abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 januari 2012 @ 19:57:21 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106368148
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:05 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat is helemaal dubieus. Vaak wordt het onderzoek naar medicatie betaalt door de fabrikant van de medicatie en vergeleken ten opzichte van de andere bestaande medicatie (doorgaans een voorloper van de nu onderzochte medicatie). De fabrikant kan dan gewoon bepalen om het onderzoek stop te laten zetten als er uit blijkt dat het onderzoek niet de gewenste resultaten oplevert. Doorgaans levert het natuurlijk wel wat op, want dezelfde onderzoeken zijn ook op vele kleinere schaal al gedaan door de fabrikant. Het gaat erom dat het medicijn beter werkt dan de vorige en dat het veilig is.
Tegenwoordig gaat het anders, resultaten moeten bekend gemaakt worden ook al zijn ze negatief
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_106368365
ja. tegenwoordig gaat alles eerlijk O+
pi_106368438
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 19:57 schreef Re het volgende:

[..]

Tegenwoordig gaat het anders, resultaten moeten bekend gemaakt worden ook al zijn ze negatief
compassionate use, gewoon dit dat stiekem testen op patienten en dan weet je ongeveer waar je naar kunt zoeken en welke ellende je graag niet wilt ontdekken.

big pharma is big money O+
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:08:17 #54
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106368596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:04 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

compassionate use, gewoon dit dat stiekem testen op patienten en dan weet je ongeveer waar je naar kunt zoeken en welke ellende je graag niet wilt ontdekken.

big pharma is big money O+
Voorbeelden graag voor je domme geblaat
pi_106369128
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef Re het volgende:

[..]

dat is het mooie het ontrekt zich aan het gezichtsveld van de buitenwereld. er zijn geen open registers.
pi_106369719
laten we dingen trouwens eens omdraaien en kijken naar belangen. wat voor belang heeft een farmaceut erbij dat er artsen van grote universitaire ziekenhuizen bij hun adviesfuncties hebben? waarom worden er artsbezoeken afgelegd? als het goed is kan een arts zelf bepalen op basis van protocollen, richtlijnen en vakliteratuur wat de keuzes zouden kunnen zijn. en toch worden er artsenbezoeken afgelegd.
wat is de reden dat farmaceuten patientenorganisaties sponsoren.
wat is de reden dat veel - zo niet alle - nascholingscursussen voor medische profs direct danwel indirect betaald worden door grote farmaceuten.

zomaar een paar vragen waar ik enkel op kan verzinnen dat ze graag invloed uitoefenen op van alles wat rationeel gezien voor de arts geen fuck zou moeten uitmaken. maar blijkbaar wel uitmaakt anders doen de farmaceuten het niet. het enige waar ze op inzetten is hoge aandelenkoersen en woekerwinsten. ethiek, integriteit; ik geef het ze niet.
  dinsdag 3 januari 2012 @ 20:35:46 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_106369902
Bla bla totdat je ziek wordt...
pi_106369987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:35 schreef Re het volgende:
dan zit ik nog steeds niet te wachten op farmaceuten die hun middelen vooral zoveel mogelijk willen slijten. dan zit ik te wachten op een integere arts welke de beste keuzes maakt zonder daarbij andere belangen af te wegen dan mijn gezondheid.
  woensdag 4 januari 2012 @ 07:24:20 #59
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_106385740
quote:
... en dan is het prijsschieten als arts.

En dat is juist het probleem een arts is een stuk blabla-vrediet. Mentaliteit van lalala >> geld!!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_106385862
quote:

[..]

En dat is niet eens de enige reden die men probeert te ontduiken door in 3e wereld-landen te testen; kan je nagaan.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2012 @ 12:40:59 #61
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106391544
quote:

[..]

Nee, dat hoeft niet dat is afhankelijk van de regelgeving van het land waar het wordt gedaan.
  FOK!fotograaf woensdag 4 januari 2012 @ 12:46:23 #62
13368 NiGeLaToR
pi_106391693
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 20:08 schreef Re het volgende:

Dat dus... als de big pharma boe-roepers een punt willen maken, kom dan met voorbeelden. Wetgeving is zo strikt dat farmaceuten momenteel zo weinig kunnen dat ze genoodzaakt zijn activiteiten in west europa te verminderen of staken. Ik begrijp dat de anti-big-pharma lobby dat fan-tas-tisch vindt, maar ik maak me een beetje zorgen of medicatie die ik nodig heb dan niet uit de BrIC landen gaat komen - waar we al helemaal geen zicht hebben op hoe dat tot stand komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_106392094
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 12:46 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat dus... als de big pharma boe-roepers een punt willen maken, kom dan met voorbeelden. Wetgeving is zo strikt dat farmaceuten momenteel zo weinig kunnen dat ze genoodzaakt zijn activiteiten in west europa te verminderen of staken. Ik begrijp dat de anti-big-pharma lobby dat fan-tas-tisch vindt, maar ik maak me een beetje zorgen of medicatie die ik nodig heb dan niet uit de BrIC landen gaat komen - waar we al helemaal geen zicht hebben op hoe dat tot stand komt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ze zijn commercieel. En er zijn genoeg punten gegeven die aangeven dat ze vooral op meer omzet, afzet en invloed sturen. Jij mag dat normaal vinden, maar dat is waar dit topic over gaat.
pi_106392122
quote:
Zo mee eens.
pi_106392131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 07:24 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

... en dan is het prijsschieten als arts.

En dat is juist het probleem een arts is een stuk blabla-vrediet. Mentaliteit van lalala >> geld!!
Lambiekje toch :N
  woensdag 4 januari 2012 @ 13:54:57 #66
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_106394032
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Klopt ze zijn commercieel. En er zijn genoeg punten gegeven die aangeven dat ze vooral op meer omzet, afzet en invloed sturen. Jij mag dat normaal vinden, maar dat is waar dit topic over gaat.
Wat zou jij een goed alternatief vinden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2012 @ 14:03:20 #67
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106394339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 13:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat zou jij een goed alternatief vinden?
Afhankelijkheid van medicijnen teert op angst en monopolie. Reguleren via de overheid die handel.
Strakke inkoop afdwingen en als het bedrijf niet meewerkt, een SAS team erop af sturen om de recepten te stelen. Daarna dikke vinger opsteken. Onze verantwoordelijkheid naar onze eigen burgers gaat voor. Daar wijkt alles voor.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_106394433
Nog een simpel voorstel; alle mensen welke in de medische wereld werken moeten openheid van zaken geven mbt hun financiele inkomsten, dwz alle bronnen noemen waar ze functies vervullen, aandelen in hebben of partnerschappen mee hebben. Online publiek raadpleegbaar. Je zou kunnen beginnen met de eis die nu enkel voor hoogleraren geldt (om hun nevenfuncties te openbaren) voor alle artsen in te voeren.
pi_106394505
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nog een simpel voorstel; alle mensen welke in de medische wereld werken moeten openheid van zaken geven mbt hun financiele inkomsten, dwz alle bronnen noemen waar ze functies vervullen, aandelen in hebben of partnerschappen mee hebben. Online publiek raadpleegbaar. Je zou kunnen beginnen met de eis die nu enkel voor hoogleraren geldt (om hun nevenfuncties te openbaren) voor alle artsen in te voeren.
:') __________________________________________________!
I feel kinda Locrian today
pi_106394543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:07 schreef starla het volgende:

[..]

:') __________________________________________________!
:') maar het bestaat al wel voor hoogleraren liefje. ik zie het probleem niet. gewoon in het big register opnemen oid.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2012 @ 14:09:33 #71
341203 3-voud
pi_106394582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Te soft. Dan nog maakt men woekerwinsten.
Stel je moeder heeft een dodelijke ziekte. Jij hebt een een flesje in je koelkast staan wat haar leven red. Geef je haar een factuur, loop je te balken over een prijsafspraakje?
Natuurlijk niet. Dan nu, is een andermans leven minder waard?
pi_106394651
waar het om gaat is allereerst openheid in de markt. op dit moment heeft niemand een totaaloverzicht, er valt niets te controleren. pas met voldoende openheid en duidelijkheid kan er een publieke discussie loskomen over wat nou wel en niet gewenst is. het is geen totaaloplossing het is eerder een randvoorwaarde voor een transparantere marktwerking.
  † In Memoriam † woensdag 4 januari 2012 @ 14:12:55 #73
341203 3-voud
pi_106394718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
waar het om gaat is allereerst openheid in de markt. op dit moment heeft niemand een totaaloverzicht, er valt niets te controleren. pas met voldoende openheid en duidelijkheid kan er een publieke discussie loskomen over wat nou wel en niet gewenst is. het is geen totaaloplossing het is eerder een randvoorwaarde voor een transparantere marktwerking.
Bullshit. Klinkt als drang om alles in stapjes te doen zodat je een schemaatje bij kunt houden. Mooier maken dan nodig is.
Je kunt vanaf morgen ook direct het mes erin hakken. Gewoon ballen tonen.
pi_106394770
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Bullshit. Klinkt als drang om alles in stapjes te doen zodat je een schemaatje bij kunt houden. Mooier maken dan nodig is.
Je kunt vanaf morgen ook direct het mes erin hakken. Gewoon ballen tonen.
Er zijn geen eenvoudige oplossingen. Openheid is een randvoorwaarde voor gezonde marktwerking.
pi_106394780
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 14:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:') maar het bestaat al wel voor hoogleraren liefje. ik zie het probleem niet. gewoon in het big register opnemen oid.
:') maar verpleegkundigen, artsen, verzorgenden, laborantes, schoonmaaksters, managers etc. zijn geen hoogleraren liefje.
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')