abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 juni 2006 @ 22:10:27 #176
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38574301
Iemand bekend met het plaatsje Mala Skala en omgeving? Ligt in het Reuzengebergte, in de buurt van de stad Liberec, vlak aan de Poolse grens. Ik ben op zoek naar tips voor die omgeving: wat zijn gezellige of mooie plaatsen in die contreien, waar kun je lekker eten en drinken etc.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_38576064
Mala Skala ben ik heel vroeger wel eens geweest, is wel super mooi daar die omgeving. In Zelezny Brod, ongeveer 7 km naar rechts, komen 3 rivieren bij elkaar, is wel leuk om in de zomer doorheen te lopen enzo. Vlakbij ligt ook Turnov, een niet al te grote stad met gewoon een paar winkels etc.. En als je dan nog verder naar beneden gaat heb je Mnichovo Hradiště, waar wel een mooi kasteel staat waar je kan worden rondgeleid.. tja, het is wat je wilt.

Je kan ook bv een stuk naar boven rijden richting Pec Pod Snezkou, waar je met de stoeltjeslift naar het hoogste punt van CZ kunt.. of als je heel actief bent kun je naar boven lopen. En vlak daarbij ligt wel een redelijk grote stad, Liberec. Dus, er is opzich wel wat te doen

Hier een kaart: http://mapy.atlas.cz/mapviewer/mapviewer.aspx?cy=-988616&cx=-680053&icon=default&scale=100000&action=zoomto&objname=Mal%e1+Sk%e1la
Hier de site van het plaatsje zelf: http://www.mala-skala.cz/index_cz.html alleen.. tis wel in 't Tsjechisch, en het touristische gedeelte is nog niet vertaald .

Oja, ik weet nog wel een ding, Rotštejn, staat ook op die site.. natuurgebied met veel rotsformaties.. erg mooi

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, heb ff alles opgeschreven wat me te binnen schoot, ik was ook 10 ofzo, dat was dus 6 jaar geleden
  Moderator dinsdag 6 juni 2006 @ 00:31:04 #178
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38579428
Bedankt voor de uitgebreide post, er staan wat dingen in waar ik nog niet over gelezen had!
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_38865391
Ik ga begin juli met vijf personen naar Tsjechie, naar Český ráj om wat preciezer te zijn. We zullen eerst met het vliegtuig naar Praag gaan om vanuit daar met het openbaar vervoer richting Jicin te gaan. Via een omweg lopen we dan naar Turnov om vervolgens nog een dagje praag te doen en dan weer naar huis te gaan. We hopen onderweg te kunnen wildkamperen, maar dat wel afgewisseld met een echte camping met douche.

Weet iemand wat precies de regels zijn wat je wel en niet mee mag nemen het vliegtuig in? Wij zullen namelijk een aantal coleman branders mee willen nemen. Is het een probleem als we die in een back-pack rugzak meenemen? En mogen flessen coleman ook mee of zijn die makkelijk verkrijgbaar in het gebied waar wij heen gaan? (evt. kan er ook benzine in die dingen, maar dat stinkt gelijk weer zo...). Is een speciale zak om je rugtas nodig of is het ook goed genoeg als je gewoon alles dicht ritst? Zijn er nog andere dingen waar we aan moeten denken?

Verder ben ik op zoek naar een goedkope camping bij Praag. Het liefst met een goede verbinding naar het centrum en het vliegveld en dan zo goedkoop mogelijk. Facciliteiten maken weinig uit, een douche (bij voorkeur warm) is genoeg.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_39052353
Is er niemand bekend met campings nabij Praag?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:14:40 #181
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_39053262
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef koei het volgende:
http://www.tsjechie.net

probeer het daar eens.
pi_39073811
Zijn er ook plekkies als t Balatonmeer in Tsjechie? Zit er aan te denken om na een paar dagen Praag een week zon huisje te huren, met zon en uitgaan.
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:33:58 #183
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39310899
We (wat kameraden en ik) hebben besloten om dit jaar met de auto naar Chechie te scheuren, lekker planken in Duitsland enzo. Maar nu vraag ik me af wat nou een leuke plaats is om te wezen, ik mag graag een beetje stappen of lam op het strand liggen. Iemand tips waar ie geweest is en wat helemaal te gek is?
pi_39312169
je wilt naar de bekende motorfabriek van Böhmerland in Tsjechië? Dan kun je beter in PTA zijn denk ik voor tips over die motoren.

Wil je meer weten over Tsjechië, kijk dan in: Tsjechië
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:53:16 #185
130803 Gripper
Get a grip
pi_39312301
Als je lam op het strand wil liggen: zoek een leuk meer, ergens in het noorden (reuzengebergte)
. Campinnkje, vaak is er wel een klein barretje, en kun je voor een halve euro een halve liter prima pils naar binnen kieperen.

Praag moet je natuurlijk ook gezien hebben, wel wat duurder dan het platteland, maar naar onze begrippen nog steeds een goedkope stad. Stappen kan eigenlijk alleen in praag en andere grote plaatsen. Kleine stadjes hebben hooguit zo'n obscure disco waar elke avond 3 vrouwen met okselhaar rondhangen in de hoop versierd te worden
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:07:18 #186
140141 ivosnivo
pi_39312591
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:53 schreef Gripper het volgende:
Als je lam op het strand wil liggen: zoek een leuk meer, ergens in het noorden (reuzengebergte)
. Campinnkje, vaak is er wel een klein barretje, en kun je voor een halve euro een halve liter prima pils naar binnen kieperen.

Praag moet je natuurlijk ook gezien hebben, wel wat duurder dan het platteland, maar naar onze begrippen nog steeds een goedkope stad. Stappen kan eigenlijk alleen in praag en andere grote plaatsen. Kleine stadjes hebben hooguit zo'n obscure disco waar elke avond 3 vrouwen met okselhaar rondhangen in de hoop versierd te worden
Aangezien het er toch allemaal niks kost is het de bedoeling campings te skippen. Is er bij praag in de buurt niet een mooi meer of leuk openluchtzwembad?
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:19:58 #187
130803 Gripper
Get a grip
pi_39312883
Mooie meren of zwembaden, niet dat ik weet...

Jaar of 8 geleden ben ik met m'n ouders op een camping een km of 30 buiten praag geweest. Voordeel: niet de drukte van de stad, wel snel met de trein de stad in. Er was ook een meertje bij, hoewel niet heel groot of mooi. Ik ga effe zoeken in het archief wat "Pa" heet. Die onthoudt zulke namen altijd wel.
Als je een hotel neemt zou ik niet in Praag zelf gaan zitten, maar een stadje er net buiten. Scheelt drukte, criminaliteit, en parkeerproblemen. Praag heeft een prima metro die ook enkele van de voorstadjes aandoet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:41:04 #188
140141 ivosnivo
pi_39313437
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:19 schreef Gripper het volgende:
Mooie meren of zwembaden, niet dat ik weet...

Jaar of 8 geleden ben ik met m'n ouders op een camping een km of 30 buiten praag geweest. Voordeel: niet de drukte van de stad, wel snel met de trein de stad in. Er was ook een meertje bij, hoewel niet heel groot of mooi. Ik ga effe zoeken in het archief wat "Pa" heet. Die onthoudt zulke namen altijd wel.
Als je een hotel neemt zou ik niet in Praag zelf gaan zitten, maar een stadje er net buiten. Scheelt drukte, criminaliteit, en parkeerproblemen. Praag heeft een prima metro die ook enkele van de voorstadjes aandoet.
Thanks alvast
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 15:25:47 #189
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39323093
quote:
Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef Coastertommm het volgende:
Ik hoop dat je dr wat aan hebt, heb ff alles opgeschreven wat me te binnen schoot, ik was ook 10 ofzo, dat was dus 6 jaar geleden
Zijn jullie toevallig ook nog naar Krakau geweest?
Ik ben benieuwd hoe lang ik onderweg zal zijn vanaf de omgeving Mala Skala, over de Poolse wegen..
pi_39330549
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Zijn jullie toevallig ook nog naar Krakau geweest?
Ik ben benieuwd hoe lang ik onderweg zal zijn vanaf de omgeving Mala Skala, over de Poolse wegen..
*graaf graaf graaf* Nee, volgens mij zijn we niet naar Krakau geweest. Dat jaar ervoor zijn we een dag in Polen geweest, en dat was geen fijne ervaring . Maar, dat kwam volgens de meeste NL'ers die naar Polen gaan niet voor.

Krakau is btw een aardig eind vanaf Mala Skala hoor ! Maar de wegen zijn wel redelijk. Als je gewoon via Tanvald richting de Poolse grens gaat en Polen inrijd, die weg volgt enzo, kom je bij Jelenia Gora en dan ga je daar weer ergens naar boven richting de snelweg A4 (E40). Die rijd je echt bijna helemaal af. Je rijd dit niet in een dag denk ik, het is nog voorbij Ostrava op de kaart en dat is echt ver.. Wat ga je er doen?

Btw, voor verduidelijking kijk op www.mapy.cz . Kan je ook gewoon met satteliet kijken. Zakladni = kaart, en Satelitni = satteliet .
pi_39330650
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:53 schreef Erasmusch het volgende:
Zijn er ook plekkies als t Balatonmeer in Tsjechie? Zit er aan te denken om na een paar dagen Praag een week zon huisje te huren, met zon en uitgaan.
Misschien bedoel je het Lipno meer? Is leuk, alleen niet echt denderend. Laatste keer dat ik daar was was 3 jaar geleden en dr was niet veel uitgaansgelegenheid, met uitzondering van de dorpsdisco in Lipno nad Vltavou . Ik weet niet hoe het nu is. Misschien is het leuk in Frymburk, dorpje verderop.
  Moderator vrijdag 30 juni 2006 @ 11:32:36 #192
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39386070
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:39 schreef Coastertommm het volgende:
Je rijd dit niet in een dag denk ik, het is nog voorbij Ostrava op de kaart en dat is echt ver.. Wat ga je er doen?
Het is iets meer dan 400 km, volgens de routeplanner. Heen en terug in een dag was ook zeker niet de bedoeling, maar als de wegen nou ook nog beroerd zijn dan beginnen we er helemaal niet aan. Daarvoor is de vakantie te kort.
Wat ik er ga doen: echt iedereen die er geweest is, zegt dat Krakau een stad is van het kaliber "moet je eens in je leven gezien hebben". En op een uurtje rijden ligt iets wat je misschien ook eens van je leven gezien moet hebben, al twijfel ik daar nog over: Auschwitz.

Wat hebben jullie in Polen meegemaakt dan voor onplezierigs?
pi_39394464
De wegen zijn niet heel erg beroerd, vooral de snelwegen niet. De wegen rond Jelenia Gora enzo zijn niet zo super. Toen wij in Polen waren, waren de mensen erg onvriendelijk, heel nors. Bij winkels waren ze blij als je de winkel uit was ongeveer, terwijl we gewoon normaal deden. Misschien dachten ze dat we Duitsers waren. Ook zijn we opgelicht bij de bank, door veel te weinig te krijgen voor wat we eigenlijk wisselden.. Maargoed. Misschien is het nu anders.
  zondag 2 juli 2006 @ 16:07:56 #194
129317 Ordinair
Snonaldo
pi_39450529
Ik ga de 28e alweer voor de 7e keer naar Camping Frymburk.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  zondag 2 juli 2006 @ 16:09:32 #195
129317 Ordinair
Snonaldo
pi_39450573
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef koei het volgende:
Camping Bucek, van de Nederlandse eigenaar Jan. Zijn zoon heeft zijn oude camping Frymburk overgenomen.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39450736
Frymburk .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_39450824
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:09 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Camping Bucek, van de Nederlandse eigenaar Jan. Zijn zoon heeft zijn oude camping Frymburk overgenomen.
Dat is voor ons nog te ver van Praag (we hebben geen eigen vervoer en zijn dus van het OV afhankelijk en moeten zondag alweer vroeg op het vliegveld zijn). Maar goed, we hebben al een goed bereikbare camping gevonden in praag die gelukkig ook nog betaalbaar is. Vrijdag vertrekt het vliegtuig en ik ben zeer benieuwd of we de geplande route ook helemaal af kunnen leggen.

We komen aan op het vliegveld van Praag en gaan dan met het OV naar Zelezny Brod. Vanuit daar gaan we lopen naar achtereenvolgens Malá Skála, Turnov, Prihrazy, Rovensko pod Troskami, Jinolice en Jicin, om vanuit Jicin weer met het OV terug te gaan naar Praag om nog even wat cultuur op te snuiven. In totaal leggen we zo'n 70 km af te voet, verspreid over zes loopdagen. Daarbij nog 1 dag kanoen, 1 dag rust, 1 dag Praag en 1 ochtend naar het vliegveld maakt in totaal 10 dagen Tsjechie.
  zondag 2 juli 2006 @ 17:23:28 #198
129317 Ordinair
Snonaldo
pi_39452117
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:16 schreef RayMania het volgende:
Frymburk .
Ik heb het anders al 6 jaar naar mijn zin.
AFC Ajax - SS Lazio
pi_39455482
quote:
Op zondag 2 juli 2006 16:20 schreef koei het volgende:

We komen aan op het vliegveld van Praag en gaan dan met het OV naar Zelezny Brod.
Zelezny Brod is echt zo mooi . Dr komen daar zo 2 of 3 rivieren bij elkaar op een zo'n punt. Echt super mooi. Ook leuk om in die rivier te lopen en stenen te zoeken oid.

Ik ga de laatste 3 weken van mn vakantie.. , tot en met 4 september was dat dacht ik. Eerst gaan we een week naar een hotel bij Liberec, dan naar een of ander vakantiepark in de buurt, en dan naar een huisje met een soort van prive meer . Heb er zin in .
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:35:42 #200
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39612204
Ik wil 23 juli of 1 van de dagen er na naar Tsjechië, voor tussen de 7 en 14 dagen of zo

waar kan ik een goedkope, doch goede last minute vakantie naar Tsjechië vinden? Voor 2 personen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')