quote:Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff egoposten/ en crosspost met BV-topic:
ik zal ff updaten;
vandaag dus bij de KA geweest met Liene, de situatie doorgesproken en lichamelijk onderzoek. Liene start nu met nexium en nutriton, mochten de klachten toch veroorzaakt worden door reflux (verborgen?) dan zou de situatie hierop moeten verbeteren...
Volgende week donderdag weer een afspraak staan, mocht de situatie niet verbeteren dan wordt ze een paar dagen opgenomen ter observatie. Wel even slikken hoor, ze mocht ook direct wel blijven, maar dat kon ik echt even niet over mijn moederhart verkijgen, mijn kleine met de kerstdagen in het ziekenhuis... pffff...![]()
Ik vind het wel moeilijk hoor, mijn verstand snapt de situatie prima, dat het misschien goed is om Liene te beoordelen, de boel te resetten door dr uit de vicieuze cirkel te halen.. maar mijn gevoel... het voelt rot, een soort van falen... terwijl ik weet dat dat niet het geval is.. en dat ik echt mijn uiterste best doe met Liene... maar het is best moeilijk om dan te merken dat je hulp nodig hebt om je kindje gelukkiger te maken...
*moeilijk uitleggen dit*
![]()
Zijn ook nog bij de pedagogisch verpleegkundige geweest, daar heb ik een goed gesprek mee gehad, die heeft me handvatten meegegeven hoe om te gaan met een huilbaby, hoe te proberen de situatie te veranderen etc. En er is nog een video-interactie-analyse-opname gemaakt, die we over 2 weken samen gaan bekijken.
Maar ze gaf al aan dat ze ook direct nu al zag, dat het probleem (gelukkig..) niet bij de interactie van Liene met mij ligt. Dat Liene een ontspannen indruk maakte...
(en dat doet ze ook wel als ze maar dichtbij mama is...).
quote:Op zaterdag 24 december 2011 07:52 schreef mignonne het volgende:
BJ![]()
ik hoop van harte dat de reflux-medicatie helpt. Fijn voor je eigen gemoedsrust om te zien dat het niet ligt aan de interactie tussen Liene en jou zelf.
En ter overweging, je hoeft Liene niet weg te brengen naar het ziekenhuis hé, het is niet verplicht. ik persoonlijk heb altijd aangegeven bij de kinderarts dat dat voor mij geen optie was. Opname prima, indien medisch noodzakelijk, maar je krijgt mij er gratis bij![]()
Mijn dame heeft doorgeslapenik wist niet wat me gebeurde
![]()
![]()
ze is rond half 10 naar bed gegaan, toen om 11 uur weer naar beneden een tijdje, maar toen ze daarna weer naar bed ging heeft ze tot half 7 geslapen. Had het niet verwacht nadat ze gister weer een huil-dag als vanouds had.
Heel fijn want ik heb weer een oorontsteking te pakken en kon wel wat nachtrust gebruiken
quote:Op zaterdag 24 december 2011 08:19 schreef Nirak het volgende:
BJ en Vanyel
mignonne
heb de onze net wakker gemaakt.. Half 10 gisteren laatste voeding en toen naar bed. Meestal maken we hem wakker als we zelf naar bed gaan, maar dat was maar 1,5 uur later. We dachten dat hij dan zelf wel vroeg zou komen.. niet dus
quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:29 schreef innepin het volgende:
BJIk hoop dat de medicatie helpt! Ondanks dat je zegt dat je het lastig uitleggen vindt denk ik dat iedereen je wel begrijpt, wat moet jouw situatie moeilijk zijn... hulp nodig hebben is ook niet leuk, maar 't is wel goed dat je het kunt vragen en dat er nu wat gaat gebeuren. Ik hoop van harte dat Liene op gaat knappen en dat ze niet opgenomen hoeft te worden
![]()
Mignonne, woohoo doorgeslapenSuper! En jij beterschap...
Nirak, ik ben jaloerslekker nachtje zo!
Hier nog niet aan de orde, die van mij heeft haar wakkerste (en huilerigste) uurtjes tussen 10 uur 's avonds en ergens middenin de nacht (vannacht half 4).
Dat is dus bij Larissa precies hetzelfde, het lijkt vaak alsof ze klaarwakker is, maar eigenlijk is ze dan dus overprikkeld/moe. Elke 2 uur wakker in bed leggen heeft super geholpen, dus dat kan ik je ook echt aanraden om te proberen!quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leegSucces de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.
Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
NTS, J is ook 5 weken te vroeg geboren, en inderdaad kostte het hem te veel kracht om goed uit de borst te drinken, dus ik heb de eerste 6-8 weken ook bijna fulltime gekolfd en hem het per fles aangeboden. Daarnaast wel veel aanleggen om het te blijven oefenen. Nu, met 11 weken, kan ie wel goed drinken uit de borst, maar toch kolf ik de nachtvoeding af, die hij dan gelijk erna in de fles krijgt, om hem nog een beetje een handje te helpen, want hij groeit niet superhard..quote:We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uitquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit. Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Prutje klinkt prima, heel dun lijkt op diarree, maar heeft ze het dan ook meerdere malen per dag? Als ze 1 keer per dag poept en het is wat dun, lijkt mij dat geen probleem.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
Zoveel? Hier nog niet eens altijd een poepluier op een dag. Is dat wel goed dan? Zo weinig poepen? (Die luier is dan wel helemaal vol of overvolquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef SummerBreeze het volgende:
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
pff zit niet mee hequote:Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Seth krijgt nutrillon AR, ik weet niet of dat hetzelfde is maar hij kreeg hetzelfde probleem. Hij krijgt kindicol van vsm, 3keer dgs 1 druppel. Daarmee poept hij netjes 1 of 2 keer per dag. Sinds hij fruit krijgt geef ik het 2 x dgs.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doeldemaar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.
Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Daar zou ik ook naar neigen idd.quote:Op zaterdag 24 december 2011 17:27 schreef mignonne het volgende:
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MPdat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.
We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
Als jij niet duidelijk bent over waarom je bepaalde dingen niet doet, kunnen andere mensen het ook moeilijk snappen. Een partner heeft vaak al niet genoeg aan subtiele hints, hoe moet een buitenstaander dan aan je gezicht aflezen hoe het gaat?quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:28 schreef mignonne het volgende:
Maar gewoon iets begrip over waarom je liever niet anderhalf uur gaat rijden en slepen met je kind (draaaama) om ergens op de koffie te komen (huilen huilen) en daarna weer naar huis te rijden (did i mention draaaaama?), dat zou fijn zijn, en dat begrip kreeg ik pas toen ik echt heel helder en hard over de situatie was. Het voelt tegennatuurlijk voor me om op zo'n manier over mn kindjes te praten maar ik merkte wel dat het hielp in de besef-vorming van de ander.
ja psies, je omschrijft het beter dan ik deedquote:Op zondag 25 december 2011 08:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als jij niet duidelijk bent over waarom je bepaalde dingen niet doet, kunnen andere mensen het ook moeilijk snappen. Een partner heeft vaak al niet genoeg aan subtiele hints, hoe moet een buitenstaander dan aan je gezicht aflezen hoe het gaat?
Je hebt een kindje waar het niet zo goed mee ging/gaat. Daar wil je zo goed mogelijk voor zorgen. Het helpt jullie dan alleen maar als je jezelf ontlast door anderen duidelijk te maken wat ze wel en niet van jullie kunnen verwachten.
En
Wat lief dat je t vraagt Danic! Gaat goed hier hoor, druk, moe en niet helemaal lekker in mn velletje, maar ik geniet enorm van kleine dingen en momentjes. Ben even wat prioriteiten aan t stellen om me weer wat meer mezelf te gaan voelen, dus wat minder online, maar meestal wel fanatiek aan het meelezen ;-)quote:Op zondag 25 december 2011 22:26 schreef danic het volgende:
BJ wat fijn zeg! Ik ga voor je duimen!
Poppedein hoe is het met jou? We zien je hier weinig de laatste maanden.....
Ohw zou dat het zijnquote:Op maandag 26 december 2011 01:02 schreef DJMO het volgende:
in mijn oren klinkt dat als een klassieke regeldag TJ.
poppedein
paar dagen geleden zat mijn man op de bank met Geert naast zich, hij kijkt even naar jan die een 20 cm van hem af zat te spelen, en boink, Geert duikt head-first van de bank afquote:Op maandag 26 december 2011 12:42 schreef Aventura het volgende:
Dat klinkt goed bj!
Hier enorm geschrokken. Ik had ventje op de bank gelegd om te verschonen. Daarna lag hij nog even te spelen. Ik was ondertussen de kamer een beetje aan het opruimen. Opeens een bonk, ligt-ie op de grond. Brullen natuurlijk. Ik ben nog nooit zo geschrokken. Hij is nu, een half uur later, nog steeds een beetje huilerig, hij doet wel alert, heeft tussendoor ook nog wel gelachen, is bewegelijk. Op zijn hoofd is niks te zien. Hij viel ook op meer zijn zij en armpje en een beetje op zijn hoofd. Maar wat voel ik me slecht zeg. De bank is heel groot en breed en hij ligt er zo vaak (maar dan wel alleen als een van ons er naast zit). nu liep ik dus even weg, what was i thinking. Ik vind het zo stom van mezelf, zit echt vol zelfhaat en schuldgevoel nu. Pfff. Hij ligt nu in bed, want hij was erg moe na de afgelopen dagen. Zal om de zoveel tijd en bij hem gaan kijken of alles nog goed gaat. Ik vermoed dat de hap hetzelfde zou zeggen.
Ze hoest het er gewoon weer met kracht uit. Gister gelukkig maar 1x, dus hopelijk is het snel over. De nieuwste tand is net door, dus daar heeft ze ook geen last meer van.quote:Op dinsdag 27 december 2011 20:59 schreef danic het volgende:
Vanyel, weet je de reden van het spugen? Is ze ziek of is het een reactie op het eten? Ik weet dat er allergieën spelen, maar ben je op dit moment dingen aan het uitproberen?
Maar dit schema zou super zijn. Gelijk alle veranderen in 1x getackeld: van 4 naar 3 flessen en de avondfles vervroegen.
Gefeliciteerd! De verjaardag van jouw jongste kan ik nooit vergeten, hij is gelijk met mijn peuter jarigquote:Op woensdag 28 december 2011 00:12 schreef mrien het volgende:
Ik heb net mijn baby naar bed gebracht en haal er morgen een dreumesje uit![]()
In een bedje waar vanmiddag opeens een spijl spontaan van knapte toen ik hem in bed wilde leggen![]()
bedje staat nu omgedraaid tegen de muur aan met spijl eruit
De slingers hangen, kado staat klaar, taart staat klaar.
Jelle is (bijna) 1
Matthias spuugt ook steeds nog heel veel. Op zijn buik of niet. Dus ik laat henm wel liggen. Spugen doet ie toch. Leg er wel een hydrofiel luier onder zodat ik niet steeds het boxkleed hoef te wassen.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Gefeliciteerd jelle en daan!
spugen jullie kleintjes ook als ze op hun buik in de box liggen? Seth draait aldoor op zijn buik en spuugt dan telkens. Ik leg hem nu niet vaak in de box terwijl hij het wel leuk vind. Zowiezo hou ik hem al een uur na de fles rechtop en drinkt hij nutrillon AR. Verder heeft hij geen klachten en slaapt hij goed.
Ondanks dat Mika 13 maanden lang gespuugd heeft en altijd aan de bovenlijn zat schrik ik toch nog. Dan ligt hij in de box en ik draai hem terug op zijn rug zit ie helemaal onder van zijn haartjes tot zijn tenen. En lekker met zijn handen er in slaan en wrijven.quote:Op woensdag 28 december 2011 10:30 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Matthias spuugt ook steeds nog heel veel. Op zijn buik of niet. Dus ik laat henm wel liggen. Spugen doet ie toch. Leg er wel een hydrofiel luier onder zodat ik niet steeds het boxkleed hoef te wassen.
Gewoon yoghurt, zonder toevoegingen..quote:Op woensdag 28 december 2011 12:18 schreef danic het volgende:
Ziet eruit als een goed schema DML, daar kan ik wel wat mee, thanks!
Nog 1 vraag: wat geven jullie als toetje? Ik heb nu halfvolle yoghurt gekocht van Campina, maar is dat niet hartstikke zuur? Ik vond die yogholino of weet ik wat zo ontzettend duur. En in die danoontjes zitten heel veel toevoegingen.
Hij is net 3 maand geweest.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:15 schreef PureEvil het volgende:
@MeNicole, hoe oud is Matthias? dat je hem geen fruit wilt geven?
(lees hier nooit zo vaak, ben totaal niet op de hoogte verder)
Maar dan doe je dus zijn onrijpe darmpjes wel heel erg veel aan..quote:Op woensdag 28 december 2011 12:28 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Hij is net 3 maand geweest.
En de reden dat ik weer wil stoppen is dat ik niet wil dat ie al bijvoeding krijgt. Als ie volgende week bv weer gewoon drinkt dan krijgt ie er niks meer bij. Als het nog een maand duurt dan stop ik er ook niet mee. Het is nu alleen puur op de hoop dat ie weer zin krijgt in eten en niet al als bijvoeding.
*even inbreekt*quote:Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef wickie het volgende:
Mrien gefeliciteerd met je grote man![]()
Jelle een heuse echte dreumes![]()
Voor de rest niet echt bijgelezen. Het zijn heftige dagen. Wies is flink ziek geweest met de kerst, gelukkig gaat dat nu beter. Ook zijn we gestopt met de speciale voeding omdat ze er compleet van verstopte en al vanaf het begin alles bij elkaar krijst. Gisteren begon ze ook weer met flesweigeren. Ze heeft gisteren met moeite 500cc gedronken.
Ook gebeld met het ziekenhuis vanwege de voeding. Daarmee zijn we gestopt nu en hebben Zantac en Motilium gekregen.
Ze slaapt al wel een heel stuk rustiger.
Drinken vandaag gaat nog steeds moeizaam. Vanochtend 80cc en rond 12 uur na een uur vechten 65cc. Net toch maar wat water aangeboden omdat ze echt geen melk meer wilde. Daar heeft ze net 70cc van op.
Heb ik hier goed aan gedaan haar water te geven? Dat adviseerde het cb dat gisteren ( R. Had gebeld voor raad ).
Pff wat moeilijk toch.. hopelijk stabiliseerd het allemaal snel weer. Ben et goed gestresst van
Wat een kansloos verhaal, geen water geven, maar wel fruit met 3 maanden, wat echt nog helemaal niet goed is voor zijn darmen. Zo'n kinderarts kwam ik niet nog een keer....quote:Op woensdag 28 december 2011 13:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Water mochten wij van de ka juist niet geven. Dat verzadigt de honger waardoor ze dan weer geen fles willen waar de voedingsstoffen inzitten die ze nodig hebben!
Ik geef gewoon volle yoghurt, al krijgt Lientje dat nog maar zelden hoor. Magere yoghurt vind ik wel heel erg zuur en zo dun.quote:Op woensdag 28 december 2011 12:18 schreef danic het volgende:
Ziet eruit als een goed schema DML, daar kan ik wel wat mee, thanks!
Nog 1 vraag: wat geven jullie als toetje? Ik heb nu halfvolle yoghurt gekocht van Campina, maar is dat niet hartstikke zuur? Ik vond die yogholino of weet ik wat zo ontzettend duur. En in die danoontjes zitten heel veel toevoegingen.
Waar staat dat de ka zei dat we fruit moesten geven? De ka zei dat we geen water mochten geven maar gewoon door moesten gaan met de fles (wat ie niet drinkt dus geen optie) en hier op het cb vanmorgen mochten we dan paar keer fruit of groente proberen om te kijken of dat hielp voor de fv. Bij de oudste heeft dat toen ook goed geholpen. En als Matthias er last van krijgt stoppen we heus wel hoor, denk je dat we gek zijn hier.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Wat een kansloos verhaal, geen water geven, maar wel fruit met 3 maanden, wat echt nog helemaal niet goed is voor zijn darmen. Zo'n kinderarts kwam ik niet nog een keer....
Wij hebben dat al geprobeert. Op die manier drinkt ie ongeveer 100cc op een dag. Hij slaapt nu nog steeds (vanaf 12 uur ongeveer) dus ik hoop dat ie straks als ie wakker word hij dan echt honger heeft en wel iets uit de fles wil drinken.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:35 schreef Bass-Miss het volgende:
En melk uit een glas of op een lepel?
Dat dus.. Een kind van 3 maand hoort geen kilo af te vallen..quote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef p_iglet het volgende:
Is zo'n mega voedselweigering en een kilo afvallen niet gewoon een reden tot opname en onderzoeken van de oorzaak?
Hopelijk wil hij snel weer gewoon zijn flessen drinken.
We zijn ermee bij de ka geweest. Hij vond dat Matthias nog hard genoeg huilde en nog huilde met tranen en er dus niets op uitdroging duidde. Hij plast, poept en spuugt ook nog genoeg dus hij zal wel genoeg binnen krijgen was zijn mening. De vorige keer naar de inentingen had ie hetzelfde alleen was ie toen niet zoveel afgevallen en dat was ook weer vanzelf overgegaan. Maar ik merk aan Matthias dat ie honger heeft maar zijn flessen wil ie niet. Hij is nu net wakker na dus 4,5 uur slaap en hij wil maar 20 cc drinken.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:29 schreef danic het volgende:
Ik eet nooit yoghurt dus wist niet eens dat volle yoghurt dikker is. Stom hè.
Menicole, ik zou er ook echt even mee naar een arts gaan. Dit klinkt niet goed. En een week is lang zat om zelf aan te modderen. En wat evenstar zegt: een kindje van drie maanden hoort geen kg af te valken. Wij zouden er blij mee zijn bij onszelf, maar voor hem is het bijna een kwart van zijn gewicht.
Heel veel sterkte iig.
Niet druk om maken. Mikael en Leander hadden nooit ergens last van. Net zoals zoveel kinderen.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:16 schreef Susie het volgende:
Brrr, ik moet maandag met Anouk naar cb voor inentingen en als ik dit zo lees...
Sterkte MeNicole!
Mja, toch een beetje he? Zo'n kleintje die een prik krijgt, arm kind....quote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Niet druk om maken. Mikael en Leander hadden nooit ergens last van. Net zoals zoveel kinderen.
De ka gaf dat advies ook niet. Hoe moeilijk is lezen nou!! Maar laat maar hangen ook. Gelukkg weten we zelf wel beter!!quote:Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik weet dat dit me vast niet in dank wordt afgenomen , maar Ik geloof er geen bal van...
Geen enkele arts laat een baby van 3 maanden oud die niet meer als 100cc drinkt een week Lang en een kg gewicht kwijt is zo rond lopen .. En al helemaal niet met een advies dat er maar groente of fruit gegeven Moet worden.
En IMHO als ouder Zijnde en je staat er niet achter en maakt je zorgen Dan ga je een second opinion doen via Huisarts of desnoods eerste hulp oid !!
Dit inderdaadquote:Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef Aventura het volgende:
Ik denk (hoop) dat je niet het hele verhaal vertelt, MeNicole. (Al meer dan een week maar 100 ml per dag en een kilo afgevallen, en niet slapen). Zo ja, dan zou ik nu naar de spoedeisende hulp rijden en hem op laten nemen.
quote:Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
En madame wilde niet meer in de reiswieg ze kwam telkens ophoog dus sinds het weekend zijn we over op de buggy. Ze kijkt met grote ogen rond als ze er in zit
Innepin, mn oudste lag met 6 wk op zn buik na een tip van schoonzus (ook na niet slapen op rug/zij) en jongste lag op zn buik nadat de kraamhulp weg wasquote:Op donderdag 29 december 2011 06:24 schreef innepin het volgende:
Ik val even binnen met een vraagje aan de moeders van buikslapers... hoe ga je daarmee om? Durf je dat aan, met een minibabytje? Kun je nog iets doen om het veiliger te maken? M'n meisje heeft nachten dat ze gewoon echt niet slaapt op haar zij of rug, omdat ze dan te veel last heeft van omhoog komende voeding, kokhalzen, hik, etcetera, terwijl ze op haar buik dan meteen slaapt. Maar ja, er wordt zoveel over gezegd ivm wiegedood, dat ik het doodeng vind. Iemand ervaringen of tips?
Dank je wel, ik hoop het ook. Ik heb haar laatste poepluier van 5 min geleden nog maar niet weggegooid zodat ik daar, als het nodig is, een staaltje voor een kweekje uit kan halen. Gaat wellicht sneller dan wachten op de volgende poepbroek.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Summerbreeze, wat vervelend zeg! Hopelijk kan de huisarts jullie verder helpen!
Als je eigen personenweegschaal op een ons nauwkeurig is kun je eerst jezelf wegen en vervolgens neem je je kleintje bij je. Het verschil tussen die twee gewichten is je baby. Niet zo nauwkeurig als op het cb, maar het geeft je een aardig idee. Bij een weegschaal die alleen hele kilo's aangeeft (of zo een ouderwetse met een draaischijf en wijzer) zou ik er niet aan beginnen omdat dat wel erg onnauwkeurig is.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Heeft er iemand overigens een tip om je beeb thuis te wegen? Het CB ligt hier niet echt op loopafstand en ik ben nog herstellende van de ks dus met de auto/Maxi-Cosi is nog even geen optie. Maar ik zou wel graag even willen weten of Draak goed aan komt...
quote:Op donderdag 29 december 2011 16:27 schreef Nirak het volgende:
Ons kereltje moest poepen vanmiddag. Tenminste, ik zag signalen dat hij zich aan het voorbereiden was op een flinke poepbroek. Dus ik trek vast zijn witte broek (want die mag van mij nog wel even wit blijven) uit en zet hem in zijn romper en truitje in de wipstoel, zeg tegen mijn mevrouw dat ze hem even in de gaten moet houden en ga naar boven om een was uit de machine te halen.
Na 10 minuten wordt er naar boven geroepen: "kan die wipstoel ook in de was?!" en "hoe wist je nou dat hij moest poepen?". Toch wel slim om even de mooie witte Mexx broek uit te trekken
Wat ik zeg, bij Jan twijfel ik, maar waterpokken begint toch vaak met verkoudheidsklachten? Aangezien Geert voor 't eerst in z'n leven echt snippie snot isquote:Op donderdag 29 december 2011 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja DJMO dat kunnen wij vanaf achter onze computer ook niet inschatten natuurlijk. Zelfs als we daar ook geweest waren kunnen we het nog niet inschatten. Meer dan afwachten kan je niet doen. Maar de incubatietijd is toch twee weken dus dan kan je nu sowieso toch nog geen vlekken zien?
Het verschil tussen venkelwater en venkel thee is dat er in de laatste tannine, theïne en cafeïne zit en die drie dingen zijn niet zo heel erg goed voor een kindje van net 5 weken oud. Venkelwater is puur een aftreksel van venkel en dus puurder.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:28 schreef MamaPurk het volgende:
Volgens mij is op het moment half Nederland snippie verkoudenDus is het niet raar als het gewoon een verkoudheid is die hij misschien wel op de feest heef topgelopen, maar afwachten is het enige wat je kunt doen DJMO.
SB Venkelwater is dat net zoiets als venkelthee?? (want dat hebben we onze jongste ook gegeven gewoon fles venkelthee en daar de nutrilonmelkpoeder bij in) Maar bij Sarah wilde we dit ook doen maar dat werd ons ten strengste verboden door het CB, als een kindje epilapsie heeft in de aanleg kan venkelthee een dit triggeren ofzo.. Nou ja goed ik vond het een hoop gezeur en heb gedaan waar ik me goe dbij voelde, alleen hielp het niet bij Sarah
Landal of iets dergelijks, je hebt ook speciale kinderbungalows, maar de ledikant kan niet omhoog, dus dat is lastig. Wel een aankleedkussen aanwezig. Wij zijn naar Rabbit Hill geweest, mooi park.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:32 schreef bitterend het volgende:
We willen graag een weekendje weg met ukkie als ze 7-8 weken oud is...waar kunnen we heen? iemand tips?
En denk erom, bij landal krijg je jonge gezinnenkorting geloof ik, dus maak daar vooral gebruik vanquote:Op donderdag 29 december 2011 19:36 schreef bitterend het volgende:
thanks dames! aankleedkussen aanwezig dat is handig!
DML de moezelprachtig is het daar!
Dat is een goede tip, die ga ik gebruiken!quote:Op donderdag 29 december 2011 20:20 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij nemen altijd ons eigen ledikant matrasje mee, die leggen we bovenop die van landal. Dan ligt hij een stukje hoger.
OKeej duidelijk! Ik kende het nietquote:Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Het verschil tussen venkelwater en venkel thee is dat er in de laatste tannine, theïne en cafeïne zit en die drie dingen zijn niet zo heel erg goed voor een kindje van net 5 weken oud. Venkelwater is puur een aftreksel van venkel en dus puurder.
Vooralsnog lijkt het overigens prima te werken. Mevrouw ligt veel meer te ruften dan eerst, maar heeft nog geen enkele last gehad van krampjes. Ik blijf er dus maar lekker mee doorgaan
Omdat we haar er lastig uit konden tillen, was bijna op de grond zo laag... Is dus niet zo zeer belangrijk, maar wel handigerquote:Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben Dottir met 3 maanden meegenomen naar Berlijn. Prima te doen. Het appartement had een kinderbedje (waarom is het zo belangrijk dat dat omhoog kan?). Geen aankleedkussen, maar met een verschoonmatje kom je net zo ver.
Onderweg elk uur gestopt om haar even maxicosivrij te krijgen, dus de reis was wel wat lang.
Laag bij de grond is ook kouder.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:45 schreef Susie het volgende:
[..]
Omdat we haar er lastig uit konden tillen, was bijna op de grond zo laag... Is dus niet zo zeer belangrijk, maar wel handiger
Oh, ik dacht dat het 'standaard' 150,- euro was. Overigens worden ze op MP ook aangeboden, hier bijvoorbeeld eentje voor 20,- over te nemen (staan niet op naam).quote:Op donderdag 29 december 2011 20:47 schreef Susie het volgende:
Oh Isis 150 euro.... Ik maar 50
Wat een scheetje TT!
ooit gekocht bij de etos. Weet niet of ze ze nu nog verkopen.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De maxi cosi gaat hier trouwens de deur uit. Mijn kind is lang
F_r, die kende ik nog niet! HandigJe kaartje is binnen, dank je
![]()
Je zou denken dat je met een tweede ook wel zou weten wat je nodig zou hebben .. ik nietquote:Op donderdag 29 december 2011 21:18 schreef Juud79 het volgende:
Ow en ik merk dat je leert wat je nodig hebt, ik pak nu met 6 maanden al veel minder in dan in het begin.
theine en cafeine is hetzelfde.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Het verschil tussen venkelwater en venkel thee is dat er in de laatste tannine, theïne en cafeïne zit en die drie dingen zijn niet zo heel erg goed voor een kindje van net 5 weken oud. Venkelwater is puur een aftreksel van venkel en dus puurder.
Vooralsnog lijkt het overigens prima te werken. Mevrouw ligt veel meer te ruften dan eerst, maar heeft nog geen enkele last gehad van krampjes. Ik blijf er dus maar lekker mee doorgaan
Ah, zo leer je nog eens wat op een doordeweekse avondquote:Op donderdag 29 december 2011 21:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
theine en cafeine is hetzelfde.
Maar het gaat bij venkel nou dus juist niet om enkel de thee in venkelthee, maar juist ook om de venkel zelf, daar zitten stoffen in die gewoon schadelijk zijn of kunnen zijn voor je kindje. En ja daar moet je wel een bepaalde drempel aan intake voor halen, maar als je bijvoorbeeld de flessen klaarmaakt met venkelwater of venkelthee ipv met kraanwater dan zit je wel snel aan die drempel.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:34 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Ah, zo leer je nog eens wat op een doordeweekse avond
Ik dacht echt dat het twee verschillende dingen waren, maar dan nog zit het in venkelthee en is het niet goed voor babybuikjes
Kortom, ik vind het fijn voor je dat het jullie helpt, en het gebeurt idd al decennia of nog veel langer, maar toch zijn er wel risico's aan verbonden. My two cents, ik zou een alternatief zoeken.quote:* Geen venkelthee en anijsthee te gebruiken, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby’s of om de melkproductie te bevorderen
Uit dierproeven, reageerbuisonderzoek en een enkel onderzoek bij mensen blijkt dat estragol, methyleugenol en safrol als zuivere stof genotoxisch zijn: dat wil zeggen dat ze het erfelijk materiaal beschadigen. Stoffen die genotoxisch zijn, zijn mogelijk kankerverwekkend. Er is nog maar weinig onderzoek gedaan bij mensen. Daarom is nog niet duidelijk of, en zo ja in welke mate, deze stoffen schadelijk zijn voor mensen.
Estragol, methyleugenol en safrol worden gedeeltelijk afgebroken op een onschadelijke wijze, en gedeeltelijk op een manier waarbij schadelijke stoffen ontstaan. Lage doseringen worden in ratten en muizen vooral op de onschadelijke wijze afgebroken, bij hogere doseringen treedt een verschuiving op en wordt een relatief veel groter deel op de schadelijke manier afgebroken.
Juk, ik drink ook 2-3 mokken borstvoedingsthee er dagquote:Op donderdag 29 december 2011 23:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb vandaag toevallig bij de tuinen de thee nog zitten bekijken die ze voor moeders en baby's aanprezen, maar daar zit dus ook gewoon venkel en anijs in..
ik weet niet hoe het zit met dat soort thee voor jezelf, ik drink ook gewoon sterrenmix ofzo, maar om het echt direct aan je baby te geven is echt af te raden.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef Jipster het volgende:
[..]
Juk, ik drink ook 2-3 mokken borstvoedingsthee er dag![]()
Zal dat dan nu ook maar laten staan?! Wel apart...
je hoeft je niet te verdedigen hoor verder!quote:Op donderdag 29 december 2011 23:30 schreef SummerBreeze het volgende:
even ter verdediging, het gaat bij mij om 3x per dag 1 ml. Dat is dus 3 ml per etmaal. De oplossing is dusdanig verdund dat er pas bij het opdrinken van het hele flesje (van 300 ml) ook maar enigszins sprake kan zijn van overdosering.
dece '08 werd het ook al ten strengste verboden door m'n cb. Zal ergens in 2007 oid zijn geweest? Bij m'n dochter (1998) werd het nog wel aangeraden idd.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
je hoeft je niet te verdedigen hoor verder!
Maar ik ben altijd persoonlijk wel van de juiste informatie enzo. Jij gaf aan dat het schadelijkste in venkelthee de thee was, maar de venkel kan meer kwaad dan de thee. Dat is in een notendop wat ik probeer duidelijk te maken. Wat ieder verder doet met die info is verder aan zichzelf en als jij zegt dat de hoeveelheid dusdanig is dat je geen risico loopt dan geloof ik dat graag. Ik ga ook niet direct de sterrenmix thee laten staan ivm borstvoeding dus sja.
Maar goed, ter nuance
En MP, ik weet het niet, bij oudste werd het ons toen door zowel kraam als cb afgeraden. De kraam vertelde toen dat de richtlijn verandert was. Dat was aug. 2009 maar ik weet niet wanneer dat verandert is.
Vreemd Jaël is van juli 2009 dus dan zou CB dat moeten hebben geweten toch.. En die adviseerde het ons juist, ik dacht dat die richtlijnen landelijk waren. Nou ja ze is er niet slechter van geworden geloof ik en ik kan het nu toch niet meer veranderen..quote:Op donderdag 29 december 2011 23:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
je hoeft je niet te verdedigen hoor verder!
Maar ik ben altijd persoonlijk wel van de juiste informatie enzo. Jij gaf aan dat het schadelijkste in venkelthee de thee was, maar de venkel kan meer kwaad dan de thee. Dat is in een notendop wat ik probeer duidelijk te maken. Wat ieder verder doet met die info is verder aan zichzelf en als jij zegt dat de hoeveelheid dusdanig is dat je geen risico loopt dan geloof ik dat graag. Ik ga ook niet direct de sterrenmix thee laten staan ivm borstvoeding dus sja.
Maar goed, ter nuance
En MP, ik weet het niet, bij oudste werd het ons toen door zowel kraam als cb afgeraden. De kraam vertelde toen dat de richtlijn verandert was. Dat was aug. 2009 maar ik weet niet wanneer dat verandert is.
haha verstandigquote:Op donderdag 29 december 2011 23:57 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Vreemd Jaël is van juli 2009 dus dan zou CB dat moeten hebben geweten toch.. En die adviseerde het ons juist, ik dacht dat die richtlijnen landelijk waren. Nou ja ze is er niet slechter van geworden geloof ik en ik kan het nu toch niet meer veranderen..
En nu ga ik slapen want er heerst volkomen rust hier in huis op dit moment dus ik moet mijn kans pakken
Een jaar nadat ik 's ochtends in alle vroegte met mijn vriend onder de afzuigkap (beste lichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jongste zit nu op 68 cmquote:Op vrijdag 30 december 2011 09:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zit boven en onder prima in 80 nu maar die is dan ook ongeveer 80cm.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 10:30 schreef mignonne het volgende:
[..]
jongste zit nu op 68 cmwe moeten ze maar weer ns naast elkaar leggen, voor t effect
Officieel past hier maat 68 nog prima, maar ik ben hard in denial en ze draagt al een hele tijd 74![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:53 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het 'standaard' 150,- euro was. Overigens worden ze op MP ook aangeboden, hier bijvoorbeeld eentje voor 20,- over te nemen (staan niet op naam).
borstvoeding is toch op verzoek en hier meldt ze zich overdag echt om het 2,5 uur maar soms ook vakerquote:Op vrijdag 30 december 2011 13:51 schreef TimeJumper het volgende:
Bitterend nou hier precies hetzelfde. Het cb adviseerde om te proberen om 3 uur tussen de voedingen te laten maar dat lukt natuurlijk met geen mogelijkheid.
faseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op vrijdag 30 december 2011 16:42 schreef White_Lady het volgende:
Hoi,
Wie herkent dit? Ik heb een dochtertje van 6 maanden en sinds een paar weken is de hele dag aan het jengelen en zeuren. Ze wil niet meer in de box, als ik haar neerleg begint ze gelijk te huilen, wipstoeltje is leuk voor 5 minuten, op schoot is leuk voor 5 minuten. Ik heb het gevoel dat ik haar constant moet vermaken. Als ik dat niet doe, gaat het jengelen over in huilen (lees krijsen). Ik ben onderhand doodop. Herkent iemand dit, is dit een fase wat overgaat?
Ik merkte daarom eerder vanochtend in het topic op dat daarom luiers toch wel ontzettend handig zijn. Scheelt drama partijen bij een boemquote:Op vrijdag 30 december 2011 18:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
faseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee![]()
mijn uk liet vanmiddag de tafel los toen hij stond. Hij viel van pure verbazing dat hij los stond zo op z'n billen
een soort overstrekken / drama queen achtig iets ? Dah ken ik welquote:Op vrijdag 30 december 2011 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kennen jullie standje banaan niet? In het dreumes topic heeft men het er regelmatig over.
Als je kind op tilt en het gooit zichzelf achterover. De vorm die het dan aanneemt is precies een banaan![]()
Bloed irritant wel
Daarna nogmaals vrijwillig fles op en nu diep in dromenland. Even ademhalen voor ons.quote:Op vrijdag 30 december 2011 16:50 schreef wickie het volgende:
Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.
Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.
We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op![]()
We gaan het gewoon zien de komende maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |