Wij hebben of hadden een boek met daarin dieren tellen op een eiland. Het is in rijm, met mooie platen, met dus die dieren. Er komt een meisje in een raket met haar hond Max daar aan.
en elke bladzijde eindigt met: op dat groengele eiland in het midden van de oceaan. (als ik het goed onthouden heb) dat is denk ik leuk voor die best brede groep.
en een boek waar ik zelf erg om moet lachen, maar waarvan de inhoud meer voor oudere kinderen is. Het heet
wat moet je nou met zo'n kat?Wat een kat en gaat dan helemaal over een olifant die alles doet wat katten normaal doen.

geweldig.
ik kijk even of ik de titel van dat andere boek kan vinden.
ja dus, dat heet: een Groen Eiland. geschreven door Charlotte Hard.
Ik zag op de plank ook nog: Floddertje, en een boek van Quinten Blake, doe maar lekker mee, vertaald door Willem Wilmink

En boeken van Eric Carle zijn ook mooi om te geven en te krijgen. Zag hier het boek van slimme schildpad. echt leuk. Mooi vind ik ook vader zeepaard. Rijm lezen voor die kleintjes spreekt me erg aan op de een of andere manier.
![9025727603.jpg]()
[ Bericht 19% gewijzigd door debuurvrouw op 10-01-2012 10:34:26 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.