Hey!
We hebben nu enige tijd de nieuwe ubee router van ziggo en we hebben het een tijdje aangekeken, maar eerlijk is eerlijk. Dat ding geeft gewoon net niet genoeg signaalstrekte af om op zolder te kunnen internetten. Dus ik dacht: Geen probleem, we hebben de linksys (WRT54GL) nog!
Dus nou wilde ik die draadloos achter de Ubee router zetten, maar klopt het nou dat dat niet kan?
Waarom niet? Is hier een workaround voor?
Het is echt klote, ik heb op zolder mijn werkplek en de verbinding is echt problematisch. Aan-uit-aan-uit-aan-uit. Dat werk.
Dus, beste Fok!kers, weten jullie of dit misschien toch nog kan?
Een kabel tussen de routers is geen optie, aangezien dit de signaalsterkte nauwelijks zal beinvloeden, mijn oude router gaf ook al niet echt een fantastisch signaal.
EDIT:
kan ik misschien cfw op de Linksys router knallen die dit mogelijk maakt?
-------
EDIT 2:
Zoals je lager in dit topic kunt lezen ben ik er een paar uurtjes mee zoet geweest, maar uiteindelijk is het dan toch, met dank aan Wootism, gelukt.
Ik heb het volgende gedaan:
1. Log in op de Ubee host router en verander om te beginnen het IP-adres van de Ubee van 192.168.178.1 naar 192.168.1.1. Direct in het voorste scherm.
2. Volg de stappen in op deze website om speciale firmware (DD-WRT) op je router te zetten:
http://lifehacker.com/556(...)sting-wi+fi-repeater Deze stap is klaar wanneer je router de andere firmware draait, dat zie je aan de andere admin-omgeving (als je naar het routeradres gaat in je browser).
3. Na dit gedaan te hebben liep ik dus vast, want er ging toch iets mis toen. Na wat googlen en proberen besloot ik toch maar de officiele tutorial te volgen om de repeater aan het werk te krijgen:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/RepeaterToen lukte het wel. Hier wat aandachtspuntjes/tips:
- Als het kan, ga in stap 2 met de (toekomstige repeater) router naast de host router zitten, dit voorkomt verwarring als de ene router de andere niet kan vinden.
- Doe na de installatie van de DD-WRT software op je router nogmaals een hard-reset, ik weet niet zeker of dat het probleem was bij mij, maar het kan geen kwaad.
- Een hard-reset wordt als volgt uitgevoerd: je drukt de reset knop in, wacht 30 seconden, trek de powerkabel uit de router (je houdt daarbij de reset-knop ingedrukt), wacht weer 30 seconden, stop de powerkabel terug in de router (houdt de reset knop wederom ingedrukt) en wacht weer 30 seconden, dan kun je de reset-knop loslaten. In totaal houdt je de reset button dus 90 seconden ingedrukt. Verzeker jezelf ervan dat je dit goed doet, want je router kan serieus stuk gaan als je het niet goed doet. Het helpt als je een stopwatch gebruikt bij het resetten.
Succes! Als je een vraag hebt, voel je vrij om me te pm'en, sinds dit topic wsl wordt gesloten.
[ Bericht 2% gewijzigd door n00b13 op 07-01-2012 18:42:35 ]