Nee maar dan is het des te makkelijker om het gedrag te contstateren.... bij vriendinnen is het niet anders. Waarom denk je dat er naast een knap vrouwtje vaak een gedrocht loopt? Zodat het knappe vrouwtje nog meer opvalt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Ja werkvloer is sowieso iets anders dan echte vriendinnen he. Die kies je niet zelf uit.
Ik heb het ook over vrouwen ....30 en 40 +ers..... hier werken geen tieners.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:45 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Wellicht. Ik studeer met 50/50 verhouding, op m'n werk ook 50/50. Sport en muziek zijn alleen maar vrouwen onderling. Echt totaal geen last van haat en nijd, eerder elkaar supporten enzo. Maar misscien is mijn sitautie dan wel uniek?Ik ben ook geen 16 meer, dat zal ook wel schelen.
Dus iedereen die het een paar keer heeft meegemaakt (haat en nijd onder mekaar tussen vrouwen, roddelen over mekaar als die ene even weg is, etc.) en er dan ook zo over denkt is sneu?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:13 schreef Sinosappel het volgende:
Mannen die er zo over denken zijn eigenlijk ook wel sneu.
Je hebt het gewonnen. Nu wordt het Ad-Hominem dus de argumenten zijn op.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dus iedereen die het een paar keer heeft meegemaakt (haat en nijd onder mekaar tussen vrouwen, roddelen over mekaar als die ene even weg is, etc.) en er dan ook zo over denkt is sneu?
Goed argumentquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:13 schreef Sinosappel het volgende:
Mannen die er zo over denken zijn eigenlijk ook wel sneu.
Ja ik vind dat echt iets sneus hebben. Jij niet dus?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:31 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dus iedereen die het een paar keer heeft meegemaakt (haat en nijd onder mekaar tussen vrouwen, roddelen over mekaar als die ene even weg is, etc.) en er dan ook zo over denkt is sneu?
Nee, ik vind het juist sneu voor de vrouwtjes die zo doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:45 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ja ik vind dat echt iets sneus hebben. Jij niet dus?
Het lijkt jou niet kut als manzijnde als dat je ervaring met vrouwen zou zijn en dat je er dan serieus zo over denkt? Dat je beeld van vrouwen is "het is altijd haat & nijd etc"?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Nee, ik vind het juist sneu voor de vrouwtjes die zo doen.
Nopequote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:00 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Het lijkt jou niet kut als manzijnde als dat je ervaring met vrouwen zou zijn en dat je er dan serieus zo over denkt? Dat je beeld van vrouwen is "het is altijd haat & nijd etc"?
Lolquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
NopeBitches blijven bitches, maar er zitten ook lieve tussen.
Niet altijd.....maar vaak wel. Je legt mensen woorden in de mond, moet je niet doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:00 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Het lijkt jou niet kut als manzijnde als dat je ervaring met vrouwen zou zijn en dat je er dan serieus zo over denkt? Dat je beeld van vrouwen is "het is altijd haat & nijd etc"?
Okquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
NopeBitches blijven bitches, maar er zitten ook lieve tussen.
Speciaal voor Sinosappel.....;)quote:rouwenkliek? Nee bedankt!
Geplaatst in
Column
door Nicky op 26 februari, 2011 - 10:30
Ik lijk het erom te doen; een vriend uitkiezen met een vriendengroep waarin geen enkele van de andere mannen een relatie heeft. Dit houdt dus in dat ik op feestjes of avondjes met vrienden vaak de enige ben die wat oestrogeen in de groep gooit.
Maar eigenlijk vind ik dit helemaal niet erg. Buiten mijn eigen standaard vriendinnengroep ben ik niet altijd even enthousiast over contact met vrouwen. Ik heb de ervaring dat, zo gauw vrouwen elkaar niet kennen, elkaar niet vaker dan een keer of drie gezien te hebben, er een neppe sfeer heerst. Deze sfeer zou ik kunnen illustreren door opmerkingen als oh ja jij ook? Ik vind dat OOK geweldig (lees: ik heb geen flauw idee waar je het over hebt en het interesseert me ook niet echt zo lang ik het idee heb dat ik je nooit meer terug zal zien na vanavond), en wat doe jij, studeer je nog of werk je? (vaak van mijn kant), waarop een heel verhaal volgt met alle ins & outs van haar dagelijkse leven, maar vervolgens niet de wedervraag, maar een ongemakkelijke stilte.
Nou kan ik tijdens zon avondje gemakkelijk mijn toevlucht zoeken tot een duidelijk aanwezige hoeveelheid testosteron. Hier maak ik dan ook gretig en dankbaar gebruik van. Of dit tussen vrouwen onderling te maken heeft met enige concurrentie ten opzichte van de mannen of niet, daar valt over te twisten. Ik denk dat het meer te maken heeft met jezelf durven zijn ten overstaan van anderen. Ik durf wel, maar zij?
Tegenover de activiteiten met vrienden staat de tijd die ik doorbreng met collegas op het werk. Vrouwelijke collegas. Ik heb het zo getroffen dat ik op een afdeling werk waar 95% van de werknemers van het vrouwelijke geslacht is. Joehoe! Dit betekent koffiepauzes en lunches tijdens welke met volle overgave en uit volle borst gepraat wordt, in de vorm van groepsdiscussies, over relatieproblemen, gewichtsschommelingen en bijbehorende diëten, het organiseren van een huwelijk, babys, zwangerschappen en, als klap op de vuurpijl, roddels over collegas...
Mocht ik het in mijn hoofd halen een poging te wagen tot integratie, dan kom ik nog niet eens boven het gekakel uit of, nog erger, één of twee dames kijken me aan, glimlachen als een boerin met kiespijn en draaien hun hoofden weer om naar de hoofdspreekster. Voordeel: je leert luisteren of je volledig terug te trekken en een sterke concentratie op te bouwen voor andere, belangrijkere en interessantere zaken. Dit kan werk zijn, maar ook een check op nieuwe artikelen op PinkBullets.
Ik heb eens laten vallen in een gesprek op kleinere schaal tussen twee à drie collegas, dat ik echt behoefte heb aan een moment van rust na een half uur vrouwenpraat op vrouwenvolume om me heen. Maar tot overmaat van ramp zei zelfs mijn enige mannelijke collega dat hij dat juist zo leuk vond aan werken met vrouwen (en nee, hij is niet homoseksueel)!
Uitzonderingen daargelaten, want ik moet toegeven dat er hier en daar wel eens een leuk type tussen zit waarmee het wel de moeite waard is om een gesprek te beginnen, vind ik het toch altijd veel relaxter om te praten met mannen. Zij lijken vaker oprecht geïnteresseerd en als ze dat niet zijn, dan laten ze het in ieder geval niet zo merken. Buiten dat heb ik de indruk dat met mannen over veel meer uiteenlopende onderwerpen te praten valt dan met vrouwen. Je kunt het met ze hebben over de politieke situatie in de Arabische landen, over het laatste boek dat je gelezen hebt, maar eveneens over dat je relaxed kan shoppen in Barcelona tijdens de uitverkoop (dat interesseert zelfs de metroman van vandaag).
Misschien ben ik zelf een uitzondering, ik weet het eerlijk gezegd niet. Ik was voorheen nooit nep oprecht geïnteresseerd in anderen, maar ik moet zeggen dat ik dat trucje de afgelopen jaren aardig onder de knie heb gekregen. Niet zonder tegenvallers moet ik erbij zeggen. Mijn voorkeur gaat uit naar tijd besteden in niet al te grote groepen vrouwen (of het moeten mijn eigen geweldige vriendinnen zijn) of met mannen. Ik vraag me af: ligt het nou aan mij of aan de vrouwen die ik tegenkom?
Deze Nicky heeft mij echt overtuigd!!!!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
http://www.google.nl/#hl=(...)f81&biw=1920&bih=978
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=23685
Collumpje:
[..]
Speciaal voor Sinosappel.....;)
Je hebt de linkjes gezien?? Geen incidenten oid maar gewoon een breed gedragen conclusie. Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk. Ik denk dat wel meer vrouwen het er niet mee eens zijnquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:13 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Deze Nicky heeft mij echt overtuigd!!!!
O en:
Ben het er niet mee eens inderdaad en vind het sneu voor de mensen die er zo over denkenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je hebt de linkjes gezien?? Geen incidenten oid maar gewoon een breed gedragen conclusie. Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk. Ik denk dat wel meer vrouwen het er niet mee eens zijn
Als manzijnde?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:00 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nee want 15 jarigenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:44 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Als manzijnde?
Ga a.u.b. terug naar de middelbare school.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:08 schreef Ronnie_bravo het volgende:
http://www.google.nl/#hl=(...)f81&biw=1920&bih=978
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=23685
Collumpje:
[..]
Speciaal voor Sinosappel.....;)
Nee hoor, dit is niet aan de orde. Ik heb daar ook niet direct ervaring mee maar ik heb niet het idee dat het daar nog erger zal zijn. Het roddelen is overigens natuurlijk niet aan opleiding af te meten. Wel aan geslachtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:09 schreef Chai het volgende:
[..]
Ik heb zoiets echt nog nooit meegemaakt, maar het zou misschien kunnen als ze tussen allemaal laag opgeleide moeders werkt of zo. Dat is een doelgroep waar ik zelf totaal geen ervaring mee heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |