Enig idee hoe je dat kan worden? Kan je hier een studie voor volgen en direct aan de slag?quote:
Er is ergens een centraal "Investment Bankers" topic in dit subforum.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:45 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Enig idee hoe je dat kan worden? Kan je hier een studie voor volgen en direct aan de slag?
TS denkt slim te zijn en snel rijk te kunnen wordenquote:Op zaterdag 31 december 2011 20:45 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Enig idee hoe je dat kan worden? Kan je hier een studie voor volgen en direct aan de slag?
Groot genoeg als het moet.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:59 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hoe zijn je 'ellebogen'-vaardigheden, TS?
Ik wacht in spanning.quote:Op maandag 2 januari 2012 13:37 schreef Bajskorv het volgende:
Daarom moeten wij TS een beetje helpen. Komt ie 'r sneller achter dat het wat lastig zal zijn...
Wat verkoop je zoal als verkoper?quote:
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 2 januari 2012 15:33 schreef MuurStraat het volgende:
Weet je überhaupt iets van de financiële wereld?
Zit je nou te trollen ofzo? Wat weet je ervanaf dan? Wat heb je voor een opleiding gedaan? Kijk je weleens RTL Z (Oid). Lees je regelmatig het financiële nieuws.quote:
Wat voor werkgarantie? Ben jij wel van deze wereld? Eerst presteren, dan hopen dat je een baan binnen weet te slepen. Je kunt stages volgen, daar houdt het mee op.quote:Op maandag 2 januari 2012 15:29 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Ik wacht in spanning.
Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om tijdens je studie al met bijvoorbeeld Optiver een 'werkgarantie' af te spreken? Of er een stage volgen tijdens? Deeltijdsstudie, werken en studeren tegelijk?
Nee, je weet er werkelijk niks van, je zit gewoon te trollen. Niet erg.quote:
Wat een geraaskal.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, je weet er werkelijk niks van, je zit gewoon te trollen. Niet erg.
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:25 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Wat een geraaskal.
Het lijkt me logisch dat ik vrijwel niets van de arbeidsmarkt afweet, aangezien ik waarempel pas 16 ben.
Nu komen de comments: "*Zucht, weer zo'n wannabe die het direct denkt te maken."
Daar heb je weinig aan.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:17 schreef Sandersson het volgende:
Wat denk je van een economische studie op Nijenrode ofzo?
Sjef, ik geef je een paar tips, wat wil je nu nog meer? Ik ben volgens mij een van de weinige users die daadwerkelijk een beetje in die wereld zit, maar jij moet vooral nu lekker lol hebben op school en je best doen. De rest komt later wel.quote:Op maandag 2 januari 2012 21:25 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Wat een geraaskal.
Het lijkt me logisch dat ik vrijwel niets van de arbeidsmarkt afweet, aangezien ik waarempel pas 16 ben.
Nu komen de comments: "*Zucht, weer zo'n wannabe die het direct denkt te maken."
Waarom zou je daar weinig aan hebben? Daar liggen op economisch gebied toch de beste studies zo ongeveer?quote:
Jaren geleden wel, nu is het gewoon overbetaald en bijster weinig verschil met Tilburg of Rotterdamquote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Waarom zou je daar weinig aan hebben? Daar liggen op economisch gebied toch de beste studies zo ongeveer?
Het hele verhaal achter Nyenrode is wat achterhaald. Tegenwoordig hebben ze een aardige MBA voor HBOers en accountancy opleidingen. Vroeger was het echter een wat elitaire postdoc, waarmee je een plekje kocht in het old boys netwerk...quote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Waarom zou je daar weinig aan hebben? Daar liggen op economisch gebied toch de beste studies zo ongeveer?
Dat lijkt half Nederland nog steeds te denken. Ik kan niet wachten tot wij ook wat meer Anglo-Saksisch gaan denken...quote:Op maandag 2 januari 2012 22:21 schreef Manco043 het volgende:
Alsof alleen een studie bepalend is voor financieel succes
Wat zijn voor die wereld dan echt toonaangevende vervolgopleidingen? Puur uit interesse want heb al een studie achter de rug en heb geen kaas gegeten van de financiële wereld.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Het hele verhaal achter Nyenrode is wat achterhaald. Tegenwoordig hebben ze een aardige MBA voor HBOers en accountancy opleidingen. Vroeger was het echter een wat elitaire postdoc, waarmee je een plekje kocht in het old boys netwerk...
Ik heb in Londen nog nooit een CV van iemand uit Nyenrode door de voorselectie zien komen...
Ik zou een goede drugsdealer zijn maar het is me te veel risico. Nu heb ik een studie gedaan en waarschijnlijk minder financieel succes.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:21 schreef Manco043 het volgende:
Alsof alleen een studie bepalend is voor financieel succes
Inzet, motivatie en ervaring is belangrijker dan een papiertje.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:49 schreef Graslul het volgende:
[..]
Ik zou een goede drugsdealer zijn maar het is me te veel risico. Nu heb ik een studie gedaan en waarschijnlijk minder financieel succes.
Gewoon zware studies, dus goeie beta opleidingen en econometrie ofzo. Maar een briljant alfa student maakt eigenlijk net zoveel kans. Het gaat niet om het papiertje, het gaat erom dat je laat zien dat je een goed stel hersens hebt.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:34 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Wat zijn voor die wereld dan echt toonaangevende vervolgopleidingen? Puur uit interesse want heb al een studie achter de rug en heb geen kaas gegeten van de financiële wereld.
En dat je meest noemenswaardige studie activiteit zuipen was helpt ook niet mee. Stages, eigen bedrijven etc tellen ook mee.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:50 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Gewoon zware studies, dus goeie beta opleidingen en econometrie ofzo. Maar een briljant alfa student maakt eigenlijk net zoveel kans. Het gaat niet om het papiertje, het gaat erom dat je laat zien dat je een goed stel hersens hebt.
Nou, ik begrijp wel waar TS vandaan komt hoor; je kan het hem niet heel kwalijk nemen dat hij nog niet veel kaas heeft gegeven van de arbeidsmarkt en de finance wereld, gezien zn leeftijd. Neemt niet weg dat het hem vrij staat hier naar wat pointers te vragen.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:12 schreef Aethereal het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al.
Ik begrijp niet waarom je per se zo'n baan wilt aangezien het je blijkbaar geen moer interesseert..
Natuurlijk, maar als je echt een beetje hersens hebt, kan je alles wel combineren.quote:Op maandag 2 januari 2012 23:07 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
En dat je meest noemenswaardige studie activiteit zuipen was helpt ook niet mee. Stages, eigen bedrijven etc tellen ook mee.
Daar gaat het niet zozeer om, het is meer een advies. Als je 16 bent, moet je niet bezig zijn met nadenken over hoe je later veel geld gaat verdienen. Op die leeftijd moet je genieten van je vrijheid en het meeste uit het leven halen, qua studie, sport, vrienden, feesten, etc... Ontwikkel jezelf gewoon met volle teugen, dat is de beste manier om later ook te slagen. Nu bijvoorbeeld een bepaald pakket kiezen op basis van een toekomstig salarisbeeld is vragen om spijt later...quote:Op maandag 2 januari 2012 23:28 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Nou, ik begrijp wel waar TS vandaan komt hoor; je kan het hem niet heel kwalijk nemen dat hij nog niet veel kaas heeft gegeven van de arbeidsmarkt en de finance wereld, gezien zn leeftijd. Neemt niet weg dat het hem vrij staat hier naar wat pointers te vragen.
Sowieso heb ik dat anciënniteits-/authoriteits-argument van "je ben nog maar puber en je komt nu al met dat soort vragen; je geen idee hebt waarover je lult" altijd al sneu gevonden. Het is nl. precies die reden waarom die "pubertjes" van alles en nog wat komen vragen; om zich niet, itt wat de oude garde graag wil denken, halsoverkop aan een hopeloos plan te wagen.
Valt wel mee. Als het je ligt, zijn het geen offers meer.quote:Het betaalt goed, maar je moet een aantal flinke offers ervoor brengen.
Lees een topic eens door voordat je vragen stelt...quote:
quote:Op maandag 2 januari 2012 21:25 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Doorgaans zijn het econometrie studenten die als stunter op de beurs komen te werken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:45 schreef Bitterdom het volgende:
[..]
Dat valt best mee, kan ik je vertellen. Ik kom altijd verrassend weinig econometrie studenten tegen, gek genoeg.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:12 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Doorgaans zijn het econometrie studenten die als stunter op de beurs komen te werken.
Valt er dan ook een trend te ontdekken in het soort studies die men (jouw collega's?) afgerond heeft?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 23:40 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dat valt best mee, kan ik je vertellen. Ik kom altijd verrassend weinig econometrie studenten tegen, gek genoeg.
Nee, Nyenrode is een opgeblazen privé-HBO school.quote:Op maandag 2 januari 2012 22:19 schreef Sandersson het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |