Eensquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Braddie het volgende:
And we`re back!
Tabboeken zijn overrated, gewoon op je gehoor doen, weet je zeker dat je goed/fout zit + je leert je gitaar sneller kennen !
Luister maar eens wat iron maiden danquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:44 schreef Braddie het volgende:
Sowieso, Shredden is overrated! Leuk dat je snel kan spelen hoor, maar probeer het op een normale manier te verwerken in een solo, en ga geen 1/32e noten spelen in een majeur/myxolidische toonladder!
quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
Als je toch op zoek bent naar een kleine buizenbak, test ook de Blackstar HT5 of HT1 even. Die doen op de Britse stand redelijk goed een Vox na, en kunnen nog veel meer stijlen gemakkelijk aan. Ook hebben ze koptelefoonuitgang en een ingang voor je mp 3 speler. Die Vox is een stuk minder veelzijdig.quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
Luister maar geen Michael Angelo Batio. Melodieus is hijquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:45 schreef Braddie het volgende:
Ja ok, Iron Maiden is anders, maar ik dacht dat we het echt over Zakk Wylde hadden en Malmsteen.. dat soort(sorry) rommel.
Die dude bedoel ik, hij is zo waanzinnig goed met z`n tone, en dat Voxje! dat misstaat hier in m`n studiotje echt niet!quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:49 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad nice. Heb dezelfde amp, echt een aanrader in die prijsklasse!
HT5 of HT1? vallen die een beetje in de prijsklasse van die AC4?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:49 schreef Epii het volgende:
[..]
Als je toch op zoek bent naar een kleine buizenbak, test ook de Blackstar HT5 of HT1 even. Die doen op de Britse stand redelijk goed een Vox na, en kunnen nog veel meer stijlen gemakkelijk aan. Ook hebben ze koptelefoonuitgang en een ingang voor je mp 3 speler. Die Vox is een stuk minder veelzijdig.
Maar als je ook ziet wat voor kist aan dure pedalen er nog voorhangenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:52 schreef Braddie het volgende:
[..]
Die dude bedoel ik, hij is zo waanzinnig goed met z`n tone, en dat Voxje! dat misstaat hier in m`n studiotje echt niet!
Nu nog beter leren spelen
quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef ssebass het volgende:
Vind dit nog best mooi
Maarja vroeger zelf veel shredding gedaan, met als grote voorbeeld John Petrucci (zijn oudere werk dus).
Dat is inderdaad een fijn nummer, die kan ik spelen tot aan die 1/16e noten shred!quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef ssebass het volgende:
Vind dit nog best mooi
Maarja vroeger zelf veel shredding gedaan, met als grote voorbeeld John Petrucci (zijn oudere werk dus).
De shred is wel te doen. Je moet alleen wel grote handen hebbenquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:55 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een fijn nummer, die kan ik spelen tot aan die 1/16e noten shred!
True, maar dat is ook wel een beetje de *key* van het geluid van Edge...quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Maar als je ook ziet wat voor kist aan dure pedalen er nog voorhangenZo kun je van elke versterker wel een beest maken.
HT5 is duurder, 400 euro, maar prima tweedehands verkrijgbaar volgens mijquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
HT5 of HT1? vallen die een beetje in de prijsklasse van die AC4?
Dat is niet echt een probleemquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:56 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
De shred is wel te doen. Je moet alleen wel grote handen hebben
Nja iedere gitaar heeft een eigen sound, logisch ook. Maar 21 gitaren per show vind ik ook wel een beetje bullshit manquote:Op donderdag 5 januari 2012 15:57 schreef Braddie het volgende:
[..]
True, maar dat is ook wel een beetje de *key* van het geluid van Edge...
Zo was er laatst op een U2 forum een discussie waarom Edge 21 gitaren gebruikte per show, omdat hij het volgens fans net zo makkelijk met 3-4 gitaren zou kunnen doen.
Maar daar ben ik het totaal niet mee eens, aangezien elke gitaar(Zeker die Explorer en die Rickenbacker)een totaal eigen sound hebben (luister maar eens naar Beautiful Day(Explorer) of Mysterious Ways (Rickenbacker)
Ik speel met m`n strat ook gewoon Santana songs.. geen probleem toch?quote:Op donderdag 5 januari 2012 15:58 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nja iedere gitaar heeft een eigen sound, logisch ook. Maar 21 gitaren per show vind ik ook wel een beetje bullshit man. Met mijn ibanez RG wat echt een rock/metal gitaar is. Kan ik net zo goed country spelen
(Ja dat heb ik geprobeerd
).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |