Als het goed is zijn we dan met zijn 3-en.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:01 schreef Skv het volgende:
Dat ja.
Of gewoon met de auto, als je met een paar man bent is dat veel goedkoper.
Er rijdt een internationale intercity van Amsterdam C --> Den Haag HS --> Rotterdam C --> Roosendaal --> Antwerpen C naar Brussel C en Zuid.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:01 schreef Mr.Cooper het volgende:
Utrecht denk ik.
Maar zijn dat speciale treinen dan of zo?
Gewoon met een kaartje uit de automaat?quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:02 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Er rijdt een internationale intercity van Amsterdam C --> Den Haag HS --> Rotterdam C --> Roosendaal --> Antwerpen C naar Brussel C en Zuid.
Yes. Onder de optie "Naar België/Luxemburg" op het beginscherm.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:03 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Gewoon met een kaartje uit de automaat?
Heel erg bedankt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:03 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Yes. Onder de optie "Naar België, Duitsland of Luxemburg".
Wat is prijzig?quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:34 schreef buishuis het volgende:
Trein richting Brussel is redelijk prijzig, ik zou overwegen om met de auto te gaan. Afgelopen week ook 2 dagen geweest, heb mijn auto toen voor 17 euro 2 dagen kunnen parkeren midden in het centrum in een parkeergarage
Je moet niet op hispeed plannen. Op de homepage Utrecht en Brussel ingeven. Je krijgt dan meestal 2 treinen aangegeven op dezelfde vertrektijd per uur. 1 Thalys en 1 IC.quote:Op woensdag 4 januari 2012 16:12 schreef Mr.Cooper het volgende:
Daar worden alleen de Hispeeds weergegeven en daar moet je dus voor reserveren:
Over dit internationaal reisadvies
Voor het reizen naar een internationale bestemming is een speciaal ticket vereist.
Raadpleeg NS Hispeed voor uw internationale treinreis
Je moet in dat middelste menu met tijden een trein selecteren. Dan kies je degen met het NS logo, en niet die met thalys of TGV logo. Als je dat ook voor de terugreis doet verschijnt linksonderin de prijs.quote:Op woensdag 4 januari 2012 17:28 schreef Mr.Cooper het volgende:
Maar op de site staat; 'Intercity (NS Hispeed)' is dat de gewone IC?
Sorry ik ga echt nooit met de trein, er staan ook geen prijzen bij.
Nog steeds niet overtuigd, sorryquote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:36 schreef lolcat8811 het volgende:
Brussel is de enige wereldstad in de benelux![]()
Niet overtuigd? Hier zijn 5 pagina's bewijs: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1231597
Brussel heeft meer weg van een derde wereldstad zodra je buiten het centrum komt.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 13:36 schreef lolcat8811 het volgende:
Brussel is de enige wereldstad in de benelux![]()
Niet overtuigd? Hier zijn 5 pagina's bewijs: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1231597
Mooi bewijs dat je Brussel niet kent. Buiten het centrum liggen namelijk de mooiere (en zeer rijke) delen. De 'armere' (migranten)buurten zoals Anderlecht en Molenbeek zijn zeer klein in vergelijking met andere grote Europese steden. Brussel kent geen 'banlieus' zoals Parijs, etc.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Brussel heeft meer weg van een derde wereldstad zodra je buiten het centrum komt.
De "banlieus" zijn ook voorsteden en horen dan ook niet bij Parijs.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:06 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Mooi bewijs dat je Brussel niet kent. Buiten het centrum liggen namelijk de mooiere (en zeer rijke) delen. De 'armere' (migranten)buurten zoals Anderlecht en Molenbeek zijn zeer klein in vergelijking met andere grote Europese steden. Brussel kent geen 'banlieus' zoals Parijs, etc.
Jij kent Brussel totaal niet. Het centrum (en de rand) is door en door verrot, daar heb ik 3 jaar gewoond. Nu woon ik in Elsene, op 10 minuten van het centrum en dat is een prachtige wijk.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:01 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Brussel heeft meer weg van een derde wereldstad zodra je buiten het centrum komt.
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:08 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
De "banlieus" zijn ook voorsteden en horen dan ook niet bij Parijs.
Hoe verder buiten het centrum, hoe beter.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:06 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Mooi bewijs dat je Brussel niet kent. Buiten het centrum liggen namelijk de mooiere (en zeer rijke) delen. De 'armere' (migranten)buurten zoals Anderlecht en Molenbeek zijn zeer klein in vergelijking met andere grote Europese steden. Brussel kent geen 'banlieus' zoals Parijs, etc.
nou nouquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het centrum (en de rand) is door en door verrot
quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:13 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]![]()
Tja, dan behoren Anderlecht en Molenbeek ook niet tot Brussel...
Leve de diversiteit, de multikulquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:14 schreef Seven. het volgende:
[..]tja, kanaal over en je staat in een totáál andere stad.
Vind ik wel, je kunt daar niet echt veilig 's avonds alleen over straat als vrouw bijvoorbeeld. Maar goed, ik woonde dan ook op 5 minuten van Anneessens. Ik werd elke dag aangesproken en elke week wel een keer tegengehouden door een Marokkaan die 'een koffietje wilde drinken' en ik heb meerdere keren uitgehaald naar mensen die hun poten niet konden thuishouden.quote:
De Franstalige Brusselaars zijn technisch gezien geen Walen. Ze kunnen zelfs heel kwaad worden als je ze Waal noemtquote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:15 schreef BB-King het volgende:
Is het niet heel irritant dat er veel Walen te vinden zijn?
Brusselaars zijn geen Walen!!!!!quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:15 schreef BB-King het volgende:
Is het niet heel irritant dat er veel Walen te vinden zijn?
Om daarvoor het (hele) centrum als 'verrot' te beschouwen is toch wel sterk overdreven. De buurt rond het Anneessensplein is gelukkig niet representatief voor de binnenstad. Neem nu de 'Vlaamse' wijk rond de Dansaertstraat, da's toch wel iets anders.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Vind ik wel, je kunt daar niet echt veilig 's avonds alleen over straat als vrouw bijvoorbeeld. Maar goed, ik woonde dan ook op 5 minuten van Anneessens. Ik werd elke dag aangesproken en elke week wel een keer tegengehouden door een Marokkaan die 'een koffietje wilde drinken' en ik heb meerdere keren uitgehaald naar mensen die hun poten niet konden thuishouden.
Mwoah, er zijn een paar delen die heel goed zijn (rond Warandepark), maar al de rest is slecht tot verrot. Daarom nog niet minder mooi trouwens maar als ik van tevoren had geweten, dan was ik nooit in het centrum gaan wonen.quote:Op vrijdag 6 januari 2012 14:19 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Om daarvoor het (hele) centrum als 'verrot' te beschouwen is toch wel sterk overdreven. De buurt rond het Anneessensplein is gelukkig niet representatief voor de binnenstad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |