abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106428033
quote:
Een 18-jarige man die een politieagent ernstig mishandelde, heeft gisteren een werkstraf van twintig uur gekregen. Politici en vakbonden zijn verbijsterd over de lage straf, omdat de overheid het geweld tegen agenten juist hard wil aanpakken.

De mishandeling gebeurde in de Utrechtse wijk Terwijde, waar de politie al lange tijd worstelt met een groep Marokkaanse jongeren. De 18-jarige Bilal el B., een 'meeloper' van de groep, werd twee weken geleden door een agent in de wijk aangehouden, omdat hij er vandoor wilde gaan toen hij een politieauto zag. Bilal gedroeg zich volgens de agenten meteen opstandig en werd daarom door een van de agenten terug in zijn stoel geduwd, schrijft het AD vandaag.

Vuist in het gezicht
Terwijl de agent naar de achterkant van de auto liep om de kofferbak te controleren, stapte de jongen toch uit en viel de agent aan. Hij sloeg de agent zes keer vol met zijn vuist in het gezicht. De politieagent liep zwellingen in zijn gezicht en een bloeduitstorting op zijn onderlip op.

Werkstraf
Desondanks achtte de politierechter het gisteren niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen. De rechter hield het daarom op een werkstraf van twintig uur en een boete van 200 euro.

Richtlijnen
Het Openbaar Ministerie had een werkstraf van zestig uur geëist. 'Ik kan me voorstellen dat het niet aansluit bij de beleving van de burger, maar wij houden ons aan de richtlijnen,' zegt OM-woordvoerder Mary Hallebeek.

Politiebonden reageren furieus op de uitspraak en ook in politiek Den Haag, waar politici doorgaans voorzichtig zijn met kritiek op uitspraken van rechters, leidt de straf tot ophef.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)andeling-agent.dhtml
Dan nog: Een eis van 60 uur voor een agent op zijn bek timmeren? Er zijn weken dat ik meer overwerk :{ Wat een zielig strafje zeg....
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:26:06 #2
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_106428062
Lang leve het nichterige rechtsbeleid in dit land.
Die gast had allang achter de tralies gemoeten.

Vind je het dan gek dat mensen het recht weer in eigen hand nemen?
Ik pleit voor herinvoering van lijfstraffen.
20 zweepslagen, op z'n minst!! (en het liefst met een gesel met weerhaakjes) ~O>
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:27:30 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_106428072
Aangehouden door politie.
In auto geplaatst.
Uitstappen.
Agent meerdere malen in het gezicht rammen.

Opzet niet bewezen.

Hier wil ik de uitspraak van lezen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:28:33 #4
307874 Bolleke_666
humping and a pumping
pi_106428079
Ja, een hele goede inderdaad.

Rechter is autistisch?
behind every successful person is a substantial amount of coffee.
pi_106428107
Ja op deze manier stel je goede voorbeelden tegen het geweld tegen hulpdiensten ;(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_106428165
Als die 20 uur nu samen met een agent en een knuppel in een klein hokje was geweest had ik er prima mee kunnen leven :{
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:42:56 #7
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_106428227
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:37 schreef CafeRoker het volgende:
Als die 20 uur nu samen met een agent en een knuppel in een klein hokje was geweest had ik er prima mee kunnen leven :{
Precies. Gewoon net als in Marokko.
1e keer gepakt: Kom maar even mee, dan mogen deze 2 agenten zich 5 minuten op je uitleven in een hokje.
2e keer gepakt maak je d'r 10 minuten van.

20 uur en 200 euro. Die gast wordt waarschijnlijk nog vermoeider van het lachen dan van deze straf.
pi_106428230
Als de politie in Nederland nou gewoon hun best doet om wat uit te stralen in plaats van dat krampachtige stoerdoenerij dan zou heer Bilal het waarschijnlijk niet eens in zijn hoofd halen om uit de auto te stappen. Waarschijnlijk is het allemaal weer op zo'n manier gegaan dat de politie wel klappen verdiend.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_106428231
Ach door de schaamtecultuur waar meneer uit komt is hij al genoeg gestraft.

[ Bericht 57% gewijzigd door sp3c op 05-01-2012 11:23:28 ]
  donderdag 5 januari 2012 @ 08:45:06 #10
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_106428257
Het wordt bijna de moeite waard om een agent eens goed inelkaar te meppen.
pi_106428755
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarschijnlijk is het allemaal weer op zo'n manier gegaan dat de politie wel klappen verdiend.
:?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:30:28 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_106429006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 08:37 schreef CafeRoker het volgende:
_O-

Maar goed. Een tijdje terug heeft een rechter toch gezegd dat geweld tegen politie-agenten niet zwaar bestraft hoefde te worden omdat dit inherent was aan het risico van het beroep? Dan klopt het weer.
Dat principe zouden ze ook moeten toepassen bij criminelen die tijdens het uitoefenen van 'hun beroep' iets oplopen. Dat is dan ook maar jammer en geen schadevergoedingen vanuit het slachtoffer meer.
The End Times are wild
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:48:39 #13
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106429312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:18 schreef The_stranger het volgende:

[..]

:?
Politieagenten proberen in Nederland veel te krampachtig 'overmacht' te laten zien. Dat hebben ze niet meer en doordat ze het wel proberen wordt het een vervelende irritante manier van mensen behandelen. Ik ben al zo vaak op een belachelijk denigrerende toon aangesproken door een agent terwijl het ook gewoon op een andere manier had gekund, logisch dat ze in sommige gevallen geen respect krijgen en daarvoor in de plaats klappen.
pi_106429386
quote:
13s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:48 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Politieagenten proberen in Nederland veel te krampachtig 'overmacht' te laten zien. Dat hebben ze niet meer en doordat ze het wel proberen wordt het een vervelende irritante manier van mensen behandelen. Ik ben al zo vaak op een belachelijk denigrerende toon aangesproken door een agent terwijl het ook gewoon op een andere manier had gekund, logisch dat ze in sommige gevallen geen respect krijgen en daarvoor in de plaats klappen.
Wat een mongool ben jij zeg.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:53:14 #15
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106429420
quote:
13s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:51 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Wat een mongool ben jij zeg.
Nee. Behandel me normaal dan doe ik dat ook. Niet met je grootheidswaan irritant gaan lopen doen als je mensen niet op een andere manier kan benaderen als 'dienaar van de wet'. Kom op zeg.
pi_106429454
quote:
13s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Nee. Behandel me normaal dan doe ik dat ook. Niet met je grootheidswaan irritant gaan lopen doen als je mensen niet op een andere manier kan benaderen als 'dienaar van de wet'. Kom op zeg.
Dan nog heb je je poten thuis te houden.
pi_106429523
quote:
13s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

De agent was volgens het stuk alleen in de achterbak aan het kijken, als dat al dusdanige provocatie is dat je die man op zijn bek mag slaan zijn we wel erg ver afgegleden in dit land.

Sowieso mensen die excuses verzinnen wanneer en waarom je een agent eventueel wel op zijn bek mag slaan :N
Groetjes, Ezio.
pi_106429545
Zoiets moet ook helemaal niet voor een rechter, behalve het vergrijp waarvoor hij in eerste instantie werd aangehouden. De agenten hadden die vent eens flink aan moeten pakken. Even een knuppel in zijn nek leggen.
Boem-dikkie, nu ben ik toch benieuwd. Waarom ben jij al zo vaak op denigrerende wijze aangesproken door agenten? Ik heb hier nooit last van.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:58:35 #19
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_106429548
LOL, tikken gehad :')

Straf interesseert me niet zo bijster veel verder, maar begrijp de verontwaardiging wel.

20 uur is wel echt heel weinig :D
'Cos boys don't cry.
pi_106429553
goh als ik die vent was geweest had ik opgestaan in de rechtszaal en de rechter belachelijk gemaakt, daar krijg je dan waarschijnlijk nog hogere straf voor, belediging van de rechter.
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:01:17 #21
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106429608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:58 schreef Big-Ern het volgende:
Zoiets moet ook helemaal niet voor een rechter, behalve het vergrijp waarvoor hij in eerste instantie werd aangehouden. De agenten hadden die vent eens flink aan moeten pakken. Even een knuppel in zijn nek leggen.
Boem-dikkie, nu ben ik toch benieuwd. Waarom ben jij al zo vaak op denigrerende wijze aangesproken door agenten? Ik heb hier nooit last van.
Ik weet niet waarom?
pi_106429616
Op het moment dat het gebeurde hadden beide agenten gewoon even los moeten gaan met de wapenstok.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_106429646
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Op het moment dat het gebeurde hadden beide agenten gewoon even los moeten gaan met de wapenstok.
Precies, even buiten de rechter om. Dat kunnen ze toch zelf wel regelen, zou je denken....
pi_106429654
quote:
Desondanks achtte de politierechter het gisteren niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen. De rechter hield het daarom op een werkstraf van twintig uur en een boete van 200 euro.
Bilal wilde gewoon even wijzen op wat uitgelopen mascara bij die meid?
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:03:42 #25
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_106429674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 09:57 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

De agent was volgens het stuk alleen in de achterbak aan het kijken, als dat al dusdanige provocatie is dat je die man op zijn bek mag slaan zijn we wel erg ver afgegleden in dit land.

Sowieso mensen die excuses verzinnen wanneer en waarom je een agent eventueel wel op zijn bek mag slaan :N
In deze situatie gaat het ook niet op, ben ik met je eens. Ik verzin geen excuses, ik zeg dat ik het irritant vind dat agenten die niet op normale wijze gezag uit kunnen stralen dit doen door een denigrerend toontje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')