Dan nog: Een eis van 60 uur voor een agent op zijn bek timmeren? Er zijn weken dat ik meer overwerkquote:Een 18-jarige man die een politieagent ernstig mishandelde, heeft gisteren een werkstraf van twintig uur gekregen. Politici en vakbonden zijn verbijsterd over de lage straf, omdat de overheid het geweld tegen agenten juist hard wil aanpakken.
De mishandeling gebeurde in de Utrechtse wijk Terwijde, waar de politie al lange tijd worstelt met een groep Marokkaanse jongeren. De 18-jarige Bilal el B., een 'meeloper' van de groep, werd twee weken geleden door een agent in de wijk aangehouden, omdat hij er vandoor wilde gaan toen hij een politieauto zag. Bilal gedroeg zich volgens de agenten meteen opstandig en werd daarom door een van de agenten terug in zijn stoel geduwd, schrijft het AD vandaag.
Vuist in het gezicht
Terwijl de agent naar de achterkant van de auto liep om de kofferbak te controleren, stapte de jongen toch uit en viel de agent aan. Hij sloeg de agent zes keer vol met zijn vuist in het gezicht. De politieagent liep zwellingen in zijn gezicht en een bloeduitstorting op zijn onderlip op.
Werkstraf
Desondanks achtte de politierechter het gisteren niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen. De rechter hield het daarom op een werkstraf van twintig uur en een boete van 200 euro.
Richtlijnen
Het Openbaar Ministerie had een werkstraf van zestig uur geëist. 'Ik kan me voorstellen dat het niet aansluit bij de beleving van de burger, maar wij houden ons aan de richtlijnen,' zegt OM-woordvoerder Mary Hallebeek.
Politiebonden reageren furieus op de uitspraak en ook in politiek Den Haag, waar politici doorgaans voorzichtig zijn met kritiek op uitspraken van rechters, leidt de straf tot ophef.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)andeling-agent.dhtml
Precies. Gewoon net als in Marokko.quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:37 schreef CafeRoker het volgende:
Als die 20 uur nu samen met een agent en een knuppel in een klein hokje was geweest had ik er prima mee kunnen leven
quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Waarschijnlijk is het allemaal weer op zo'n manier gegaan dat de politie wel klappen verdiend.
quote:Op donderdag 5 januari 2012 08:37 schreef CafeRoker het volgende:
Als die 20 uur nu samen met een agent en een knuppel in een klein hokje was geweest had ik er prima mee kunnen leven
Politieagenten proberen in Nederland veel te krampachtig 'overmacht' te laten zien. Dat hebben ze niet meer en doordat ze het wel proberen wordt het een vervelende irritante manier van mensen behandelen. Ik ben al zo vaak op een belachelijk denigrerende toon aangesproken door een agent terwijl het ook gewoon op een andere manier had gekund, logisch dat ze in sommige gevallen geen respect krijgen en daarvoor in de plaats klappen.quote:
Wat een mongool ben jij zeg.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:48 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Politieagenten proberen in Nederland veel te krampachtig 'overmacht' te laten zien. Dat hebben ze niet meer en doordat ze het wel proberen wordt het een vervelende irritante manier van mensen behandelen. Ik ben al zo vaak op een belachelijk denigrerende toon aangesproken door een agent terwijl het ook gewoon op een andere manier had gekund, logisch dat ze in sommige gevallen geen respect krijgen en daarvoor in de plaats klappen.
Nee. Behandel me normaal dan doe ik dat ook. Niet met je grootheidswaan irritant gaan lopen doen als je mensen niet op een andere manier kan benaderen als 'dienaar van de wet'. Kom op zeg.quote:
Dan nog heb je je poten thuis te houden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee. Behandel me normaal dan doe ik dat ook. Niet met je grootheidswaan irritant gaan lopen doen als je mensen niet op een andere manier kan benaderen als 'dienaar van de wet'. Kom op zeg.
De agent was volgens het stuk alleen in de achterbak aan het kijken, als dat al dusdanige provocatie is dat je die man op zijn bek mag slaan zijn we wel erg ver afgegleden in dit land.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:53 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Nee. Behandel me normaal dan doe ik dat ook. Niet met je grootheidswaan irritant gaan lopen doen als je mensen niet op een andere manier kan benaderen als 'dienaar van de wet'. Kom op zeg.
Ik weet niet waarom?quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:58 schreef Big-Ern het volgende:
Zoiets moet ook helemaal niet voor een rechter, behalve het vergrijp waarvoor hij in eerste instantie werd aangehouden. De agenten hadden die vent eens flink aan moeten pakken. Even een knuppel in zijn nek leggen.
Boem-dikkie, nu ben ik toch benieuwd. Waarom ben jij al zo vaak op denigrerende wijze aangesproken door agenten? Ik heb hier nooit last van.
Precies, even buiten de rechter om. Dat kunnen ze toch zelf wel regelen, zou je denken....quote:Op donderdag 5 januari 2012 10:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
Op het moment dat het gebeurde hadden beide agenten gewoon even los moeten gaan met de wapenstok.
Bilal wilde gewoon even wijzen op wat uitgelopen mascara bij die meid?quote:Desondanks achtte de politierechter het gisteren niet bewezen dat El B. de agent doelbewust zwaar lichamelijk letsel wilde toebrengen. De rechter hield het daarom op een werkstraf van twintig uur en een boete van 200 euro.
In deze situatie gaat het ook niet op, ben ik met je eens. Ik verzin geen excuses, ik zeg dat ik het irritant vind dat agenten die niet op normale wijze gezag uit kunnen stralen dit doen door een denigrerend toontje.quote:Op donderdag 5 januari 2012 09:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De agent was volgens het stuk alleen in de achterbak aan het kijken, als dat al dusdanige provocatie is dat je die man op zijn bek mag slaan zijn we wel erg ver afgegleden in dit land.
Sowieso mensen die excuses verzinnen wanneer en waarom je een agent eventueel wel op zijn bek mag slaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |