"COBAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!", zei papa Naatje. "WAAROM HEB JE NOG NIKS INGEPAKT?". Z'n dochter keek hem een beetje raar aan en zei: "Daar heb ik jou toch voor?". Papa Naatje werd boos; "NEE! PAK ZELF MAAR IN!" "Maar, maar..." "NIKS TE MAREN! PAK ZELF MAAR IN VERWEND NEST! OF WE GAAN HELEMAAL NIET NAAR PARIJS EN DAN KUN JE DAG ZEGGEN TEGEN HET SHOPPEN!". Coban stopte met zeiken en rende snel naar haar schoenenloods. Ze pakte 16 paar schoenen in en wat kleding, hobbelde naar beneden waar de taxi al klaar stond. "En waar is je broertje?" "Ik kom al!", schreeuwde Driepink. Hij kwam volledig uitgepimt met harde Beats by Dr. Flox' om naar de taxi toegelopen. Om homo van te worden.
"Taxi Monopoly, hoe kan ik u van dienst zijn? Tlauwens, hier is mijn kaartje!", klonk het met een Surinaams accent. Een vriendelijke, hollandse jongen, ergens in de 20 keek hun vriendelijk aan. "Naar Schiphol", zei Naatje. "Oké!" Zei Monopoly weer in het Nederlands, en bleef Naatje recht in de ogen kijken. "Huh, bent u niet Surinaams dan? Die 'Nee' klonk erg Nederlands." "hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihihihihihi!" Naatje werd weer boos. "Bent u stoned?" Ineens kreeg Monopoly een poker face en draaide zich om. Hij startte de motor en reed weg.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen waren ze ruim op tijd. Maar papa Naatje, zusje Coban en broer Driepink moesten wachten. Heel veel wachten. "Hallo, ik ben agent Myraela en dit zijn mijn collega's Oerbeer en Smegmanus van de Douane. Jim is helaas weg, die staat nu hiet te verkopen. RIP, never forget. Heeft u enige elektronische apparaten om aan te geven?". "Jongens, maak de koffers maar open!" zei Naatje. Naatje gaf zijn laptop en HTC aan, Driepink zijn Beats, z'n iPod en z'n Chromebook, en Coban d'r Blackberry en netbook. "Genoteerd, mag ik ook nog even jullie identiteitsbewijzen zien? Bedankt! Pak maar weer in en loop maar weer verder."
Eenmaal in het vliegtuig naar Parijs heerste er verveling. "Pap, ik heb m'n iPod en m'n Laptop in mijn koffer zitten." Naatje voelde in z'n broekzak en keek ineens op "Kut, m'n HTC ook in mijn koffer zitten." "Ha, wie is hier nu blond? Ff tweeten" zei Coban. "En de koffers zitten nu in het ruim, naja, de vlucht duurt toch maar 45 minuten.".
Eenmaal op de luchthaven in Parijs moesten ze wachten op de koffers. "Pap, waar blijven onze koffers nou?" Naatje: "Tja, ik weet niet... Gewoon wachten neem in aan.". Maar ze konden lang blijven wachten, maar de koffers waren er niet. Dus, ze gingen naar de informatie balie. "Hóé kúnnén wíj ú hélpéuhn?" Zei de meneer in het frans. Naatje: "Wij zijn onze koffers kwijt." "Qúé?" "Pap, het zijn fransen, je moet in het frans praten.", merkte Driepink op. Naatje kon geen frans, maar hij deed zijn best; "Wïj zìjn önzè kóffèürs kwíjt". "Wíj kúnnén ú dáárméé níét hélpén, éxcúséé móí."
"Excuseer mij, maar ik ben mijn koffers kwijt, kun u mij helpen?" "Non"
"Excuseer mij, maar ik ben mijn koffers kwijt, kun u mij helpen?" "Pas"
"Excuseer mij, maar ik ben mijn koffers kwijt, kun u mij helpen?" "Pas du tout."
"Excuseer mij, maar ik ben mijn koffers kwijt, kun u mij helpen?" "无无无"
"Excuseer mij, maar ik ben mijn koffers kwijt, kun u mij helpen?" "Misschien. Wat zat er in de koffer?" Een vriendelijke man, 21 jaar, met een verlovingsring om, keek Naatje met zijn kinderen aan. "Wat zat er allemaal in de koffers?" "Wat kleding, een paar laptops..." Driepink schreeuwde het ineens uit: "EN MIJN IPOD! EN MIJN BEATS!!" "Rustig maar, ik kan jullie wel helpen, hier heb je mijn kaartje. Kom vanmiddag maar langs"
Dalando
Co-founder BBQode Inc.
President Dannylaan 5b
0450BB
Sassenheim City
Frankrijk
0800 0232891
www.bbqode.comDie middag gingen Naatje met zijn 2 kinderen daar naartoe. "He, dat zijn die mensen van vanmiddag! Ik ben Dalando, Co-founder BBQode Inc, en daar is mijn baas, BBQSausage." Terwijl Dalando en Naatje's gezin kennis maakte, klonk het ineens heel hard vanuit BBQSausage kantoor: "ERUIT! IK WIL JE NOOIT MEER ZIEN!". Dalando keek op en zag Glowmouse zijn spullen pakken. "Wat is er gebeurd man?" Vroeg Dalando. Glowmouse keek op en zei: "Ontslagen man, SQL Injectie." "SQL INJECTIE? ERUIT!" schreeuwde Dalando.
Dalando draaide zich weer om naar het gezin en zei: "Loop maar mee."
"BBQSausage, ik heb hier een gezin dat zijn spullen kwijt is, onderandere een iPod, kunnen we hier iets mee?" "Denk het wel. Als we nou een applicatie ontwikkelen die in de iCloud word gezet, die automatisch een tweet plaatst met zijn locatie, kunnen we dan weten we waar de spullen zijn, hoeven we ze alleen nog maar op te halen." "Goed idee, zullen we aan de slag gaan baas?"
De 2 mannen typte rare lastige codes, maar toen vroeg Dalando: "Meneer Naatje, kunt u even inloggen op de iCloud?" "Mijn zoon Driepink heeft de iPod." "Kunt u Driepink dan even vragen of ie in kan loggen op de iCloud?" "Ja hoor. DRIEPINK!!!?" Driepink logte in op de icloud, de applicatie werd erop gezet en jawel hoor, even later kwam er een tweet. "De geiten zijn gemolken in Burkina Faso, op de Amenthstraat 16 in Ouagadougou." "Burkina Faso?" vroeg Naatje. "Even ticket boeken dan maar." Dalando keek op en zei: "En wij gaan mee!"
In Burkina Faso aangekomen was het nacht. Taxi! Taxi! "Hallio, ik ben Spaghettivreter van Spaghettivreter Taxi en Co, hier is mijn kaartje, en waar moet u heen?" "Amenthstraat 16! En met spoed!"
Amenthstraat 16 was in een industrieterrein. Allemaal grote loodsen. Nummer 16 was een groen-bruine loods, half doorgeroest met kapotte ramen, en het was donker binnen, maar er waren stemmen.
De 5 betaalde de taxi en die reed weg. "Ik vind het hier stom, er zijn geen winkels" zeurde coban. "Ik bel de taxi! " zei ze. Maar zonder dat ze het doorhad, belde ze Taxi Monopoly, en niet Spaghettivreter Taxi en Co. "Nee!" zei naatje. "We gaan naar binnen!"
"Hier voor de spullen?" Klonk het ineens en ze werden naar binnen gesleurd. Een stuk of 30 mensen stonden hun met wapens aan te kijken. "Stelletje kankermongolen. Ik ben Intronic, leider van de kankerdieven. En nu jullie weten dat ik besta, moeten jullie dood." "Oke, 't was gezellig, nu ben ik weer weg" zei Dalando vriendelijk, en probeerde daarna weg te rennen. "Hohoho, niet zo snel." En Dalando werd weer tegengehouden door de bewakers.
Nu is het tijd voor jullie, om vermoord te worden. Alle mannen gingen bij elkaar staan, richten hun wapens, en telde af. "3", "2", "1..." en toen BAM!
Een gele taxi kwam door de muur zetten, reed VOL over alle mannen heen, bloed vloog door de lucht, en de 5 keken raar naar de taxi. Een vriendelijke man stapte uit, en zei
"Taxi Monopoly, hoe kan ik jullie van dienst zijn?"
========================================================
Zelfgeschreven
Gelieve geen TL;DR te posten
Inspreken mag
Fictief
Degene die alle referenties kan opnoemen krijgt een ijsje.
Typfouten voorbehouden.
Kusjes jeboii.
Spel-, taal- en grammaticafouten voorbehouden.
994a040db3f025e25771e045468fc121