abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106435212
Hallo,

Heeft iemand tips over goede winkels om camera's en objectieven te kopen? Ik wil namelijk een Tamron 17-50 f2.8 kopen en twijfel waar ik hem moet kopen. Je leest online nogal wat reviews waarin wordt gemeld dat je een nieuwe lens goed moet testen omdat er zo nu en dan wat rotte appels tussen zitten (problemen met front/back focus bijvoorbeeld). Dus goede aftersales is van belang zodat je een slechte lens meteen kunt ruilen.

Ik ben bang dat je met een internetwinkel veel gedoe krijgt met retourneren omdat alles via de post moet. De kleinere fotozaken zijn moeilijk te vinden en die kun je ook moeilijk vergelijken. Dan heb je nog de grote winkels (Kamera Express, Foka, Mediamarkt), maar daar vraag ik me weer af of de verkoopmedewerkers wel écht verstand van zaken hebben. Ze komen bij mij namelijk niet altijd even deskundig over, ze verkopen net zo makkelijk een koelkast als een Tamron 17-50.

Kortom, alle tips, trucs en ervaringen zijn welkom..!
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:03:24 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_106435297
http://www.fotokonijnenberg.nl/

Daar koop ik meestal en ben niet te beroerd om er even naartoe te rijden.
Leuke mensen goede service en niet duur.
Je moeder is een hamster
pi_106435632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:03 schreef Crutch het volgende:

QFT

Hetzelfde geldt voor CameraNU.nl
  donderdag 5 januari 2012 @ 13:13:04 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_106436074
quote:

Helemaal mee eens! voor mij een flink stuk rijden, maar nog nooit zulke goede service meegemaakt waar ook ter wereld!

Mensen weten veel en aten je alles rustig testen, en laten ook altijd wat extra leuke dingen zien en testen :)
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_106436240
quote:

Helemaal mee eens!
En je hoeft niet perse naar Den Ham, ze hebben tegenwoordig ook een winkel in Den Haag! Daar ben ik trouwens nog niet geweest, maar ik verwacht dezelfde service. ^O^
pi_106436315
Ik haal mijn spullen bij Cameratools in Apeldoorn. 40 minuutjes rijden vanuit hier, maar dat heb ik er wel voor over. Goede service, advies en een lekker bakje koffie ;)

www.cameratools.nl
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 5 januari 2012 @ 13:33:20 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_106436394
Calumet is goed, zelfde geldt voor Kamera Expres. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_106436435
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:31 schreef Doodkapje het volgende:
Ik haal mijn spullen bij Cameratools in Apeldoorn. 40 minuutjes rijden vanuit hier, maar dat heb ik er wel voor over. Goede service, advies en een lekker bakje koffie ;)

www.cameratools.nl
Ook een goeie inderdaad. Ik had daar laatst iets besteld, "op voorraad? vandaag besteld, morgen bezorgd!", maar na bestellen kreeg ik een mailtje dat het toch niet op voorraad was ookal zei de site van wel :'(
Als antwoord op mijn ietwat teleurgestelde/boze mail dat ik juist bij hun besteld had omdat die op voorraad was, en bij vele andere (web)winkels niet kreeg ik een uitgebreide excuusmail terug, en een gratis (hoya) UV-filter bij m'n bestelling! ^O^
  FOK!Fotograaf donderdag 5 januari 2012 @ 14:16:18 #10
145146 Andyy
pi_106437986
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:01 schreef dominick1982 het volgende:
Hallo,

Heeft iemand tips over goede winkels om camera's en objectieven te kopen? Ik wil namelijk een Tamron 17-50 f2.8 kopen en twijfel waar ik hem moet kopen. Je leest online nogal wat reviews waarin wordt gemeld dat je een nieuwe lens goed moet testen omdat er zo nu en dan wat rotte appels tussen zitten (problemen met front/back focus bijvoorbeeld). Dus goede aftersales is van belang zodat je een slechte lens meteen kunt ruilen.

Ik ben bang dat je met een internetwinkel veel gedoe krijgt met retourneren omdat alles via de post moet. De kleinere fotozaken zijn moeilijk te vinden en die kun je ook moeilijk vergelijken. Dan heb je nog de grote winkels (Kamera Express, Foka, Mediamarkt), maar daar vraag ik me weer af of de verkoopmedewerkers wel écht verstand van zaken hebben. Ze komen bij mij namelijk niet altijd even deskundig over, ze verkopen net zo makkelijk een koelkast als een Tamron 17-50.

Kortom, alle tips, trucs en ervaringen zijn welkom..!
Als je al hebt besloten wat je wilt, hoezo zou je je dan nog zorgen maken over de kennis van het personeel? Bij de meeste zaken waar ik ben geweest mocht ik altijd wel even het objectief uittesten voor ik het kocht :Y
Retour sturen moet online bij geen enkele zaak moeilijk zijn, het is immers wettelijk geregeld de retourtermijn :Y
pi_106438316
quote:
6s.gif Op donderdag 5 januari 2012 14:16 schreef Andyy het volgende:
Retour sturen moet online bij geen enkele zaak moeilijk zijn, het is immers wettelijk geregeld de retourtermijn :Y
Ja, ongebruikt in ongeopende verpakking terugsturen: Dat is wettelijk geregeld. Als je er al mee geschoten hebt dan zegt de wet daar volgens mij helemaal niks meer over!
pi_106438332
Wat ik zo op revieuws lees moet de lens goed zijn, en inderdaad, wat je schrijft, mij is ook niet duidelijk wat precies de toegevoegde waarde is van stabelizer. alhoewel, ik ben nog steeds geen Tamron fan.
de kleine zaken zijn heel schaars gezaaid tegenwoordig, nadat de digitale fotografie is opgekomen.
Er is natuurlijk niets mis om dit gewoon bij de grote ketens te proberen, in principe heb je recht op een nieuwe lens, als blijkt dat die direct kapot is cq niet goed werkt als je thuis komt.
Uiteraard moet je wel een beetje sterk in je schoenen staan als je voor de retouren balie staat, en ze willen hem opsturen en laten repareren. Maar dat mag je weigeren, je hebt dan echt recht op een goede.
Van de andere kant, wil je wel een keuze maken over een twijfelachtige lens?
Als er meerdere problemen zijn met zo'n lens, vaak valt je zowat niet op. Maar als je de lens een tijdje hebt en je is een keer opgevallen dat die vlaggenmast aan de buitenkant zo krom als een hoepel is. Dan valt je dat later bij elke foto op. En stoort je dat elke foto waar ook een recht object is gefotografeerd.
Zelf vind ik de Sigma lenzen op dat vlak wat beter liggen op de prijs kwaliteit verhouding, ik vind dat Tamron teveel de kwaliteit laat zakken om de prijs ook maar laag te houden, of een extreem groot zoom bereik te kunnen hebben. Als de 18-200 mm zoom lens. Maar goed daar gaat het je niet om.
pi_106445093
cameraland als je in noord-holland zit ;)
pi_106581811
Ik heb zelf ook de 17-50 van Tamron op een Canon camera, en ik heb er zelf echt hele goede ervaringen mee. Als je in de buurt van Urk woont raad ik je cameranu aan.
  maandag 9 januari 2012 @ 00:24:38 #15
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_106643381
quote:

Daar ga ik zaterdag als het goed is mijn nieuwe camera kopen *O*
pi_106800962
OMG je moet zelfs een nummertje trekken hier! Zit bijna een half uur te wachten nu, maar ben bijna aan de beurt. Wel een goed teken natuurlijk dat het zo druk is. Had niet verwacht dat het ZO groot zou zijn :o
pi_106803650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:27 schreef Sylvana het volgende:
OMG je moet zelfs een nummertje trekken hier! Zit bijna een half uur te wachten nu, maar ben bijna aan de beurt. Wel een goed teken natuurlijk dat het zo druk is. Had niet verwacht dat het ZO groot zou zijn :o
tot zover sylvana live vanuit broer konijn :')
pi_106805275
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 16:06 schreef andreas612 het volgende:

[..]

tot zover sylvana live vanuit broer konijn :')
Lol :')
  zaterdag 14 januari 2012 @ 17:56:35 #20
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_106807529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 14:27 schreef Sylvana het volgende:
half uur? zo weinig personeel?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_106807549
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 17:56 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

half uur? zo weinig personeel?
Personeel genoeg, maar nog veel meer klanten :o Was echt superdruk.
pi_106808629
Afhankelijk van waar je woont heb ik goede ervaringen met www.digitalstreet.nl online bestellen tegen lage prijzen en ook een fysieke winkel.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  zondag 15 januari 2012 @ 02:19:10 #23
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_106823574
Heb mn camera gekocht bijn FOKA. Bij Camera.nl in Barendrecht hadden ze m niet meer. Konijnenberg is lang niet de goedkoopste
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  zondag 22 januari 2012 @ 08:20:09 #24
366010 Aegithalos
quisque risus tellus induit
pi_107088854
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Kamera Express (Die in Rotterdam). Juist omdat je alle lenzen rustig kan uitproberen. Ik heb zelf nooit gebruik hoeven te maken van de garatie bij ze. Ik weet alleen van een vriendin dat een probleem met een compact camera erg snel was opgelost.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 januari 2012 @ 09:04:47 #25
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_107088956
En een opsomming,

Kamera-Express
Cameranu
Cameraland
Foka
Cameranl
Digitalstreet
Foto Booms
Konijnenberg
Cameratools
Calumet

En uiteraard zijn er in de diverse grote steden nog wat kleinere winkels, denk aan studio spui in amsterdam en in utrecht heb je zo wat kleinere winkels maar betaal je vaak wel de hoofdprijs.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_107090096
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 09:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
En een opsomming,

En uiteraard zijn er in de diverse grote steden nog wat kleinere winkels, denk aan studio spui in amsterdam en in utrecht heb je zo wat kleinere winkels maar betaal je vaak wel de hoofdprijs.
Mijn ervaring is dat je bij de kleinere winkels meestal ook een goede prijs kunt krijgen, als je kunt aangeven dat kamera x bij kameraexpress voor y euro te krijgen is. Zeker voor de wat duurdere aankopen gaan ze daarin mee. Helaas werkt dat niet als je je eerst een half uur hebt laten adviseren en dan voor een kamera gaat waarvan je de internetprijs niet kent.

Het enige nadeel van die kleine fotozaken is dat je er een verkopertje met stropdas krijgt, die de overduidelijk een middagcursus met powerpresentatie van Sony/Canon/Nikon/... gevolgd heeft en zelfs bij de meest bizarre producten waarom je vraagt weet te vertellen dat hij/zij ze ook thuis heeft. * )

* ) Ervaring is gebaseerd op City Foto Eindhoven en Hafo in Den Haag
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')