quote:Mike Havenaar (ハーフナー・マイク, Hāfunā Maiku) (Hiroshima, 20 mei 1987) is een Japans betaald voetballer van Nederlandse afkomst die momenteel speelt voor Vitesse en het Japans voetbalelftal. Hij is de zoon van Dido Havenaar.
Mike Havenaar werd geboren in de Japanse gemeente Hiroshima, waar zijn vader Dido Havenaar als doelman actief was bij de plaatselijke club Mazda FC, het tegenwoordige Sanfrecce Hiroshima. Havenaars ouders kwamen vanuit Nederland naar Japan in 1986 voor de voetbalcarrire van Dido. In 1994 liet de familie zich naturaliseren tot Japanners. Mike spreekt Japans, Nederlands en Engels. ,,Welke typische Nederlandse eigenschappen ik zelf heb? Ik houd van stroopwafels en oliebollen. En ik heb meer zelfvertrouwen dan de gemiddelde Japanner." vertelde Mike Havenaar in een interview.
Als aanvaller voor zijn club maakte Havenaar zijn debuut als professioneel voetballer op 15 april 2006 tegen Gamba Osaka. Met een lengte van 1,94 m is hij n van de langste voetballers in de J-League. Hij begon zijn carrire bij Consadole Sapporo onder de 15 jaar, waar zijn vader Dido Havenaar (oud-doelman van onder andere FC Den Haag) ook had gespeeld en waar hij de keeperstrainer was. Toen zijn vader keeperstrainer werd bij Yokohama F. Marinos, ging Mike ook naar deze club. Vanaf 2010 speelt Havenaar voor Ventforet Kofu. Hoewel zijn club in 2011 degradeert, wordt Havenaar tweede op de topscorerslijst van de J-League en wordt hij verkozen in het team van het jaar. Zijn prestaties wekken de interesse van verschillende Europese clubs. Op 21 december 2011 werd bekend dat Havenaar per 3 januari 2012 voor Vitesse uit zal komen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mike_Havenaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tweede op de topscorders lijst van Japan terwijl z'n club degradeerde. Moet wel lukken tochquote:Op dinsdag 3 januari 2012 03:55 schreef PKRChamp het volgende:
Nooit verwacht dat hij ooit in NL zou komen te spelen. Ben erg benieuwd of hij een beetje een spits van niveau is.
Ik weet niet hoe hoog het niveau is in de Japanse competitie, dus we zullen het wel zien.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 04:16 schreef Droomert het volgende:
[..]
Tweede op de topscorders lijst van Japan terwijl z'n club degradeerde. Moet wel lukken toch
Hij kon kiezen uit VVV of Vitesse. Het niveau van VVV was volgens hem te laag daarom koos hij voor Vitesse.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 04:19 schreef Stokstaart het volgende:
Lijkt me toch tekort komen voor het niveau Eredivisie.
Salaris bij VVV was te laag, dus koos daarom voor Vitesse.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 04:28 schreef Droomert het volgende:
[..]
Hij kon kiezen uit VVV of Vitesse. Het niveau van VVV was volgens hem te laag daarom koos hij voor Vitesse.
Met het zelfvertrouwen zit het wel goed dus
Speler buiten EU dus zal bij beide clubs wel 5,5 ton zijn geweest, maar als je kunt kiezen tussen Vitesse en VVV dan is je keuze snel gemaaktquote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Salaris bij VVV was te laag, dus koos daarom voor Vitesse.
Omdat?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Wel verstandig van zijn vader om hem alleen een Japans paspoort te geven scheelt toch weer paar ton in salaris.
is hooguit een regel die bedoelt is voor de werkvergunning van spelers van buiten de EU..quote:
NL paspoort heeft hij toch?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 13:06 schreef Littlerabbit het volgende:
Wel verstandig van zijn vader om hem alleen een Japans paspoort te geven scheelt toch weer paar ton in salaris.
[..]
Speler buiten EU dus zal bij beide clubs wel 5,5 ton zijn geweest, maar als je kunt kiezen tussen Vitesse en VVV dan is je keuze snel gemaakt
Nope, geen NL paspoort. Alleen Japansquote:Op dinsdag 3 januari 2012 14:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
NL paspoort heeft hij toch?
En hulk kwam ook van Japan.
met 1,94 zal dat best meevallen...quote:Op dinsdag 3 januari 2012 04:19 schreef Stokstaart het volgende:
Lijkt me toch tekort komen voor het niveau Eredivisie.
quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:14 schreef numero_uno het volgende:
[..]
met 1,94 zal dat best meevallen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |