abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110904731
Jammer dat Maya en Mascha nog geen eigenaren hebben. En weer terug gebracht zijn. Gelukkig zijn ze nu wel weer helemaal blij bij jullie.
Die blik van Maya bij het afval. Dat heeft Maya ook wel goed bekeken, is toch ook haar tas. Staat pet's place op. :D
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_111969045
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 20:31 schreef L-E het volgende:
Wat zijn dat twee verschrikkelijk leuke poezen zeg! Ik ben oprecht onder de indruk van ze O+ Hier is wel ruimte voor een kat (of twee..) erbij maar onze dominante kater gaat vermoedelijk niet goed met de wat angstig aangelegde Mascha. Ik hoop echt dat ze een fijn (blijvend) huisje zullen vinden. :)
Bedankt, ze zijn ook echt heel leuk :Y Mascha is naar andere katten niet bang en heel sociaal, dat zou waarschijnlijk niet eens een probleem zijn, maar Maya wil ook graag de baas zijn en het mooiste zou zijn als ze ergens heen kunnen zonder andere katten (en zonder honden of kinderen) waar zij lekker de koningin van het huis kan zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:39 schreef Chell het volgende:
Oooh... wat zijn Maya en Mascha leuk! O+ Hier is ook ruimte voor een kat (of twee :p) erbij, maar er loopt hier ook nog een hele bijdehandte Heilige Birmaan rond, ik weet niet of dat goed zou gaan.

En tis ook wat snel, ik moet eerst nog wennen aan het feit dat mijn andere kat er niet meer is (sinds donderdag pas)

Maar ik ben wel een beetje verliefd! Mascha doet me qua uiterlijk heel erg denken aan Mischa, mijn eerste kat. En dan ook nog eens bijna dezelfde naam :D
Wat naar van je kat, sterkte. Wel toevallig van die naam ja.

Na meer dan een maand wordt het echt hoog tijd voor een update :@ ;

Maya en Mascha zijn nog steeds bij ons, ze hebben al wel een keertje visite gehad en dat ging op zich heel goed, Maya vindt visite wel leuk en Mascha kwam na een half uurtje vanzelf onder de bank vandaan om snoepjes aan te pakken van die mevrouw en ze heeft zich ook laten aaien. We hebben tijdens het bezoek benadrukt dat we echt een huis voor altijd zoeken en dat ze er dus eerst goed over na moest denken of ze de meiden een goed blijvend thuis kon geven, zowel financieel als qua huisvesting, tijd etc. Na de visite hebben Duncan en ik overlegd en we hadden er allebei toch niet helemaal een goed gevoel over. Daarna kregen we een mailtje dat die mevrouw erover nagedacht had maar dat ze het toch maar niet ging doen omdat ze schuldsanering had aangevraagd. Nou gelukkig dan maar dat ze zo eerlijk was naar ons en zichzelf.

De stichting wordt momenteel alweer overspoeld met kittens maar ik hoop dat er nog leuke mensen zijn die twee lieve dames van negen maanden willen adopteren ipv die kleintjes.

Maya was op het vorige adres helaas 300 gram aangekomen en we hebben het er nog niet af gekregen. We zijn in elk geval blij dat ze niet aankomt. In haar zoektocht naar aanvulling op haar dieet blijft de vuilnisbak vreselijk interessant, op deze foto zat ze lege chipszakjes uit de iets te volle vuilnisbak te pulken. Mascha zit erbij om te leren van de prof :D ;

Van de week zaten er tot grote fascinatie van de katten een jonge merel die nog niet konden vliegen in de tuin;

Nadat ik de foto van het vogeltje had gemaakt draaide ik me om en zag ik deze twee verwijtende koppen achter het keukenraam;

Kleine kadee Maya weegt inmiddels meer dan dEUS (die bestaat voornamelijk uit pluishaar) en vindt het eigenlijk nét iets te leuk om hem te plagen.

Even checken wie er aan hem zat;

Zoals altijd zoekt Flynn toch het meeste contact met de opvangers, maar Mimosa en Ernesto gaan ook goed met hen om, er kan regelmatig een lik over een kopje vanaf.
Maar het meeste hebben ze toch aan elkaar;

Van de week zat Maya in mijn tas met schoonmaakspullen te rommelen en begon de radiatorborstel uitgebreid kopjes te geven;

Wat uitmondde in een gevecht met de borstel. Flynn kwam erbij zitten om te kijken wat die gekke poes nu weer aan het uitspoken was;

Hier viel Maya's begerig oog op de speelgoedmuis van Flynn ;

Even in positie gaan zitten om de muis te stelen;

Een splitsecond na deze foto gaf Flynn haar een pets op haar poot want hij liet z'n muis niet zomaar afpakken;

Mimosa zat in een papieren zak en voelde er niets voor om hem aan Mascha af te staan;

Nadat Mimosa eruit ging was Maya er als de kippen bij er in te kruipen;

Nog een portretje van Mascha;

En eentje van Maya;

Manager PR/Moderator donderdag 24 mei 2012 @ 22:19:40 #53
269689 crew  Viv
pi_111993745
Leuke update! *O* wel jammer dat Maya en Mascha nog geen plekje gevonden hebben.
pi_112005365
Misschien een rare vraag, en geheel niet negatief bedoeld want vind het fantastisch wat jullie allemaal doen, maar is het realistisch dat deze lieve poezen geadopteerd zullen worden komende tijd? Ik heb altijd zo'n gevoel dat mensen altijd meer focussen op kittens, en gezien de tijd (en de vele topics hier) stroomt dat aantal ook alweer over! Wat doen jullie anders?
pi_112005548
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 04:29 schreef Ansu het volgende:
Misschien een rare vraag, en geheel niet negatief bedoeld want vind het fantastisch wat jullie allemaal doen, maar is het realistisch dat deze lieve poezen geadopteerd zullen worden komende tijd? Ik heb altijd zo'n gevoel dat mensen altijd meer focussen op kittens, en gezien de tijd (en de vele topics hier) stroomt dat aantal ook alweer over! Wat doen jullie anders?
Gelukkig zijn er altijd mensen die juist geen kittens willen, maar nu er weer volop kittens zijn is de kans 2 poezen van 9 maanden te plaatsen wel kleiner dan in de winter toen de mensen weinig te kiezen hadden. Voor de stichting zou het ook fijn zijn als de dames geplaatst werden want dan hebben wij weer plek om kittens op te vangen, maar ze zitten gewoon niet op de schopstoel, ze mogen blijven tot we een goed adres gevonden hebben.
pi_112128204
Maya en Mascha krijgen woensdagavond visite van een potentieel baasje zonder honden, katten of kinderen. Duimen jullie mee voor een klik ?

Mijn moeder kwam bij me eten, ik was aan het koken en Mascha zat daarbij op de "bar", ze zit daar graag om toezicht te houden wanneer ik aan het aanrecht bezig ben. Ik had een theedoek gebruikt en toen ik hem terug wilde hangen besloot Mascha dat zij hem wel vast zou houden voor me, kijk haar eens serieus haar taak uitoefenen;

Toen mijn moeder binnenkwam verdween ze zoals altijd onder de bank maar na vijf minuten kwam ze al spelen;

Gisteren hebben we een vriendin op visite gehad maar toen bleef Mascha stug onder de bank zitten. Het ging toch al een beetje raar, Flynn is helemaal uitgeflipt tegen die vriendin, geen idee waarom, het enige wat ik kon bedenken was dat ze krakende slippers aan had of dat ze flink zwanger is, misschien rook dat vreemd ofzo ? Anyway, onze eigen katten gingen uit zichzelf boven zitten, Flynn hebben we boven moeten opsluiten omdat hij ging gillen, blazen en wilde aanvallen, Mascha bleef onder de bank zitten, alleen Maya deed normaal, die is naast haar gaan liggen op de bank.

Maya poseert even;

Stichting Dierenhulp heeft een flinke hoeveelheid voer geschonken aan Stichting Scheldekat, er is hier ook wat gebracht om voor de opvangers te gebruiken. Dat kon natuurlijk rekenen op warme belangstelling van vooral Maya (die al strategisch in de tas is gaan zitten waar het voer in ging :B )

Vanochtend hoorde ik Flynn mopperen, toen ik ging kijken bleken hij en Maya allebei in de zonnestraal in de keuken te willen liggen. Maya zat aan zijn staart te rotzooien.

Toen draaide hij zich om en ging ze aan zijn poten friemelen;

Zo kreeg ze uiteindelijk haar zin;

Maar verder vindt hij haar wel lief hoor;

pi_112172346
Ik heb net je hele topic gelezen en ben echt verlief geworden op Maya en Mascha. Als ik in Nederland zou wonen zou ik meteen een PM gestuurd hebben voor een afspraak O+

Ik houd echt van beestjes met een sterk dominant karakter, vind het echt jammer. Hoop dat ze een super leuk huisje krijgen.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_112177584
Ik duim heeeeel hard voor een klik ^O^
pi_112338469
Is er geen klik geweest woensdag? ;(
pi_112373736
Nee, met die mevrouw van woensdag is het niks geworden, ze vond Maya en Mascha erg leuk maar ze wilde de dames buiten gaan laten en zag dan uiteindelijk toch teveel beren op de weg wat betreft het niet aan laten komen van Maya.
Maar...vandaag komt er een stel uit Hilversum, als het een klik is dan gaan we gelijk mee om ze weg te brengen.
pi_112373820
Jammer dat het niet gelukt is woensdag, maar hopelijk komt vandaag dan toch het huisje voor altijd voor de dames!
pi_112376552
Ik duim weer mee voor jullie!!
pi_112465912
En en en? *O*
pi_112502742
*O* *O* *O*

Zoals jullie kunnen lezen hebben de dames dus eergisteren visite gehad en aangezien het allemaal goed liep zijn we daarna met z'n allen naar Hilversum gegaan. Mascha ging vorige keer makkelijk in een reismandje en was ook heel rustig in de auto maar dit keer probeerde ze zich te verstoppen toen ze de reismand zag en in de auto lag ze er maar zielig bij. Gelukkig had ze haar vriendinnetje naast zich die haar tijdens de reis af en toe lief over haar kopje waste O+

Mascha is omgedoopt tot Puk en Maya tot Mila. De dames kregen een mooie zolderkamer om eerst in te wennen, Maya/Mila ging gelijk op onderzoek uit en probeerde toen we weggingen als vanzelfsprekend de kamer mee uit te lopen om ook de rest van het huis te gaan bekijken :D Mascha/Puk verstopte zich, maar dat hadden we ook wel verwacht.
We hebben ook hun nieuwe huisgenoot Toeter gezien, een blacktabby blotched poesje met een prachtige diepe kleur, ze leek bijna wel een gemarmerd Bengaaltje. Maar goed, aardige baasjes, leuk huis met zo te zien een fijne tuin, we zijn echt met een goed gevoel weer naar huis gegaan, terwijl we het van tevoren wel een beetje moeilijk hebben gehad hoor ;)

En nu krijg ik dus al hele fijne berichten. Mascha is vanavond zelfs al uit zichzelf OP SCHOOT GEWEEST :o *O* bij haar nieuwe vrouwtje die me daar gelijk een opgetogen email over stuurde :D Maya moet af en toe de kamer uit om Mascha rustig te laten eten want dat deed ze vanwege de spanning nog niet zo goed, ze heeft het huis al een beetje verkend en al gegluurd naar Toeter. Dan doet ze blijkbaar heel stoer om daarna snel weg te lopen, de kleine bazige bluffer dat ze is :')

Ik heb de laatste foto's die ik nog had even uitgezocht.

Mascha vol overgave aan het spelen met een ballenbaan;

Maya wil ook meedoen;

Maar dan moet Mascha toch eerst de bal loslaten;

Maya op de vensterbank (aangezien ons huis aan de voorkant direct aan de straat grenst is het net een beetje alsof ze in de etalage ligt);

Maar ze is daar gewoon om naar de vogels op het grasveld te kijken;

Ein-de-lijk haar grappige snorharen die eigenwijs omhoog staan goed kunnen vastleggen;

Niet scherp maar wel leuk;

Mascha met alleen haar bips in de etalage;

Mascha probeerde de druiven uit m'n fruitsalade te pikken om ermee te kunnen voetballen;

Duncan aan het multitasken; TV kijken, Flynn aaien en met Maya en Mascha dragonflyen;

Mascha had het grootst deel van de tijd de dragonfly bij zich gehad dus nu komt Maya hem opeisen:

OK, dan geeft hij hem wel;

Mascha had de dragonfly weer terug;

Ha, nomnomnom !

Maya is niet helemaal te spreken over deze gang van zaken;

Nee, haar koppie spreekt boekdelen;

Er zaten nog twee hele schattige kittens bij iemand anders van de stichting in de vooropvang, die zouden maandag naar ons komen. Maar ze zijn zó schattig dat het tijdelijke gastgezin ze niet kwijt wilde :D Dus wij zijn nu eventjes kittenloos en dat is ook wel lekker. Het kan ook zomaar weer over zijn, we weten nog kittens te lopen die nog gevangen gaan worden.
pi_112514517
Eindelijk!
*O*
pi_112514706
Ja, en ik ben echt superblij. Vanochtend kreeg ik alweer een email dat Mascha/Puk zo lief is en steeds wil kroelen en dat Maya/Mila kennis heeft gemaakt met één van haar oppaskindjes en daar kopjes aan heeft lopen geven O+ Die klein bolle ziet zeker liga's en fruithapjes in haar toekomst :Y)
pi_112515370
Wat ontzettend fijn dat de dames eindelijk een huisje hebben en wat voor 1! *O*
pi_112519877
Leuk topic! O+

En Puk is natuurlijk al een goede naam, dus dat moeten wel goede baasjes zijn :Y

;)
  Manager PR/Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 23:10:15 #69
269689 crew  Viv
pi_112547570
Hoera! *O* En wat een mooie laatste foto's, die ogen! O+
pi_112556788
Wat geweldig! *O*

Klinkt alsof ze een superhuisje hebben gevonden! O+
pi_112558904
Inderdaad, hele fijne enthousiaste berichten van de nieuwe baasjes, en bij jou 'straalt' het er ook wel af dat je er een goed gevoel bij hebt... Eindelijk rust voor de dames! O+
pi_113310619
We hebben drie weekjes geen opvangers gehad, ik zou eigenlijk kittens krijgen van een witte moederpoes uit Krabbendijke maar de kittens zitten bij een groentehandel tussen allemaal pallets etc en we krijgen ze niet te pakken. Hopelijk gaan ze binnenkort een beetje meer aan de wandel. Moederpoes heb ik gisteren gezien, het adres wat haar voert gaat deze week op vakantie maar de week daarna gaat er weer extra geprobeerd worden de kittens te pakken te krijgen zodat ze daarna gevangen kan worden want haar oorpuntjes zien er wat vreemd uit. Waarschijnlijk een beginstadium van de oorkanker (zwarte "korsten") die je vaker ziet bij witte katten omdat ze zo snel en vaak verbranden in de zon.

De mensen die op vakantie gaan hadden zelf een zwerfpoes met kittens opgevangen. Omdat zij vandaag vertrokken gingen we gisteren het gezin ophalen en vang ik ze verder op.

Moederpoes is 4 weken geleden op een tuinstoel in hun achtertuin bevallen, die meneer had er vanuit de keuken foto's van gemaakt;

Er zijn 6 kittens geboren, twee rode poesjes, twee roodwitte katertjes, een blacktortie met wit (lapje) en eentje zonder (schildpadje).

Na de bevalling is de moeder gevangen en hebben ze haar met haar kittens in een bench in hun kapsalon gezet;

Helaas zijn de drie kleinste kittens, de twee tortie poesjes en een roodwit katertje, later overleden.

Onder de link een foto van de drie kittens na overlijden;
http://i463.photobucket.c(...)%206-12/IMG_5497.jpg

Een rode poes kan alleen rode katers voortbrengen, de kleur van de poesjes zal een combinatie zijn van de kleur van de moeder en de vader. Rode poes x rode kater geeft alleen rode poezekittens, Rode poes x zwarte kater geeft alleen tortie poezekittens.
Hoe kan het dan dat er in dit nestje zowel rode als tortie poesjes zitten ? Bij katten is het mogelijk dat een nest meerdere vaders heeft. Moeder is waarschijnlijk eerst gedekt door de plaatselijke topkater Garfield (hij heeft zijn nootjes inmiddels moeten inleveren bij de dierenarts :) ) en later door een zwarte kater.
We hebben gisteren een zwarte kater met een klein beetje wit gezien die we nog niet hebben gevangen en gecastreerd, die zou het heel goed geweest kunnen zijn. Die moeten we dus ook nog vangen.

Moeder met de drie overgebleven kleintjes in de bench in de kapsalon;

Later is de bench verhuisd naar een schuurtje zodat ze wat rustiger zaten. Hier begonnen de kittens te lopen:

Het roodwitje is dus een katertje en de twee geheel rode kittens zijn poesjes;

Inmiddels zitten ze dus bij mij thuis, in het toilet. De kittenkamer is te groot voor zulke kleine kittens en zo'n wilde moeder. De kittens hebben hun moeder nog nodig maar ik vind het wel een beetje zielig voor haar, ze is best bang ineens in een nieuwe omgeving. Maar als we haar nu lieten castreren konden we haar nog niet terugzetten omdat die mensen met vakantie zijn. Hopelijk went ze snel wat meer zodat ze eventueel ook in de kittenkamer kan. De kittens zullen sowieso aan leven in huis blootgesteld moeten worden.
Ze zien er gezond uit, alleen wat vuiltjes aan hun neusjes die ik nog moet weghalen. Ze zitten allemaal ruim boven de 500 gram.

We hebben de moederpoes Ruby genoemd, het katertje Carmine (karmijnrood), het lichtste poesje Scarlett en het donkerste (blotched/gemarmerde) poesje Lava.

Ruby in het krabpaaltje met Lava en Carmine op een hoopje ernaast;

Scarlett;

Lava

Carmine;

Scarlett blaast soms nog een beetje maar andere keren mag ik haar aaien, draait ze op haar rugje zodat ik haar buikje kan kriebelen en spint ze. Carmine lijkt de voorlijkste te zijn maar ook het moederskindje. Scarlett en Carmine heb ik allebei al wat babybrokjes zien eten. Lava lijkt nog niet geïnteresseerd in eten.
De kattenbak snappen ze ook nog niet dus ik heb alweer een mandje voor in de was.

Lava; "huuu, een broek !" :D

Aan het einde laat Lava even zien dat je als kitten alles moet uittesten;

pi_113311125
Allemaal rooie katjes O+
Leuke naam Lava. En ook een mooie kleur rood. Moederpoes is ook een mooie zeg!
Sneu van de overleden kleintjes.

Hopelijk vangen jullie de katers zodat ze gecastreerd kunnen worden.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_113311231
Rode poesjes! O+
pi_113311628
Wat een prachtige kittens! En wat een mooie gewichtjes! Ze zijn nog maar 4 weken (toch?) en 2 al zwaarder dan mijn kittens haha. Moeder heeft slagroom :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')