maar je hebt geen uitstraling naar je beenquote:Op woensdag 28 december 2011 20:08 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik heb namelijk RSI. Klachten aan de Rug/nek schouders en onderarmen.
Gedeeltelijk wel gehad. Maar dat is weg.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar je hebt geen uitstraling naar je been
Ik zit wel redelijk veel op de computer ja, maar dan zou ik het wel veel eerder gehad moeten hebben denk ik.quote:
Dankjewel voor de tips, mag ik vragen hoe lang je die nu hebt? En heb je precies hetzelfde als wat ik omschreven hebt? En laat je je eraan opereren, of wacht je af tot het over gaat?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:16 schreef LittleLady het volgende:
Ja ik heb een hernia, vraag maar om een MRI scan, Fysio helpt niet is geld klopperij, of vraag om goede pijstillers laat je niet afschepen met Diclofenac, die rommel helpt toch niet en is voor ontstekingen en daar de pijnen van, niet voor zenuwpijn.
Zorg dat je warme benen en voeten houd, verder wel blijven bewegen,
Ik heb nu al 8 jaar de hernia, het komt en gaat bij mij, soms heb ik weer week dan loop ik als een schildpadje en flinke uitstraling in mijn linkerbeen, kan er dan ook haast niet op staan, bukken wil haast niet en aankleden is drama, dan doet alles zeer.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:20 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Dankjewel voor de tips, mag ik vragen hoe lang je die nu hebt? En heb je precies hetzelfde als wat ik omschreven hebt? En laat je je eraan opereren, of wacht je af tot het over gaat?
Was dat het maar!!! Heb ik al lang uitgeprobeert.quote:
Ah, wat erg voor je! Maar wel goed van je dat je er mee kan leven en mee om gaat.quote:Op woensdag 28 december 2011 20:28 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ik heb nu al 8 jaar de hernia, het komt en gaat bij mij, soms heb ik weer week dan loop ik als een schildpadje en flinke uitstraling in mijn linkerbeen, kan er dan ook haast niet op staan, bukken wil haast niet en aankleden is drama, dan doet alles zeer.
Ze doen niet snel opereren, zodra de pijn wegtrekt doen ze niets meer, daarom zeg ik zorg voor een goede pijnstiller en doe gewone dingen, gewoon de dagelijkse bezigheden en wat rusten af en toe.
Ik heb een goed matras gekocht, ook een elektrische deken, zodat je in een warm bed stapt, bij warmte ontspannen spieren beter, zorg voor schoenen waar je stabiel op kan staan, zodra je geen gevoel meer hebt aan de binnenkant van de benen direct ziekenhuis bellen.
Ik heb soms dat ik niet eens kan strekken, zo pijn doet het. En dat voel ik dan in mn boven been vooral het ergst. Ik ben bang dus dat dat bij mij van toepassing is. En constant een zeurende pijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 21:04 schreef Atta-boy het volgende:
Als je een hernia hebt heb je vaak een soort pijnscheut in je been bij het gestrekt optillen van het been. En dan zou je het volgens het boekje als diepe schietende pijn in het onderbeen moeten voelen. Heb je dat ts?
Kan ook gewoon zijn dat het pijngebied wat uitgestraald is zonder dat het meteen een hernia is.
Wat voor klachten had je bij RSI? Ben nieuwsgierigquote:Op woensdag 28 december 2011 21:59 schreef Farenji het volgende:
Wat voor oefeningen doe je? Er zijn yoga-oefeningen die speciaal helpen om zwakke rugspieren sterker te maken en ook goed helpen tegen lage rugpijn. Een goede yoga-therapeut/docent kan je die leren. Ik heb zelf flink last van rsi gehad met daarbij onder andere ook lage rugpijn. Yoga heeft me daar vanaf geholpen (na veel andere dingen geprobeerd te hebben). Na een paar keer yoga doen merkte ik duidelijk verbetering; na een paar weken was ik er zo goed als vanaf, van alle rsi-klachten.
Wel belangrijk is dat die oefeningen met beleid en liefst onder begeleiding van een yoga-docent of therapeut gedaan moeten worden; zonder ervaring of begeleiding een beetje zelf gaan rekken en strekken kan het probleem erger maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |