abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106713894
Mijn dochter is een oud wijf. Echt. Een apar kleine quotes van de afgelopen dagen:

"Hmm, érg lekkere cracker mama, goed gemaakt"
"chop chop!" (als we moeten opschieten van haar)
"Mama, jij gaat úit die stoel en mij helpen, nu!"
"Jij mag dat niet mama"

etc etc etc
pi_106714145
Haha en van wie heeft ze dat, Sorbo??

Jaël kan er ook wat van hoor ;)
Gister naar de supermarkt valt ze bijna zegt ze "dat ging gelukkig net goed".
Vervolgens ging ze languit "doet geen pijn hoor, gaat wel weer".

En ze zingt tegenwoordig alles, vooral in bed als ze de dag verwerkt maar dus ook overdag zingt ze wat ze aan het doen is zo lief O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106714180
En even een beetje terug gelezen. Bar wat lijkt me het ongelofelijk lastig voor jullie :* Hopelijk vinden jullie snel de manier om Roy te benaderen en met hem om te gaan waar jullie je goed bij voelen en waar ook Roy zich goed bij voelt. Die picto's vind ik wel een hele goeie tip die gebruiken wij op het werk ook.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 12 januari 2012 @ 09:36:59 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106714386
:D Volgens mij is dit verkleedsetje van Hema ook wel iets voor Isabeau.

Ik hoop dat picto's een oplossing kunnen zijn in dit probleem Bar :*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106714606
Haha nou inderdaad Noli!
  donderdag 12 januari 2012 @ 10:43:47 #181
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_106715635
O-) Die van mij heeft 'm al. >:) *) (en vind 'm geweldig :D )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_106756424
Ik moest voor Elins APK naar het CB.

14 kg precies 100 cm precies
Ogen prima, taal prima, grove motoriek ok, fijne motoriek briljant :P (ze moest een rechte lijn tekenen en toen schreef ze ook nog ff r naam om op te scheppen en vervolgens nog de CBarts met ogen oren buik armen benen oren etc dus ff een feelgood momentje ;)

Ook nog even haar evil kant laten zien
'elin zou jij de vormenstoof even op willen ruimen?'

Elin: 'JA DAAAAAAAAG'
:') woensdag mag ik weer heen, met Lex
pi_106756547
Trouwens die 'oogplaatjes' zijn wel heel erg 1986 he? Ik moest Elin eerst uitleggen wat een ketel was bijv. :') En er schijnt altijd een discussie te zijn over de'sleutel. Vrouwen schijnen altijd te zeggen dat het een kerk is, mannen zien dat het een sleutel is. Bij ons net andersom, maar ik ben dan ook de man in huis :P
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:26:43 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106756894
Altijd leuk Kd goed zo Elin :D
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106756974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:14 schreef Kleurdoos het volgende:
Trouwens die 'oogplaatjes' zijn wel heel erg 1986 he? Ik moest Elin eerst uitleggen wat een ketel was bijv. :') En er schijnt altijd een discussie te zijn over de'sleutel. Vrouwen schijnen altijd te zeggen dat het een kerk is, mannen zien dat het een sleutel is. Bij ons net andersom, maar ik ben dan ook de man in huis :P
Volgens mij stamt het uit de jaren 70 of zo. Ik heb nog twee weken om Seb te leren dat hij tien over negen zegt ipv klok. :P Ik vind het ook een sleutel hoor.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_106757149
Jij bent dan ook net n vent jonguh :P

maar idd, 10 over 9 is ook een goede :D
pi_106757789
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 14:02 schreef _Bar_ het volgende:

Als je kind er een spelletje van gaat maken zodra je hem corrigeert hoe reageer je dan?
Wij doen het denk ik hardstikke fout, om het toe te staan, want dan is het na 2 keer niet leuk meer is hier onze ervaring.
Bar, wat is het toch lastig allemaal. Het klinkt alsof Roy veel moeite heeft om zijn impulsen in bedwang te houden. Nu hebben alle kinderen dat in een bepaalde mate, maar het lijkt me heel zwaar om er geen echte ontwikkeling in te bemerken. Heb je hier praktische begeleiding bij?

Het is denk ik in ieder geval zinvol om te beseffen dat Roy corrigeren een vorm van aandacht geven is. Ik zou dat zoveel mogelijk proberen "uit te kleden". Je kunt dus een eerste keer oogcontact maken, "nee" zeggen en een uitleg geven. Een tweede keer kun je dat iets beknopter doen (bijv. zonder de uitleg maar wel met het oogcontact en het herhalen van "nee") en vanaf de derde keer herhaal je alleen nog maar de handeling zelf zonder contact te leggen. Ik zou niet schromen om dit 50 keer achter elkaar te doen en te kijken of het na een tijdje beter wordt.

Als je het om welke reden dan ook niet trekt dan kun je Roy ook uit de situatie halen en voorkomen dat hij het nog een keer gaat doen. Je kunt hem dan bijvoorbeeld in de kinderstoel aan tafel zetten en hem iets geven om mee te spelen, Duplo of zo. Daarmee voorkom je dat het op dat moment een strijd wordt.

Een andere tip is om in situaties die zich ertoe lenen zijn gedrag te negeren. Ik geloof dat het in The happiest toddler on the block "kind ignoring" wordt genoemd. Als hij bijvoorbeeld zou schreeuwen om aandacht en je zou dat niet willen dan zou je ervoor kunnen kiezen om dat te negeren.

Misschien is het ook heel nuttig voor je om te lezen over hoe je gedurende een dag mondjesmaat positieve aandacht aan Roy kunt geven. Je doet dat al, maar misschien kom je ook wel op nieuwe ideeen! Het lijkt me in jouw situatie in ieder geval fijn om iets te hebben waar je mee aan de slag kunt. Iets doen is altijd fijner dan niets doen.

Nog een vraag: begrijpt Roy eigenlijk grapjes? Zo ja, dan kun je die misschien hier en daar gebruiken om hem duidelijk te maken dat je sommig gedrag liever niet hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 12:57:01 #188
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106757939
Vlgs mij is hij een van de lateren van zijn generatie hier, maar toch ben ik apetrots, Oscar heeft net voor het eerst een plas op het potje gedaan! *O* Hij vroeg er zelf om! O+
pi_106757976
BE, wat goed! *O* Ivan jat alleen maar stickers van andere kindjes die wel op het potje plassen. :Y)

En Elin is briljant. :7 O+
pi_106758142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
BE, wat goed! *O* Ivan jat alleen maar stickers van andere kindjes die wel op het potje plassen. :Y)

En Elin is briljant. :7 O+
:P

En stickers jatten. :D
(minder briljant is dat ze t op een gillen zet als 1 van de vaders zijn kindje komt halen van t kdv en dat ze graag op de grond keutelt.. maargoed, beter dan maar opscheppen over r tekengedrag)
pi_106758323
*O* wat goed van Oscar! *O*

Tess is heel erg bezig met poepen en plassen op het potje. Poepen doet ze 99 van de 100 keer op het potje/de wc. Ze voelt het als ze moet plassen, dan roept ze hard: MAMAAA IK MOET PLASSUHHH. Dan doet ze d'r luier af maar vaak zit de plas al in de luier. Dan gaat ze alsnog naar de wc om verder te plassen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:06:42 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106758324
:D Ik lees nu pas van Elin! :D Heerlijk! En wat doet ze het goed zeg! :Y
En ehm... een kerk? :o Dat zou ik er nou nooit in zien! Ik vind het iig overduidelijk een sleutel.

En Ivan! :o Pikkediefje! :D
Wel heel schattig, Oscar was zelf minstens zo trots: Ik ook op potje plassen, net as Jaja! O+
pi_106758387
Ivan kan geloof ik net zo weinig met dat stickersysteem als ik. Ik herinner me nog dat ik in groep 3 zat en voortdurend stickers (kleine en grote) kreeg als beloning voor het nette schrijven. Ik heb het altijd een raadsel gevonden, want ik schreef netjes omwille van het nette schrijven zelf. Maar goed, ik ben altijd al het braafste meisje van de klas geweest. :')

Ivans vader begint te klagen dat Ivan net doet alsof 'ie een meisje is, zoals hij naar het toilet gaat. No shit, Ivan gaat ook altijd met mij mee en van zijn vader mag hij niet mee. :+

Ik ben hem nu wel aan het leren om te kloppen als ik op het toilet zit. Tamelijk hilarisch, als je het mij vraagt.
pi_106758425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:01 schreef Kleurdoos het volgende:

(minder briljant is dat ze t op een gillen zet als 1 van de vaders zijn kindje komt halen van t kdv en dat ze graag op de grond keutelt.. maargoed, beter dan maar opscheppen over r tekengedrag)
Je begrijpt haar gewoon niet. Dat bevestigt alleen maar haar briljante inborst.

pi_106758516
Ik moet ook altijd met Tess mee en meestal al ik ga plassen gaat Tess mee. Ik op de wc, zij op het potje en dan is het altijd: mama, ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is rood. Dan wijs ik wat aan en dan zegt ze: nee mama, de jurk van Iridessa! alleen heeft Iridessa een gele jurk zie ik niet :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 13:22:24 #196
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_106758879
Annicka vond dat ding een kasteel. Volgende week is zij aan de beurt, samen met Ayden, die dan zijn afspraak voor de twee maanden heeft.

Het is trouwens zo bizar: als hij zijn lijntje blijft volgen zoals hij dat bij de eerste maand liet zien, zal hij met twee maanden even zwaar en lang zijn als Annicka destijds was met negen maanden... :o

Ik kan me echt niet meer voorstellen dat Annicka zo groot (of klein :+ ) was en toen al zat en stond en dergelijke. Ayden kan (op heel schattig lachen na O+ ) vrijwel nog niets...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_106759354
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je begrijpt haar gewoon niet. Dat bevestigt alleen maar haar briljante inborst.

[ afbeelding ]
hehe ja heerlijk O+

nee maar Elins ontwikkeling gaat in alle opzichten met stilstand en enorme sprongen. 3 schoenmaten en 8 cm lengte erbij in 2 mnd bijvoorbeeld, zo ging het ook met haar spraak, een jaar lang bal papa mama opa oma enin (repeat) en binnen een maand sprak ze volzinnen (5 woorden en meer) Ik sta soms echt te kijken als ze terugkomt van het KDV, ze leert daar zoveel in 1 dag door naar andere kindjes te luisteren!

En momenteel zit ze in de IKBENOEMLEKKERALLESWATJEDOETfase ;(

ga je zitten mama, ga je staan mama, ga je drinken mama, ga je douchen mama *meeloopt naar de wc *ernstige blik opzet* moet je even poepen mama, mama? moet je poepen mama? hallo? mama. mama ga je je handen wassen mama. mama ben je nu niet meer boos? nee? ik zeg toch sorry mama!
pi_106759430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka vond dat ding een kasteel. Volgende week is zij aan de beurt, samen met Ayden, die dan zijn afspraak voor de twee maanden heeft.

Het is trouwens zo bizar: als hij zijn lijntje blijft volgen zoals hij dat bij de eerste maand liet zien, zal hij met twee maanden even zwaar en lang zijn als Annicka destijds was met negen maanden... :o

Ik kan me echt niet meer voorstellen dat Annicka zo groot (of klein :+ ) was en toen al zat en stond en dergelijke. Ayden kan (op heel schattig lachen na O+ ) vrijwel nog niets...
Ik zat net te janken, want lex pakte zijn erniepopje (spuuglelijk ding) en begon te schaterlachen, echt hinnik O+ mama's en jongetjes.O+
pi_106759464
Schatten mensen Elin eigenlijk wel eens ouder in dan ze is, KD? Ik vind haar op foto's erg groot overkomen. Ze heeft ook duidelijk een pientere blik in d'r ogen.
pi_106759552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:39 schreef Claudia_x het volgende:
Schatten mensen Elin eigenlijk wel eens ouder in dan ze is, KD? Ik vind haar op foto's erg groot overkomen. Ze heeft ook duidelijk een pientere blik in d'r ogen.
ja, vooral eind 2011, omdat ze 'nog maar 2'was.
Sowieso hebben ze dat altijd gedaan, ze heeft een ernstige blik en altijd veel haar gehad.verder is het een curvekind, ze zit echt exact op de lijntjes :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')