abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2012 @ 19:14:59 #251
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_113378088
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:46 schreef Quotidien het volgende:
Moeilijk hè om gewoon even uit te leggen dat Ubuntu de meeste programma's gewoon kut draait. :')
hier is een quote van toepassing:

Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
~Godfried Bomans.
Everyone has a plan...
until they get punched in the face.
- Mike Tyson
  maandag 25 juni 2012 @ 19:29:03 #252
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_113378788
quote:
Moeilijk hè om gewoon even uit te leggen dat Ubuntu de meeste programma's gewoon kut draait. :')
Waar haal je al die onzin vandaan die hier boven staat?

- Gamen onder Ubuntu is een geval van lange adem. Valve is klaar of bijna klaar met hun Ubuntu compatible systeem. Maar gamen doe je op een console. Niet op een PC of notebook want daar zijn ze niet voor bedoeld.

- GIMP is het programma dan het alternatief is voor Photoshop. En indien je PS nodig heb zit je vast aan Windows. In dat opzicht kan ik KomTijd alleen maar gelijk geven: blijk maar lekker op Windows systemen want een legale PS kost dusdanig veel geld dat een Windows licentie er ook wel vanaf kan.

Ik kies in elk geval Ubuntu voor andere dingen:

- geen virussen.
- geen software firewall op mijn systeem.

Zelfs zakelijk is Ubuntu voor mij de beste optie: built-in security waar MS een puntje aan kan zuigen. En van de community op ubuntuforums en askubuntu kunnen meer OS leveranciers veel van leren. Zelfs Redhat en Suse krijgen dat nog steeds niet voor elkaar.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_113378968
Waarom probeer je hem nog te overtuigen? Hij wil PS en een beetje kunnen gamen, dan heeft hij dus niks aan Linux.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:42:05 #254
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_113379487
Hij heeft er wel wat aan, maar het kost wat tijd :+.
  maandag 25 juni 2012 @ 19:56:17 #255
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113380269
Ik snap niet waarom men hier zo over me heen valt. Hoe moet ik nou weten dat iets als PS niet geschikt is voor Ubuntu en GIMP dan weer wel? Zelfde met games trouwens.

Ik vraag niet voor niets of het een goed alternatief voor Windows is. Ik ben nu een stuk wijzer mbt Ubuntu maar bet is nogal jammer dat het zo moet. En KomtTijd, als iemand op straat vraagt waar de lokale supermarkt te vinden is, begin je diegene dan ook gelijk af te zeiken?

Ik ga Ubuntu gebruiken. Later zal ik een Windows licentie aanschaffen zodat ik dan ook kan gaan PS'en e.d.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_113380505
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef Quotidien het volgende:
En KomtTijd, als iemand op straat vraagt waar de lokale supermarkt te vinden is, begin je diegene dan ook gelijk af te zeiken?

Nee, dat doe ik pas nadat ze taal als "Wat lul je nou, gewoon een Albert heijn :')" uit gaan kramen nadat ik ze vriendelijk op de C1000 om de hoek gewezen heb.
  maandag 25 juni 2012 @ 20:03:17 #257
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113380686
Erg snugger ben je niet hè? Je wist verdomd goed dat ik 'normale' games zoals COD, Skyrim, BF etc bedoelde. Kom je zelf aan met "Welke Linux-games wil je spelen dan".
pi_113380778
Lijkt me een legitieme vraag aan iemand die net aankondigt te willen gaan gamen op linux?
Anyway I'm out :W
quote:
99s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:14 schreef gebrokenglas het volgende:
Met een Nederlander valt niet te discussiëren. Hij heeft tot het einde toe gelijk en daalt met deze zekerheid opgewekt het graf in.
~Godfried Bomans.

maandag 25 juni 2012 @ 20:13:12 #259
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113381257
Goed dat je nog wat zelfkennis hebt.
pi_113381631
Fijn dat we allemaal weer zo gemoedelijk en behulpzaam zijn. Een beter visitekaartje kun je als Linux-community niet afgeven.... :')

@Quotidien,
Lekker WIndows gaan draaien. Dan eventueel Linux in een VirtualBox of als dual boot gaan draaien. Tenminste, als je er nog niet finaal op afgeknapt bent.
pi_113387805
quote:
Dat is moeilijk om uit te leggen, want dat is gewoon absoluut niet waar. Ubuntu draait misschien de meeste programma die jij wil gebruiken misschien niet goed, maar daar zijn goede alternatieven voor. En hoe je nu reageert zorgt er wel voor dat KomtTijd's vooroordeel een beetje waar begint te worden.
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef Quotidien het volgende:
Ik ga Ubuntu gebruiken. Later zal ik een Windows licentie aanschaffen zodat ik dan ook kan gaan PS'en e.d.
Sowieso zou ik eerst de quote van hieronder proberen, voordat je een licentie aanschaft.
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 17:43 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ubuntu (sowieso elke linux distributie) is niet echt geschikt voor applicatie's en games die voor Windows geschreven en bedoeld zijn. Je moet dan onder een emulator achtig iets draaien (Wine of VirtualBox of VMware), en dat is wat je met gamen niet wil.
  maandag 25 juni 2012 @ 22:39:01 #262
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113389724
Die quote bevestigt toch juist nog eens dat ik Windows moet hebben?
pi_113395177
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:39 schreef Quotidien het volgende:
*zucht* Hoeveel mensen moeten dat nog tegen je zeggen voordat je het aanneemt?

Jij wilt geen Ubuntu, jij wilt gratis windows. Gratis windows bestaat niet. Als je Ubuntu installeert omdat je denkt dat het gratis windows is wordt het bij voorbaat al een teleurstelling. En dat is zonde want Ubutnu is een hardstikke goed besturingssysteem voor mensen die het wél serieus willen gebruiken.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 00:13:45 #264
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113395471
Dat ik gratis Windows wil maak je er zelf van. Je vat 'alternatief voor Windows' te letterlijk op.
Ik ga Ubuntu gebruiken tot ik geld heb voor Windows, tenzij het me zo bevalt dat ik niet meer terug wil.
pi_113398297
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 22:39 schreef Quotidien het volgende:
Dan gebruik je toch Windows? Tis een prima OS net als bijvoorbeeld OSX. Alleen elk OS heeft zijn krachten en zijn zwakheden. Voor veel mensen in dit topic is het zo dat zij Ubuntu de beste keus vinden.

Als dat voor jouw Windows is vanwege gamen+PS dan gebruik je lekker Windows.
pi_113402986
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 00:13 schreef Quotidien het volgende:
Dat ik gratis Windows wil maak je er zelf van. Je vat 'alternatief voor Windows' te letterlijk op.
Ik ga Ubuntu gebruiken tot ik geld heb voor Windows, tenzij het me zo bevalt dat ik niet meer terug wil.
Ik hoop dat je ervaring met ubuntu positief is! :)
Realiseer je dat linux een ander OS is; het is geen "drop in replacement" van windows. De applicaties zijn niet uitwisselbaar; heel veel dingen gaan anders; en het vraagt om een andere denkwijze. Dat kost tijd, en dat kost moeite (hoewel, tegenwoordig veel minder dan vroeger). Maar ik vond zelf het een supergoede en nuttige investering. :)
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:49:21 #267
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_113509066
http://webwereld.nl/nieuw(...)ded-op-netbooks.html

quote:
Asus heeft deze week zonder al te veel poespas een nieuwe lijn netbooks met preloaded Ubuntu op de markt gebracht. Deze zomer volgt Nederland.

Asus blijft Linux-vriendelijk en brengt een 11,6 inch netbook op de markt met standaard Ubuntu-installatie. De Eee PC 1225C werd al eerder getoond op de Consumer Electronic Show (CES) in januari, maar was destijds te bekijken met Windows 7. Asus spreekt op zijn eigen website van het "stabiele, veilige en gemakkelijk te gebruiken Ubuntu." Het model is al stilletjes op de Amerikaanse markt verschenen. In Europa blijkt hij ook in Italië al verkrijgbaar.

Nederlandse verkopers mogelijk huiverig

In Nederland volgt half augustus eveneens een preloaded Ubuntu-netbook. De 10 inch X101 CH netbook wordt bij wijze van experiment op de Nederlandse markt gebracht.
Het is een begin *O*

quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 10:55 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ervaring met ubuntu positief is! :)
Realiseer je dat linux een ander OS is; het is geen "drop in replacement" van windows. De applicaties zijn niet uitwisselbaar; heel veel dingen gaan anders; en het vraagt om een andere denkwijze. Dat kost tijd, en dat kost moeite (hoewel, tegenwoordig veel minder dan vroeger). Maar ik vond zelf het een supergoede en nuttige investering. :)
Volledig mee eens.

Ik ben een programmeur en heb veel affiniteit met command line en had een 1/2 jaar nodig om er 'in te komen'. Alles gaat net even anders (maar vaak vanwege een verdomd goede reden: integriteit).

Mijn point of no return was voor mijzelf:

- een vlekkeloze installatie
- ik moet zelf de wireless, zonder moeite, altijd actief kunnen krijgen (indien dat handmatig moet; wat tegenwoordig niet meer het geval is ;))

En dat was bij mij het geval bij de 2de versie van Ubuntu. Daarvoor een aantal keren SUSE geprobeerd maar de installatie daarvan was toen(!) echt een ramp: je moest zelf pakketten selecteren en maar hopen dat je alles goed deed.
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:58:43 #268
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_113509464
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2012 20:03 schreef Quotidien het volgende:
Erg snugger ben je niet hè? Je wist verdomd goed dat ik 'normale' games zoals COD, Skyrim, BF etc bedoelde. Kom je zelf aan met "Welke Linux-games wil je spelen dan".
Call of Duty 3 onder Ubuntu:

Call of Duty 4 onder Ubuntu:

Skyrim onder Ubuntu:

Battlefield Bad Company 2 onder Ubuntu:

... maar dat wil niet zeggen dat je dit moet willen. Gamen gaat om zoveel mogelijk FPS en die krijg je -niet- met Wine.
pi_113509731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 13:58 schreef wdn het volgende:

[..]

... maar dat wil niet zeggen dat je dit moet willen. Gamen gaat om zoveel mogelijk FPS en die krijg je -niet- met Wine.
't Schijnt dat (oa) World of Warcraft onder Wine sneller draait dan onder Windows :Y)

Maar idd Wine is een noodgreep, niet iets waar je op moet rekenen dat het relaxt werkt.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:47:55 #270
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113511750
Ik heb een xbox, dus zwaar gamem hoef ik niet op m'n pc te doen. Ik had het meer over MMORPG'tjes die alleen op de pc te spelen zijn. PS is wel een must.
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:28:31 #271
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_113513722
Photoshop CS2 Wine 1.4 (Ubuntu 12.04) werkt zo te zien: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1977656

Installatie van PS CS vanuit PlayOnLinux:
Nog meer uitdagingen? :)

Overigens heb je voor installatie onder POL een licentie nodig voor PS. Zonder is illegaal.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 09:41:50 #272
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_113586679
Omg waar ik nu achter kom: als je de superkey + pijltjestoets gebruikt kun je een window maximaliseren (up), vorige grootte (down), links of rechts uitlijnen. Superhandig. (dat kon misschien al jaren).

Ook mag nu gezegd worden dat upgraden vanuit 11.10, zelfs met eea aan niet-officiele software zoals PPA's en los geinstalleerde debs, prima werkt. Het duurt altijd wel lang (downloaden 10 minuten, 1 uur installeren), maar 12.04 draait op al mijn computers inmiddels stabieler en sneller dan 11.10. In het begin was dat zeker niet zo, een verse 12.04 gaf geregeld forced-close maar dat lijkt nu niet meer voor te komen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 11:00:43 #273
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_113588013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 15:28 schreef wdn het volgende:

Nog meer uitdagingen?
iTunes? GTA IV? Illustrator?

Om eens wat op te noemen. :P
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:33:44 #274
107418 wdn