abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106080340
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten en dan zou ik graag wat feedback willen over mijn gevormde mening.

Al jaren doe ik zonder problemen wat koop en verkoop van spullen via tweakers v&a. Denk dan niet aan handel maar meer aan pc onderdelen kopen en verkopen om mijn eigen pc up to date te houden of om goedkoop aan goede apparatuur te komen zoals een macbook pro of een imac. Laatst een iphone 4 gekocht via v&a nadat ik mijn normale routine uitvoerde van het controleren van de feedback van de verkoper en kijken wat zijn verdere geschiedenis is op internet. Geen schokkende zaken gevonden en de verkoper uit Venlo heeft een historie van een jaar met 11 goede feedback verslagen. Normaal haal ik af maar net voor kerst en het gaat al zo lang goed, laat ik het hem maar opsturen naar mijn ouders in Nederland na dat ik vooruit betaald heb. Ik krijg netjes de track en trace code en het pakketje komt na een dag ook netjes binnen. Ook geeft hij een adres bij zijn bankrekeningnr.

Echter je voelt hem al aankomen. Er zat dus geen iphone in maar een euroshopper energy drink blikje, een leeg iphone doosje en een krant uit Veendam. Pakket is onbeschadigd maar heeft wel 2 lagen plakband maar het is dan ook een gebruikt doosje. De zending was ook niet aangetekend verzonden zoals afgesproken.

Na mijn eerste teleurstelling te hebben verwerkt ga ik toch een diplomatiek mailtje naar de verkoper sturen met een beschrijving van mijn bevindingen waarna hij direct terug reageert dat hij net zo verbaasd is en geeft ook zijn gsm nummer. Eerste indruk van mij op dit moment is dan ook dat dit geen oplichter kan zijn aangezien ik niet verwacht dat die zo netjes reageren met contact gegevens. Ik bel hem op en kort gezegd legt hij mij uit dat zijn vriendin het pakket heeft verzonden en is vergeten dit aangetekend te doen. Hij zal contant opnemen met postNL en de zaak aanhangig maken. Ik krijg kort daarop een screenshot van zijn gsm met de gespreksduur en een beschrijving van zijn gesprek met postNL. Zijn reeds uitgesproken vermoedens klopten, veel tijdelijke krachten en minder controle op de sorteercentra en dus waarschijnlijk daar de inhoud verwisseld. Ze maken een zaak aan bij PostNL en over een paar weken krijgen we antwoord. De heer S.V. zoals hij heet, snapt mijn vragen en zegt toe mij te helpen deze zaak op te lossen.

Ondertussen had ik al direct een advertentie rapport gemaakt op Tweakers waar direct bericht van terug kwam via een medewerker met de volgende passage:

quote:
"Helaas is dit een bekend persoon bij ons die niet meer welkom was. Hij heeft ongemerkt zich toch weer geregistereerd. In elk geval is hij nu weer verwijderd. De politie kan op verzoek onze gegevens ontvangen."
Daar ga je toch wel even twijfelen,... het zal toch niet dat ik alsnog rond de tuin geleid wordt? Ik bel S.V. daar nog eens over op en hij had ook een bericht ontvangen dat hij geband was. Totaal onterecht in zijn ogen en hij zou graag willen dat ik hem zou vrijpleiten bij tweakers. Hiertoe heb ik toegezegd dit te doen als de zaak duidelijk is voor mij. Dat begreep hij vooralsnog.

Toen is Sherlock Holmes er maar bij betrokken en ben ik het pakket gaan onderzoeken. Allereerst het gewicht. De sticker van het inname punt toont 490 gram en de sorteerscan bij PostNL geeft 495 gram online. Oftewel het gewicht is nagenoeg constant gebleven. Weging van het pakket met alle inhoud zoals ontvangen komt ook exact overeen met het label en de sorteerscan. Een reconstructie met een andere iphone (4s dus 3 gram zwaarder) levert 468 gram op. Dit is een feit dat mij nog meer vraagtekens doet plaatsen.

"valse" pakket:

Gereconstrueerd "correcte" gewicht:

Ondertussen ook nog wat andere zaken overdacht en/of geconstateerd:

• Bijgesloten iphone doosje is van alle nummers gestript inclusief imei sticker op de achterzijde.
• Kans dat dit doosje in een sorteercentrum eruit wordt gepakt en men een blikje van nagenoeg hetzelfde gewicht bij de hand heeft is nagenoeg nihil.
• Verkoper werd erg snel kriebelig en was niet gecharmeerd van mijn confrontatie met mijn bevindingen. Het kwam hem over als beschuldiging en dat heb ik dan ook maar beaamd. Ik begrijp zijn reactie maar hij wordt erg fel in zijn derde mailtje en dat komt bij mij ook wel erg vreemd over. Hij draait om antwoorden heen of krijg antwoorden als: "dan heeft die PostNL medewerker vast een weegschaaltje in de auto gehad ofzo"

Dan blijft er nog 1 gegeven over en dat is zijn adres. Ik heb contact met mensen waarmee S.V. zaken heeft gedaan en die zijn overwegend positief al waren er wel wat eigenaardigheden. Een persoon heeft vorige week wat afgehaald bij hem en kwam met hetzelfde adres als ik van S.V. heb gekregen maar hij vertelde ook dat het huis leeg was waar hij hem heeft ontmoet. S.V. gaf aan dat hij aan het verhuizen was. Als ik op dit adres google kom ik op een verzorgingstehuis waar ook een invalide parkeer vergunning voor is verleend in 2010. Er komt ook een andere naam voor op dat adres met hetzelfde nummer.

S.V. geeft als verklaring: "Het is inderdaad zo dat ik ga verhuizen, zoals ik al zei woon ik in een studentenhuis en dit al middels 2/3 jaar, een keer heb je dat wel gezien. Neemt niet weg dat ik er nog steeds woon en nog geen definitieve verhuisplannen heb, die kunnen desondanks wel snel komen. Als ik verhuis in korte termijn krijg je mijn nieuwe adresgegevens ook gewoon hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn." Dit is toch vreemd als je huis al leeg staat en het als verzorgingstehuis op internet staat.

Heb ik nu te maken met een zeer gehaaide oplichter of zie ik teveel spoken en beticht ik hem onterecht?

Morgenvroeg heb ik een afspraak voor de aangifte. Ondertussen heb ik S.V. gevraagd op alle punten concreet te reageren aangezien hij veel zaken onbeantwoord laat in zijn mails.

[ Bericht 3% gewijzigd door jpjedi op 27-12-2011 14:41:20 ]
pi_106080458
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:04:46 #3
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_106080487
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.

Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_106080506
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:03 schreef Lyza666 het volgende:
Scam. Snap niet dat je uberhaupt nog twijfelt.
Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.

Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.

Masterplan dus?
pi_106080516
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:04 schreef Shakkara het volgende:
Zelf ook een keer door zo'n gast om de tuin geleid.

Blijft maar met smoesjes en mooie verhalen komen maar je wordt gewoon genaaid waar je bij staat.

En gaat ie nog verontwaardigd doen als jij hem erop aanspreekt.
Dat dus.
pi_106080543
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Maar je bent toch wel enorm gehaaid als je dan ook nog schone schijn gaat spelen? Ik heb meer het beeld van de oplichter waar je nooit meer een spoor van kan achterhalen.

Daarbij heeft hij goede feedback van verschillende betrouwbare mensen gedurende de periode van een jaar.

Masterplan dus?
Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:07:56 #7
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_106080561
hoe zou die postNL medewerker geweten hebben dat er een iphone in dat pakje zat?? of zou die alle pakketjes open maken om even te kijken of het de moeite waard is?
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_106080563
Dat is het kenmerk van een oplichter.. doen alsof ie onschuldig is terwijl hij je hard naait en mooie verhaaltjes aanhangt.

Politie bellen of langsgaan en aangifte doen.
Ze hebben toch een tak voor internet oplichting tegenwoordig?
Niet te lang wachten want nu kun je zelf de oplichter spelen en bijv. een keer afspreken of in ieder geval hem in de val lokken.
pi_106080634
Het lijkt mij dat de 'verkoper' in dit geval gewoon een oplichter is.
Edensnator over 'n out
pi_106080665
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:07 schreef beerten het volgende:

[..]

Doe niet zo naief. Je bent opgelicht. Neem contact met tweakers.net.
Doe aangifte.
Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...

OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_106080693
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of mijn lees capaciteit achteruit is gegaan, maar dit heeft hij al gedaan of is het van plan...

OT: Lijkt op een small-time oplichtertje die héél slecht zijn sporen kan uitwissen. Even snel cashen zonder plan van aanpak.
Het is een wijziging die er sinds een paar minuten pas staat dus nee je lees capaciteit is zo goed als ieder ander hier. :P
pi_106080704
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Who motivates the motivator?
pi_106080705
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:15:04 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_106080731
Heet die kerel toevallig -? :')

[ Bericht 5% gewijzigd door GlowMouse op 29-04-2012 16:34:41 ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_106080738
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het is sneu, maar ik kan geen medelijden hebben met mensen die 2e hands telefoontjes willen.
:')
Edensnator over 'n out
pi_106080749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:05 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Masterplan dus?
Nou ja, hij probeert jou zo gek te krijgen dat je gelooft dat een PostNL medewerker je iPhone gejat heeft. En 't lukt 'm nog bijna ook. Waarschijnlijk zal 'ie dat eerder gedaan hebben en ermee weggekomen zijn. Masterplan... niet echt, gebruik maken van naïevelingen meer.

En daarnaast, wie zegt dat die feedback van échte mensen komt? Je kunt toch zelf een aantal accounts aanmaken en jezelf goede feedback geven lijkt me.
pi_106080768
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Spouwerranger het volgende:
Overduidelijk een oplichter. Je kunt er uiteraard niet op vertrouwen dat medewerkers van het postbedrijf met hun tengels van je post afblijven, maar het is onwaarschijnlijk, zoals eerder is gezegd, dat iemand al die pakketjes gaat doorkijken om iets waardevols te jatten om het vervolgens te vervangen met een blikje frisdrank (wat al helemaal debiel is natuurlijk.)
Ik werk voor een postpakkettendienst (geen postNL) En bij 99 van de 100 pakketjes heb je totaal geen idee wat er in kan zitten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:17:01 #18
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106080771
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen. :7

oh, en omdat we in WGR zitten: voor zover ik weet is de afzender verantwoordelijk voor verzending, tenzij de ontvanger aangeeft dat hij verzending op een bepaalde manier wenste. Jij wilde aangetekend, en dat heeft hij niet gedaan, dus hij is verantwoordelijk en moet voor een nieuwe foon zorgen.

Toch?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106080785
Zo'n OP voor zoiets duidelijks. Fantastisch
pi_106080796
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:17 schreef Doodloper het volgende:
Kortom: nog een keer een iPhone bestellen onder een andere naam en met wat vrienden even op gaan halen. :7
Sensatie zoeker :')
pi_106080804
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:13 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Beetje flauw. Wel vind ik het nogal een risico - en een beetje dom - om een iPhone te laten opsturen en zou dat zelf nooit doen.
pi_106080826
TS, je twijfelt zelf toch neem ik aan ook niet?? Kom op zeg...je trapt in zijn onschuldige mooie praatjes? Lees je eigen openingspost nog eens door, dat schreeuwt gewoon 'oplichter'!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106080870
Iphones koop je in de winkel
  dinsdag 27 december 2011 @ 11:22:03 #24
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_106080883
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 10:56 schreef jpjedi het volgende:
Ik zal het kort en bondig uiteen zetten

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:21 schreef Manco043 het volgende:
Iphones koop je in de winkel
Zo raar is het toch niet om een tweedehands telefoon te kopen? :?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_106080891
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 december 2011 11:22 schreef Doodloper het volgende:

[..]

We zijn opgelicht door ts. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')