Opgeschaald naar Brand Compagnie om 19:03.quote:Grote uitslaande brand in 't Speelhuis Helmond, biblitotheek en woningen ontruimd
HELMOND - In Theater 't Speelhuis in Helmond is donderdag aan het eind van donderdagmiddag een grote, uitslaande brand uitgebroken.Om 19.00 uur werden de bibliotheek en de woningen rond het theater ontruimd, aldus een woordvoerder van de brandweer.
Volgens verslaggever Rob van Kaathoven komen de vlammen uit het dak en komen er van alle kanten brandweerwagens aanrijden. "Het is een zeer grote brand. Boven het Speelhuis hangt een dikke rookwolk. Binnen in het speelhuis staat alles vol met rook." De brand trekt veel omstanders. "Half Helmond lijkt wel uitgelopen." Volgens verslaggever Rob van Kaathoven is d ebrand uitgebroken in d egrote zaal van het Helmondse theater.
Vlammen metershoog
Ook volgens omwonende Harry Grijseels staat bij de brand. "De vlammen slaan metershoog uit het dak!", vertelt hij Omroep Brabant. "Er zijn heel veel brandweerwagens, een hoogwerker is omhoog gegaan en begint met blussen." Er zijn brandweer wagens van korpsen uit Helmond, Asten, Bakel, Eindhoven, Leende, Mierlo, Nuenen, Deurne, Lieshout, Aarle-Rixtel, Beek en Donk, Best en Geldrop.
Geen mensen binnen
Voor zover de brandweer op dit moment bekend is, bevinden zich geen mensen meer in het gebouw. Het is niet duidelijk of de voorstelling die voor donderdagavond gepland stond, Montezuma's Revenge, doorgaat.
Donkere rookwolken
"Het zijn gruwelijk grote rookwolken, maar er zijn geen vlammen te zien", zegt een omwonende die bij de brand staat te kijken. Volgens Omroep Brabant-verslaggever Rob van den Broek staat de stad onder de rook. "Zonder groot licht is er niet te rijden", aldus Rob van den Broek.
Ooggetuige vertelt
Een omwonende vertelt wat hij ziet: "In Helmond zijn grote rookwolken te zien. Het is in een zaal in het speelhuis te doen. De rook trekt over de citysport heen. De rook is in de hele stad te zien. Ik zie geen vlammen, maar heel veel donkere rook. Er staan vier of vijf brandweerwagens bij 't Speelhuis."
Geschiedenis
't Speelhuis is ontworpen door architect Piet Blom. Hij heeft ook de opmerkelijke kubuswoningen ontworpen, die in Helmond en Rotterdam staan. De buitenkant van Theater ‘t Speelhuis is opgebouwd uit 37 kubussen en bevat drie zalen. De grootste zaal heeft een capaciteit van 430 stoelen. Het karakteristieke interieur van ‘t Speelhuis doet denken aan een circustent.
Extra radio-uitzendingVanwege de brand in Helmond zendt Omroep Brabant radio een half uur langer uit. Hier hoor je het laatste nieuws van de verslaggevers Rob van Kaathoven en Jacqueline Hermans die bij de brand zijn.
SPOILER: alarmeringenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Prof_Hoax op 29-12-2011 19:21:26 ]
In vlammen op lijkt me. Allejezus er komen serieuze vlammen dat dakje uitquote:Op donderdag 29 december 2011 19:25 schreef Gia het volgende:
Denk toch wel dat die voorstelling nog door kan gaan, toch?![]()
Jeej, wat een nieuws. Helmonds trots in rook op.
Fuck die spullen wat dacht je van het gehele theater ?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Spullen van Montezuma's Revenge stonden reeds in het theater![]()
Omroep Brabant (zowel radio als tv)quote:Op donderdag 29 december 2011 19:29 schreef napoleonfour het volgende:
is er live verslag van helmond tv ofzo dat jullie dit weten
twitter:RichardvdB twitterde op donderdag 29-12-2011 om 19:36:19Theater 't Speelhuis kan verloren worden beschouwd volgens burgemeester Fons Jacobs. Gevreesd wordt voor de kubuswoningen en bibliotheek. reageer retweet
Omroep Brabant, net. Om half 9 extra uitzending.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:29 schreef napoleonfour het volgende:
is er live verslag van helmond tv ofzo dat jullie dit weten
Test.twitter:BommelDing twitterde op donderdag 29-12-2011 om 19:32:463 Kubuswoningen reeds in de fik #helmond #grip2 #speelhuis reageer retweet
Volgens Omroep Brabant zou het samen kunnen hangen met de opbouw van het decor van Montezuma's Revenge.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:47 schreef Gia het volgende:
Vuurpijl door een open raampje of zo? Kortsluiting?
Is allemaal verzekeringswerk. Spullen van Montazuma's revenge zijn lastiger te vervangen..quote:Op donderdag 29 december 2011 19:47 schreef Gia het volgende:
Vuurpijl door een open raampje of zo? Kortsluiting?
Ben echt benieuwd wat de oorzaak is.
Gigantische fik. Als het maar niet overslaat naar de nieuwe bieb. Al die boeken, moet er niet aan denken!
Wat erg!
...en daar heb ik nou het minste medelijden mee eerlijk gezegd. Apparatuur is maar apparatuur.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Spullen van Montazuma's revenge zijn lastiger te vervangen..
Brrr..Ik krijg kippenvel van die foto waar je door de deuren naar binnen kan kijken.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:01 schreef coastguard_1557 het volgende:
Hier staan heel wat foto's en video's http://hulpverlening.nl/forum/index.php/topic,5759.0.html
grtz
Dat vind ik nou ook. En stel dat het waar is dat het door de opbouw van de show is ontstaan, dan zijn ze mooi de sigaar.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:53 schreef joers1 het volgende:
...en daar heb ik nou het minste medelijden mee eerlijk gezegd. Apparatuur is maar apparatuur.
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Zal inderdaad lastig zijn. Al die apparatuur van een a capella zangroepquote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Is allemaal verzekeringswerk. Spullen van Montazuma's revenge zijn lastiger te vervangen..
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:04 schreef BJGr het volgende:
[..]
[..]
Zal inderdaad lastig zijn. Al die apparatuur van een a capella zangroep! Overigens op nu.nl: '...burgemeester Hans Jacobs...'. Deze naam is nieuw voor mij.
Ondertussen zijn ze bezig met de bieb nathouden om te voorkomen dat de brand overslaat daarnaartoe. Ook staan er ondertussen 5 of 6 kubuswoningen in brandquote:Brand in het Speelhuis 3231 3241 OVD
18:18 - Gemeld als rook- en handmelder oms
18:24 - Code middelbrand, grip 0
18:27 - Code Grote brand 3242 AGS HOVD
18:32 - Code zeer grote brand 3341 5072 5028 5064 5023 5692 5383 5384 5091 3341 HOVD AC-B en AGS
18:33 - Ook Bakel 2741 ter assistentie
18:41 - Grip 1 5691
18:45 - 3242 met stukken achtergebleven in kazerne Helmond Centrum, vandaar 2741
18:58 - ass 2351
18:59 - compagnie commandant ook ter plaatse
19:03 - 2771 5283 5065 5062 5063 3242 3431 3541 5282 5084 5083 2551
19:03 - opgeschaald naar Brand Compagnie
19:12 - GRIP 2
19:17 - ontruiming woningen
19:39 - 2631 2641
19:41 - 2451
19:49 - ook 3 kubuswoningen in brand
19:58 - GRIP 3
20:06 - 5 of 6 kubuswoningen in brand, bib wordt natgehouden om overslag te voorkomen
't Was een jaloerse Rotterdammer......quote:Op donderdag 29 december 2011 20:06 schreef Fredo55 het volgende:
Kubuswoningen zijn ontworpen door Piet Blom, die ook de kubuswoningen in R'dam heeft ontworpen.
Eh......quote:Op donderdag 29 december 2011 20:07 schreef DjinN het volgende:
Mijn vader heeft een tijdje geleden nog in het Speelhuis gewerkt...hij is elektricien.
Het lijkt wel of het vuur bovenin is ontstaan en dat het naar beneden kruipt recht naar de andere houten kubuswoningen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:11 schreef coastguard_1557 het volgende:
Onwijs scherpe foto's van de vlammenzee:
http://hulpverlening.nl/f(...)g55379.html#msg55379
Voor de hand liggende antwoorden op je voordehandliggende vraag/gedachte: nee mijn vader heeft hier niets mee te makenquote:
Dat hout wil wel branden zeg, pfffquote:Op donderdag 29 december 2011 20:13 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het lijkt wel of het vuur bovenin is ontstaan en dat het naar beneden kruipt recht naar de andere houten kubuswoningen.
http://hulpverlening.nl/f(...)g55379.html#msg55379quote:Omroep Brabant heeft het over een overslag/uitbreiding/secundaire brand naar het winkelcentrum
Is ook maar een grapje....quote:Op donderdag 29 december 2011 20:13 schreef DjinN het volgende:
[..]
Voor de hand liggende antwoorden op je voordehandliggende vraag/gedachte: nee mijn vader heeft hier niets mee te maken(is namelijk al anderhalf jaar geleden dat ie daar heeft gewerkt...)
Dat las ik ook al, flinke brand zo zeg.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:14 schreef DjinN het volgende:
[..]
http://hulpverlening.nl/f(...)g55379.html#msg55379
Nog niet bevestigd hequote:Op donderdag 29 december 2011 20:16 schreef Paaskonijn het volgende:
Ook de elzaspassage in brand nu?
twitter:
juh iddquote:Op donderdag 29 december 2011 20:18 schreef senesta het volgende:
Schijnt alleen gezegd te zijn door een verslaggeefster, nog niet bevestigd door politie of brandweer.
meetstation vlakbijquote:Op donderdag 29 december 2011 20:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als het in Helmond net zo hard waait als hier in Eindhoven kunnen ze hun lol op daar...
Windkracht 6 in Helmond.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Als het in Helmond net zo hard waait als hier in Eindhoven kunnen ze hun lol op daar...
Beter.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:18 schreef NouMooiNiet het volgende:
Nee dus, Elzas NIET zeggen ze nu op deradio.
quote:20.07:
Actuele stand van zaken:
Om het speelhuis 3 hoogwerkers. Rook wordt minder/minder dik.
Het brand nog ontzettend hard.
Hoe verder je naar binnen kijkt, punt theater, hoe groter de vernietiging. Wat van staal is blijft nog staan.
De glazen wanden zijn doorgetikt, van onderen blussen.
Hitte wordt gevoeld in de huiskamers tegenover het pand.
20.11 Politiewoordvoerder:
Sprake grote rookontwikkeling, niet gezond, uit de rook blijven. Publiek staat in de rook.
Belangrijk: geen slachtoffers. Speelhuis is verloren. 20 omliggende woningen laten ontruimen. 2 Opvangcentra voor gecreerd.
Brand winkelcentrum wordt er gemeld door journalist:: Kan politie niet bevestigen.
Verslaggeefster OB:
Vlammen niet zo zichtbaar, wel rode gloed.
Mensen uit Eindhoven zijn er ter ondersteuning. Ademlucht en diesel mee.
Aanvankelijk te kort aan water, nu ook water uit het kanaal gehaald.
Meetwagens zijn aanwezig.
Tja, de opkomst is goed zullen we maar zeggenquote:Op donderdag 29 december 2011 20:25 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Hoewel het erg is en alles, zie ik de humor er wel van in
Laatste wat ik las was dat er veel rookontwikkeling was maar geen vuur.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:29 schreef DjinN het volgende:
Hoor van mn broertje dat de bieb ondertussen ook aan het branden is ? Weet iemand daar iets over ?
Nu wel.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:32 schreef YazooW het volgende:
Ik dacht dat ze die lelijke kubuswoningen alleen in Rotterdam hadden.
In Helmond staan ze op twee locaties in het centrum.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:32 schreef YazooW het volgende:
Ik dacht dat ze die lelijke kubuswoningen alleen in Rotterdam hadden.
http://www.omroepbrabant.nl/Live.aspx?mode=tvquote:Op donderdag 29 december 2011 20:34 schreef Paaskonijn het volgende:
Flinke beelden op Omroep Brabant.
En dat is me toch een klote werkquote:Op donderdag 29 december 2011 20:46 schreef coastguard_1557 het volgende:
Manschappen moeten zich verplaatsen door de draaiende windrichting!
http://hulpverlening.nl/f(...)g55410.html#msg55410
maar als het gaat onweren, hoe zit het dan met de hoogwerkers eigenlijk ?quote:Op donderdag 29 december 2011 20:46 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En dat is me toch een klote werkal die slangen weer opnieuw leggen
site ligt plat hierquote:Op donderdag 29 december 2011 20:46 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En dat is me toch een klote werkal die slangen weer opnieuw leggen
Die vraag stond pas in de Quest, antwoord is me niet bijgebleven.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:48 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar als het gaat onweren, hoe zit het dan met de hoogwerkers eigenlijk ?
ik kom er ook net achter jahquote:Op donderdag 29 december 2011 20:52 schreef coastguard_1557 het volgende:
[..]
Helaas wel. We zijn er naar aan het kijken
112brabant.nlquote:20:31 - Speelhuis is verloren, brandweer laat het gecontroleerd uitbranden
20:38 - Omroep Brabant meldt dat er geen woningen in brand staan, wel de kantoorkubussen
20:40 - Vlammen zouden inmiddels weer opgelaaid zijn
20:50 - is in de rijpel zelfs te ruiken
Ik zei ndt tegen Rob dat het waarschijnlijk om jouw huis ging. En dat je er gelukkig niet meer woontquote:Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn oude huisje in brand. Bizar zeg en zonde van het unieke project.
quote:Nieuwe info over brand Helmond: er hebben geen Paal- / Kubuswoningen in brand gestaan. Kubussen die in brand stonden horen bij Speelhuis.
Daar ben ik ook blij om.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:58 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zei ndt tegen Rob dat het waarschijnlijk om jouw huis ging. En dat je er gelukkig niet meer woont
http://www.omroepbrabant.(...)e%C3%ABvacueerd.aspxquote:Medewerker Speelhuis vertelt
Een oudere medewerker met BHV-jasje was tijdens de brand mensen aan het wegsturen. De man is al meer dan 25 jaar suppoost in het theater. Volgens hem is de brand ontstaan bij het gedeelte waar de techniek zit. "Daar was ineens ontzettend veel rook en vuur te zien", vertelt hij, "Door de deur kwam rook uit zaal. We hebben geprobeerd de brand te blussen." De suppoost heeft twintig mensen uit het pand gehaald
Weet ik niet precies, ik ben geen chauffeur pompbediendequote:Op donderdag 29 december 2011 20:48 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
maar als het gaat onweren, hoe zit het dan met de hoogwerkers eigenlijk ?
Gelukkig...ben wel blij dat te horen!quote:Op donderdag 29 december 2011 21:00 schreef Mday het volgende:
https://twitter.com/#!/ED_Regio/status/152474215952547840
[..]
je kan tweets quoten hoorquote:Op donderdag 29 december 2011 21:00 schreef Mday het volgende:
https://twitter.com/#!/ED_Regio/status/152474215952547840
[..]
twitter:ED_Regio twitterde op donderdag 29-12-2011 om 20:41:00Nieuwe info over brand Helmond: er hebben geen Paal- / Kubuswoningen in brand gestaan. Kubussen die in brand stonden horen bij Speelhuis. reageer retweet
van kwaad tot erger lijkt wel.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:07 schreef DjinN het volgende:
Volgens berichten op Twitter is de brand nu wel overgeslagen naar de Elzaspassage. (Lees ik net op 112brabant.nl)
quote:20:38 - Omroep Brabant meldt dat er geen woningen in brand staan, wel de kantoorkubussen
20:40 - Vlammen zouden inmiddels weer opgelaaid zijn
21:06 - volgens de berichten op twitter is fe rand overgeslagen naar de Elzaspassage
Dat is nu weer verwijderd.quote:
als ik twitter zelf check was het laatste bericht van 50 minuten geleden. Inmiddels word er weer over getwittert omdat 112brabant dat dus meld.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:07 schreef DjinN het volgende:
Volgens berichten op Twitter is de brand nu wel overgeslagen naar de Elzaspassage. (Lees ik net op 112brabant.nl)
[/quote]quote:[quote]Wat een held! Een brandweerman red nog even een kat uit 1 van de kubuswoningen rondom het speelhuis! Het baasje was dolgelukkig!
ahhh...poezelbeest..quote:
Haha dat is de 3e keer dat dit bericht erop komt, wordt steeds verwijderd.quote:20:40 - Vlammen zouden inmiddels weer opgelaaid zijn
21:17 - Kanaaldijk aan 2 kanten afgesloten voor verkeer i.v.m. de brand
21:18 - stank i si in de rijpel te ruiken.laten staan !!!!!!!
http://www.helmond.nl/Smartsite.shtml?id=195351&ch=TRAquote:Burgemeester Jacobs heeft om 20.45 uur een noodbevel afgekondigd voor de omgeving van 't Speelhuis (Watermolenwal, Markt, passage). De hulpdiensten hebben ruimte nodig.
dawgjuhquote:
Wie kunnen daar allemaal posten dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:17 schreef DjinN het volgende:
Mja er zijn echt van die idioten daar die denken dat je daar berichten moet plaatsen om te chatten...en ik maar denken dat er updates ofzo zijn
werkt jou vader bij klessens zeker?quote:Op donderdag 29 december 2011 20:43 schreef DjinN het volgende:
Mijn vader vertelt me net dat hij en het bedrijf waar hij werkt anderhalf jaar geleden nog alles gerenoveerd heeft daar...Alle verlichting vernieuwd, en een tijdje eerder hebben ze ook nog nieuwe bars gemaakt.
Hoor net van hem dat er op de zolder daar erg veel spullen opgeslagen zijn
juh why ?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:20 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
werkt jou vader bij klessens zeker?
germ...dat vrouwke wat alle spullen van haar dochter als een razende gek uit het huis aan het halen was..quote:Op donderdag 29 december 2011 21:34 schreef ferrari_rood het volgende:
Op tv 2 woning op het randje van in brand geweest. Ze hebben dusdanige schade of de vraag is of ze behouden kunnen blijven
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:28 schreef Sj0rSz het volgende:
Denk dat je het beste kunt afgaan op wat er bij omroep brabant gezegd is...quote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Crazy-M het volgende:
hmm ed.nl meldt: Barnd onder controle.
En overal wordt er gemeld dat de brand nog lang niet onder controle is ...
Dan zal de knaal straks wel leeg zijn...quote:Op donderdag 29 december 2011 21:50 schreef DjinN het volgende:
[..]
Denk dat je het beste kunt afgaan op wat er bij omroep brabant gezegd is...
Het blussen duurt nog zo'n 4 uur, en het nablussen daarna ook nog zo'n 4 uur...dus denk dat alles pas rond 06:00 morgenvroeg compleet geblust is
Tijdens zomers weer is het ook vaak windstil, dus het vuur breidt zich dan ook niet snel uit.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:57 schreef DjinN het volgende:
Ik ben wel erg blij dat het toch erg veel regent op dit moment...stel dat het nu hartje zomer zou zijn, zou de brand zich hoogstwaarschijnlijk nog veel verder uitgebreidt kunnen hebben
Kubuskantorenquote:Op donderdag 29 december 2011 22:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
Er stonden toch geen kubusWONINGEN in brand? Dat waren toch kantoren?
mja klopt, maar ik denk dat ze onbewoonbaar zijn verklaard door de waterschade, zou dat ook kunnen ?quote:Op donderdag 29 december 2011 22:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
niet in brand gestaan wel zwaar beschadigdquote:Op donderdag 29 december 2011 22:02 schreef NouMooiNiet het volgende:
Uitleg:quote:Op donderdag 29 december 2011 21:27 schreef Auti het volgende:
[..]
Die kunnen in principe gewoon doorwerken, kooi van Faraday principe.
Bron:quote:21.40
Burgemeester Jacobs:
Zit op het gemeentehuis.
Het sein brandmeester is nog niet in zicht, duurt nog zo’n 4 uur.
Goed inzicht van de brand en de bestrijding.
Bibliotheek: Water en rookschade.
Kubuswoningen: Tenminste 2 verloren gegaan.
Houden er rekening mee dat het niet meer te reconstrueren is.
Herbouw: Te vroeg om daar aan te denken, wel een geruststelling dat alle tekeningen er nog zijn.
Paalwoningen waren als eerste in Helmond, zou fijn zijn dat dit in ere hersteld zou worden.
Groot deel van de geëvacueerde mensen kan overnachten in Hotel Westende.
Goede taakverdeling/samenwerking.
Emoties liepen hoog op bij de mensen.
21.47 Journaliste TP:
Vanaf de vloer geprobeerd de woningen nat te houden.
Voor sommige panden is dit niet gelukt, zijn verloren gegaan. Blussen kan niet van onderuit.
Kubuswoningen zijn lastig te blussen, water komt niet bij de brandhaard.
Burgemeester heeft noodbevel afgekondigd voor de omgeving.
Iedereen wordt geadviseerd binnen te blijven.
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:07 schreef DjinN het volgende:
Mij interesseert heel dat spul van die hele Montezuma's Revenge echt weinig...Erger vind ik dat heel het Speelhuis (en waarschijnlijk ook de 3 kubuswoningen) verloren gaan...![]()
Mijn vader heeft een tijdje geleden nog in het Speelhuis gewerkt...hij is elektricien.
ja sorry, klinkt echt heel bot...maar ik vind die spullen nou echt niet zo belangrijk...ze hebben wellicht emotionele waarde, maar thank god zijn er geen mensen gewond. Wel is er gewoon een keimooi rijksmonument compleet weg + 2 woningen verloren...en dat vind ik toch wel een stukje erger als ik heel eerlijk mag zijn.quote:
snap ik maar mijnquote:Op donderdag 29 december 2011 22:08 schreef DjinN het volgende:
[..]
ja sorry, klinkt echt heel bot...maar ik vind die spullen nou echt niet zo belangrijk...ze hebben wellicht emotionele waarde, maar thank god zijn er geen mensen gewond. Wel is er gewoon een keimooi rijksmonument compleet weg + 2 woningen verloren...en dat vind ik toch wel een stukje erger als ik heel eerlijk mag zijn.
Vooral gaan inademenquote:Op donderdag 29 december 2011 22:09 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik ben er zojuist even langsgereden: alles in een straal van circa 500 meter is afgezet, uiteraard veel politie en brandweer op de been. Vooral op de Noord-Koninginnewal nabij de Ameideflat een dikke stinkmist.
gewoon het hele spul herbouwen, geen aanpassingen tenzij flaters van de vorige bouw. ik vind persoonlijke schade ook het ergste, de rest is verzekerdquote:Op donderdag 29 december 2011 22:08 schreef DjinN het volgende:
[..]
ja sorry, klinkt echt heel bot...maar ik vind die spullen nou echt niet zo belangrijk...ze hebben wellicht emotionele waarde, maar thank god zijn er geen mensen gewond. Wel is er gewoon een keimooi rijksmonument compleet weg + 2 woningen verloren...en dat vind ik toch wel een stukje erger als ik heel eerlijk mag zijn.
Nouja, had in de auto luchtaanvoer vanaf buiten geblokkeerd. Maar ik neem aan dat het stinkt ... !quote:Op donderdag 29 december 2011 22:11 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Vooral gaan inademen [ afbeelding ]
Dus je jokte over de stinkmist?quote:Op donderdag 29 december 2011 22:15 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Nouja, had in de auto luchtaanvoer vanaf buiten geblokkeerd. Maar ik neem aan dat het stinkt ... !
Ah zoooo, ik snap emquote:Op donderdag 29 december 2011 22:09 schreef FUFR het volgende:
[..]
snap ik maar mijnging om: Mijn vader heeft een tijdje geleden nog in het Speelhuis gewerkt...hij is elektricien.
Er zitten geen kantoorgebouwen boven het Speelhuis,(hooguit van het Speelhuis of Bieb)..de kubussen buiten het speelhuis zijn woningen..quote:
dat zul je nooit weten..quote:Op donderdag 29 december 2011 22:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Zou het naar lavendel ruiken dan ... ?
of via het raam he, naar boven is nooit een optiequote:Op donderdag 29 december 2011 22:21 schreef Maron het volgende:
[..]
Er zitten geen kantoorgebouwen boven het Speelhuis,(hooguit van het Speelhuis of Bieb)..de kubussen buiten het speelhuis zijn woningen..
(moet er niet aan denken dat je in zo'n doos op één punt zit met maar één uitgang als er brand uitbreekt, want je kan geen kant meer uit) jah, naar beneden..
welke berichten? En welke idioot heeft dat geplaatst?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:07 schreef DjinN het volgende:
een of andere klapjosti die hele tijd van die domme berichten daar plaatst alsof het een chat is...quote:Op donderdag 29 december 2011 22:24 schreef Mday het volgende:
[..]
welke berichten? En welke idioot heeft dat geplaatst?
Als je via het raam naar buiten gaat, dan kom je op een helling van minimaal 90 graden..als je dan naar beneden (kan) gaan, dan kom je op de hoek van de kubus boven een afgrond te hangen..quote:Op donderdag 29 december 2011 22:23 schreef FUFR het volgende:
[..]
of via het raam he, naar boven is nooit een optie
nu. voor deze keer kijk ik sbs.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:37 schreef DjinN het volgende:
Dalijk het nieuwsbericht bij Hart van Nederland @ sbs6
quote:
Nou! Favoriete hangplek van mij en mijn kinderen!quote:Op donderdag 29 december 2011 22:46 schreef DjinN het volgende:
[..]![]()
Ben ik blij dat de bieb is gered..had me net een tijdje geleden daar aangemeld
Zelfs nu nietquote:
kan ik op mijn kamer helaas niet ontvangen, en aangezien ik geen zin heb om weer naar beneden te lopen, houd ik het even bij SBS6quote:Op donderdag 29 december 2011 22:57 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Zelfs nu niet.
Omroep Brabant.
http://www.omroepbrabant.nl/Live.aspx?mode=TVExtraquote:Op donderdag 29 december 2011 22:58 schreef DjinN het volgende:
[..]
kan ik op mijn kamer helaas niet ontvangen, en aangezien ik geen zin heb om weer naar beneden te lopen, houd ik het even bij SBS6
Ze moeten nu wel verplicht acapella zingen...al hun apparatuur is wegquote:
Revenge? Strikes back?quote:Op donderdag 29 december 2011 23:15 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ze moeten nu wel verplicht acapella zingen...al hun apparatuur is weg
Het Speelhuis dacht "wtf? Revenge? ik ben jullie voor gek! Ik strike back door een spontane zelfontbranding inelkaar te fiksen!"quote:
moet kunnen.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:21 schreef DjinN het volgende:
[..]
Het Speelhuis dacht "wtf? Revenge? ik ben jullie voor gek! Ik strike back door een spontane zelfontbranding inelkaar te fiksen!"
Bah ik ben gemeen...stomme grapjes...
Het is zelfs de mond van de hel...quote:Op donderdag 29 december 2011 23:27 schreef FUFR het volgende:
[..]
moet kunnen.
Is helmond.
In de hel is ook vuur
quote:Op donderdag 29 december 2011 23:21 schreef DjinN het volgende:
[..]
Het Speelhuis dacht "wtf? Revenge? ik ben jullie voor gek! Ik strike back door een spontane zelfontbranding inelkaar te fiksen!"
Bah ik ben gemeen...stomme grapjes...
kloptquote:Op donderdag 29 december 2011 23:00 schreef hole1988 het volgende:
4 a 6 woningen moeten als verloren worden beschouwd.
pfoewquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:04 schreef tomaat52 het volgende:
The day after:
[ afbeelding ]
http://yfrog.com/jlfrqmz
Mooie zaal. Wat zonde zeg.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:47 schreef Fredo55 het volgende:
En dan te bedenken dat het er zo uit zag:
[ afbeelding ]
Hahaha stiekem wel een beetje grappig.quote:
Dat is Abel Blom heul nie.quote:
Hij is wel veranderd in 24 uur tijdquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef Blitzkrieger het volgende:
Vier tot zes kubuswoningen zijn onbewoonbaar verklaard. Mooizo, hopelijk word het snel gesloopt of stort het zelf in elkaar, hoe minder moderne kunst hoe beter.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Hij is wel veranderd in 24 uur tijd.
het was hoe dan ook niet hun brand..quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Blijkt dat er omwonenden zijn die geen inboedelverzekering hebben... de gemeente kijkt of ze iets kunnen betekenen... wtf... geen premie willen betalen ofzo en wel willen beuren zeker...
WTF, dat is toch 1 van de eerste dingen die je regelt als je in een huis komt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Blijkt dat er omwonenden zijn die geen inboedelverzekering hebben... de gemeente kijkt of ze iets kunnen betekenen... wtf... geen premie willen betalen ofzo en wel willen beuren zeker...
Idd. Jammer dan.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:00 schreef TheOneAndOnly het volgende:
je had even zin om het topic te komen vervuilen met je onzinpraatjes ?quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:24 schreef Blitzkrieger het volgende:
Vier tot zes kubuswoningen zijn onbewoonbaar verklaard. Mooizo, hopelijk word het snel gesloopt of stort het zelf in elkaar, hoe minder moderne kunst hoe beter.
Richt dan een knuffeltheedrinkforum op zodat je geen andere geluiden zietquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:25 schreef DjinN het volgende:
[..]
je had even zin om het topic te komen vervuilen met je onzinpraatjes ?
Je wil toch niet zeggen dat je het echt mooi vindt hequote:Op vrijdag 30 december 2011 19:25 schreef DjinN het volgende:
[..]
je had even zin om het topic te komen vervuilen met je onzinpraatjes ?
Jij kan geluiden zien?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:27 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Richt dan een knuffeltheedrinkforum op zodat je geen andere geluiden ziet
Ga jij ff lekker verkassen naar ONZ, daar mag je zoveel trollen als je wiltquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:27 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Richt dan een knuffeltheedrinkforum op zodat je geen andere geluiden ziet
Heb je me dat ergens zien zeggen dan ?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:28 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Je wil toch niet zeggen dat je het echt mooi vindt he?
Indirect ja.quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:30 schreef DjinN het volgende:
[..]
Heb je me dat ergens zien zeggen dan ?
Bullshit. Ik heb het nergens gezegd, zo simpel is het.quote:
voor de gein moet je topic eens doorlezen...quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:09 schreef tomaat52 het volgende:
Maar het plafond van de zaal was ook wel erg gevaarlijk. Grote lappen stof.
Dus?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:09 schreef FUFR het volgende:
[..]
het was hoe dan ook niet hun brand..
Ook leuk ja, iemand met wie je het niet eens bent uitmaken voor trollquote:Op vrijdag 30 december 2011 19:30 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ga jij ff lekker verkassen naar ONZ, daar mag je zoveel trollen als je wilt
?quote:Op vrijdag 30 december 2011 19:40 schreef T42 het volgende:
[..]
voor de gein moet je topic eens doorlezen...
Aan jouw opmerking te lezen heb je nog vrij weinig tijd in Helmond doorgebracht denk ik zo..quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:41 schreef Anno2012 het volgende:
Boeiend, dat tokkievolk (99% van heel helmond) heeft toch niks aan een theater. Beter zetten ze er cafe's neer
Het is gewoon algemeen bekend.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:52 schreef DjinN het volgende:
[..]
Aan jouw opmerking te lezen heb je nog vrij weinig tijd in Helmond doorgebracht denk ik zo..![]()
Wowquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:09 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend.
Ik ben wel eens met voetbalwedstrijden in Helmond geweest. Wat een asovolk.
Laat staan alle berichten over wat er allemaal gebeurd in tokkiestad nederland.
De laatste zin ben je blind voor?quote:Op vrijdag 30 december 2011 23:11 schreef DjinN het volgende:
[..]
WowJe bent bij een paar voetbalwedstrijden in Helmond geweest
Dus weet je meteen hoe compleet Helmond inelkaar zit als je een paar voetbalhooligans uit Helmond hebt gezien. Wat knap van je
Nee die heb ik ook gelezen don't worry. Maakt je verhaal des te absurderquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:12 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
De laatste zin ben je blind voor?
Dat. Als je een huis op Dierdonk of Brandevoort wil kopen moet je toch echt meer verdienen dan de gemiddelde bouwvakker hoorquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:33 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wou net zeggen op dierdonk en Brandevoort en bij t Warande zit juist bijv. meer kak dan tokkie![]()
Bij t stadion zit je in de wilma en dan tref je idd tokkievolkMaar dat is echt maar een klein deel hoor
idd niet meer als in scubbekutteveen of waar dan ook.
al het voetbal trekt tokkievolkquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:09 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend.
Ik ben wel eens met voetbalwedstrijden in Helmond geweest. Wat een asovolk.
Laat staan alle berichten over wat er allemaal gebeurd in tokkiestad nederland.
heistraat is zo niet lang meerquote:Op vrijdag 30 december 2011 23:36 schreef DjinN het volgende:
[..]
Dat. Als je een huis op Dierdonk of Brandevoort wil kopen moet je toch echt meer verdienen dan de gemiddelde bouwvakker hoorEn bij Warande idd ook.
Ga je naar de Heistraat, daar kom je vaker schraal volk tegen...en in de Wilma idd ook.
Schijnbaar om 16.00 uur al uitgeschakeld. Waarom niet vlak voor de voorstelling?quote:Op zaterdag 31 december 2011 10:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Oh jee er stonden rookmelders uitgeschakeld!!!!
Zie omroep brabant.nl
jan huigen in een tonquote:Op maandag 2 januari 2012 11:04 schreef Gia het volgende:
[..]
....Helmond Sport!!
Enneh......hoempa, hoempa, hoempapa....
Nu gaat het weer heel lang duren voordat ik dat beeld uit mijn kop hebquote:
quote:
Hij zal het vast leuk vinden dat je zo hapt. Wij Helmonders weten wel beter, toch?quote:Op maandag 2 januari 2012 22:08 schreef DjinN het volgende:
[..]Denken dat zo'n filmpje ook echt de waarheid weergeeft
![]()
Dude...je hebt echt te weinig tijd in Helmond doorgebracht om recht van spreken te hebben denk ik zo
Hell yeahquote:Op maandag 2 januari 2012 22:36 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Hij zal het vast leuk vinden dat je zo hapt. Wij Helmonders weten wel beter, toch?
Voor het Haagje, Vossenberg/Heistraat en de Wilma wel.quote:
vossenberg ook al niet meer hoor. zo'n beetje alles is platgegooit en vervangen door luxere nieuwbouw.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:12 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Voor het Haagje, Vossenberg/Heistraat en de Wilma wel.
In Brandevoort, Dierdonk en omgeving van het ziekenhuis kom je dit gedrag zeker niet tegen.
Ik ken de wijkquote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:32 schreef T42 het volgende:
[..]
vossenberg ook al niet meer hoor. zo'n beetje alles is platgegooit en vervangen door luxere nieuwbouw.
ik woon erin 1 van de laaste straten met oude huizen
wel volledig opgeknapt en voorzien van VvE
zie hier geen kratjes bier meer in de tuin en ook geen halve auto's (mijne staan er dus nie) alleen mijn buren zijn nog echte tokkie's... maar die huren nog.. als die gaan komt er een koper
Mierlo-Hout, Stiphout en Brouwhuis ook niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 01:12 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Voor het Haagje, Vossenberg/Heistraat en de Wilma wel.
In Brandevoort, Dierdonk en omgeving van het ziekenhuis kom je dit gedrag zeker niet tegen.
"Mogelijk stonden de rookmelders uit...."quote:Op woensdag 4 januari 2012 10:54 schreef tomaat52 het volgende:
Brand theater Helmond niet aangestoken
Wist ik nietquote:Op woensdag 4 januari 2012 10:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit hoort officieel bij Helmond West, oftewel 't Haagje.
Van oudsher wordt echter alleen het deel ten zuiden van de Mierloseweg, 't Haagje genoemd.quote:
denk dat hij zo ook denkt over maaskantjequote:Op maandag 2 januari 2012 22:08 schreef DjinN het volgende:
[..]Denken dat zo'n filmpje ook echt de waarheid weergeeft
![]()
Dude...je hebt echt te weinig tijd in Helmond doorgebracht om recht van spreken te hebben denk ik zo
ga kijken. staan er halve brommers en 20 fietsen in tuinen zit je op een verkeerde plekquote:Op donderdag 5 januari 2012 18:49 schreef Dagkaart het volgende:
Nou we het toch over helmond hebben, heb een appartement in de Waart aangeboden gekregen. iemand ervaringen daar
Ik zou 'm niet aannemen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:49 schreef Dagkaart het volgende:
Nou we het toch over helmond hebben, heb een appartement in de Waart aangeboden gekregen. iemand ervaringen daar
Omdat de wijk niet je van het is en omdat die woningen z.s.m. worden afgebroken. Zal nu iets langer duren omdat 't Speelhuis voorrang krijgt.quote:
een parkeerplaats.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:34 schreef DjinN het volgende:
Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |