abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:37:32 #1
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106440934

Dit topic is bedoeld voor gitaarspelend FOK!
Elke gitarist is welkom! Het maakt niet uit of je akoestisch of elektrisch speelt, jazz of metal, snel of langzaam. Samples zijn erg welkom, het is leuk om elkaar te beluisteren. Respecteer elkaars smaak en mening!

Rock on!

De vaste klanten?
drib.gifFok!%20%5B%5D.jpgHolland60.jpg21n3woz.gifrsz_cheshire_cat.jpgth_pluis.jpgAresbewerkt.JPG
5zmfxc.gifJuck.gif29fcpr4.jpg.pngimgs50.jpgmetalfreak.jpg2cygxsw.gif--H-I-M--.jpg
miya.jpgbartpower.giftn_P10100271.JPGJorikjet.gifgitaar.jpgsquier.jpggSXpR.gif
9Btog.giffokicon.gificon.JPGguitarjjsept2010.gifmosss.jpg1.jpgmoosestil.jpg
ui.jpgpro.gif
2e167hx.gif

Mascotte?
MustachoNijn.gif

Gitaarmerken?
BC Rich | Bo~El | Dean Guitars | Epiphone | ESP | Fender | Gibson | Gretsch | Hofner | Ibanez | Jackson | Line 6 | Martin & Co | Music Man | Parker | PRS | Squier | Taylor

Versterkers?
Fender | Laney | Line6 | Marshall | Mesa Boogie | Peavey | Randall | Vox

Effecten?
Boss | Dunlop | Electro-Harmonix | Digitech | Line 6 | Zoom

Tabs?
Mxtabs | OLGA | Guitar Tabs | Tabsrus | Ultimate Guitar | All Guitar Tabs | My Songbook | Powertabs | Guitar Tab Universe | Songsterr

Winkels?
Gitaarwinkel.nl | Feedback | Groove Factory | Dirk Witte | Haar Guitars | Kees Dee | Musik Produktiv | Lord of the Strings | Guitar Center in Wierden | Thomann | Guitarbox

Overige?
Gitaar.net | Gitaarnet.nl | Harmony Central | Cyberfret | Maak je eigen gitaar | Het afstellen van je gitaar | Gear Acquisition Syndrome (GAS) | Nog wat linkjes naar video's

De OP staat hier
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_106440975
And we`re back!
Tabboeken zijn overrated, gewoon op je gehoor doen, weet je zeker dat je goed/fout zit + je leert je gitaar sneller kennen !
pi_106440987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:38 schreef Braddie het volgende:
And we`re back!
Tabboeken zijn overrated, gewoon op je gehoor doen, weet je zeker dat je goed/fout zit + je leert je gitaar sneller kennen !
Eens
pi_106441038
Zo doe ik het nu dan, als ik een nummer 5-6 x hoor(Solotjes dan) dan ga ik er even goed voor zitten en na 20-30 minuten heb ik de contouren/basics al uitgevogelt.

met The Edge stuff is het nog makkelijker, gewoon even 5 minuten kloten en je hebt hele solo`s van hem
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:43:00 #5
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441163
True. Maar vind maar eens een shred solo uit op je gehoor :')
Ik speel de muziek liever zoals het hoort. Zonder het te verkrachten ;)
pi_106441234
Sowieso, Shredden is overrated! Leuk dat je snel kan spelen hoor, maar probeer het op een normale manier te verwerken in een solo, en ga geen 1/32e noten spelen in een majeur/myxolidische toonladder!
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:44:55 #7
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441257
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:44 schreef Braddie het volgende:
Sowieso, Shredden is overrated! Leuk dat je snel kan spelen hoor, maar probeer het op een normale manier te verwerken in een solo, en ga geen 1/32e noten spelen in een majeur/myxolidische toonladder!
Luister maar eens wat iron maiden dan ;)
pi_106441306
Ja ok, Iron Maiden is anders, maar ik dacht dat we het echt over Zakk Wylde hadden en Malmsteen.. dat soort(sorry) rommel.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:47:14 #9
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441371
Zelfs zakk wylde heeft melodische shred solo's.

En yngwie malmsteen is baas man. De techniek controle en beheersing die je op je gitaar hebt als je zulke dingen zo kan spelen. Respect _O_

Flight of the bumblebee. Je kan misschien wel zeggen dat je er niks aan hebt. Maar als je bij zulke snelheden al perfecte controle over beiden handen hebt. En het nog perfect speelt. Dan heb je ook een zieke controle als je wat langzamere solo's speelt.
pi_106441437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!

Klinkt inderdaad nice. Heb dezelfde amp, echt een aanrader in die prijsklasse!
pi_106441454
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:32 schreef Braddie het volgende:
Netjes, ik heb m`n zinnen gezet op een AC4 van Vox, lijkt me een waanzinnig versterkertje.
Zo`n dude op Youtube die U2 shit covered zweert erbij, hij zegt dat de 10" hetzelfde klinkt als een AC-30!
Als je toch op zoek bent naar een kleine buizenbak, test ook de Blackstar HT5 of HT1 even. Die doen op de Britse stand redelijk goed een Vox na, en kunnen nog veel meer stijlen gemakkelijk aan. Ook hebben ze koptelefoonuitgang en een ingang voor je mp 3 speler. Die Vox is een stuk minder veelzijdig.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_106441489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:45 schreef Braddie het volgende:
Ja ok, Iron Maiden is anders, maar ik dacht dat we het echt over Zakk Wylde hadden en Malmsteen.. dat soort(sorry) rommel.
Luister maar geen Michael Angelo Batio. Melodieus is hij ^O^, maar dat shredden...
pi_106441595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:49 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad nice. Heb dezelfde amp, echt een aanrader in die prijsklasse!
Die dude bedoel ik, hij is zo waanzinnig goed met z`n tone, en dat Voxje! dat misstaat hier in m`n studiotje echt niet!

Nu nog beter leren spelen :D
pi_106441623
Vind dit nog best mooi

Maarja vroeger zelf veel shredding gedaan, met als grote voorbeeld John Petrucci (zijn oudere werk dus).
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_106441629
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:49 schreef Epii het volgende:

[..]

Als je toch op zoek bent naar een kleine buizenbak, test ook de Blackstar HT5 of HT1 even. Die doen op de Britse stand redelijk goed een Vox na, en kunnen nog veel meer stijlen gemakkelijk aan. Ook hebben ze koptelefoonuitgang en een ingang voor je mp 3 speler. Die Vox is een stuk minder veelzijdig.
HT5 of HT1? vallen die een beetje in de prijsklasse van die AC4?
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:53:38 #16
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:52 schreef Braddie het volgende:

[..]

Die dude bedoel ik, hij is zo waanzinnig goed met z`n tone, en dat Voxje! dat misstaat hier in m`n studiotje echt niet!

Nu nog beter leren spelen :D
Maar als je ook ziet wat voor kist aan dure pedalen er nog voorhangen :') Zo kun je van elke versterker wel een beest maken.
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:53:53 #17
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef ssebass het volgende:
Vind dit nog best mooi

Maarja vroeger zelf veel shredding gedaan, met als grote voorbeeld John Petrucci (zijn oudere werk dus).
_O_ Die kan ik dus spelen :7
pi_106441722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef ssebass het volgende:
Vind dit nog best mooi

Dat is inderdaad een fijn nummer, die kan ik spelen tot aan die 1/16e noten shred!
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:56:17 #19
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:55 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een fijn nummer, die kan ik spelen tot aan die 1/16e noten shred!
De shred is wel te doen. Je moet alleen wel grote handen hebben _O-
pi_106441798
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Maar als je ook ziet wat voor kist aan dure pedalen er nog voorhangen :') Zo kun je van elke versterker wel een beest maken.
True, maar dat is ook wel een beetje de *key* van het geluid van Edge...
Zo was er laatst op een U2 forum een discussie waarom Edge 21 gitaren gebruikte per show, omdat hij het volgens fans net zo makkelijk met 3-4 gitaren zou kunnen doen.

Maar daar ben ik het totaal niet mee eens, aangezien elke gitaar(Zeker die Explorer en die Rickenbacker)een totaal eigen sound hebben (luister maar eens naar Beautiful Day(Explorer) of Mysterious Ways (Rickenbacker)
pi_106441812
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:53 schreef Braddie het volgende:

[..]

HT5 of HT1? vallen die een beetje in de prijsklasse van die AC4?
HT5 is duurder, 400 euro, maar prima tweedehands verkrijgbaar volgens mij
HT1 is 185 euro
Vox is 215 euro
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_106441815
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:56 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

De shred is wel te doen. Je moet alleen wel grote handen hebben _O-
Dat is niet echt een probleem O-) alleen m`n vingers willen het nie t _O-
  donderdag 5 januari 2012 @ 15:58:28 #23
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_106441835
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:57 schreef Braddie het volgende:

[..]

True, maar dat is ook wel een beetje de *key* van het geluid van Edge...
Zo was er laatst op een U2 forum een discussie waarom Edge 21 gitaren gebruikte per show, omdat hij het volgens fans net zo makkelijk met 3-4 gitaren zou kunnen doen.

Maar daar ben ik het totaal niet mee eens, aangezien elke gitaar(Zeker die Explorer en die Rickenbacker)een totaal eigen sound hebben (luister maar eens naar Beautiful Day(Explorer) of Mysterious Ways (Rickenbacker)
Nja iedere gitaar heeft een eigen sound, logisch ook. Maar 21 gitaren per show vind ik ook wel een beetje bullshit man :'). Met mijn ibanez RG wat echt een rock/metal gitaar is. Kan ik net zo goed country spelen _O- (Ja dat heb ik geprobeerd :P).
pi_106441918
quote:
99s.gif Op donderdag 5 januari 2012 15:58 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Nja iedere gitaar heeft een eigen sound, logisch ook. Maar 21 gitaren per show vind ik ook wel een beetje bullshit man :'). Met mijn ibanez RG wat echt een rock/metal gitaar is. Kan ik net zo goed country spelen _O- (Ja dat heb ik geprobeerd :P).
Ik speel met m`n strat ook gewoon Santana songs.. geen probleem toch?

Nja, ff kijken, gitaren die hij MOET gebruiken
Infinite guitar!(With or without you)
Black Strat(Streets/Pride/Sunday)
Rickenbacker(Mysterious Ways)
Les Paul(One/Unknown Caller/magnificent)
Telecaster(Get on your boots)
Gretsch Countrymen(CIty of blinding lights)
Gibson J-200(Stuck in a moment)

dat zijn er 7
pi_106441922
Er is trouwens ook een head/cab beschikbaar..

http://www.rockpalace.com/product/Vox-AC4TVH-Head-V112TV-Cabinet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')