abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113718082
Die onderste foto _O-

En de andere foto's zijn gewoon garantie tot smelten O+
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:08:21 #102
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_113718560
OMG wat is Lava moooooooooooooooooooooi O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_113719952
Lief hé ?

Scheldekat vangt en castreert zwerfkatten, de echte wilde worden teruggezet en van onderdak en voedsel voorzien. Aangezien we inmiddels meer dan 150 katten onder beheer hebben is voedsel een grote kostenpost, toen ik las dat Zwerfkat in nood in Limburg met succes voedsel inzamelde bij supermarkten heb ik contact opgenomen want dat wilde ik ook voor Scheldekat.
Zaterdag is de allereerste Scheldekat voedselactie gehouden bij de Albert Heijn XL in Vlissingen.
Mensen konden voer kopen bij de AH en dat doneren aan de stand van de stichting in de hal.

Om de actie aan te kondigen hebben we affiches opgehangen bij de AH, een persbericht naar de lokale weekbladen gestuurd en is woordvoerster Renske op omroep Zeeland radio geweest.
De AH heeft 2000 blikken AH paté laten aanrukken zodat we voldoende voorraad zouden hebben en een actiekop met wasmiddel omgebouwd naar blikvoer. Wij hebben 's ochtends een stand opgezet met flyers, een collectebus en kratten voor het ingezamelde voer.

We begonnen om 10 uur en toen was het gelijk heel druk, Marcel sprak mensen aan bij de ingang en gaf ze een flyer, ik stond in de winkel bij het kattenvoer en vroeg mensen iets te doneren, Marleen en Renske bemanden de stand en Duncan zorgde dat het schap gevuld bleef, bracht volle kratten weg, etc. 's Middags kwamen er nog drie personen extra helpen.

We wilden de grens om te doneren zo laag mogelijk houden dus de blikken die we besteld hadden kostten 44 cent, en een traytje van twaalf blikken 5.24 euro. We waren blij met elk blikje, maar het was wel leuk dat veel mensen een heel traytje meenamen. Sommige mensen gingen zelf allerlei luxe voer uitzoeken, er waren twee oudere dames die een hele winkelwagen vol droogvoer kwamen brengen. Hoe dan ook, allemaal erg lief. Uieindelijk heb ik zelfs mensen die zeiden niet van katten te houden zo gek gekregen één of meerdere blikjes mee te nemen :D
Om 17 uur waren we allemaal behoorlijk de punt af maar bleek dat we bij elkaar meer dan 1000 euro aan voer ingezameld hadden, en in de donatiebus zat ook nog eens 275 euro *O* *O* *O*

Deze foto vond ik ook nog leuk, onze rockers Dunc en Marcel met een deel van de opbrengst. Mannen die van katten houden O+ *O* O+

pi_113730333
Wat goed! *O* *O* *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Manager PR/Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 21:31:14 #105
269689 crew  Viv
pi_113733704
Echt een super leuk nestje O+
en mooie opbrengst met die actie!
pi_113734682
Wat een mooie actie O+ en wat super leuk *O*
♥ scars make us who we are ♥
pi_113735058
Mooie actie!

Maar vooral volgen voor fotomodel Lava :D
pi_113735796
Superactie..!!! *O* En wat een smelt foto's weer van de poesjes en katertje en ruby.
  woensdag 4 juli 2012 @ 01:06:51 #109
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113745427
Kan me alleen maar bij alle eerdere posters aansluiten - WAUW! ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113800659
Het gaat gelukkig al beter nu ze wat groter zijn maar de afgelopen tijd leek het soms wel alsof er een bom ontploft was wanneer ik 's ochtends het kamertje in kwam, overal grit en meestal ook water/voer waar de kleintjes doorheen gebanjerd waren. Dan eerst maar even mandjes en kleedjes in de was gooien, de vloer aanvegen, voer en water verversen. Tijdens het vegen joeg Lava dan op de stoffer. Hier had ik hem even neergelegd en zat ze er gelijk bovenop;

Carmine;

Scarlett slaapt en Lava neemt een soort bevallige playboy-poezenpose aan :D ;

Hier had ik haar op haar buikje gekriebeld en bleef ze gewoon zo liggen wanneer ik mijn hand weghaalde;

Scarlett; :O

Ik heb het grut maandag voor het eerst een deel van de dag in de bijkeuken gelaten en dinsdag de deur permanent open gezet.

Klein katertje in een grotere kamer;

Het eerste wat de kittens in de bijkeuken ontdekten was het "flowerpower" speelgoed. Vooral Lava kan er geen genoeg van krijgen.

Moeder en zoon op verdere verkenning van hun nieuwe ruimte;

Ruby ontdekt de krabpaal (ze heeft een paar minuten zo staan nadenken)

Naar buiten kijken (helaas alleen uitzicht op de tuinmuur);

Flynn kwam even buurten, iedereen kwam even kijken wat die grote meneer nu met hun bak aan het doen was;

dEUS kwam later ook even kennismaken, dEUS is onze kleinste kat maar alsnog groter dan Ruby, Carmine vond het best spannend;

Lava kwam echt aanzetten met zo'n houding van "ik ben heus niet bang van jou, grote poes !"

Ruby stelt zich niet bezorgd en al helemaal niet agressief op als andere katten komen kijken. Ze vindt onze katten juist enorm interessant, wil graag kennismaken. Helaas voor haar krijgt ze meestal nog een blaas. dEUS is tot nu toe nog de vriendelijkste.

Toen Flynn eens aan het rondsnuffelen was heeft Scarlett hem uit speelsigheid in zijn staart gehapt. Hij schrok, draaide zich om en gaf haar een tik. Ik weet niet of hij haar nu ongelukkig raakte of dat het de schrik was maar ze zette al haar haren rechtop en begon keihard te blazen. Dat doet ze nu elke keer als één van onze katten haar benadert. Hopelijk raakt ze daar na een tijdje nog overheen.

Hier roept Ruby met een hoop prrr prrr haar kinderen bijeen om te komen drinken, de eerste avond moesten ze daarvoor nog mee naar hun vertrouwde kamertje;

Toen ik na een poosje om het hoekje gluurde zat ze Carmine zittend te zogen terwijl de zusjes aan het stoeien waren;

Nog wat later trof ik ze zo aan;

Het komt op de foto niet zo over maar het zag eruit alsof Carmine elk moment naar beneden kon storten;

Uiteindelijk was het Scarlett die er af viel;

O+ O+

Groepsfoto op de wasmand;

pi_113801516
Ze zijn echt extreem schattig O+

En die twee rode dames zijn ook wel een mooi duo zoals ze naast elkaar liggen O+ Wordt moeders inmiddels al iets minder bang tegenover mensen? Of zal ze toch als zwerfkat teruggeplaatst moeten worden?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_113803731
Ruby is redelijk ontspannen als ik bij haar zit en loopt zelf dicht langs me heen, maar wanneer ik ga lopen houdt ze me goed in de gaten en ik mag haar nog steeds niet aanraken. Zoals het nu gaat kunnen we het haar niet aandoen haar als huiskat te plaatsen.
Na haar castratie kan ze terug naar de achtertuin van de kapsalon waar ze elke dag eten krijgt.
Ik doe m'n best en blijf tegen beter weten in hopen dat er nog een knopje omgaat bij haar maar ik denk het dus eigenlijk niet.
pi_113809268
Wat een schatjes zijn het toch O+ Hoe lang blijven ze nog bij je?
pi_113812935
De mensen waar ze eerst zaten bleken een foutje gemaakt te hebben met de geboortedatum, ze waren geen 4 weken toen ik ze ophaalde maar 5 weken. Daar kwam ik achter toen ik met wat administratie voor de stichting bezig was en de datum vond dat ze gemeld zijn. Dat betekent dat ze morgen alweer 7 weken zijn. Met 10/11 weken mogen ze geplaatst worden.
Of anders zo lang ze nog geen baasjes hebben gevonden.
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:07:51 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_113815364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:18 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Het gaat gelukkig al beter nu ze wat groter zijn maar de afgelopen tijd leek het soms wel alsof er een bom ontploft was wanneer ik 's ochtends het kamertje in kwam, overal grit en meestal ook water/voer waar de kleintjes doorheen gebanjerd waren. Dan eerst maar even mandjes en kleedjes in de was gooien, de vloer aanvegen, voer en water verversen. Tijdens het vegen joeg Lava dan op de stoffer. Hier had ik hem even neergelegd en zat ze er gelijk bovenop;

[ afbeelding ]

Carmine;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Scarlett slaapt en Lava neemt een soort bevallige playboy-poezenpose aan :D ;

[ afbeelding ]

Hier had ik haar op haar buikje gekriebeld en bleef ze gewoon zo liggen wanneer ik mijn hand weghaalde;

[ afbeelding ]

Scarlett; :O

[ afbeelding ]

Ik heb het grut maandag voor het eerst een deel van de dag in de bijkeuken gelaten en dinsdag de deur permanent open gezet.

Klein katertje in een grotere kamer;

[ afbeelding ]

Het eerste wat de kittens in de bijkeuken ontdekten was het "flowerpower" speelgoed. Vooral Lava kan er geen genoeg van krijgen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Moeder en zoon op verdere verkenning van hun nieuwe ruimte;

[ afbeelding ]

Ruby ontdekt de krabpaal (ze heeft een paar minuten zo staan nadenken)

[ afbeelding ]

Naar buiten kijken (helaas alleen uitzicht op de tuinmuur);

[ afbeelding ]

Flynn kwam even buurten, iedereen kwam even kijken wat die grote meneer nu met hun bak aan het doen was;

[ afbeelding ]

dEUS kwam later ook even kennismaken, dEUS is onze kleinste kat maar alsnog groter dan Ruby, Carmine vond het best spannend;

[ afbeelding ]

Lava kwam echt aanzetten met zo'n houding van "ik ben heus niet bang van jou, grote poes !"

[ afbeelding ]

Ruby stelt zich niet bezorgd en al helemaal niet agressief op als andere katten komen kijken. Ze vindt onze katten juist enorm interessant, wil graag kennismaken. Helaas voor haar krijgt ze meestal nog een blaas. dEUS is tot nu toe nog de vriendelijkste.

Toen Flynn eens aan het rondsnuffelen was heeft Scarlett hem uit speelsigheid in zijn staart gehapt. Hij schrok, draaide zich om en gaf haar een tik. Ik weet niet of hij haar nu ongelukkig raakte of dat het de schrik was maar ze zette al haar haren rechtop en begon keihard te blazen. Dat doet ze nu elke keer als één van onze katten haar benadert. Hopelijk raakt ze daar na een tijdje nog overheen.

Hier roept Ruby met een hoop prrr prrr haar kinderen bijeen om te komen drinken, de eerste avond moesten ze daarvoor nog mee naar hun vertrouwde kamertje;

[ afbeelding ]

Toen ik na een poosje om het hoekje gluurde zat ze Carmine zittend te zogen terwijl de zusjes aan het stoeien waren;

[ afbeelding ]

Nog wat later trof ik ze zo aan;

[ afbeelding ]

Het komt op de foto niet zo over maar het zag eruit alsof Carmine elk moment naar beneden kon storten;

[ afbeelding ]

Uiteindelijk was het Scarlett die er af viel;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

O+ O+

[ afbeelding ]

Groepsfoto op de wasmand;

[ afbeelding ]
Leuke foto's en leuke kittens (de grote katten ook hoor :P ) *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Manager PR/Moderator donderdag 5 juli 2012 @ 21:19:41 #116
269689 crew  Viv
pi_113823396
O+ Dit nestje kan zo op zoetsappige Hallmark valentijnskaarten gezet worden! O+
pi_113828147
Playgirl Lava :D
En die groepsfoto's O+
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_113840873
Ik had gisteravond al even gekeken naar je update op mijn mobiel, maar ik moest even opnieuw kijken op de laptop.
Wat een heerlijkheid die foto's en wat bijzonder dat mams andere katten niet erg vindt, maar 'mensen' toch wel eng vindt.
Maar het ziet er allemaal weer heel lief, knuffelig en gezellig uit daar bij je!
pi_113856079
Er zijn alweer wat volwassen katten gevangen op de plek waar Ruby en haar kinders vandaan komen.
Ook zijn er twee kittens gevangen van de witte poes waar ik het eerder over gehad heb. Zij had ook nog een wit kitten, maar die was nu nergens te vinden. Moederpoes moet dus ook nog gevangen worden. Alle gastgezinnen zitten vol, dus waar ze heen moeten is sowieso nog even puzzelen, ze zitten nu bij de dierenarts.

Ruby en haar kroost hebben het prima naar hun zin in hun uitgebreide onderkomen.

Lava in het kaasblok;

Carmine was zus Scarlett aan het slopen;

Maar hij wil ons doen geloven dat hij een braaf katertje is die haar lief een wasbeurt geeft;

In de hangmat;

Scarlett is de zwaarste, niet zo gek want ze slaapt net iets meer dan de rest;

Carmine;

:D

Scarlett is gaan verliggen, maar slechts voor de helft;

De rest ligt nog in de mand _O-

Er wordt ook lekker melk gedronken in de hangmat;

Lava;

Carmine speelt met de dragonfly;

De dragonfly heeft ook de aandacht van mams getrokken, even later heeft ze herm 1 keertje gevangen;

pi_113861708
O+ Wat hebben ze het toch goed bij jullie.!! _O_
  vrijdag 6 juli 2012 @ 20:02:15 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_113864569
Leuke en lieve foto's weer *O*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_113864936
Haha Scarlett, hoe kan dat nou lekker liggen _O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_113866809
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:50 schreef mangalie het volgende:
O+ Wat hebben ze het toch goed bij jullie.!! _O_
Dit :Y
pi_113867581
Het is ook een bijzonder fotogenieke familie O+
pi_113962097
Het vrouwtje van Mila en Puk (Maya en Mascha) had leuke emails met foto's gestuurd.

Ze is gastouder en Maya vindt de kinderen erg leuk, ze knuffelt ermee en heeft zich zelfs een soort kunstje aangeleerd wat ze uithaalt als de kinderen iets te eten hebben; ze "bedelt" door op haar kontje te gaan zitten met haar voorpootjes omhoog.
Inmiddels is ze al wel 200 gram afgevallen en is ze helemaal getraind om bij etenstijd netjes te wachten tot haar eigen portie is afgewogen.

Mascha is ook al aan de oppaskinderen gewend en loopt beneden rond als ze er zijn.
Hier ligt ze op de bank;

Maya ook op de bank;

Ze mogen inmiddels ook allebei al in de tuin komen, vooral Maya vindt het geweldig. Mascha vindt het ook leuk maar als haar vrouwtje naar binnen gaat loopt ze snel mee.

Mascha vindt het schijnbaar leuk om over de vijver te struinen en dat ze dan af en toe natte pootjes krijgt lijkt haar niet te deren;

Maya;

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')