Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.quote:Op maandag 30 juli 2012 19:34 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Hoera, 14 pagina's en wat extra wordt een hele film!
Zie ik met Peter Jackson aan het roer niet gebeurenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:48 schreef MAHL het volgende:
Of ze doen natuurlijk in plaats van 2 films van 3 uur, 3 films van 2 uur.
Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Zoals wat dan allemaal? Enige wat ik erbij kan bedenken is het hele gedoe van Gandalf, de White Council en de Necromancer in Dol Guldor, maar verder?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 15:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Volgens mij kan je over die boeken nog wel 3 films maken, ontbreekt zoveel nog.
Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 11:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Wordt in de derde film alleen materiaal uit de aanhangselen gebruikt dan? Aangezien het een Hobbit trilogie is lijkt het me logischer dat ze dat verhaal over drie films uitsmeren en wellicht nog een stukje uit het begin van de Lord of the Rings boeken gebruiken? Zelf denk ik dat het vooral over de opkomst van Sauron zal gaan.
Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze gebruiken materiaal uit de aanhangselen door de hele trilogie heen volgens mij, ook om zoveel mogelijk van de acteurs uit LOTR terug te kunnen brengen.
Ik kan er op zich mee leven dat Legolas in The Hobbit komt trouwens, niet alles wat erbij verzonnen wordt is per definitie slecht. The Hobbit is ouder en Thranduil is de vader van Legolas dus prima dat die nog ergens aan het hof rondhuppelt bijvoorbeeld en Tolkien heeft zelf aangegeven dat hij het jammer vond dat hij niet terug kon om Arwen een grotere rol te geven, hij besloot pas vrij laat dat zij en niet Eowyn de vrouw van Aragorn moest worden. Maar toen waren de eerste delen al uitgegeven.
Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol gevenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 17:40 schreef Jivis het volgende:
Opkomst van Sauron? Isildur?
Maarja dat is weer ver ervoor natuurlijk.
Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:15 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Isildur hoort helemaal niet in het hele verhaal thuis, dus dat komt er vast niet in. Dan kun je net zo goed Aragorn ook weer een rol geven
De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:05 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Hij schreef het als 1 verhaal, dus dat laatste lijkt me sterk.
Serieus? Dan heb ik het verkeerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De eerste delen waren al gepubliceerd terwijl hij het aan het schrijven was. Staat in de brieven en ook in HOME verder behandeld. Arwen is een late toevoeging aan het verhaal.
Nou, het was te dik (dat vond hij kolder) maar hij heeft er ook een jaar of 12 over gedaan en toen heeft het ook nog jaren geduurt voor het gepubliceerd werd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:04 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Serieus? Dan heb ik het verkeerd.
Vind het verhaal dat hij van de uitgever een vervolg op The Hobbit moest maken, en een aantal jaren later het manuscript van LOTR bij de uitgever afgeeft, toch een stuk leuker. Dat het boek als drie delen is uitgegeven vanwege de hoge papierkosten is dus ook niet waar?
Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 20:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Nou ja, ze gaan sowieso met flashbacks en dergelijke werken, neem ik aan. Dat dunne Hobbitboekje is geen drie avondvullende films.
Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk. Goblins die zich terugtrekken in Goblintown als het noordelijke leger over de High Pass trekt zou ook nog wel ergens kunnen. Verder wordt het volgens mij lastig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:39 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Ja, maar waar valt Isildur te flashbacken? Hij heeft niets met dit hele onderwerp te maken.
Dat zit al in de LOTR films.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 07:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, een stukje flashback "hoe komt de Ring bij Gollum terecht?" kan natuurlijk.
Dat was me bekend, maar ik zocht naar Isildurvormige strohalmen en dit was de eerste die ik vondquote:
Isildur zit wel in de films ja.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:08 schreef Poemgirl het volgende:
Isildur zit toch ook al in LOTR? Toen hij en Elrond naar Mount Doom gingen en hij de Ring niet in de lava wou gooien en Elrond riep "destroy it!".. Of haal ik nu weer dingen door elkaar
Tsjaquote:Op maandag 30 juli 2012 19:51 schreef __Saviour__ het volgende:
Misschien kan Jackson wat hulp vragen van George Lucas, die is ook erg goed in het maken van boeiende prequels van een gevestigde trilogie.
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:03 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Tsja
Maar ik heb vertrouwen in PJ. Een nieuwe middle earth trilogie is
Ik hoop alleen dat de 3D gimmick wel goed wordt uitgevoerd. Ik ga de 1e film in eerste instantie met 2D glasses kijken en daarna nog een keer in 3D is mijn plan
De vraag is dan natuurlijk nog of de bioscoop je wel de keuze geeft.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 19:43 schreef Kirov het volgende:
[..]
Hij wordt in zowel 2d als 3d gefilmd.
2 camera's vlak naast elkaar, he?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.
Dat is waar, dat is feitelijk wat ik met mijn 2D glasses ook doequote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:14 schreef Tokus het volgende:
[..]
2 camera's vlak naast elkaar, he?
oftewel, als je 1 camera uitzet, heb je 2D
Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Onjuist, de film wordt volledig in native 3D gefilmd.
Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Daarom snap ik niet waarom je de film in 2D gaat kijken. Juist omdat dit native 3D is en met een hogere FPS.
Achso; dan zou ik the Hobbit in 3D niet proberen. Wel vervelend voor je.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 17:29 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Omdat ik schele hoofdpijn krijg van 3D, tenzij het niet te overdreven wordt toegepast. Prometheus was zowaar te doen.
Volgens mij zou sowieso iedere digitale projector 48fps aan moeten kunnen. Het lijkt me dat juist die bioscopen waar nog film geprojecteerd wordt, 24fps aangehouden gaat worden, omdat anders iedere film uit het dubbele aantal rollen bestaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:16 schreef Poemgirl het volgende:
Even een vraagje; de 48 fps versie, is die in elke bioscoop mogelijk of alleen bij IMAX ofzo? Voor het dichtsbijzijnde IMAX theater mag ik het halve land doorsteken
ze pakken ook nog wat andere Tolkien verhaaltjes erbijquote:Op donderdag 20 september 2012 09:32 schreef Jovatov het volgende:
Maar ik lees nu dat het een trilogie wordt?
Van één boekje van ruim tweehonderd bladzijde's
Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.quote:Op donderdag 20 september 2012 13:19 schreef __Saviour__ het volgende:
Die dwergen hebben expres allemaal een erg opmerkelijke kop en haardracht gekregen, zodat ze te onderscheiden zijn.
gimli zit er toch niet meer in?quote:Op donderdag 20 september 2012 14:37 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zal best, maar ik vind Gimli een stuk realistischer ogen.
Ik bedoelde ook in Lotrquote:Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
gimli zit er toch niet meer in?
tevens: laatst 3x LOTR extended versies gekeken, zit er weer helemaal in
Nee de pa van Gimli, Gloin zit in The Hobbit.quote:Op donderdag 20 september 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:
[..]
gimli zit er toch niet meer in?
Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...quote:
excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stondquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:13 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de tweede trailer, die is al gepost...
Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost wordenquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:40 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
excuses ik dacht dat deze nog niet in het topic stond
'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beterquote:Op woensdag 3 oktober 2012 20:41 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ach, hij kan niet vaak genoeg gepost worden.
Ja, ben ik eigenlijk wel met je eens; die had wat meer kippenvelmomentjes. De tweede is een beetje een standaard montage waar de fans frame-to-frame scenes in gaan herkennen.quote:Op woensdag 3 oktober 2012 21:02 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k vond de eerste trailer eigenlijk veel beter
Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking..quote:
Sorry jouw blij gemaakt met een dooie musquote:Op woensdag 3 oktober 2012 22:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Godverdomme ik kreeg effe een hartverzakking..
Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:02 schreef wolfrolf het volgende:
2 uur en 44 minutenSweet.
Met extreem veel mazzel biedt Pathé ook 2D voorstellingen aan. Maar ik reken nergens op.
Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik -moet- ook echt een 2d versie! Kut-3d. Slechtste uitvinding in lange tijd.
Rond de 160 minuten film en dan nog aftiteling waarschijnlijk. Extended Editions gaan er wel komen ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:38 schreef Poemgirl het volgende:
Peter Jackson bevestigde circa 2 uur en 50 minuten, met nog een extended edition.
Ah tijd vliegtquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:21 schreef drumstickNL het volgende:
december; ik dacht november. Wat is dezen.
hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekkerquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:47 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Via Twitter heeft Pathé mij laten weten dat er nog niet bekend is of zij ook 2D gaan aanbieden.
De andere oplossing voor je 3D ellende is dit: www.2d-glasses.com. Werkt echt superb, je cancelt gewoon compleet het geprojecteerde rechteroog. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat je op de witte onderitels soms zeer lichtelijk "ghosting" hebt, maar die zie je ook als je een 3D bril draagt.
gekker? Het is een uitkomst!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:52 schreef Timo20 het volgende:
[..]
hahaha 2D brillen, het wordt steeds gekker![]()
zonde van mijn benzinequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga desnoods naar België, als hij daar wel in 2D draait. Of het moet Avatar niveau 3D zijn.
nog steeds zonde van de benzinequote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:19 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Kinepolis Antwerpen draait haast altijd wel 2D en 3D van de grote films.
haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril?quote:
Trein dan. Lokaal stationnetje op paar honderd meter afstand.quote:
omdat? Kinepolis is de beste bioscoop die ik kenquote:
Met 48fps en de nieuwste 3D technieken verwacht ik zelfs een betere 3D film dan Avatar.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:20 schreef Timo20 het volgende:
[..]
haha ik zie `t al voor me: heb zelf al een bril, dan moet je een 3D bril opzetten en daarover heen ook nog een 2D bril?
ah okquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
nee man alleen de 2d bril. Met 2 identieke filters snap je wel.
Graag.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Geniaal idee trouwens.. waarom verzin ik dit soort dingen nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag een 2D-bril besteld, als ik er aan denk zal ik melden hoe dat bevalt.
Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 20:46 schreef Brammie1 het volgende:
Hij denkt dat de 3D toevoeging zal falen net als in veel films tegenwoordig.. echter waren ook alleen avatar, transformers dark moon en misschien nog the avengers de moeite waard... maar deze film ligt echt op avatar kwaliteit als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:51 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Waarom ga je deze film in 2D bekijken? Wegens de slechte 3D conversie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |