Nee, je integreert nu over een halve kubus in plaats van een halve bol.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:07 schreef Dale. het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij niet te kloppen?
Ik krijg er 16π uit. Zo dus. Je kunt gewoon in cartesische coördinaten blijven werken en het is met de hand te doen, maar ik ga het hier niet voor je uitschrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:45 schreef Dale. het volgende:
Maar dit moet toch makkelijker kunnen?
Nee, je mag ∞ niet als een getal behandelen, wat je hier doet heeft geen betekenis.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:13 schreef Thas het volgende:
[..]
Daar kan ik nog wel inkomen, maar waarom is dit dan onbepaald, want dat is toch feitelijk hetzelfde?
Als je niet weet wat natuurlijke logaritmen zijn, zul je het antwoord van thenxzero niet begrijpen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Sorry hoor maar wat is In(a)Ik weet dat f(x)= 3x^2 wordt f'(x) = 6x, alleen deze snap ik niet.
Het verschil tussen die twee is dat bij 3x^2 de variabele op de grond staat en bij 3^x in de macht. Dus die kan je niet hetzelfde behandelen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Sorry hoor maar wat is In(a)Ik weet dat f(x)= 3x^2 wordt f'(x) = 6x, alleen deze snap ik niet.
Door het numerieke antwoord verwacht ik dat het met de GR moet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:47 schreef Paxcon het volgende:
Hmm... Dat zegt me niks eigenlijk. De opgave waar ik op vastloop is: gegeven is f(x) = 3^x. Bereken de hellimg van f voor x = -2. Het antwoord is f'(-2) = 0,122.
Ik heb alleen geen idee hoe ik dat zelf moet invullen.
Er is toch niks ingewikkelds aan. Eigenlijk is het nog makkelijker: als je de afgeleide neemt hoef je er alleen maar ln(a) bij te zettenquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:02 schreef Paxcon het volgende:
Wtf wat vaag allemaal. Ik heb dit vorig jaar wel eens gehad maar zo ingewikkeld met die formules kan het toch niet zijn?
Voor een normale afgeleide kun je gewoon zeggen je doet de macht keer het voorste getal en trekt 1 van die macht af en dat is de afgeleide? En dat In komt me ook totaal onbekend voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |