abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106311225
Hallo!

Zoeken + google biedt geen soelaas dus dan maar een nieuw topic:

Heb een fiets waarvan de sleutel kwijt is en ik wil het slot (AXA-beugelslot op achterwiel) doornemen. Denk dat slijpen het handigst is, maar ik heb geen haakse slijper (en ben niet van plan deze aan te schaffen).

Is het mogelijk om een slijpschijf-opzetstukje in een accu boormachine te zetten (als een bitje dus) en hiermee het slot doorslijpen?
Ben me bewust dat een boormachine niet het toerental van een Dremel of haakse slijper zal halen, maar in theorie zou het moeten lukken toch? Gewoon de schijf zn werk laten doen..?
Of is dit kansloos? Heeft iemand ervaring hiermee?

Tips voor een bepaalde slijpschijf oid? Is dit bijvoorbeeld iets? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=801593
pi_106311697
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:34 schreef Irakkie het volgende:
-slecht plan-
Heb je geen buren oid met een haakse slijper, wat jij wil gaat denk ik niet werken...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 2 januari 2012 @ 14:48:16 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_106311776
Boormachines kunnen slecht tegen de zijdelingse krachten die je met de slijpschijf uitoefent. Normaal druk je alleen aan de achterkant op de boormachine. Ook moet je met een slijpschijf erg lang slijpen, dat kost je je motor. Geloof me, heeft mij ook een (goede) boormachine gekost.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_106312623
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Boormachines kunnen slecht tegen de zijdelingse krachten die je met de slijpschijf uitoefent. Normaal druk je alleen aan de achterkant op de boormachine. Ook moet je met een slijpschijf erg lang slijpen, dat kost je je motor. Geloof me, heeft mij ook een (goede) boormachine gekost.
Precies. Met een goedkope (accu) boor gaat het zeker niet, die raakt snel oververhit en kan de kracht niet aan. En je Makita/Festool/Bosch wil je hier niet mee vern**ken!

Je kan die fietsenmaker vragen. Als je maar betaalbewijs van de fiets hebt en bij hem een nieuwe slot koopt, helpt hij je graag!
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_106349197
Okee iedereen lijkt me vrij stellig...
Heb een gloednieuwe Bosch accuboormachine dus die wil ik zeker niet verkloten...
Dacht ook nog om m op een Bosch boorhamer te zetten, maar wellicht moet ik toch maar een slijptolletje aanschaffen...
pi_106349636
Even lenen bij buur/vriend/zwager.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_106350064
desnoods huren bij boels/bouwmarkt, is goedkoper dan kopen. Als je het ding toch verder nooit gebruikt...

of je moet natuurlijk vaker gesloten fietsen open willen maken om wat van reden dan ook O-)
pi_106366704
lidl had er laatst 1 voor 25 eu
  Moderator dinsdag 3 januari 2012 @ 20:13:21 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_106368829
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 14:34 schreef Irakkie het volgende:
Hallo!

Zoeken + google biedt geen soelaas dus dan maar een nieuw topic:

Heb een fiets waarvan de sleutel kwijt is en ik wil het slot (AXA-beugelslot op achterwiel) doornemen. Denk dat slijpen het handigst is, maar ik heb geen haakse slijper (en ben niet van plan deze aan te schaffen).

Is het mogelijk om een slijpschijf-opzetstukje in een accu boormachine te zetten (als een bitje dus) en hiermee het slot doorslijpen?
Ben me bewust dat een boormachine niet het toerental van een Dremel of haakse slijper zal halen, maar in theorie zou het moeten lukken toch? Gewoon de schijf zn werk laten doen..?
Of is dit kansloos? Heeft iemand ervaring hiermee?

Tips voor een bepaalde slijpschijf oid? Is dit bijvoorbeeld iets? http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=801593
Koop gewoon een slijptol van een eigen merk van een bouwmarkt doet wat hij moet doen en kost je een keer drie tientjes; kun je geen buil aan vallen denk ik in jou geval !
pi_106393861
Duidelijk..het heeft allemaal geen directe haast..wacht wel op een aanbieding bij de Lidl of ik ga eens langs de Gamma/Praxis, zal vast OOIT nog wel van pas komen zo'n ding.

Dank voor de reacties!
  woensdag 4 januari 2012 @ 14:02:53 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_106394319
neem je fiets even mee naar het station, een keertje roepen en ze maken je fiets wel open hoor. Kost je misschien een 10tje :)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_106395095
ik mepte er gewoon een oude schroevendraaier in.. tot de slotcylinder het begaf :+
pi_110664440
Omdat ik niet van doodbloedende topics houd: ik heb deze maar gekocht: en it did the job perfectly well

Komt naast dat fietsslot vast ooit nog wel eens van pas..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')