Zou dát het zijn ja?quote:Op woensdag 28 december 2011 13:41 schreef Metalfrost het volgende:
Of de natuur weet dat ook zij op 21-12-2012 naar de klote gaan en proberen het er op hun manier het beste van te maken..
Ik zie in de buurt overal verkeerd-bloeiende boompjes. Heel raar om te zien nu.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:42 schreef Staal het volgende:
Bizar!
Hoop dat het geen gevolgen heeft voor je boom als het ineens wel flink gaat vriezen.
Die boom in de tuin ziet er niet uit als een sneeuwklokje..quote:Op woensdag 28 december 2011 13:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Leuk, van die mensen die nog nooit hebben gehoord van winterbloeiers
Er zijn honderden soorten bomen, struiken en (meest groenblijvende, al is dat niet altijd) planten die in de winter bloeien. Of lang voordat het voorjaar inzet. Sneeuwklokjes bloeien ook als het nog vriest.
Niks aan de hand dus.
Normaal bloeit dat boompje nu echt niet hoorquote:Op woensdag 28 december 2011 13:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Er zijn honderden soorten bomen, struiken en (meest groenblijvende, al is dat niet altijd) planten die in de winter bloeien. Of lang voordat het voorjaar inzet. Sneeuwklokjes bloeien ook als het nog vriest.
Niks aan de hand dus.
Dat zeker!quote:Op woensdag 28 december 2011 14:06 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat is irritant inderdaad; ga slapen beesten! Als je boom nu normaal niet bloeit kan het zijn dat 'ie dat in het voorjaar niet - of minder uitbundig - doet; verder niets aan de hand. Hier staan in de tuin ook nog steeds dingen in bloei die volgens de boeken ook maar tot september/oktober bloeien
Ach, het ziet er leuk uit in de tuin
Ik hoor toch ook al nachtenlang de vogels daverende concerten geven, normaal hoor ik toch snachts in de winter niets.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:57 schreef SadKingBilly het volgende:
Niks aan de hand dus.
Ik hoor hier helemaal niets (en mijn buurman houdt vogels in buitenvolieres dus vogels genoeg in de buurt).. Wel stonden hier vorige week nog dingen in bloei als knalrose rozen, viooltjes (en geen winterviolen!) en verscheidene 'zomerbloeiers'. Heel vaag maar wel verklaarbaar bij de huidige 12 gradenquote:Op woensdag 28 december 2011 14:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoor toch ook al nachtenlang de vogels daverende concerten geven, normaal hoor ik toch snachts in de winter niets.
Nu zit ik wel aan de Biesbosch met overwinteraars hè, dus geen idee wat er fluitquote:Op woensdag 28 december 2011 14:28 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ik hoor hier helemaal niets (en mijn buurman houdt vogels in buitenvolieres dus vogels genoeg in de buurt).. Wel stonden hier vorige week nog dingen in bloei als knalrose rozen, viooltjes (en geen winterviolen!) en verscheidene 'zomerbloeiers'. Heel vaag maar wel verklaarbaar bij de huidige 12 graden
Denk dat megaveel insecten zullen hebben als het niet gaat vriezen.quote:Op woensdag 28 december 2011 13:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie in de buurt overal verkeerd-bloeiende boompjes. Heel raar om te zien nu.
Geen idee of dat problemen gaat geven met (nacht)vorst, maar ik zie dat er ook voorlopig niet van komen eigenlijk, het is veel te warm.
Of dat er straks niet genoeg insecten zijn in deze tijd als er vogels besluiten alvast maar te gaan nesten. Of zal het zo'n vaart niet lopen?
Hoor jij de vogels ook niet heel ijverig en hard tetteren 's avonds laat en 's nachts?
Verder niets aan de hand? Die vogeltjes hebben in het algemeen op precies het juiste moment niet alleen uitkomende eieren nodig, maar ook een hele verzameling rupsen om ze te voeden. Dat evenwicht raakt wel degelijk helemaal in de war wanneer het ene beest wel reageert op hogere temperatuur en het andere niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:06 schreef SadKingBilly het volgende:
Dat is irritant inderdaad; ga slapen beesten! Als je boom nu normaal niet bloeit kan het zijn dat 'ie dat in het voorjaar niet - of minder uitbundig - doet; verder niets aan de hand. Hier staan in de tuin ook nog steeds dingen in bloei die volgens de boeken ook maar tot september/oktober bloeien
Ach, het ziet er leuk uit in de tuin
Ik vraag me af of de meesten dat wel doen, vetbollen e.d. als de winter zo zacht is, geen ijs en sneeuw. Dan hebben de mensen volgens mij niet het idee dat de vogels 'hulp' nodig hebben.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:21 schreef Staal het volgende:
Maar ik geloof niet dat vogels hun jongen enkel voeden met rupsen. Nee, men gooit toch echt wel oud brood of hangt vetbollen op.
Nee, meestal blijven ze de vorstgrens voor. Zolang er bij ons geen vorst is zitten de weilanden bomvol ganzen. Eerst komen de Canadese ganzen, die zijn nu verder getrokken en hebben plaats gemaakt voor Rotganzen. Die blijven zo lang mogelijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 07:45 schreef Stokstaart het volgende:
Gaan alle ganzen naar het buitenland in de winter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |