abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 januari 2012 @ 13:22:47 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106522042
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook stress als je niet weet of je 's avonds wel genoeg te eten hebt. Of als je ieder moment kunt worden opgepakt door de politie omdat je denkbeelden niet goed zijn. Ik denk niet dat die mensen daar geen stress hebben. Hooguit een andere stress dan wij hier.
of dat je niet mooi genoeg gedanst of gehuild hebt, en de buurman gezegd hebt dat je KIM een dictator vindt en je familie dus Pyongjang wordt uitgezet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_106525733
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of door gewoon alle bewoners tot eigenaar van hun flat te bombarderen, dat maakt in Oekraïne en Rusland heel veel mensen "vermogend" en gingen gelijk een kleine hypotheek afsluiten en een auto of bankstel kopen

Vele ouderen gingen hun flat verhuren aan jongeren en zelf in een krot op het platteland wonen, zodat ook daar opeens geld besteed werd, en alles gaat dan contant in dollars, de oudjes komen maandelijks de huur hun pensioen ophalen
---------------------------
Koreanen zijn overigens hele slimme mensen, trouwens alle Aziaten, het is het systeem dat hen kapot maakt
Als ze morgen de kans zouden krijgen zou het binnen 20 jaar een economisch wonder zijn. Aan de bevolking ligt het niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 7 januari 2012 @ 19:40:58 #253
323876 michaelmoore
pi_106533867
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 15:31 schreef vipergts het volgende:

[..]

Als ze morgen de kans zouden krijgen zou het binnen 20 jaar een economisch wonder zijn. Aan de bevolking ligt het niet
Dat denk ik zeker, dan zou het een economie zijn om rekening mee te houden, precies wat KIM graag wil eigenlijk, maar dan moet ie zelf opstappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_106536448
Misschien zaten ze daarom zo te huilen ;)
  zondag 8 januari 2012 @ 10:24:11 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_106552513
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)niaal-strateeg.dhtml

Noord-Korea: Kim Jong-un is geniaal strateeg

Kim Jong-un schudt de hand van een generaal, eerder deze week

De nieuwe leider van Noord-Korea, Kim Jong-un, is 'het genie onder de genieën' in de militaire strategie. Dat wordt gezegd in een film die vandaag op Kims verjaardag op de Noord-Koreaanse staatszender is uitgezonden. De nieuwe leider is uitgeroepen tot 'de grote opvolger' van zijn vader Kim Jong-il, die op 17 december aan een hartstilstand overleed.

De precieze leeftijd van Kim Jong-un, de jongste zoon van Kim Jong-il, is onbekend, maar er wordt van uitgegaan dat hij 28 of 29 jaar is geworden. In de film is te zien, hoe hij een tank bestuurt en manschappen van de artillerie, de marine en de luchtmacht bevelen geeft. 'De gerespecteerde kameraad Kim Jong-un is volmaakt ingewijd in alle militaire strategieën en toont buitengewoon militair leiderschap', wordt in de documentaire over de nieuwe leider gezegd. Militairen springen van vreugde op, als zij Kim ontwaren.

Tot voor kort was Kim tamelijk onbekend. Hij heeft geen militaire ervaring, maar volgens de documentaire schreef hij als 16-jarige al een scriptie over militaire strategieën. Hij zou toen zo ijverig zijn geweest dat hij maaltijden oversloeg om zich aan zijn studie te wijden.
  zondag 8 januari 2012 @ 10:27:54 #256
323876 michaelmoore
pi_106552553
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:24 schreef slashdotter3 het volgende:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)niaal-strateeg.dhtml
Hij zou toen zo ijverig zijn geweest dat hij maaltijden oversloeg om zich aan zijn studie te wijden.
Nou zo te zien heeft ie weinig maaltijden overgeslagen, hij staat duidelijk niet op een rijstrantsoen

Maar ze zijn dus duidelijk bang voor het leger
Ik ben benieuwd hoe deze machtsstrijd zich ontvouwt in de nabije toekomst

Er wordt gevochten om de gunst van de zwak aandoende Kim jong un
  zondag 8 januari 2012 @ 17:03:26 #257
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106565477
quote:
Kim Jong-un dreigt ‘op zijn verjaardag’ met oorlog
8 januari 2012 - door Jules Seegers

Kim Jong-un zoals hij te zien is in de vandaag getoonde documentaire: omringd door militairen. Foto Reuters

Buitenland - Op zijn vermeende verjaardag was Kim Jong-un vandaag te zien in een documentaire over hem op de Noord-Koreaanse televisie. Nu de nieuwe leider 28, of misschien 29, jaar oud is werd hij voor het eerst pratend getoond.

Op de beelden van vandaag was Kim Jong-un met zijn vader te bewonderen. Hij schudt verder de hand met wetenschappers die in april 2009 een raket lanceerden waardoor de verhoudingen met Zuid-Korea onder verdere spanning kwamen te staan.

“Ik had al besloten een echte oorlog te beginnen als vijanden die raket hadden neergehaald.” – Kim Jong-un op de archiefbeelden.

De lancering kwam Noord-Korea op hevige kritiek en sancties van de internationale gemeenschap te staan. Volgens de voice over zegt Kim Jong-il dat zijn zoon toen al de leiding had over dit soort lanceringen.

Boven de werkelijke leeftijd van wijlen Kim Jong-ils zoon zweeft nog altijd een groot vraagteken. Datzelfde geldt voor zijn geboortedag. Volgens diverse nieuwsdiensten is vandaag echter de dag die wordt aangegrepen als Uns verjaardag. Voor de tweede keer in een week tijd was een documentaire over hem te zien.

Opnieuw was de nieuwe opperste leider te zien bij militaire installaties waardoor de indruk wordt gewekt dat hij de lijn van zijn vader volgt: het leger voorop. De beelden zouden moeten aantonen dat hij reeds ervaren is in het aanvoeren van het leger. Op nieuwjaarsdag was te zien hoe hij een tankdivisie bezocht.
Bron: nrc.nl

Gezellig ventje. Is zo mogelijk nog aggressiever dan z'n pa. Het schijnt dat het torpederen van het Zuid-Koreaans oorlogsschip en de aanval op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong in 2010 mede van zijn hand komen. Dat was het eerste wat hij deed toen hij vice-voorzitter werd van de Central Military Commission; even z'n stempel drukken. Dat belooft wat :{
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_106569132
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 17:03 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Bron: nrc.nl

Het schijnt dat het torpederen van het Zuid-Koreaans oorlogsschip en de aanval op het Zuid-Koreaanse eiland Yeonpyeong in 2010 mede van zijn hand komen. Dat was het eerste wat hij deed toen hij vice-voorzitter werd van de Central Military Commission; even z'n stempel drukken. Dat belooft wat :{
Vertel eens? Ik ben benieuwd waar je dit vandaan hebt.

Ik heb namelijk een andere versie, afkomstig van een Britse diplomaat die goede relaties onderhoudt met het regime en de buitenlandse ambassades: Hij verklaarde mij dat het torpederen van het schip -hoogstwaarschijnlijk- een eigen initiatief was van een jonge admiraal, zonder enige toestemming van het regime. Daarom is het internationaal ook nooit serieus meer op de agenda's gekomen.
  zondag 8 januari 2012 @ 18:34:54 #259
323876 michaelmoore
pi_106569365
Het is een raar en gevaarlijk land
Arme mensen

Ik hoop voor hem dat die Chinezen hem een beetje opvoeden
  zondag 8 januari 2012 @ 19:06:46 #260
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_106570506
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 18:28 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Vertel eens? Ik ben benieuwd waar je dit vandaan hebt.

Ik heb namelijk een andere versie, afkomstig van een Britse diplomaat die goede relaties onderhoudt met het regime en de buitenlandse ambassades: Hij verklaarde mij dat het torpederen van het schip -hoogstwaarschijnlijk- een eigen initiatief was van een jonge admiraal, zonder enige toestemming van het regime. Daarom is het internationaal ook nooit serieus meer op de agenda's gekomen.
Kim Jong-un 'Masterminded Attacks on S.Korea' en varia

Deze opvatting komt van verscheidene bronnen uit China. Ik denk dat die Britse diplomaat van jou de gekuiste versie heeft gehoord (of vertelt). Voor de good will is die admiraal is gewoon "ge-scapegoated" ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door SemperSenseo op 08-01-2012 19:14:36 ]
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_106573210
3 op reis gaat weer verder met deel 2. Nu op Ned. 3
pi_106573658
Lekker McDonalds.
pi_106575184
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 19:06 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Kim Jong-un 'Masterminded Attacks on S.Korea' en varia

Deze opvatting komt van verscheidene bronnen uit China. Ik denk dat die Britse diplomaat van jou de gekuiste versie heeft gehoord (of vertelt). Voor de good will is die admiraal is gewoon "ge-scapegoated" ;)
Een Zuid-Koreaanse krant als bron.. Zal ik dan de Noord-Koreaanse kranten als bron gaan gebruiken? Beide even betrouwbaar.

Dit was inside info, gehoord in Noord-Korea zelf van een Brit die daar werkt. Dichter bij de waarheid zul je nooit komen.
pi_106576198
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Een Zuid-Koreaanse krant als bron.. Zal ik dan de Noord-Koreaanse kranten als bron gaan gebruiken? Beide even betrouwbaar.

Dit was inside info, gehoord in Noord-Korea zelf van een Brit die daar werkt. Dichter bij de waarheid zul je nooit komen.
:) gelukkig vertellen diplomaten ook dat soort dingen aan Jan en alleman he. In dat soort dingen weten ze alleen in Noord-Korea wat er speelt. En de versie dat Kim 3 zijn stempel drukt is wat aannemelijker dan die van jouw
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 8 januari 2012 @ 20:56:39 #266
323876 michaelmoore
pi_106576323
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_honden___.html

Nu mag de duivel voor kim zorgen

quote:
do 29 sep 2011, 12:31
'Kim Jong-il zorgt beter voor zijn honden'
SEOUL - Kim Jong-il, de dictator van Noord-Korea, zorgt beter voor zijn huisdieren dan voor zijn onderdanen. Jaarlijks spendeert de autoritaire leider bijvoorbeeld rond de 100.000 euro aan voedsel en verzorging voor zijn honden. Tegelijkertijd kampen 6 miljoen Noord-Koreanen, ongeveer een kwart van de bevolking, volgens de Verenigde Naties met voedselgebrek.
pi_106576475
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_honden___.html

Nu mag de duivel voor kim zorgen

[..]

Ongecontroleerde propaganda.

Hij zou ook kunnen stellen dat Kim 980 sneeuwscooters en 4500 sledehonden heeft.
pi_106576564
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:54 schreef vipergts het volgende:

[..]

:) gelukkig vertellen diplomaten ook dat soort dingen aan Jan en alleman he. In dat soort dingen weten ze alleen in Noord-Korea wat er speelt. En de versie dat Kim 3 zijn stempel drukt is wat aannemelijker dan die van jouw
Hebben ze ook aan Nick en Simon van Koryo verteld. Die gaan die feestjes altijd af en zijn kind aan huis bij de Koreanen. Daarnet beide nog te zien bij Floortje.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 11:16:23 #269
323876 michaelmoore
pi_106634827
pond matige rijst in een zak kost hier 0,49 cent heb ik gezien

Als die Noord-Koreanen nu minder maandsalaris hebben dan een kilo rijst daar waard is, dan verdienen ze dus een euro per maand
Das niet veel

De armoedegrens is een euro per dag
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:42:01 #270
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106644003
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 20:38 schreef Chooselife het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 21:00 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Hebben ze ook aan Nick en Simon van Koryo verteld. Die gaan die feestjes altijd af en zijn kind aan huis bij de Koreanen. Daarnet beide nog te zien bij Floortje.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga je nog reageren op dat artikel van Human Rights Watch?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 15:43:30 #271
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_106644050
Leeft deze discussie nog steeds?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:47:48 #272
45206 Pietverdriet
pi_106644205
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:43 schreef 3-voud het volgende:
Leeft deze discussie nog steeds?
Na, Discussie..
Chooselife die alles wat het niet welgevallig is voor propaganda uitmaakt, is geen discussie, zeker niet als hij eerst zegt dat er geen concentratiekampen zijn, dan twee keer bevestigd dat HRW en Amnesty betrouwbaar zijn en als HRW schrijft over deze doodskampen hij daar niet meer op wenst te reageren.
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 15:48:29 #273
341203 3-voud
pi_106644230
Oh, dacht dat het over vis ging.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 15:49:03 #274
45206 Pietverdriet
pi_106644247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:48 schreef 3-voud het volgende:
Oh, dacht dat het over vis ging.
Dat is een optie
  † In Memoriam † dinsdag 10 januari 2012 @ 15:54:29 #275
341203 3-voud
pi_106644434
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een optie
Dus toch.
Dan kies ik voor ja en ga de avond in met een voldaan gevoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')