abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2012 @ 12:35:21 #1
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106306790

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_106306917
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:32 schreef loveli het volgende:
Ben fan van dat sap, er gaat fruit de fabriek in en er komt sap uit, gebeuren verder geen gekke dingen mee. Alcoholische gisting van sap is niet echt erg voor de gezondheid (ken iemand die het speciaal wat langer laat staan :') ), maar het hoort niet te gebeuren binnen de houdbaarheidstermijn.

Zou gewoon een nieuwe fles vragen, kwaliteitsgarantie enzo.
Ik ben ook fan hoor. En de AH doet nooit heel moeilijk over terugbrengen. Ik had een keer zo'n dure spaarlamp gekocht en pas maanden later wilde ik hem gebruiken en bleek hij niet te werken. Had natuurlijk geen bon meer, maar kreeg toch gewoon een nieuwe.

Wel merk ik dat het wel loont om je bon te controleren: heel regelmatig wordt de bonus er niet afgehaald, of 35% stickers. En als het dan 30 cent scheelt, dan laat ik het zitten, maar laatst was het een verschil van 4 euro of zo, toen ben ik toch maar gaan claimen. Ook daar deden ze niet moeilijk over.
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 12:39:52 #3
70532 loveli
N
pi_106306919
Denk je dat je alles hebt gehad, krijg je op facebook een reclame te zien. Why the bleep verkopen ze die dingen in 6 verschillende kleuren???
Vaiz, niet klikken, you don't wanna know.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
pi_106306955
Loveli ik klik niet maar heb wel een idee :').

Whoei nu al zin in die massage. Voor de kenners; hotstone of ontspannings? Is dat hotstone lekker?
pi_106307033
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:39 schreef loveli het volgende:
Denk je dat je alles hebt gehad, krijg je op facebook een reclame te zien. Why the bleep verkopen ze die dingen in 6 verschillende kleuren???
Vaiz, niet klikken, you don't wanna know.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het sensuele gedeelte niet helemaal. :')
  maandag 2 januari 2012 @ 12:43:45 #6
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106307059
quote:
10s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik snap het sensuele gedeelte niet helemaal. :')
quote:
De Fleurcup menstruatie cup is veilig, betrouwbaar, praktisch, comfortabel, goed voor portemonnee en milieu, en ... sensueel.
Wtf :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 12:43:45 #7
70532 loveli
N
pi_106307061
Mijn 2 cent over een ontspannignsmassage: te soft en te lang. Lig mezelf vaak te vervelen. Een intensieve deelmassage van een half uur heb ik meer aan dan een uur ontspannignsmassage.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 12:44:12 #8
70532 loveli
N
pi_106307077
Oh lordie. Sensueel????
crap in = crap out
pi_106307097
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:43 schreef loveli het volgende:
Mijn 2 cent over een ontspannignsmassage: te soft en te lang. Lig mezelf vaak te vervelen. Een intensieve deelmassage van een half uur heb ik meer aan dan een uur ontspannignsmassage.
Ik kan kiezen tussen hotstone en ontspannings :P
  maandag 2 januari 2012 @ 12:45:51 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106307141
Het principe van warme keien op je lijf heb ik nooit helemaal begrepen :').
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 12:46:11 #11
70532 loveli
N
pi_106307154
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:44 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik kan kiezen tussen hotstone en ontspannings :P
Denk dat ik me ook zou vervelen tijdens hotstone.
/nutteloze bijdrage
crap in = crap out
pi_106307214
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

/nutteloze bijdrage
Inderdaad nutteloos :6
pi_106307264
Loveli, de beesten lopen buiten. De koeien hebben een stalletje, en zij lopen op het hoger gelegen land, dus hun wei loopt niet onder.

De schapen lopen op het lage land. De wei waar de ramlammeren zojuist nog liepen heeft een stalletje, de wei waar zij nu lopen, samen met de grote kudde, heeft geen stalletje. Maar die wei is wel groter, er zijn meer hogergelegen delen en er is nog gras.

Het water zakt trouwens wel heel snel, het land is nu nog wel erg nat maar het is niet meer een geheel met de beek :').
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_106307294
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:46 schreef loveli het volgende:

[..]

/nutteloze bijdrage
Tenzij het goed gedaan wordt :D ik vind het heerlijk maar dan ook maar bij 1 masseuse die het goed kan.

Zo ik ben alle nieuwjaarszoeners weer te vlug afgeweest *O*
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106307490
YAAAAAAAAAY *O* *O*
  maandag 2 januari 2012 @ 12:56:09 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106307515
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
YAAAAAAAAAY *O* *O*
:?
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 12:56:56 #17
70532 loveli
N
pi_106307553
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:56 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

:?
6 kleuren!
crap in = crap out
  maandag 2 januari 2012 @ 12:57:27 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106307579
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:56 schreef loveli het volgende:

[..]

6 kleuren!
:')
pi_106307754
quote:
YAAAAAAAAAY *O* *O*
Je bent wakker? Net? :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_106307939
Ik vind zowel ontspanningsmassage als hotstone heerlijk O+. Hotstone kan best effectief zijn, vooral de grote stenen op de onderrug, dat doet bij mij in eerste instantie best zeer (hoezo probleemzone).

Ik wil binnenkort een hydrotherm massage gaan doen, dan kan je rug gemasseerd worden terwijl je op je rug ligt. Best fijn nu op m'n buik liggen toch niet zo comfortabel meer is :P.

Coco, enlighten us!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_106308362
quote:
YAAAAAAAAAY *O* *O*
Ed, Edd & Eddy komen terug op TV? *O*
De gebruiksaanwijzing van die Fleurcup is geniaal trouwens!

[ Bericht 11% gewijzigd door V1z0R op 02-01-2012 13:24:01 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 13:18:43 #22
70532 loveli
N
pi_106308377
*nieuwjaarsopruimwoede benut*
crap in = crap out
  maandag 2 januari 2012 @ 13:19:25 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_106308405
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:18 schreef loveli het volgende:
Hoeveel lege schaaltjes crème brûlée levert dat deze keer op? :+
  Vis een optie? maandag 2 januari 2012 @ 13:20:37 #24
70532 loveli
N
pi_106308455
quote:
12s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Hoeveel lege schaaltjes crème brûlée levert dat deze keer op? :+
*gmble*

Voor fanatiekelingen: de Duitse Discounters hebben sportartikelen in de actie.
crap in = crap out
pi_106308475
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:18 schreef loveli het volgende:
je kan ook ff bij ons langs. Pro = goede koffie, con = er moet puin geruimd worden :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')