Wat bedoelt je collega met 'daar'? Oostblok, Baltische staten, Letland, Litouwen?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:03 schreef RetepV het volgende:
Riga rijmt op Tjakka, dus...
Collega van mij komt uit Riga en vertelde me dat Riga de enige bezoekswaardige plaats daar is. Natuurlijk is hij wel wat vooringenomen...
Ben je ook in Kaunas geweest? Dit, omdat Ryanair daar tegenwoordig naar toe vliegt en het wellicht te combineren is met Vilnius.quote:Op woensdag 4 januari 2012 21:24 schreef Simpel-Zat het volgende:
Ben vorig jaar 3 weken in Riga, Tallinn en Vilnius geweest. Drie mooie, diverse steden. Het hangt er maar net aan waar je voor wil gaan. Vilnius heeft veel meer cultuur bijvoorbeeld. Oude KGB-gevangenissen, parken, mooie kastelen, gebouwen en monumenten, de echte oostbloksfeer- en prijsniveau itt tot het toeristische Tallinn en Riga. Die stad ligt tegen Wit-Rusland aan en Riga aan de kust. Persoonlijk zou ik voor Vilnius gaan.
Ik heb echt een compleet andere indruk van Vilnius dan jij. Hangt misschien ook wel af van de tijd van het jaar..?quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:36 schreef Knakker het volgende:
Wij zijn nu (om die reden) een middag en avond in Kaunas. De stad ademt veel sfeer uit, en de oude stad is wat ons betreft leuker dan die van Vilnius - die voelde af en toe een beetje aan als één grote tourist trap: voornamelijk galerijen en "Number 1 Amber Shop Of Lithuania"in het centrum en weinig Litouwers (?) zelf. Dat gevoel hebben wij hier vele malen minder.
We zijn hier nu maar kort, maar als we een keer in een lente of zomer in de buurt zijn, komen we zeker terug.
Dat zal ongetwijfeld. Het feest was compleet toen de in kerstkleuren-versierde toy train langs kwam rijden om toeristen mee te nemenquote:Op donderdag 5 januari 2012 17:44 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
Ik heb echt een compleet andere indruk van Vilnius dan jij. Hangt misschien ook wel af van de tijd van het jaar..?
Heb je in die drie weken alleen drie steden bezocht, of ook nog natuurgebieden o.i.d.?quote:Op donderdag 5 januari 2012 16:27 schreef Simpel-Zat het volgende:
Nee daar ben ik niet geweest. Wij hebben gevlogen op Riga en vanaf daar kun je hele makkelijke busreizen naar Vilnius nemen, vanaf Riga is het ongeveer 3-3,5 uur met de bus.
De steden. Eerst 4 dagen Riga met wel het Midzomerfestival aan de andere kant van Letland, met de bus naar Tallinn voor 5 dagen, weer terug voor 2 dagen Riga, met de bus voor 5 dagen naar Vilnius en de rest van de dagen weer Riga. Ik kan je vertellen, dat was wel een beetje veel Riga en precies genoeg dagen voor Tallinn en Vilnius. Naar wat ik weet zijn de binnenlanden niet zo indrukwekkend (vanuit de bus leek het op een uitgestorven Nederland, plat en veel landbouw) en bovendien is er amper openbaar vervoer in die landen (behalve dan de uitstekende buslijnen tussen die steden).quote:Op donderdag 5 januari 2012 21:12 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je in die drie weken alleen drie steden bezocht, of ook nog natuurgebieden o.i.d.?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |