abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106426480
Ik heb geen verstand van computers, maar goed. Sinds kort heeft het netwerk waar ik op zit "probleempjes". TS woont bij best wel veel computer techneuten, maar eentje steekt er boven uit. Ik vermoed daarom dat hij wat met het internet heeft gedaan.

Het zit als volgt:

Tot voor kort hadden wij weleens de probleem dat internet af en toe uitviel. Er werd mij gezegd dat een kastje onder de hoeveel netwerk informatie niet goed handelen. Dit zal met name door torrents komen. Dat er blijk simpelweg te veel aanvragen worden gedaan in korte tijd.

Nu doe die dit sinds kort niet meer. Internet is vrij stabiel wat betreft online gamen alleen is dit nu het probleem:

Als ik normaal wil zitten op internet. Van site naar site klikken krijg ik de melding dat er te veel ip-aanvragen van mijn computer binnen komen. Dit was eerst niet zo. Nu zag ik ook laatst bij de oppert echneut van een huisgenoot dat dat bij hem niet was. Dit snapte ik al niet.

Nu zit ik dus bij " My Network Places te kijken en zag dat daar eentje onder zijn naam stond.

Ik heb dus nu het idee dat hij over onze lijk gaat wat betreft internet en dat hij alles voor zichzelf opslurpt. Klopt dit? Kan dit? Hoe stop ik dit? De internetmaatschappij waar wij bij horen kon naar enige aanpassingen ons trouwens toch maar niet helpen.

Precieze foutmelding:

You have reached the maximum number of permitted Internet sessions.

Please close one or more applications to allow further Internet access.

Contact your system administrator for further information.

Dit krijg ik al naar plus minus 5 keer klikken.

[ Bericht 10% gewijzigd door woads op 05-01-2012 12:45:37 ]
pi_106426549
Stel je vraag nog eens als je ontnuchterd bent, zou ik zeggen.
pi_106426559
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:05 schreef KomtTijd... het volgende:
Stel je vraag nog eens als je ontnuchterd bent, zou ik zeggen.
Pardon?
pi_106426586
...Dan valt er misschien wél een touw aan vast te knopen.
pi_106426682
De foutmelding die je computer geeft lijkt ook vrij onbekend te zijn trouwens:

http://www.google.nl/#q="(...)mputer+binnen+komen"
pi_106427080
Je gaat toch niet zeggen dat je in Zevenaar woont he? Mocht dat het geval zijn, schop Rik even uit zijn nest :')
  donderdag 5 januari 2012 @ 10:30:53 #7
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_106430375
Dus omdat iemand in je huis verstand heeft van computers en jij een of andere foutmelding krijgt die je niet eens letterlijk meldt (zonder precieze foutmeldingen kunnen kenners ook niets) denk jij maar dat hij alles voor zichzelf zit te claimen?
Goede conclusie.

Wat is je precieze foutmelding? het zou zomaar aan je eigen computer kunnen liggen.

En ja, als je torrents draait met default instellingen kunnen een bak routers (kastjes die internet verdelen) nog wel eens problemen hebben met dat te verwerken.

Draai je zelf ook torrents, zo ja, zet dan in je torrent client het aantal connecties een stuk omlaag. Misschien heeft jullie computerkenner voor de stabiliteit van het netwerk wel ingesteld dat iedereen niet teveel connecties mag aanmaken, en zit je dus jezelf met torrents in de voet te schieten.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_106434774
Gevonden oplossing:

FYI: The solution was staring me right in the face!
When I followed the tutorial, I used the instructions for "All user accounts" (HKEY_LOCAL_MACHINE...) since I'm the only user and administrator. It didn't occur to me (until today) to try the tutorial using the "Current User Account Only" (HKEY_CURRENT_USER...) method also.
Did the edit and it works perfectly. Maybe editing both parts of the registry is the answer. I left the original edit alone in case I need it later.
I'm happy to report I'm now downloading 10 sessions simultaneously
pi_106436139
quote:
14s.gif Op donderdag 5 januari 2012 10:30 schreef TallMan het volgende:
Dus omdat iemand in je huis verstand heeft van computers en jij een of andere foutmelding krijgt die je niet eens letterlijk meldt (zonder precieze foutmeldingen kunnen kenners ook niets) denk jij maar dat hij alles voor zichzelf zit te claimen?
Goede conclusie.

Wat is je precieze foutmelding? het zou zomaar aan je eigen computer kunnen liggen.

En ja, als je torrents draait met default instellingen kunnen een bak routers (kastjes die internet verdelen) nog wel eens problemen hebben met dat te verwerken.

Draai je zelf ook torrents, zo ja, zet dan in je torrent client het aantal connecties een stuk omlaag. Misschien heeft jullie computerkenner voor de stabiliteit van het netwerk wel ingesteld dat iedereen niet teveel connecties mag aanmaken, en zit je dus jezelf met torrents in de voet te schieten.
Logisch beredeneren. Andere huisgenoten hebben dezelfde foutmelding.
pi_106436824
quote:
You have reached the maximum number of permitted Internet sessions.

Please close one or more applications to allow further Internet access.

Contact your system administrator for further information.

Dit krijg ik al naar plus minus 5 keer klikken.

die netwerk pipo heeft op de router ingesteld dat je dus maar een beperkt aantal internet sessies mag hebben..

het is een huisnetwerk als ik je verhaal zo lees? van wie is de internetverbinding en wie heeft toegang tot de router? (ik mag hopen dat die 2 dezelfde persoon zijn) en die persoon aanspreken (en daarna wellicht figuurlijk onder z'n reet trappen)
  donderdag 5 januari 2012 @ 14:14:29 #11
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_106437911
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:27 schreef woads het volgende:

[..]

Logisch beredeneren. Andere huisgenoten hebben dezelfde foutmelding.
Waar had je dat vermeld? Dat had ik dus niet uit je verhaal gehaald.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_106445023
kick
pi_106456338
kick
pi_106456631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 13:44 schreef mschol het volgende:

[..]

die netwerk pipo heeft op de router ingesteld dat je dus maar een beperkt aantal internet sessies mag hebben..

het is een huisnetwerk als ik je verhaal zo lees? van wie is de internetverbinding en wie heeft toegang tot de router? (ik mag hopen dat die 2 dezelfde persoon zijn) en die persoon aanspreken (en daarna wellicht figuurlijk onder z'n reet trappen)
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:54 schreef woads het volgende:
kick
en: kick binnen 24 uur is not done..
  donderdag 5 januari 2012 @ 21:00:46 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_106456776
Volgensmij zijn die computers van jullie hard toe aan een verse installatie.

Maar je hebt al een oplossing en toch kick je het topic?
Wat wil je nu eigenlijk precies?
So we just called him Fred
pi_106459428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 21:00 schreef FredvZ het volgende:
Volgensmij zijn die computers van jullie hard toe aan een verse installatie.

Maar je hebt al een oplossing en toch kick je het topic?
Wat wil je nu eigenlijk precies?
Ik snap die oplossing niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')