De vraag is waarom dat nu opeens moet.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Studenten zijn niet de rijkste, maar 10 euro?
Het slaat nergens op dat je 10 euro op een kaartje moet zetten terwijl je als student gratis mag reizen.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Er staat feitelijk dat je altijd minimaal 10 euro op je kaart moet hebben, dus ook bij je allerlaatste rit met het OV.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:14 schreef lbeew het volgende:
Hoeft niet als je gratis reizen hebt. Alleen dus in en uit checken, saldo is niet nodig.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:13 schreef Satijn het volgende:
Op http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
"Vanaf 1 januari 2012 checken alle studenten bij NS verplicht in- én uit met hun Studentenreisproduct op de OV-chipkaart."
Tot zo ver prima.
Maar dan dit:
"Zorg voor voldoende saldo (minimaal ¤ 10,-) en check altijd in- én uit, óók in je vrij-reizen periode;"
Waarom 10 euro? Als je gratis mag reizen? In het weekend maak ik geen gebruik van het ov, dus dan staat er 10 euro op die pas, die ik nooit meer terug zal krijgen.
quote:Wordt er saldo van mijn OV-chipkaart afgehaald wanneer ik in- en uitcheck tijdens mijn vrij-reizen periode?
Nee, de apparatuur bepaalt afhankelijk van dag en tijdstip het tarief. In de vrij-reizen periode wordt er geen instaptarief van je saldo op de OV-chipkaart ingehouden. Dat gebeurt wel buiten de vrij-reizen periode. Het instaptarief ad ¤ 10,- wordt ingehouden bij de check in en bij de check uit verrekend met het tarief van de reis.
Nee.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:17 schreef vosss het volgende:
Waar het feitelijk om gaat; werkt het kaartje nog als je er minder dan 10 euro op hebt staan?
Ja dan is het dus een kutstreek van die vuige hommo'squote:
Dat staat anders nergens, hoor. Er staat alleen dat er geen saldo wordt ingehouden.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hoeft niet als je gratis reizen hebt. Alleen dus in en uit checken, saldo is niet nodig.
[..]
Nogal inderdaad. Complete onzinregel imo. Puur en alleen maar om de reisinfo en om meer geld te genereren. Sneaky bastards.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dan is het dus een kutstreek van die vuige hommo's!
Dit dus.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:25 schreef Kinderboerderij het volgende:
Wat een grappenmakerij, ik geef de bakker toch ook niet eerst ¤10,- borg voordat ik een
brood mag kopen...
"Zorg voor voldoende saldo (minimaal ¤ 10,-) en check altijd in- én uit, óók in je vrij-reizen periode;"quote:Op zondag 1 januari 2012 20:23 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dat staat anders nergens, hoor. Er staat alleen dat er geen saldo wordt ingehouden.
Jij bent ook gewoon zo'n persoon die hier niet mee om kan gaan.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:18 schreef Meloewa het volgende:
Ik heb me al zo vaak niet in of uit gecheckt.
OV chipkaart
Dat hele systeem is verfucked
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |