quote:
Op zaterdag 31 december 2011 10:16 schreef Parkinson_XTC het volgende:Bedankt voor je uitgebreide reactie Aloulou.
Het zal voor ons toch vooral een zwembad- c.q. strandvakantie worden denk ik.
Hotel is El Mouradi Skanes. Weet niet of je dat kent?
Ik ken het hotel omdat ik daar o.a. gasten had toendertijd. Wat Skanes betreft (het gebied) is het belangrijk om te weten dat de hotels daar afgelegen liggen van de twee dichtstbijzijnde steden: Sousse en Monastir. Als je dus even je hotel uit wil om op loopafstand wat dingen te bezoeken (boulevard en tussen de mensen bijv) zit je in Skanes op de verkeerde locatie. Het is een touristische zone met een paar winkels, klein mini-centrumpje, golfbanen en vooral grote hotels. Wil je het centrum in moet je van daar echt een taxi nemen (staan gewoon buiten het hotel te wachten) en ben je binnen 10 minuten daarmee in Sousse centrum en 15 minuten Monastir centrum. Waarvan Sousse overigens leuker is naar mijn mening, maar ook drukker in de zomerperiode. Je kan ook de bus nemen die voor de hotels stopt en beide kanten opgaat overigens. Gewoon kwestie van wachten, als de bus langskomt hand uitsteken en dan achterin instappen waar je bij de conducteur een kaartje koopt. Laatste halte is dan centrum van desbetreffende stad.
Het hotel zelf is denk ik vier sterren. Redelijk goed te doen. Vrij mooi zwembad, en strand sowieso. Zit qua afkomst van alles wat, Duitsers, Belgen, Fransen, Tsjechen. Erg gemengd. Toendertijd vrijwel geen Russen overigens. Niet onbelangrijk. Wat het eten betreft en het buffet was het ook redelijk, in vergelijking met andere vier sterren hotels die ik had. De kamers kan ik niet goed over oordelen, maar daar niet veel klachten over gehad. In de zomerperiode zal dit hotel goed vol zitten. Hoewel dat nu wellicht iets minder is omdat het nog net na de revolutie is en het toerisme terug op gang moet komen, wat gewoon even tijd kost.
quote:
Op zaterdag 31 december 2011 10:16 schreef Parkinson_XTC het volgende:Weet jij hoe het zit met paspoorten?
Ik heb enkel een ID-kaart namelijk.
Vind het een beetje zonde om alleen voor deze vakantie een paspoort te halen en het dan niet nodig te hebben

Volgens mij heb je voor Tunesie wel een paspoort nodig en volstaat ID-kaart niet. Om die reden heb ik namelijk geen ID-kaart en enkel een Nederlands paspoort namelijk. Google het anders even voor de zekerheid, zal makkelijk te vinden moeten zijn.
PS: Ander goed hotel in Skanes en ook vier sterren is Vime Helya Beach. Aanradertje omdat het qua prijsverhouding gewoon erg goed is in vergelijking tot andere vier-sterren hotels in Tunesie. Zit wel tegenover het kleine vliegveld van Monastir maar (hoe raar) heb je daar niet echt last van. Een van de hotels waar ik aardig wat gasten had maar veel toch tevreden waren. Ook een Spaanse keten overigens, goed onderhouden en georganiseerd. Mooi zwembad, buiten en binnen en strand. Hier zie je touroperators die er nu zitten:
http://www.travelta.nl/Vi(...)r/50136?_src=adwords[ Bericht 4% gewijzigd door Aloulou op 31-12-2011 11:46:11 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz