Ze ligt ook eigenlijk nooit gewoon op haar buik, meestal op haar zij. Voor de rest stuitert ze vrolijk door het huis maar de buik zit af en toe dus wel in de weg. Ik kan hem er echt wel af kijken, want het is uiteindelijk toch niet normaal. Ze blijft onder controle van de dierenarts staan en als hij nog steeds niet weg gaat zal weer verder onderzocht worden waar het aan ligt. Ze kan niet gecastreerd en geplaatst worden tot ze in orde is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 11:35 schreef Mry het volgende:
Leuke update weer!![]()
Ik vind vooral die foto's van Maya in het mandje super schattig. Hopelijk komt ze nog van die dikke buik af want het lijkt me erg oncomfortabel.
Een Janus kop...quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
En zo vallen ze dan op een hoopje in slaap;
[ afbeelding ]
Volgens mij is Maya al wat afgevallen dus haar dieet lijkt wel goed te gaan, alleen vandaag niet. Toen ik vanochtend in de keuken kwam bleek dat m'n man na het voeren de rest Maya's dagportie voer op het aanrecht had laten staan, en nu was het allemaal op. Dus alles wat ze vanavond nog krijgt is extra.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:25 schreef Cwen het volgende:
Wat een mooie tieners allemaal! Ik moest wel even lachen om Maya's dikke buik... Blijkbaar is ze net als onze Amy: alleen maar vetopslag op haar buik. Als je amy van boven ziet, is het en mooi slank poesje met zelfs een taille (en dat wil wat zeggen voor een Brit!) maar als ze gaat zitten og liggen... Ahum, vloer dweilen, anyone?
ter geruststelling: bij Amy krijgen we het eraf met de helft van het voer dat ze eerst kreeg. het is alleen wel lastig uitleggen dat je het doet voor haar bestwil, ja...
En dan gelijk op de uitgang liggenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:44 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
En dan lekker met Mascha spelen, maar soms lopen de dingen niet helemaal zoals je had verwacht en dan komt ineens Ernesto langs![]()
Wij willen als iedereen geplaatst is graag even een rustpauze houden, dus ik hoop dat de stortvloed kittens niet al te vroeg komt dit jaarquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:46 schreef Oognip het volgende:
Wat een lieve foto's
Maar het wordt nu wel hoog tijd dat ze allemaal een blijvend huisje krijgen zeg!helemaal voordat al die kleine kittens weer worden geboren...
Helaas niet. Gisteren sprak ik een vriendin van ons die ook opvangt voor de stichting en zij had misschien nog een leuk adres (bij iemand die we via haar ook kennen), dus ik hoop dat diegene contact met ons opneemt. En anders vinden we wel iemand anders voor hem, voorheen ook genoeg aanvragen gehad voor hem alleen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:42 schreef BlueEyes het volgende:
En?
Hebben de nieuwe baasjes van Tony ook besloten Robin erbij te nemen?
Wij vinden het ook echt leuk, zeker omdat het bij iemand is die we viavia kennen, zaterdag gaan we naar een verjaardagsfeestje dus dan zullen we wel in persoon horen hoe het gaat, dan hoor je toch sneller iets dan wanneer mensen steeds moeten mailen.quote:Op maandag 12 maart 2012 15:45 schreef Sweetpea8472 het volgende:
Goed te horen dat Robin (Boes) ook goed terecht is gekomen!
En Maya is echt een deugniet, dat straalt er gewoon vanaf! (is er ook een met standaard een glimlach om haar lippen!)
Foto's van de tuinafzetting;quote:Zo ff een kleine update
Kan alleen maar zeggen ze zijn de leukste katjes ter wereld
Het gaat goed met Floortje & Gijsje....ze groeien (te) goed), eten (te) goed, spelen erg leuk saampjes maar ook met ons.
In februari zijn ze geholpen...dus konden ze daarna veilig naar buiten.
Tuin is afgezet.....vliegen dus door de gehele tuin heen.
Het gaat gewoon lekker...en daar zijn wij heel blij mee!!
Bedankt, ze zijn ook echt heel leukquote:Op donderdag 26 april 2012 20:31 schreef L-E het volgende:
Wat zijn dat twee verschrikkelijk leuke poezen zeg! Ik ben oprecht onder de indruk van zeHier is wel ruimte voor een kat (of twee..) erbij maar onze dominante kater gaat vermoedelijk niet goed met de wat angstig aangelegde Mascha. Ik hoop echt dat ze een fijn (blijvend) huisje zullen vinden.
Wat naar van je kat, sterkte. Wel toevallig van die naam ja.quote:Op zaterdag 28 april 2012 14:39 schreef Chell het volgende:
Oooh... wat zijn Maya en Mascha leuk!Hier is ook ruimte voor een kat (of twee :p) erbij, maar er loopt hier ook nog een hele bijdehandte Heilige Birmaan rond, ik weet niet of dat goed zou gaan.
En tis ook wat snel, ik moet eerst nog wennen aan het feit dat mijn andere kat er niet meer is (sinds donderdag pas)
Maar ik ben wel een beetje verliefd! Mascha doet me qua uiterlijk heel erg denken aan Mischa, mijn eerste kat. En dan ook nog eens bijna dezelfde naam
Gelukkig zijn er altijd mensen die juist geen kittens willen, maar nu er weer volop kittens zijn is de kans 2 poezen van 9 maanden te plaatsen wel kleiner dan in de winter toen de mensen weinig te kiezen hadden. Voor de stichting zou het ook fijn zijn als de dames geplaatst werden want dan hebben wij weer plek om kittens op te vangen, maar ze zitten gewoon niet op de schopstoel, ze mogen blijven tot we een goed adres gevonden hebben.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 04:29 schreef Ansu het volgende:
Misschien een rare vraag, en geheel niet negatief bedoeld want vind het fantastisch wat jullie allemaal doen, maar is het realistisch dat deze lieve poezen geadopteerd zullen worden komende tijd? Ik heb altijd zo'n gevoel dat mensen altijd meer focussen op kittens, en gezien de tijd (en de vele topics hier) stroomt dat aantal ook alweer over! Wat doen jullie anders?
Mama heeft inderdaad goed voor ze gezorgd. Ze zijn nu vier weken en 2 dagen, geboren op 25 mei, Lava is de oudste, die is geboren om 17 uur. Voorheen alleen moederloze kittens gehad, dit is de eerste keer dat ik het zo precies weetquote:Op zondag 24 juni 2012 14:12 schreef Oognip het volgende:
Wat een prachtige kittens! En wat een mooie gewichtjes! Ze zijn nog maar 4 weken (toch?) en 2 al zwaarder dan mijn kittens haha. Moeder heeft slagroom
Dat is ook wel een keer leuk! Ga je de moederpoes ook in de ruimtes laten waar je eigen katten komen? Of gaat ze terug zodra ze gecastreerd is?quote:Op zondag 24 juni 2012 14:42 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Mama heeft inderdaad goed voor ze gezorgd. Ze zijn nu vier weken en 2 dagen, geboren op 25 mei, Lava is de oudste, die is geboren om 17 uur. Voorheen alleen moederloze kittens gehad, dit is de eerste keer dat ik het zo precies weet
En zwaarder dan de mijne met 4 weken.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:12 schreef Oognip het volgende:
Wat een prachtige kittens! En wat een mooie gewichtjes! Ze zijn nog maar 4 weken (toch?) en 2 al zwaarder dan mijn kittens haha. Moeder heeft slagroom
Het lijkt me vooralsnog voor alle partijen fijner om Ruby apart te houden. De kittens willen we sowieso als ze wat ouder zijn aan de rest van het huis en de andere katten laten wennen.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is ook wel een keer leuk! Ga je de moederpoes ook in de ruimtes laten waar je eigen katten komen? Of gaat ze terug zodra ze gecastreerd is?
Bij een tamme moeder is dat aan te bevelen, bij een wilde moeder kan het zijn dat de kittens haar (nadelige) gedrag over gaan nemen en dan is het beter ze eerder te scheiden.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:30 schreef mangalie het volgende:
Laat je de kittens ook 13 weken bij hun moeder? Of is dit te lang in deze situatie?
Na terugkijken vind ik het ietsje minder grappigquote:
Waarschijnlijk is het gebeurd omdat de waterbak in de bench was omgevallen en de mand alle vocht had opgezogen waardoor de kittens een flinke tijd in een drijfnatte mand gelegen hebben en onderkoeld zijn geraaktquote:Op zondag 24 juni 2012 20:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En zwaarder dan de mijne met 4 weken.![]()
Mooie poesjes zeg.Enig idee waarom de andere kittens overleden zijn? Dat is zo te zien heel kort na de bevalling gebeurd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |