abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106095529
Een goedenavond!

Als jong mannetje was ik altijd al onder de indruk van ridder/romein/grote battlefilms, vaak omdat ik de close-range combat erg tof vond. Nu is de tijd dat ik die films -sowieso- tof vind voorbij (ik ben een gigantische mierenneuker geworden wb films), toch is mijn interesse in het zwaardvechten en andere handwapens altijd blijven bestaan.

Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden om dit te leren, maar vaak kom ik dan terecht bij hobbyclubs waar voornamelijk veel interesse is in de wapens, niet de technieken daadwerkelijk zelf leren uitvoeren.

Uiteindelijk heb ik voor mij tamelijk dichtbij wat in Haarlem gevonden wat er wel interessant uitziet en ik een keertje ga proberen.

Zijn er meer mensen met deze relatief zeldzame interesse? Wie heeft daar ook daadwerkelijk iets mee gedaan en was dat zoals je had gehoopt dat het zou zijn? Waar? Mensen die Kendo doen/hebben gedaan zijn ook zeer welkom :)

Ik ben trouwens totaal niet geïnteresseerd in roleplayen in het bos met harnassen aan enzo. Ik wil gewoon goed les krijgen :)
Conscience do cost.
  dinsdag 27 december 2011 @ 18:56:09 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106095820
Via karate heb ik ooit een trainer leren kennen die me wat lessen Kendo heeft gegeven, eigenlijk jammer dat ik er nooit mee door ben gegaan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_106096267
Ik heb wel een aantal jaar aan Iaido gedaan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Iaido

En heb daar wel altijd heel veel plezier aan beleefd. Maar ik weet niet in hoeverre dit te vergelijken is met 'Westers' zwaardvechten, zoals je dat voorbij ziet komen in ridder/romein/grote battlefilms.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:16:41 #4
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_106096671
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:48 schreef ems. het volgende:
Een goedenavond!

Als jong mannetje was ik altijd al onder de indruk van ridder/romein/grote battlefilms, vaak omdat ik de close-range combat erg tof vond. Nu is de tijd dat ik die films -sowieso- tof vind voorbij (ik ben een gigantische mierenneuker geworden wb films), toch is mijn interesse in het zwaardvechten en andere handwapens altijd blijven bestaan.

Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden om dit te leren, maar vaak kom ik dan terecht bij hobbyclubs waar voornamelijk veel interesse is in de wapens, niet de technieken daadwerkelijk zelf leren uitvoeren.

Uiteindelijk heb ik voor mij tamelijk dichtbij wat in Haarlem gevonden wat er wel interessant uitziet en ik een keertje ga proberen.

Zijn er meer mensen met deze relatief zeldzame interesse? Wie heeft daar ook daadwerkelijk iets mee gedaan en was dat zoals je had gehoopt dat het zou zijn? Waar? Mensen die Kendo doen/hebben gedaan zijn ook zeer welkom :)

Ik ben trouwens totaal niet geïnteresseerd in roleplayen in het bos met harnassen aan enzo. Ik wil gewoon goed les krijgen :)
Hoi Erns,

Ik heb zelf lessen gevolgd bij deze school. Het is enorm leuk om te doen, en de sfeer is goed bij deze school. Vergis je niet, ze gaan er wel heel serieus mee om, en het is zeker niet hetzelfde als in de film ;)

Ik kan je de AMEK zeker aanraden, en je kan ook een keer een proefles volgen.
pi_106096724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 18:56 schreef Id_do_her het volgende:
Via karate heb ik ooit een trainer leren kennen die me wat lessen Kendo heeft gegeven, eigenlijk jammer dat ik er nooit mee door ben gegaan.
Hoe beviel dat verder? Was de training zwaar? Worden er eigenlijk meer wapens met kendo getraind dan alleen een zwaard?

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:07 schreef actuarisje het volgende:
Ik heb wel een aantal jaar aan Iaido gedaan: http://nl.wikipedia.org/wiki/Iaido

En heb daar wel altijd heel veel plezier aan beleefd. Maar ik weet niet in hoeverre dit te vergelijken is met 'Westers' zwaardvechten, zoals je dat voorbij ziet komen in ridder/romein/grote battlefilms.
Ziet er interessant uit, doch ben ik op dit moment inderdaad wat meer geïnteresseerd in de europese vechtkunsten. Ik heb Karate, Taekwondo en Judo gedaan en hoewel ik daar erg van heb genoten (en het natuurlijk iets anders is, gezien je ongewapend bent) wil ik hierbij toch graag mijn horizon verbreden.

Mijn interesse qua wapens zijn voornamelijk gericht zwaard/schild en tweehandige zwaarden. Die leren beheersen is eigenlijk waar ik naartoe wil, nu nog weten hoe en waar :P

edit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:16 schreef ActualFantasy het volgende:

[..]

Hoi Erns,

Ik heb zelf lessen gevolgd bij deze school. Het is enorm leuk om te doen, en de sfeer is goed bij deze school. Vergis je niet, ze gaan er wel heel serieus mee om, en het is zeker niet hetzelfde als in de film ;)

Ik kan je de AMEK zeker aanraden, en je kan ook een keer een proefles volgen.
Oh heel vet, dan ga ik na de jaarwisseling zeker even kijken. En ik ben ondertussen ook geen 13 meer dus ik begrijp dat ik niet meteen whirlwind spins kan doen en 8 man tegelijk onthoofd, ik vind het juist fijn dat ze er heel serieus mee omgaan. Hoe lang heb jij daar getraind? :)
Conscience do cost.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:21:33 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_106096900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 19:17 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe beviel dat verder? Was de training zwaar? Worden er eigenlijk meer wapens met kendo getraind dan alleen een zwaard?
Bij kendo doorgaans niet, de lessen verliepen eigenlijk erg amicaal en is wel te vergelijken met elke andere vechtsport denk ik.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:33:31 #7
48114 ActualFantasy
There can be only one.
pi_106097416
Ik heb er twee jaar getrained, maar mede door de afstand werd het wat lastig. het was elke keer een uur rijden (ik trainde in amsterdam, midden op de dag)

Ik weet niet of je deze "Demo" al eens gezien hebt, maar het geeft wel wat dingen goed weer.

al de gevechten tussen het hooi, zijn stage combat, als in afgesproken en getrained, als in film gevechten.. De rest is free fight, dus niet afgesproken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')