Heb je geen buren oid met een haakse slijper, wat jij wil gaat denk ik niet werken...quote:
Precies. Met een goedkope (accu) boor gaat het zeker niet, die raakt snel oververhit en kan de kracht niet aan. En je Makita/Festool/Bosch wil je hier niet mee vern**ken!quote:Op maandag 2 januari 2012 14:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Boormachines kunnen slecht tegen de zijdelingse krachten die je met de slijpschijf uitoefent. Normaal druk je alleen aan de achterkant op de boormachine. Ook moet je met een slijpschijf erg lang slijpen, dat kost je je motor. Geloof me, heeft mij ook een (goede) boormachine gekost.
Koop gewoon een slijptol van een eigen merk van een bouwmarkt doet wat hij moet doen en kost je een keer drie tientjes; kun je geen buil aan vallen denk ik in jou geval !quote:Op maandag 2 januari 2012 14:34 schreef Irakkie het volgende:
Hallo!
Zoeken + google biedt geen soelaas dus dan maar een nieuw topic:
Heb een fiets waarvan de sleutel kwijt is en ik wil het slot (AXA-beugelslot op achterwiel) doornemen. Denk dat slijpen het handigst is, maar ik heb geen haakse slijper (en ben niet van plan deze aan te schaffen).
Is het mogelijk om een slijpschijf-opzetstukje in een accu boormachine te zetten (als een bitje dus) en hiermee het slot doorslijpen?
Ben me bewust dat een boormachine niet het toerental van een Dremel of haakse slijper zal halen, maar in theorie zou het moeten lukken toch? Gewoon de schijf zn werk laten doen..?
Of is dit kansloos? Heeft iemand ervaring hiermee?
Tips voor een bepaalde slijpschijf oid? Is dit bijvoorbeeld iets? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=801593
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |