abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:58:06 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_106098575
Is een vakantie in Tunesië interessant?
Het is sowieso goedkoop, maar wie kan me wat vertellen over recente ervaringen?

Merk je nog iets van de politieke onrust enzo?
Heb je een paspoort nodig of is een identiteitskaart voldoende?
Volgens verschillende websites zijn bepaalde inentingen aanbevolen, maar is dit ook zo als je niet van plan bent om buiten je resort te komen?
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:57:48 #2
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_106209726
niemand? :)
Monkey on the car
pi_106210144
Ben er in 2007 geweest, dus heel veel zal je niet aan me hebben. Vond het er wel mooi. Maar ben alleen in Hamamet geweest. Inentingen zijn volgens mij echt onzin. En zover ik weet kun je er gewoon met ID kaart heen.
pi_106235234
Wat wil je precies weten? Ik ben v Tunesische afkomst en vijf jaar geleden in toerisme gewerkt, ken het land sowieso goed. Wat veiligheid betreft hoef je je echt geen zorgen te maken, gewoon weer rustig zoals het voor de revolutie was. Inmiddels verkiezingen geweest en een democratisch gekozen regering is net begonnen met werk. Daarnaast is de revolutie in Tunesie vergeleken bij andere Arabische landen sowieso veel rustiger verlopen en ook sneller afgerond, eigenlijk allemaal in een tijdsbestek van een maand. Je zal de eerste lichting zijn voor de eerste rustige zomer na de revolutie en mensen zullen blij zijn dat toerisme langzaam weer op gang gaat komen.

Inentingen e.d. hoeft niet, wordt officieel volgens mij wel aangeraden maar veruit de meeste toeristen doen het niet. Als je gewoon zeker wil zijn of iets wil voorkomen zou ik het wel doen, maar het is zeker niet noodzakelijk.

Als je op een resort wil blijven en minder van het land zien moet je minimaal voor vier, beter vijf sterren gaan. Er zijn wel een aantal echt goede ketens die ik je kan aanbevelen zoals RIU hotels, of Vincci. In Sousse heb je een nieuw Movenpick hotel, strak, net geopend, heel mooi en rustig maar toch vrij centraal. Een stap naar buiten en je zit zo lekker in het centrum en tussen allerlei uitgaansgelegenheden waar zowel toeristen als veel normale Tunesiers komen in de zomer.

Als je toch wat van het land wil zien een dagje kan je naar de hoofdstad, Tunis gaan. Van Sousse twee uur met de auto (max) via de snelweg en Hammamet een uurtje. Sowieso is die omgeving in Noord-Tunesie erg mooi, groen en bergachtig. Daarnaast is het een mooie moderne stad met allerlei voorsteden en plaatsjes zoals La Marsa, Sidi Bou Said en het beroemde Carthago. Overigens goed te bereiken met tram of metro en op de hoofdstraat in het centrum zie je die genoeg voorbijkomen waar je al snel een halte zal vinden om een kaartje te kopen en dan in te stappen. Deze plaatsjes of buitenwijken liggen dichtbij zee, wat hoger in de heuvels en kan je mooie plekken bezoeken of lekker wat drinken/eten. Het centrum van Tunis zelf is ook gezellig. Alleen hartje zomer is het natuurlijk wel warm om dit te bezoeken, Juli/Aug mag je wel rekenen op minimaal 32 graden overdag en als het tegen zit nog wat hoger een aantal dagen. Aan de kust echter (en zee) is het wel beter te doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Aloulou op 31-12-2011 04:15:35 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 31 december 2011 @ 10:16:05 #5
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_106237957
Bedankt voor je uitgebreide reactie Aloulou.

Het zal voor ons toch vooral een zwembad- c.q. strandvakantie worden denk ik.
Hotel is El Mouradi Skanes. Weet niet of je dat kent?

Weet jij hoe het zit met paspoorten?
Ik heb enkel een ID-kaart namelijk.
Vind het een beetje zonde om alleen voor deze vakantie een paspoort te halen en het dan niet nodig te hebben :)
Monkey on the car
  Moderator zaterdag 31 december 2011 @ 11:21:36 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_106239827
Landen waarvoor de Nederlandse identiteitskaart geldig is
Andorra,
België,
Bulgarije
Cyprus,
Denemarken,
Duitsland,
Estland,
Finland,
Frankrijk,
Griekenland,
Groot-Brittannië en Noord-Ierland (inclusief de Kanaaleilanden),
Hongarije,
Ierland,
Italië,
Letland,
Liechtenstein,
Litouwen,
Luxemburg,
Malta,
Monaco,
Noorwegen,
Oostenrijk,
Polen,
Portugal (inclusief Madeira en de Azoren),
Roemenië
San Marino,
Slovenië,
Slowakije,
Spanje (inclusief de Canarische eilanden),
Turkije,
Tsjechië,
IJsland,
Zweden,
Zwitserland.

Bron: google identiteitskaart.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_106240352
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:16 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Bedankt voor je uitgebreide reactie Aloulou.

Het zal voor ons toch vooral een zwembad- c.q. strandvakantie worden denk ik.
Hotel is El Mouradi Skanes. Weet niet of je dat kent?
Ik ken het hotel omdat ik daar o.a. gasten had toendertijd. Wat Skanes betreft (het gebied) is het belangrijk om te weten dat de hotels daar afgelegen liggen van de twee dichtstbijzijnde steden: Sousse en Monastir. Als je dus even je hotel uit wil om op loopafstand wat dingen te bezoeken (boulevard en tussen de mensen bijv) zit je in Skanes op de verkeerde locatie. Het is een touristische zone met een paar winkels, klein mini-centrumpje, golfbanen en vooral grote hotels. Wil je het centrum in moet je van daar echt een taxi nemen (staan gewoon buiten het hotel te wachten) en ben je binnen 10 minuten daarmee in Sousse centrum en 15 minuten Monastir centrum. Waarvan Sousse overigens leuker is naar mijn mening, maar ook drukker in de zomerperiode. Je kan ook de bus nemen die voor de hotels stopt en beide kanten opgaat overigens. Gewoon kwestie van wachten, als de bus langskomt hand uitsteken en dan achterin instappen waar je bij de conducteur een kaartje koopt. Laatste halte is dan centrum van desbetreffende stad.

Het hotel zelf is denk ik vier sterren. Redelijk goed te doen. Vrij mooi zwembad, en strand sowieso. Zit qua afkomst van alles wat, Duitsers, Belgen, Fransen, Tsjechen. Erg gemengd. Toendertijd vrijwel geen Russen overigens. Niet onbelangrijk. Wat het eten betreft en het buffet was het ook redelijk, in vergelijking met andere vier sterren hotels die ik had. De kamers kan ik niet goed over oordelen, maar daar niet veel klachten over gehad. In de zomerperiode zal dit hotel goed vol zitten. Hoewel dat nu wellicht iets minder is omdat het nog net na de revolutie is en het toerisme terug op gang moet komen, wat gewoon even tijd kost.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 10:16 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Weet jij hoe het zit met paspoorten?
Ik heb enkel een ID-kaart namelijk.
Vind het een beetje zonde om alleen voor deze vakantie een paspoort te halen en het dan niet nodig te hebben :)
Volgens mij heb je voor Tunesie wel een paspoort nodig en volstaat ID-kaart niet. Om die reden heb ik namelijk geen ID-kaart en enkel een Nederlands paspoort namelijk. Google het anders even voor de zekerheid, zal makkelijk te vinden moeten zijn.

PS: Ander goed hotel in Skanes en ook vier sterren is Vime Helya Beach. Aanradertje omdat het qua prijsverhouding gewoon erg goed is in vergelijking tot andere vier-sterren hotels in Tunesie. Zit wel tegenover het kleine vliegveld van Monastir maar (hoe raar) heb je daar niet echt last van. Een van de hotels waar ik aardig wat gasten had maar veel toch tevreden waren. Ook een Spaanse keten overigens, goed onderhouden en georganiseerd. Mooi zwembad, buiten en binnen en strand. Hier zie je touroperators die er nu zitten: http://www.travelta.nl/Vi(...)r/50136?_src=adwords

[ Bericht 4% gewijzigd door Aloulou op 31-12-2011 11:46:11 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 31 december 2011 @ 11:48:15 #8
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_106240766
Op google kom ik tegenstrijdige verhalen tegen.
Officieel moet je een paspoort hebben, maar bij een georganiseerde reis zou een ID voldoende moeten zijn. Het is nu echter de vraag of een internetboeking vlucht+hotel ook geldt als een georganiseerde reis.

Jammer dat we ver van een stad zitten dan, maar veel ambitie om iets te ondernemen hadden we toch niet :)
Ik ga ervan uit dat taxi's ook niet al te duur zijn en als we dan naar Sousse willen, is dat geen probleem.
Monkey on the car
pi_106242054
Ik denk dat je op het vliegveld problemen krijgt met je ID-kaart.
pi_106242340
Ik heb ff nagevraagd (bij iemand die kennis van zaken heeft) en als je een pakketreis boekt (hotel+vliegticket) volstaat ID weldegelijk. En is paspoort niet nodig. Dat zal dus onder "georganiseerde groepsreis" vallen inderdaad.

Wat het pakken van een taxi betreft ben je inderdaad niet veel kwijt. Circa 10 dinar en dan spreek je over 4,5 euro ongeveer. Als de taxichauffeur meer vraagt weet je dat die er een extra slaatje uit probeert te slaan, enigzins begrijpelijk maar gewoon onderhandelen dus. Met de bus (best leuke ervaring overigens) ben je nog geen dinar kwijt, 40 eurocent ofzo. De bus rijdt vanzelf voor je hotel langs, ff bij receptie vragen welke kant Sousse (of Monastir) is en aan de goede kant van de weg staan. Overigens staan alle borden (en dus ook voorop de bus en welke richting het naartoe gaat) zowel in Arabisch als Frans aangegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')