abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5017502
Well, naar aanleiding van het spelen van Tony Hawk 2 op de PSX (ja, ik kom er gewoon voor uit ) heb ik besloten weer een skateboard te kopen.

Omdat ik het vrijwel helemaal verleerd ben (en ik in mijn hoofd misschien beter was dan ik in werkelijkheid was ) ben ik eerst op rustige plekken maar wat aan het oefenen. Gaat op zich prima, ik kan al bijna weer een ollie, en rollen gaat ook wel.

Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?

Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker )), dus echt goed spul is het niet.

Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes .

Ik doe het ook niet om op te vallen of wat dan ook, maar om iets te hebben waarmee ik buiten lekker bezig kan zijn. Ik ben programmeur en zit al te vaak binnen, vind ik. Ik hou overigens niet van fietsen, en joggen is ook niets voor mij.

Ik zie overigens wel steeds meer mensen met een skateboard, is er weer een rage aan de gang (bijvoorbeeld door de Tony Hawk games )?

Ok, ik zou ook kunnen skaten, maar skateboarden ziet er toch wijzer uit .

[edit]Hoe kan ik nou het beste de tricks leren? Een skateboard goeroe opzoeken? Die zijn allemaal jonger dan ik .[/edit]

pi_5017585
www.skateboarding.com
staan instructie filmpjes
maar denk niet dat het meteen goed gaat
oefenen oefenen oefenen
thats the trick
vallen en weer opstaan
begin rustig
probeer eerst het rijden onder de knie te krijgen
ga dan beetje sturen
olie
flips
etc etc
ga info zoeken op inet
www.google.com
maar blijf proberen / oefenen
  maandag 15 juli 2002 @ 12:14:15 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_5017598
Koop eerst een goeie plank vriend...

Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.

suc6

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_5017600
rage: yep, THPS3 is uit (al een tijdje hoor)

tricks: Eerst ff wat aanklooien in op straat en daarna naar een park ofzo.
Zoek ons maar op in het park in Dordrecht.
Dordt heb het gekste park van het land!
oja, ik zou me daar als 34-jarige niet met een Blokker deck vertonen...en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
Anders is in Rotterdam ook wel een relaxt park (Westblaak) en ga dan meteen ff naar Left skateboardwinkel aan de Hartmanstraat (vlakbij het park).
wielen: Wat wil je met een board van de blokker. Mijn buurjongetjes hebben ook zo'n deck en ik flikker er de hele tijd van af als ik alleen maar rij al, terwijl ik om mijn eigen plank daar toch echt geen moeite mee heb .
Als je er echt weer lol in begint te hebben, kkop dan een echt merk plank, bijv. Real plank, Thunder-trucks en Spitfire-wielen en een goed merk lagers, FKD ofzo. Je zult er geen spijt van hebben...
oja, Left heeft ook van die complete decks met allemaal goeie merken erin, kosten iets van €120.
Er leuk voor een beginner, zo ben ik ook begonnen.
Succes!

[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 15-07-2002 12:24]

maandag 15 juli 2002 @ 12:14:30 #5
20991 Sheriff2
Hetgeen u leest is waarheid!!!
pi_5017602
Skateman,

Het lijkt mij een lager probleem (die lagertjes die tussen de as en het wieltje zitten.

Ik ben zelf helemaal geen skater of skeeler freak, maar heb wel skeelers. en toen ik daar nieuwe lagertjes op gezet had bleef ik zowat eindeloos door rijden nadat ik me 1x had afgezet!...

Dus het lijkt me raadzaam om toch eens naar een speciaalzaak te gaan (sportwinkel) en daar eens navraag te doen over het hoe en wat. Misschien kunnen hun jou wel in kontakt brengen met mensen die wat meer ervaring hebben en niet naar leeftijd kijken ...

(je bent zo oud als je je voelt!) ...

The Truth, The Whole Truth And Nothing But The Truth [url=http://zifter.net]Hier[/url] niet klikken!
pi_5017830
kijk voor meer skate info ook op

http://www.sk8world.nl !

veel filmpjes, foto's, tricks etc.

er is ook een forum en een chatbox. alles in het nederlands !

RetepV : je schrijft dat je al aardig "oud" bent... ik zelf ben 26 en ook sinds een half jaar / jaar weer begonnen... iedereen neemt je gewoon op in hun midden, daar doen skaters niet zo moeilijk over gelukkig !

[Dit bericht is gewijzigd door JuG op 15-07-2002 12:34]

pi_5017839
quote:
Koop eerst een goeie plank vriend...
Dan kun je nog eens ergens aankomen en is je 'slechte wieletjes' probleem ook opgelost.
Je hebt gelijk, maar in eerste instantie doe ik het liever op een plank waar ik niet gelijk telkens 'kaCHING!' denk als ik er weer een stuk uit rij .

Maar goed, van een skateboard waarvan de omschrijving "Luxe houten skateboard met stoere opdruk." is moet je natuurlijk ook niet te veel verwachten . HEt board kostte 22.65 euro, dan kun je er nog wel eens eentje kapot maken .

Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?

quote:
en alsjeblieft ook niet in een soort van pantser-protectie, want die gasten lopen voor lul!!
Nee, ik weeg maar 60Kg, dus ik val niet zo hard als de meeste andere mensen van mijn leeftijd . Maar polsbeschermers en kniebeschermers doe ik misschien nog wel. Kniebeschermers omdat ik mijn knieen al kapot heb gereden met motorcross, polsbeschermers omdat ik nou eenmaal dunne polsen heb en programmeur ben, dus afhankelijk van mijn polsen voor mijn werk.
quote:
oefenen oefenen oefenen
Well, doorzettingsvermogen is er wel, wat moet ik anders met mijn vrijetijd doen? In een kroeg hangen? Whoeahahaha . Da's leuk voor een zaterdagavond ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 15-07-2002 12:38]

pi_5017894
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:33 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je denkt dus dat ik blijer wordt van bijvoorbeeld een beginnersboard van 70 euro uit de skateshop hier in Huizen?

Best wel,ja. Tenminste, als je serieus met je hobby bezig wilt zijn. Anders moet je er gewoon niet aan beginnen.
Ik zie ze overal: Die kopen een duur board, rijden er twee keer op en het staat vervolgens weg te rotten in de schuur achter een kast.
BTW: €70...das best weinig. Wat voor merken zitten daar dan bij?
iig, ik weet zeker dat ik zo'n board van de blokker na een dag echt gesloopt zou hebben, het zou waarschijnlijk een ollie van een trapje niet overleven
  maandag 15 juli 2002 @ 12:39:04 #9
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_5017906
Ik heb zelfd een kant en klaar powell deck van toen nog 350 piek gekocht.

Top spul - niet te duur

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_5017968
quote:
Ik zie ze overal: Die kopen een duur board, rijden er twee keer op en het staat vervolgens weg te rotten in de schuur achter een kast.
Yep, daarom dacht ik te beginnen met een board van 22 euro . Het zou heel slecht voor mijn eigenwaarde zijn als ik 120 euro voor een board had neergeteld en die na 2 dagen in de kast zou hangen.
quote:
BTW: €70...das best weinig. Wat voor merken zitten daar dan bij?
Geen idee. Ik weet dat ze alleen maar merkdingen verkopen, maar natuurlijk hebben die merken ook goedkope beginnersboards. Voor 70 euro wil ik natuurlijk ook wel iets dat minimaal 3 keer zo goed is als mijn huidige board .

Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen .

pi_5018063
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:43 schreef RetepV het volgende:

Maar goed, als ik dit Blokker board een beetje onder de knie heb, kan ik een ander board ook beter beoordelen. Ik zou nu nog niet het verschil tussen een goedkoop en een duur board voelen .

Ik meen het serieus. Ik kan er niet eens op steppen, op zo'n ding. Ik vlieg alle kanten op. Dit zal ook wel met de truck-afstelling te maken hebben hoor.
Maar als je dadelijk je blokkerboard een beetje door hebt, en ik spreek van wat ik zelf gezien heb, en je koopt een echt deck zal je meteen veeeel beter skaten, echt waar.
pi_5020687
Hey, dit wisten jullie natuurlijk al, maarrrr:

In Eindhoven gaat aanstaande zaterdag het 'Grootste indoor skatepark van Europa (2000 m^2)' open.

http://www.area51skatepark.nl/

Ik ga wel effe kijken, eens even zien hoe veel ik nog moet leren .

pi_5020822
Ja, en het wordt GèèèK!
pi_5021663
quote:
Op maandag 15 juli 2002 16:12 schreef Thomas B. het volgende:
Ja, en het wordt GèèèK!
Hehehe, dan zie ik je daar vast wel. Ik ben te herkennen aan dat ik een t-shirt met een spijkerbroek draag, kort haar in spikes (nou ja, niet echt spikes, meer 'pieken') heb en Adidas sportschoenen. Maar goed, zo zal iedereen er dus wel uit zien .

Ehm. Damn, sinds ik geen lang haar meer heb val ik niet meer op .

Hmm, ik zie wel. Ik ben vast de enige oudere daar die niet kan boarden, de andere ouderen zullen voornamelijk wel ervaren rotten zijn .

[edit]
Hier een foto van mij, van vorig jaar. Ik ben degene die links met zijn mond vol te kijken naar zijn pizza. Tegenwoordig zit mijn haar weer iets anders, maar daar kijk je toch wel doorheen.

http://www.q4o.nl/images/foto/lanamstelveen2/gandhi/foto12.jpg

Toevallig is de kleur van mijn schoenen die van mijn shirt in die foto.
[/edit]

pi_5036089
Ik vrees alleen dat ik niet kan...Damn !
Als er weer een keer een wedstrijd is in Dordt ofzo zal ik het je laten weten. Maar die is pas geweest, dus dat duurt nog wel even...
pi_5060876
Door Tony Hawk 3 heb ik laatst een skateboard gekocht..
Ik heb al veel verwondingen op mijn arm maar de ollie heb ik onder controle
pi_5061399
Whahahaha . Ik ben aan het oefenen samen met mijn broertje (ik ben 34, hij 30 . Ik ben nu één keer gevallen, achterover, maar ik kon het met mijn handen opvangen. Nu heb ik wel een afdruk van het asfalt in bloeduitstortinkjes in mijn handen staan .

Anyway, ik heb nu in totaal 4 keer een uurtje geskate en ik begin de ollie door te krijgen. Ik kom omhoog en 1 uit de 5 keer kan ik nu ook landen.

Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro .

Zaterdag koop ik een beter board.

Overigens heb ik de smaak te pakken gekregen door Tony Hawk 2 op de PSX . Ik heb Tony Hawk 3 wel op mijn PC, maar ik wordt schijtziek van die damn controllers op die PC's. Ik heb nu 2 dure controllers, maar geen van beide speelt zo lekker als de controller van de PSX.

pi_5634746
*oud topic omhoog haalt*
quote:
Op donderdag 18 juli 2002 11:32 schreef RetepV het volgende:

Grootste probleem is dat als ik mijn rechtervoet (ik sta goofy: rechts voor) omhoog glij, ik mijn board naar voren duw zodat ik steeds achterop mijn board weer neerkom. Kan dat komen vanwege dat het schuurpapier bovenop (griptape?) te ruw is? Ik heb dus een Blokker board van 23 euro .

Lukt het al een beetje?
Heb je al een nieuwe plank?
Het zal niks te maken hebben met je grip...
Het zal (waarschijnlij) aan jezelf liggen of aan je crap-board.
anyway, succes!
pi_5654548
skateboarding kicks ass ! retepv keep on practicing !
pi_5654713
er is maar een ding echt leuk aan skateboarding....

Avril Lavigne

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_5677132
quote:
Op woensdag 04 september 2002 16:20 schreef extreme het volgende:
er is maar een ding echt leuk aan skateboarding....

Avril Lavigne

Kijk, het zit zo met skateboarden:
of je vind het niet zo leuk, maar wel leuk om te zien...
of het is je leven geworden en je zou nooooit meer zonder kunnen!
ik ben het laatste
  donderdag 5 september 2002 @ 22:27:26 #22
12750 Hrun
Special Obedience
pi_5677200
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:

Let wel: ik heb een skateboard van 22 euro gekocht (bij de Blokker )), dus echt goed spul is het niet.

Maar het lijkt wel alsof ik nergens fatsoenlijk asfalt of een fatsoenlijke ondergrond kan vinden. Wat kan ik nu het beste doen? Contact opzoeken met een paar boarders? Ik ben inmiddels 34, het is dus niet zo dat ik automatisch geaccepteerd wordt door die jongens/meisjes .

ik ben 28 en heb net mijn eerste board gekocht. wel direct een goede van 120 euro natuurlijk. nu ja, er waren wel betere. maar je kunt ook weer echt overdrijven.

en ik kan het dus helemaal niet. trouwens. skateboardmeet?

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_5677307
Gewoon eerst een bezoekje aan de bioscoop brengen...
Dogtown and Z-Boys... vette skatefilm.
  maandag 9 september 2002 @ 22:05:53 #24
28243 Bong-One
Skate and Destroy
pi_5728409
allemaal lui die gaan skaten door tony hawk

ow ja, en retepv niet echt de moeite waard om op een blokker board te leren ollieen ofzo, als je strax (ow w8, die heb je nu al heh?) een echt board hebt gaat het heel anders zijn. Is goed dat je door dat blokker board hebt gemerkt dat je skaten echt leuk vind, maar dump dat ding dan ook zo snel mogelijk

das mijn site -->[b][url=http://www.ahopeofshit.tk]A Hope Of Shit[/url][/b] // [b][url=http://www.opgezwolle.nl]Opgezwolle[/url][/b] // [b][url=http://users.ign.com/collection/Bong-One]Mijn PSone Games[/url][/b]
pi_5933445
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:05 schreef RetepV het volgende:

Maar nu dat asfalt. Vroeger leek ik er veel harder overheen te gaan. Komt dat omdat ik zwaarder ben geworden (nou ja, ik weeg nog niet veel: 60Kg), dat de wieltjes van mijn skateboard slechter zijn, of dat het asfalt zo ruk is?

ff nog wat feitjes over wielen:

-gekleurde wieletjes slijten sneller
-hoe groter de wielen, des te minder je hoeft te pushen
-aan te raden om op asfalt wat hardere wielen te nemen, zachte blijven als het ware aan het asfalt plakken en dat remt alleen maar af.

Wie hier skate trouwens al een aantal jaar of meer?

Take no prisoners... take no shit!
  maandag 23 september 2002 @ 14:57:59 #26
30732 -F-
He's here He's there
pi_5933549
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:52 schreef Dave_Mustaine het volgende:

[..]

-aan te raden om op asfalt wat hardere wielen te nemen, zachte blijven als het ware aan het asfalt plakken en dat remt alleen maar af.

Ik had vroeger slammers, zegt je dat wat? Ze waren in ieder geval zeer zacht. Voordeel hiervan is dat ze niet zo lawaaierig zijn.
He's fuckin everywhere
pi_5933639
quote:
Op maandag 23 september 2002 14:57 schreef -F- het volgende:

[..]

Ik had vroeger slammers, zegt je dat wat? Ze waren in ieder geval zeer zacht. Voordeel hiervan is dat ze niet zo lawaaierig zijn.

Slammers, ja die ken ik nog wel. De good ol' times. Die zaten zelfs nog weleens onder longboards. Gebruik zelf het liefst harde kleine wieletjes (38-42mm of zo)
Take no prisoners... take no shit!
pi_6617747
quote:

[..]

heb je ook wat tips over lagers? welk merk enzo? waarop je moet letten...

* Falcon4ever kan nog steeds geen ollie

pi_6819836
Als je nog geen ollie kan, moet je je niet druk maken om wat voor skateboard. Ga eerst maar eens flink oefenen.
pi_6819948
quote:
Op maandag 4 november 2002 14:07 schreef Falcon4ever het volgende:

[..]

heb je ook wat tips over lagers? welk merk enzo? waarop je moet letten...

idd geen zorgen maken over het merk, dat wil zeggen, je moet ook geen bart smit skateboard kopen, wel een echt merk. Op die bart smnit dingen leer je het NOOIT.
Als je een tijdje skate ga je voorkeuren geven:
smal deck, breed deck, kleine wielen, grote wielen, trucks vast of los...
Ik koop altijd gewoon standaard lagers... dure lagers zijn wel beter, maar die dingen houden het toch nooit lang uit bij mij
pi_6819974
quote:
Hoezo dat dan
Je zal best wel gelijk hebben, maar ik vraag me dan wel af hoe dat komt...
pi_6840887
Ik denk dat je bedoelt dat je bij gekleurde wieltjes eerder ziet dat ze slijten...voor de rest maakt het natuurlijk geen hol uit.
  zaterdag 16 november 2002 @ 22:04:15 #33
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_6841082
quote:
Op maandag 4 november 2002 14:07 schreef Falcon4ever het volgende:

k'ook niet!
moet echt meer oefenen!
Zet ook telkes uit reflex mijn achterste voet bij het landen op de grond....
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_6841688
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 21:45 schreef Fatality het volgende:
Ik denk dat je bedoelt dat je bij gekleurde wieltjes eerder ziet dat ze slijten...voor de rest maakt het natuurlijk geen hol uit.
wou al zeggen
pi_6989104
Ollie gaat nu aardig, 10 cm na nog geen week (ben ziek geweest dus is er een stuk tussenuit ) kan nu dubbele pivot draaien (360 graden dus) kan 2 meter manualen ofzo, kan redelijk rijden. Maar nu regent het dus vandaag geen oefening.
  maandag 25 november 2002 @ 23:54:50 #36
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_6996456
yeah, skateboarden roelt!!!

ben nou een half jaartje geleden begonnen op zo'n gaar deckje van de perrysport, maar die werd al snel vervangen door een complete van ATM, en nou sinds vorige week weer een nieuw deckje gekocht en ik merk dat ik steeds beter word (ben 21, beetje laat ook om nog te beginnen maar het is wel een zwaar relaxte bezigheid )

kan nu eindelijk heelflip landen, olieën gaat al prima en ook 180 ollies, alleen heb ik daardoor van de zomer 2 maanden niet kunnen skaten omdat ik mijn voet voor mijn nose neerzette en daardoor bijna mijn enkel brak maarja ik heb mijn lef inmiddels wel weer terug, alleen indroppen gaat nog steeds niet

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
pi_6996567
quote:
Op maandag 25 november 2002 23:54 schreef jaap393 het volgende:
yeah, skateboarden roelt!!!

ben nou een half jaartje geleden begonnen op zo'n gaar deckje van de perrysport, maar die werd al snel vervangen door een complete van ATM, en nou sinds vorige week weer een nieuw deckje gekocht en ik merk dat ik steeds beter word (ben 21, beetje laat ook om nog te beginnen maar het is wel een zwaar relaxte bezigheid )

kan nu eindelijk heelflip landen, olieën gaat al prima en ook 180 ollies, alleen heb ik daardoor van de zomer 2 maanden niet kunnen skaten omdat ik mijn voet voor mijn nose neerzette en daardoor bijna mijn enkel brak maarja ik heb mijn lef inmiddels wel weer terug, alleen indroppen gaat nog steeds niet

Enkel GEBROKEN en dan weer na 2 maanden kunnen skaten Beetje onwaarschijnlijk... heb m'n enkel overigens nu gekneusd dus kan nu weinig doen

Tja ik begon net een beetje nieuwe dingen bij te leren... en dan weer zo'n kutenkel

dinsdag 26 november 2002 @ 00:40:17 #38
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_6997281
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 00:00 schreef moredragons het volgende:

[..]

Enkel GEBROKEN en dan weer na 2 maanden kunnen skaten Beetje onwaarschijnlijk... heb m'n enkel overigens nu gekneusd dus kan nu weinig doen

Tja ik begon net een beetje nieuwe dingen bij te leren... en dan weer zo'n kutenkel

er staat dan ook BIJNA dus zwaar gekneusd, heb er 2 weken niet op kunnen lopen, en 2 maanden niet op kunnen skaten en dat was dan nog midden in de zomer ook , en ja dat is echt kut want je blijft er zwaar lang last van hebben, dus succes ermee , is die van jouw ook net zo dik als een olifantenpoot, met een blauwpaarse rand eromheen?
pi_6997300
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 00:40 schreef jaap393 het volgende:

[..]

er staat dan ook BIJNA dus zwaar gekneusd, heb er 2 weken niet op kunnen lopen, en 2 maanden niet op kunnen skaten en dat was dan nog midden in de zomer ook , en ja dat is echt kut want je blijft er zwaar lang last van hebben, dus succes ermee , is die van jouw ook net zo dik als een olifantenpoot, met een blauwpaarse rand eromheen?

Nope gelukkig niet dik, maar wel zo dat ik er ook een week niet op kon lopen (heb rijlessen, kutzooi) en heb er nog steeds last van eigenlijk (maand geleden ofzo)
  woensdag 27 november 2002 @ 21:40:50 #40
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_7030109
Damn, net door mijn slechte enkel gegaan toen ik een heelflip deed

gelukkig niet zo heftig maar iig heftig genoeg om weer minimaal 1 week niet te skaten

maarja, dat zijn de risico's

pi_7030413
quote:
Op woensdag 27 november 2002 21:40 schreef jaap393 het volgende:
Damn, net door mijn slechte enkel gegaan toen ik een heelflip deed

gelukkig niet zo heftig maar iig heftig genoeg om weer minimaal 1 week niet te skaten

maarja, dat zijn de risico's

had in maart, de eerste keer van het seizoen dat ik weer in het park was, een kleie week nadat ik terug was van snowboarden mijn middenhandsbeentje gebroken. Liep een week met normaal gips en mitella enzo.... toen nog 6 weken met van dat spul wat keihard wordt, maar daar kon ik gelukkig gewoon mee skaten
  woensdag 27 november 2002 @ 22:44:12 #42
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_7031869
quote:
Op woensdag 27 november 2002 21:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

had in maart, de eerste keer van het seizoen dat ik weer in het park was, een kleie week nadat ik terug was van snowboarden mijn middenhandsbeentje gebroken. Liep een week met normaal gips en mitella enzo.... toen nog 6 weken met van dat spul wat keihard wordt, maar daar kon ik gelukkig gewoon mee skaten

mja, maar enkel is toch kutter, want om te skaten heb je je hand niet echt nodig, alleen om jezelf op te vangen als je pleurt ofzo, en als je je middevoetsbeentje breekt kun je ook meteen 2 maanden niet skaten

trouwens nog wel geluk gehad dat ie niet heel heftig gekneusd was, want ik ga over een maandje weer snowboarden en dan kun je geen dikke enkel gebruiken

pi_7050207
quote:
Op woensdag 27 november 2002 22:44 schreef jaap393 het volgende:

[..]

mja, maar enkel is toch kutter, want om te skaten heb je je hand niet echt nodig, alleen om jezelf op te vangen als je pleurt ofzo, en als je je middevoetsbeentje breekt kun je ook meteen 2 maanden niet skaten

trouwens nog wel geluk gehad dat ie niet heel heftig gekneusd was, want ik ga over een maandje weer snowboarden en dan kun je geen dikke enkel gebruiken

2 maanden niet skaten... brrrrr *huiver*
Het kwam ook door opvangen... ik deed een 5/0 op een railtje en ik hield mijn balans niet en gleed weg en ving me met mijn hand op
Je moet eigenlijk gewoon op je reet vallen, net als bij snowboarden. Liever een zere kont dan een gebroken hand
Maar het is gewoon een reflex...
pi_7155065
* Henkmanz baalt!

tis zo goed als winter en hier in de buurt zijn nauwelijks koele indoor banen en outdoor skatepark het hulsbeek (oudste outdoor skatepark in nederland ) is bezaaid met bladeren.

bleh!

* Henkmanz wacht tot het weer eind februari is om weer outdoor te skaten

pi_7165538
Dan moet je naar rotterdam daar is een indoor baan vet park.En druk is het zeker niet. het is het skate haven in nederland
Zelf skate altijd in utrecht,grifpark.
pi_8692979
Nou, dan wordt dit vanaf nu het Centraal Skateboarding - topic
pi_8866692
quote:
is die van jouw ook net zo dik als een olifantenpoot, met een blauwpaarse rand eromheen?
Als er van die blaupaarse randen op je enkel zitten dan heb je je enkelbanden gescheurd....dat heb ik zelf ook al een keer gehad. Je hoort van een heleboel boarders dat ze wel problemen hebben gehad met de enkel, volgens mij zijn de meest voorkomende blessures bij skateboarders aan de enkels...
pi_9020862
quote:
Op donderdag 5 december 2002 19:56 schreef vegeta het volgende:
Dan moet je naar rotterdam daar is een indoor baan vet park.En druk is het zeker niet. het is het skate haven in nederland
Zelf skate altijd in utrecht,grifpark.
die indoor is wel koel jah, maar westblaak is 10x cooler.

Burnside in deventer is ook relaxed, daar kom ik zelf wel redelijk vaak.

..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_9039033
In de zomer wil ik eigenlijk ook gaan beginnen met skateboarden. Ik surf ook al 3 jaar maar als er weinig wind is verveel ik me qua sporten meestal een beetje en skateboarden lijkt me erg cool om te doen. Vorige zomer heb ik het ook ff gedaan (alleen beetje rijden) maar dit jaar wil ook wel leren springen enzo en natuurlijk een eigen board kopen. Ik ken alleen eigenlijk niemand die skateboard hier in de omgeving dus ik moet nog ff rondvragen om mensen mee te krijgen zodat ik niet alleen op mn plaat hoef te gaan

Maar hebben jullie nog tips voor wat voor board ik zou moeten kopen en hoe ik het beste kan oefenen? (les is er niet volgens mij he? )

pi_9069426
Kom op mensen, reageren is niet verboden
  maandag 17 maart 2003 @ 22:31:51 #51
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_9192164
ik skate nu ongeveer 5 dagen lol het enige wat ik tot nu toe kan ik fatsoendelijk rollen, sturen, en van de stoeprand, alleen vraag ik me af hoe ik een switch zonder problemen kan maken ? en waar is ie eigenlijk goed voor?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:55:54 #52
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9213762
quote:
Op maandag 17 maart 2003 22:31 schreef Sneakie het volgende:
ik skate nu ongeveer 5 dagen lol het enige wat ik tot nu toe kan ik fatsoendelijk rollen, sturen, en van de stoeprand, alleen vraag ik me af hoe ik een switch zonder problemen kan maken ? en waar is ie eigenlijk goed voor?
in een ander topic vroeg je wat tik-takken was ...nou dat is gewoon met je plank links en rechts 'tikken' en dan zo vooruit komen ..zonder af te zetten dus.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 19:58:56 #53
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_9213851
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 19:55 schreef Phat Lip het volgende:

[..]

in een ander topic vroeg je wat tik-takken was ...nou dat is gewoon met je plank links en rechts 'tikken' en dan zo vooruit komen ..zonder af te zetten dus.

dus je bedoeld gewoon op en neer de hele tijd bewegen totdat je vooruit komt zeg maar?, en nog een vraagje hoe lang duurt het ongeveer voordat je een ollie kunt?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
  donderdag 20 maart 2003 @ 16:13:21 #54
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9261587
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 19:58 schreef Sneakie het volgende:

[..]

dus je bedoeld gewoon op en neer de hele tijd bewegen totdat je vooruit komt zeg maar?, en nog een vraagje hoe lang duurt het ongeveer voordat je een ollie kunt?

Dat bedoel ik ja ..beetje gevoel voor je plank kweken..
Een ollie kun je na een paar daagjes oefenen al wel als het goed is ...maar dan wel laag en waarschijnlijk lelijk.
Goed, gecontrolleerd en hoog ollieen kost je wel ff wat tijd ...VEEEEL oefenen!
Begin met stilstaand ollieen, dan rijdend en dan over iets heen of ergens op ollieen...
pi_9271995
Vind het heel leuk dat jullie het zo gezellig hebben maar kan er niemand mij ook ff helpen?
pi_9279889
Ik ben net ook 3 dagen geleden begonnen met boarden, ben 20 jaar en heb het daarvoor nog nooit gedaan. Maar doe wel sporten zoals surfen, en kan nu iig al wel de ollie. Dus als het niet waait heb ik tegenwoordig eens wat te doen buiten. Board heb ik gekocht bij perry voor 60 pleuro met abec 3 lagers (tevreden over). Alleen is het jammere van de sport dat je veel kinders ziet skaten.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 14:52:40 #57
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9284303
quote:
Op dinsdag 11 maart 2003 16:05 schreef qweenix het volgende:
In de zomer wil ik eigenlijk ook gaan beginnen met skateboarden. Ik surf ook al 3 jaar maar als er weinig wind is verveel ik me qua sporten meestal een beetje en skateboarden lijkt me erg cool om te doen. Vorige zomer heb ik het ook ff gedaan (alleen beetje rijden) maar dit jaar wil ook wel leren springen enzo en natuurlijk een eigen board kopen. Ik ken alleen eigenlijk niemand die skateboard hier in de omgeving dus ik moet nog ff rondvragen om mensen mee te krijgen zodat ik niet alleen op mn plaat hoef te gaan

Maar hebben jullie nog tips voor wat voor board ik zou moeten kopen en hoe ik het beste kan oefenen? (les is er niet volgens mij he? )

Gewoon naar een skatewinkel gaan. Koop daar gewoon zo'n complete deck ..prima dingen!
Zolang je maar geen bagger van de speelgoed- of sportwinkel koopt, dan heb kut-trucks, kut wielen, kut lagers en vooral (meestal) een zeer arielexte plank (weinig concave en zo, slecht griptape, kuthout).
  vrijdag 21 maart 2003 @ 14:53:56 #58
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9284351
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 11:58 schreef ikkenietwete het volgende:
Ik ben net ook 3 dagen geleden begonnen met boarden, ben 20 jaar en heb het daarvoor nog nooit gedaan. Maar doe wel sporten zoals surfen, en kan nu iig al wel de ollie. Dus als het niet waait heb ik tegenwoordig eens wat te doen buiten. Board heb ik gekocht bij perry voor 60 pleuro met abec 3 lagers (tevreden over). Alleen is het jammere van de sport dat je veel kinders ziet skaten.
dus jij kunt echt skaten op zo'n plank??
pi_9285372
Het is een K2 board, en zoals ik al melde heb ik nog eigenlijk geen ervaring met skaten. Dus zodra ik beter wordt zal er heus wel een betere komen.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 16:09:11 #60
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9286195
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:31 schreef ikkenietwete het volgende:
Het is een K2 board, en zoals ik al melde heb ik nog eigenlijk geen ervaring met skaten. Dus zodra ik beter wordt zal er heus wel een betere komen.
ok dan, het zal een openbaring voor je zijn!
pi_9324532
quote:
Precies de reden dat ik het ook wil gaan doen Alleen dan windsurfen in mijn geval. Nu nog ff zorgen dat ik mensen kan overhalen mee te gaan want alleen is ook maar zo saai
pi_9326241
quote:
waarom is het jammer dat je veel kinders ziet skaten??
pi_9394416
wisten jullie trouwens al van dat nieuwe skatepark wat op het malieveld in den haag komt, ze zijn 1 januari begonnen met de bouw

hier wat pics:

donderdag 27 maart 2003 @ 10:34:06 #64
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_9405907
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:25 schreef flippie_flink het volgende:
wisten jullie trouwens al van dat nieuwe skatepark wat op het malieveld in den haag komt, ze zijn 1 januari begonnen met de bouw

hier wat pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Damn! is dit for real? ..vet!
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:26:07 #65
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_9443554
quote:
Alleen is het jammere van de sport dat je veel kinders ziet skaten.
Die "kinders" leren het anders wel het snelst hoor
Ok nou heb je kinders die het dus echt niet kunnen (en helaas denken dat ze het wel kunnen, die zijn irritant) maar ik ken ook "kinders" van 13 die gesponsord worden.
quote:
Ik ben net ook 3 dagen geleden begonnen met boarden
[...]
en kan nu iig al wel de ollie.
vijfhonderd stuks
pi_9529432
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:25 schreef flippie_flink het volgende:

hier wat pics:

[afbeelding]

Op de linker funbox en flatbank na, lijkt het me een te stijl inline park..
pi_9620055
Wie skate hier wel is in het park in Dordrecht?
  zondag 6 april 2003 @ 18:09:24 #68
45089 koston
CTRL + W
pi_9620103
quote:
Op zondag 6 april 2003 18:07 schreef Thomas B. het volgende:
Wie skate hier wel is in het park in Dordrecht?
Ben wel van plan daar een keer heen te gaan. Hoor goede dinge van BMX-ers die ik ken dus waarschijnlijk kom ik wel een keer in de volgende vakantie
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_9623837
quote:
Op zondag 6 april 2003 18:09 schreef koston het volgende:

[..]

Ben wel van plan daar een keer heen te gaan. Hoor goede dinge van BMX-ers die ik ken dus waarschijnlijk kom ik wel een keer in de volgende vakantie

Zeg het dan hier even, of mail me even ofzo... dan kom ik ook
pi_9657419
het zit zo
skateboarden is leuk om te zien maar ik ga voor geen goud op een skateboard ik heb te veel ongelukken gezien met een ernstige afloop.
een vriendin van me dacht:
laat ik ook es skateboarden in de halfpipe....
ze valt
POLS GEBROKEN!!
een vriend van me die al jaren skateboard doet een slechte drop-in en wat gebeurt er BEEN GEBROKEN en dan ook meteen helemaal dus van boven naar beneden.
ja niet fijn om te zien dat een been stil blijft staan op de halfpipe en het andere op het board blijft staan!

l

Lifestyle of the rich and famous!
pi_9660639
ja dat hoort er nou eenmaal bij, over straat lopen is net zo gevaarlijk
  vrijdag 11 april 2003 @ 20:58:32 #72
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_9726196
Ik skate nu een jaartje he aliem workshop deckje ben er zeer tevreden over. Doe er al een half jaar mee en heb nog maar een chip
Ik kan nu varial kickflip stoepje op.

En ik heb een heel droog trukkje met een lange naam

nollie shov-it crossed footed landed
En heb een redelijke one foot manual iets van 6o meter

Kan zo nog wel uren door gaan vind skaten echt gruwelijk leuk

Gr Paul

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  zaterdag 12 april 2003 @ 20:36:36 #73
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_9740268
quote:
Op zondag 6 april 2003 18:09 schreef koston het volgende:

[..]

Burnside is wel een vet park... Alleen moet je wel op een schooldag gaan en wat vroeg anders is het veel te druk.
Die BMX-ers fietsen altijd ongelooflijk in de weg en zijn ook nog eens levensgevaarlijk
vijfhonderd stuks
pi_9754589
Burnside is idd cool

Ik kom er bijna elke week. Meestal donderdag middag/avond.

Vooral dat nieuwste gedeelte, met die vertwall en die twee blokjes ernaast is cool. Die ledge naast die spine daar is ook super!

pi_10221850
Ollie moet je gewoon goed op oefenen, op een lekker zwaar board dan spring je straks hoog op een lichter board

En moet je de kickflip eens gaan proberen .. tering , daar word je helemaal tierelier van !
Ik heb denk anderhalve week echt elke dag lopen oefenen en uiteindelijk kon ik em .. stilstaand :S

Maar vooral blijven oefnen.
Powell deckjes zijn trouwens het beste vind ik zelf in prijs/kwaliteit verhouding.

Die deckjes met van die plaatjes erop en namen erop , zijn misschien van iets betere kwaliteit, maar zijn wel 80 euro duurder ofzo

Bij Dreams in Naaldwijk kan je een compleet board dus deck+wielen+trucks+griptape etc. voor 120 euro halen.
Best een redelijk prijsje vind ik zelf

pi_10257914
Hey, dit is mijn eerste post op het fokforum,

ik skateboard 3,5 jaar

ik kan het nog niet zo heel goed, maar doe het wel veel
kan nu een beetje 360 flippen en frontsideflips een beetje. Ik heb 18 decks gebroken
verder hebben we net een heel cool parkje gekregen in veenendaal dus daar moet je zeker een keer komen kijken

Maar de laatste tijd vind ik het skaten niet zo leuk meer, ik weet ook niet waarom, meestal heb ik het na 4 min al weer gezien. IK ben op zoek naar iets anders maar heb nog geen id wat.

maarja

pi_10258006
18 decks gebroken
pi_10280625
Hallo daar,
sinds 4 dagen skateboard ik zo'n 2 uur per dag, vet kewl allemaal . Alleen probeer ik telkens de ollie, die wil continu maar niet. Wanneer zou je ongeveer een ollie moeten kunnen? Trouwens over dat skateboard, ik heb er een bij Intertoys, 20 Euro; eentje met aluminium-Heavy-Duty-Truck, zegt mij niets. En ABEC 3-Kogellagers. Wielen: PU-HR-Wielen 85A- 50x36 mm. Ik vind hem perfect, maar heb er geen verstand van, kan iemand oordelen?

Patrick

Alla is groot, Alla is machtig, Alla heeft een pik van twee meter tachtig
pi_10280756
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 20:23 schreef pniezen het volgende:
Hallo daar,
sinds 4 dagen skateboard ik zo'n 2 uur per dag, vet kewl allemaal . Alleen probeer ik telkens de ollie, die wil continu maar niet. Wanneer zou je ongeveer een ollie moeten kunnen? Trouwens over dat skateboard, ik heb er een bij Intertoys, 20 Euro; eentje met aluminium-Heavy-Duty-Truck, zegt mij niets. En ABEC 3-Kogellagers. Wielen: PU-HR-Wielen 85A- 50x36 mm. Ik vind hem perfect, maar heb er geen verstand van, kan iemand oordelen?

Patrick

ollie = oefenen & oefenen & oefenen

overings is mijn ervaring met een goedkoop knake boardje dat die veel en veel te zwaar is om een mooie ollie mee te maken

kijk eens op www.sk8world.nl trouwens

woensdag 7 mei 2003 @ 20:29:23 #80
45089 koston
CTRL + W
pi_10280836
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 20:23 schreef pniezen het volgende:
Hallo daar,

Patrick

De ollie verschilt bij iedereen, ik kom m pas na 2 maanden en vooral omdat ik m zelf moest leren. Mn vriende die later begonne had ik het binne een week geleerd. Gewoon veel oefenen en blijven oefenen. En je deck is helemaal nix waard, en dat zal je merke als je beter word. Dus begin vast met sparen voor een duurder deck, en dan van een skateshop ipv Intertoys
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_10295040
He daar,
Na uren zwoegen op mijn skateboard, kan ik eindelijk een redelijke ollie . Een probleem is alleen dat ik niet hoger kom, iemand tips hiervoor? Eigenlijk ook een vraag over een goed skateboard, weet iemand nog een goed merk die niet te duur is (damn, die dingen zijn duur:().

Laterz

Alla is groot, Alla is machtig, Alla heeft een pik van twee meter tachtig
pi_10295372
hoe hoog kom je ongeveer, dat is wel belangrijk om te weten.

Decks zijn duur idd, ik ben wel World Industries aanhanger, maar dat komt voornamelijk door FlameBoy & Wet Willy.. Powell heeft ook wel goede boards..

pi_10301809
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:16 schreef pniezen het volgende:
He daar,
Na uren zwoegen op mijn skateboard, kan ik eindelijk een redelijke ollie . Een probleem is alleen dat ik niet hoger kom, iemand tips hiervoor? Eigenlijk ook een vraag over een goed skateboard, weet iemand nog een goed merk die niet te duur is (damn, die dingen zijn duur:().

Laterz

Als je een beter deck koopt zit er ook betere pop in. Waardoor je hoger kan komen. En check Skateboarding.pagina.nl voor betere decks. En niet al te dure decks zijn completes van Powell en ATM.

Edit: FF wa vergete

Hunter S. Thompson
pi_10305298
Zorlac boards met worker trucks
  zondag 11 mei 2003 @ 00:08:09 #85
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_10346967
Voor de mensen die net zijn begonnen en vragen hebben over de ollie: gewoon belachelijk veel skateboarden, hoger komt vanzelf wel.
Afgelopen paar maanden heb ik em echt goed door en nu ollie ik zo vijf decks (dat is zo'n 60 cm geloof ik)

Ben vandaag naar Gemert geweest, daar is een skatepark en dat bestond vijf jaar, dus was er zo'n event georganiseerd met dj's en contests enzo. Heb niet echt vette dingen gemaakt, vooral lekker rondrijden, hoge dingen ollieen, wat crookeds gemaakt op de lage curb, frontside noseslides op de grote curb en op het tafelblad zo'n picknick tafel, maar die laatste niet geland (backside ook niet ) En bij het wachten op de bus terug naar huis flink door m'n enkel gegaan met een switch 360 flip

vijfhonderd stuks
  zondag 11 mei 2003 @ 12:33:49 #86
45089 koston
CTRL + W
pi_10351742
quote:
Op zondag 11 mei 2003 00:08 schreef Dirrrrk het volgende:
Ben vandaag naar Gemert geweest, daar is een skatepark en dat bestond vijf jaar, dus was er zo'n event georganiseerd met dj's en contests enzo. Heb niet echt vette dingen gemaakt, vooral lekker rondrijden, hoge dingen ollieen, wat crookeds gemaakt op de lage curb, frontside noseslides op de grote curb en op het tafelblad zo'n picknick tafel, maar die laatste niet geland (backside ook niet ) En bij het wachten op de bus terug naar huis flink door m'n enkel gegaan met een switch 360 flip
Was ik ook van plan heen te gaan, maar was veelste lam om dat hele end te fietse Ben er vorig jaar wel geweest was wel leuk ja
Hunter S. Thompson
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:26:28 #87
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_10478888
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:16 schreef pniezen het volgende:
He daar,

Laterz

tip om hoger te gaan is er niet. gewoon blijven oefenen. Over iets heen is het makkelijker omdat het dan wel moet.

En een goedkoper merk wat goed is?

Nou, Zorlac heeft goedkopere boards, die schijnen wel in de smaak te vallen, maar ik heb er zelf nog nooit een gereden eigenlijk. Ik rijd nu zelf op een dNA. Vind ik hele fijne planken. Ze breken wel relatief snel, maar dat doen duurdere planken net zo goed bij mij. Ik vind dat de dna's wel een fijne pop hebben. Ze zijn erg flexibel.

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 11:50:38 #88
44860 Spartacuz2
Fistfights vs. weapons
pi_10625738
Is er in in omgeving eindhoven een goede skate gelegenheid, voor oldschool en dan vooral flatland (al die ramps en bowls vind ik weinig aan). Ik zoek dus geen Area 51, waar iedereen je raar aankijkt als je oldschool kickflip probeert of iets dergelijks.
Put a steak through my heart, and drag me into the sunlight
^Nightwish - Slaying the dreamer^
pi_10639293
Voor het stadhuisplein in Eindhoven kun je ook terrecht, maar niet echt dat daar grote dingen staan.
2006...
  maandag 26 mei 2003 @ 14:35:30 #90
20619 Type
O positief...
pi_10686670
Ken je niets beter, Stadhuisplein kent iedereen wel, ik was dus opzoek naar iets nieuws, wat ik nog niet kende, en dus kan checken.
"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
pi_10727634
ff een vraagie ik heb pas een nieuw board gekocht en ik heb er iets kleinere wielen + lagers van een ander board onder gezet.... maken die Speed Washers nu nog uit ???? (hebben ze nog nut????)

alvast bedankt

donderdag 29 mei 2003 @ 15:34:20 #92
56698 bubbelbobbel
scratching at the eight ball
pi_10756237
ik weet niet wat je psies met speed washers bedoelt, de lagers of de washer ringen ?, ik zelf zkate al jaren (4 of 5?? ) met dezelfde lagers , zonder washers of andere troep.
maar ik kan wel vertellen, abec is flinke geblaat. Abec staat voor de perfecte verhouding van de lagers met 1 laagste graad en 7 het hoogst. maar wij skaaters voelen daar niets van tenzij we met de raketsnelheden zouden skaate,, aangezien we dit niet doen, is het gewoon gelul. Ik skate op dacht ik op abec 3 en mn lagers rollen beter dan menig abec 7 of wat dan ook die ik ben tegengekomne, Het geheim is je moet ze geowon inskaaten.
www.goodfeather.tk Eastside Loungecore
  zondag 1 juni 2003 @ 01:58:53 #93
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_10799448
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 15:34 schreef bubbelbobbel het volgende:
ik weet niet wat je psies met speed washers bedoelt, de lagers of de washer ringen ?, ik zelf zkate al jaren (4 of 5?? ) met dezelfde lagers , zonder washers of andere troep.
maar ik kan wel vertellen, abec is flinke geblaat. Abec staat voor de perfecte verhouding van de lagers met 1 laagste graad en 7 het hoogst. maar wij skaaters voelen daar niets van tenzij we met de raketsnelheden zouden skaate,, aangezien we dit niet doen, is het gewoon gelul. Ik skate op dacht ik op abec 3 en mn lagers rollen beter dan menig abec 7 of wat dan ook die ik ben tegengekomne, Het geheim is je moet ze geowon inskaaten.
Als je al 4-5 jaar met dezelfde lagers skate dan skate je imo niet echt intensief.. Mijn lagers altijd binnen een half jaar wel kapot, en dan heb ik ze nog goed onderhouden ook
vijfhonderd stuks
pi_10882574
ik heb nog een vraag... wat is eigenlijk een "fakie ollie" das toch een ollie in goofy stand??

alvaszt bedankt

woensdag 11 juni 2003 @ 23:01:17 #95
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_11046103
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 16:45 schreef markyboy het volgende:
ik heb nog een vraag... wat is eigenlijk een "fakie ollie" das toch een ollie in goofy stand??

alvaszt bedankt

Een ollie in goofy stand dat betekend
- Dat je normaal Gooft staat (met je rechtervoet voor).
- En dat je een gewone ollie maakt.

Fakie staan betekend dat je gewoon staat, maar de andere kant op rijdt.
En een fakie ollie is dat je een gewone ollie maakt, maar dat je de andere kant op rijdt. (je rijdt dus wel met je rechter voet voor, maar popt je bord ook met die voet).

Switch is dan weer dat je helemaal andersom op je bord staat (dus als je normaal links voor staat, ga je nu rechts voor staan), en pop je je bord ook met je andere voet.

Nollie betekend eigenlijk "switch fakie", dus dat je gewoon op je bord staat, maar met je voorste voet je bord popt in plaats van met je achterste. (je mag trouwens nooit "switch fakie" ofzo zeggen, dan word je enorm uitgelachen ).

Geen dank

vijfhonderd stuks
  donderdag 12 juni 2003 @ 13:05:54 #96
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_11056536
ja, als je gewoon street gaat skaten heeft het weinig zin abec 7 te halen naar mijn mening. Dan is het alleen weggooien van je geld. Ik rijd abec 3 op dit moment en dat rijdt prima.
Als je vert gaat skaten of parkrijden dan merk je het verschil wel tussen lagers, maar op straat moeten ze tegen een stootje kunnen.
  maandag 16 juni 2003 @ 15:27:32 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11144148
Ik post het maar in dit topic omdat het het meeste nog in de buurt komt.

Las vandaag een stukje in De Volkskrant over nieuw fenomeen: het flowboard.
Is een variant op het skateboard, maar dan met 7 wieltjes voor en achter.
Zijn er al Fok!ers die daarmee kennis hebben gemaakt?

Ben ook even op zoek gegaan op Internet en kwam deze site tegen met mee info erover:
http://www.flownation.nl/

Het apparaat ziet er dus zo uit:

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 16 juni 2003 @ 17:44:48 #98
44860 Spartacuz2
Fistfights vs. weapons
pi_11148017
Die flowbaords zijn dus niet leuk als je eenmaal kunt skaten, je kunt namelijk niet een beetje scheef staan, en ollie of wat dan ook gaat dus niet.

het is een heel vreemd gevoel

Put a steak through my heart, and drag me into the sunlight
^Nightwish - Slaying the dreamer^
pi_11167314
quote:
Op maandag 16 juni 2003 17:44 schreef Spartacuz2 het volgende:
Die flowbaords zijn dus niet leuk als je eenmaal kunt skaten, je kunt namelijk niet een beetje scheef staan, en ollie of wat dan ook gaat dus niet.

het is een heel vreemd gevoel

Hep je er zelf op gereden of hep je dit weer van iemand gehoord? Ik ben er zelf ook naar opzoek, lijkt me wel kewl om een keer te proberen. Weet iemand hoeveel die ongeveer kost?

Edit: Of je bent een heel slechte skater of je hebt er nog nooit opgestaan

Kun je trucs doen op de boards?
De meeste trucs die je op een gewoon skateboard kunt doen, kun je ook op boards van Flowlab doen, met als uitzondering natuurlijk de "grinds". Het scheelt ook op welk board je staat. De DCS-36 en de DCS- 32 zijn de beste boards voor "bust" trucs. De meeste mensen die skate ervaring hebben kunnen binnen een paar minuten bijna alle basis "flip" trucs doen.
De DCS-42 is een longboard ( 42 inch) en daarom is het dus moeilijker om hem te laten flippen, vooral als je wat kleiner van stuk bent.

[Dit bericht is gewijzigd door koston op 17-06-2003 14:00]

Hunter S. Thompson
pi_11168332
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:54 schreef koston het volgende:

[..]
Weet iemand hoeveel die ongeveer kost?

http://www.funbox.nl/shop.html

rond de 250,00 euro dus

Let you feelings slip but never your mask
  dinsdag 17 juni 2003 @ 14:28:31 #101
45089 koston
CTRL + W
pi_11168497
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 14:24 schreef robbish het volgende:

[..]

http://www.funbox.nl/shop.html

rond de 250,00 euro dus

Dank u

[offtopic]Waarom ben je niet online?[/offtopic]

Hunter S. Thompson
  woensdag 18 juni 2003 @ 22:32:42 #102
51157 Dirrrrk
zo niet, dan toch
pi_11206158
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 13:05 schreef Goofup het volgende:
ja, als je gewoon street gaat skaten heeft het weinig zin abec 7 te halen naar mijn mening. Dan is het alleen weggooien van je geld. Ik rijd abec 3 op dit moment en dat rijdt prima.
Als je vert gaat skaten of parkrijden dan merk je het verschil wel tussen lagers, maar op straat moeten ze tegen een stootje kunnen.
Inderdaad Échte skatelagers hebben geen ABEC-rating (Bones ), want ABEC is een industrieele standaard voor precisie en heeft dus eigenlijk helemaal niks met skateboarden te maken. Bijvoorbeeld ABEC 7 lagers mogen maximaal een heel klein percentage van de as afwijken en moeten 15000 toeren/minuut aankunnen. Ten eerste merk je er bij skaten toch geen reet van of je wielen wel of niet 1/100 milimeter meer naar binnen of naar buiten staan en 15000 toeren/minuut is gelijk aan 100+ km/h op je skateboard en dat haal je van je leven toch niet.

Zo

vijfhonderd stuks
  zondag 22 juni 2003 @ 19:42:01 #103
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11297309
jah..

over de ollie. je trapt op je achterkant van je board, is het de bedoeling dat de tail dan tegen de straat botst en zo omhoog komt?

zondag 22 juni 2003 @ 20:11:44 #104
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11298053
lamaar.

ik weet ut al.

pi_11520338
Weet iemand een goede skatewinkel in Enschede? Ik ga morgen samen met m'n broertje z'n eerste board ophalen. (skate zelf (nog) niet)
M'n bedoeling was om bij de panic te kijken maar ik vraag me dus af wat er verder allemaal nog is.
  maandag 7 juli 2003 @ 23:27:58 #106
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11631648
yeah!

ollie van 5cm. reeds. zonder dat ik het in de gaten had. het is dat iemand anders het toevallig zag.

het begin is er.

maandag 14 juli 2003 @ 13:14:07 #107
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_11760634
de 22e is er een Flip-demo in Area51, Eindhoven.
pi_11766136
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 21:07 schreef kipknots het volgende:
Weet iemand een goede skatewinkel in Enschede? Ik ga morgen samen met m'n broertje z'n eerste board ophalen. (skate zelf (nog) niet)
M'n bedoeling was om bij de panic te kijken maar ik vraag me dus af wat er verder allemaal nog is.
zit er eentje tegenover offerein..., de heurne ozo...,

dom vraagje misschien..., maar als je een leuk begin bordje wil.., hoeveel ben je dan ongeveer kwijt?

maandag 14 juli 2003 @ 20:34:16 #109
12750 Hrun
Special Obedience
pi_11770647
quote:
Op maandag 14 juli 2003 16:51 schreef flappiewappie het volgende:

[..]
dom vraagje misschien..., maar als je een leuk begin bordje wil.., hoeveel ben je dan ongeveer kwijt?

ik was 120 euro kwijt.

maar ik ben er zeer tevreden over.

dinsdag 22 juli 2003 @ 17:44:24 #110
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_11941317
ja, honderd euro kun je ook al een leuk beginners boardje hebben (ATM blank complete)
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:49:32 #111
12750 Hrun
Special Obedience
pi_12460028
jeuj. ik deed de ollie.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:50:08 #112
12750 Hrun
Special Obedience
pi_12460046
jeuj. ik deed een ollie.
pi_12515876
kheb ook 3 jaar geskateboard...totdat alle kinderen van 7 ook gingen boarden , blegh toen had ik er ineens gezin meer in ..iets anders gaan zoeken toen maar
Rat-ta-ta-ta
  woensdag 20 augustus 2003 @ 13:24:12 #114
61773 Chiquita
Banaan met een mening
pi_12575629
Ik board nu sinds 2 jaar geleden, maar een aantal keer heeft er een paar maanden tussen gezeten omdat ik weer een deck gebroken had en ik geen geld voor een nieuwe had, dus ik skate alles bij elkaar ongeveer anderhalf jaar, gaat al best redelijk, alle standaardtricks (behalve 360 flip die maar niet wil lukken ) bs 180 kickflips en nollie bigspins enzo (trots ) en ik kan echt niet meer zonder board, skateboarden is echt mijn leven geworden heel vaag..
Maar goed om dit topic misschien weer eens een schopje te geven: Post hier foto's van je favoriete skateboarders!

Arto Saari. Omdat hij altijd relaxedheid uitstraalt tijdens het skaten. Doet ook zonder moeite een switch 360flip over een stairset.

Jamie Thomas. Omdat hij zo ontzettend veel lef heeft. De enige persoon die de Leap of Faith op een skateboard heeft geollied zonder iets te breken.

Marc Johnson. Omdat hij soms Rodney Mullen overtreft met de meest indrukwekkende lines ooit. (Nollieflip to nosemanual varial kickflip to manual out ).

My reactions are hired assasins of thoughts gone wrong
pi_12621540
Hallo
Ik wil dus gaan beginnen met skateboarden
Heb gister op skateboard van maat geboard en ik kon de ollie in 30 minuten
Maargoed zijn board was ook allemaal verandered enzo
nieuw lagers wieletjes enzo totaal 350 euro
Wie weet een goed board om mee te beginnen die ik kan halen in Sevenply of Left? (Rotterdam beide)
Nee ik ben geen 14
pi_12621605
Hmm iemand bied me net een Minilogo-deck aan voor 40 euro . Hij board nooit en omdat ik hem goed ken mag ik hem voor 40 euro hebben. Zal ik het doen of niet ?

Dit deck dus:

Independent trucks

Spitfire wieltjes.

Dat dus,
Doen of niet?

[Dit bericht is gewijzigd door demonseeker14 op 22-08-2003 01:29]

Nee ik ben geen 14
pi_12632666
Doen! lijkt me een goeie keus
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 18:57:28 #118
12750 Hrun
Special Obedience
pi_12638021
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 01:22 schreef demonseeker14 het volgende:
Hmm iemand bied me net een Minilogo-deck aan voor 40 euro . Hij board nooit en omdat ik hem goed ken mag ik hem voor 40 euro hebben. Zal ik het doen of niet ?

Dit deck dus:
[afbeelding]

Independent trucks
[afbeelding]

Spitfire wieltjes.

[afbeelding]

Dat dus,
Doen of niet?

jeuj, ik heb ook een mini logo deck, was toen met andere trucks en wieltjes 120 euro. bevalt prima, doen dus.
pi_12638078
Ik doe het wel dan denk ik
Nee ik ben geen 14
pi_12660479
Ik heb nog nooit geboard maar lijkt mij kei leuk om te doen.
Nu het probleem ik ken niemand die board, en het mij dus kan leren.
(Lijkt mij het handigste als je het van iemand leert -- > aanwijzingen opvolgen etc.)

Iemand in Harderwijk, en omgeving, die het mij kan leren?

maandag 25 augustus 2003 @ 22:13:43 #121
12750 Hrun
Special Obedience
pi_12714518
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 18:22 schreef Parvus het volgende:
Ik heb nog nooit geboard maar lijkt mij kei leuk om te doen.
Nu het probleem ik ken niemand die board, en het mij dus kan leren.
(Lijkt mij het handigste als je het van iemand leert -- > aanwijzingen opvolgen etc.)

Iemand in Harderwijk, en omgeving, die het mij kan leren?

bord kopen, instructie video erbij, en gaan.

of ff bij de skate shop om de hoek gaan kijken. daar hangen altijd wel anderen rond.

pi_12719328
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 22:13 schreef Hrun het volgende:

[..]

bord kopen, instructie video erbij, en gaan.

of ff bij de skate shop om de hoek gaan kijken. daar hangen altijd wel anderen rond.

Wat voor board heb jij dan? .
Ik ga denk ik een Mini logo kopen
Nee ik ben geen 14
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:27:06 #123
12750 Hrun
Special Obedience
pi_12736026
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 00:42 schreef demonseeker14 het volgende:

[..]

Wat voor board heb jij dan? .
Ik ga denk ik een Mini logo kopen

hier ook mini logo, zoals ik al eerder zei.

zorg alleen dat er goede grip-tape op zit. want van een vriend van me hoef je er maar naar te kijken en het valt er al af...

pi_12812402
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:27 schreef Hrun het volgende:

[..]

hier ook mini logo, zoals ik al eerder zei.

zorg alleen dat er goede grip-tape op zit. want van een vriend van me hoef je er maar naar te kijken en het valt er al af...

Hmm...wtf heeft grip tape voor nut eigk? :$
En volgens mij heb je voor 3 euro een nieuwe dus dat is niet zo erg
Nee ik ben geen 14
pi_12817135
Lol ik was niet wakker ofzo. Griptape is dat grijze schuurpapier
lol
Nee ik ben geen 14
  maandag 1 september 2003 @ 18:52:57 #126
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_12877409
Mensen, Ik heb zelf een ATM deck, met Gulwins trucks en Atm wheels en Abec 5 lagers. Alleen ik heb het gevoel dat ie niet echt lekker popt en rijdt. Oftewel ik had een vraag en die luidt : Wat zijn de beste wielen die ik ( ik skate een half-jaar ) kan nemen ( Ik doe vooral fliptricks / streetskaten ) en welke lagers? mijn wielen zijn vrij hard en ik wilde ook vragen hoe lang het duurt om een deck goed in te rijden?

Dankjullie bij voorbaat

dinsdag 2 september 2003 @ 07:36:48 #127
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_12886560
Kickflip?! Anyone?! Backside Shuvit?!
Ik erger me er zo aan, ik kan de frontside flip, de varial kickflip, de heelflip, de pop Shovit ( Vooruit )...
Maar ik oefen al heel lang op de Shovit naar achter met je deck en de kickflip. Moet ik daarmee kappen omdat ik het toch niet kan of is er iets dat ik moet weten aan techniek or what the fuck ever?
verveeelend...
  maandag 8 september 2003 @ 22:03:24 #128
12750 Hrun
Special Obedience
pi_13034176
ik ken alleen maar een stilstaande ollie..

en 1 meter manuallen...

dus.. helaas kan ik je niet helpen.

pi_13036817
Kickflip is gewoon veel oefenen, als je een varial kickflip kan, moet een kickflip ook wel lukken.

Die backside shovit is idd best lastig, die lukt mij ook nog steeds niet.

Gaat er trouwens nog iemand meedoen aan de BOK-Series in burnside?

woensdag 17 september 2003 @ 17:38:51 #130
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13240798
quote:
Op maandag 8 september 2003 23:19 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand meedoen aan de BOK-Series in burnside?
11 pieter de bruijn
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:14:18 #131
12750 Hrun
Special Obedience
pi_13629714

ik deed een manual. en ik dacht, ik kan dan wel ff een bochtje fixen.

ik ging zo hard op mijn bek.

vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:50:17 #132
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_13783374
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:14 schreef Hrun het volgende:

ik deed een manual. en ik dacht, ik kan dan wel ff een bochtje fixen.

ik ging zo hard op mijn bek.

Met een 360 shuvit zijn by the way scheenbeschermers aangeraden!
pi_13795851
MUAHAHAHAHAHAHA!

Na een jaar kom ik er achter dat er een CENTRAAL TOPIC is geopend op mijn post! Hehehehe .

Dan zal ik maar gelijk zeggen waarom ik daar nu pas achter ben gekomen... Sommigen zullen het wel weten, maar ik heb dus vorig jaar 30 juli mijn been gebroken met skateboarden . 12 dagen na mijn laatste optimistische post in dit topic.

Anyway, ik loop weer en dergelijke (ik had het wel echt k*t gebroken, zie mijn brakke homepage waar ik al tijden niks aan heb gedaan). En ik ben ook al weer aan het skateboarden voor zo ver het weer het toelaat.

Ik heb ook een beter skateboard en kan inmiddels stoepjes op en af ollieen en ik was bezig met miniramps en kickflips (maar helaas: het weer...).

Ik heb wat plaat- en schroefwerk in mijn been en 20 november gaat het er uit.

Wat ik wou zeggen: ga nooit in je eentje skateboarden. Er kan altijd iets gebeuren en dan ben je blij als er iemand bij is. Ik was met mijn broertje aan het skateboarden, dus gelukkig was er bij mij iemand bij, maar als jij op de grond ligt om hulp te roepen, dan komen mensen je niet automatisch helpen ofzo.

pi_13796081
Ollie problemen? It's all in the balance.

Ik merk dat mijn ollies beter worden naarmate mijn kickturns beter worden. Doe maar eens een paar middagen achter elkaar alleen maar backside en frontside 180 kickturns (op je achterwiel en dan in één keer 180 graden omdraaien en weer beide wieltjes op de grond). Geheid dat je merkt dat backside makkelijker is dan frontside. En zo lang je dat gevoel hebt is je balans eigenlijk nog niet goed genoeg om hoog te komen met je ollie.

Backside is als je 'voorover' kickturned, dwz. als je regular staat rechtsom en als je goofy staat linksom. Frontside is de andere kant op.

Als je zelf wil snappen wanneer iets frontside of backside is... Het is relatief aan de coping van een halfpipe. Backside is als je met je rug naar de coping staat, je staat dan met je gezicht naar de halfpipe. Frontside is als je met je gezicht naar de coping staat, met je rug naar de halfpipe. Op flat ground moet je het zien als dat de halfpipe plat geslagen is. Daarom als je regular staat is frontside linksom, terwijl je eigenlijk juist met je rug naar het draaipunt staat.

Teken het maar eens als je het nu nog niet snapt .

pi_13796131
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 09:50 schreef bosbanaan het volgende:

[..]

Met een 360 shuvit zijn by the way scheenbeschermers aangeraden!

Ik was pop shuvits aan het oefenen, en dan komen ze ook wel van pas. Eén keertje schopte ik zo hard met mijn scheen tegen mijn board aan dat 'ie 3 meter verder pas op de grond neerkwam. *AUW* En natuurlijk *had* ik al X keer met dezelfde plek op mijn scheen tegen mijn board aan geschopt . Blauwe plek op blauwe plek op hele grote blauwe plek .
  maandag 13 oktober 2003 @ 17:45:47 #136
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13855273
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 07:36 schreef bosbanaan het volgende:
Kickflip?! Anyone?! Backside Shuvit?!
Ik erger me er zo aan, ik kan de frontside flip, de varial kickflip, de heelflip, de pop Shovit ( Vooruit )...
Maar ik oefen al heel lang op de Shovit naar achter met je deck en de kickflip. Moet ik daarmee kappen omdat ik het toch niet kan of is er iets dat ik moet weten aan techniek or what the fuck ever?
verveeelend...
je kunt wel de frontsideflip, maar niet een kickflip? vreemd.

Frontside (nose naar achteren schoppen) shove-it is een kwestie van met je achterste voet een schuif-/pop-beweging maken en met je voorste voet in de tegenoevrgestelde richting schuiven. Het gaat vooral om de achterste voet. De voorste voet is er meer voor zodat je plank niet gaat flippen en om de plank weer te catchen (op te vangen).

Kickflip. Is gewoon een ollie, maar aan het einde van het schuiven met je voorste voet schuif je hem opzij en schop je een klein beetje naar beneden. Belangrijk is dat je met je gewicht boven de plank blijft. Concentreer je er niet op de flip voor elkaar te krijgen, maar concentreer je erop dat je met je lichaam en dus ook allebei je voeten boven de plank blijft hangen. (Als je landt en je voeten staan dwars naast je board heb je je schouders gedraaid tijdens het springen. Dan draai je automatisch zelf om, net als bij 180 ollies.

Maar het belangrijkste is gewoon oefenen en een beetje naar anderen kijken en aan hen vragen wat je eventueel fout doet. Over internet is het bijna onmogelijk adviezen te geven, want je ziet niet wat er fout gaat.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 00:01:32 #137
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_13864764
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 17:45 schreef Goofup het volgende:

[..]

je kunt wel de frontsideflip, maar niet een kickflip? vreemd.

Frontside (nose naar achteren schoppen) shove-it is een kwestie van met je achterste voet een schuif-/pop-beweging maken en met je voorste voet in de tegenoevrgestelde richting schuiven. Het gaat vooral om de achterste voet. De voorste voet is er meer voor zodat je plank niet gaat flippen en om de plank weer te catchen (op te vangen).

Kickflip. Is gewoon een ollie, maar aan het einde van het schuiven met je voorste voet schuif je hem opzij en schop je een klein beetje naar beneden. Belangrijk is dat je met je gewicht boven de plank blijft. Concentreer je er niet op de flip voor elkaar te krijgen, maar concentreer je erop dat je met je lichaam en dus ook allebei je voeten boven de plank blijft hangen. (Als je landt en je voeten staan dwars naast je board heb je je schouders gedraaid tijdens het springen. Dan draai je automatisch zelf om, net als bij 180 ollies.

Maar het belangrijkste is gewoon oefenen en een beetje naar anderen kijken en aan hen vragen wat je eventueel fout doet. Over internet is het bijna onmogelijk adviezen te geven, want je ziet niet wat er fout gaat.

bedankt, dit soort replys zijn nou welkom!
Dank, hier heb ik wat aan.
Bij de shuvit achteruit land mijn deck al steeds minder vaak (ver) achter me, en de kickflip lukt wel, gewoon oefenen en kijken wat k fout doe.
De frontside flip vind ik om een of andere vage reden makkelijker dan gewoon kickflip net zoals de varial kickflip, maar dan spring ik zelf 180 mee.. Maar erg bedankt nogmaals!
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:49:10 #138
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_13872493
probeer bij de frontside shove-it als je je board popt een beetje naar achteren te springen (kant van je rug). Daar komt je board toch altijd neer?
Als je board een bepaalde kant uit wegschiet moet je bij het begin van de truuk meer die kant op leunen (bij het poppen dus).
pi_13989068
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:38 schreef Goofup het volgende:

[..]

11 pieter de bruijn

Cool

Die shovit-tailgrab iets in die grote quarter zijn hip

maandag 20 oktober 2003 @ 07:29:43 #140
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_13999057
Yeah bedankt gasten, weet je hoe goed het nu gaat?
In ongeveer een week kan ik de backside shovit en de 180 crooked
( Verder nog varial kickflip, fakie 360 shovit en een shitload grinds! )
Respect!

--------------------------------------

Hier ff een foto van mijn mooie (gelande) heelflip

maandag 20 oktober 2003 @ 13:06:33 #141
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_14003931
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:46 schreef hond_in_de_goot het volgende:

[..]

Cool

Die shovit-tailgrab iets in die grote quarter zijn hip

thanx. Is bigspin-tailgrab.

[off-topic]ben jij toevallig leon uit Enschede?[/off-topic]

pi_14174817
[F@ce_oF],

tof dat je het probeert man.
maar wat er eerder al wert gezecht koop een beter skateboard
dan is je plank lichter soepeler je truks zijn beter en je lagers zijn beter en je wieltjes zelf zijn ook beter .

maar nog maals echt tof ^O^dat je het weer wil leeren ik denk dan ik dan voor feel meer mensen spreek.:Y

Face_oF
pi_14209445
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 13:06 schreef Goofup het volgende:

[..]

thanx. Is bigspin-tailgrab.

[off-topic]ben jij toevallig leon uit Enschede?[/off-topic]

Ow ok.. Het zag er iig zeer koel uit.

Nee, ik ben Leon uit Apeldoorn, ik heb alleen zelf niet meegedaan aan de BOK.

Komt volgend jaar wel, kan ik nu nog een jaar lang oefenen

woensdag 29 oktober 2003 @ 12:36:01 #144
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_14219023
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2003 22:28 schreef hond_in_de_goot het volgende:

[..]

Ow ok.. Het zag er iig zeer koel uit.

Nee, ik ben Leon uit Apeldoorn, ik heb alleen zelf niet meegedaan aan de BOK.

Komt volgend jaar wel, kan ik nu nog een jaar lang oefenen

[offtopic,maarkannietopfotoboekreagerenomdatdaarslotjeopzit]
Apeldoorn...Groeten van Pieter aan Jeroen van Frosty en aan Dieter. [/offtopic,maarkannietopfotoboekreagerenomdatdaarslotjeopzit]

Is het nog een beetje gezellig daar op dat ene skateveldje. (Dat asfaltveldje met allemaal stalen banks ed.)

[Dit bericht is gewijzigd door Goofup op 29-10-2003 12:36]

pi_14302549
Cool een board topic! ik heb een Element deck met destructo trucks,spitfire wieltjes en bonn swiss lagers.
Chicks with anorexia snort diet coke
PSN: Mones_NL
pi_14302550
Dubbel topic:)
pi_14413792
quote:
indroppen gaat nog steeds niet
nou en jo ik kan ook niet droppen. maar het stomme is dat ik wel een airwalk, indy, en een canonball kan zetten maar ik kan niet airen of droppen

[Dit bericht is gewijzigd door Face_oF op 05-11-2003 22:06]

Face_oF
pi_14475875
Droppen is gewoon angst overwinnen! Gewoon DOEN ik vond het ook eng! nu drop in in op een vert!!
pi_14510906
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 12:36 schreef Goofup het volgende:
[offtopic,maarkannietopfotoboekreagerenomdatdaarslotjeopzit]
Apeldoorn...Groeten van Pieter aan Jeroen van Frosty en aan Dieter. [/offtopic,maarkannietopfotoboekreagerenomdatdaarslotjeopzit]

Is het nog een beetje gezellig daar op dat ene skateveldje. (Dat asfaltveldje met allemaal stalen banks ed.)

[offtopic, ikwistnietdatereenslotjeopzitmaarhetisernuaf]
Ok, ik doe ze wel ff de groeten.
[/offtopic, ikwistnietdatereenslotjeopzitmaarhetisernuaf]
pi_14511133
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 01:50 schreef RAM_ het volgende:
Droppen is gewoon angst overwinnen! Gewoon DOEN ik vond het ook eng! nu drop in in op een vert!!
makkelijkste wat er is..

het enige waar ik nog steeds moeite mee heb zijn handrails.. een gewone slide wil nog, maar een 5050 of nose-slide.... brrrrr.. eng..

het rare is dat ik vaak 50's op een handrail heb gedaan, maar ik ben een paar keer fuckin hard gevallen, zo hard dat ik deze trick niet meer durf...

pi_14511134
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 01:50 schreef RAM_ het volgende:
makkelijkste wat er is..

het enige waar ik nog steeds moeite mee heb zijn handrails.. een gewone slide wil nog, maar een 5050 of nose-slide.... brrrrr.. eng..

het rare is dat ik vaak 50's op een handrail heb gedaan, maar ik ben een paar keer fuckin hard gevallen, zo hard dat ik deze trick niet meer durf...

pi_14512597
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:04 schreef NullPointer het volgende:
Noseslide is nog enigzins te doen, maar een 50-50 erop leggen is echt moeilijk eng.
  maandag 10 november 2003 @ 12:49:19 #153
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_14521699
dan moet je geen 50-50 proberen maar een smith of crooked. Daarbij kan je board niet omklappen op de buis als je je truck(s) erop zet, zoals bij een 50-50.
pi_14563268
die nine hundred van tony hawk bij de x games was egt zeer koel
boredom, the cradle of imagination...
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:45:54 #155
32139 bosbanaan
Merces Letifer
pi_14734725
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:49 schreef Goofup het volgende:
dan moet je geen 50-50 proberen maar een smith of crooked. Daarbij kan je board niet omklappen op de buis als je je truck(s) erop zet, zoals bij een 50-50.
Goofup = Fok! skate instructor
  woensdag 10 december 2003 @ 18:25:01 #156
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_15308401
Whoohooo! vandaag voor het eerst een boardslide gelukt!! het is opzich wel simpel!
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_15314222
yea idd. alleen niet teveel achterover leunen..

heb laatst weer zitten oefenen op switch heelflip.. wel een paar keer netjes gelukt.

pi_15314344
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:49 schreef Goofup het volgende:
ja of je doet gewoon nix en dan gaat er helemaal nix fout..

ik weet wel hoe het moet, alleen het blijft riskant..

donderdag 11 december 2003 @ 12:41:28 #159
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15327377
quote:
Op woensdag 10 december 2003 21:38 schreef NullPointer het volgende:

[..]

ja of je doet gewoon nix en dan gaat er helemaal nix fout..

ik weet wel hoe het moet, alleen het blijft riskant..

heej, riskant is juist het mooie aan skaten toch?

[off-topic]je komt uut greuning zie ik.. ken je klaas, stephen of boyd ook dan?[/off-topic]

donderdag 11 december 2003 @ 12:49:56 #160
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15327571
quote:
Op woensdag 10 december 2003 21:34 schreef NullPointer het volgende:
yea idd. alleen niet teveel achterover leunen..

heb laatst weer zitten oefenen op switch heelflip.. wel een paar keer netjes gelukt.

hehe, ik deed pas per ongeluk switch heelflip switch frontside crooked to fakie.. per ongeluk ja Ik wilde hem nosesliden, maar mistte...
ik kan niet eens switch fs crooked, dus laat staan met heelflip erbij
  donderdag 11 december 2003 @ 18:15:54 #161
76300 ill_Bill
I need fresh blood.
pi_15335835
Ik kom uit apeldoorn.. Dieter zullen sommige personen ook wel kennen.
I got a problem solver, and his name is Revolver.
pi_15339853
quote:
Op donderdag 11 december 2003 12:41 schreef Goofup het volgende:

[..]

heej, riskant is juist het mooie aan skaten toch?

[off-topic]je komt uut greuning zie ik.. ken je klaas, stephen of boyd ook dan?[/off-topic]

als je in groningen skate, weet je ook wie Klaas is.. stephen is van stigmatic right? (ik ben fuckin slecht in namen)
  maandag 15 december 2003 @ 12:27:36 #163
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15425076
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:15 schreef ill_Bill het volgende:
ja, Frosty-Dieter!

Ik heb een tijd terug ook nog in het Frosty team gezeten

maandag 15 december 2003 @ 12:30:16 #164
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15425151
quote:
Op donderdag 11 december 2003 20:50 schreef NullPointer het volgende:

[..]

als je in groningen skate, weet je ook wie Klaas is.. stephen is van stigmatic right? (ik ben fuckin slecht in namen)

Stephen Jacobs, Stigmatic? Ik weet wel dat Klaas daarvoor rijdt, maar Stephen weet ik niet zeker eigenlijk.
pi_15429516
quote:
Op donderdag 11 december 2003 18:15 schreef ill_Bill het volgende:
Ik kom ook uit Apeldoorn. Dieter ken ik wel ja, maar dat lijkt me logisch
  maandag 22 december 2003 @ 13:03:30 #166
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_15606810
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 21:37 schreef theroots het volgende:

[..]

.....verder hebben we net een heel cool parkje gekregen in veenendaal dus daar moet je zeker een keer komen kijken......

[..]

Veenendaal? daar rij ik iedere dag langs! (A12). Waar zit dat parkje ergens? In de buurt van die miniramp die er al stond misschien? En wat voor obstakels staan er allemaal?
pi_17197921
Wie weet de maat of type van een skateboardtruck-as. Ik moet ze namelijk verlengen maar weet de goede diameter niet.

Ik kan het niet zelf opmeten omdat ik ze nog niet heb liggen.

Alvast bedankt.

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  maandag 16 februari 2004 @ 12:17:55 #168
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_17219166
waarom wil je de as verlengen dan?
lijkt me niet zo'n goed plan trouwens, dan zal het aanzienlijk eerder breken.
Maar om antwoord op de vraag te geven: dat weet ik niet, helaas voor je
pi_17222007
Ik ga een mountainboard maken en gebruik de trucks voor de banden en het sturen. Alleen zijn de banden een heel stuk groter en moeten de trucks verlengd worden.
  maandag 16 februari 2004 @ 17:25:48 #170
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_17228274
quote:
Op maandag 16 februari 2004 14:03 schreef GenesiZ het volgende:
Ik ga een mountainboard maken en gebruik de trucks voor de banden en het sturen. Alleen zijn de banden een heel stuk groter en moeten de trucks verlengd worden.
hoe wil je dat dan regelen met de kogellagers, als die banden groter zijn (ik neem aan dat er dan ook geen 'normale' kogellagers in passen?)
pi_17240923
quote:
Op maandag 16 februari 2004 17:25 schreef Goofup het volgende:

[..]

hoe wil je dat dan regelen met de kogellagers, als die banden groter zijn (ik neem aan dat er dan ook geen 'normale' kogellagers in passen?)

Daar zitten standaard 20mm lagers in, maar er zijn verloopbussen. Alleen dan moet ik wel de maat weten van de as van een truck.
pi_17240924
quote:
Op maandag 16 februari 2004 17:25 schreef Goofup het volgende:

[..]

Daar zitten standaard 20mm lagers in, maar er zijn verloopbussen. Alleen dan moet ik wel de maat weten van de as van een truck.
pi_17923999
Hoe duur is een prof skateboard tegenwoordig eigenlijk? eurotje of 80/100?
Steve-O - dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17
van mij mag je weer een ban krijgen .
pi_17932295
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 21:52 schreef Timens het volgende:
Hoe duur is een prof skateboard tegenwoordig eigenlijk? eurotje of 80/100?
Een los deck is meestal rond de 80 euro ja.

Een complete iets van 125-150.
pi_17934134
lol 150 euro.. ik denk wel iets meer dan dat, minstens 200..
pi_17936182
hmm... dus compleet gemiddeld zon 120 pleuro... en zijn er nog tips voor een goed maar niet al te duur merk/bord?
pi_17936688
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:04 schreef NullPointer het volgende:

[..]

makkelijkste wat er is..

Ik durf nog niet eens van een funbox af altijd als ik skate is t vet druk met allemaal kleine koters met hun fietsen... dus kank me er niet een keer op focussen
pi_17938814
voor 120 euro kan ik niet een board noemen die echt goed is sorry, misschien dat ze er wel zijn, maar ik ken ze niet.. wat betreft die koters, een board kan je heel mooi mee slaan, en wat betreft durf, gewoon met de board meegaan, niet forceren, en altijd loodrecht met je board zijn.. (dwz niet te veel voor/achter over leunen)
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:11:27 #179
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_17941233
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 13:44 schreef Timens het volgende:
hmm... dus compleet gemiddeld zon 120 pleuro... en zijn er nog tips voor een goed maar niet al te duur merk/bord?
blanko boardje is altijd goedkoper, maar dan heb je wel weinig keus in shapes
pi_17943551
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:38 schreef NullPointer het volgende:
voor 120 euro kan ik niet een board noemen die echt goed is sorry, misschien dat ze er wel zijn, maar ik ken ze niet.. wat betreft die koters, een board kan je heel mooi mee slaan, en wat betreft durf, gewoon met de board meegaan, niet forceren, en altijd loodrecht met je board zijn.. (dwz niet te veel voor/achter over leunen)
ik heb zo ff n gemiddelde genomen, maar wat denk jij wat een redelijk goedkoop bord is? maar dan merk geen prijs... heb er genoeg voor over
pi_17954708
het spijt me ik koop nooit complete boards, ik stel die van mij altijd zelf samen.. board meestal van worldindustries of powell. lagers Speeddemons, grindking, krux, of independent trucks.. en wat betreft de wheels, ik kijk meestal naar de size, en naar het plaatje wat er op staat..
dit alles samen zit je al zowiezo rond de 200.

als je net begint is het misschien verstandig om niet gelijk een duur board samen te stellen, maar gewoon een compleet setje kopen.. koop deze setje alleen bij een echte skateboard zaak, en vraag daar om meer advies.. koop GEEN board bij de Bart Smit of willekeurige sportzaak oid..
  donderdag 25 maart 2004 @ 12:52:21 #182
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_17957035
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef Timens het volgende:

[..]

ik heb zo ff n gemiddelde genomen, maar wat denk jij wat een redelijk goedkoop bord is? maar dan merk geen prijs... heb er genoeg voor over
wat voor plank had je in gedachten? smal/breed, lang/kort, veel/weinig concave
Ik houd zelf van Popwar, Real, New Deal, dNA (goedkoop ook nog, maar moet je wel van houden. zijn erg flexibel)

Wat vind je fijn? grote/kleine wielen, breed/smal hard/zacht
Ik heb zelf Accel wielen. 52mm, ze zijn keihard en smal (je hebt ook bredere)

Vind je het belangrijk dat je trucks goed kunnen sturen (vloeiend) of draai je ze helemaal vast?
Ik heb al aardig wat merken gehad en vind de meeste wel fijn. Alleen tracker kreeg ik axleslip en ik geloof dat ik bij gullwing altijd kingpins brak.

Alleen qua lagers kan ik zeggen dat je hier niet al je geld aan moet uitgeven, want hetgene wat je meer betaald aan abec-heleboel dan bijv. abec-3 is het niet waard. Ze gaan net zo snel kapot of ze vragen om meer onderhoud. Ik heb Powell Reds. Niet duur en goede kwaliteit
pi_17965600
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 12:52 schreef Goofup het volgende:

[..]

wat voor plank had je in gedachten? smal/breed, lang/kort, veel/weinig concave
Ik houd zelf van Popwar, Real, New Deal, dNA (goedkoop ook nog, maar moet je wel van houden. zijn erg flexibel)

Wat vind je fijn? grote/kleine wielen, breed/smal hard/zacht
Ik heb zelf Accel wielen. 52mm, ze zijn keihard en smal (je hebt ook bredere)

Vind je het belangrijk dat je trucks goed kunnen sturen (vloeiend) of draai je ze helemaal vast?
Ik heb al aardig wat merken gehad en vind de meeste wel fijn. Alleen tracker kreeg ik axleslip en ik geloof dat ik bij gullwing altijd kingpins brak.

Alleen qua lagers kan ik zeggen dat je hier niet al je geld aan moet uitgeven, want hetgene wat je meer betaald aan abec-heleboel dan bijv. abec-3 is het niet waard. Ze gaan net zo snel kapot of ze vragen om meer onderhoud. Ik heb Powell Reds. Niet duur en goede kwaliteit
\

veel data ineens.. dus het komt er gewoon op neer dat ik het best in een skateshop(wat ik soweiso van plan was) om advies te gaan vragen etc.?
  vrijdag 26 maart 2004 @ 17:34:23 #184
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_17987375
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 18:52 schreef Timens het volgende:

[..]

\

veel data ineens.. dus het komt er gewoon op neer dat ik het best in een skateshop(wat ik soweiso van plan was) om advies te gaan vragen etc.?
Ja. Iedereen heeft zo zijn smaak en andere eisen. Gewoon naar een skateshop gaan en zeggen wat je precies van plan bent (op straat, in een park, in een ramp of allemaal? en of je het al een beetje kan enzo...)
pi_18052755
hehe:P Ik hoop dak t n beetje kan, op zn intertoys dingetje wil t wel dus neem aan dat n probord het er niet slechter opmaakt
pi_18054019
kan alleen maar beter worden..

misschien is het ook wel handig om (goede) protection te kopen, knie, elleboog en pols.. leer je sneller van, ook hoe je het beste kan vallen, durf je ook meer, doe je ook meer en sneller..
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:57:14 #187
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18056679
inderdaad, kan alleen maar beter worden. De wielen + lagers zijn beter, de plank heeft meer veerkracht en popt makkelijker omhoog en hij zal daarbij ook wel wat lichter worden.

Misschien niet gelijk een te smalle plank nemen. Die intertoys-gevaartes zijn volgens mij altijd nogal breed (en ook een brede nose en tail trouwens). Enneh.. merk maakt niet erg veel uit.
pi_18062548
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:50 schreef Timens het volgende:
hehe:P Ik hoop dak t n beetje kan, op zn intertoys dingetje wil t wel dus neem aan dat n probord het er niet slechter opmaakt
Ik ben begonnen met een Blokker board, maar het ding heeft als grootste nadeel dat het gemaakt is voor mensen die hooguit 40 kilo wegen ofzo. Ik heb hem al heel snel weggedaan, voornamelijk omdat de lagers zo ruk waren. Omdat ik nog geen ollies of andere dingen deed, waren het deck en de trucks op zich sterk genoeg. Maar nu ik zo eens de trucks van mijn huidige board vergelijk met die van dat Blokker board, denk ik dat ik met een half uurtje door de Blokker trucks heen zou zakken. En da's gevaarlijk. Ook het deck is niet zo stevig. Als je netjes op de trucks landt, zal het wel gaan, maar als je verkeerd landt is het *krak*.

Ik heb later een complete skateboard gekocht voor zo'n 85 euro. Ik heb daar wel andere lagers en andere wielen bij gekocht. Nu ben ik zo ver dat ik wel een duurder deck kan verantwoorden voor mezelf . Misschien een paar nieuwe trucks.

Het blijft alleen best duur spul. Wat een goed setje is (en wat ik wil) is het volgende:

- Element Featherlite deck - 85 euro
- Grind King AXL trucks - 39,95 * 2 = 79,90 euro
- Pig wieltjes - 36 euro
- Bones Reds lagers - 16 euro

Zit je dus al weer aan zo'n 215 euro. Ik kan dat zo betalen natuurlijk (heb een baan), maar het is toch best veel geld voor een plank en wat aluminium. En het ergste is dat je bij elke trick weer dichter bij het moment komt dat je een nieuw deck moet kopen

Weet iemand trouwens een goedkope webshop met lage verzendkosten?

Edit:

Ik gebruik mijn Blokker board nu om overheen te ollieen.

[ Bericht 2% gewijzigd door RetepV op 30-03-2004 14:52:35 ]
pi_18062688
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:49 schreef NullPointer het volgende:
misschien is het ook wel handig om (goede) protection te kopen, knie, elleboog en pols.. leer je sneller van, ook hoe je het beste kan vallen, durf je ook meer, doe je ook meer en sneller..
Ik had full protection (behalve dan een helm) toen ik mijn been brak .

Je kan beter de eerste tijd rustig aan doen en goed opletten wat je doet. Het board schiet zo onder je uit en als je dat nog nooit gebeurd is kun je je lelijk verstappen (ik heb daar dus mijn been mee gebroken). Als je al een tijdje skateboard krijg je daar gevoel voor en dan verstap je jezelf niet meer. Het loont dus best de moeite om te leren vallen. 'Bailen' is niet gewoon maar vallen, een bail is een gecontroleerde val. Bail betekent letterlijk 'je eruit redden'. En bailen moet je doodgewoon leren.

Ik flikker ook nog wel eens goed op mijn bek waarbij ik niet snap wat er nou precies mis ging. Ik heb nog wel wat te leren . Laatst ook weer. Ik ging rock&rolls doen op de stoeprand. Dat ging perfekt, alleen één keer hing ik blijkbaar ietsje te ver naar voren en kreeg ik de wieltjes niet over de stoeprand (ja, mijn evenwicht bij manuals is ook nog niet alles ). Toen schoot dus mijn board onder me uit en lag ik met mijn bek in het zand. Iedereen lachen natuurlijk , maar ja, het was de eerste keer dat ik rock&rolls deed, dan heb je dat wel eens.
pi_18063094
Ik ben 24 en ik heb afgelopen weekend een nieuw board gekocht (Area Voodoo Skull), maar nu moet ik opnieuw beginnen met het leren ervan. Ik heb vroeger geskateboard (ook in de halfpipe en op funramps), maar ik kan er geen f@ck meer van Kan iemand mij makkelijk van mijn Mongo-style afhelpen, of weet iemand een goeie NL-site met tips.

Leuk dat er ook leeftijdsgenoten zijn die nog skateboarden

L8R
My kind of people would say, "Kiss my ass, Scarface."
  dinsdag 30 maart 2004 @ 17:14:31 #191
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18065981
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:09 schreef MR.JAY het volgende:
Ik ben 24 en ik heb afgelopen weekend een nieuw board gekocht (Area Voodoo Skull), maar nu moet ik opnieuw beginnen met het leren ervan. Ik heb vroeger geskateboard (ook in de halfpipe en op funramps), maar ik kan er geen f@ck meer van Kan iemand mij makkelijk van mijn Mongo-style afhelpen, of weet iemand een goeie NL-site met tips.

L8R
ik ben 26.
Zo'n Area Voodoo Skull is dat zo'n oldskool model?

Ehm... Mongo afleren.. gewoon de hele tijd 'normaal' steppen, totdat het niet meer vreemd voelt.

Ik ben trouwens goofy begonnen met skateboarden en na een winterstop (ik kon al ollie-en enzo.) zochten mijn broer en ik samen ons skateboard weer op en rolden naar buiten.
Ik zag dat de Bison-marathon aan de verkeerde schoen zat, dus moest ik die van mijn broer aanhebben. Bij hem zat de bison-marathon echter aan dezelfde kant Blijkt dus dat ik ineens geswitcht was van goofy naar regular vreemd.... skate nu nog altijd regular

PS. waar woon je ergens in de buurt?
pi_18071688
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 15:09 schreef MR.JAY het volgende:
Ik ben 24
[knip]
Mwoa, moet ik hier op reageren?

Ik ben mijn deck nu echt zat. De trucks zitten een beetje los en willen niet recht blijven zitten. Krijg ik wel goed hoor, met wat werk, maar ik koop toch liever gelijk een nieuw deck en andere trucks (wieltjes en lagers zijn nog prima). Mijn wensen had ik hierboven al gepost, maar helaas heb ik er geen 165 euro voor over .

Dus de vraag, wat is een goedkoop en goed deck? De ATM decks zijn niet zo duur, maar hadden die niet een gekke shape? Ik wil een niet zo diepe concave en de nose en tail moet hetzelfde zijn, gewoon symmetrisch.

Trucks doe ik gelijk goed, die hou je veel langer heel dan je deck. Maar toch effe de vraag naar een goedkope en lichte truck. Ik wilde Grind King AXL's, maar volgens mij zijn er wel net zulke lichte trucks voor minder geld. Ik weeg 60kg, dus die trucks hebben het bij mij toch al makkelijk . Is Orion wat?
pi_18077910
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik ben 26.

Mijn deck is een huidig model, dus geen old-school (visvorm) .. het is wel ff anders dan mijn oude vertrouwde Vision Ik woon trouwens in Sassenheim (in de buurt van Leiden).

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik regular board (ook met snowboarden), dus ik zal je raad opvolgen en gewoon proberen te boarden ipv Mongo... ik laat wel weten hoe het ging
My kind of people would say, "Kiss my ass, Scarface."
  woensdag 31 maart 2004 @ 09:00:16 #194
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18077961
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:36 schreef RetepV het volgende:

[..]

Mwoa, moet ik hier op reageren?
daar hebben we je profiel voor
quote:
Ik ben mijn deck nu echt zat. De trucks zitten een beetje los en willen niet recht blijven zitten.
Misschien is dat gewoon de pivotcup (zo'n rubbertje tussen de hanger en baseplate, waar de pin van de hanger in de baseplate gaat. Maar als het metaal daar ook is uitgesleten heeft een nieuw rubbertje weinig zin) of gewoon de bushings (normale rubbertjes in truck)
quote:
Dus de vraag, wat is een goedkoop en goed deck? De ATM decks zijn niet zo duur, maar hadden die niet een gekke shape? Ik wil een niet zo diepe concave en de nose en tail moet hetzelfde zijn, gewoon symmetrisch.
symetrisch... ik weet niet of die nog gemaakt worden. Vroeger had je nog Vision double tails . Maareh.. ATM een gekke shape? Weet ik niet. Ik weet wel dat er geen keuze is in shapes, alleen breder of smaller. Maar ik las dat je van plan was een element te halen; die zijn goed hoor.
quote:
Trucks doe ik gelijk goed, die hou je veel langer heel dan je deck. Maar toch effe de vraag naar een goedkope en lichte truck. Ik wilde Grind King AXL's, maar volgens mij zijn er wel net zulke lichte trucks voor minder geld. Ik weeg 60kg, dus die trucks hebben het bij mij toch al makkelijk . Is Orion wat?
Ik wist nie eens dat Orion nog bestond Ik dacht dat daar de kingpins snel van braken.
Ik rijd zelf op Krux (high, niet die lage dingen) en ze bevallen me prima. Ik houd ervan om mijn trucks lekker los te hebben en ik vind er fijne rubbertjes in zitten.
pi_18078976
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 09:00 schreef Goofup het volgende:
[..]
Misschien is dat gewoon de pivotcup (zo'n rubbertje tussen de hanger en baseplate, waar de pin van de hanger in de baseplate gaat. Maar als het metaal daar ook is uitgesleten heeft een nieuw rubbertje weinig zin) of gewoon de bushings (normale rubbertjes in truck)
Nee, de hele baseplate wil niet goed blijven zitten. Ik kan de schroefjes wel harder aandraaien, maar dan trek ik ze op een gegeven moment door het deck heen . Ik denk dat er wat dikkere schroefjes in moeten en dan is het wel weer goed. De pivotcups zijn iig. ook al niet zo lekker meer, maar die kosten toch geen ruk.
quote:
[..]
symetrisch... ik weet niet of die nog gemaakt worden. Vroeger had je nog Vision double tails . Maareh.. ATM een gekke shape? Weet ik niet. Ik weet wel dat er geen keuze is in shapes, alleen breder of smaller. Maar ik las dat je van plan was een element te halen; die zijn goed hoor.
Nou, de meeste decks zijn symmetrisch volgens mij. Of in ieder geval *bedoeld* om symmetrisch te zijn, nose en tail zijn even lang en even hoog. Maar ATM was dacht ik een uitzondering, die had een kortere en minder hoge nose. Maar goed, ik denk dat ik maar even in de winkel moet gaan kijken. Beetje vervelend, ik hou er niet zo van om 2 uur lang in een winkel alle decks uit te proberen en dan niks te kopen .
quote:
[..]
Ik wist nie eens dat Orion nog bestond Ik dacht dat daar de kingpins snel van braken.
Ik rijd zelf op Krux (high, niet die lage dingen) en ze bevallen me prima. Ik houd ervan om mijn trucks lekker los te hebben en ik vind er fijne rubbertjes in zitten.
Hoge trucks sturen scherper, is het niet? Ik wil trucks die ik vrij strak kan zetten, maar waar ik toch redelijk snel mee kan sturen. Maar gewicht en prijs zijn toch belangrijker.

En kingpins breken? Ach, dat doen ze toch wel. Dan koop je een nieuwe en die is meestal toch al van betere kwaliteit dan degene die je meekrijgt .
  woensdag 31 maart 2004 @ 12:14:17 #196
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18081018
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 10:28 schreef RetepV het volgende:
Nee, de hele baseplate wil niet goed blijven zitten. Ik kan de schroefjes wel harder aandraaien, maar dan trek ik ze op een gegeven moment door het deck heen . Ik denk dat er wat dikkere schroefjes in moeten en dan is het wel weer goed. De pivotcups zijn iig. ook al niet zo lekker meer, maar die kosten toch geen ruk.
dan is het probleem al opgelost als je een nieuwe plank en nieuwe hardware (schroefjes) koopt. Let bij het kopen van de schroefjes een beetje op hoe de kop eruit ziet. Als ze wat breder zijn boren ze minder gauw je board in.
quote:
Nou, de meeste decks zijn symmetrisch volgens mij. Of in ieder geval *bedoeld* om symmetrisch te zijn, nose en tail zijn even lang en even hoog. Maar ATM was dacht ik een uitzondering, die had een kortere en minder hoge nose. Maar goed, ik denk dat ik maar even in de winkel moet gaan kijken. Beetje vervelend, ik hou er niet zo van om 2 uur lang in een winkel alle decks uit te proberen en dan niks te kopen .
bij de meeste boards is de nose langer dan de tail en minder steil. Maar bij de meeste boards zie je het niet zo overduidelijk. Ik weet wel dat je bij de Guy Mariano-modellen van girl bijvoorbeeld een heel klein punt-tailtje hebt en je overduidelijk het verschil ziet, maar bij ATM valt dat wel mee dacht ik?
quote:
Hoge trucks sturen scherper, is het niet? Ik wil trucks die ik vrij strak kan zetten, maar waar ik toch redelijk snel mee kan sturen. Maar gewicht en prijs zijn toch belangrijker.
hogere trucks kun je losser zetten, omdat bij lage trucks je wielen tegen de plank komen en je gelijk stilstaat dan.
Ik geloof dat Tensors wel fijne trucks zijn als je van strakke trucks houdt.
quote:
En kingpins breken? Ach, dat doen ze toch wel. Dan koop je een nieuwe en die is meestal toch al van betere kwaliteit dan degene die je meekrijgt .
Ik breek nooit kingpins. Laatste keer is al zo'n 10 jaar geleden schat ik
pi_18098555
kingpins vallen wel mee idd, boardjes breken sneller..
pi_18110793
quote:
Op donderdag 1 april 2004 01:22 schreef NullPointer het volgende:
kingpins vallen wel mee idd, boardjes breken sneller..
Nou, ik heb nog nooit een deck gebroken. Versleten, dat wel .

Een kingpin heb ik wel eens fscked. Maar dat kwam eigenlijk omdat ik de kingpin geinverteerd had en hij aan de andere kant de riser in aan het gaan was. Ik steeds strakker draaien, maar mijn trucks niet strakker. Toen deed ineens het schroefdraad het niet meer . Nu heb ik maar wat gaten in de risers geboort.

Ja, ik gebruik idd. risers. Ik heb medium of low trucks (weet niet precies) en anders komen de wielen tegen het deck aan.

Maar goed, ik keek naar mijn financieele situatie en die is toch zo anti-rooskleurig dat ik de probleempjes met mijn trucks wel anders ga oplossen (dikkere schroefjes). Helaas, maar het is allemaal ook zo belachelijk duur imo.

Edit:

Tjees, het is 1 april hoor, ook Fok! doet mee. Krijg ik de melding 'Je bent gebanned, bla bla bla'. Kijk ik, is mijn post wel geplaatst. Blijkbaar is iemand met de meldingen aan het rotzooien .

Het had natuurlijk best kunnen zijn dat ik gebanned was . Ik mocht op een gegeven moment ook al niet meer op de FP posten.

[ Bericht 22% gewijzigd door RetepV op 01-04-2004 16:43:03 ]
pi_18124778
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 17:14 schreef Goofup het volgende:

[..]

ik ben 26.

Ehm... Mongo afleren.. gewoon de hele tijd 'normaal' steppen, totdat het niet meer vreemd voelt.

Ik ben trouwens goofy begonnen met skateboarden en na een winterstop (ik kon al ollie-en enzo.) zochten mijn broer en ik samen ons skateboard weer op en rolden naar buiten.
Ik zag dat de Bison-marathon aan de verkeerde schoen zat, dus moest ik die van mijn broer aanhebben. Bij hem zat de bison-marathon echter aan dezelfde kant Blijkt dus dat ik ineens geswitcht was van goofy naar regular vreemd.... skate nu nog altijd regular

Goofy is met rechtervoet voor of linker?:-s
pi_18126446
Met rechts.
pi_18128002
Dan skate ik goofy
  vrijdag 2 april 2004 @ 17:15:26 #202
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18135424
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 09:39 schreef Timens het volgende:

[..]

Goofy is met rechtervoet voor of linker?:-s
Goofy = rechtervoet voor
Regular = linkervoet voor

en om het makkelijk te maken... zie signature
pi_18136632
Het is nog leuker.

Goofy is rechtervoet voor
Regular is linkervoet voor

Switch goofy = regular
Switch regular = goofy

Fakie goofy = goofy
Fakie regular = regular

Maar bij Fakie rijd je achteruit, dus eigenlijk geldt ook:

Fakie goofy = regular
Fakie regular = goofy

Het verschil is hoe je je heupen hebt staan . Dwz. sta je met je ass in de rijrichting of kijk je alleen maar achteruit.

Oh, en dan wordt het NOG leuker met frontside en backside tricks .
pi_18138545
euhm, regular is met linkts voor, goofy is met rechts.

zijn er ook nog mensen die volgende week naar Scheveningen gaan?

twijfel nog een beetje..
pi_18151915
Wat is er dan in Scheveningen? Tenminste... Ik ga er van uit dat je bedoelt dat er een evenement is. Op http://www.skateboardfederatie.nl/agenda.htm vind ik niks terug?
pi_18154148
Black Label demo, van hardcore, ook met kiddie bowl-wedstrijd en wat punk bands die optreden..
pi_18175967
hoe komt t dan dat ik goofy skate als ik gewoon rechtshandig enz. ben?:-s
pi_18177344
omdat dit geen fuck met elkaar te maken heeft..
pi_18180974
wis ik wel....

hehe nee nie eg
  zondag 4 april 2004 @ 23:44:22 #210
40608 slutch
visteam
pi_18183270
hoppa: aesthetics/antihero/krooked deck 75, spitfire wielen 40, abec 5 lagers 12.50 en eh independent voor 60(?) weet ik niet zeker
(mijn setup) ongeveer 180 euro
erik ellington
  zondag 4 april 2004 @ 23:45:11 #211
40608 slutch
visteam
pi_18183287
emerica komt naar holland
erik ellington
  maandag 5 april 2004 @ 12:52:53 #212
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18190348
Daantje? (Pieter)
pi_18190456
Over de regular/goofy stance;

ik sta regular; maar ik zie bij best veel mensen dat ze wel regular skaten, maar ook mongo.. dit staat heel vaag, en ik zie er het nut niet van.
Iemand die dat doet?
pi_18190801
Mongo?:-s
Xie wel dat ik weer de n00b hier ben...

dan kan ik ook alleen maar shove it kickflip en ollie mja
pi_18191208
Mongo schijnt stoer te zijn ofzo..
pi_18192758
wat is t?
pi_18194852
mongo is met je voorste voet steppen.. dus je achterste voet zet je op de plank, op de achterste trucks, en met de voorste ga je steppen, en die zet je dan op de voorste trucks..

ik vindt het er wel apart uitzien, wel grappig.. doe het ook wel es, maar dan switchstance.
pi_18197238
ja pieter dat ben ik uit arnhem! ga je morgen nog naar rollywood?
erik ellington
  maandag 5 april 2004 @ 17:30:17 #219
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18197494
ja tuurlijk! Zie je daar dan wel

(skaten gaat alweer steeds beter. Heb alweer wat van mijn truken terug Alleen met tailslides durf ik nog niet goed te landen ivm enkel)
pi_18205546
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:16 schreef RetepV het volgende:

Oh, en dan wordt het NOG leuker met frontside en backside tricks .
Ik snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen , fs is gewoon als je met je voorkant naar het obstakel toe gedraaid bent voor je de trick doet of als je met je voorkant naar voren draait. En bs dus het tegenovergestelde.

Mijn knie is totaal naar de klote door het boarden maar mij kennende zal ik morgen wel weer op mijn board staan .

Kan nu een beetje de standaard flips, sinds paar weken 360 flip en bs 180 kickflip, beetje nolliën en nosemanuals shove-it outs over gaps enzo. Verder de standaard grinds en sinds kort een beetje smith-grinds en salad grinds. Maarja mag ook wel skate al 2,5 jaar ofzo.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:29:32 #221
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18216400
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:54 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen , fs is gewoon als je met je voorkant naar het obstakel toe gedraaid bent voor je de trick doet of als je met je voorkant naar voren draait. En bs dus het tegenovergestelde.
en fakie?
ik vond het altijd vreemd dat je voor een backside boardslide frontside moet ollie-en
(en met bluntslides ben ik er nog niet helemaal uit wat nu backside en frontside is )
pi_18225167
backside blunt is als je backside 50-50 langs de curb/rail/ledge rijdt
erik ellington
  dinsdag 6 april 2004 @ 17:24:47 #223
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18225223
die klopt dan niet met Sjaek's theorie

zie je vanavond?
pi_18225999
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:45 schreef slutch het volgende:
emerica komt naar holland
waar?
pi_18236500
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

waar?
ga ik niet zeggen! ik zeg et als ze geweest zijn :D.. anders komt heel skatend fok er ook...
maar ja
bs ollie is ollie met je rug (back) naar de rijrichting
fs ollie is dus met je voorkant naar de rijrichting!!!
erik ellington
  woensdag 7 april 2004 @ 00:09:01 #226
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18236811
moet jij niet naar bed *evil-eye naar Slutch*

pi_18248116
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:22 schreef slutch het volgende:
Niet . Volgens mij heb je geen idee wat een blunt is.

En uit dat andere topic : een bs shove-it met heelflip is een varial heelflip en een heelflip waarbij je zelf 180 graden draait en je board niet met een heelflip is een body varial heelflip.
I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
pi_18248161
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:55 schreef slutch het volgende:

[..]

ga ik niet zeggen! ik zeg et als ze geweest zijn :D.. anders komt heel skatend fok er ook...
maar ja
Ehm.. ik rij altijd met mijn zijkant in de rijrichting . Ik denk dat je met bs ollie een bs 180 ollie bedoelt en fs 180 ollie. Dan klopt het wel.
Het is dus gewoon wat ik 2 posts hierboven zei .
pi_18253150
quote:
Op woensdag 7 april 2004 15:38 schreef Sjaeck het volgende:
Niet . Volgens mij heb je geen idee wat een blunt is.
Blunt = joint, reefer, stick, fuwacka, spliff, roker, sigaar.

Damn, ken ik maar zo weinig woorden voor blunt?

Iets anders: ik zal er zaterdag zijn, ik neem zelfs mijn deck mee. Effe een vraagje, want ik heb nog nooit in een bowl geskate:

Wat voor wieltjes kan ik het beste gebruiken? Ik heb nu 100a 54mm wieltjes, keihard en supersnel. Maar ik heb dus nog nooit in een bowl geskate, dus dat is misschien wat te veel van het goede? Ik heb nog een setje 95a 54mm wieltjes, maar die vond ik veel te zacht voor street. Misschien iets voor in de bowl?

En is er ook een gedeelte voor beginners? Ik wil wel leren indroppen zonder dat ik een gevorderde skater dood rij . Hier in het skateparkje zijn de ramps meer dan 2 meter hoog, niet iets voor een beginner, of in ieder geval durf ik er nog niet vanaf.

In Area 51 hebben ze een perfekte miniramp om het te leren, maar daar ben ik 2 keer geweest en beide keren liep ik op krukken (de eerste keer vanwege een gebroken been, de tweede keer omdat de platen en schroeven er net uit waren).
pi_18253268
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 17:22 schreef slutch het volgende:

Ga je diep schamen.
Hunter S. Thompson
pi_18254150
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:55 schreef slutch het volgende:

[..]

maar ja
wtf is dit nou weer voor slappe onzin? Durf te wedden dat je zo'n domme kutskatenerd bent die al zn maatjes naait.... NEPSKATER!!!
  donderdag 8 april 2004 @ 12:06:41 #232
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18271105
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

wtf is dit nou weer voor slappe onzin? Durf te wedden dat je zo'n domme kutskatenerd bent die al zn maatjes naait.... NEPSKATER!!!
jouw antwoord zegt al genoeg over jou, zou ik zeggen
  donderdag 8 april 2004 @ 12:11:21 #233
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18271225
quote:
Op woensdag 7 april 2004 18:21 schreef RetepV het volgende:

[..]

Iets anders: ik zal er zaterdag zijn, ik neem zelfs mijn deck mee. Effe een vraagje, want ik heb nog nooit in een bowl geskate:

Wat voor wieltjes kan ik het beste gebruiken? Ik heb nu 100a 54mm wieltjes, keihard en supersnel. Maar ik heb dus nog nooit in een bowl geskate, dus dat is misschien wat te veel van het goede? Ik heb nog een setje 95a 54mm wieltjes, maar die vond ik veel te zacht voor street. Misschien iets voor in de bowl?

En is er ook een gedeelte voor beginners? Ik wil wel leren indroppen zonder dat ik een gevorderde skater dood rij . Hier in het skateparkje zijn de ramps meer dan 2 meter hoog, niet iets voor een beginner, of in ieder geval durf ik er nog niet vanaf.

In Area 51 hebben ze een perfekte miniramp om het te leren, maar daar ben ik 2 keer geweest en beide keren liep ik op krukken (de eerste keer vanwege een gebroken been, de tweede keer omdat de platen en schroeven er net uit waren).
ik rijd zelf ook op keiharde wielen en dat gaat best, ook in de pool, maar de meeste poolskaters hebben juist superzachte wielen, zodat je niet wegglijdt en een powerslide maakt als je met hoge snelheid door de boacht curved (maar zo hard ga ik toch nog niet in de pool )

enneh zaterdag was Zandvoort toch? Ben daar tijden (jaren) terug weleens geweest. Ik weet niet of het er nog veranderd is, maar dan zijn die pools toch allemaal hoger dan die mini in Area51.
pi_18271571
Nee, zaterdag is Scheveningen, een nieuwe bowl, die is vorig jaar klaar gekomen. Ik heb echt geen idee hoe 'ie er uit ziet, er zijn geen plaatjes op inet te vinden.

Edit:

Meer info en plaatje gevonden: http://www.four54.com/flow/spots/index.php?spot_id=2

[ Bericht 37% gewijzigd door RetepV op 08-04-2004 12:32:03 ]
  donderdag 8 april 2004 @ 12:30:23 #235
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18271687
oh.. leuk voor in de zomer om te combineren met een dagje strand
laatste keer dat ik in Scheveningen was hadden ze een miniramp neergezet op het terras van een of andere tent. Ik zag het toevallig, omdat ik mijn zwembroek vergeten had en ik langs die tentjes moest lopen om er een te kopen. Ik had heel toevallig wel mijn skateboard bij me, dus effe gerold nog.. Ook in Scheveningen zelf nog.
pi_18272126
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:30 schreef Goofup het volgende:
Ik had heel toevallig wel mijn skateboard bij me, dus effe gerold nog.. Ook in Scheveningen zelf nog.

Jaja, wel je zwembroek vergeten, maar heel toevallig niet je skateboard . Tja, je zal hem wel net als ik altijd achterin je auto hebben liggen .
  donderdag 8 april 2004 @ 13:02:15 #237
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18272429
quote:
Op donderdag 8 april 2004 12:50 schreef RetepV het volgende:

[..]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Jaja, wel je zwembroek vergeten, maar heel toevallig niet je skateboard . Tja, je zal hem wel net als ik altijd achterin je auto hebben liggen .
vaak wel ja; mijn zwembroek niet daarentegen
pi_18273942
street harde wieltjes, ramp/pool zachte.. ik heb gewoon iets wat er tussen in hangt. ik ga niet naar Scheveningen denk ik..
pi_18282924
Ik hou het altijd op zachte wieltjes, maar wel kleine, omdat ik een teringhekel heb aan wegglijden bij te snel bochtenwerk, maar ik kan wel voldoende corrigeren,( als ik bijvoorbeeld een 180 net niet helemaal doordraai of juist te ver) omdat mijn wielen zo klein zijn. Binnenkort ga ik polyurethaan wieltjes halen though. Mijn board is echt zo hard aan vervanging toe. Vooral het deck, maja pas over 20 dagen geld, dus nu nog maar effe op mijn brakke deck doorboarden. Daarstraks wel een fakie bigspin kickflip van banks af geland
pi_18290445
damn! blunt is over de rail ollien en dan een soort recht opstaande tailslide... en ik bedoel als je met je rug er langs rijdt zoals bij een bs 50 en dan blunt doet mongolen

ik hou me niet bezig me wielmaten en hardheden.. niet genoeg geld om te kiezen meestal krijg ik voor weinig geld 2e hands wielen.. waar ik nu op rij had ik gewonnen (gratis dus )
erik ellington
pi_18290529
quote:
Op woensdag 7 april 2004 19:00 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

ja ben ik zeker!
hahahahaha
kijk maar op de left site aap

weet iemand trouwes waar je de grijd met rode ellingtons kan kopen (die hij hij anheeft in zijn line in this is skateboarding waar die oa een treflip en een shove-it frontside board doet?
ik heb nu de bruin met beige

[ Bericht 9% gewijzigd door slutch op 09-04-2004 00:45:23 ]
erik ellington
pi_18298538
quote:
Op donderdag 8 april 2004 20:01 schreef Sjaeck het volgende:
Ik hou het altijd op zachte wieltjes, maar wel kleine, omdat ik een teringhekel heb aan wegglijden bij te snel bochtenwerk, maar ik kan wel voldoende corrigeren,( als ik bijvoorbeeld een 180 net niet helemaal doordraai of juist te ver) omdat mijn wielen zo klein zijn.
Met mijn 100a wieltjes glij ik niet weg hoor . Tenminste... niet op asfalt. Wegglijen vind ik ook niet zo'n ramp, als het glijden maar ophoudt voordat mijn evenwicht op is .
pi_18298736
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 00:38 schreef slutch het volgende:
Wat is een mooiere plek, Westblaak of Overground? Ik woon in Huizen, Amsterdam is voor mij het dichtst bij. Is het het waard om helemaal naar Rotterdam te karren, met alle files, flitspalen en bullshit van dien?

Morgen zet ik wel zachte wieletjes onder mijn skateboard. Ik heb effe gekeken en het zijn 92a wieltjes, erg zacht dus.

Ha, het Nederlandse Emerica team komt naar Huizen op 29 september, zie onderaan: http://www.skateboardwinkel.com/cheesejam

Ik woon in Huizen. Ik vraag me af wat ze hier allemaal willen gaan skaten . We hebben wel een leuk skateparkje, maar echt groot is dat niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door RetepV op 09-04-2004 13:45:34 ]
  vrijdag 9 april 2004 @ 13:37:51 #244
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18298819
ik denk dat het wel heel letterlijk in een 'pool' skaten wordt morgen
Niet dat ik ga...
pi_18299511
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 13:37 schreef Goofup het volgende:
ik denk dat het wel heel letterlijk in een 'pool' skaten wordt morgen
Niet dat ik ga...
Misschien valt het mee? Zijn er in Scheveningen nog of Den Haag nog indoor skateparken? Volgens mij niet, hé.
pi_18299674
quote:

[..]

ja ben ik zeker!
hahahahaha

weet iemand trouwes waar je de grijd met rode ellingtons kan kopen (die hij hij anheeft in zijn line in this is skateboarding waar die oa een treflip en een shove-it frontside board doet?
ik heb nu de bruin met beige
Owkee Westblaak dus.... maaster

Die schoenen heb ik trouwens gezien bij Backside 540 in Dordrecht... Left zal ze ook wel hebben trouwens.
pi_18306396
quote:

[..]
een treflip en een shove-it frontside board doet?
Ik wist niet dat er echte boarders waren die zulke trieste slang-woorden voor tricks gebruikten .
pi_18335945
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:04 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Ik wist niet dat er echte boarders waren die zulke trieste slang-woorden voor tricks gebruikten .
ik wist niet dat er echte boarders waren die zo onnodig zeuren om dingen
erik ellington
pi_18345669
quote:
Op vrijdag 9 april 2004 19:04 schreef Sjaeck het volgende:

[..]

Das altijd grappig
Hoor je die kids: Sow ik zag een kerel en die deed een triple flip primo backside inwarded weet ik veel wat
pi_18349163
switch allyoop 540 inwardheelflip revert
erik ellington
pi_18363770
*kuch*

[ Bericht 99% gewijzigd door Sjaeck op 12-04-2004 09:26:16 (dubbel) ]
pi_18363774
Wie is eigenlijk jullie favoriete pro-skater?

Van mij moet toch wel Colt Cannon zijn, doet echt ongelofelijk vette tricks, Kickflip nosemanual over een blok heen to manual (en dan echt 20 meter ofzo) to fs nosegrind van een schuine ledge af.

Bovendien was het eerste pro-deck dat ik kocht een Colt Cannon deck .

Fijnste deck dat ik óóit heb gehad.
  dinsdag 13 april 2004 @ 13:20:36 #253
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18390507
ik weet nooit echt wie ik moet noemen als favoriete skater... vrienden? Ha, maar daar zit je niet op te wachten. Dan maar de cliché: Rodney Mullen.
Sorry hoor, maar hij is gewoon dé skatebot!
pi_18392483
Bam margera! sowieso Die gast is goed en is fucking grappig!
pi_18392721
Bam is een klootzak.. ik mag die gast totaal niet meer sinds Viva La Bam... en hij is wel goed, maar niet super goed..
pi_18393030
tja maar ok omdat ie vrij grappig is(IMHO) vind ik m vet....
pi_18396391
hij is niet grappig, niet in Viva La Bam.. gewoon anderen voor schut zetten en pijn doen, maar zodra iemand hem pakt, of aan zijn spullen zit dan is het foute boel.. dankzij deze serie krijg je de echte Bam te zien, een verwend kut kind..

maar goed daar gaat dit topic niet over dus ik houd me er nu ook over stil..
pi_18396590
Verwend true, grappig vinkwel, goeie skater vinkwel...
  dinsdag 13 april 2004 @ 17:41:28 #259
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18396666
hij kan wel lekker planken, maar er zijn genoeg skaters beter dan hij
pi_18402368
ik heb ook een board gekocht...cheap-ass bij de intertoys, om te zien of ik het leuk vindt. ben ook al wat ouder: 19 (al die oude lullen hier zo!)moet alleen de frames, waar de wieletjes aan vast zitten nog wat strakker aandraaien. want als je er op staat, raakt de zijkant van het board bijna de grond.
ik ben erg snel uitgekeken op de meeste sporten die ik tot nu toe heb gedaan dus vandaar dat ik zo een goedkoop board heb gekocht. de kans is namelijk groot dat ik het binnen een week niet leuk meer vind. maar nog tips ofzo voor beginners?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_18403437
Ga een middag tegenover een stoepje staan en rij er net zo lang tegenaan tot je er echt óp kunt olliën. Dat is dé manier om te leren olliën, niet eerst stilstaand moeilijk gaan doen enzo, zo heb ik het ook geleerd. En de ollie ligt aan de basis van bijna alle tricks.
Ik ben trouwens 17.
pi_18404882
Kennen jullie The Yard in utrecht? Daar kun je ook wel chill skaten (Is een skatepark in opbouw )
  woensdag 14 april 2004 @ 00:00:06 #263
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18406532
ja, ken de yard wel, maar nog niet dat ondergrondse parkje daar. Alleen bovengronds.. Is een perfecte locatie, alleen als het geregend heeft blijft het nog dagen nat. Ik was er toen ook toen er allemaal plassen lagen.
Toen moest ik van zo'n blok af, over de blubber truukjes maken. Was wel vet, maar een vriend van me ging door zijn enkel en ik kreeg de dag erna ook last van mijn enkel en dat bleken achteraf rondslingerende botsplinters te zjin . Ben er nu nog zoet mee.. (operatie achter de rug en wel weer een beetje aan het rollen, maar nog niet voluit)
pi_18407709
heb daarnet ff geoefend op een lege parkeerplaats (wel relaxed: om 12 uur s'nachts zijn er niet zo veel dingen meer waar je dan tegenaan kan rijden ) en het rijden zelf gaat wel ok al. alleen wat is de beste manier om te sturen? ik heb nu heel weinig controle over welke kant ik op ga.
pi_18409877
quote:
Op woensdag 14 april 2004 00:00 schreef Goofup het volgende:
ja, ken de yard wel, maar nog niet dat ondergrondse parkje daar. Alleen bovengronds.. Is een perfecte locatie, alleen als het geregend heeft blijft het nog dagen nat. Ik was er toen ook toen er allemaal plassen lagen.
Toen moest ik van zo'n blok af, over de blubber truukjes maken. Was wel vet, maar een vriend van me ging door zijn enkel en ik kreeg de dag erna ook last van mijn enkel en dat bleken achteraf rondslingerende botsplinters te zjin . Ben er nu nog zoet mee.. (operatie achter de rug en wel weer een beetje aan het rollen, maar nog niet voluit)
Moet je binnen is proberen komt steeds meer te staan. (Idd mooi dak )
pi_18409884
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:08 schreef NgInE het volgende:
heb daarnet ff geoefend op een lege parkeerplaats (wel relaxed: om 12 uur s'nachts zijn er niet zo veel dingen meer waar je dan tegenaan kan rijden ) en het rijden zelf gaat wel ok al. alleen wat is de beste manier om te sturen? ik heb nu heel weinig controle over welke kant ik op ga.
Naar rechtsleunen jij gaat rechts
Naar linksleunen jij gaat links
En je tail iets intrappen en dan je deck de kant opduwen met je lichaam welke je wilt
  woensdag 14 april 2004 @ 08:50:26 #267
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18410136
quote:
Op woensdag 14 april 2004 01:08 schreef NgInE het volgende:
sowieso bij die speelgoedplanken zijn die trucks niet zo fijn, maar goed..
Precies als hierboven.. naar links leunen met je enkels de zijkant van je board naar beneden drukken, zodat hij meestuurt naar de kant die je opgaat.
pi_18419818
ah ok. ja, ik wil wel een echt dek kopen, maar die krengen kosten mij te veel geld en de kans dat ik over een maand niet meer skate zit er ook in. waarom moeten ze alles zo duur maken?
  woensdag 14 april 2004 @ 18:08:21 #269
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18421570
quote:
Op woensdag 14 april 2004 16:58 schreef NgInE het volgende:
ah ok. ja, ik wil wel een echt dek kopen, maar die krengen kosten mij te veel geld en de kans dat ik over een maand niet meer skate zit er ook in. waarom moeten ze alles zo duur maken?
omdat de makers weten dat skateboarden een verslaving is... als je er eenmaal ingerold bent kun je er niet meer uitstappen
pi_18421665
Achja voor 75 euro heb je al beginnerboards, je hoeft niet meteen te beginnen met een pro-board van ¤250 .
Maar van die Bart Smit boards van 20 euro zijn echt bagger hoor, zijn heel moeilijk onder controle te houden en je kunt er totaal geen snelheid mee krijgen.
pi_18430601
quote:
Op woensdag 14 april 2004 18:12 schreef Sjaeck het volgende:
Achja voor 75 euro heb je al beginnerboards, je hoeft niet meteen te beginnen met een pro-board van ¤250 .
Maar van die Bart Smit boards van 20 euro zijn echt bagger hoor, zijn heel moeilijk onder controle te houden en je kunt er totaal geen snelheid mee krijgen.
ja, maar 75 euro is ook al veel voor zo'n arm studentje zoals ik :p en idd, dat board is nogal langzaam. op asfalt nog wel aardig, maar op straatstenen doet ie niks. en ik kan al ongeveer 1 cm ollien

trouwens, hoe beter ik met dit board word, hoe beter ik ben mocht ik een echte kopen...niet?
  donderdag 15 april 2004 @ 12:45:11 #272
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18441031
ja, ik heb ook tijden op zo'n bart smit-plank rondgereden voor ik geld had voor een 'pro board'
pi_18445428
quote:
Op woensdag 14 april 2004 23:22 schreef NgInE het volgende:
ja, maar 75 euro is ook al veel voor zo'n arm studentje zoals ik :p en idd, dat board is nogal langzaam. op asfalt nog wel aardig, maar op straatstenen doet ie niks. en ik kan al ongeveer 1 cm ollien
Well, toch ben ik van mening dat jij sneller weer zal stoppen met skateboarden als je zo'n goedkoop plankie hebt. Niks lukt er mee namelijk en binnen de kortste keren ben je gefrustreerd en gooi je hem in de hoek. Zo'n Bart Smit plank is voor kinderen van 8 jaar ofzo die toch nog niet de kracht hebben om tricks te doen.

Een pro deck is toch wel heel wat anders hoor. Maar ik skate ook nog op een skateboard van 80 euro. Maar die heb ik inmiddels wel zo aangepast dat hij een beetje fatsoenlijk skate . Andere wieltjes, betere lagers en betere griptape.
quote:
trouwens, hoe beter ik met dit board word, hoe beter ik ben mocht ik een echte kopen...niet?
Hehehe, ik kan je zeggen dat je dat nog zal tegenvallen. Er is niets moeilijkers dan wennen aan een sneller board. Alles draait om evenwicht en als jij van een langzaam naar een sneller board overstapt, zul je heel veel van je zelfvertrouwen kwijtraken omdat het board zo snel onder je uitschiet bij elk foutje dat je maakt. En zonder zelfvertrouwen lukt niets.

Trust me, ik heb het meegemaakt. De wieltjes die onder mijn skateboard zaten waren 92a wieltjes, erg zacht, en de lagers waren goedkope dingen. Ik heb de wieltjes vervangen voor 100a wieltjes, kneiterhard en snel, en snelle en goede lagers, Bones Reds. De eerste dagen durfde ik niks meer .

Mijn broertje heeft destijds ook zo'n zelfde skateboard gekocht als de mijne en voor de gein ging ik daar vorig weekend eens op staan. Sjonge, wat moet je daarmee pushen zeg. Met mijn skateboard kan ik het halve skatepark door met één keer afzetten, terwijl die van hem na een paar meter al stil valt.

Maar toch nog altijd stukken beter dan een Bart Smit board met PVC wieltjes. PVC moet je voor vuilniszakken en regenbuizen gebruiken, niet voor skateboard wieltjes. Polyurethaan all the way!

Als ik jou was zou ik maar vast gaan sparen. Trouwens, kijk eens op Marktplaats. Liever een afgeragd pro board dan een Bart Smit plank. Een deck is altijd wel te vervangen. Goedkope en best goede decks zijn ATM decks en Powell Minilogo decks, kosten zo rond de 55 euro. Als je dan voor 60 euro een compleet pro deck op Marktplaats hebt gekocht, dan heb je voor 100 euro een zo goed als nieuw skateboard (alleen krassen en deuken op je trucks, maar so what ).

[ Bericht 7% gewijzigd door RetepV op 15-04-2004 16:20:16 ]
  donderdag 15 april 2004 @ 16:30:59 #274
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18445793
quote:
Op donderdag 15 april 2004 16:14 schreef RetepV het volgende:

[..]

Well, toch ben ik van mening dat jij sneller weer zal stoppen met skateboarden als je zo'n goedkoop plankie hebt. Niks lukt er mee namelijk en binnen de kortste keren ben je gefrustreerd en gooi je hem in de hoek.
ja, helemaal mee eens.
quote:
Hehehe, ik kan je zeggen dat je dat nog zal tegenvallen. Er is niets moeilijkers dan wennen aan een sneller board. Alles draait om evenwicht en als jij van een langzaam naar een sneller board overstapt, zul je heel veel van je zelfvertrouwen kwijtraken omdat het board zo snel onder je uitschiet bij elk foutje dat je maakt. En zonder zelfvertrouwen lukt niets.
skateboarden draait inderdaad 100% om vertrouwen in je kunnen. Het zal inderdaad wel anders zijn op een goed deck, maar ik denk niet dat hij zijn balans kwijt zal zijn. Dat zit meer in de trucks denk ik...
quote:
Trust me, ik heb het meegemaakt. De wieltjes die onder mijn skateboard zaten waren 92a wieltjes, erg zacht, en de lagers waren goedkope dingen. Ik heb de wieltjes vervangen voor 100a wieltjes, kneiterhard en snel, en snelle en goede lagers, Bones Reds. De eerste dagen durfde ik niks meer .
geven ze dat tegenwoordig nog aan dan 92A, 100A? Vroeger lette ik er altijd op, maar tegenwoordig valt het me niet meer op eigenlijk.
quote:
Maar toch nog altijd stukken beter dan een Bart Smit board met PVC wieltjes. PVC moet je voor vuilniszakken en regenbuizen gebruiken, niet voor skateboard wieltjes. Polyurethaan all the way!
daar heb ik het op geleerd. Van die wielen dat als je er drie keer mee rijdt ze zo glad als ijs worden
pi_18448870
quote:
Op donderdag 15 april 2004 16:30 schreef Goofup het volgende:
[wieletjes]
geven ze dat tegenwoordig nog aan dan 92A, 100A? Vroeger lette ik er altijd op, maar tegenwoordig valt het me niet meer op eigenlijk.
Yep, die maten zijn er nog steeds. Is ook best belangrijk omdat je verschillende hardheden hebt voor verschillende ondergronden. Op hout kun je het best middelharde wieltjes gebruiken, zeg 95a. Maar als het stoffig is kun je beter weer iets hardere wieltjes nemen. En bla en bla en bla, er zit een hele wetenschap achter .

Ik gebruik 100a wieltjes voor asfalt met metalen ramps. Met die 92a wieltjes sta ik op het asfalt veel te snel weer stil. Maar die zachte wieltjes zijn wel lekker op een wat ruwere ondergrond omdat ze de oneffenheden wel aardig opvangen.
pi_18449583
Ik krijg die klote ollie maar niet onder de knie ben nu al 3 weken bezig :| MAar het lukt echt niet... of mijn tail komt niet van de grond of ik kom helemaal niet van de grond. En rijdend ollien kan ik al helemala niet want dan sta ik met rechts voor, en met stilstaand ollien met links voor :|
pi_18454806
het is een zeer vloeiende beweging die je moet maken, zodra je met je tail op de grond klapt, moet je al omhoogspringen en je board omhoog duwen.. niet geforceerd, heel vloeiend.. veel naar filmpjes kijken en als het kan in slowmo..
pi_18457201
* SuperFruitig meldt

Skateboard nu al een kleine 3 jaar, ken de voornaamste dingetjes wel, redelijk stylish Ben nu bezig met 360flip ( ik kan m nog steeds niet ) en met fakie bs heelflip / fakie bs kickflip. Verder hou ik me een beetje bezig met het vastleggen op de gevoelige plaat van het boardgebeuren Ik moet alleen nog een redelijke cam kopen ( heb nu zo een digitale aldi foto cam ) Heb niet echt veel footage online staan maar wil binnenkort nog wat schieten hier en daar en dan laat ik het wel weten.

Vandaag nieuwe schoenen gehaald: Emerica Heritic. Had ze hiervoor al eens gehad en t zijn lekkere dingetjes. Moet nu alleen weer wennen aan de grip die je ineens weer hebt. Een kicklfip maken met afgetrapte schoenen is toch anders dan met nieuwe

Voor hierboven: Een ollie is het makkelijkste te doen rijdend. Als je het stilstaand aanleerd krijg je het rijdend nooit meer gedaan. Je evenwicht is totaal anders als je rijdt nl. Zet je popvoet ( je achterste ) zo veel mogelijk op je tail. Je voorste voet kun je het beste net achter je voorste trucks zetten. Zorg dat je je gewicht goed verdeeld over je deck. Bij je pop is het belangrijk deze snel en krachtig te doen. Vervolgens zorg je dat je achterste voet ( je pop voet ) zo snel mogelijk van je deck afgaat. Vervolgens gooi je al je gewicht naar de voorkant van je deck ( doormiddal van je voorste voet over je deck te schuiven ) Probeer met beide trucks te landen.

And roll away
  vrijdag 16 april 2004 @ 09:10:15 #279
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18461720
ollie: zoals SuperFruitig net gepost heeft. Denk eraan dat je eigenlijk een sprong maakt en dus allebei je benen moet gebruiken voor de sprongkracht. Hurk een beetje, spring dan op vanuit allebei je benen en tijdens die sprongbeweging druk je de tail in een korte, statische beweging in. Je board komt dan mee de lucht in als je hem 'meeneemt' met je voorste voet.
(en ik zou hem toch met rechtsvoor gaan leren, zoals je rijdt)
pi_18465930
Had nog 2 foto's online staan.

pop shovit

Fullsize
kickflip

Fullsize
  vrijdag 16 april 2004 @ 12:54:17 #281
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18466091
(ik krijg kruisjes te zien )
pi_18466714
(Dan doe je iets fout )
pi_18469378
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 17:28 schreef NullPointer het volgende:
hij is niet grappig, niet in Viva La Bam.. gewoon anderen voor schut zetten en pijn doen, maar zodra iemand hem pakt, of aan zijn spullen zit dan is het foute boel.. dankzij deze serie krijg je de echte Bam te zien, een verwend kut kind..
Je ziet de context niet juist (en dat is ook precies de bedoeling van Bam). Luister, als jij zijn Pa of Ma was, zou je dan al die dingen pikken die Bam je aandoet?

Ik denk het niet, want je vindt Bam een klootzak.

Maar bedenk nou eens hoeveel Bam verdient met zijn 'gedrag'... In de serie zie je Bam's Pa lekker iedere dag naar zijn werk gaan en Bam uitschelden als dat weer eens niet lukt. MAAR HIJ HOEFT HELEMAAAL NIET MEER TE WERKEN! Bam is druk bezig multi-multi miljonair te worden en zijn ouders zijn zijn zaakwaarnemers enz.

Het is dus zo: zo gauw de camera aan staat is iedereen een werknemer van Bam. Als de camera uit staat is het anders. Maar ja, de camera staat altijd aan . En wat zie jij altijd? De momenten dat de camera aan staat.

Luister: Bam is niet gek, hij heeft alleen maar ADHD .
pi_18469526
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 09:10 schreef Goofup het volgende:
ollie: zoals SuperFruitig net gepost heeft. Denk eraan dat je eigenlijk een sprong maakt en dus allebei je benen moet gebruiken voor de sprongkracht. Hurk een beetje, spring dan op vanuit allebei je benen en tijdens die sprongbeweging druk je de tail in een korte, statische beweging in. Je board komt dan mee de lucht in als je hem 'meeneemt' met je voorste voet.
Ik kan er ook nog bij zeggen dat het bij alle basistricks superbelangrijk is dat je zo veel mogelijk boven het middelpunt van je deck blijft. Dus als je een ollie inzet, heb je je voorste voet achter de schroefjes (een cm of 2) en je achterste voet op je tail. Om nu toch met het centrum van je lichaam (eigenlijk gaat het om je gewicht) boven het midden van je board te blijven moet je iets voorover gaan hangen. En dan precies recht omhoog springen.

Je kan ook *niet* voorover hangen bij het inzetten van de ollie, maar dan moet je er wel op letten dat je naar voren springt, anders kom je bij de landing niet weer recht boven het midden van je deck uit.

Het centrum van je lichaam is je navel, dus als je er op let dat je navel boven het midden van je bord blijft zit je goed. Doe je dat niet, dan schiet je je board naar voren of naar achteren af en ga je op je bek.

Een tweede belangrijk ding is dat je je schouders altijd evenwijdig aan je board houdt. Doe je dat niet, dan zal je board in de lucht gaan draaien. Eigenlijk moet je op je heupen letten i.p.v. je schouders, maar het is makkelijk om je schouders in gedachten te houden.

De bedoeling is dat je bij de landing met beide voeten op de trucks terecht komt (alleen al omdat je dan de minste kans hebt om je deck te breken ). Wat je dan in feite doet is zorgen dat bij de landing je navel weer boven het midden van je deck staat. Dan heb je bij de landing niet dat je deck onder je uit schiet.

Success verzekerd .

Edit:

3 weken oefenen is niks. Durf je al zo hard mogelijk te gaan en dan een bocht te maken? En kun je al frontside en backside kickturns zonder op je bek te gaan? Zo niet, dan heb je eigenlijk nog niet genoeg balans om de ollie te proberen.

Een frontside kickturn is best eng in het begin omdat je niet kunt zien waar je heen gaat en je achterover moet hangen.

Een kickturn is een manual (wheelie) maken en dan 180 graden omdraaien. Backside is als je om je buik heen draait (je leunt dus voorover), frontside is als je om je rug heen draait (je leunt dus achterover).

[ Bericht 10% gewijzigd door RetepV op 16-04-2004 15:43:46 ]
pi_18469605
Naja, foutje, als je wil editten moet je niet op Quote drukken.
pi_18469738
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 15:24 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je ziet de context niet juist (en dat is ook precies de bedoeling van Bam). Luister, als jij zijn Pa of Ma was, zou je dan al die dingen pikken die Bam je aandoet?

Ik denk het niet, want je vindt Bam een klootzak.

Maar bedenk nou eens hoeveel Bam verdient met zijn 'gedrag'... In de serie zie je Bam's Pa lekker iedere dag naar zijn werk gaan en Bam uitschelden als dat weer eens niet lukt. MAAR HIJ HOEFT HELEMAAAL NIET MEER TE WERKEN! Bam is druk bezig multi-multi miljonair te worden en zijn ouders zijn zijn zaakwaarnemers enz.

Het is dus zo: zo gauw de camera aan staat is iedereen een werknemer van Bam. Als de camera uit staat is het anders. Maar ja, de camera staat altijd aan . En wat zie jij altijd? De momenten dat de camera aan staat.

Luister: Bam is niet gek, hij heeft alleen maar ADHD .
Maak daar van:

hij IS multi multi miljonair

Ach Bam, een hele goeie skater, super stylish! Ik vind zn shows geniaal ( zowel CKY als VLB ) en het concept kun je zo lang uitmelken als je wil. Het blijft leuk De hele VLB series is gewoon: geld uitgeven bij de vleet en het daardoor 3 dubbel terugverdienen Ach, ik zie het toch een beetje als ideaal beeld. De hele dag kutten met je vrienden, daarmee geld verdienen, doen waar je zin in hebt...

What's not to love
pi_18469785
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 15:43 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

Maak daar van:

hij IS multi multi miljonair
Ja, ok, ik wou niet gelijk overdrijven .
quote:
Ach Bam, een hele goeie skater, super stylish! Ik vind zn shows geniaal ( zowel CKY als VLB ) en het concept kun je zo lang uitmelken als je wil. Het blijft leuk De hele VLB series is gewoon: geld uitgeven bij de vleet en het daardoor 3 dubbel terugverdienen Ach, ik zie het toch een beetje als ideaal beeld. De hele dag kutten met je vrienden, daarmee geld verdienen, doen waar je zin in hebt...
Yep, als ik fotogeniek was als hij en de fysiek van hem (tenslotte blesseert hij zich niet zo vaak als ik), dan had ik het ook gedaan .

Maar als ik de dingen zou doen die hij doet en ik zou het op film uitbrengen, dan zou niemand het waarschijnlijk kijken .
pi_18470132
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 15:46 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ja, ok, ik wou niet gelijk overdrijven .
[..]

Yep, als ik fotogeniek was als hij en de fysiek van hem (tenslotte blesseert hij zich niet zo vaak als ik), dan had ik het ook gedaan .

Maar als ik de dingen zou doen die hij doet en ik zou het op film uitbrengen, dan zou niemand het waarschijnlijk kijken .
Marketing Reclame MTV! Connecties Veel geld hebben Amerikaan zijn
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:26:30 #289
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18471828
Wat RetepV postte is inderdaad ook belangrijk. Niet alleen op het ollieën concentreren, maar raak vertrouwd met je board.
Het moet makkelijker worden dan lopen
pi_18471982
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 17:26 schreef Goofup het volgende:
Wat RetepV postte is inderdaad ook belangrijk. Niet alleen op het ollieën concentreren, maar raak vertrouwd met je board.
Het moet makkelijker worden dan lopen
lopen? wat is dat?
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:39:58 #291
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_18472102
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 17:34 schreef SuperFruitig het volgende:

[..]

lopen? wat is dat?
Het schijnt dat sommige mensen de stoep gebruiken om eroverheen te lopen. Best gek eigenlijk. Je kunt toch zo zien dat die voor skateboarders gemaakt zijn! Waarom zitten er anders stoepranden aan
pi_18472178
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 17:39 schreef Goofup het volgende:

[..]

Het schijnt dat sommige mensen de stoep gebruiken om eroverheen te lopen. Best gek eigenlijk. Je kunt toch zo zien dat die voor skateboarders gemaakt zijn! Waarom zitten er anders stoepranden aan
tsssk, lopen is zo 1971
pi_18472541
ik heb nu gewoon geen geld voor een normaal board. maar stel ik koop er een, met welke specificaties (merk board, wielen, trucks en afmetingen e.d.) kan ik dan het beste beginnen? ik heb ook best wel grote voeten, dus is een wat brederboard misschien handiger voor me?
pi_18482074
de beste uitleg over hoe je een ollie moet doen kon ik hiero vinden. goede site!:

http://www.exploratorium.edu/skateboarding/trick.html
pi_18501355
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 00:45 schreef NgInE het volgende:
de beste uitleg over hoe je een ollie moet doen kon ik hiero vinden. goede site!:

http://www.exploratorium.(...)l
ofje kijkt Clue van billy pols, vrij nieuwe tricktip video, ook veel spots te zien
vette skaters daar in! vooral paul kassies!
en de chaos is ook super vet! vooral jaspevd boezem, thomas zapp, jesse noordergraaf en sam jordens! (heel arnhem)
erik ellington
pi_18501442
quote:
Op maandag 12 april 2004 09:25 schreef Sjaeck het volgende:
Wie is eigenlijk jullie favoriete pro-skater?

.
ellington, romero, reynolds, tony t, duffel te veel om op te noemen
en natuurlijk bijna-pro: WIEGER

[ Bericht 4% gewijzigd door slutch op 17-04-2004 23:15:23 (pro vergeten) ]
erik ellington
pi_18513717
Ugh Wieger van Wageningen heeft nog ooit mijn fles water gestolen.
pi_18514294
quote:
Op zondag 18 april 2004 14:29 schreef Sjaeck het volgende:
Ugh Wieger van Wageningen heeft nog ooit mijn fles water gestolen.
wha?
erik ellington
pi_18521009
Ja naja ik weet het ook niet zeker, maar ik was opeens mijn fles water kwijt en toen zag ik Wieger van Wageningen uit precies zo'n fles drinken. Vorige zomer.
Goede skater, dat wel . Vette nollie transitions enzo en inward heelflip noseslides enzo.
  zondag 18 april 2004 @ 20:30:20 #300
45089 koston
CTRL + W
pi_18521751
quote:
Op zondag 18 april 2004 20:00 schreef Sjaeck het volgende:
Ja naja ik weet het ook niet zeker, maar ik was opeens mijn fles water kwijt en toen zag ik Wieger van Wageningen uit precies zo'n fles drinken. Vorige zomer.
Goede skater, dat wel . Vette nollie transitions enzo en inward heelflip noseslides enzo.
Wieger is de man
Mijn avatar is ook van Wieger alleen is dat nog niemand opgevallen Maar als iemand een super stijlvollen bs tailslide doet is het Wieger wel.
Hunter S. Thompson
pi_18522653
Ik weet nog dat ik toen ik net begon met boarden op stadhuisplein altijd met open mond naar hem zat te staren als hij weer moddervette tricks deed .
pi_18536194
Check http://www.bobstricktips.com voor uitleg over de ollie. Er zijn nog meer en betere sites, maar daar heb ik het van geleerd.

...nou ja, 'geleerd'... Daar heb ik gelezen hoe het moest. Ik heb er heel wat weekjes oefening in zitten. Ik begin hem nu pas lekker te leren, ik begin 90 en 180 graden ollies te snappen enzo.

Ik denk dat ik binnenkort eens 50-50's ga uitproberen op de funbox. Polsbeschermers aan, dat wel . Ik ben programmeur, als ik mijn pols breek kan ik niet meer werken .
pi_18536341
Mijn favo skaters zijn toch echt Danny Way en Rodney Mullen.

Rodney omdat 'ie gewoon tricks kan waar andere skaters nog een puntje aan kunnen zuigen.

Danny omdat 'ie echt alles uitprobeert wat 'ie tegenkomt. Het obstakel waar Danny geen gebruik van kan maken moet nog uitgevonden worden.

Enneh, Wieger? Vette skater, maar ik heb hem vorig jaar in Area 51 op de NK gezien en ik vond hem eigenlijk nogal arrogant overkomen. Hij deed leuke tricks, maar hij stak niet met kop en schouders uit boven de rest, terwijl hij best wel beter is. Misschien was er te weinig publiek. Of misschien dat hij zich wilde sparen voor iets anders.

Zweep de rest dan op of doe gewoon niet mee als je je kop toch op iets anders gezet hebt. Op de manier waarop hij deed, hielp hij het skateboarden in Nederland nou niet echt vooruit. Ik vind dat hij best wel wat mag doen voor al die sponsoring die hij krijgt. Doordat die Amerikaanse gesponsorde skaters dat wel doen, is het Amerikaans skateboarden zo groot geworden.

Edit:

Is dit topic vol ofzo, ik kan niet meer verder reageren? Ik ben de opener van het originele topic, dus zal ik wel een nieuwe openen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')