abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 13:38:38 #1
163650 Greys
pi_106123747
Het valt me al een week op hoe 'zomers' de vogels zingen 's nachts en 's ochtends vroeg.
Heel vreemd om te horen in deze tijd.
Zijn ook al vogeltjes in de weer met takjes en troepjes voor een nest, volgens mij...

En nu staat mijn boompje in de tuin ook helemaal in de bloesem :')
De natuur is echt van slag!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106123863
Of de natuur weet dat ook zij op 21-12-2012 naar de klote gaan en proberen het er op hun manier het beste van te maken..
Google is your friend, abuse your friends
  woensdag 28 december 2011 @ 13:42:16 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_106123878
Bizar!

Hoop dat het geen gevolgen heeft voor je boom als het ineens wel flink gaat vriezen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 13:42:26 #4
163650 Greys
pi_106123887
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:41 schreef Metalfrost het volgende:
Of de natuur weet dat ook zij op 21-12-2012 naar de klote gaan en proberen het er op hun manier het beste van te maken..
Zou dát het zijn ja? :D
Da's wel een verfrissende kijk op het geheel :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 13:45:50 #5
163650 Greys
pi_106123985
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:42 schreef Staal het volgende:
Bizar!

Hoop dat het geen gevolgen heeft voor je boom als het ineens wel flink gaat vriezen.
Ik zie in de buurt overal verkeerd-bloeiende boompjes. Heel raar om te zien nu.
Geen idee of dat problemen gaat geven met (nacht)vorst, maar ik zie dat er ook voorlopig niet van komen eigenlijk, het is veel te warm.

Of dat er straks niet genoeg insecten zijn in deze tijd als er vogels besluiten alvast maar te gaan nesten. Of zal het zo'n vaart niet lopen? :@

Hoor jij de vogels ook niet heel ijverig en hard tetteren 's avonds laat en 's nachts?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106124358
Leuk, van die mensen die nog nooit hebben gehoord van winterbloeiers :)
Er zijn honderden soorten bomen, struiken en (meest groenblijvende, al is dat niet altijd) planten die in de winter bloeien. Of lang voordat het voorjaar inzet. Sneeuwklokjes bloeien ook als het nog vriest.

Niks aan de hand dus.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_106124415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Er zijn honderden soorten bomen, struiken en (meest groenblijvende, al is dat niet altijd) planten die in de winter bloeien. Of lang voordat het voorjaar inzet. Sneeuwklokjes bloeien ook als het nog vriest.

Niks aan de hand dus.
Die boom in de tuin ziet er niet uit als een sneeuwklokje..
Google is your friend, abuse your friends
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 14:00:33 #8
163650 Greys
pi_106124473
quote:

Niks aan de hand dus.
Normaal bloeit dat boompje nu echt niet hoor ;)
En ik woon hier al 7 jaar.

Het valt me gewoon op. Ook van die vogels!
En dat zal idd best 'gewoon' komen doordat het nu warmer is dan anders in de winter en er zal ook wel niets gebeuren oid, maar ik vind het wel een aparte gewaarwording als je 's nachts de hond uitlaat en de vogels zitten te galmen alsof het zomer is :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 december 2011 @ 14:05:14 #9
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_106124606
Hier bloeit het fluitekruid, normaal is dan in begin mei pas het geval.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_106124641
Dat is irritant inderdaad; ga slapen beesten! Als je boom nu normaal niet bloeit kan het zijn dat 'ie dat in het voorjaar niet - of minder uitbundig - doet; verder niets aan de hand. Hier staan in de tuin ook nog steeds dingen in bloei die volgens de boeken ook maar tot september/oktober bloeien :?

Ach, het ziet er leuk uit in de tuin ;)
-
-
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 14:07:34 #11
163650 Greys
pi_106124693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:06 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat is irritant inderdaad; ga slapen beesten! Als je boom nu normaal niet bloeit kan het zijn dat 'ie dat in het voorjaar niet - of minder uitbundig - doet; verder niets aan de hand. Hier staan in de tuin ook nog steeds dingen in bloei die volgens de boeken ook maar tot september/oktober bloeien :?

Dat zeker!
En voorlopig komt er geen (nacht)vorst volgens mij, dus met de schade zal het ook wel loslopen.
Maar het blijft een gek gezicht en gehoor, zo lente achtig! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin woensdag 28 december 2011 @ 14:20:50 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106125165
quote:

Niks aan de hand dus.
Ik hoor toch ook al nachtenlang de vogels daverende concerten geven, normaal hoor ik toch snachts in de winter niets.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_106125459
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik hoor toch ook al nachtenlang de vogels daverende concerten geven, normaal hoor ik toch snachts in de winter niets.
Ik hoor hier helemaal niets (en mijn buurman houdt vogels in buitenvolieres dus vogels genoeg in de buurt).. Wel stonden hier vorige week nog dingen in bloei als knalrose rozen, viooltjes (en geen winterviolen!) en verscheidene 'zomerbloeiers'. Heel vaag maar wel verklaarbaar bij de huidige 12 graden :(
-
-
  woensdag 28 december 2011 @ 14:30:56 #14
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_106125558
Nou onze helleborus is hier aan het weigeren :(
pi_106125678
Dat is wel vreemd inderdaad, aan de andere kant ligt het wel aan de soort. de meest voorkomende (Niger) heeft geen vorst nodig om in bloei te komen, sommige andere soorten wel :)
-
-
  Admin woensdag 28 december 2011 @ 14:35:16 #16
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_106125730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ik hoor hier helemaal niets (en mijn buurman houdt vogels in buitenvolieres dus vogels genoeg in de buurt).. Wel stonden hier vorige week nog dingen in bloei als knalrose rozen, viooltjes (en geen winterviolen!) en verscheidene 'zomerbloeiers'. Heel vaag maar wel verklaarbaar bij de huidige 12 graden :(
Nu zit ik wel aan de Biesbosch met overwinteraars hè, dus geen idee wat er fluit ;) Alhoewel die overwinteraars nu ook niet gauw bij de woonhuizen komen, mysterie!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:46:35 #17
42366 Staal
pi_106141716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zie in de buurt overal verkeerd-bloeiende boompjes. Heel raar om te zien nu.
Geen idee of dat problemen gaat geven met (nacht)vorst, maar ik zie dat er ook voorlopig niet van komen eigenlijk, het is veel te warm.

Of dat er straks niet genoeg insecten zijn in deze tijd als er vogels besluiten alvast maar te gaan nesten. Of zal het zo'n vaart niet lopen? :@

Hoor jij de vogels ook niet heel ijverig en hard tetteren 's avonds laat en 's nachts?

Denk dat megaveel insecten zullen hebben als het niet gaat vriezen.

Heb er op gelet en inderdaad er is een waanzinnige bedrijvigheid onder vogelsoorten.
Maar ik heb er gewoon geen verstand van ook om dat serieus te nemen. Ben afgelopen nachten wel wakker geworden van kauwtjes en die lijken inderdaad te gaan nestelen.
Un certain jeune homme
pi_106141966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:06 schreef SadKingBilly het volgende:

Verder niets aan de hand? Die vogeltjes hebben in het algemeen op precies het juiste moment niet alleen uitkomende eieren nodig, maar ook een hele verzameling rupsen om ze te voeden. Dat evenwicht raakt wel degelijk helemaal in de war wanneer het ene beest wel reageert op hogere temperatuur en het andere niet.

En fruitbomen die vroeg bloeien en vervolgens een nachtvorst over de bloesem krijgen proberen het pas een jaar later weer. Geen enkele appel of peer in 2012, noem dat maar 'niks aan de hand'.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 28 december 2011 @ 23:21:46 #19
42366 Staal
pi_106147011
Dat vraag ik me af Sigme. Dat de oogst naar de donder kan gaan dat begrijp ik. (Hier een pruimenboom die gelukkig nog geen bloesem heeft maar nog wel een paar groene bladeren die niet afgevallen zijn.)

Maar ik geloof niet dat vogels hun jongen enkel voeden met rupsen. Nee, men gooit toch echt wel oud brood of hangt vetbollen op.

Ik gooi werkelijk alles in de tuin, een beetje oud brood, oliebollen, oude pepernoten, onopgegeten nootjes, kaas, hamburgers... noem het maar op, alles wordt meegenomen en dan hang ik ook nog vetbollen op voor de mezen.

Die vogels en jonge vogels overleven wel. Totdat het gaat vriezen en dan zijn ze te jong. En dan is het af.

Wij hebben hier al een paar jaar dezelfde kerstboom in een pot. Daar overleeft momenteel een nest lieveheersbeestjes in. Buiten weten insecten ook wel te overleven met deze zachte temps. Insecten genoeg.
Zou me eerder druk maken of een boom vol bloesem straks geen zware klap krijgt.
Un certain jeune homme
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 23:23:48 #20
163650 Greys
pi_106147122
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 23:21 schreef Staal het volgende:
Maar ik geloof niet dat vogels hun jongen enkel voeden met rupsen. Nee, men gooit toch echt wel oud brood of hangt vetbollen op.
Ik vraag me af of de meesten dat wel doen, vetbollen e.d. als de winter zo zacht is, geen ijs en sneeuw. Dan hebben de mensen volgens mij niet het idee dat de vogels 'hulp' nodig hebben.
En ik vraag me af - maar da's echt gewoon onwetendheid van mijn kant, zeg ik eerlijk - of jonge vogels wel dat vet mogen eten. Brood volgens mij niet namelijk.

EDIT: van de vogelopvang site:

Vooral brood is schadelijk voor de meeste vogels, met name als ze niet in orde zijn. Voor jonge vogels is brood zelfs dodelijk, zij kunnen dit voedsel niet verteren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Greys op 28-12-2011 23:30:32 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106147265
Normaal lag er rond deze tijd ook wel dagelijks een dode vogel in de kamer, gevangen door de katten. Daar kon je de klok echt op gelijk zetten; vroege voorjaar en late najaar stapels vogels, en tussendoor periodes met heel veel muisjes.

Maar nu nog geen enkele vogel, en ook niet gek veel muisjes. Alles is volgens mij nog prima doorvoed. Ik klaag niet want van zo'n vogel blijven meestal alleen wat restjes over en fraai is anders. Maar het blijft vreemd.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 december 2011 @ 23:53:44 #22
163650 Greys
pi_106148909
De natuur van slag door abnormaal warme herfst
De natuur lijkt flink van slag door het uitblijven van vrieskou en een supermilde herfst. In Engeland staan bijvoorbeeld paasbloemen in de bloei. Er worden ook nog steeds vlinders gespot die normaal al drie maanden geleden zouden moeten zijn verdwenen.

Elders in Europa is er sprake van bloesems die in appelbomen zijn verschenen afgelopen week. In Frankrijk staan velden met koolzaad in de bloei. In Estland was het de afgelopen weken steevast acht graden warmer dan normaal en in plaats van de eerste sneeuw te ruimen, beginnen de bladeren er nu pas van de bomen te vallen. In Kopenhagen hebben ze te kampen met een muggenplaag door de abnormaal warme temperaturen. Hetzelfde probleem in Berlijn.

In Inverness, in het noorden van Schotland, hebben ze dan weer last van wespen. In Belfast zitten ze met een rupsenplaag. Elders is er sprake van kikkers en padden die begonnen zijn met paren. Ganzen en andere trekvogels zijn op veel plaatsen niet eens begonnen aan hun wintertocht. Er zijn zelfs pasgeboren eendjes gespot, terwijl het broedseizoen voor eenden normaal ten vroegste eind februari begint in Europa.

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_106155403
Gaan alle ganzen naar het buitenland in de winter? :@
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  donderdag 29 december 2011 @ 13:04:09 #24
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_106162008
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 07:45 schreef Stokstaart het volgende:
Gaan alle ganzen naar het buitenland in de winter? :@
Nee, meestal blijven ze de vorstgrens voor. Zolang er bij ons geen vorst is zitten de weilanden bomvol ganzen. Eerst komen de Canadese ganzen, die zijn nu verder getrokken en hebben plaats gemaakt voor Rotganzen. Die blijven zo lang mogelijk.

Door de intensieve bemesting in de landbouw is het gras veel eiwitrijker als in natuurgebieden, iets waar de ganzen graag gebruik van maken.
  donderdag 29 december 2011 @ 14:32:50 #25
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_106165292
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')