abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:46:55 #1
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_106409177
Vandaag vond ik een briefje van Post NL in mijn brievenbus. Zij wilden vandaag kennelijk een pakket bij mij bezorgen. Dat vond ik erg vreemd, want ik heb in de afgelopen weken niets besteld. Ik die niet thuis-code ingevoerd, blijkt een cosmeticabedrijf uit Breda een pakket bij mij te willen bezorgen waarvoor ik moet tekenen. Volgens de website van Post NL heb ik 3 januari besteld bij dat bedrijf, maar dat heb ik absoluut niet gedaan en ik heb dat ook in het verleden nooit gedaan. Morgen komen ze terug, kan ik het pakket weigeren? Op de website van Post NL kon ik het antwoord helaas niet vinden, maar ik wil natuurlijk liever niet tekenen voor een pakket dat ik überhaupt niet wil..
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 19:47:44 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409216
ja, je kan het gewoon weigeren. postnl doet het dan gewoon terugsturen naar de afzender.
Je hoeft geen reden niets te geven.
lolwut
pi_106409226
Tuurlijk.
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:48:07 #4
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_106409231
Hoezo? Vind je gratis cosmetica niet fijn dan? :P
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
  Donald Duck held woensdag 4 januari 2012 @ 19:48:13 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_106409239
Natuurlijk. Geweigerd is gewoon een status die de postbode kan invoeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_106409335
Niet geloven want iedereen hier zegt.
Je MOET het pakje accepteren.
Anders maak je Postnl boos :(.
pi_106409346
Ik zou tekenen en accepteren.

Een ongevraagde toezending mag je gratis houden. Dit lijkt me zo'n geval omdat je zelf nergens om hebt gevraagd. Ze zouden jou in zo'n dergelijk geval ook niet kunnen verplichten tot betaling omdat je nergens om hebt gevraagd.
pi_106409361
Dan heb je een anonieme bewonderaar die je een leuk pakketje wil geven en waar hij al flink geld aan heeft uitgegeven.
En dan weiger je het. :{

Zonde voor je anonieme bewonderaar. :P
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_106409372
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:48 schreef Creeg het volgende:
Hoezo? Vind je gratis cosmetica niet fijn dan? :P
Gewoon aannemen. Als dat bedrijf geld van jou vraagt moeten ze eerst even met een geldige opdracht voor den dag komen. Iets met een handtekening van jou ofzo. En als jij zeker weet dat je niets hebt besteld is het dus pech voor dat bedrijf.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:51:22 #10
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_106409398
Nou, ik wil wel gratis cosmetica uiteraard, maar dadelijk zit er een rekening bij en dat was dus niet de bedoeling, want gaat om producten van Dermalogica en een pot creme van dat merk kost je zo vijftig euro..
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 19:51:55 #11
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:50 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik zou tekenen en accepteren.

Een ongevraagde toezending mag je gratis houden. Dit lijkt me zo'n geval omdat je zelf nergens om hebt gevraagd. Ze zouden jou in zo'n dergelijk geval ook niet kunnen verplichten tot betaling omdat je nergens om hebt gevraagd.
niet geheel waar.
Als ze het pakket accepteert terwijl het voor iemand anders bedoelt is, is het gewoon diefstal/oplichting.
Als het pakket op naam staat, en TS accepteert, dan accepteert ze ook de daarmee gepaard gaande kosten.
lolwut
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:52:01 #12
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_106409439
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:51 schreef BettyR het volgende:
Nou, ik wil wel gratis cosmetica uiteraard, maar dadelijk zit er een rekening bij en dat was dus niet de bedoeling, want gaat om producten van Dermalogica en een pot creme van dat merk kost je zo vijftig euro..
Dan stuur je het alsnog retour afzender ;)
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_106409469
quote:
niet geheel waar.
Als ze het pakket accepteert terwijl het voor iemand anders bedoelt is, is het gewoon diefstal/oplichting.
Als het pakket op naam staat, en TS accepteert, dan accepteert ze ook de daarmee gepaard gaande kosten.
Een ongevraagde toezending hoef je niet te betalen. Of dit op naam staat of niet lijkt mij niets uit te maken.
Als je bijv. een Donald Duck op naam krijgt en een week later een factuur, hoef je niets te betalen als je nergens om hebt gevraagd.
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:52:43 #14
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_106409473
quote:
19s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:51 schreef BrandX het volgende:

[..]

niet geheel waar.
Kosten waarvan je niet op de hoogte bent, kun je vrij moeilijk accepteren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_106409509
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:52 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Dan stuur je het alsnog retour afzender ;)
Ja en dan moet jij de verzendkosten terug betalen en moeite doen om dat weer terug krijgen.
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 19:53:26 #16
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409520
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Kosten waarvan je niet op de hoogte bent, kun je vrij moeilijk accepteren.
als het op naam staat, zal het nog een leuk gevecht gaan worden :).
lolwut
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:54:05 #17
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_106409552
Ik denk dat ik morgen maar even naar dat bedrijf ga bellen voor ik het accepteer. Heb geen zin om straks ergens ongevraagd aan vast te zitten.
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 19:54:20 #18
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409560
Wat TS natuurlijk gewoon kan doen is morgenochtend dat bewuste bedrijf in Breda even bellen en de situatie uitleggen.

Weet ze ook zeker dat ze geen pakket weigert dat iemand anders voor haar gekocht heeft.
lolwut
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 19:54:43 #19
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409584
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:54 schreef BettyR het volgende:
Ik denk dat ik morgen maar even naar dat bedrijf ga bellen. Heb geen zin om straks ergens ongevraagd aan vast te zitten.
:D nagenoeg tegelijk gepost *O*

goede zet, TS ^O^
lolwut
pi_106409619
quote:
19s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:53 schreef BrandX het volgende:

[..]

Was er niet een tijd terug iets waar mensen ineens een rekening kregen voor nooit geleverde/gevraagde diensten waarbij de afzenders gewoon een zooi namen en adressen uit het telefoonboek hadden gevist?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_106409631
quote:

[..]

Waarom zou het feit dat het pakketje op naam staat zoveel uitmaken?

Maakt de wet een onderscheid tussen een ongevraagde toezending op naam en eentje zonder naam?
Indien de wet hier geen onderscheid in maakt maakt het geen bal uit dat de zending op naam staat van ts.
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:57:39 #22
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_106409759
quote:

[..]

Nee hoor, laat ze maar aantonen dat je ergens mee akkoord bent gegaan, dat zal ze natuurlijk niet lukken.

Als ik jou iets stuur en dan, zonder dit vooraf kenbaar te maken, 100 euro wil ontvangen, snap je toch ook wel dat dat niet is hoe het werkt.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_106409795
Wanneer je toch een factuur krijgt simpelweg deze brief gebruiken:

quote:
Aangetekend

Aan <Naam bedrijf>
<Adres>
<Postcode en plaats>

<Plaatsnaam, datum>

Betreft: ongevraagde toezending

Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> ontving ik in mijn brievenbus <omschrijving van hetgeen u kreeg>.

(kies een optie)
0 Hierbij gevoegd zat een acceptgiro dat ik <bedrag> moest betalen.
0 Later ontving ik van u een acceptgiro dat ik <bedrag> moest betalen.

U hebt mij ongevraagd iets toegezonden en dat betekent dat ik daar niet voor hoef te betalen. Het Burgerlijk Wetboek, boek 7, artikel 7 lid 1 noemt het volgende:
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.

Naar mijn weten heb ik nooit een bestelling bij u geplaatst. Ik ben dus ook niet van plan u te betalen. Tenzij u mij een bewijs kunt leveren dat ik wél een bestelling geplaatst zou hebben, ga ik er vanuit dat ik géén acceptgiro’s of aanmaningen meer krijg. Mocht u bewijs hebben van een bestelling, dan zie ik dat graag binnen twee weken tegemoet.

Met vriendelijke groet,

<Uw handtekening>

<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en plaats>
<Uw telefoonnummer>

Bijlage:
- kopie van de acceptgiro of aanmaning
  woensdag 4 januari 2012 @ 19:59:41 #24
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_106409870
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:58 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je toch een factuur krijgt simpelweg deze brief gebruiken:

[..]

Dat zou ik echt een geniale reactie vinden!
geen.
  Boks-Chick woensdag 4 januari 2012 @ 20:01:38 #25
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_106409979
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 19:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee hoor, laat ze maar aantonen dat je ergens mee akkoord bent gegaan, dat zal ze natuurlijk niet lukken.

Als ik jou iets stuur en dan, zonder dit vooraf kenbaar te maken, 100 euro wil ontvangen, snap je toch ook wel dat dat niet is hoe het werkt.
Nee, maar ik zou niet zomaar iets accepteren. Dat vind ik namelijk raar. En als het op naam staat ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig hoe dat bedrijf er aan komt.
Allemaal tof, maar dan accepteer je toch niet?
Als iemand op straat loopt en mij aanspreekt en een sleutel geeft voor de mega sportwagen die verderop staat, en zegt: hier voor jou, speciaal afgeleverd, neem je dat ook toch niet zomaar aan? Dan wil je toch ook weten hoe of wat voordat je accepteert? Misschien een rare vergelijking maar ik vind het simpelweg niet kies als TS het gewoon maar accepteert.
Daarom ook dat ik het verstandig vind van TS dat ze morgen even gaat bellen.
lolwut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')