TS heeft net iets heel vreemds meegemaakt. TS was, zoals TS iedere dag doet, aan het sporten in de polder. Na een half uurtje hardlopen wilde TS aan het laatste deel beginnen, op normaal tempo lopen. Een halve minuut later stopt er een grote, witte bestelbus naast TS. Een Turkse, iets oudere man van rond de 30-40 jaar vroeg TS of TS wilde meerijden naar de stad - terwijl hij me heeft zien hardlopen.
Z'n grijns op z'n rotkop wekte het gevoel op bij TS dat het niet OK was, wat ik duidelijk maakte. Hij heeft TS immers zien hardlopen... Hij wenste me een fijne dag verder en reedt snel door.
Daar stond TS, in de polder, in de wind, alleen. Na twee minuten getwijfeld te hebben heeft TS 112 gebeld, waar ze TS vertelden dat ik naar de politie moest bellen omdat zij niets voor me konden doen.
Waarschijnlijk was het goodwill, maar daar kun je absoluut niet van uitgaan. Wat je NOOIT moet doen, is immers instappen. Straks stop je op een parkeerplek waarna er mannen uitstappen die je verkrachten of in stukken snijden...
Voortaan neem ik een aardappelschilmesje mee.