abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 18:32:13 #1
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106364711
Ik weet niet meer wat ik moet.. Koda heeft inmiddels 20 dagen anti-biotica gehad en 8 dagen slijmoplossers, en nog klinkt hij zo benauwd en is die 's ochtends vroeg gewoon aan het roggelen alsof het een bejaarde man is. Ik heb in 12 weken tijd bijna ¤300,- betaald voor allerlei dingen, samen met mijn ouders, want we hebben het thuis al niet zo breed, maar ik vind dat hij daar niet onder mag lijden. Wat moet ik nu doen? De afgelopen 3-4 dagen is die gewoon al weer helemaal uit zijn doen, hij heeft vreselijk dunne poep bij 2 van de 6 keer dat ik hem uitlaat, en soms gaat die gewoon midden op straat liggen en komt die niet meer vooruit. Ik ben echt bang dat er iets met hem is, want de DA had gezegt dat die waarschijnlijk net een beginnende longontsteking heeft weten te ontlopen. De slijmoplossers hebben weinig/bijna niet geholpen helaas. Haar enige optie was nog een foto van zijn longen, om uit te sluiten dat daar niks mis is, en die foto kost me ook al consult + foto = ong. ¤80,-..

Verder groeit die wel prima, speelt die leuk met andere pups in het bos en leert en luistert hij nog erg goed. Hij weegt nu 20Kg en is aankomende zaterdag al 19 weken. Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_106364949
Klinkt echt als een longontsteking en alleen een foto kan uitslag geven.
Bij longontstekingen werken sommige breedspecrum anti biotica niet. Het kan zijn dat er overgestapt moet worden naar een ander soort. Het kan zijn hart zijn. Een falend hart laat de longen vollopen met vocht. Je moet echt naar een dierenarts met hem voor het beste advies.
De poeperij krijgen ze vaak gewoon van de anti-biotica die immers de darmflora flink verstoord omdat het de goede bacterien ook doodt. Daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken, zeker niet als hij gewoon aankomt.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_106364968
Jeetje, wat een pech hebben jullie met Koda zeg! Ik zou niet weten wat je verder kan doen, behalve misschien eens bij een andere dierenarts een second opinion aanvragen. Dat gerochel en diarree klinkt niet goed, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik heb wel eens gehoord dat antibiotica invloed kan hebben op de ontlasting, dus de diarree zou misschien daar mee te maken kunnen hebben. Hopelijk wordt het snel beter!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_106365998
Die diarree is van de antibiotica , bekend verschijnsel. ;) Verder zou ik eens een tweede opinie gaan vragen, grote kans dat je een sterker antibioticum nodig hebt en wellicht moet het ook in een hogere dosering en langer gegeven worden (zelf ervaring met een kat die maanden een een 3x zo hoge dosering als normaal heeft gezeten voor een ernstige ontsteking in de kaak maar helemaal genezen is). Vergeet echter ook niet dat hoesten ook kan komen door hartproblemen en dan moet je hond aan de hartmedicijnen (na uiteraard onderzoek) en is helaas de diagnose niet al te best als hij het nu al heeft. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:11:12 #5
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106366168
Maar de DA waar we nu zitten bevalt ons erg goed, de snotneus die hij had was snel verholpen met de anti-biotica en het is een aardige vrouw met een relatief laag consult prijsje (26,50 en de anderen zijn al snel 35,00)
pi_106366421
Echt morgen weer heen gaan. Als het hartfalen of een longontsteking is, is het een kwestie van leven en dood. Hoe eerder je er bij bent, hoe betere overlevingskans.
Met een foto heb je meteen veel helderheid.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:20:52 #7
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106366620
Ik bel mijn oom en tante anders wel, dat zij ff mee gaan. Leg het geld zelf wel op tafel, want hij is heel belangrijk voor me..
pi_106367077
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:20 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Ik bel mijn oom en tante anders wel, dat zij ff mee gaan. Leg het geld zelf wel op tafel, want hij is heel belangrijk voor me..
Inderdaad zegt een foto van het borstgebied heel veel of het inderdaad longontsteking of hartfalen is. Kost best wat maar dan weet je ook wat er gedaan moet worden en is de behandeling gerichter en wellicht op den duur ook goedkoper dan nu door blijven klungelen. Als het inderdaad longontsteking of hartfalen is is urgentie inderdaad op zijn plek want dat kan binnen de kortste keren fataal worden. Sterkte en succes in ieder geval. :*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106374789
Goede beslissing want dit is natuurlijk ook niks :)

Succes :)
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:24:21 #10
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_106378352
Waar hebben jullie Koda nog es vandaan? Is er ook al eens gekeken naar parvo of zo?
En idd zijn hart kan het ook zijn ipv zijn longen, ik neem aan dat daar al es goed naar geluisterd is?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 januari 2012 @ 23:26:19 #11
176471 oh-oh
pi_106378460
:@ En doe me een lol, hou hem een beetje uit de buurt van andere pups/honden tot je weet wat hem nu echt mankeert. Stel het is parvo of iets besmettelijks, dan zou dat wel lullig zijn...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:31:24 #12
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106381693
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:24 schreef oh-oh het volgende:
Waar hebben jullie Koda nog es vandaan? Is er ook al eens gekeken naar parvo of zo?
En idd zijn hart kan het ook zijn ipv zijn longen, ik neem aan dat daar al es goed naar geluisterd is?
Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,

[ Bericht 0% gewijzigd door Mauskoekwaus op 04-01-2012 00:36:31 ]
pi_106381990
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:31 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Koda komt uit Roden/Rhoden (weetniet zeker hoe je het typt, maar uit Drenthe) en hij ging overal prima door de keuring, naar zijn hart is geluistert en dat klonk allemaal super, alleen hij ademde best wel zwaar. Hij is met spelen ook best snel uitgeput, maar dat was normaal volgens de meeste mensen in het park,
Nou dat vind ik niet normaal hoor, dat die snel uitgeput is.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:45:50 #14
176471 oh-oh
pi_106382216
Nee, dat vind ik ook niet normaal, meestal gaan puppen echt eindeloos door, ik moest ze meestal zelf echt rust opleggen na een poos...
Zwaar ademen vind ik ook gek, ik zou echt dat hart ook goed na laten kijken, en zijn bloed,
Is hij gekocht bij een particulier of bij een broodfokker?
( Groucho Marx )
pi_106382476
Ja mijn puppen waren ook altijd lekker druk, Diaz nog steeds dan haha. Die gingen pas knock out als ik weer thuis was. Maar goed, zonde van die dure rekeningen. Als je nog wat langer had gespaard had je ook een raszuivere labrador kunnen kopen van een goede fokker zonder al die problemen. En nee, ik zeg niet dat rashonden nooit problemen hebben..maar wat jouw hond heeft..hoor je wel vaker bij honden van broodfokkers.
Zou sowieso ff vragen of je het in termijnen ofzo kan betalen, dat kan vaak wel.
Bij mijn dierenarts kan je volgens mij ook via fa-med betalen, via dat bedrijf kan je het dan in termijnen betalen en dan komen er wel wat extra kosten bij.
  woensdag 4 januari 2012 @ 00:57:28 #16
176471 oh-oh
pi_106382520
En mss kijken of je een verzekering voor hem af kan sluiten als ie opgelapt is ;)
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:48:29 #17
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106399076
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:57 schreef oh-oh het volgende:
En mss kijken of je een verzekering voor hem af kan sluiten als ie opgelapt is ;)
kan niet :P

Want je bent verplicht zijn voorgeschiedenis te melden en geen verzekeraar gaat dat risico nemen :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:50:00 #18
176471 oh-oh
pi_106399147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

kan niet :P

Want je bent verplicht zijn voorgeschiedenis te melden en geen verzekeraar gaat dat risico nemen :P
Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.
( Groucho Marx )
  woensdag 4 januari 2012 @ 15:50:38 #19
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_106399185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 15:50 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hangt dr vanaf wat ie heeft nu natuurlijk.
true, maar dit lijkt mij geen simpel griepje oid :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_106400376
Is je hond wel netjes binnengeweest tot hij al zijn prikjes had gehad enzo? parvo en heel de reutemeteut?
  woensdag 4 januari 2012 @ 22:26:44 #21
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106417219
Hij is vandaag weer heel goed te pas, maar ik maak toch nog ff een afspraak.
pi_106427736
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:26 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Hij is vandaag weer heel goed te pas, maar ik maak toch nog ff een afspraak.
Misschien is het handig als je antwoord geeft op de vragen die er gesteld worden aan jou:-)

Maar ga idd wel naar de DA voor de foto ja.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:43:56 #23
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429220
Ik zal zo ff alle vragen beantwoorden idd, moet het nu mobiel doen en dat is zo onhandig.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:48:20 #24
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 00:55 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ja mijn puppen waren ook altijd lekker druk, Diaz nog steeds dan haha. Die gingen pas knock out als ik weer thuis was. Maar goed, zonde van die dure rekeningen. Als je nog wat langer had gespaard had je ook een raszuivere labrador kunnen kopen van een goede fokker zonder al die problemen. En nee, ik zeg niet dat rashonden nooit problemen hebben..maar wat jouw hond heeft..hoor je wel vaker bij honden van broodfokkers.
Zou sowieso ff vragen of je het in termijnen ofzo kan betalen, dat kan vaak wel.
Bij mijn dierenarts kan je volgens mij ook via fa-med betalen, via dat bedrijf kan je het dan in termijnen betalen en dan komen er wel wat extra kosten bij.
Koda komt niet weg bij een broodfokker. Voor zijn moeder was het beter om 1 maal pups te krijgen voor de maagwand ofzo, en ze kreeg er gelijk 11. Alle 11 waren helemaal gezond en prima gekeurd.
  donderdag 5 januari 2012 @ 09:52:43 #25
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_106429406
Oja, mijn kenis heeft een raszuivere labrador die is overleden na 1 jaar ivm medische complicaties. Koda is maar 1/8e deense dog dus dat zal de problemen niet veroorzaken. Bastaardjes zijn vaak mooier dan zuiver ras, zo zie ik wel weer bij koda :)

Maar goed, morgenvroeg worden fotos gemaakt. Ben benieuwd, weet iig al dat het me ongeveer ¤110 gaat kosten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')