abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106448930

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:38:32 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106448995
Ik wilde hem ook al dichtgooien! Met:

quote:
Chrome kan ik nog proberen idd! Maar eigenlijk vind ik het vooral stom dat FF het niet meer doet }:| Ik bedoel, dat moet toch ergens aan liggen he! :P Maar vriendje kan het nog niet vinden geloof ik. Maar ik ga wel aan de Chrome :P Nicht geschossen ist alteit vermisst! Oder so :')
En dan een TT gerelateerd aan HipsterV1z :7 Hing rond met allerhande vrouwmenschen in een afvaltopic before it was cool :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_106448997
Maar even wat eten maken :Y Bruine bonen met spek :9~
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_106449090
Eensch met TT.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106449276
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:6 je bedoelt dus wel de gebruikers! Niet onze fout dat het merendeel IE gebruikt :{w
Wij negeerden het niet, we hadden gewoon geen keuze... Voel nog steeds de drukkende handen van IE die me gegijzeld houd in een standaardloze werkomgeving. ;(

Gelukkig geen last van Stockholm-syndroom :D
Waarom kan het niet gewoon allebei? Dus apart zorgen dat het werkt voor IE én voor andere browsers? :+
[/n00b]

Wel eensch met TT inderdaad! En ik gebruik alles door elkaar, dus ik kan het weten. :P
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_106449392
Kwak gefeliciteerd :*
XM & Duvel gefeliciteerd *;

Maria& gefeliciteerd *O*
Je mag driemaal feestvieren
- na tekenen contract, bescheiden
- na eerste salaris, met kado' tjes
- na verstrijken proeftijd, met kado
Zou ik zeggen dan.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106449431
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:45 schreef Mini. het volgende:

[..]

Waarom kan het niet gewoon allebei? Dus apart zorgen dat het werkt voor IE én voor andere browsers? :+
[/n00b]

Wel eensch met TT inderdaad! En ik gebruik alles door elkaar, dus ik kan het weten. :P
Lijkt me toch dat ze dat doen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken?
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_106449488
Waarom opent tumblr bij mij niet in FF?
pi_106449568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:50 schreef Ewelina het volgende:
Waarom opent tumblr bij mij niet in FF?
Werkt alleen met IE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_106449881
Ah, opgelost. O+
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:59:37 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_106449978
Maria! Dat FF-probleem had ik ook. Weet niet meer hoe ik het heb opgelost :'). Heb er nu geen last meer van, want nieuwe laptop. Maar hij verbruikte enorm veel processorkracht als ik hem een tijdje aan had staan.
Niet meer actief op Fok!
pi_106450064
lijst
• half uur roeien
• yoghurt met havermout
• 2 roggebroodjes pindakaas
• 1 (een!) bastognekoekje
• 5 boterhammen vlees
• 1,5 kg groente/fruit
• 1 glas wijn
• avondeten: 3 ons sperziebonen, 1/2 pak gebakken tahu, pindasaus, hapje atjar tauge
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106450169
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:48 schreef sigme het volgende:

Maria& gefeliciteerd *O*
Zou ik zeggen dan.
Oh, dat is wel een mooie! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_106450496
Nu nog een profieloto uploaden. Leuk, zo'n blog. :')
pi_106450702
Oeh sigme ik ben trots op je, 1 koekje maar!!
pi_106450797
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:15 schreef Perruche het volgende:
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_106450809
Wat saai die laptop discussie :D

Kerft ondertussen opnieuw in gedachten nooit, nooit meer binnendoor te gaan als de ring vast staat :(
pi_106450816
Mijnes:

O: dubbele bth pindakaas/sambal, druiven
T: reepje ontbijtkoek, koffie met melk
L: bagel met eiersalade, salade van courgette/komkommer/olijf
T: handje gemengde noten, appel
D: 2 gegrilde paprika's, 1 ui en wat cherrytomaatjes gebakken met 2 eieren en 2 snee brood
S: bodycombat
T: peer, stukje witte chocolade
pi_106450894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:15 schreef Perruche het volgende:
^^

*O* *O* *O*

Lijstje vandaag:

O: 2 boterhammen vlokken
T: kwark
L: 2 boterhammen vlokken
D: pandanrijst, kip met perzik, tomatensaus en spekjes, komkommer

Zometeen nog wat mandarijnen. :)
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:20:48 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_106450960
Wat een bijzondere d ewelins
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_106450980
:D

Het is echt door de slankies dat ik genoeg wilskracht kan vinden om die koekjes gewoon te laten liggen :') :@

:*
pi_106450992
Ewelina waar zijn je groenten? rare combinatie trouwens, tomatensaus met spekjes en kip en perzik :D
pi_106451004
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:21 schreef sigme het volgende:

Het is echt door de slankies dat ik genoeg wilskracht kan vinden om die koekjes gewoon te laten liggen :') :@

*O*
pi_106451052
quote:

:D O+ *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:24:41 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_106451168
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:48 schreef sigme het volgende:
Kwak gefeliciteerd :*
XM & Duvel gefeliciteerd *;

Maria& gefeliciteerd *O*
Zou ik zeggen dan.
:D Dat klinkt goed :9 Daar kan ik me wel in vinden! :+

quote:

Haha tof :D Knap idd, maar 1 koekje! Bij mij smaakt 1tje vaak naar meer, behalve als het een megakoek is ofzo :')
Door de slankies voel ik me wel schuldig als ik geen groenten eet en ben ik eerder geneigd om af en toe een visje te kopen voor lunch, ondanks duur :+ De macht van een forum in actie!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')