abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 december 2011 @ 13:12:14 #51
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106162327
Jpedi een wijze les voor de volgende keer, goederen met een aankoopwaarde van boven de honderd euro (tweedehands) altijd ophalen!
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_106162432
Ik ga ook een iPhone bij hem kopen :)
People assume too much.
pi_106162449
Precies, iemand moet het doen. Als niemand wat doet of bekend maakt dan kunnen dit soort figuren lekker door blijven gaan. Sjors lijkt mij verder geen gevaarlijke gangster die gekke dingen gaat doen.
-weg-
pi_106162636
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Jpedi een wijze les voor de volgende keer, goederen met een aankoopwaarde van boven de honderd euro (tweedehands) altijd ophalen!
Zeker en ondanks dat ik nog nooit iets heb laten versturen en me nu heb laten verleiden zo net voor kerst, ga ik dat risico niet meer nemen. :)
pi_106162809
Netjes gedaan hoor JP! De prooi beet keihard terug _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_106162827
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:57 schreef Palomar het volgende:
Goed dat je je geld terughebt. Blijf het wel een vreemd verhaal vinden. Het is dat je zo te lezen eerdere praktijken van hem hebt teruggevonden (weet je zeker dat het dezelfde persoon is?), maar anders had ik gelooft dat het bij het postbedrijf fout is gegaan. Ook al wil hij het kennelijk ook zo laten voorkomen, ik kan me nl. nog steeds niet voorstellen dat je op deze manier veel mensen kunt oplichten.
Tweakers is geen website die zo maar hulp aanbied bij een aangifte en het bericht van deze morgen dat hij al sinds 2008 in het archief staat van een landelijk internetoplichting meldpunt op basis van alle matchende persoonlijke gegevens behalve bankrekening nummer, zegt ook genoeg. Het geval uit 2008 heeft maanden gesleept en toen werd de bankrekening van zijn vriendin gebruikt.

Andere accounts zijn zeker ook van hem, aangezien het over soortgelijke praktijken gaat, elektronica betreft, ondertekend met *** en uit *** komt. Dan mag ik met enige zekerheid stellen dat we het over dezelfde persoon hebben.

Hij heeft blijkbaar erg veel vertrouwen of ervaring in het zichzelf vrijpleiten en het vertrouwen te winnen van slachtoffers dat hij er tot nu toe mee weg is gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door GlowMouse op 29-12-2011 19:42:54 ]
pi_106163415
Als ik zoek op het rekeningnummer kom ik wel nog andere gevallen tegen (zie jou reactie daar ook staan), met andere namen. Ik denk dat je mazzel hebt dat hij nu zijn eigen naam heeft gebruikt. Dat lijkt mij de reden dat hij nu wel geld terug geeft en in eerdere gevallen niet.
pi_106163594
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 13:40 schreef Rapaille het volgende:
Als ik zoek op het rekeningnummer kom ik wel nog andere gevallen tegen (zie jou reactie daar ook staan), met andere namen. Ik denk dat je mazzel hebt dat hij nu zijn eigen naam heeft gebruikt. Dat lijkt mij de reden dat hij nu wel geld terug geeft en in eerdere gevallen niet.
Hoe heb je gezocht dan want ik vind verder geen resultaten. Welke namen worden nog meer gebruikt?
pi_106165253
congrats :)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_106165472
update: net mail binnen

quote:
Ik lees zojuist dat je alles op internetopgelicht heb gezet en je volledig lak hebt aan mijn bevindingen en niet eens via mail reageert.
Ik zie ook dat de aangifte gewoon doorloopt en dat je alles gelogen hebt tegen mij.

Graag reactie. Dit was niet de afspraak. Ik heb je netjes het geld terug gestort terwijl ik een iPhone kwijt ben, en toch laat je de aangifte doorlopen?

Groeten, Sjors
Welke afspraak, welke bevindingen :') Wel geinig dat hij oplichting sites in de gaten houdt.

Kom er maar in Sjors en doe je woordje hier. ^O^
pi_106165594
Dit topic is nu officieel baas :7
pi_106165603
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:37 schreef jpjedi het volgende:
update: net mail binnen

[..]

Welke afspraak, welke bevindingen :')

Kom er maar in Sjors en doe je woordje hier. ^O^
Is die hele aangifte nog wel nodig, aangezien je je geld terug hebt? Ben je niet "verplicht" dit te melden?

Ik ben wel blij voor je! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106165626
Je hebt je geld toch terug? Laat hem het lekker uitzoeken met PostNL. Mocht er niets verdachts gevonden worden door PostNL, dan is aan hem de keus of hij aangifte tegen jou doet of niet. Ja, dat kan ook nog... Keus aan hem om een valse aangifte te doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door gohan16 op 29-12-2011 14:51:23 ]
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
  donderdag 29 december 2011 @ 14:41:57 #64
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_106165628
Heb je het geld alweer terug op je rekening dan? Of alleen zijn woord. :7
pi_106165640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Is die hele aangifte nog wel nodig, aangezien je je geld terug hebt? Ben je niet "verplicht" dit te melden?

Ik ben wel blij voor je! ;)
Het is een aangifte voor poging tot oplichting en blijft op advies van de politie lopen.
pi_106165679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:41 schreef ursel het volgende:
Heb je het geld alweer terug op je rekening dan? Of alleen zijn woord. :7
yupz, staat ook op de vorige pagina. Ik heb radiostilte gehouden tot ik zeker kon zijn. :)
pi_106165697
Het feit dat hij op opgelicht.nl kijkt zegt mijns inziens al genoeg.
pi_106165822
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:42 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Het is een aangifte voor poging tot oplichting en blijft op advies van de politie lopen.
Ahhhh oke! ^O^
Groot gelijk dan inderdaad.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_106165937
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:46 schreef Messina het volgende:

[..]

Ahhhh oke! ^O^
Groot gelijk dan inderdaad.
Ik heb natuurlijk wel netjes gemeld aan de politie dat hij heeft terugbetaald ;)
pi_106165995
"vind het al frappant dat je voor 350 euro zoveel moeite doet"

wat :')
pi_106166719
Sjors is de Sjaak. Ben benieuwd wat er allemaal nog meer naar boven gaat komen.
Nu werkt internet even niet in zijn voordeel ;)
-weg-
pi_106166737
Als die kerel de iPhone had verzonden dan had hij ook stuk aan been gehouden en geen geld teruggestort. Oplichter is het.
  donderdag 29 december 2011 @ 15:09:41 #73
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106166739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 14:43 schreef Jorian29 het volgende:
Het feit dat hij op opgelicht.nl kijkt zegt mijns inziens al genoeg.
Zodra iemand daar genoemd wordt als oplichter, krijgt deze persoon een mailtje van de site vanwege het hoor- en wederhoor. Dat lijkt me ook volkomen terecht.

Zijn plaats heeft ie daar ook verdiend ook, ook al is het geld teruggestort aan topicstarter. Gezien moderator EdMo de naam daar ook kent van eerdere gevallen is het aannemelijk dat dit een bewust en vooropgezet plan was. Met dus het gevolg dat ie momenteel weer even online te vinden is als oplichter.

Het feit dat ie nu al direct terugbetaalt, zegt ook genoeg. Ik denk dat als ik verkoper had geweest, dat ik dan eerst het onderzoek van TNTpost zou hebben afgewacht.

Ook wel leuk dat ie zegt dat het slechts om een bedrag van 350 euro gaat. Is toch een bak geld naar mijn idee.

Google doet zn werk weer prima! Google op zn naam en zie waar je uitkomt ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Inlognaam op 29-12-2011 15:22:53 ]
Ook hoi !
pi_106168532
Ik dacht ik kom toch even gezellig mee kletsen hier. ( ik ben dus de grote oplichter zoals iedereen mij bestempeld ). Het geld is netjes terug geboekt inmiddels, en ik ben aan het onderzoeken waar de iPhone gebleven is. Zoals de OP aangeeft klopt het gewicht precies met de inhoudt. Daar heb ik even wat dieper over nagedacht, want de kans is zoals de OP aangeeft zo klein dat er bij Post-NL iemand is geweest die EN een weegschaal in de auto had, en een blikje, en meer verpakkingsmateriaal om zo het gewicht te omzeilen. Ik acht de kans in ieder geval klein. Dit is dan ook de grootste reden waarom ik inmiddels het geld terug geboekt heb. Het is nu mijn probleem en niet die van , en daar is iedereen het over eens denk ik.

Ik vind het wel jammer, dat mijn adresgegevens niet vertrouwd, zelfs nadat ik hem heb uitgenodigd om langs te komen, om er in ieder geval over te praten in persoon. Er worden dingen verzonnen over verzorging tehuizen en andere gekke fratsen op dit adres, terwijl dit gewoon mijn echte adres is, en tevens een studentenhuis zoals al vaker aangehaald is. Jammer...

Inmiddels ben ik weer wat verder met het onderzoek, en dankzij het gewicht en onderzoek wat ondertussen al gedaan heeft acht ik zoals ik al zei de kans groot in dat de iPhone eerder verwisselt is, al voor de verzending. Ik kan me herinneren dat ik de dag voor verzending toen het pakket al ingepakt was een paar uur weg ben geweest, en gemiddeld genomen laat ik de deur open van mijn kamer. Ik woon immers het langste op dit adres en in dit huis, en er is in die tijd nog nooit iets geks gebeurt. De kans dat er een medebewoner ( ofwel vrienden daarvan ) wisten van het pakketje is vrij groot. Ik ben dus bang dat, al lijkt me dat zeer moeilijk te bewijzen, dat er ofwel een medebewoner of een vriend daarvan heeft toegeslagen. Me vriendin heeft de telefoon/blikje wat het ook mag zijn, vervolgens verzonden en die heeft misschien niet opgemerkt dat hij open is getrokken en opnieuw is ingepakt ( zoals doet vermoeden ).

Feit is wel dat er naast mij een bewoner van mijn leeftijd (22) woont, die constant 5 vrienden op bezoek heeft, en deze beste jongens zitten niet gezellig monopolie te doen elke dag, maar zitten vaker aan de drugs en soortgelijk. Ik ga natuurlijk iedereen aanspreken die dit huis binnenkomt en verlaat, maar ik ben bang dat dit niks zal uithalen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 02-01-2012 16:49:05 (Naam verwijderd.) ]
pi_106168639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 15:53 schreef Sj0kkie het volgende:
Feit is wel dat er naast mij een bewoner van mijn leeftijd (22) woont, die constant 5 vrienden op bezoek heeft, en deze beste jongens zitten niet gezellig monopolie te doen elke dag, maar zitten vaker aan de drugs en soortgelijk
En dan laat je de deur vaak openstaan van je kamer. Erg geloofwaardig ook allemaal. Je spreekt jezelf best wel tegen. :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')