abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:07:28 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106633177
Mijn man en kind zijn trouwens ook dol op Richard Scary boekjes. Samen de kever opsporen O+
'Raad eens hoeveel ik van je hou?' vind ik zelf een leuk boek, maar Harry lijkt de illustraties niet echt tof te vinden.
Van Nijntje hebben ze ook flapjesboeken e.d. zag ik met het maken van Harry's verlanglijstje...
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:11:12 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106633246
Wij hebben of hadden een boek met daarin dieren tellen op een eiland. Het is in rijm, met mooie platen, met dus die dieren. Er komt een meisje in een raket met haar hond Max daar aan.

en elke bladzijde eindigt met: op dat groengele eiland in het midden van de oceaan. (als ik het goed onthouden heb) dat is denk ik leuk voor die best brede groep.

en een boek waar ik zelf erg om moet lachen, maar waarvan de inhoud meer voor oudere kinderen is. Het heet wat moet je nou met zo'n kat?Wat een kat en gaat dan helemaal over een olifant die alles doet wat katten normaal doen. :D geweldig.

ik kijk even of ik de titel van dat andere boek kan vinden.
ja dus, dat heet: een Groen Eiland. geschreven door Charlotte Hard.

Ik zag op de plank ook nog: Floddertje, en een boek van Quinten Blake, doe maar lekker mee, vertaald door Willem Wilmink O+
En boeken van Eric Carle zijn ook mooi om te geven en te krijgen. Zag hier het boek van slimme schildpad. echt leuk. Mooi vind ik ook vader zeepaard. Rijm lezen voor die kleintjes spreekt me erg aan op de een of andere manier.

[ Bericht 19% gewijzigd door debuurvrouw op 10-01-2012 10:34:26 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106633471
Richard Scarry inderdaad! Ik had vroeger een heel goed kleurenboek van Scary, helaas is dat niet meer te koop in Nederland.

Niels is momenteel fan van dit boek met flapjes, maar flapjesboeken zullen waarschijnlijk wel snel sneuvelen in een kinderdagverblijf.

"Ik zou wel een kindje lusten" en "Mama Kwijt" zullen ze misschien al wel hebben?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:23:44 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_106633483
Ow en hier is het boekje 'Waar zit je Snuffel' ook heel erg in trek. Is ook met veel flapjes en een verhaal. Harry 'leest' het al sinds hij een jaar is. Eerst alleen plaatjes kijken/wijzen en daarna de flapjes en nu heeft hij (soms) ook het geduld voor het verhaal.
pi_106633489
Deze vinden de kinderen bij ons op de kresj erg leuk: Van kop tot teen. Van Eric Carle.
Het is een soort bewegingsboek. Heel leuk om al die kindjes in een kring op 1 been te zien staan. O+
Maar goed, wel voor peuterleeftijd dus.

En 'Hebben varkens strepen?' Van Melanie Walsh. Ook heel leuk voor de peuterleeftijd.

Een boekje voor zowel baby's als peuters vind ik moeilijk te bedenken, zeg! :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_106633672
Boeken die Niels als baby ook al leuk vond:
- Nijntje boekjes
- Rupsje Nooitgenoeg (De spin die het druk had en het vervelende lieveheersbeestje vindt hij helemaal niet leuk!)
- Kuikentje Piep, een heel simpel boekje maar een grote hit O+!

- Een kijkboek met boerderijdieren
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106634060
Dank, dank!

Grappig dat jullie met Richard Scarry komen. Mijn lief had vroeg een soort woordenboek van hem; recentelijk heeft Ivan van zijn opa en oma de hedendaagse versie gekregen. Het is een leuk boek, maar ik vind dat de illustraties leuker kunnen.

Ik denk dat ik maar even de boekhandel in wandel. Ik merk dat ik het voor kleintjes best belangrijk vind hoe een boek voelt, openslaat en hoe stevig het is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_106634107
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:24 schreef oeke het volgende:

Een boekje voor zowel baby's als peuters vind ik moeilijk te bedenken, zeg! :D
Oh, dat vind ik helemaal niet! Ik merk dat Lena bijna precies dezelfde boeken leuk vindt als Ivan. Als het maar lekker bladert en er leuke plaatjes in staan. Ivan wil tegenwoordig wel meer zien in een boek dan 5 dieren, dus daar houd ik rekening mee.

Ik vind je tip erg leuk! Ik denk dat dat 'em wordt.

Weer een ding om van mijn stresslijstje te strepen. *O*
  dinsdag 10 januari 2012 @ 10:54:25 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106634217
in een groen eiland staan niet maar 5 dieren, sprak zij, zich waarschijnlijk ten onrechte aangesproken voelend. Wij hebben júist veel boeken op de plank die voor alle leeftijden zijn omdat tussen oudste en jongste 5 jaar zit, en je ook wel eens met z'n allen iets wilt lezen.

We hadden echt superveel boeken, maar heb net tassen vol naar mijn neefje gedaan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_106634278
Oh nee, dat bedoel ik ook helemaal niet! Ik bedoel meer dat als ik naar mijn eigen boekenkast kijk dat ik zie dat Ivan bepaalde boeken links begint te laten liggen. We hebben bijvoorbeeld een heel leuk boekje met boerderijdieren waar hij altijd mee bezig was, maar tegenwoordig wil hij het liefst tientallen dieren bekijken en benoemen.

Een groen eiland klinkt alsof het perfect is voor Ivan!
pi_106634334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, dat vind ik helemaal niet! Ik merk dat Lena bijna precies dezelfde boeken leuk vindt als Ivan. Als het maar lekker bladert en er leuke plaatjes in staan. Ivan wil tegenwoordig wel meer zien in een boek dan 5 dieren, dus daar houd ik rekening mee.
Hm, dat denk ik ook wel hoor. Dat de plaatjes al veel goed maken.
Maar ik merk wel dat Ko echt behoefte heeft aan bv herhaling en verhaal en interactie.
We hebben nu een boek, 'De liefste papa van de wereld', echt een hit! Waarin het beertje op elke blz zegt: 'nee, dat wil ik niet!'
Die herhaling lijkt Ko erg fijn te vinden, daardoor kan hij het boekje nu ook echt zelf lezen, met alle andere zinnen erbij.
Dan zegt hij 's avonds: Nee mama, ga maar weg. Ko zelf lezen. :D

Nouja, ik weet niet precies hoe het zat. Ik ben de afgelopen week met familie in een vakantiehuisje geweest en daarvan is 90% onderwijzer. Vooral basis en kleuter/peuteronderwijs. En dan krijg je toch een hoop info over je heen. :o
Onder andere dat op deze leeftijd die herhaling heel belangrijk is. Of dat Ko zo goed de bladzijden omsloeg. Precies zoals het hoort. Etc etc. :')
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:04:20 #112
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106634459
ik vind het alleen erg jammer dat mijn kinderen de humor van Wat een kat nooit hebben kunnen waarderen. :( mijn Verantwoorde Lemniscaat Aankoop. }:| Echt stom, nou ja, ik had zelf tenminste lol.

En Jip en Janneke? dat vond men hier ook niet echt leuk. Ja, tot een jaar of drie misschien, maar toen echt niet meer. Ook stom. Pluk wel. ook vanaf een jaar of drie. Heb drie keer beide boeken voorgelezen. O+

en Tim op de tegels is mijn favoriet. Maar voor wat oudere kinderen denk ik. Oooh boeken O+
pi_106634467
Ivan is nog steeds heel erg bezig met het benoemen van dieren. Hij pikt dat ook heel snel op. Als je één keer hebt gezegd dat een bepaald dier een okapi is of zo dan weet hij dat. Maar echte verhaallijnen lijkt hij nog niet zo interessant te vinden, al doe ik er momenteel ook weinig aan om dat te stimuleren. Misschien komt het mede doordat we weinig boeken hebben met een goede combinatie tussen plaatjes en een verhaal.

Maar ik denk ook wel dat deze fascinatie gewoon in hem zit. Hij heeft bijvoorbeeld een strip van Kuifje en daarin wil hij vooral alle personages benoemen. En hij wil ook élke dag de Kuifje verjaardagskalender met zijn vader doorbladeren om te zeggen wie wie is. Nutteloze kennis wordt bij ons van vader op zoon overgedragen. :Y)
pi_106634496
Boeken <3. Isabeau is er ook dol op. Hier zijn de favorieten momenteel: over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft (de pop up versie :D), cars boek met geluiden (dank grote neef :') ), en een prachtig boek dat via de krant (volkskrant?) te bestellen was. Echt beeldschoon, over muisjes. Zal thuis even opzoeken hoe het heet.
pi_106634692
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
en Tim op de tegels is mijn favoriet. Maar voor wat oudere kinderen denk ik. Oooh boeken O+
Oh! Dat is een tijdje Ko's lievelings geweest! O+
Ik moest zo lachen om het tweede plaatje ofzo. Dan staan die stratenmakers bij Tim en het enige wat Ko altijd zei was: Billen!
Ze hebben dan ook wel een enorm geprononceerd achterwerk. :Y)
Hij leest het nog steeds graag trouwens. Gister was hij er volgens mij in bezig en dan hoor ik hem nog steeds heel zacht zeggen: billen.

Het muizenhuis, Sorboo? Met die maquettefoto's? O+
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 11:17:24 #116
5428 crew  miss_sly
pi_106634856
Senna vindt alles op rijm ontzettend leuk. De Gruffalo kan ze dan ook bijna helemaal zelf 'lezen'. Jip & Janneke wordt hier veel voorgelezen, maar dat is voor hele kleintjes niet leuk. De mol hebben we sinds kort ook, vindt ze ook leuk. Haar grote favoriet is echter nog steeds het dierenliedjesboek met bijbehorende cd waar de liedjes op staan. Het is echt ene leuk boek, maar wel met gewone dunne bladzijden, dus niet zo geschikt voor kleine kinderhandjes. Hoewel het bij ons nog in vrij nette staat is en ze het al anderhalf jaar heeft!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106634899
Ja die Oeke! Zo mooi!
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:23:13 #118
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_106634996

Dit is een favo. Mooie tekst van Ivo de Wijs. Het boek van Frans de Haan en Herman Knorrema, van Willem Wilmink, weet even niet hoe het heet,
En het zonneei!

Platen waar ik zelf een beetje verliefd op ben.

en een boekje voor tijdens het zindelijk worden. Met allemaal dieren die allemaal even komen passen of ze ook op het potje passen maar die blijkt toch echt gemaakt voor kinderbillen. grappig vonden de jongens, haalde verder niet zoveel uit, :P
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:26:39 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_106635093
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:11 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh! Dat is een tijdje Ko's lievelings geweest! O+
Ik moest zo lachen om het tweede plaatje ofzo. Dan staan die stratenmakers bij Tim en het enige wat Ko altijd zei was: Billen!
Ze hebben dan ook wel een enorm geprononceerd achterwerk. :Y)
Hij leest het nog steeds graag trouwens. Gister was hij er volgens mij in bezig en dan hoor ik hem nog steeds heel zacht zeggen: billen.
:D
hier is 't ook een van de favorieten. cato kent de tekst volledig uit haar hoofd.

claudia wat een leuk idee voor een afscheidscadeau! er zijn al veel leuke ideeen genoemd. anders nog even in 't boekentopic kijken?
in de haak.
  Moderator dinsdag 10 januari 2012 @ 11:27:02 #120
5428 crew  miss_sly
pi_106635105
Ik krijg helemaal zin om nieuwe boekjes te kopen!
Ik denk dat we sowieso eens wat boekjes voor kleintjes weg moeten doen en dan mag er best wat anders voor in de plaats komen, toch? *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106635114
Ik heb de Kabouterkinderen! Dat boekje is nog van mij geweest. Het grappige is dat er allerlei gevoelens bij me loskomen als ik die prenten nu zie. Ik heb er een heel zintuiglijke herinnering aan. Ik vond het een magisch boek. O+

Ik vind het zo fijn om samen met Ivan op bed te lezen. Ik doe de hoofdeindes omhoog en hij ploft net zo neer als ik en vermaakt zich prima terwijl ik rustig voor mezelf lees. O+
pi_106635119
De boeken van Matthew van Fleet zijn hier een groot succes :)

http://www.bol.com/nl/p/n(...)006522068/index.html

het is echt een doe-en-voel boek, met vachtjes en huiden om te voelen, een flapje om aan te trekken en dan gebeurt er ergens op de pagina iets, een kameleon die de vlieg opslokt bijvoorbeeld. Dat soort dingen.
:)
pi_106635132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:11 schreef oeke het volgende:

[..]
Het muizenhuis, Sorboo? Met die maquettefoto's? O+
Het 'echte' muizenhuis staat in de grote bieb bij het CS nu O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_106635138
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:26 schreef trui het volgende:

claudia wat een leuk idee voor een afscheidscadeau! er zijn al veel leuke ideeen genoemd. anders nog even in 't boekentopic kijken?
Ik kan wel weer wat etenswaren voor de kinderen meegeven en een badspulletje voor de leidsters, maar dit leek me een waardevoller cadeau.

Ik kon het boekentopic trouwens niet vinden. Weet jij nog hoe het heet?
pi_106635147
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 11:28 schreef snoopy het volgende:

[..]

Het 'echte' muizenhuis staat in de grote bieb bij het CS nu O+
Oh, wat een goeie tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')