abonnement Unibet Coolblue
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 december 2012 @ 18:44:43 #51
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120116634
Oh, nu ik toch bezig ben, dit weekend was er ook de eerste wedstrijd in de Continental Cup van dit seizoen (een niveau onder de World Cup), in Almaty.

De eerste wedstrijd werd met overmacht gewonnen door de Oostenrijker Stefan Kraft, voor de Pool Muranka, en de Oostenrijker Zauner.
Verder opvallend: Sklett slechts 47e, vorig seizoen was hij nog vrij regelmatig in de finaleronde van de World Cup te vinden.

Martin Schmitt eindigt op de 26e plaats door een val in de tweede ronde, zonder die val was hij waarschijnlijk zo rond de 4e-5e plek uitgekomen. Erg belangrijk dat hij presteert, hij hoopt zich via de Continental Cup in de nationale groep te springen voor de eerste 2 wedstrijden in de Vierschansentournee (eerste 2 wedstrijden zijn in Duitsland, waardoor er meer Duitsers, de nationale groep, mogen starten). Lukt hem dat niet, of lukt het hem wel en faalt hij daar, dan stopt hij vrijwel zeker met schansspringen ;(
De andere Duitser die zich via de COC weer in het A-team hoopt te springen is Mechler, hij sprong erg goed vandaag, derde na de eerste ronde, maar werd gediskwalificeerd vanwege zijn pak.

Vandaag werd de tweede wedstrijd ook gewonnen door Kraft, weliswaar met een minder grote voorsprong. De hele top-5 was overigens exact hetzelfde als gisteren, met achter de winnaar Muranka, Zauner, Svendsen en Ingvaldsen.
Mechler werd vandaag 7e, Schmitt leek nog last van de val te hebben, probeerde het wel, maar eindigde op de 31e plaats. Sklett werd gediskwalificeerd.

De volgende twee wedstrijden zijn volgend weekend in het Finse Lahti.
Dan staan overigens ook de eerste 2 wedstrijden in de FIS-Cup (nog een niveau lager) op het programma, dat meld ik hier even omdat daar waarschijnlijk Nederlanders aan mee gaan doen, hoewel volgens mij nog niet helemaal bekend is wie precies.
Ik zou denken aan de beste springers die we hebben, Ruben de Wit, Lars Antonissen en Oldrik van der Aalst, maar als daar meer informatie over is laat ik het weten ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 december 2012 @ 18:45:43 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120116670
Overigens vraag ik me ernstig af of er überhaupt wel een beetje gelezen (en vooral gepost) gaat worden in dit topic, maar ik ga in elk geval mijn best doen om er een beetje leven in te gooien :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 december 2012 @ 18:46:41 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120116701
Ik lees het sowieso ;)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 9 december 2012 @ 19:00:59 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120117189
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:46 schreef borisz het volgende:
Ik lees het sowieso ;)
Mooi, dan doe ik het in elk geval niet voor helemaal niemand :D

Hoewel ik het ook gewoon leuk vind om er wat over te schrijven, ik kijk het sowieso altijd en eigenlijk zorg ik ook altijd dat ik op de hoogte ben van het nieuws.
Vanaf dit seizoen ga ik de Nederlanders ook beter volgen ^O^

Overigens een aanvulling op de Nederlanders:
Antonissen, De Wit en Van der Aalst zijn er bij de FIS-Cup in Winterberg inderdaad bij, zo hebben ze gezegd.
Als alles volgens plan verloopt stapt Lara Thomae volgend weekend in Ramsau in bij de World Cup, dat zou goed nieuws zijn dus :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120155277
Van kinds af aan ben ik al een liefhebber van skispringen, ik ben dan nog wel niet zo oud maar het is een sport die ik zeker niet laat schieten als het op tv wordt uitgezonden.

Ik begon met kijken gedurende de gouden tijden van Hannawald, Goldberger en Ahonen. Deze ging langzaam over in de dominantie van de Oostenrijkers tot dit seizoen eigenlijk waar het er naar uitziet dat Duitsland een serieuze bedreiging gaat vormen voor de Oostenrijkers. Met Freund, Wellinger, Freitag en Wank/Neumayer hebben ze op dit moment een ijzersterk team die het de Oostenrijkers echt lastig gaan maken.

Sinds een tweetal jaren hebben we dan die windcorrectie, iets wat ik toch wel heel intressant vindt. Je kan zo pas echt een sprong op waarde schatten. Springt iemand met rugwind toch vlak bij de verste afstand dan weet je dat hij die sprong gewoon perfect heeft uitgevoerd. Bij iemand die dan met veel wind van onder gesprongen heeft blijft het dan altijd de vraag of het echt een goede sprong is geweest. Dat is nu mooi te zien met die windfactor, een perfect instrument denk ik zo. Al denk ik wel dat wanneer je met veel wind van onder een hele grote afstand springt dat die correctie dan nog te laag is, want het geeft gewoon zo veel meer voordeel.

Ik ga der in elk geval elk weekend weer even voor zitten!
pi_120155504
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef xander17100 het volgende:
Van kinds af aan ben ik al een liefhebber van skispringen, ik ben dan nog wel niet zo oud maar het is een sport die ik zeker niet laat schieten als het op tv wordt uitgezonden.

Ik begon met kijken gedurende de gouden tijden van Hannawald, Goldberger en Ahonen. Deze ging langzaam over in de dominantie van de Oostenrijkers tot dit seizoen eigenlijk waar het er naar uitziet dat Duitsland een serieuze bedreiging gaat vormen voor de Oostenrijkers. Met Freund, Wellinger, Freitag en Wank/Neumayer hebben ze op dit moment een ijzersterk team die het de Oostenrijkers echt lastig gaan maken.

Sinds een tweetal jaren hebben we dan die windcorrectie, iets wat ik toch wel heel intressant vindt. Je kan zo pas echt een sprong op waarde schatten. Springt iemand met rugwind toch vlak bij de verste afstand dan weet je dat hij die sprong gewoon perfect heeft uitgevoerd. Bij iemand die dan met veel wind van onder gesprongen heeft blijft het dan altijd de vraag of het echt een goede sprong is geweest. Dat is nu mooi te zien met die windfactor, een perfect instrument denk ik zo. Al denk ik wel dat wanneer je met veel wind van onder een hele grote afstand springt dat die correctie dan nog te laag is, want het geeft gewoon zo veel meer voordeel.

Ik ga der in elk geval elk weekend weer even voor zitten!
Vind het altijd wel een leuke sport om te volgen, maar zal er zeker niet voor thuis blijven. De eerste herinnering die ik heb is tijdens de Olympische Spelen van Nagano met de tranen van Harada. En volgens mij een jaar daarna de wereldrecordsprong van Schmitt op Planica waar die vervolgens de landing verpestte.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 18:11:51 #57
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120157455
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef xander17100 het volgende:
Van kinds af aan ben ik al een liefhebber van skispringen, ik ben dan nog wel niet zo oud maar het is een sport die ik zeker niet laat schieten als het op tv wordt uitgezonden.

Ik begon met kijken gedurende de gouden tijden van Hannawald, Goldberger en Ahonen. Deze ging langzaam over in de dominantie van de Oostenrijkers tot dit seizoen eigenlijk waar het er naar uitziet dat Duitsland een serieuze bedreiging gaat vormen voor de Oostenrijkers. Met Freund, Wellinger, Freitag en Wank/Neumayer hebben ze op dit moment een ijzersterk team die het de Oostenrijkers echt lastig gaan maken.

Sinds een tweetal jaren hebben we dan die windcorrectie, iets wat ik toch wel heel intressant vindt. Je kan zo pas echt een sprong op waarde schatten. Springt iemand met rugwind toch vlak bij de verste afstand dan weet je dat hij die sprong gewoon perfect heeft uitgevoerd. Bij iemand die dan met veel wind van onder gesprongen heeft blijft het dan altijd de vraag of het echt een goede sprong is geweest. Dat is nu mooi te zien met die windfactor, een perfect instrument denk ik zo. Al denk ik wel dat wanneer je met veel wind van onder een hele grote afstand springt dat die correctie dan nog te laag is, want het geeft gewoon zo veel meer voordeel.

Ik ga der in elk geval elk weekend weer even voor zitten!
Leuk dat er nog iemand is die het elk weekend kijkt *O*

Opvallend inderdaad dat de Duitsers zo sterk zijn tot nu toe, en dan is Mechler er nog niet eens bij, Freitag begint pas langzaam op gang te komen en Bodmer kan ook nog wel terug gaan keren en het in elk geval beter doen dan Queck :)

Ik ben verder een beetje fan van Fannemel, sinds zijn doorbraak in Sapporo vorig seizoen, en vooral ook vanwege zijn bijna-WR bij het WK skivliegen in Vikersund dit jaar, waar ik bij was _O_


Van hoe het tot wat jaren geleden ging allemaal ben ik minder op de hoogte, toen keek ik het niet zo vaak als nu, Ahonen, Wildhözl en Goldberger heb ik wel zien springen, maar echte herinneringen heb ik daar niet bij.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120160554
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:12 schreef xander17100 het volgende:
Van kinds af aan ben ik al een liefhebber van skispringen, ik ben dan nog wel niet zo oud maar het is een sport die ik zeker niet laat schieten als het op tv wordt uitgezonden.

Ik begon met kijken gedurende de gouden tijden van Hannawald, Goldberger en Ahonen. Deze ging langzaam over in de dominantie van de Oostenrijkers tot dit seizoen eigenlijk waar het er naar uitziet dat Duitsland een serieuze bedreiging gaat vormen voor de Oostenrijkers. Met Freund, Wellinger, Freitag en Wank/Neumayer hebben ze op dit moment een ijzersterk team die het de Oostenrijkers echt lastig gaan maken.

Sinds een tweetal jaren hebben we dan die windcorrectie, iets wat ik toch wel heel intressant vindt. Je kan zo pas echt een sprong op waarde schatten. Springt iemand met rugwind toch vlak bij de verste afstand dan weet je dat hij die sprong gewoon perfect heeft uitgevoerd. Bij iemand die dan met veel wind van onder gesprongen heeft blijft het dan altijd de vraag of het echt een goede sprong is geweest. Dat is nu mooi te zien met die windfactor, een perfect instrument denk ik zo. Al denk ik wel dat wanneer je met veel wind van onder een hele grote afstand springt dat die correctie dan nog te laag is, want het geeft gewoon zo veel meer voordeel.

Ik ga der in elk geval elk weekend weer even voor zitten!
Hier ook een fan, al ben ik dat wel van meerdere wintersporten blijf ik toch zeker wel even gekluisterd aan de tv zitten als schansspringen, biathlon of nordic combined langs komt. Begon al op jonge leeftijd met kijken in de tijd van Schmitt, Ahonen, Funaki ( mijn favoriet overigens, fabelachtige techniek altijd ). Sowieso hebben Japanners vaak echt een goede techniek.

Mijn wedstrijd die ik me vooral herinner was met de OS van Nagano 1998 toen Harada, die toch vaak moeite had met van de oude naar de nieuwe V stijl te gaan, voor de 2e keer achter elkaar op de olympische spelen zeer slecht sprong in de teamwedstrijd. Op de vorige OS was dit hun fataal geworden in de laatste sprong en deze keer leek hij ook de schlemiel te worden toen hij 79.5 meter sprong in de eerste ronde op dinsdag. De volgende ronde een dag later sprong hij een schansrecord van 137 meter en gingen de Japanners er alsnog mee vandoor.


Ik vind de windcorrectie overigens ook een goede regeling al heb ik het gevoel dat er bij de grote vliegschansen toch vaak nog wat te weinig word gegeven.
pi_120161019
Prachtig moment, ja toen was ik slechts vier jaar oud dit heb ik niet meegekregen. Heerlijk om terug te zien, wat mij toch het meeste is bijgebleven zijn de vier overwinningen van Hannawald gedurende de Vierschanzentournee. Je zou het maar moeten doen voor je thuispubliek, want in Duitsland sta je onder druk hoor, en dan constant maar weer met startnummer 50! Hij was een van de eerste die er een gewoonte van maakte om de kwalificatie maar over te slaan!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 19:32:52 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120161109
Nu je het over Japanners hebt, ik vind het heel erg gaaf dat Kasai zo goed aan het seizoen begonnen is, hoe lang die man er al bij is, dat is echt niet normaal _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120161266
Kasai is er al bij sinds '88, als ik die commentator van Eurosport mag geloven. Hij vertelt vaak de anekdote van Kasai dat zijn erelijst uit een geheel A4'tje bestaat.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 19:37:33 #62
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120161360
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:35 schreef xander17100 het volgende:
Kasai is er al bij sinds '88, als ik die commentator van Eurosport mag geloven. Hij vertelt vaak de anekdote van Kasai dat zijn erelijst uit een geheel A4'tje bestaat.
Ja, ik heb hem ook wel een paar keer gehoord inderdaad _O-

Niks dan goeds verder over Peter hoor, weet goed waar ie het over heeft en als je vragen hebt beantwoordt hij ze via Twitter vrijwel altijd, als hij het niet in de uitzending doet, dan wel gewoon via een berichtje :Y
Hij is altijd duidelijk blij met elke interesse die er in Nederland is voor de sport :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120161476
Jaa klopt want zoveel vragen zijn er nou niet echt voor hem, als ik de twitter van #nuopeurosport wel eens nalees. Maar inderdaad Peter is een hele goeie, erger me meer aan die andere commentatoren als Peter er niet is, die hebben totaal geen idee waar ze over praten en komen vaak van andere sporten af om het plekje in te vullen, want Peter werkt enkel in de weekenden geloof ik.
pi_120161551
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef xander17100 het volgende:
Jaa klopt want zoveel vragen zijn er nou niet echt voor hem, als ik de twitter van #nuopeurosport wel eens nalees. Maar inderdaad Peter is een hele goeie, erger me meer aan die andere commentatoren als Peter er niet is, die hebben totaal geen idee waar ze over praten en komen vaak van andere sporten af om het plekje in te vullen, want Peter werkt enkel in de weekenden geloof ik.
Peter kwam hier ook regelmatig langs
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 19:41:59 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120161574
Overigens maakte Kasai zijn Olympische debuut in Albertville, zijn eerste WK was in februari '89 en in december van dat jaar maakte hij zijn debuut in de World Cup _O_

En passant zag ik dat Ammann er in Nagano ook al bij was, die draait dus nog langer mee ook dan ik al dacht :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 19:43:19 #66
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120161633
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef xander17100 het volgende:
Jaa klopt want zoveel vragen zijn er nou niet echt voor hem, als ik de twitter van #nuopeurosport wel eens nalees. Maar inderdaad Peter is een hele goeie, erger me meer aan die andere commentatoren als Peter er niet is, die hebben totaal geen idee waar ze over praten en komen vaak van andere sporten af om het plekje in te vullen, want Peter werkt enkel in de weekenden geloof ik.
En die invalcommentator noemt Hlava altijd Hafla :(

En ik vrees dat hij dit seizoen hetzelfde gaat doen met Hvala :')


Peter staat doordeweeks voor de klas, dus dan is ie er inderdaad niet :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120161787
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_120161820
Inderdaad, of als de sprong wat tegenvalt gewoon maar zeggen dat het aan de afsprong lag! Zonder daarbij te argumenteren wat er precies verkeerd ging in de afsprong. Altijd maar het smoesje gebruiken, te laat van de tafel, ja we zijn niet achterlijk kom op zeg
pi_120161941
quote:
Top, bedankt!
pi_120162092
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:32 schreef heywoodu het volgende:
Nu je het over Japanners hebt, ik vind het heel erg gaaf dat Kasai zo goed aan het seizoen begonnen is, hoe lang die man er al bij is, dat is echt niet normaal _O_
Die weet echt van geen ophouden inderdaad. Wat een held is dat. _O_
pi_120162339
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:41 schreef heywoodu het volgende:
Overigens maakte Kasai zijn Olympische debuut in Albertville, zijn eerste WK was in februari '89 en in december van dat jaar maakte hij zijn debuut in de World Cup _O_

En passant zag ik dat Ammann er in Nagano ook al bij was, die draait dus nog langer mee ook dan ik al dacht :Y
Wat ik eeuwig zonde vind is dat Kasai er nu net niet bij was in Nagano, het absolute hoogtepunt dus in de geschiedenis van het Japanse schansspringen.

Is toch het ontbrekende puzzelstukje in een verder mooie carričre.
pi_120162607
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:46 schreef xander17100 het volgende:
Inderdaad, of als de sprong wat tegenvalt gewoon maar zeggen dat het aan de afsprong lag! Zonder daarbij te argumenteren wat er precies verkeerd ging in de afsprong. Altijd maar het smoesje gebruiken, te laat van de tafel, ja we zijn niet achterlijk kom op zeg
Dit gebeurd inderdaad veel te vaak als Peter er niet bij is. Net zoals dat ze bij biathlon nog steeds denken dat Bjoerndalen nog steeds de snelste op de ski's is.

Kijken er hier ook veel mensen nordic combined eigenlijk? Ik vind dat ook altijd genieten omdat degene die goed kunnen schansspringen meestal een heel ander type lichaam hebben dan de langlaufers. Zorgt altijd voor het nodige spektakel bij het langlaufen.
pi_120163207
Nordic Combined is inderdaad ook een prachtige sport, het zit vaak heel dicht bij elkaar met het langlaufen en de winnaar is meestal elke wedstrijd iemand anders. Wat ik dan vaak jammer vindt is dat wanneer er wedstrijden worden gehouden buiten Duitsland/Oostenrijk er amper publiek langs de kant staat. Want in potentie is het een prachtige sport!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 20:13:39 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120163237
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:57 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wat ik eeuwig zonde vind is dat Kasai er nu net niet bij was in Nagano, het absolute hoogtepunt dus in de geschiedenis van het Japanse schansspringen.

Is toch het ontbrekende puzzelstukje in een verder mooie carričre.
Gewoon omdat hij niet goed genoeg was, of was er iets anders aan de hand? Op de NH was hij er wel bij namelijk, 7e :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 december 2012 @ 20:14:24 #75
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120163294
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:02 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Dit gebeurd inderdaad veel te vaak als Peter er niet bij is. Net zoals dat ze bij biathlon nog steeds denken dat Bjoerndalen nog steeds de snelste op de ski's is.

Kijken er hier ook veel mensen nordic combined eigenlijk? Ik vind dat ook altijd genieten omdat degene die goed kunnen schansspringen meestal een heel ander type lichaam hebben dan de langlaufers. Zorgt altijd voor het nodige spektakel bij het langlaufen.
Helaas schiet dat er meestal bij in omdat er dan simpelweg te veel sporten bezig zijn en ik al op 3 schermen kijk, maar als ik er de tijd voor heb kijk ik het wel eens ja :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120163327
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gewoon omdat hij niet goed genoeg was, of was er iets anders aan de hand? Op de NH was hij er wel bij namelijk, 7e :P
Ik weet niet wat er aan de hand was. Nu was eind jaren negentig de concurrentie in Japan wel hevig.
pi_120164459
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gewoon omdat hij niet goed genoeg was, of was er iets anders aan de hand? Op de NH was hij er wel bij namelijk, 7e :P
Ze hadden Okabe, Harada, Funaki en Saito. Okabe presteerde goed ( 6e ) tijdens het individuele springen op de grote schans (K120) en Kasai werd eruit gehaald. Saito, Funaki en Harada hadden het door het hele seizoen al beter gedaan dan Kasai.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 11 december 2012 @ 09:55:03 #78
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120181099
De FIS-Cup in Winterberg komend weekend gaat door, en dus gaan de Nederlanders na de afgelasting in Notodden nu voor het eerst echt in actie komen deze winter ^O^


Trouwens, over Goldberger gesproken, hij springt nog steeds regelmatig, maar dan met een camera voor de Oostenrijkse tv, en zeker niet slecht :D



Ook in Noorwegen overigens zeer populair, iedereen begon te juichen toen de speaker aankondigde dat Goldberger naar beneden ging :P

[ Bericht 35% gewijzigd door heywoodu op 11-12-2012 10:04:33 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 december 2012 @ 08:43:28 #79
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120257518
Net een leuk interview gelezen met Kasai. Zijn doel voor dit seizoen? Wereldkampioen worden in Val di Fiemme :D

http://www.skokinarciarsk(...)gromnie_lubie_skakac
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 13 december 2012 @ 18:57:58 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120277118
13e plaats voor Vuik in de kwalificatie in Ramsau, prima!
De top-10 van de WC was zoals altijd automatisch gekwalificeerd, maar gezien de afstanden zouden die er lang niet allemaal voorbij zijn gegaan :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 december 2012 @ 17:01:49 #81
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120309038
De wedstrijd bij de vrouwen in Ramsau is zojuist begonnen, live op Eurosport, met Thomae en Vuik :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120310461
Kom net uit werk, hoe hebben ze gesprongen?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 14 december 2012 @ 18:56:27 #83
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120312959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 17:39 schreef xander17100 het volgende:
Kom net uit werk, hoe hebben ze gesprongen?
Thomae helaas slechts 46e, Vuik 21e dankzij een prima tweede sprong.

Gaat op zich goed met Vuik zo, stabiele resultaten tussen 20-25, maar het zou toch leuk zijn als er binnenkort een keer een echte uitschieter bij gaat zitten :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 15 december 2012 @ 14:45:55 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120339789
2e ronde van de eerste wedstrijd in Engelberg begint over een kleine 10 minuten :)

Zeer verrassende stand na de 1e ronde, met Kubacki op 5, Zografski op 8, Stoch die bij zijn rentree gelijk aan de leiding gaat, Freitag en Prevc 26 en 27 en Ammann zelfs al uit de wedstrijd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 16 december 2012 @ 15:37:43 #85
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_120374874
Schlierensauer wint uiteindelijk
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Espańol
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 december 2012 @ 15:39:11 #86
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120374944
En Wellinger gedeeld 2e _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120388731
Beide wedstrijden niet kunnen zien, enkel de laatste sprongen via herhalingen. Schlirenzauer weer terug in vorm, grootste kanshebber voor de vierschanzetournee nu lijkt me. Met in de achtervolging Freund en Kofler en misschien wel Stoch.

Wellinger vandaag wat geluk met zijn 2e sprong, hij sprong met beduidend minder wind in de rug en zorgde dat iedereen een balkje omlaag moest.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 december 2012 @ 20:43:00 #88
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120389186
Ik heb Hvala en Prevc nog altijd in mijn rijtje staan voor de VST, ze hebben beiden al echt ontzettend goede sprongen laten zien dit seizoen, als ze iets constanter worden (dus niet een hele goede en een slechte sprong) kunnen ze echt heel gevaarlijk zijn voor de VST wat mij betreft :Y

En ik weet dat Kranjec het meer van het skivliegen moet hebben, maar dit is wel heel ernstig op het moment :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120391141
Dit is ongeveer mijn lijstje

***** Schlirenzauer
**** Kofler, Freund
*** Stoch, Morgenstern, Bardal
** Wellinger, Prevc, Amman, Loitzl
* Hvala, Freitag, Neumayer, Fannamel, Tepes
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 16 december 2012 @ 21:37:11 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120392700
Op zo'n manier zou die van mij er ongeveer zo uitzien denk ik:

***** Kofler, Schlierenzauer
**** Freund, Morgenstern, Bardal
*** Stoch, Prevc, Freitag, Wellinger
** Ammann, Hvala, Neumayer, Freitag, Hilde
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 december 2012 @ 14:14:18 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120415562
Even een overzichtje van het weekend weer.

In de World Cup in Engelberg werd de eerste wedstrijd gewonnen door Kofler, voor Stoch en Schlierenzauer.
Opvallende dingen:
De rentree van Stoch. Na het dramatische begin van het seizoen is hij er even tussenuit geweest, en het trainen in Engelberg heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen, 0.1 punt van de overwinning zelfs.
De 5e plaats van Hvala, weer met een erg goede en een matige sprong, podium komt er zeker aan :)
De 9e plaats van Kubacki en daarmee zijn eerste individuele podium in de World Cup :Y
Zografski die met een 10e plaats zijn 2e top-10 in de WC pakt, en die lijkt nu toch bezig te zijn aan een doorbaak.
Ammann die op zijn thuisschans faalt met een 41e plaats :{

De tweede wedstrijd ging naar Schlierenzauer, voor Kofler en Wellinger die gedeeld 2e werden.
Verder niet heel erg opvallende dingen, 5e plaats voor Neumayer is prima, 26e van Ammann is opnieuw slecht en een 30e plaats voor Morgenstern is ook niet best, maar die was niet helemaal gezond, dus dat verklaart een hoop.

Grote afwezige in beide wedstrijden was opnieuw Robert Kranjec, die wist zich beide keren niet te plaatsen.

In de Continental Cup werd niet geprongen dit weekend, beide wedstrijden in Lahti werden vanwege de veel te harde wind helaas afgelast. Dit heeft gevolgen voor het aantal deelnemers in de komende wedstrijden in de World Cup (de Tournee in dit geval dus).
Op basis van de wereldranglijst mogen Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Duitsland, Sloveniė en Japan met 6 springers starten (buiten de "nationale groep" voor het organiserende land van een bepaalde wedstrijd natuurlijk). Er zijn echter ook nog 3 extra plaatsen te verdelen door middel van de stand in de COC, door het afgelasten van de wedstrijden in Lahti gaan die naar Noorwegen, Polen en Oostenrijk.
Gevolg is dat Noorwegen en Polen de komende periode met 7 ipv 6 springers mogen starten, Oostenrijk blijft op 7 en Duitsland en Sloveniė verliezen een plaats (6 ipv 7).


Tussen haakjes het verschil met het aantal startplaatsen t/m Engelberg.

De Nederlanders stonden aan de start bij de FIS-Cup in Winterberg (de vrouwen niet, daarover heb ik hierboven al een keer gepost).
Op zaterdag werd Oldrik van der Aalst knap 10e, wat de vijfde top-10 klassering uit zijn nog jonge loopbaan is ^O^ Na de eerste ronde stond hij zelfs op een vierde plaats, maar dat wist hij helaas niet vast te houden.
Ook Ruben de Wit haalde de finale, hij pakte een 20e plaats. De andere Nederlanders, Lars Antonissen en Rico de Jong, werden respectievelijk 43e en 57e.

De tweede dag in Winterberg was minder succesvol voor de Nederlanders, alleen Ruben de Wit haalde de finale, hij werd 19e. Na de eerste ronde stond hij nog 12e, maar helaas ging het bij de tweede sprong minder goed.
Van der Aalst werd dit keer 35e, Antonissen kwam op plaats 39 en Rico de Jong haalde de 53e plaats.

De World Cup gaat op 29 december weer verder met de kwalificatie in Oberstdorf, de eerste wedstrijd van de Vierschansentournee.
27 en 28 december staan er in Engelberg twee wedstrijden op het programma in de Continental Cup, de FIS-Cup gaat pas eind januari weer verder.
Voor de vrouwen is de eerstvolgende wedstrijd pas weer van 4 t/m 6 januari in Schonach-Schönwald, als er 2 wedstrijden in de World Cup gepland staan.

De plannen van de Nederlanders weet ik zo even niet, als ik daar meer over weet meld ik me weer even :)

Oh ja, nog nieuws over Daiki Ito, die dit seizoen nog niet in actie is gekomen vanwege een blessure die hij eerder dit jaar opliep. Bij lokale wedstrijden in Nayoro, Japan is hij begonnen aan zijn competitieve seizoen, hij wist op de HS100 schans aldaar beide wedstrijden met ruime voorsprong te winnen.
Voor de mensen die het al langer volgen allemaal, bij de eerste wedstrijd ging de derde plaats naar Takanobu Okabe, en er stond ook ene Kazuyoshi Funaki aan de start 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door heywoodu op 17-12-2012 15:14:20 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 december 2012 @ 20:59:49 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120433176
Leuk artikeltje over Kasai, "de eeuwige springer" :Y

http://www.tagblatt.ch/aktuell/sport/tb-sp/Der-ewige-Springer;art120097,3238557


"Viele Leute meinen, dass ich eine Legende bin", sagt er, "aber das bin ich erst, wenn ich noch mit 50 im Weltcup springe und gute Resultate erreiche. Und das habe ich vor."

:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 18 december 2012 @ 20:45:55 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120476652
Funaki werd bij de wedstrijden in Japan 16e en 24e, in beide wedstrijden deden rond de 90 springers mee, met leeftijden vanaf ongeveer 15-16 jaar :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120484614
Hij zal het nooit verleren denk ik! Eeuwig talent heet dat!
pi_120643323
Mooi toch dat zoveel oudgedienden het lang volhouden, maarja is dan ook een pure technieksport.
Even a broken clock is right twice a day.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 28 december 2012 @ 20:50:45 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120880300
Gisteren en vandaag werd in de Engelberg gesprongen in de Continental Cup.
De eerste wedstrijd werd gewonnen door de Oostenrijker Stefan Kraft, die ook in Almaty al 2 keer won. Zijn landgenoot Thomas Diethart werd 2e, voor Jan Ziobro uit Polen.
Bekende namen waren oa Janda (5e), Descombes Sevoie (17e), Hula (18e) en Deschwanden (23e..).
De Duitser Felix Schoft was eigenlijk 2e, maar werd gediskwalificeerd.
Nederlanders konden geen potten breken, Van der Aalst 58e, De Wit 63e en Antonissen 67e.

De tweede wedstrijd werd gewonnen door...jawel, Martin Schmitt :D
Hij was de beste in beide omlopen, en won vrij ruim voor Stefan Hula en Felix Schoft.
De Nederlanders deden het niet beter dan gisteren, Van der Aalst 63e, Antonissen 84e en De Wit 86e. Op beide dagen deden er iets meer dan 90 springers mee.

Gevolg van deze wedstrijd is dat eindelijk de Duitse deelnemers aan de eerste 2 wedstrijden van de Vierschansentournee bekend zijn. Naast de vaste groep heeft bondscoach Schuster gekozen voor Daniel Wenig, Felix Schoft, Tobias Bogner, Maximilian Mechler en dus toch Martin Schmitt.

De hele startlijst voor de wedstrijd in Oberstdorf is hier te vinden (en voor Garmisch zal het wel niet veel anders zijn):
http://www.fis-ski.com/pdf/2013/JP/3806/2013JP3806SLQ.pdf

Ook weer eens Koreanen aan de start in de World Cup dus :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 december 2012 @ 12:23:00 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120905449
Stephan Hocke geeft er de brui aan.

http://www.thueringer-all(...)e-Laufbahn-393299027
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120913738
Kwalificaties in Oberstdorf begonnen ^O^
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 29 december 2012 @ 16:13:01 #99
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_120914066
Benieuwd of Freund, Prevc en een paar anderen opnieuw met dik 500 km/h (Freund zelfs 650) van de schans gaan zoals in de training :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_120914206
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:13 schreef heywoodu het volgende:
Benieuwd of Freund, Prevc en een paar anderen opnieuw met dik 500 km/h (Freund zelfs 650) van de schans gaan zoals in de training :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan vliegen ze Oberstdorf uit _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')