abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 december 2011 @ 20:57:36 #126
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106101637
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:52 schreef jpjedi het volgende:
hier nog wat info:

De fotos die hij verzond voor de koop besloten werd, het valt me nu pas op dat het vodafone ES logo in beeld staat. Oftewel, vodafone spanje. En een heel oude kale ios versie.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En 2 screens als "bewijs" dat hij gebeld heeft met PostNL. Kwamen overigens direct op eigen initiatief per mail binnen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij. :')
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_106101996
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:57 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Laatste oproep zegt niks, staat geen nummer bij. :')
Die 2 los van elkaar maken het juist weer verdacht inderdaad. We lijken gaten in elk argument te kunnen schieten.
pi_106102054
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:56 schreef Inlognaam het volgende:
En wat nu als ie hier meeleest?
Denk niet dat je je troeven hier moet uitspelen, maar wellicht beweren voor in de rechtbank.

En die screenshotjes van 'm bewijzen niets. Hooguit dat ie een keer 0900-0990 heeft gebeld op een bepaalde datum, maar verder laat die gespreksduur niet zien dat ie 13 minuten naar hen gebeld heeft. Hooguit dat ie een keertje 13 minuten met een ander verbinding heeft gehad.
Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:09:13 #129
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106102228
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Als hij meeleest dan kan het geen kwaad maar ik had dan al wel een reactie verwacht,. Plus ik ga geen zaak starten om 365 euro.
Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:09:50 #130
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102271
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik zeker wel, al is het een principe kwestie en ik daarmee genoegdoening haal. Het lijkt wel dat mensen bang zijn een rechtszaak te beginnen.
QFT
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:11:26 #131
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106102339
Met andere woorden: je laat 'm ermee wegkomen feitelijk. Enerzijds snap ik je, anderzijds zou je dit gezeik niet hebben gehad als ie weldegelijk aangetekend zou hebben verzonden.

Je moet eens kijken of je hier een advocaat kan vinden die zn licht erop wilt laten schijnen. Dus niet zomaar een lief Fok!kertje, maar eentje die niets anders doet dan procederen.

365 euro is toch een enorme berg geld als je in je gelijk staat. De kosten komen ook voor hem als je wint en dat lijkt me een leuk gegeven.

Deurwaarder inschakelen kost meen ik 180 euro ofzo om 'm voor het gerecht te dagen/. Ik durf te wedden dat zodra je dat doet, dat ie hangt. En heel snel het bedrag terugbetaald. Hij is het namelijk die een probleem heeft en het grootste probleem voor hem: niet aangetekend verzonden hebben... daarmee had ie het risico weggenomen. Daar dat niet te hebben gedaan, kan ie niet jou zomaar opzadelen met het risico en zich van de domme houden.

Trouwens, zelf ook TNTpost al gebeld? En even geverifieerd of er inderdaad een klacht gemeld is omtrent het bewuste pakketje?
Ook hoi !
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:15:38 #132
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_106102519
Goed, ik doneer 30 euro, als je 5 anderen ook zover vind.
Die 30 euro wil ik dan wel terug als je inderdaad wint. Want die mag die kloothommel dus lekker betalen.

Edit: dus 30 euro bijdrage voor de kosten om 'm dus voor het gerecht te dagen middels inschakeling van een deurwaarder en het betekenen van een exploit waarin ie dus gedaagd wordt voor de rechtbank te verschijnen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Inlognaam op 28-12-2011 00:00:12 ]
Ook hoi !
pi_106102597
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:11 schreef Inlognaam het volgende:
Met andere woorden: je laat 'm ermee wegkomen feitelijk. Enerzijds snap ik je, anderzijds zou je dit gezeik niet hebben gehad als ie weldegelijk aangetekend zou hebben verzonden.

Je moet eens kijken of je hier een advocaat kan vinden die zn licht erop wilt laten schijnen. Dus niet zomaar een lief Fok!kertje, maar eentje die niets anders doet dan procederen.

365 euro is toch een enorme berg geld als je in je gelijk staat. De kosten komen ook voor hem als je wint en dat lijkt me een leuk gegeven.

Deurwaarder inschakelen kost meen ik 180 euro ofzo om 'm voor het gerecht te dagen/. Ik durf te wedden dat zodra je dat doet, dat ie hangt. En heel snel het bedrag terugbetaald. Hij is het namelijk die een probleem heeft.

Trouwens, zelf ook TNTpost al gebeld? En even geverifieerd of er inderdaad een klacht gemeld is omtrent het bewuste pakketje?
Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:

quote:
Ik heb zojuist 15 minuten naar Post-NL gebeld a 10ct per minuut + mobiele kosten, en ze hebben de klacht aangenomen. Ze gaan een onderzoek starten met het betreffende track en trace nummer: 3SKABA01169xxxx (edit JP) onder ontvangst naam: <mijn achternaam>. Ze hebben mijn gegevens voor eventuele terugkoppeling. Wat ze nu gaan doen, zoals de dame aan de telefoon had vermeld: ze gaan een onderzoek starten naar het desbetreffende pakket, zij kunnen zien en weten wie het pakket allemaal in handen heeft gehad ( bij Post-NL ) en zullen deze mensen allemaal verhoren om te kijken wie er meer over weet. Degene die dat gedaan heeft ( als dat zo is ) verwacht niet zomaar een melding te krijgen en zal waarschijnlijk wel schrikken. Ze heeft tevens bevestigd dat er op dit moment meer mensen aan het werk zijn van buitenaf omdat Post-NL anders niet kan voldoen aan de vraag, veel te druk daarvoor rondom kerst.

Ik heb tevens gevraagd om een referentie, en dat referentie nummer ( oftewel case-nummer, de klachtbehandeling ) is: 0054xxxxx. (edit jp ;) )
Ik raad je aan om wel aangifte te doen van deze zaak en tevens te vermelden wat er gebeurd is, dat mag uiteraard tegen mij ( ik heb niks op me kerfstok dus daar ben ik niet bang voor, maar verstandig lijkt mij om Post-NL hier bij vooral bij te betrekken, want daar zal het mis gegaan moeten zijn.

Ik hoop dat we goed nieuws krijgen en dat het opgelost wordt, het zou zoiezo al fijn zijn als we weten waar het mis gegaan is.

Ik doe dit via mail, zodat je alles zwart op wit hebt, wat eventueel in de toekomst handig kan zijn voor beiden.

Ik hoop dat je in ziet dat ik mee wil werken en mijn best zal doen dit op te lossen. Ik ben in principe ook een iPhone 4 kwijt nu..
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:17:17 #134
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102609
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:15 schreef Inlognaam het volgende:
Goed, ik doneer 30 euro, als je 5 anderen ook zover vind.
Die 30 euro wil ik dan wel terug als je inderdaad wint. Want die mag die kloothommel dus lekker betalen.
Wat is het nut hiervan. :?
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:20:10 #135
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106102745
Maar even een break.

Wat je nu dus weet: je bent opgelicht. Punt.

Wat je gaat doen: aangifte.

Je zegt zelf dat je het geen rechtzaak waardig vindt. Maar waarom ga je niet even naar de rechtswinkel of weet ik waar je tegenwoordig allemaal gratis juridisch advies kunt krijgen, en vraagt daar naar je kansen? Die mensen weten echt wel waar ze over praten, en ik zou ook zeker niet iemand maar laten schieten voor 365 euro. Je kunt heel 2012 elke dag een hamburger bij de McDonald's halen voor dat geld..
We zullen zien, zei de blinde.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:20:12 #136
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_106102746
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:17 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Hier zijn bericht dat hij PostNL had ingeschakeld. Ik ben niet naief ingesteld maar als je deze mail leest nadat je iemand hebt gecontacteerd over problemen met die zending dan is het niet gek dat je op het verkeerde been gezet wordt. Misschien is dit wel DE mail waarvan ik zo verbaasd ben dat dit deel is van een geraffineerd plan:

[..]

Dat is echt hele smerige misleiding. :')
pi_106102870
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Dat is echt hele smerige misleiding. :')
erg he.. :{
pi_106102915
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:20 schreef Doodloper het volgende:
Maar even een break.

Wat je nu dus weet: je bent opgelicht. Punt.

Wat je gaat doen: aangifte.

Je zegt zelf dat je het geen rechtzaak waardig vindt. Maar waarom ga je niet even naar de rechtswinkel of weet ik waar je tegenwoordig allemaal gratis juridisch advies kunt krijgen, en vraagt daar naar je kansen? Die mensen weten echt wel waar ze over praten, en ik zou ook zeker niet iemand maar laten schieten voor 365 euro. Je kunt heel 2012 elke dag een hamburger bij de McDonald's halen voor dat geld..
Aangifte is al gedaan zaterdag ;)

Ik ga die optie van die deurwaarder eens proberen.. morgen eens wat uitzoeken daarover. ^O^
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:24:41 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106102946
HIj kan toch wel echt gebeld hebben met TNT?
Dat lijkt me niet zo heel vreemd; kerel heeft niets te verliezen en maakt z'n verhaaltje alleen maar geloofwaardiger...

Jammer dat oom agent tegenwoordig zo lui is, anders hadden ze nog ff vingerafdrukken van dat blikje kunnen halen :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_106102982
Ben benieuwd hoe hij reageert als ik alleen al vertel dat ik gerechtelijke stappen ga ondernemen. Dan moet hij onderhand wel in de piepzak schieten ?!
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:29:16 #141
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106103159
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:34:25 #142
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106103413
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De meesten schrikken daar niet van, tot ze een dagvaarding ontvangen. Meestal komt men dan over de brug met een schikking.
Dit ja, want de meeste mensen roepen "ik maak er een rechtzaak van!!" terwijl dat doorgaans pure bluf is.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106103711
Wie kent een advocaat of gevorderde rechten student in WGR die eens zijn licht wil laten schijnen over de zaak? Dan PM ik die even tbv dit topic.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:43:09 #144
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106103877
Ik studeer Rechten alleen heb ik tentamens na de vakantie; geen tijd dus om het uit te zoeken. Kom nu al tijd tekort. Maar op zich valt er niet veel uit te zoeken, de meeste advocaten zouden het op een onrechtmatige daad gooien, subsidiair dwaling / bedrog.
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:47:36 #145
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106104118
Maareh: wat moet TS nu doen?
Gaat naar advocaat, laat briefje schrijven, kost 180 euro?
Verkoper krijgt brief, zegt "dikke lul met jou, ik heb een iPhone opgestuurd, bewijs maar dat het niet zo is, maak er maar een zaak van".
En dan?

Enige dat verkoper niet gedaan heeft is aangetekend opsturen.
Maar het probleem is niet dat TS geen pakketje heeft ontvangen, maar dat de inhoud anders zou zijn...
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:06:52 #146
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_106104984
Er zijn twee soorten verbintenissen; verbintenissen uit een overeenkomst wordt ook wel (ex contractu genoemd) en verbintenissen uit de wet (ex lege). Wanneer een contract niet nagekomen wordt is er sprake van een contractbreuk. Elke mondelinge afspraak is in feite een overeenkomst. Hierdoor ontstaan er over en weer verbintenissen.

Bij ts is er sprake van dwaling. Er zijn namelijk onjuiste voorstellingen van zaken gegeven. De overeenkomst zou nimmer gesloten zijn mocht vooraf gebleken zijn in een onderlinge conversatie dat de zaak (in dit geval de iPhone 4) niet aangetekend verstuurd zou worden of achteraf gezien geen iPhone bevatten. De schuldenaar heeft verzaakt om de gemaakte afspraak -het opsturen van een iPhone aangetekend en verzekerd- na te komen.

Immers heeft hij de veronderstelling gegeven dit wel te doen. Nu dit echter niet is gedaan zie ik dan ook niet in waarom een beroep op dwaling niet zou slagen. En dan laten we (de oplichting in het midden) het was gewoon dom van de verkoper om het onverzekerd en niet aangetekend op te sturen. Nu de zaak kwijt is geraakt draagt de schuldenaar zelf de verplichting tot nakoming of ontbinding van de overeenkomst door middel van het leveren van een gelijkwaardige product of het terugstorten van het geld.

[ Bericht 1% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-12-2011 22:22:33 ]
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:13:30 #147
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106105246
Stelling:

Verkoper besluit iphone te verkopen en vindt een koper.

- Verkoper maakt eerst wat foto's van originele doosje (incl. iphone) zonder dat daar stickers zichtbaar op staan. Desnoods iets op achtergrond waar datum/tijd op staat.

- Maakt vervolgens foto's van de op te sturen doos met daarin inhoud (incl. iphone ed) incl datum tijd ed.

- Haalt vervolgens alles weer uit en vult iphone doosje met vergelijkbaar inhoud (gewicht).

- Stuurt vervolgens hele zooitje op niet aangetekend.

Dat hele zooi niet aangetekend is verstuurd is heel bewust gedaan. Of er werkt iemand bij TNT die verkoper kent en vervolgens zijn pakketjes onderschept, uit elkaar haalt en weer dichtplakt. Maar dat lijkt mij sterk.

Lol hoe bewijs je dan als koper dat verkoper het hele iphone daadwerkelijk niet opgestuurd heeft..En wie is wettelijk strafbaar.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 27 december 2011 @ 22:21:23 #148
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_106105594
Is het mogelijk om het pakketje aangetekend te krijgen maar nog niet weg te sturen? Zodat je thuis nog het een ander kan wijzigen.. (Sorry heb geen ervaring met pakketjes versturen)..

Zoja..dan valt er alsnog niks te bewijzen..aangetekend of niet. Theoretisch kan pakketje dus overal worden onderschept en inhoud daarvan gewisseld worden.

Nogmaals..ik heb sterk het vermoeden dat verkoper gewoon niks heeft opgestuurd. TNT zal met antwoord komen dat alles volgens hun processen is verlopen en pakketje gewoon op tijd zonder vertraging is aangekomen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_106105773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:13 schreef Montelly het volgende:
Stelling:

Verkoper besluit iphone te verkopen en vindt een koper.

- Verkoper maakt eerst wat foto's van originele doosje (incl. iphone) zonder dat daar stickers zichtbaar op staan. Desnoods iets op achtergrond waar datum/tijd op staat.

- Maakt vervolgens foto's van de op te sturen doos met daarin inhoud (incl. iphone ed) incl datum tijd ed.

- Haalt vervolgens alles weer uit en vult iphone doosje met vergelijkbaar inhoud (gewicht).

- Stuurt vervolgens hele zooitje op niet aangetekend.

Dat hele zooi niet aangetekend is verstuurd is heel bewust gedaan. Of er werkt iemand bij TNT die verkoper kent en vervolgens zijn pakketjes onderschept, uit elkaar haalt en weer dichtplakt. Maar dat lijkt mij sterk.

Lol hoe bewijs je dan als koper dat verkoper het hele iphone daadwerkelijk niet opgestuurd heeft..En wie is wettelijk strafbaar.
Gaat imo niet om een strafzaak maar om het nakomen van een overeenkomst. Maar in jouw hypothese ligt de zaak nog meer in het midden en is het nog lastiger. In mijn geval begint het al bij een internet foto ipv een foto van het aangeboden product.
pi_106105800
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 22:21 schreef Montelly het volgende:
Is het mogelijk om het pakketje aangetekend te krijgen maar nog niet weg te sturen? Zodat je thuis nog het een ander kan wijzigen.. (Sorry heb geen ervaring met pakketjes versturen)..

Zoja..dan valt er alsnog niks te bewijzen..aangetekend of niet. Theoretisch kan pakketje dus overal worden onderschept en inhoud daarvan gewisseld worden.

Nogmaals..ik heb sterk het vermoeden dat verkoper gewoon niks heeft opgestuurd. TNT zal met antwoord komen dat alles volgens hun processen is verlopen en pakketje gewoon op tijd zonder vertraging is aangekomen.

No shit sherlock.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')