien die die het weer bepalen. Dus misschien lag het in een portiek, of op een andere droge plek. Maar goed, dat is allemaal speculatief.
Laat ik voorop stellen dat ik vind dat mensen hun eigen rotzooi moeten opruimen qua vuurwerk.
Maar de gemeente blijft verantwoordelijk. En dan zie je mensen van de sociale werkplaats dat doen. Hartstikke mooi voor die mensen hoor, zo meteen mogen ze het met behoud van uitkering doen zelfs, maar ik vind het slordig werk van de gemeentes. Ze weten heel goed dat het gevaarlijk is. Opruimen die troep vanuit de gemeentelijke belastingenpot. Daar betalen we voor, zorg voor de veiligheid van de burgers. En met name kinderen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:42:34 #17
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106459088
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:31 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat ik vind dat mensen hun eigen rotzooi moeten opruimen qua vuurwerk.
Maar de gemeente blijft verantwoordelijk. En dan zie je mensen van de sociale werkplaats dat doen. Hartstikke mooi voor die mensen hoor, zo meteen mogen ze het met behoud van uitkering doen zelfs, maar ik vind het slordig werk van de gemeentes. Ze weten heel goed dat het gevaarlijk is. Opruimen die troep vanuit de gemeentelijke belastingenpot. Daar betalen we voor, zorg voor de veiligheid van de burgers. En met name kinderen.
Of je blijft als burger met je poten van dat vuurwerk af?
Signature. Punt.
pi_106459519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:31 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Hier was alles voor het grootste gedeelte opgeruimd. Ik vind echter niet dat kosten wat kost alles opgeruimd moet worden. Het moet wel realistisch blijven.

Ik zie de overheid ook niet als iets wat tegen elke prijs alles maar moet proberen tegen te houden. Dat zou ook wat wezen. Hoe raar het nu ook lijkt, maar tientallen miljoenen extra uitgeven omdat één kind (zogenaamd) niet weet dat afgestoken vuurwerk gevaarlijk is en daardoor echt al het vuurwerk moet worden opgeruimd vind ik kwalijk en totaal niet realistisch.
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:53:59 #19
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106459637
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:50 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Hier was alles voor het grootste gedeelte opgeruimd. Ik vind echter niet dat kosten wat kost alles opgeruimd moet worden. Het moet wel realistisch blijven.

Ik zie de overheid ook niet als iets wat tegen elke prijs alles maar moet proberen tegen te houden. Dat zou ook wat wezen. Hoe raar het nu ook lijkt, maar tientallen miljoenen extra uitgeven omdat één kind (zogenaamd) niet weet dat afgestoken vuurwerk gevaarlijk is en daardoor echt al het vuurwerk moet worden opgeruimd vind ik kwalijk en totaal niet realistisch.
Dit.

Alles zo snel mogelijk opruimen is duurder dan wat ziekenhuiskosten, lijkt me.
Signature. Punt.
pi_106460068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:53 schreef MadoRS het volgende:

[..]

Dit.

Alles zo snel mogelijk opruimen is duurder dan wat ziekenhuiskosten, lijkt me.
Dat niet alleen. De directe omgeving zou hierin een veel grotere rol moeten spelen.
pi_106460636
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:42 schreef MadoRS het volgende:

[..]

Of je blijft als burger met je poten van dat vuurwerk af?
Iemand van 9 is geen burger, die is afhankelijk van burgers en overheid.
Helaas voor dat joch loopt hier 90% van de "volwassen" burgers rond met een bordje: "schop me" op hun rug.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:21:48 #22
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_106461037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:22 schreef MadoRS het volgende:
Dit. 1 januari mag al niet, maar wordt oogluikend toegestaan. Het is nu 5 januari, nu moet het eens afgelopen zijn met die onzin. Van mij mogen ze dit "slachtoffer" meteen strafrechtelijk vervolgen voor afsteken van vuurwerk buiten de toegestane periode.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:13:30 #23
363604 MadoRS
Ondertitel. Punt.
pi_106484481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:21 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dit. 1 januari mag al niet, maar wordt oogluikend toegestaan. Het is nu 5 januari, nu moet het eens afgelopen zijn met die onzin. Van mij mogen ze dit "slachtoffer" meteen strafrechtelijk vervolgen voor afsteken van vuurwerk buiten de toegestane periode.
Mee eens.
Signature. Punt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 15:35:23 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_106485478
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:21 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Degene die vuurwerk on afgestoken laten slingeren moeten ze aanpakken. Indien je het kind zou willen vervolgen schat ik je verstandelijk niet veel verder dan een 9 jarige. Maar het zal wel weer een kansloze poging tot humor zijn....
pi_106486206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Toen ik 6 was wist ik al dat dat gevaarlijk was. Niet dat ik het mij toen erg aantrok. Je wist gewoon dat je dat vuurwerk dan moest aansteken met een vuurspuwer.
Dit dus. Als je het niet meer veilig kan aansteken op de normale manier, dan leg je er zo'n doormidden gebroken tol naast of zo'n flashing diamond o.i.d., dan wil ie wel hoor... alleen dan zonder dat je 'm in je klauwen hebt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')