abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106260406
Ik ben het vergeten, ik hoop dat jullie het weten.

Die beroepen dus, waarbij je standaard zo'n enorme (prestatie)bonus van een paar keer je jaarsalaris krijgt, ook al ben je niet een leidinggevende of CEO o.i.d.

Als ik me niet vergis kan het wel eens in de finance/oil en effecten zitten.
ADHD ~ Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid Debiliteit
pi_106260583
Geen idee, ik had in elk geval 21% van mijn jaarsalaris.
  zaterdag 31 december 2011 @ 19:50:33 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_106260636
bestuursvoorzitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_106260894
Trader, fondsmanager e.d.
pi_106262270
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 19:57 schreef tjoptjop het volgende:
Trader, fondsmanager e.d.
Enig idee hoe je dat kan worden? Kan je hier een studie voor volgen en direct aan de slag?
pi_106262576
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 20:45 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Enig idee hoe je dat kan worden? Kan je hier een studie voor volgen en direct aan de slag?
Er is ergens een centraal "Investment Bankers" topic in dit subforum.
pi_106263828
Alles met 'interim' ervoor
pi_106272560
Investment bankers, traders, sales desks, etc etc... Ga maar vast hard studeren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_106302509
Verkoper, bij voorkeur in de UK
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  maandag 2 januari 2012 @ 12:59:54 #10
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_106307690
Hoe zijn je 'ellebogen'-vaardigheden, TS?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_106308982
quote:

[..]

TS denkt slim te zijn en snel rijk te kunnen worden :')
pi_106309117
Daarom moeten wij TS een beetje helpen. Komt ie 'r sneller achter dat het wat lastig zal zijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_106313151
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 12:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe zijn je 'ellebogen'-vaardigheden, TS?
Groot genoeg als het moet.

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 13:37 schreef Bajskorv het volgende:
Daarom moeten wij TS een beetje helpen. Komt ie 'r sneller achter dat het wat lastig zal zijn...
Ik wacht in spanning.

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om tijdens je studie al met bijvoorbeeld Optiver een 'werkgarantie' af te spreken? Of er een stage volgen tijdens? Deeltijdsstudie, werken en studeren tegelijk?

quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 09:25 schreef JumpingJacky het volgende:
Verkoper, bij voorkeur in de UK
Wat verkoop je zoal als verkoper?
pi_106313308
Weet je überhaupt iets van de financiële wereld?
pi_106314021
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:33 schreef MuurStraat het volgende:
Weet je überhaupt iets van de financiële wereld?
Ja, waarom niet?
pi_106318909
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:51 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Zit je nou te trollen ofzo? Wat weet je ervanaf dan? Wat heb je voor een opleiding gedaan? Kijk je weleens RTL Z (Oid). Lees je regelmatig het financiële nieuws.

Kortom, is het ook daadwerkelijk je interessegebied, anders houd je het nog geen 10 minuten uit, en dan verdien je er buiten een redelijk snelle ontslagbrief geen reet mee.
pi_106322783
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Ik wacht in spanning.

Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om tijdens je studie al met bijvoorbeeld Optiver een 'werkgarantie' af te spreken? Of er een stage volgen tijdens? Deeltijdsstudie, werken en studeren tegelijk?
Wat voor werkgarantie? Ben jij wel van deze wereld? Eerst presteren, dan hopen dat je een baan binnen weet te slepen. Je kunt stages volgen, daar houdt het mee op.
pi_106322822
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 15:51 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Ja, waarom niet?
Nee, je weet er werkelijk niks van, je zit gewoon te trollen. Niet erg. :*
pi_106329523
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 19:22 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, je weet er werkelijk niks van, je zit gewoon te trollen. Niet erg. :*
Wat een geraaskal.

Het lijkt me logisch dat ik vrijwel niets van de arbeidsmarkt afweet, aangezien ik waarempel pas 16 ben.

Nu komen de comments: "*Zucht, weer zo'n wannabe die het direct denkt te maken. ;)"
pi_106331837
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 21:25 schreef Bitterdom het volgende:

[..]

Wat een geraaskal.

Het lijkt me logisch dat ik vrijwel niets van de arbeidsmarkt afweet, aangezien ik waarempel pas 16 ben.

Nu komen de comments: "*Zucht, weer zo'n wannabe die het direct denkt te maken. ;)"
Je geeft zelf het antwoord al.

Ik begrijp niet waarom je per se zo'n baan wilt aangezien het je blijkbaar geen moer interesseert..
Play hard, go pro.
pi_106332094
Wat denk je van een economische studie op Nijenrode ofzo?
pi_106332123
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:17 schreef Sandersson het volgende:
Wat denk je van een economische studie op Nijenrode ofzo?
Daar heb je weinig aan.
pi_106332167
quote:

[..]

Wat een geraaskal.

Sjef, ik geef je een paar tips, wat wil je nu nog meer? Ik ben volgens mij een van de weinige users die daadwerkelijk een beetje in die wereld zit, maar jij moet vooral nu lekker lol hebben op school en je best doen. De rest komt later wel.
pi_106332206
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Daar heb je weinig aan.
Waarom zou je daar weinig aan hebben? Daar liggen op economisch gebied toch de beste studies zo ongeveer?
pi_106332291
Alsof alleen een studie bepalend is voor financieel succes :')
pi_106332440
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Waarom zou je daar weinig aan hebben? Daar liggen op economisch gebied toch de beste studies zo ongeveer?
Jaren geleden wel, nu is het gewoon overbetaald en bijster weinig verschil met Tilburg of Rotterdam ;)
pi_106332623
quote:

[..]

Het hele verhaal achter Nyenrode is wat achterhaald. Tegenwoordig hebben ze een aardige MBA voor HBOers en accountancy opleidingen. Vroeger was het echter een wat elitaire postdoc, waarmee je een plekje kocht in het old boys netwerk...

Ik heb in Londen nog nooit een CV van iemand uit Nyenrode door de voorselectie zien komen...
pi_106332663
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:21 schreef Manco043 het volgende:
Dat lijkt half Nederland nog steeds te denken. Ik kan niet wachten tot wij ook wat meer Anglo-Saksisch gaan denken...
pi_106332936
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het hele verhaal achter Nyenrode is wat achterhaald. Tegenwoordig hebben ze een aardige MBA voor HBOers en accountancy opleidingen. Vroeger was het echter een wat elitaire postdoc, waarmee je een plekje kocht in het old boys netwerk...

Ik heb in Londen nog nooit een CV van iemand uit Nyenrode door de voorselectie zien komen...
Wat zijn voor die wereld dan echt toonaangevende vervolgopleidingen? Puur uit interesse want heb al een studie achter de rug en heb geen kaas gegeten van de financiële wereld.
  maandag 2 januari 2012 @ 22:49:33 #30
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_106333835
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:21 schreef Manco043 het volgende:
Ik zou een goede drugsdealer zijn maar het is me te veel risico. Nu heb ik een studie gedaan en waarschijnlijk minder financieel succes.
pi_106333899
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:49 schreef Graslul het volgende:

[..]

Ik zou een goede drugsdealer zijn maar het is me te veel risico. Nu heb ik een studie gedaan en waarschijnlijk minder financieel succes.
Inzet, motivatie en ervaring is belangrijker dan een papiertje.
pi_106333910
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Wat zijn voor die wereld dan echt toonaangevende vervolgopleidingen? Puur uit interesse want heb al een studie achter de rug en heb geen kaas gegeten van de financiële wereld.
Gewoon zware studies, dus goeie beta opleidingen en econometrie ofzo. Maar een briljant alfa student maakt eigenlijk net zoveel kans. Het gaat niet om het papiertje, het gaat erom dat je laat zien dat je een goed stel hersens hebt.
pi_106334826
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:50 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Gewoon zware studies, dus goeie beta opleidingen en econometrie ofzo. Maar een briljant alfa student maakt eigenlijk net zoveel kans. Het gaat niet om het papiertje, het gaat erom dat je laat zien dat je een goed stel hersens hebt.
En dat je meest noemenswaardige studie activiteit zuipen was helpt ook niet mee. Stages, eigen bedrijven etc tellen ook mee.
pi_106336036
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 22:12 schreef Aethereal het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al.

Ik begrijp niet waarom je per se zo'n baan wilt aangezien het je blijkbaar geen moer interesseert..
Nou, ik begrijp wel waar TS vandaan komt hoor; je kan het hem niet heel kwalijk nemen dat hij nog niet veel kaas heeft gegeven van de arbeidsmarkt en de finance wereld, gezien zn leeftijd. Neemt niet weg dat het hem vrij staat hier naar wat pointers te vragen.

Sowieso heb ik dat anciënniteits-/authoriteits-argument van "je ben nog maar puber en je komt nu al met dat soort vragen; je geen idee hebt waarover je lult" altijd al sneu gevonden. Het is nl. precies die reden waarom die "pubertjes" van alles en nog wat komen vragen; om zich niet, itt wat de oude garde graag wil denken, halsoverkop aan een hopeloos plan te wagen.

Maar het moet wel gezegd worden dat TS zéker niet moet gaan denken dat hij wel eventjes dat financiële wereldje binnen kan stappen. Wil TS enige kans maken, dan zal hij in eerste instantie minimaal 5 jaar vol in de collegebanken van de Uni moeten zitten en een dijk van een eindlijst voor een serieuze studie zien neer te zetten. Zonder enige movitatie gaat dat op zn minst een helse klus worden, zoniet onmogelijk. TS dient zich ook goed te verdiepen in het reilen en zeilen van de financiële wereld, dus hop, beginnen met NRC lezen en RTL Z kijken en van daaruit verder gaan.

Het betaalt goed, maar je moet een aantal flinke offers ervoor brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VanishedEntity op 02-01-2012 23:39:13 ]
pi_106337417
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:07 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

En dat je meest noemenswaardige studie activiteit zuipen was helpt ook niet mee. Stages, eigen bedrijven etc tellen ook mee.
Natuurlijk, maar als je echt een beetje hersens hebt, kan je alles wel combineren.
pi_106337568
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2012 23:28 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Nou, ik begrijp wel waar TS vandaan komt hoor; je kan het hem niet heel kwalijk nemen dat hij nog niet veel kaas heeft gegeven van de arbeidsmarkt en de finance wereld, gezien zn leeftijd. Neemt niet weg dat het hem vrij staat hier naar wat pointers te vragen.

Sowieso heb ik dat anciënniteits-/authoriteits-argument van "je ben nog maar puber en je komt nu al met dat soort vragen; je geen idee hebt waarover je lult" altijd al sneu gevonden. Het is nl. precies die reden waarom die "pubertjes" van alles en nog wat komen vragen; om zich niet, itt wat de oude garde graag wil denken, halsoverkop aan een hopeloos plan te wagen.

Daar gaat het niet zozeer om, het is meer een advies. Als je 16 bent, moet je niet bezig zijn met nadenken over hoe je later veel geld gaat verdienen. Op die leeftijd moet je genieten van je vrijheid en het meeste uit het leven halen, qua studie, sport, vrienden, feesten, etc... Ontwikkel jezelf gewoon met volle teugen, dat is de beste manier om later ook te slagen. Nu bijvoorbeeld een bepaald pakket kiezen op basis van een toekomstig salarisbeeld is vragen om spijt later...

quote:
Het betaalt goed, maar je moet een aantal flinke offers ervoor brengen.
Valt wel mee. Als het je ligt, zijn het geen offers meer.
pi_106339023
En wat is de leeftijd van TS?
ADHD-C
pi_106339136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:28 schreef LazyDave het volgende:
En wat is de leeftijd van TS?
Lees een topic eens door voordat je vragen stelt...

quote:

[..]

pi_106339577
Nederland is graaiers beu.
pi_106339623
Nederland weet niet eens wat echt graaiers zijn.
pi_106359054
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:45 schreef JellieVrolijk het volgende:
Nederland is graaiers beu.
Jammer voor Nederland
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:12:36 #42
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_106362036
quote:

[..]

Doorgaans zijn het econometrie studenten die als stunter op de beurs komen te werken.
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_106379278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:12 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Doorgaans zijn het econometrie studenten die als stunter op de beurs komen te werken.
Dat valt best mee, kan ik je vertellen. Ik kom altijd verrassend weinig econometrie studenten tegen, gek genoeg.
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:57:51 #44
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_106385892
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:40 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat valt best mee, kan ik je vertellen. Ik kom altijd verrassend weinig econometrie studenten tegen, gek genoeg.
Valt er dan ook een trend te ontdekken in het soort studies die men (jouw collega's?) afgerond heeft?
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:58:23 #45
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_106385895
knip
pi_106411061
quote:

[..]

Nee, Nyenrode is een opgeblazen privé-HBO school.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')