abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:07:56 #1
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106442199
Hey!

We hebben nu enige tijd de nieuwe ubee router van ziggo en we hebben het een tijdje aangekeken, maar eerlijk is eerlijk. Dat ding geeft gewoon net niet genoeg signaalstrekte af om op zolder te kunnen internetten. Dus ik dacht: Geen probleem, we hebben de linksys (WRT54GL) nog!

Dus nou wilde ik die draadloos achter de Ubee router zetten, maar klopt het nou dat dat niet kan?

Waarom niet? Is hier een workaround voor?

Het is echt klote, ik heb op zolder mijn werkplek en de verbinding is echt problematisch. Aan-uit-aan-uit-aan-uit. Dat werk.

Dus, beste Fok!kers, weten jullie of dit misschien toch nog kan?
Een kabel tussen de routers is geen optie, aangezien dit de signaalsterkte nauwelijks zal beinvloeden, mijn oude router gaf ook al niet echt een fantastisch signaal.

EDIT:
kan ik misschien cfw op de Linksys router knallen die dit mogelijk maakt?
pi_106442348
Ja er is een workaround, leg een kabel neer, dat is namelijk wel betrouwbaar.
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:13:22 #3
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106442426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:11 schreef redhead666 het volgende:
Ja er is een workaround, leg een kabel neer, dat is namelijk wel betrouwbaar.
Ik heb toch juist en wifi modem om geen gaten te hoeven boren. Ik heb er zelfs 2! Er moet een mogelijkheid zijn.
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:16:08 #4
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_106442537
powerline :*
I follow you......but not on Twitter
pi_106442622
Je wilt de accesspoint draadloos aansluiten op je ubee modem? Ja dat wordt lastig denk ik. Je moet namelijk wel een kabel leggen vanaf de modem naar de accesspoint, enne, wat 1-of-6Billion zegt werkt ook goed/beter.
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:18:05 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106442644
Uiteraard is het mogelijk om een router achter het Ubee modem van Ziggo te plaatsen:

- Schakel DHCP uit in de linksys
- Sluit de kabel tussen de Ubee en de Linksys aan op een van de LAN-porten
So we just called him Fred
pi_106442839
Je kan je Linksys router gewoon als een zogenaamde 'repeater' gebruiken. Dan zet je hem binnen het bereik van je Ubee-router waarna hij het signaal weer versterkt doorstuurt.

Heb ik hier ook, werkt perfect :)
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:22:20 #8
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106442843
mijn eerste idee lijkt waarheid:
je kunt met cfw op de linksys router deze truc doen.

Zie:http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:22:51 #9
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106442861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:22 schreef Wootism het volgende:
Je kan je Linksys router gewoon als een zogenaamde 'repeater' gebruiken. Dan zet je hem binnen het bereik van je Ziggo-router waarna hij het signaal weer versterkt doorstuurt.

Heb ik hier ook, werkt perfect :)
Hoe doe je dat?

(geen cfw = beter)
pi_106442903
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:22 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?

(geen cfw = beter)
Moet je even Googlen
Eerste hit: http://lifehacker.com/556(...)sting-wi+fi-repeater

Is trouwens wel dmv van custom-firmware. Hoef je je niet door af te laten schrikken trouwens, installeren is zo gepiept en 100x beter en sneller dan de standaard firmware die je al hebt.
pi_106442926
Je kan ziggo bellen en hun router op bridged laten zetten (doen ze terwijl je aan de telefoon ben op afstand).. hierdoor zet je alle functies van je ubee uit, zowel de router functie als wireless dus hij zet allen het signaal nog maar om zeg maar..
En dan kan je dus gewoon je 2de router gebruiken voor al je instellingen etc zonder dat die ubee loopt te kutten
  donderdag 5 januari 2012 @ 16:26:18 #12
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106443026
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef WallieP het volgende:
Je kan ziggo bellen en hun router op bridged laten zetten (doen ze terwijl je aan de telefoon ben op afstand).. hierdoor zet je alle functies van je ubee uit, zowel de router functie als wireless dus hij zet allen het signaal nog maar om zeg maar..
En dan kan je dus gewoon je 2de router gebruiken voor al je instellingen etc zonder dat die ubee loopt te kutten
Dat zal helaas effectief niet zo veel veranderen aangezien de situatie maar beperkt beter was met de oude router.
pi_106443031
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:24 schreef WallieP het volgende:
Dat is de beste optie idd.
-weg-
pi_106443052
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 16:26 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat is de beste optie idd.
Nee dus :')
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:08:55 #15
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106500572
Nu bezig ermee... Zojuist de firmware geupload.

Twijfel wel over die hard reset.
Ik heb het een paar keer geprobeerd en ik kreeg het gewoon niet voor elkaar om tegelijk de resetknop ingedrukt te houden én de stekker eruit te trekken. Toch maar geprobeerd...

Maar misschien is ie nu wel stuk :D

EDIT:

Het is gelukt.
  vrijdag 6 januari 2012 @ 21:48:45 #16
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106503165
Dat geld tenminste voor de installatie van DD WRT. Maar die repeater, dat wil maar niet. ff wat andere tutorials zoekn.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 18:05:55 #17
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_106530388
Hey!

We hebben nu enige tijd de nieuwe ubee router van ziggo en we hebben het een tijdje aangekeken, maar eerlijk is eerlijk. Dat ding geeft gewoon net niet genoeg signaalstrekte af om op zolder te kunnen internetten. Dus ik dacht: Geen probleem, we hebben de linksys (WRT54GL) nog!

Dus nou wilde ik die draadloos achter de Ubee router zetten, maar klopt het nou dat dat niet kan?

Waarom niet? Is hier een workaround voor?

Het is echt klote, ik heb op zolder mijn werkplek en de verbinding is echt problematisch. Aan-uit-aan-uit-aan-uit. Dat werk.

Dus, beste Fok!kers, weten jullie of dit misschien toch nog kan?
Een kabel tussen de routers is geen optie, aangezien dit de signaalsterkte nauwelijks zal beinvloeden, mijn oude router gaf ook al niet echt een fantastisch signaal.

EDIT:
kan ik misschien cfw op de Linksys router knallen die dit mogelijk maakt?
-------

EDIT 2:
Zoals je lager in dit topic kunt lezen ben ik er een paar uurtjes mee zoet geweest, maar uiteindelijk is het dan toch, met dank aan Wootism, gelukt.
Ik heb het volgende gedaan:

1. Log in op de Ubee host router en verander om te beginnen het IP-adres van de Ubee van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1. Direct in het voorste scherm.

2. Volg de stappen in op deze website om speciale firmware (DD-WRT) op je router te zetten: http://lifehacker.com/556(...)sting-wi+fi-repeater

Deze stap is klaar wanneer je router de andere firmware draait, dat zie je aan de andere admin-omgeving (als je naar het routeradres gaat in je browser).

3. Na dit gedaan te hebben liep ik dus vast, want er ging toch iets mis toen. Na wat googlen en proberen besloot ik toch maar de officiele tutorial te volgen om de repeater aan het werk te krijgen:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater

Toen lukte het wel. Hier wat aandachtspuntjes/tips:
- Als het kan, ga in stap 2 met de (toekomstige repeater) router naast de host router zitten, dit voorkomt verwarring als de ene router de andere niet kan vinden.
- Doe na de installatie van de DD-WRT software op je router nogmaals een hard-reset, ik weet niet zeker of dat het probleem was bij mij, maar het kan geen kwaad.
- Een hard-reset wordt als volgt uitgevoerd: je drukt de reset knop in, wacht 30 seconden, trek de powerkabel uit de router (je houdt daarbij de reset-knop ingedrukt), wacht weer 30 seconden, stop de powerkabel terug in de router (houdt de reset knop wederom ingedrukt) en wacht weer 30 seconden, dan kun je de reset-knop loslaten. In totaal houdt je de reset button dus 90 seconden ingedrukt. Verzeker jezelf ervan dat je dit goed doet, want je router kan serieus stuk gaan als je het niet goed doet. Het helpt als je een stopwatch gebruikt bij het resetten.

Succes! Als je een vraag hebt, voel je vrij om me te pm'en, sinds dit topic wsl wordt gesloten.

[ Bericht 2% gewijzigd door n00b13 op 07-01-2012 18:42:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')