1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | upgrade upgrade is used to install the newest versions of all packages currently installed on the system from the sources enumerated in /etc/apt/sources.list. Packages currently installed with new versions available are retrieved and upgraded; under no circumstances are currently installed packages removed, or packages not already installed retrieved and installed. New versions of currently installed packages that cannot be upgraded without changing the install status of another package will be left at their current version. An update must be performed first so that apt-get knows that new versions of packages are available. |
Jawel, upgraden naar 12.04 doet ie alleen als je de update tool start. Je sources.list wordt door een dist-upgrade nooit aangepast.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:16 schreef Dale. het volgende:
Hmmm vraagje... ik heb nu 11.10 geinstalleerd maar wil niet dat hij update naar 12.04...
sudo apt-get upgrade kan ik ongestraft doen hé? Maar sudo apt-get dist-upgrade niet toch?
Voor de meeste software heeft de fabrikant ervan een website gemaakt met dit soort informatie erop.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef Quotidien het volgende:
Hoe moet ik nou weten dat iets als PS niet geschikt is voor Ubuntu en GIMP dan weer wel?
Het is meer dat jij vraagt naar de dichtstbijzijndste C1000 supermarkt terwijl je AH-euroshopper wil kopen. Dat kan niet. De C1000 heeft de 'c1000'-basis selectie als alternatief op de euroshopper. Daarnaast verkopen beide supermarkten A-merkproducten.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef Quotidien het volgende:
En KomtTijd, als iemand op straat vraagt waar de lokale supermarkt te vinden is, begin je diegene dan ook gelijk af te zeiken?
Libreoffice.org geen volwaardig alternatief???quote:Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef Toryu het volgende:
Even voor de goede orde: Libre Office is geen volwaardig alternatief voor MS office. Het is een prima office suite, maar qua functionaliteit, gebruiksgemak en compatibiliteit ligt het mijlenver achter MS Office.
Verder vind ik al die supermarkt vergelijkingen bullshit.
Dat zeg ik ook helemaal niet. Libreoffice is een rukpakket. Een rukpakket dat overigens wel steeds iets minder slecht wordt.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef Toryu het volgende:
Even voor de goede orde: Libre Office is geen volwaardig alternatief voor MS office. Het is een prima office suite, maar qua functionaliteit, gebruiksgemak en compatibiliteit ligt het mijlenver achter MS Office.
Dat boeit me verder geen reet.quote:Verder vind ik al die supermarkt vergelijkingen bullshit.
Omdat A-merken overal te koop zijn. Dáár ging het in mijn vergelijking om. Dat jij mijn vergelijking met supermarkten nou niet snapt, kan ik ook niks aan doenquote:
ja hoorquote:Op donderdag 12 juli 2012 18:59 schreef LWD-Godius het volgende:
Is het tegenwoordig ook commandoloos bruikbaar?
Dat is bij mij altijd het probleem, waardoor je eerst 10 minuten zit te googlen. Doe mij dan maar een GUI.quote:CLI (zoiets, weet niet uit mijn hoofd): /etc/sysconfig/network-scripts/eth0-ifup
Die CLI heb ik in 3 of 4 seconden ingetypt via de truc van de TAB toets gebruiken voor de filename completion. Dat gaat dan iets als: /e<TAB>sysc<TAB>net<TAB>et<TAB>ifup<ENTER>
Tsja, dat is een punt. Een GUI is in dat opzicht wat makkelijker. Maar als je al jaren met unix/linux werkt en je precies weet wat de commando's zijn is de commandovariant veel eenvoudiger.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Toryu het volgende:
[..]
Dat is bij mij altijd het probleem, waardoor je eerst 10 minuten zit te googlen. Doe mij dan maar een GUI.
Ik snap dat CLI niet aantrekkelijk is voor veel mensen, maar om die GUI te vinden moet je ook googlen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Toryu het volgende:
[..]
Dat is bij mij altijd het probleem, waardoor je eerst 10 minuten zit te googlen. Doe mij dan maar een GUI.
Dat verandert vanzelf in de loop der jaren. Toen ik net met Linux begon, wist ik ook geen enkel commando. Maar nu, 14 jaar later, open ik voor veel dingen juist liever een terminalvenster dan een GUI applicatie.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 08:20 schreef Toryu het volgende:
[..]
Zeker welquote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:38 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ik snap dat CLI niet aantrekkelijk is voor veel mensen, maar om die GUI te vinden moet je ook googlen.
uitleg geven hoe je iets installeert of bepaalde instellingen doet enzo, gaat vaak zelfs vele malen makkelijker door gewoon wat commando's te geven die men kan overnemen. Maar voor gewoon een beetje browsen en chatten wil ik toch leuke venstertjes zien!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 10:38 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Ik snap dat CLI niet aantrekkelijk is voor veel mensen, maar om die GUI te vinden moet je ook googlen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |