Als je een spanningzoeker hebt kun je zo testen of er spanning staat op de rode draad van de thermostaat naar de schakelaar en vandaar verder naar de witte of de gele.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:17 schreef MaximusTG het volgende:
Hier de pizza voor mn vriendin:
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Na het weekend weer prutsen met de Bestron. Ff nieuwe batterij voor de multimeter halen. Aan zo'n hitte-element zelf kan volgens mij niet veel kapot gaan. Dat is toch niet meer dan een grote weerstand?
Ik vermoed dat er een draadje kapot is of zo. Zelfs als ik de "thermostaat" omzeil wordt ie nog niet warm..
Lekkere pizza's weer, ook die voor je vriendin (die ziet er het lekkerst uit)quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:30 schreef MaximusTG het volgende:
Ik ga gewoon maandag ff met de multimeter de geleiding van alle draadstukjes testen. Heb daarnet een oude stekker +kabel gestript en de twee draden direct op het element aangesloten. (Do not try this at home). En hij werd meteen heet. Dus het is echt een breukje ergens in een van de draden. Misschien wel diegene in het flexibele stuk, van de onderkant naar de bovenkant.
Edit; met overgebleven deeg van gisteren nog een lunchpizza gebakken. Zo, voorlopig weer even genoeg foto's gepost. Of zijn jullie ze nog niet zat
?
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
Heb je nog iets gezien waarmee je de thermostaat anders kunt instellen? Het idee om de bovenverwarming permanent aan te hebben, en de onderverwarming met de thermostaat te schakelen spreekt me ook wel aan.quote:Op maandag 13 februari 2012 19:10 schreef MaximusTG het volgende:
Dankje:). Bestron zit inmiddels weer in elkaar. En niet eens een schroefje over.
Nu ff testverwarmen.
Dat verstelbare van die thermostaat klinkt goed, maar het doorslaan van je thermische zekering klinkt niet goed. Een goed functionerende thermische zekering vind ik erg belangrijk, want om nou je hele huis te gebruiken als pizza-oven...quote:Op maandag 13 februari 2012 22:30 schreef MaximusTG het volgende:
Jahoor, hij is heel simpel te tweaken van binnen. Sowieso, om de bovenkant permanent aan te hebben is een kwestie van een extra kabel trekken, die direct koppelen aan het bovenste element, en aan de buitenkant een schakelaar maken of zo.
Alleen; als je de bovenkant permanent aanhebtt heeft dat natuurlijk ook invloed op de thermostaat. Die zal dan ook onder invloed van het bovenste element afslaan.
De thermostaat is gewoon een metalen plaatje dat buigt als het warm wordt en daardoor het circuit verbreekt. Door dat plaatje wat te buigen, of een schroefje wat losser te draaien kan je ook zorgen dat ie pas later afslaat.
Overigens was het probleem met mijn Bestron toch niet een breukje, of nou ja, de verbinding tussen een van de polen van het voedingssnoer was verbroken, maar dat was omdat de thermische zekering verbroken was. Heb em er nu maar tussenuit gehaald. Misschien vervang ik em wel door een die tot een hogere temperatuur kan. Deze kon maar tot 133 graden..
Beetje jammer dus als je oven veeeel warmer wordt.
Eventueel kan ik wel opschrijven hoe je em openschroeft.
Ik bak in +/- 6 a 7 minuten een (flink belegde) pizza volledig gaar in mijn oven op 250 graden. Ik betwijfel dus of de Bestron die 380 gaat halen... Dan zou je in pakweg 3 minuten je pizza met topping gaar bakken..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:59 schreef MaximusTG het volgende:
Klopt ja, die ken ik wel. Alleen die laatste komt nog het hoogste, tot 380 graden. Maar daar zou hij volgens verschillende bronnen overheen gaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |