quote:
Op vrijdag 22 juni 2012 21:14 schreef Farenji het volgende:Met alle respect maar ik heb echt op tientallen verschillende pc's ubuntu geinstalleerd - elke versie vanaf 5.04 tot en met 12.04 - en zulke vage problemen als jij beschrijft heb ik nog nooit gehad. De laatste keer dat de grafische omgeving niet meteen out of the box werkte was in 2008 ofzo. Of je hebt een supergare pc, of je loopt gewoon zelf de boel te slopen met pruts-acties die je hier maar voor het gemak verzwijgt.
Ik vond dit al een beetje verdacht:
[..]
"Per ongeluk"? Hoe gebeurt dat dan?
En hoe traag is jouw internet? een 700MB iso'tje dat uren duurt om te downloaden? Vanuit welke vage bron download je?
[..]
Ja, ik heb het al een paar maanden draaien op drie pc's hier thuis, een development machine op mijn werk en een handjevol testservers. Geen probleem tot nu toe, draait gewoon stabiel. Zeer binnenkort gaan alle productieservers op mijn werk over op de laatste versie, die hebben nu nog de vorige LTS.
[..]
Nee, geen last van. Jij bent de enige. Ik denk dat je gewoon heel erg onhandig bent of dingen echt verkeerd doet.
Een onprettige post van jou, met die toonzetting.
Nee, ik ben niet onhandig, ik werk al flink jaren met linux en unix. Mijn PC is wat aan de oude kant (een jaar of 10), mogelijk dat het daardoor komt. Wel upgrades erop gedaan zoals de videokaart en nieuwe harde schijven enzo..
Mijn Nvidia kaart werkt blijkbaar goed met een bepaalde versie van de driver, niet met de allernieuwste...
Kan de dmesg niet laten zien nu vanwege dat netwerk, maar daar staat het eea over de gewenste driver in vermeld.
Mijn verbinding is een gewoon ADSL lijntje, niet spectaculair nee. Woon te ver van de centrale af om alles met turbosnelheid binnen te kunnen halen. En hij moest 2.5G naar binnen halen, dat duurt effe ja.
Voor wat betreft de dbus error, daar ben ik niet de enige mee, google levert flink wat resultaten op. En dat levert ook de oplossing.
De netwerkkaart problematiek is volstrekt nieuw, heb ik nog niet eerder gehad. Ga ik vandaag of morgen weer mee verder.
En wat voor prutsactie's doe ik dan met het klikken op 'update' en het naderhand klikken op 'reboot'? Kom zeg.