Even quoten, dit is het soort materiaal dat TS nodig heeft. Mooi.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:32 schreef anboni het volgende:
Macronutrienten 101:
Eiwitten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Belangrijkste bouwstenen voor spieren, botten en organen. Kan ook als brandstof gebruikt worden (en wordt dat ook als je te weinig eet: je spieren gaan er als eerste aan)
Vetten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Je belangrijkste brandstof, makkelijk op te slaan en makkelijk te verbranden door de meeste organen. Let op de juiste verhoudingen van de verschillende soorten: ruim voldoende verzadigd en enkelvoudig onverzadigd, niet teveel meervoudig onverzadigd en helemaal geen transvetten. (en nee, verzadigd vet eten is niet slecht voor je)
Koolhydraten: (Voornamelijk afkomstig uit granen, aardappels, fruit en natuurlijk suiker) Grotendeels overbodig. Wordt direct na consumptie omgezet in glucose (bloedsuiker). Daar heeft je lichaam maar een klein beetje van nodig (en er kan ook niet heel veel opgeslagen worden) en alles wat teveel is wordt omgezet in de schadelijkste vorm van cholesterol of in vet (en in combinatie met het hoge bloedsuikerspiegel kan dat vet ook niet verbrand worden, dus wordt het opgeslagen).
Om gezond af te vallen (en daarna ook gezond te blijven) kun je het beste veel eiwitten en vetten eten en bijzonder matig zijn met koolhydraten (geen brood of pasta, beperkt aardappels en fruit). Eet voor je ontbijt een flinke bak volle kwark of yoghurt, of kook of bak een paar eieren met spek. Als lunch neem je een paar plakken kaas of vleeswaar. Voor avondeten een goed stuk vlees, vis of kip met een flinke berg groenten (en die groenten mag je best opleuken met een klont echte boter). Als tussendoortjes kun je wat fruit nemen (kies bij voorkeur fruit met relatief weinig suiker, denk aan bessen of appels).
De eerste dagen dat je dit doet, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen (van de koolhydratenverslaving) maar daarna ben je voorgoed verlost van de verlammende hongermomenten die daarbij horen. Dan is drie keer per dag eten ineens weer voldoende en hoef je niet meer op de klok te kijken om te zien of je alweer mag gaan eten.
Inderdaad, ik merk binnen mijn eigen sportschool dat de instructeurs, verschillende, soms zelfs tegenstrijdige adviezen geven..quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:30 schreef Panzermaus het volgende:
Eigen onderzoek, eigen motivatie, eigen resultaten. Anders kom je er gewoon niet.
Precies! Ben ik nu ook een dikke week mee bezig en het werkt echt goed. Minder honger en ik merk dat ik inderdaad snel mijn vetreserves aanspreek.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:32 schreef anboni het volgende:
Macronutrienten 101:
Eiwitten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Belangrijkste bouwstenen voor spieren, botten en organen. Kan ook als brandstof gebruikt worden (en wordt dat ook als je te weinig eet: je spieren gaan er als eerste aan)
Vetten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Je belangrijkste brandstof, makkelijk op te slaan en makkelijk te verbranden door de meeste organen. Let op de juiste verhoudingen van de verschillende soorten: ruim voldoende verzadigd en enkelvoudig onverzadigd, niet teveel meervoudig onverzadigd en helemaal geen transvetten. (en nee, verzadigd vet eten is niet slecht voor je)
Koolhydraten: (Voornamelijk afkomstig uit granen, aardappels, fruit en natuurlijk suiker) Grotendeels overbodig. Wordt direct na consumptie omgezet in glucose (bloedsuiker). Daar heeft je lichaam maar een klein beetje van nodig (en er kan ook niet heel veel opgeslagen worden) en alles wat teveel is wordt omgezet in de schadelijkste vorm van cholesterol of in vet (en in combinatie met het hoge bloedsuikerspiegel kan dat vet ook niet verbrand worden, dus wordt het opgeslagen).
Om gezond af te vallen (en daarna ook gezond te blijven) kun je het beste veel eiwitten en vetten eten en bijzonder matig zijn met koolhydraten (geen brood of pasta, beperkt aardappels en fruit). Eet voor je ontbijt een flinke bak volle kwark of yoghurt, of kook of bak een paar eieren met spek. Als lunch neem je een paar plakken kaas of vleeswaar. Voor avondeten een goed stuk vlees, vis of kip met een flinke berg groenten (en die groenten mag je best opleuken met een klont echte boter). Als tussendoortjes kun je wat fruit nemen (kies bij voorkeur fruit met relatief weinig suiker, denk aan bessen of appels).
De eerste dagen dat je dit doet, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen (van de koolhydratenverslaving) maar daarna ben je voorgoed verlost van de verlammende hongermomenten die daarbij horen. Dan is drie keer per dag eten ineens weer voldoende en hoef je niet meer op de klok te kijken om te zien of je alweer mag gaan eten.
Wat eet je dan als lunch? Serieus 'een plak kaas' zoals je zegt? Met niks?quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:32 schreef anboni het volgende:
Macronutrienten 101:
Als ik in ketose-staat ben, voel ik me altijd zo slecht hequote:Op donderdag 19 januari 2012 15:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Precies! Ben ik nu ook een dikke week mee bezig en het werkt echt goed. Minder honger en ik merk dat ik inderdaad snel mijn vetreserves aanspreek.
Salade met kip of vis kan ook, als dressing dan een mengsel van citroensap + olijfolie + snufje peper en zout.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat eet je dan als lunch? Serieus 'een plak kaas' zoals je zegt? Met niks?
Helemaal gelijk.quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:30 schreef Panzermaus het volgende:
Goede tips DeRakker., helaas is de gemiddelde dikzak geneigd om blind advies te gaan volgen van een zogenaamde 'dieėtiste'. Zelfde verhaal met 'instructeurs' in de sportschool. Vaak weten die mensen er geen ruk van, en dan leert de dikzak zelf ook niets. Maar het is net zo als ze op de middelbare school zeiden, 'daar heb je alleen jezelf mee'. Helaas moeten wij dan weer tegen die disciplineloze mormels aankijken en er nog voor betalen ook.
Eigen onderzoek, eigen motivatie, eigen resultaten. Anders kom je er gewoon niet.
Mijn advies: morgen beginnen met krachttraining in combinatie met een goed en eiwitrijk eetpatroon met voldoende vetten. Lekker spiermassa aanzetten en door je grotere energieverbruik vetmassa verbranden. Word je strakker, sterker en gezonder van. Laat die kankerbende van de dieėtiste alsjeblieft voor wat het is. Ik kan me echt woest maken om die shit.
Dat is wel shit. Ik heb dat helemaal niet zo erg en ik heb ook nog niet gemerkt dat ik zo erg uit mijn mond stink.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:36 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Als ik in ketose-staat ben, voel ik me altijd zo slecht heDan heb ik echt last van brain fog, 0 energie hebben en krachtafname.
Het hongergevoel zal waarschijnlijk ook veel minder worden doordat de eiwitten een lang vol gevoel geven.... dus makkelijk om minder te eten.quote:De eerste dagen dat je dit doet, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen (van de koolhydratenverslaving) maar daarna ben je voorgoed verlost van de verlammende hongermomenten die daarbij horen. Dan is drie keer per dag eten ineens weer voldoende en hoef je niet meer op de klok te kijken om te zien of je alweer mag gaan eten.
De een reageert er inderdaad anders op dan de ander. Carb-cycling werkt voor mij beter.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:48 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat is wel shit. Ik heb dat helemaal niet zo erg en ik heb ook nog niet gemerkt dat ik zo erg uit mijn mond stink.
En ja ik ben wel echt in ketose want ik heb van die sticks om dat te meten
Ik eet als ontbijt meestal 1 volkorenboterham met kipfilet en wat kwark. Daardoor ga ik niet uit ketose. Ik denk dat je 's ochtends wel een beetje kunt hebben als je de hele nacht niks hebt gegeten.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat moet ik even opzoeken want dat ken ik niet.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:51 schreef rapelsen het volgende:
[..]
De een reageert er inderdaad anders op dan de ander. Carb-cycling werkt voor mij beter.
Interessant, misschien dat ik dat ook eens ga proberen. Want ik mis het brood en af en toe pasta of rijst toch wel aardig.quote:Op donderdag 19 januari 2012 15:51 schreef rapelsen het volgende:
[..]
De een reageert er inderdaad anders op dan de ander. Carb-cycling werkt voor mij beter.
Een paar plakken kaasquote:Op donderdag 19 januari 2012 15:35 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Is zeker het proberen waardquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:00 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Interessant, misschien dat ik dat ook eens ga proberen. Want ik mis het brood en af en toe pasta of rijst toch wel aardig.
Daar staan nog recepten tussen met veel koolhydratenquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:58 schreef mazaru het volgende:
Recepten met weinig koolhydraten:
http://www.dietenlijst.nl/dieetrecepten/koolhydraat_arm/
Beetje kort door de bocht. Je kan ook op de juiste hartslag gaan lopen voor vetverbranding.....quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:26 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou ook gaan fietsen ipv. hardlopen.
Het probleem met hardlopen is dat je amper vet verbrandt omdat je hartslag te hoog is. Bij lagere intensiteit schakelt je lichaam over op vetverbranding. Bijkomend voordeel is dat de spijsvertering op een goede manier gestimuleerd wordt.
Zoek maar eens op trainingszones.
Klopt. Maar die is vaak snel te hoogquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:33 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Je kan ook op de juiste hartslag gaan lopen voor vetverbranding.....
Mooi spul hoor die Clen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 19:46 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Thanks, op fora valt er ook veel over te lezen en cutting logs zijn ook altijd handig. Ben ook een goede seller van clenbuterol aan het zoeken, nog mensen hier met aanraders en referenties?
Ja, watervasten, crashdiėten, dat is hardcore shit wat werkt.quote:Op zondag 15 januari 2012 16:11 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon lekker door gaan met je dieet hoor. Niet naar de mensen hierboven luisteren. Gewichtsverlies is het enige dat telt.
O man, Pompen, aangedikte muscles, echt wel ripped 6pack, allesquote:Op zondag 15 januari 2012 22:19 schreef AhmedJaret het volgende:
als je echt 120kg 1.90 bent, kan je ook gaan bodybuilden. heb je nu net je bulk er op en dan kan je nu pompen voor spieren, vanwege echte inspannig en motivatie kan je in 3mnd 20kg kwijt en dan heb je ook kracht en aangedikte muscles, dan gwn doorgaan en ben je in nog 3mnd echt wel ripped 6pack, alles
gwn voor stevige beachboy look gaan, niks mis met 90kg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |