abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105993956
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
08 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
08 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
08 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
5 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
4 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
24 november 2011: Marieke Johanna Olga, dochter van SummerBreeze
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_105993969
Wow ik post ook een keer in het babytopic :') Ik dacht dat ik in het bv-topic zat maar waarom weet ik ook niet :')

Laatste paar relevante posts:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 23:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff egoposten/ en crosspost met BV-topic:
ik zal ff updaten;
vandaag dus bij de KA geweest met Liene, de situatie doorgesproken en lichamelijk onderzoek. Liene start nu met nexium en nutriton, mochten de klachten toch veroorzaakt worden door reflux (verborgen?) dan zou de situatie hierop moeten verbeteren...
Volgende week donderdag weer een afspraak staan, mocht de situatie niet verbeteren dan wordt ze een paar dagen opgenomen ter observatie. Wel even slikken hoor, ze mocht ook direct wel blijven, maar dat kon ik echt even niet over mijn moederhart verkijgen, mijn kleine met de kerstdagen in het ziekenhuis... pffff... :{

Ik vind het wel moeilijk hoor, mijn verstand snapt de situatie prima, dat het misschien goed is om Liene te beoordelen, de boel te resetten door dr uit de vicieuze cirkel te halen.. maar mijn gevoel... het voelt rot, een soort van falen... terwijl ik weet dat dat niet het geval is.. en dat ik echt mijn uiterste best doe met Liene... maar het is best moeilijk om dan te merken dat je hulp nodig hebt om je kindje gelukkiger te maken...
*moeilijk uitleggen dit*
:@

Zijn ook nog bij de pedagogisch verpleegkundige geweest, daar heb ik een goed gesprek mee gehad, die heeft me handvatten meegegeven hoe om te gaan met een huilbaby, hoe te proberen de situatie te veranderen etc. En er is nog een video-interactie-analyse-opname gemaakt, die we over 2 weken samen gaan bekijken.
Maar ze gaf al aan dat ze ook direct nu al zag, dat het probleem (gelukkig..) niet bij de interactie van Liene met mij ligt. Dat Liene een ontspannen indruk maakte...
(en dat doet ze ook wel als ze maar dichtbij mama is...).
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 07:52 schreef mignonne het volgende:
BJ :*
ik hoop van harte dat de reflux-medicatie helpt. Fijn voor je eigen gemoedsrust om te zien dat het niet ligt aan de interactie tussen Liene en jou zelf.

En ter overweging, je hoeft Liene niet weg te brengen naar het ziekenhuis hé, het is niet verplicht. ik persoonlijk heb altijd aangegeven bij de kinderarts dat dat voor mij geen optie was. Opname prima, indien medisch noodzakelijk, maar je krijgt mij er gratis bij :P

Mijn dame heeft doorgeslapen :o ik wist niet wat me gebeurde :o :o
ze is rond half 10 naar bed gegaan, toen om 11 uur weer naar beneden een tijdje, maar toen ze daarna weer naar bed ging heeft ze tot half 7 geslapen. Had het niet verwacht nadat ze gister weer een huil-dag als vanouds had.
Heel fijn want ik heb weer een oorontsteking te pakken en kon wel wat nachtrust gebruiken :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 08:19 schreef Nirak het volgende:
BJ en Vanyel :*

mignonne *O*
heb de onze net wakker gemaakt.. Half 10 gisteren laatste voeding en toen naar bed. Meestal maken we hem wakker als we zelf naar bed gaan, maar dat was maar 1,5 uur later. We dachten dat hij dan zelf wel vroeg zou komen.. niet dus :')
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 december 2011 09:29 schreef innepin het volgende:
BJ :* Ik hoop dat de medicatie helpt! Ondanks dat je zegt dat je het lastig uitleggen vindt denk ik dat iedereen je wel begrijpt, wat moet jouw situatie moeilijk zijn... hulp nodig hebben is ook niet leuk, maar 't is wel goed dat je het kunt vragen en dat er nu wat gaat gebeuren. Ik hoop van harte dat Liene op gaat knappen en dat ze niet opgenomen hoeft te worden :*

Mignonne, woohoo doorgeslapen *O* Super! En jij beterschap...

Nirak, ik ben jaloers :P lekker nachtje zo!

Hier nog niet aan de orde, die van mij heeft haar wakkerste (en huilerigste) uurtjes tussen 10 uur 's avonds en ergens middenin de nacht (vannacht half 4 :O ). :')
  zaterdag 24 december 2011 @ 09:55:10 #3
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105994191
BJ, fijn dat er naar jou/jullie geluisterd wordt, en een dikke knuf van mij :*
Bij ons gaan ze dus ook filmen, alleen zal dat ff duren voordat ze daarmee beginnen. Super dat ze bij jou wel gelijk aan de slag konden :)

Mijn baby kan niet tegen kietelen :P zo leuk om te zien, ze begint gelijk te lachen en wordt helemaal slap :P
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 24 december 2011 @ 10:51:08 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_105995006
Oh Beessie, wat een verhaal zeg! Heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze in het zkh de oorzaak achterhalen! :*

Tankgirl, wat leuk hihi!

Mignonne en Nirak, wat fijn dat jullie kleintjes hebben doorgeslapen! Daar droom ik momenteel alleen maar van :') .

Want bij ons is het net zoiets als bij Innepin, Draak is op haar wakkerst tussen 2.00uur en 5.00uur 's ochtends :'). Vannacht ook weer een hele tijd met haar op gezeten. Ze wilde niet aan de borst en bleef maar huilen en maaien met haar armpjes. Het enige wat enigszins hielp was een pink geven, maar dat hou ik ook geen 3 uur vol. Op een gegeven moment van ellende maar een flesje bijvoeding gemaakt van 15cc, en die zoop ze zowaar in één keer leeg :o . Daarna meteen aan de borst gelegd en warempel, daar dronk ze ook nog flink aan, om vervolgens compleet in coma te vallen en vanmorgen om 8.30uur zichzelf te melden!

We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
pi_105995921
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leeg :) Succes de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.

Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_105996608
NTS hier kwam mijn productie erg langzaam op gang en had ik flinke kloven...en idd snachts krijste ze van de honger dus hebben we een paar keer een flesje gegeven met kv
en het wakker zijn snachts zou ook kunnen komen door dat haar dag en nacht ritme nog omgedraaid is!

hier geen goede nacht door visite gisteren...onze moppie vond het blijkbaar erg druk..vannacht de hele nacht clusteren en heel veel mopperen

BJ :* :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_105997045
Ook hier steevast tijdens het donker He wakkerste momenten van ons meisje. Na de voeding van een uur of half 10 wil ze niet meer slapen. het enige dat haar dan rustig houdt is dicht bij mij of mijn vriend liggen (op schoot, op de arm, op de bank tegen je been aan, als ze maar bij je is) Vervolgens valt ze rond een uur of 12 in slaap en als ik haar dan mee naar bed probeer te nemen wordt ze wakker en wil ze eten. Nou, geen probleem, maar dan begint het hele gebeuren weer opnieuw. Gisteravond heeft ze dus voor het eerst een hele nacht tussen ons in geslapen en mevrouw heeft een supernacht gehad. Van half 2 tot half 8 geslapen, toen maakte ze ons wakker met wat gekreun. Gezien het tijdstip hebben we haar maar een flesje gegeven, maar echt honger bleek ze niet te hebben. Daarna hebben we met zijn drietjes nog heerlijk verder geslapen tot een uur of 11 en mevrouw wilde om 12 uur pas weer eten. Zou ze nu dan eindelijk over zijn op 6 flesjes per dag in plaats van de 7 of 8 die ze eerder nog dronk?

Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:33:08 #8
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_105997116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:41 schreef Beessie-Jen het volgende:
@NTS; Evie kon helemaal niet uit de borst drinken in eerste instantie, maar een flesje moedermelk klokte ze zo weg... echt in een paar minuutjes was ie leeg :) Succes de komende nachten; ik hoop dat jullie mini en jijzelf zo een beetje bij kunnen tanken.

Dames bedankt voor de lieve reacties.... en Tankgirl; jij zit een beetje in hetzelfde schuitje he? Hou oud is Larissa inmiddels?
Ik ben idd blij dat er eindelijk actie wordt ondernomen. Eerste deel van de nacht ging hier goed. 2e deel wat minder... maar nu hebben we dr weer in bedje gelegd en slaapt ze wel weer. Ga vandaag proberen elke 2/ 2.5 uur Liene in bed te leggen. Kijken hoe dat gaat.. heb van de vpk tips gekregen hoe het beste met dr om te gaan in zulke situaties.
Ze gaf ook wel aan dat het blijkbaar erg moeilijk bij Liene is om te merken dat ze moe is, gister tijdens ons gesprek en de videointeractie was ze al bijna 5 uur wakker, maar klaarwakker en helder. De vpk zei toen ook, dat ze het ook zou geloven als ik had gezegd dat ze net uit bed kwam...
Lastig dus, dus nu gaan we niet meer afwachten tot we denken dat Liene moe is, maar gewoon steeds proberen op bed te leggen, want zulke kleine baby's moeten dus geen uren achter mekaar wakker zijn.
(Liene deed sommige dagen al Evie dr ritme overdag...dus 2 x 4 a 5 uur wakker...)
Dat is dus bij Larissa precies hetzelfde, het lijkt vaak alsof ze klaarwakker is, maar eigenlijk is ze dan dus overprikkeld/moe. Elke 2 uur wakker in bed leggen heeft super geholpen, dus dat kan ik je ook echt aanraden om te proberen!

Larissa is nu 7 maanden, dus iedereen in het ZH zat ons raar aan te kijken dat we nog met zo'n 'oude' baby naar het huilbaby team kwamen. Maar dat komt vooral omdat we vrij laat zijn doorgestuurd.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_105997357
quote:
We gaan nu, in overleg met de vk en kraam proberen om te kolven voor 's nachts. Aangezien Draakje toch wat te vroeg geboren is, zou haar zuigkracht nog niet optimaal zijn, en dat zou haar dan 's nachts opbreken. En blijkbaar vereist het drinken uit een flesje minder kracht dan uit de borst?
NTS, J is ook 5 weken te vroeg geboren, en inderdaad kostte het hem te veel kracht om goed uit de borst te drinken, dus ik heb de eerste 6-8 weken ook bijna fulltime gekolfd en hem het per fles aangeboden. Daarnaast wel veel aanleggen om het te blijven oefenen. Nu, met 11 weken, kan ie wel goed drinken uit de borst, maar toch kolf ik de nachtvoeding af, die hij dan gelijk erna in de fles krijgt, om hem nog een beetje een handje te helpen, want hij groeit niet superhard..

Het heeft wel echt geholpen het per fles geven, want eerst bleef ie maar afvallen, en daarna toen ie alles met de fles kreeg, kwam hij goed aan. We hebben wel de Medela Calma fles/speen gebruikt, waar ie wel wat aan moet zuigen, zodat ie de borst-zuigtechniek goed bleef oefenen. Dat werkte bij ons prima! Succes!
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:47:45 #10
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105997490
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef SummerBreeze het volgende:

Ik vraag me trouwens wel af of haar ontlasting wel klopt. Ik lees overal dat flesvoedingspoep niet (te) dun hoort te zijn, maar onze dame heeft nog steeds dunne ontlasting. Iemand een idee? Ik weet dat ik dit ook aan het cb kan vragen en ik ga hun dinsdag ook even bellen, maar misschien weet één van jullie het uit haar hoofd...
Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit :{ . Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105998022
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:47 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Bij Olivia was de ontlasting bij KV ook dun hoor, het werd juist een probleem toen het dikker werd, toen kreeg ze het er niet meer uit :{ . Is het echt waterig (slijmerig) of meer een beetje een brei?
Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
pi_105998094
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doelde :) maar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.

Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
  zaterdag 24 december 2011 @ 13:28:46 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105998712
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:04 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Meestal is het een prutje en plakt het ook aan haar billen. Dan zitten er ook echt stukjes in zeg maar. Maar af en toe is het echt dun en dan lijken er inderdaad ook slijmdraadjes in te zitten.
Prutje klinkt prima, heel dun lijkt op diarree, maar heeft ze het dan ook meerdere malen per dag? Als ze 1 keer per dag poept en het is wat dun, lijkt mij dat geen probleem. :)

Ach Wickie, wat een toestand :N , nu dan weer een geconstipeerd meiske :'( . Wij hebben dat eerst even aangekeken, maar was echt een drama. Gelukkig schreef de KA Lactulose voor en dat hielp echt binnen een paar dagen. Misschien is dat een optie, volgens onze KA en CB is het vrij onschuldig spul en je kunt het dan zelf langzaam afbouwen. Sterkte! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_105999673
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
  zaterdag 24 december 2011 @ 14:06:44 #15
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_105999757
Lijkt mij prima hoor voor zo'n kleintje O+ , maar als je twijfelt misschien toch even bij het CB navragen?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106000091
Zoals ik al schreef, ik ga dinsdag het CB even bellen. En heel erg bedankt voor de info en het meedenken Isis.

Het is eigenlijk heel gek. Ik had verwacht dat ik een heel onzekere moeder zou zijn, maar dat blijkt heel erg mee te vallen. Natuurlijk zit ik met vragen, zoals nu met de ontlasting en ik heb me ook een tijdje afgevraagd of ze wel genoeg, of eerder niet teveel, drinkt, maar die vragen zijn eigenlijk altijd te beantwoorden met "luister naar je gevoel" en zodra ik dat doe is de onzekerheid ook meteen weg.

Ik ben daar zo blij mee, want in mijn omgeving heb ik het ook heel anders gezien.
  zaterdag 24 december 2011 @ 16:57:48 #17
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106005710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef SummerBreeze het volgende:
We hebben hier 4 tot 5 poepluiers per dag waarvan de meeste toch wel met die prut gevuld zijn. Maar ze is dan ook nog maar 1 maand oud he...
Zoveel? Hier nog niet eens altijd een poepluier op een dag. Is dat wel goed dan? Zo weinig poepen? (Die luier is dan wel helemaal vol of overvol :D )
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_106005732
BJ en TT het slaappatroon van jullie meisjes klinkt echt precies als Sarah haar slaappatroon. Dat gaat nu sinds een paar weken gelukkig anders en beter. Ze lijkt zich nu eindelijk sneller en makkelijker over te geven aan de moeheid, maar ze wil alles meemaken. Zo sneu voor die kleintjes en weten zij veel dat ze dienslaap echt nodig hebben en dat ze zich dan beter voelen.

Wickie, wij hebben bij Sarah een tijdje nutriton geprobeerd, dus niet de voeding die jij gebruikt maar ook hier toen keutels en pijn. HA wilde toen lactulose voorschrijven maar dat wilde ik niet want dan ga je dmv het ene het eerste probleem verelpen en heb je weer een ander medicijn nodig enz.. Toen zijn ze bij ons gestart met zuurremmers en moest ik eigenlijk daarnaast nog die nutriton gebruiken, dit niet gedaan het voelde niet goed. De zuurremmers waren hier afdoendedus nutriton gauw de deur uit gezet. Wel hebben we heel lang een s-speen gebruikt zodat ze niet zo snel kon drinken.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106006772
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MP :Y dat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.

We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
:)
pi_106006999
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:

Hier ging het 1 dag goed gisteren. Maar de nieuwe voeding veroorzaakt een nieuw probleem. Ze poept keutels en dat gaat gepaard met veel moeite en pijn. Geen idee hoe we dit nu gaan oplossen. Ze begint alweer vol te raken, slechter te drinken en weer meer te spugen..
Jippie!
pff zit niet mee he :*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_106007341
He dat is ook een nare bijwerking zeg Wicks.. jullie gaan zo ook van het een in het andere probleem over. Rot zo... dikke knuf.

Hier vandaag flink aan het oefenen met Liene, nu twee keer nexium gehad. En ook drie dutjes gedaan tot nu toe. 2 x 1 uur en 1 x 1.5 uur.... ben heeeeel benieuwd of dat voor de nacht ook gaat helpen.
pi_106010179
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 13:06 schreef wickie het volgende:
NTS, dat waren de bv problemen waar ik op doelde :) maar omdat mijn grote Mul optijd, zelfs overtijd was werd dat als 'komt wel goed' afgedaan. Extra ding om op te letten is het gewicht. Als ze erg licht zijn dan is het drinken aan de borst ook zwaar. Dus gewoon gaan kolven een paar weekjes en uit de fles geven. Overdag ook proberen aan te leggen natuurlijk.

Jippie!
Seth krijgt nutrillon AR, ik weet niet of dat hetzelfde is maar hij kreeg hetzelfde probleem. Hij krijgt kindicol van vsm, 3keer dgs 1 druppel. Daarmee poept hij netjes 1 of 2 keer per dag. Sinds hij fruit krijgt geef ik het 2 x dgs.
pi_106010980
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 17:27 schreef mignonne het volgende:
Dat hadden wij inderdaad ook overlegd met de kinderarts ja MP :Y dat nutriton obstipatie veroorzaakte en dat ik niet daar dan lactulose voor wilde gaan geven als nutriton weglaten een logischere en betere optie was.

We kunnen nog niet zonder de maagzuurremmers hier, maar ik denk dat we wel kunnen gaan afbouwen binnenkort. In januari even met de ka overleggen wat het handigst is, 2 x per dag een lagere dosering, of 1 x per dag voor het slapen gaan de normale dosering. Ik neig zelf naar het laatste.
Daar zou ik ook naar neigen idd.

Hier gister de Losec vergeten (ze krijgt alleen 's avond 20mg) en gelukkig niets gemerkt, dus ik denk dat wij ook kunnen afbouwen, maar ze krijgt ook nog driemaal daags motilium en ik weet niet zo goed wat beter is eerst af te bouwen. Hoef in principe niet terug naar de KA maar misschien toch even bellen daarover.
(KA had gezegd bij tien maanden tot een jaar te stoppen, dan toch weer klachten weer beginnen enz. Als met 1,5 jaar de klachten niet weg zijn dn terug komen)
pi_106013091
Liene krijgt maar 2 x 5 mg eerst. Ff een vraag, hoe dienen jullie het toe? Ik geef Liene het nu in een flesje met een paar ml water? Zelfde doe ik met de nutriton. Maar misschien zijn er nog andere ideeen?
pi_106013139
Nutriton zorgde ook voor slecht poepen en het spugen bleef gewoon doorgaan. Maar deze voeding zorgt voor nog slechter poepen. Bij de nutriton was het nog wel een brij maar kwam het 1x in de 3 dagen, nu zijn het keutels... Ze is al de hele dag bezig keutels uit te poepen, weer bijna geen slaap en heel krijsen, spugen en gloepen.
:'(

VT, dank voor de tip, ik ga kindicol even googlen. We hebben de 30e een belafspraak, tot die tijd moeten we zien te overleven...

BJ, hoe is de dag gegaan?

[ Bericht 7% gewijzigd door wickie op 24-12-2011 20:50:03 ]
pi_106013490
Och jee Wick, houd je het nog wel een beetje vol? Ik kan me helemaal voorstellen hoe je er doorheen moet zitten en hoe zwaar het voor jullie is. Hoe moeilijk het ook is om toe te geven dat jullie meisje niet zo tevreden is en het geen roze wolk is waar jullie op zitten. Hoe ontzettend veel je ook van je meisje houdt... wanneer moet jij weer werken?
pi_106013696
wickie, toen ravi net thuis was kreeg hij nog een ijzerdrankje, wat als beruchte bijwerking "verstopt met de poep" had. die kreeg ook van die echte harde keuteltjes ;( hier hielp het redelijk om eenmaal daags een eetlepel goede zachte olijfolie door zn flesje te geven.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_106014234
Oh dank Simmu!

BJ, ik ga 16 januari weer werken. Dus nog even en tijd genoeg om ook nog andere zaken te proberen na de 30e. Ze gaat maar 1 dagje naar opvang en daar gaan ze heel goed en geduldig met de situatie om.
Het scheelt dat ze voor de rest geen 'huilbaby' is, als ze nergens last van heeft slaapt ze bijvoorbeeld heel goed overdag, ook zonder problemen. Dan huilt ze de hele dag ook niet.
Ze is niet net zoals Mette die van alles in de stress schoot en heel snel ging huilen en ookniet sliep ook al had ze nergens last van.
Ze slaapt 's nachts best redelijk ok, dus we houden het goed vol. Ze slaapt tussen ons in. Oa 's we onszelf slecht of moe voelen wisselen we avonden en na hten. Dan slapen we apart en eentje met kind en dan kan de ander doorslapen. Zo deden we dat bij Mette ook. Zo kan ik herstellen maar komt niet alle druk op R. terecht.
Ik begin ook wel weer zin te krijgen om te gaan werken overigens.
pi_106014912
Fijn dat je dr weer zin in hebt... ik in principe ook wel, maar ben echt nog steeds enorm vermoeid, al meer dan een jaar slaaptekort... en de HA vond dat ik nog even niet mag werken. Dus ik zal binnenkort wel een oproepje van de bedrijfsarts krijgen... bekijken wel even hoe het met Liene zal gaan de komende weken, wanneer ik wel weer kan werken. Eerst mijn batterij weer een heel klein beetje opladen. (die is echt minimaal nu...).
en wat fijn dat Wies wel goed slaapt, dat scheelt al wel een hoop.
pi_106015701
Het scheelt heel veel inderdaad dat we slapen. Daardoor ben ik inmiddels aardig hersteld. Ik heb nog wel een vervette lever, en dat merk ik een beetje. Hopelijk gaat dat ook snel beter.
En ik voelde vooraf de bevalling heel goed, het gezeik kwam daarna :D
Wat ook scheelt is dat ik geen borstvoeding meer geef, dan was ik nu ook kapot geweest omdat alles op jou neerkomt. Daarom ook na de abces besloten te stoppen.

Ik wil ook wel ff een hoop credits geven aan mn liefste, die werkt gewoon ook nog 4,5 dag in de week met best wel wat verantwoordelijkheden. Maar we delen de zorg voor de kids helemaal. Hij heeft ons er weer doorheen getrokken, net zoals de vorige keer.
pi_106017389
BJ en Wickie jullie krijgen het wel allemaal voor de kiezen he!! Het ligt bij mij nog zo dicht in het grheugen allemaal. Ik hoop echt dat het snel beter gaat met jullie meiden!

BJ krijgt ze goed op te lossen pilletjes? Wij hadden echt constant ruzie met dat opgeloste goedje.. Uiteindelijk zijn wij ze in vieren gaan hakken en die stukjes deden wij in haar mond en dan meteen de fles erachteraan. Nu slikt mevrouw gewoon het hele tabletje in 1 keer door.
pi_106017755
BJ :*
pi_106018710
Wicks je doet het fantastisch :* en ook een dikke pluim voor R. O+ ik vind hem echt een geweldige papa, je hebt geluk met zo'n lieve vent <3
Wat rot zeg van die bijwerkingen! Ik hoop echt dat het allemaal snel bijtrekt.

BJ fijn dat je nu al zoveel uren slaap bij Liene zag! Hoe gaat het nu?

Ik vond het destijds ook heel heftig om hardop uit te spreken dat mijn baby een huilbaby is. Maar met zoveel uur huilen op een dag kun je er gewoon niet omheen en moet je het eigenlijk wel uitspreken. Op een goeie dag huilde ze 8 tot 10 uur, liefst s nachts. Achteraf logisch want dan moest ze én liggen, én ze had het meest last van mijn etenswaren. Tsja.
Ik vond het pittig maar ik merkte dat ik van de buitenwereld nauwelijks tot zelfs geen enkel begrip kreeg. "iedere baby huilt" dat idee. Door duidelijker te zijn daarover konden mensen om me heen ook meer inleven in ons en onze situatie, dat voelde prettiger.

Tegenwoordig gaat het goed maar ik merk dat het begrip van omgeving daardoor ook weer minder wordt en dat is best vervelend. Ja ze huilt niet meer extreem veel, maar het blijft behoorlijk pittig allemaal, ze slaapt overdag nauwelijks tot niet. Met een half uur zijn we blij. 's nachts is nog steeds best veeleisend en als we iets verkeerd doen qua dieet hebben we de poppen helemaal aan t dansen. En met name dat laatste is voor andere mensen lastig te snappen. Ze moet er nu maar eens overheen zijn hoor.

Tsja.
Potver wat een zeverpost :D en t is nog wel Kerst! (vooruit kerstavond...)
zalig kerstfeest :+
pi_106019194
Minonne :*
Wat moeilijk lijkt me dat, dat onbegrip
pi_106019285
Om antwoord te geven op de vraag van Susie en een aanvulling voor Wickie:
Eva poepte eens in de 3 dagen een flinke luier. Zodra ze gepoept had, gingen we haar verschonen en vaak poepte ze de tweede luier ook gelijk vol. Die legden we er dan snel onder en dan ging ze nog even verder. Ze was heel consequent in dat driedaags schema. Dus hoeft geen probleem te zijn Susie.
De tip van SImmu is een goeie Wickie. Een heel enkele keer duurde het bij Eva nog langer voordat ze poepte en dan kreeg ze er zichtbaar last van. Buikpijn enzo. Eén drupje olijfolie zorgde ervoor dat ze binnen 2 een hele goeie luier vol had. Dus misschien subtiel beginnen Wickie? Een eetlepel (zoals Simmu zegt) is wel heel veel hoor.

Mignonne, jeetje ik wist helemaal niet dat je mupje die 'stempel'' van huilbaby had. Natuurlijk wist ik van de dieetproblemen enzo, maar van dat huilen wist ik niet. Gos, arm ding.
En wat kunnen mensen dom en onnadenkend reageren soms, ik begrijp dat echt niet. Als je geen medeleven op kunt brengen en geen tips heb, hou dan je mond! Dat is minder vervelend dat dit soort opmerkingen. pfffff.

Nog uurtje, maar ik doe het alvast: fijn kerstfeest allemaal! ~:) Geniet van jullie mooie gezinnetjes O+
pi_106019529
nouja ik kon er niet echt omheen :+ je kind is een huilbaby als het 3 uur op een dag huilt (of als de ouders het kind een huilbaby vinden). Dat laatste vonden wij in eerste instantie niet. En het huilen had een duidelijke oorzaak dus in die zin is ze geen klassieke huilbaby waarbij geen aanwijsbare oorzaak was. Alleen duurde het wel zeker vier of vijf maanden voordat we achter de oorzaken waren. En toen waren we er nog niet echt qua huilen.

Het is ook best mijn eigen schuld. Mensen luisteren over het algemeen maar half, en dan bij voorkeur die helft die ons het beste uitkomt. Als mensen aan me vragen hoe het gaat dan zei ik "het gaat wel, ze heeft wel last en huilt best wel veel", dan hoorden mensen alleen "het gaat wel" en verder dachten ze van och iedere baby huilt, het zal wel loslopen.
pi_106019608
Ja dat luisteren is inderdaad zo. Maar jouw reactie op zo'n vraag is ook logisch.
Je steekt niet gelijk van wal met negatieve momenten, want je wil niet zeuren/negatief doen/vulmaarin.
En gelukkig was er bij jullie wel een duidelijke reden, want dan kan je er wat mee. Het lijkt me zo frustrerend als een kindje alsmaar huilt zonder aanduidende reden. Wat moet dat een machteloos gevoel geven.
pi_106019716
Dat lijkt me inderdaad ontzettend frustrerend.

En ik was gewoon heel blij met mijn baby en ik zat net zo goed heerlijk op mijn blije roze wolk. Alleen op een bepaald punt kun je er niet meer omheen dat er 'iets' is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik me dan geroepen voel om tegen jan en alleman te gaan zitten vertellen over hoe erg het wel niet is of hoe slecht het wel niet gaat. Dat voelde als negatief praten over mijn kind, alsof zij iets fout deed. Dat gevoel vond ik heel erg, en vind ik nog steeds best erg als ik het erover moet hebben.
pi_106019775
Och Mignonne ik vind dat helaas ook heeeeel herkenbaar, mensen beseffen echt niet wat het is als je baby een huilbaby is, welke impact dit heeft op een gezin. Helaas herken ik ook het onderschatten, ja een baby huilt en ja slaaptekort dat hoort erbij... of van die opmerkingen, van laat dr maar een nachtje huilen. Ik voel me soms echt onbegrepen en niet serieus genomen.en dat maakt de situatie er niet makkelijker op... en jullie arme mini, ook al zo lang... dikke knuf ook voor jullie.

Liene had een redelijke dag, 3 dutjes overdag, om 20 uur gedronken en daarna naar bed gegaan en net melde ze zich.. ben heel benieuwd hoe et komende nacht verloopt.
pi_106019797
Ja dat snap ik. Het arme schaap kan er ook niets aan doen.
Fijn dat je alsnog overal heel goed van kan genieten, dat is zo belangrijk! Maar kan me ook zo goed voorstellen dat dat moeilijk is als je kindje alsmaar huilt.
pi_106019877
En ook dat ken ik, ik zeg dr heeel vaak bij, net of ik me moet verdedigen, maar ik houd wel heel veel van mijn meisje, en ze zal vast wel ergens last van hebben..
  zaterdag 24 december 2011 @ 23:18:27 #42
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106020075
Thanks Danic. Na het typen van het bericht hadden we een heerlijke poepluier! :D

Dikke :* voor jullie hoor! De mijne slaapt eindelijk (zat blijkbaar wat dwars :D ) en hopelijk een lange nacht, want ze is alweer veel te lang wakker en mams ook ;)
Truste :W
pi_106020400
ohja over poep begin ik niet meer :+
maar fijn dat ze heeft gepoept en dat het opluchtte susie! *O* *O*

En laatste dan, ik snap het wel, mensen willen gewoon iets zeggen om je op te beuren ofzo en daarnaast kun je het ze ook niet kwalijk nemen als je niet alles verteld. Maar toch frustreerde het weleens, ondanks dat mensen niet kunnen ruiken hoe het bij je gaat (gelukkig maar :+ ) En daarnaast denk ik dat het gewoon vreselijk moeilijk is om je voor te stellen hoe het is als je eigen kinderen heel rustig zijn. Ik vond het vreselijk om mijn kind zo ontroostbaar te zien, niet omdat ik het huilen vervelend vond voor mezelf, maar omdat ik het vreselijk naar vond om haar pijn te zien hebben maar niets te kunnen doen om het weg te nemen.
Ik ben van nature in principe positief ingesteld en ik hoef ook geen medelijden van mensen, dat is nergens voor nodig. Maar gewoon iets begrip over waarom je liever niet anderhalf uur gaat rijden en slepen met je kind (draaaama) om ergens op de koffie te komen (huilen huilen) en daarna weer naar huis te rijden (did i mention draaaaama?), dat zou fijn zijn, en dat begrip kreeg ik pas toen ik echt heel helder en hard over de situatie was. Het voelt tegennatuurlijk voor me om op zo'n manier over mn kindjes te praten maar ik merkte wel dat het hielp in de besef-vorming van de ander.
pi_106021753
even een egopost om stoom af te blazen.

Hier de vierde avond/nacht op rij dat mijn meisje niet wil slapen. Dat gaat helaas gepaard met huilen en pink-verslaving. Een speen wil ze niet, alleen een pink (en een fles, maar ik kan niet bezig blijven) krijgt haar rustig. En zelfs dan komt er regelmatig een huilende kreet tussendoor. Ik heb geen idee wat er mis is: haar luier is schoon, ze is niet koud of warm, heeft geen koorts, lijkt geen krampjes te hebben.

Overdag slaapt ze goed en is ze echt heel erg makkelijk en blij op de wakkere momenten. Ik weet het even niet meer.

Voordeel van het feit dat het zaterdag is, is dat mijn vriend nu ook nog beneden zit en nu dus ziet waar ik al drie avonden/nachten doorheen geweest ben.
  zondag 25 december 2011 @ 07:22:08 #45
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106025800
Ach arme SB, ik hoop dat jullie nacht beter is verlopen dan de avond. Heel erg rot zulke momenten en een ontroostbaar kindje doet pijn en is een heel machteloos gevoel.

Toeval of niet, Liene heeft vandaag al beter geslapen! Van 23 tot 2.30 en toen tot 7 uur! Dat is al een enorme verbetering, nadel was dat mijn lichaam steeds dacht wakker te moeten worden, zal mijn biologischeklok wel zijn...

Allemaal een hele fijne kerst gewenst!!!
pi_106025873
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 23:28 schreef mignonne het volgende:
Maar gewoon iets begrip over waarom je liever niet anderhalf uur gaat rijden en slepen met je kind (draaaama) om ergens op de koffie te komen (huilen huilen) en daarna weer naar huis te rijden (did i mention draaaaama?), dat zou fijn zijn, en dat begrip kreeg ik pas toen ik echt heel helder en hard over de situatie was. Het voelt tegennatuurlijk voor me om op zo'n manier over mn kindjes te praten maar ik merkte wel dat het hielp in de besef-vorming van de ander.
Als jij niet duidelijk bent over waarom je bepaalde dingen niet doet, kunnen andere mensen het ook moeilijk snappen. Een partner heeft vaak al niet genoeg aan subtiele hints, hoe moet een buitenstaander dan aan je gezicht aflezen hoe het gaat?

Je hebt een kindje waar het niet zo goed mee ging/gaat. Daar wil je zo goed mogelijk voor zorgen. Het helpt jullie dan alleen maar als je jezelf ontlast door anderen duidelijk te maken wat ze wel en niet van jullie kunnen verwachten.
En :*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106025879
Ik vind het al moeilijk als ik wel weet waarom mijn kind huilt. Als je dat niet weet, bah. Sterkte ermee SB.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_106026214
Vanyel en BJ dank jullie wel :*

Uiteindelijk is een half uur na mijn post mijn vent met haar in bad gegaan in de hoop dat ze daar rozig van zou worden (we zijn er maar van uit gegaan dat ze gewoon te moe was om te slapen) en dat heeft gewerkt. Ze zijn na het badje in bed gaan liggen en nog geen half uur later trof ik ze beiden snurkend aan. Tegen half twee ben ik er bij gaan liggen en hebben we met zijn drietjes nog tot half 5 geslapen. Toen hebben we er een fles ingemikt en hebben we nog lekker tot kwart over 9 liggen maffen. Ik ben het beklemmende gevoel van gisteravond gelukkig al weer kwijt.

Nu is het tijd voor een lekker kerstontbijtje, dan nog even de laatste hand leggen aan een cadeautje voor mijn neefje van 4,5 maand en dan gaan we naar de familie toe. Eerste keer dat ons meisje haar oom en tante gaat zien. Best spannend.

Fijne kerst allemaal :* ~:) >:O
pi_106026812
SB wat fijn dat het nog goed is gekomen :)

En Mignonne, wat Vanyel zegt: duidelijke taal.. Maar daar heb ik ook wel moeite mee.. Best veel mensen volgens mij.
pi_106026932
quote:
1s.gif Op zondag 25 december 2011 08:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als jij niet duidelijk bent over waarom je bepaalde dingen niet doet, kunnen andere mensen het ook moeilijk snappen. Een partner heeft vaak al niet genoeg aan subtiele hints, hoe moet een buitenstaander dan aan je gezicht aflezen hoe het gaat?

Je hebt een kindje waar het niet zo goed mee ging/gaat. Daar wil je zo goed mogelijk voor zorgen. Het helpt jullie dan alleen maar als je jezelf ontlast door anderen duidelijk te maken wat ze wel en niet van jullie kunnen verwachten.
En :*
ja psies, je omschrijft het beter dan ik deed :D maar duidelijkheid is gewoon belangrijk. Grenzen aangeven ook. :Y
pi_106029639
fijne kerst dames!! :W
pi_106030872
Baby's first christmas. Niet gedacht 5 dagen terug :P

Alles gaat hier de goede kant weer op. Daan is tot gisteren 11% afgevallen. Vandaag weer naar 9% (3930->3480->3580). Verder geen echte klachten, maar wel teveel om niet te handelen. Dus we zitten nu even aan de bijvoeding. Na de BV steeds de afgekolfde melk van de vorige voeding + fv vingervoeden, zo'n 30cc. Mijn productie komt nu goed op gang. Ik kan nu die 30cc wel nakolven, dus de fv kan de deur zo'n beetje uit. En dan zorgen dat Daan alles zelf gaat drinken. Maar dat zal wel loslopen, gezien mijn slagroom productie ):O

Nu gaat mams even plat..
pi_106034274
Welkom Daan & DF! :)

En wat betreft duidelijke taal, dat ben ik ook in gaan voeren. Cas houdt van de 3 R-en. En daar hou ik me dan ook aan. Gisteren bij mijn ouders en zusje op bezoek geweest, meneer heeft daar heerlijk op zijn normale uurtjes een dutje gedaan.

Iedereen een fijne kerst gewenst! ~:)
pi_106036270
Welkom DF en Daan!

:* voor de mama's met huilbaby's.

Voor iedereen fijne kerstdagen. Wij doen het lekker rustig aan, gisteren met z'n drietjes thuis, vandaag kerstbrunch gehad met familie en morgen spelletjes spelen met vrienden.
pi_106039786
Heel fijn DF dat het al zo goed gaat met de bv :)

Ik heb geen kerstig gevoel dit jaar, en dat terwijl we voor t eerst sinds jaren weer eens een kerstboom in huis hebben gehaald :')
Maar de eerste dag zit erop, morgen gezellig bij ons in huis met tapa's en dan kan daarna het "normale" leven weer beginnen.

Onze jongen is ook van de drie R's , dus die heeft vanmiddag gewoon bij opa en oma in het bedje gelegen toen hij moe werdt. Gaat prima gelukkig :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 25 december 2011 @ 22:08:21 #56
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106040072
* DJMO neus om hoekje steekt:
Welkom DF en Daan!
:* voor de moeders (met huilbaby's) die er even doorheen zitten...

Rust? Wasdah? Reinheid doen we hier wel aan en de enige regelmaat die we kennen is het elke ochtend opstaan en het weer naar bed gaan 's avonds na 't eten :') Thank God is Geert een heel makkelijk ventje .. laat 'm los op de grond wat scharrelen en je hoort hem gewoonweg niet. Kan lang zoet zijn met een snipper papier (alleen als je 't afpakt is 't dikke drama :') )Mijn kleine stofvlokkenspeurder annex papierversnipperaar O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 25 december 2011 @ 22:21:35 #57
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106040470
helluw ladies; we hebben een hele fijne 1e kerstdag gehad, we gingen naar mijn schoonouders in Fryslan, en ik zag dr natuurlijk van de week als een berg tegenop met Liene dr problemen... maar het ging zo goed!!
Liene was vandaag gewoon ontspannen! heeft amper gehuild en 4 dutjes gedaan. (heen en terugreis en 2x in de kinderwagenbak!) Ik ben echt helemaal flabbergasted en durf bijna niet te geloven dat dit echt het effect is van de medicatie. Ik heb Liene echt nog nooit een hele dag zo rustig en ontspannen meegemaakt.... echt ongelofelijk... ik hoop zo voor mijn meisje dat dit het omslagpunt is, dat de reflux dus toch echt de boosdoener was en we nu verder kunnen.
Helpen jullie mee duimen?
pi_106040552
BJ wat ontzettend fijn!! O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_106040647
BJ wat fijn zeg! Ik ga voor je duimen!

Poppedein hoe is het met jou? We zien je hier weinig de laatste maanden.....
pi_106041000
BJ wat goed! wat fijn O+
pi_106041576
BJ wat fijn!

Hier vandaag heeft mevrouw gewoon vanmiddag twee uur geslapen. Toen hebben we haar toch maar wakker gemaakt, het duurde wel heel lang.. Wel heel fijn :)
pi_106042145
BJ wat fijn!! Heel hard duimen dat het door gaat zetten O+ :*

Iedereen happy Kerstmis *O*

Vandaag was niet zo happy voor onze kleine mup. Een ware rampendag eigenlijk. 3x een half uurtje slaap, veel moeite met poepen, veel spugen en ziek geworden. Koorts en veel hoesten, zielig ding.
Nu uitgeput gelukkig toch gaan slapen (samen met R.)
pi_106042278
BJ wat fijn dat het zo goed gaat met Liene :*
pi_106044886
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 22:26 schreef danic het volgende:
BJ wat fijn zeg! Ik ga voor je duimen!

Poppedein hoe is het met jou? We zien je hier weinig de laatste maanden.....
Wat lief dat je t vraagt Danic! Gaat goed hier hoor, druk, moe en niet helemaal lekker in mn velletje, maar ik geniet enorm van kleine dingen en momentjes. Ben even wat prioriteiten aan t stellen om me weer wat meer mezelf te gaan voelen, dus wat minder online, maar meestal wel fanatiek aan het meelezen ;-)
En ik ben zo absurd verzot op die kleine man van mij... Zoals hij vandaag in zn broekie met bretels zat, zo heb ik altijd een zoon gewild O+

Wickie :*

[ Bericht 2% gewijzigd door Poppedein op 26-12-2011 00:56:49 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  maandag 26 december 2011 @ 01:00:04 #65
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106046523
BJ dat er maar veel van zulke dagen mogen volgen ^O^

Hier een beetje een rare dag. Onze kleine is op een half uurtje slapen al wakker van half 4 totaan nu :{
Oh ja en nog een half uurtje geslapen in de auto
Dat is 9 uur aan een stuk :? Hij wil talloze malen drinken, begin me zorgen te maken dat er niets tot weinig uit mijn borsten komt en een flesje wil hij ook niet pakken.
Ik neem aan dat als hij werkelijk hongerig is dat hij dat ook wel pakt dan. En als hij werkelijk hongerig is dan zou hij wel meer huilen lijkt mij.
Dus wat er nou aan de hand is :?
Maar mijn tieten zijn nu gaar en ik vind dat hij nou maar eens moet gaan slapen. }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door TimeJumper op 26-12-2011 01:08:18 ]
Rayen 2½ jaar!
  maandag 26 december 2011 @ 01:01:13 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106046571
Poppedein wat een stoer ventje O+ en die bretels O+ trouwens dat smoeltje erbij dat doet het hem ;)
Rayen 2½ jaar!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 december 2011 @ 01:02:39 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106046619
in mijn oren klinkt dat als een klassieke regeldag TJ.
poppedein O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 26 december 2011 @ 01:09:55 #68
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106046883
quote:
12s.gif Op maandag 26 december 2011 01:02 schreef DJMO het volgende:
in mijn oren klinkt dat als een klassieke regeldag TJ.
poppedein O+
Ohw zou dat het zijn |:(
Ik wist nu wel van regeldagen, dat had jij mij geloof ik uitgelegd maar dacht toch dat baby's tussendoor het vele "vragen" van de borst wel sliepen.
Nou ik duik mijn bed in en neem hem mee, eens kijken of het wat wordt :+
Rayen 2½ jaar!
pi_106049950
Wickie :* ik hoop zó dat het tij voor wies en jullie binnenkort zal keren..
BJ, Fijn zon dag!
En Kiek die Jelte dan O+ , zoéén wil ik er ook!

Fijne kerst allemaal!
pi_106050490
dat d8 ik ook direct TJ; regeldagen.... suc6 ermee!!! :*

Jelte; *vind ik leuk* O+ Heerlijk mannetje Deintje O+ Wat fijn dat Liene elke week met hem kan spelen ;) hahaa

en echt OMG; Liene sliep ook deze nacht weer goed! 22, 4, 8 O+ Wat heerlijk voor dr :Y (en voor ons).
Nexium *vind ik leuk*

:+
pi_106050505
Fijn BJ!!!
En ik vergat vannacht één :* voor Mignonne en the_tankgirl.

Mijn J elte was gisteren ook een mini-heertje O+

[ Bericht 18% gewijzigd door Jipster op 26-12-2011 08:51:33 ]
pi_106050508
edit: stress met photobucket app op telefoon...

[ Bericht 83% gewijzigd door Jipster op 26-12-2011 08:51:02 ]
pi_106050521
pi_106051044
En mijn mannetje vandaag O+
pi_106051062
ooooh Jipster O+ O+ O+
wat een heerlijk ventje heb je daar O+

Goeie naam blijkbaar :D moet ik onthouden voor een zoon :P
pi_106051100
Ooooh die Jeltes O+ En die bretels bij allebei (echt of niet,boeit niet) O+

Wat is het al een grote knul Poppedein. En goed dat je prioriteiten stelt voor jezelf, hopelijk voel je je snel wat beter :*

BJ, wat fijn zeg! Hopelijk wordt dit de standaard.
pi_106051687
ohhh wat een foto's komen voorbij!! O+ O+

BJ ^O^
pi_106052284
BJ *O* ^O^
Yay voor Nexium!

Poppedein wat wordt hij groot zeg! Stoer jochie O+

Oh Jipster wat een mooooooi mannetje O+

Wij gaan weer richting huis, volgende diner bij ons met schoonfamilie.
Het was een zware nacht.. ze klinkt als een zaagmachine en kijkt alleen maar heel zielig met haar bambi ogen.
Ze begint ook minder te drinken.. hopelijk slaapt ze vandaag wat meer overdag, dan kan ze wat meer rusten.
  maandag 26 december 2011 @ 12:42:25 #79
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106054118
Dat klinkt goed bj!

Hier enorm geschrokken. Ik had ventje op de bank gelegd om te verschonen. Daarna lag hij nog even te spelen. Ik was ondertussen de kamer een beetje aan het opruimen. Opeens een bonk, ligt-ie op de grond. Brullen natuurlijk. Ik ben nog nooit zo geschrokken. Hij is nu, een half uur later, nog steeds een beetje huilerig, hij doet wel alert, heeft tussendoor ook nog wel gelachen, is bewegelijk. Op zijn hoofd is niks te zien. Hij viel ook op meer zijn zij en armpje en een beetje op zijn hoofd. Maar wat voel ik me slecht zeg. De bank is heel groot en breed en hij ligt er zo vaak (maar dan wel alleen als een van ons er naast zit). nu liep ik dus even weg, what was i thinking. Ik vind het zo stom van mezelf, zit echt vol zelfhaat en schuldgevoel nu. Pfff. Hij ligt nu in bed, want hij was erg moe na de afgelopen dagen. Zal om de zoveel tijd en bij hem gaan kijken of alles nog goed gaat. Ik vermoed dat de hap hetzelfde zou zeggen.
pi_106054301
Jipster dat is zeker heel erg schrikken. Gelukkig is hij nog alert en voel je niet te schuldig hoor iedere ouder heeft weleens iets waarvan ze later denken hoe heb ik dat gedaan kunnen hebben

BJ dat klinkt als een hele fijne dag
Jipster wat is hij leuk
Poppedein wat een ontzettend leuk ventje heb je

1e kerstdag was hier niet zo'n succes ean weigerde echt te slapen bij mijn ouders en uiteindelijk zijn we na het eten maar gegaan. Ze heeft hooguit 2uur geslapen gisteren overdag. Normaal slaapt ze zeker 4uur overdag. Zo hebben we een kerstborrel bij de familie van mijn vriend dus ik moet haar zo maar wakker maken. Ben benieuwd hoe ze dit trekt.
  maandag 26 december 2011 @ 12:52:11 #81
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106054359
Oh Aventura, niet slecht voelen, volgens mij gebeurt dat iedereen in ieder geval wel 1 keer om vervolgens nooit meer je kind zo weg te leggen :*

Mooie mannetjes hier! Die kleertjes ook! *lief*
  maandag 26 december 2011 @ 13:02:23 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106054655
Kerst is wel pittig voor onze kleintjes, zo te lezen. Druk, uit het ritme, auto in, auto uit...ik ben blij dat wij nu niets meer hoeven. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen bij de ene oma (die 14 gasten had) en daarna ook bij de andere opa en oma (daar waren we met z'n elven), maar ik zie dat het wel veel van hem heeft gevergd. Hij heeft ook nauwelijks geslapen, hij wilde erbij zijn en zelfs alleen in zijn ledikantje lag hij nog uren wakker te spelen (we gingen af en toe evn kijken). Straks lekker een film kijken en vanavond kook ik eenvoudig. Nu nog proberen om van die knoop in mijn maag af te komen. Mijn man zei ook al dat dit soort dingen een harde les zijn. Je weet dat je je baby niet uit het oog mag verliezen, nog niet voor een seconde, en nu zie je waarom.
  maandag 26 december 2011 @ 13:03:39 #83
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106054699
@FR, is niet gaan misschien ook een optie, of dat een van jullie naar die kerstborrel gaat? Jullie meisje klinkt ook uitgeput! Sneu hoor!
pi_106054726
We gaan maar heel even. Maar het wordt mij niet in dank afgenomen als ik niet ga. Vanmiddag zijn we dus weer thuis en ook oud en nieuw vieren we hier.
  maandag 26 december 2011 @ 13:10:45 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106054862
Ja, ik ken het gevoel, je kan het niet maken om niet te komen maar iegenlijk is het teveel. Wel lekker dat jullie vanavond en volgende week niks moeten.
pi_106055131
Hier gisteren een heerlijke dag gehad. We zijn naar mijn schoonzusje, zwager en neefje van 4,5 maand geweest en haar moeder, stiefvader en diens dochter en mijn schoonouders waren er ook. Al met al best druk dus. Tel daar een overactieve hond (model luttenkikkertje) bij op en je kan je wel een voorstelling maken denk ik. We hadden ons dan ook ingesteld op een dreinende Marieke, maar niets was minder waar. Ze heeft het grootste deel van de dag gewoon lekker liggen slapen. Vooral bij mijn vriend en mij op de arm/schoot/borst, maar ook bij haar oom, tante en oma. Alleen tijdens het eten heeft ze even in de reiswieg gelegen, omdat we anders onze armen niet vrij hadden. Op de momenten dat ze wakker was heeft ze zich van haar beste kant laten zien en alleen maar liggen lachen.

We vreesden op weg naar huis dan ook eigenlijk dat ze vannacht zou gaan liggen spoken omdat ze alle indrukken moest verwerken. Maar ze was in de MC in de auto al in slaap gevallen dus we hebben haar meteen bij thuiskomst (om half 1) in bed gelegd en ze werd om 4 uur pas wakker omdat ze honger had. En nu is ze nog steeds heel erg vrolijk.

Straks lekker naar mijn ouders en daar is het als het goed is een stuk rustiger. Alleen mijn ouders, mijn broertje en wij dan. Hopelijk slaapt ze daar ook lekker door alle rumoer heen en kunnen we vannacht weer genieten van een heerlijk rustige nacht.

Dikke :* en knuffel voor de mamma's (en pappa's) van de zieke kindjes en de kindjes die last hebben van kerststress.

En een dikke :* voor die kindjes zelf natuurlijk
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 26 december 2011 @ 13:41:08 #87
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106055760
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 12:42 schreef Aventura het volgende:
Dat klinkt goed bj!

Hier enorm geschrokken. Ik had ventje op de bank gelegd om te verschonen. Daarna lag hij nog even te spelen. Ik was ondertussen de kamer een beetje aan het opruimen. Opeens een bonk, ligt-ie op de grond. Brullen natuurlijk. Ik ben nog nooit zo geschrokken. Hij is nu, een half uur later, nog steeds een beetje huilerig, hij doet wel alert, heeft tussendoor ook nog wel gelachen, is bewegelijk. Op zijn hoofd is niks te zien. Hij viel ook op meer zijn zij en armpje en een beetje op zijn hoofd. Maar wat voel ik me slecht zeg. De bank is heel groot en breed en hij ligt er zo vaak (maar dan wel alleen als een van ons er naast zit). nu liep ik dus even weg, what was i thinking. Ik vind het zo stom van mezelf, zit echt vol zelfhaat en schuldgevoel nu. Pfff. Hij ligt nu in bed, want hij was erg moe na de afgelopen dagen. Zal om de zoveel tijd en bij hem gaan kijken of alles nog goed gaat. Ik vermoed dat de hap hetzelfde zou zeggen.
paar dagen geleden zat mijn man op de bank met Geert naast zich, hij kijkt even naar jan die een 20 cm van hem af zat te spelen, en boink, Geert duikt head-first van de bank af :')

Zolas wijlen m'n vader zou zeggen: worden ze hard van ;) (en met vallen en opstaan worden ze groot :P ) :*

pi_106057076
Jelte en Jelte O+

Wickie :*
Poppedein :*

BJ *O*

Nog 2 dagen en dan heb ik geen baby meer! Wat is dit jaar voorbij gevlogen zeg!
pi_106058419
BJ, wat fijn! Hopelijk blijft het zo gaan!

Mrien, is de kleine alweer bijna 1? Dat gaat hard zeg.

En een :* Voor iedereen die hem nodig heeft ;)

Hier nu op dag 6. En we zitten nu qua gewicht weer op de 7% verlies. Gaat de goede kant op. Heerlijk ventje, lekker rustig, drinkt goed, verraste papa met bv-poep, en verder gewoon O+ O+ O+
  maandag 26 december 2011 @ 15:45:15 #90
348178 NotTheSame
pi_106059004
Beessie, wat geweldig dat Liene het zo goed gedaan heeft *O* !

Aventura, das inderdaad schrikken zeg! Even goed in de gaten houden dan, maar zoals ik het kan lezen valt het mee?

Deepfreeze, wat fijn dat het zo goed met jullie gaat!

Hier is Draak inmiddels 10 dagen oud, wat gaat dat snel :o ! Ze is zo'n tevreden ding, je hebt er letterlijk geen kind aan! Af en toe zo'n jammeruurtje, maar na een paar keer aanleggen is dat goed op te lossen. Ook de nachten gaan nu goed, sinds dat ze om 2.00uur een flesje krijgt.
En ze zit alweer op haar geboortegewicht! M'n slagroom doet z'n werk goed ;) !
We zijn nu aan het twijfelen of we vanavond even naar m'n oma rijden... We zouden eigenlijk gaan dineren met de familie maar daar hebben we voor bedankt. Ik zie mezelf niet met zo'n hummeltje in een sjiek restaurant zitten.

Ik word overigens horendol van de tsr's :X ...
  maandag 26 december 2011 @ 15:52:51 #91
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106059256
Wat een mooie pasgeborenenbelevenissen! Klinkt allemaal heel goed. Lekker knus thuis met kerst, dit is een bijzondere tijd om zo'n piepkleintje te hebben :) NTS, ik zou ook elkker negens naartoe gaan! Met mijn vent gaat het prima. Hij is weer de oude en ligt alweer lekker te spelen. Net goed gedronken. Er is niets aan de hand. Ik kan inmiddels weer normaal ademhalen :)
pi_106059597
NTS haha die tsr ja, ik voel het elke 2 uur schieten :')

Aventura jeetje erg schrikken! gelukkig heeft ie er geen last van!

Succes met de borrel f_r!

Hier een drukke kerst weekend met veel familie....resultaat: drinken om het uur snachts en 2 uur overdag na dat ze 3 uur tussen heeft gelaten afgelopen week :O

Hopelijk is het nu back to normal!

mrien :o je gaat ons binnenkort verlaten!
  maandag 26 december 2011 @ 21:23:31 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106067528
Wickie Ik hoop dat je toch eerder aan de bel trekt voor maagzuurremmers voor je meisje.. Zeker Al's je kijkt dat her bij BJ ( *O* voor dat ) zo veel verschil maakt!

De Jelte's O+

Aventura fijn dat je manneke weer ok is :) !

En Jelle bijna jarig op Ollie zijn 1e maand dag alweer!

Hier hadden we gisteren avond/vannacht en overdag een enorm zielig ventje , continue krampen en opgeven en zuuroprispingen.. Tot Ik nog maar eens Ging napluizen wat Ik at., en Ik was dus telkens blokjes chocolade aan het snoepen :+ en pure chocoladehagelslag waarvan Ik dacht dat het veilig was...
Tot met nog keer nakujken er boterolie in zat..

Nu drinkt hij beter aan de borst net een half uur gelurkt.. Terwijl daarvoor telkens 5 minuten hoog uit en Dan bijten draaien etc..

Ik heb toch wel ff wat tranen gelaten dat Ik Mijn Ollie zo pijn heb gegeven ook al weet Ik dat Ik t niet expres doe.

Vraagjes voor mignonne: als E. wat verkeerds binnen krijgt kreeg ze Dan ook andere ontlasting? Gifgroen.. Of zou dat komen door t zuur of door t slordige drinken dat hij alleen voormelk kreeg?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_106068497
oh vervelend zeg evenstar :{
ik heb euroshopper pure hagelslag, die kan wel voor zover ik weet.

We hebben hier de eerste maanden alleen maar groene ontlasting gehad. En forse obstipatie. Beide waarschijnlijk veroorzaakt door reactie ja. Sinds ik op dieet sta gaat het stukken beter met poepen en is de kleur ook normaal. Als ik een fout maak zie ik dat terug in de luier oa.
en B. en ik vragen ons steeds vaker af of oudste niet toch ook last heeft van allergie, maar waarvoor dan, want inmiddels krijgt die ook geen druppel koemelk meer binnen, in alle vormen. :?

alleen voormelk kan ook groene ontlasting geven, of hij van t zuur ook groene ontlasting kan krijgen weet ik niet eigenlijk.
  maandag 26 december 2011 @ 22:18:29 #95
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106069547
Stom gedoe is het.. Je zou verwachten dat Ik wel weet waar op te letten.. Maar ja Ik Ben met Arwen van de pure producten en vooral eerste scan op ingredienten of het glutenvrij is..

Ook geen idee bij oudste? Misschien eetdagboekje bij houden en ook haar gedrag / poep/plas patroon noteren.. Misschien kun je zo na een maand een patroon herkennen?
pi_106070700
Nouja je bent voor A. niet per se gewend om op jezelf te letten qua eten enzo toch? Niet te streng zijn voor jezelf :* en van foutjes leer je ook weer, hoe sneu het ook is, het vertelt je wel iets.

Voor oudste hebben we al eetdagboekjes bijgehouden en alles maar daar kwam verder ook niets uit. We hebben een tijdje gedacht dat ze meer last had van buikpijn als we pasta aten, maar dat hing waarschijnlijk meer samen met dat ze toen volledig volslagen verstopt zat en pasta gewoon zwaarder verteerbaar is enzo.
Inmiddels krijgt ze zoveel laxeerspul dat een poep/plas/toestand dagboek weinig meer zegt.
  maandag 26 december 2011 @ 23:04:45 #97
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106071253
Ja dat is ook zo.. En ach weet nu iig dat het echt zo is.. Want blinde provocatie soort van.

Glutenvrij al eens geprobeerd bij A.? Balen dat zoveel medicatie nodig is.. Ik Ben bij Arwen medicijnvrij nu haar dieet klopt.. Ik gun jullie dat ook.. Want de medicatie zijn fijn dat ze de gevolgen helpen verbeteren.. Maar beter wil je de oorzaak wegnemen..

:*
pi_106071638
nouja ze is getest op coeliakie met een bloedtest en daar is niets uitgekomen. In die test zijn toen ook koemelk en tarwe en zulks meegenomen en dat was t ook niet, dus ik zou dan denken dat coeliakie sowieso uitgesloten is en tarwe hoogst onwaarschijnlijk.

Gluten weg gaan laten vind ik best wel ingrijpend eigk. Begin januari hebben we weer een dubbel-afspraak bij de kinderarts, dan gaan we dit nog een keer bespreken, vooral ook omdat iedere andere hulpverlener (van dietist tot cb-arts/huisarts tot lactatiekundige tot poeppoli-bekkenbodemspecialist tot weetikveel) gelijk roept "allergie!". In het begin had ik nog zoiets van nouja, als het er niet uit komt met testen dan zal het wel niet. Maar de jongste hier thuis dwingt me om me meer in allergie-materie te verdiepen en dan kom je erachter dat het eigenlijk best wel zou kunnen en dat lang niet alles aantoonbaar is in bloedtesten enzo.
pi_106078349
Zou wel de bom zijn als je dan eindelijk ontdekt wat het is.

Dot is deze week volgens de Wii 3 ons afgevallen. Op zich niet gek agz ze minstens de helft van de eetmomenten ook een kotsmoment heeft, maar leuk vind ik het niet.
  dinsdag 27 december 2011 @ 09:10:47 #100
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_106078781
Jeetje, wat rottig met dat eten allemaal. Wij kunnen in onze handjes knijpen. Seth eet fruit, boterhammen met beleg en eigenlijk sinds dat vaste voedsel gaat het alleen maar beter en beter...

BJ wat heerlijk om te lezen :Y
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_106078874
Hier hebben we een Matthias die door de inentingen weer helemaal van slag is. De fysio hielp niet, niks hielp. Het was dag en nacht schreeuwen en gillen. Hij gilde echt 20 uur op een dag. De andere 4 uur deed ie even een hazeslaapje of dronk ie 10 cc. Hij heeft vanaf woensdag elke dag maar 100cc gedronken. Echt dikke bagger. Vannacht ging het eindelijk iets beter en heeft ie wel 5 uur geslapen en 100cc in een keer gedronken. Zijn stem is helemaal weg.
We hebben nu dus echt besloten dan de volgende inentingen voorlopig niet gegeven word. We gaan die pas doen met 10 maand. Mijn arme kleine :'(
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_106079946
Wat een eetproblemen bij jullie kleintjes -O-
En wat jammer dat ook je kleinste niet ontkomt aan de allergieën Evenstar. Ik had hoop dat het tot je oudste beperkt bleef omdat ze een andere papa hebben.

Wij hebben de kerst overleefd. De drukte resulteerde in spoken 's nachts :O maar hij smikkelde zelfs de garnaaltjes mee bij mijn schoonouders. Mijn kleine grote kliko.

Het viel ook op dat hij vorige maand bij mijn moeder thuis nog niet boven de rand van het tvmeubel uit kwam en nu wel dus groeispurt :o

Ik wil trouwens nog wel even vertellen dat Puck een huilbaby was de eerste zes maanden. Inbakeren hielp iets maar je ziet nog de slijtsporen in het tapijt van de rondjes die we met hem gelopen hebben om hem stil te houden :P
Hij wilde weinig. Box, op schoot, wipstoel het was allemaal maar vijf minuten leuk en daarna *brul*. Alleen rondjes lopen was goed.
Mijn schoonzus vond het temperament :') en ons wat soft. Zij is van eigen bed, eigen kamer, door middel van laten huilen van de speen af met zes maanden etc.
Totdat ze hem zelf een uurtje mee maakte. Toen snapte ze het begrip huilbaby wat beter.
Osteopaat heeft nekproblemen verholpen maar het huilen ging onverminderd voort. Oorzaak helaas nooit gevonden dus. Waarschijnlijk frustratie van het niks kunnen want vanaf ongeveer zes maanden toen hij ging bewegen is het minder geworden.
Inmiddels is hij 10,5 maand en lacht eigenlijk altijd.

Goed, ik wilde even het verhaal delen dat ook als er geen oorzaak gevonden wordt voor het vele huilen, het heus goed komt :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_106080226
Zonder even bij gelezen te hebben :

Cas rolt net van rug naar buik *; Wat wordt hij grooooot! O+
pi_106084828
Bartje blijft een paar minuten zitten als je hem zo neerzet! Echt heel leuk om te zien!

Ik kom hier even weinig, lees wel mee, maar heb het even te druk met mijzelf lijkt het..

Ik wil nog wel even een knuffel geven aan alle mamma's met zorgenkindjes, ik hoop dat het allemaal snel beter gaat...
pi_106085128
Puck loopt achter de blokkenkar! Al zakt hij af en toe door zijn hoeven :D
The way you rock'n'roll
pi_106090853
*O* Puck, stoere!
  dinsdag 27 december 2011 @ 17:20:21 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106092402
Puck Bart en Cas *O*
pi_106093263
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 17:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Puck Bart en Cas *O*
+1, Ja, na teruglezen inderdaad dit :D
pi_106093656
Voor Puck, Bart en Cas *O*

Na een drama-weekend met alleen maar krijsen vandaag bij de huisarts geweest vanwege verdenking op reflux waar de kleine man steeds meer last van leek te krijgen, oa onrustig zijn, niet op rug willen liggen, onrustig drinken en heel erg hard krijsen. Alleen rechtop bij ons is goed. De draagdoek is bijna versleten de laatste dagen :') Huisarts bevestigde ons vermoeden, heb het niet over reflux gehad, alleen gezegd wat ons opvalt. Aangezien we al nutriton gebruiken, bed schuin staat en hij na iedere voeding zeker half uur rechtop bij ons ligt is er zantac voorgeschreven en een verwijzing naar de ka. De zantac was niet op voorraad dus die moet ik morgenvroeg gaan halen. Hoop zo dat het helpt want mijn kleine mannetje is helemaal uit zijn doen, zo ontzettend sneu.
  dinsdag 27 december 2011 @ 19:42:07 #110
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106097787
@poezebeest Fijn dat de huisarts je kon helpen, hopelijk werkt de Zantac :*

Een jompel voor Puck Bart & Cas *O*

Mijn meisje was vanmiddag zo gezellig dat ik het gewoon erg vond om haar zojuist alweer op bed te leggen O+ Ik hoop dat ik wat vaker van die momenten ga krijgen :) (qua gevoelens dan he :P)

[ Bericht 8% gewijzigd door The_Tankgirl op 27-12-2011 20:46:04 ]
pi_106101747
Voor Puck, Bart en Cas *O*

En voor tankgirl voor de positieve vibe *O* :*

En wat een zorgenkindjes weer allemaal met huilen, eetproblemen/allergieën/prikjes en dergelijke. Jeetje wat sneu allemaal. Vanyel, weet je de reden van het spugen? Is ze ziek of is het een reactie op het eten? Ik weet dat er allergieën spelen, maar ben je op dit moment dingen aan het uitproberen?

Hier weer een *O* We hebben de eerste boventand! Rechtsvoor it is!

En ze heeft even haar hele schema omgegooid :')
Ze krijgt nog 4 flessen en van het cb mocht er wel een fles af. Maar ze sliep net eindelijk door dat ik het nog niet zo goed durfde.
Maar vanmorgen werd ze ineens pas 09.10 wakker. En na een boterhammetje met een hele fles (125cc) sap :o heeft ze met papa gespeeld en is daarna weer naar bedje gegaan. Zo kwamen we dus op 3 flessen.
Daarbij geven we de laatste altijd om 21.30. We vissen haar daarvoor uit haar bedje en eigenlijk wilde ik dit gaan vervroegen, maar wist nog niet goed hoe.
Maar zojuist bij het naar bed brengen was het moord en brand (normaal noooooit!) en na een ruim kwartier aankijken heb ik maar haar papfles gegeven om 20.00. Tja, naar die tijd wilde ik toe inderdaad, maar zo ineens anderhalf uur vervroegen was nog niet gelukt.
Ben benieuwd wat de nacht brengt!

Maar dit schema zou super zijn. Gelijk alle veranderen in 1x getackeld: van 4 naar 3 flessen en de avondfles vervroegen.
pi_106103969
Drukke kerst met domper (inbraak bij ouders), dus niet bijgelezen. Maar in de vlucht zag ik een lopende, een draaiende en een zittende baby *O* En een baby die een positief eetpateoon heeft *O* Maar ook een die heel zielig is dankzij de inentigen :* acherum :'(

Onze baby gedraagd zich voorbeeldig, hij slaapt nog steeds een uur of 7 minimaal door. En toen we gisterennacht dus even naar m'n ouders gingen ivm de inbraak hebben we hem verhuisd van bed naar maxi cosi en terug en hij is niet ens wakker geworden :') heerlijk jochie van ons :)
pi_106111124
Ik heb net mijn baby naar bed gebracht en haal er morgen een dreumesje uit O+
In een bedje waar vanmiddag opeens een spijl spontaan van knapte toen ik hem in bed wilde leggen :X }:| bedje staat nu omgedraaid tegen de muur aan met spijl eruit

De slingers hangen, kado staat klaar, taart staat klaar.
Jelle is (bijna) 1 *O*
pi_106111178
*O* voor Jelle
pi_106116070
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 20:59 schreef danic het volgende:
Vanyel, weet je de reden van het spugen? Is ze ziek of is het een reactie op het eten? Ik weet dat er allergieën spelen, maar ben je op dit moment dingen aan het uitproberen?

Maar dit schema zou super zijn. Gelijk alle veranderen in 1x getackeld: van 4 naar 3 flessen en de avondfles vervroegen.
Ze hoest het er gewoon weer met kracht uit. Gister gelukkig maar 1x, dus hopelijk is het snel over. De nieuwste tand is net door, dus daar heeft ze ook geen last meer van.
Het introduceren gaat totnogtoe goed *O*

En ook een *O* voor je schema.

En *O* voor Jelle.

En *O* omdat het kan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vanyel op 28-12-2011 07:55:12 ]
pi_106116871
Jelle en Mrien gefeliciteerd *O* *O*
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 december 2011 @ 09:18:18 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106116875
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:12 schreef mrien het volgende:
Ik heb net mijn baby naar bed gebracht en haal er morgen een dreumesje uit O+
In een bedje waar vanmiddag opeens een spijl spontaan van knapte toen ik hem in bed wilde leggen :X }:| bedje staat nu omgedraaid tegen de muur aan met spijl eruit

De slingers hangen, kado staat klaar, taart staat klaar.
Jelle is (bijna) 1 *O*
Gefeliciteerd! De verjaardag van jouw jongste kan ik nooit vergeten, hij is gelijk met mijn peuter jarig O+ Die op dit moment worstjes voor ontbijt staat te eten :') :D

woensdag 28 december 2011 @ 09:52:50 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106117416
Jelle gefeliciteerd! *O*

En DJMO met je peuter! *O*
pi_106117667
Gefeliciteerd jelle en daan!

spugen jullie kleintjes ook als ze op hun buik in de box liggen? Seth draait aldoor op zijn buik en spuugt dan telkens. Ik leg hem nu niet vaak in de box terwijl hij het wel leuk vind. Zowiezo hou ik hem al een uur na de fles rechtop en drinkt hij nutrillon AR. Verder heeft hij geen klachten en slaapt hij goed.
pi_106118217
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Gefeliciteerd jelle en daan!

spugen jullie kleintjes ook als ze op hun buik in de box liggen? Seth draait aldoor op zijn buik en spuugt dan telkens. Ik leg hem nu niet vaak in de box terwijl hij het wel leuk vind. Zowiezo hou ik hem al een uur na de fles rechtop en drinkt hij nutrillon AR. Verder heeft hij geen klachten en slaapt hij goed.
Matthias spuugt ook steeds nog heel veel. Op zijn buik of niet. Dus ik laat henm wel liggen. Spugen doet ie toch. Leg er wel een hydrofiel luier onder zodat ik niet steeds het boxkleed hoef te wassen.
pi_106118267
van Harte Jelle! Wij wensen je een hele fijne dag! *O*

Al 2 spooknachten op een rij hier :{ Blegh, meneer is net zo vrolijk tijdens die uren. Vanavond maar eens even een papfles ipv alleen melk. Zien of het helpt?

Straks de tripptrapp halen! Cadeau van mijn ouders O+
  woensdag 28 december 2011 @ 10:36:39 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106118344
Spugen ansich kan zolang zijn groei goed is geen kwaad :)

Mrien gefeliciteerd met Jelle *O*
En djmo met Jan!

Olliebollie is alweer een maand.. En weegt nu 4410 Ik Heb geen slag room maar half volle melk ;)
pi_106118397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:30 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Matthias spuugt ook steeds nog heel veel. Op zijn buik of niet. Dus ik laat henm wel liggen. Spugen doet ie toch. Leg er wel een hydrofiel luier onder zodat ik niet steeds het boxkleed hoef te wassen.
Ondanks dat Mika 13 maanden lang gespuugd heeft en altijd aan de bovenlijn zat schrik ik toch nog. Dan ligt hij in de box en ik draai hem terug op zijn rug zit ie helemaal onder van zijn haartjes tot zijn tenen. En lekker met zijn handen er in slaan en wrijven.
pi_106118561
Mrien en Jelle gefeliciteerd *O* Ik wacht met smart op een mooie fotospam!

DJMO ook gefeliciteerd met Jan *O*

Lekker hè v-t, als ze er dan ook nog lekker doorheen gaan zitten smeren hihi. :X

Nou, ons schema klonk leuk, maar de uitwerking was minder. Eva werd rond 22.00 wakker en was alleen stil als ze bij mij lag. Zodra ik nog maar in de buurt van haar bedje kwam, was het schreeuwen. Dus dacht ik slim te zijn en haar in de co-sleeper te leggen. Mja, daar werd het dus keten! Wel heel lief met heel veel knuffels voor mama, maar dat was natuurlijk niet de bedoeling.
Ze is rond 23.00 in slaap gevallen en vriendlief heeft haar daarna overgelegd in haar eigen bedje.
Vannacht is ze ook nog een paar keer wakker geworden.
Vervolgens wel uitgeslapen tot 08.45!

Maar nu dus een paar vragen: gebruiken de moeders met co-sleeper dat bedje nog als je wurm al kan staan? Of zet je daarvan ook het bedje omlaag? Dat gaat toch niet? Ik durf hem eigenlijk niet meer te gebruiken omdat ik bang ben dat Eva over de rand kukelt.

Krijgen alle kindjes van 7,5 á 8 maanden nog maar 3 flessen? Ik heb het idee dat mup nog niet toe is aan drie flesjes. Ze heeft zojuist gewoon weer een fles gekregen na het ontbijt, maar heeft daar maar 100cc van op. Maar misschien is dit wel precies goed om te zorgen voor 4 flesmomenten. Alleen dan wat kleinere hoeveelheden.

Lastig zeg!
pi_106118736
Wij hebben geen slaapkamer voor Puck dus toen hij ging staan hebben we de bodem omlaag gezet en de zijkant er in. Het ledikant staat nog steeds tegen ons bed aan maar je moet dus omhoog komen om een speen er in te doen maar nog altijd beter dan je warme bed verlaten :+

Puck kreeg vanaf een maand of zeven nog maar 3 flessen. Dit omdat hij toen zoveel fruit en groente en yoghurt ging eten en daarbij sap drinken dat vier flessen niet meer in het schema pasten. Je wilt tenslotte niet overvoeren.
Wij hadden toen 's ochtends, 's middags en 's avonds laat een fles van 180+6.
Die laatste fles ging hij met 9 maanden minder van drinken of weigeren en toen hebben we die er af gehaald.
Hij zit nu dus op nog twee flessen. 's Ochtends en 's middags 180+6.
Die in de ochtend is uit luiheid. Dat is makkelijker te geven in bed dan opstaan en een boterham eten :P
Uit ervaring weten we dat hij ook zonder de middag fles kan maar die hou ik er nog in voor het vocht en zuivel gedeelte.
The way you rock'n'roll
pi_106120267
Jelle *O* *O* *O* Gefeliciteerd O+ O+ O+
pi_106120298
Ah oké, bedankt DML.

Overvoeden zit er hier niet in geloof ik, ik heb echt een gespierde lat haha.
Fruit eet ze goed, groenten iets minder maar daar wordt aan gewerkt. Dingen als brood/koek/rijstewafel gaan er altijd in, dus honger zal het niet zijn.
Ik ga eens kijken of het lukt om de flessen bij de maaltijd te geven, dus bij ontbijt en lunch en dan 's avonds nog.
pi_106120388
Wij geven de flessen juist niet bij het eten omdat een fles al genoeg vult. Ik vind het belangrijker dat hij van zijn fruit en groente genoeg eet. Ik persoonlijk zou water/diksap aanbieden bij het eten en de fles bijvoorbeeld een uur later.
The way you rock'n'roll
pi_106120426
Oh toch. Dat doen we nu ook.
Dan houden we dat maar zo. Hahahaha wat een gepuzzel zeg, pffff

Wanneer worden die kinders eens met een gebruiksaanwijzing geleverd? :+
pi_106120463
Gefeliciteerd met Jelte mrien!!
pi_106120517
Hiep hiep hoera voor Jelle en Mrien *O* *O*
pi_106120660
Nou ja je loopt het risico dat ze die fles niet helemaal opdrinkt als je het tegelijk met het vaste voedsel geeft en ze heeft het nog wel nodig voor de zuivel hoeveelheid.

Ik weet niet hoeveel ze vast voedsel eet al natuurlijk maar ik persoonlijk zou eerst op drie flessen overgaan, het vast voedsel eten opkrikken tot volwaardige maaltijd (op het moment dat zij dit toelaat natuurlijk) toetje er achteraan en die late avondfles er dus nog inhouden als haar derde fles. Die gaat ze vanzelf weigeren als ze vol genoeg zit van haar avondeten nog.

Bijvoorbeeld fictieve tijden

07.00uur ontbijt
09.00 fles 180+6
11.00 fruit
13.00uur boterham
15.00uur fles 180+6
17.30uur groente + yoghurt
22.30uur fles 180+6

Bij de vast voedsel momenten kun je dan water aanbieden zodat ze bijvoorbeeld uit een tuitbeker of gewone beker leert drinken en genoeg vocht binnen krijgt.
Puck sliep vanaf 7 maanden al geen twee uur meer achter elkaar dus kwam uit met zo'n schema maar Puck slaapt uitzonderlijk weinig.
De tijden kan je naar gelang schuiven natuurlijk maar volgens het cb was dit een prima schema met 8/9 maanden dus dan heb je een idee waar naar toe te werken.

En ja ook zonder 7 flessen per dag ben je nog steeds alleen maar bezig met eten met je kind :+
The way you rock'n'roll
pi_106120762
Bartje zit ook al wel op 3 flessen, met een flesje diksap laat in de middag... Maar die eet nu ook best veel volgens mij, en krijgt dan zijn flessen niet helemaal op..

En wbt spugen inde box, dat doet Bartje nog steeds wel eens..
pi_106120797
Matthias is in een week bijna een kilo afgevallen door het weigeren van zijn flessen. Nu heeft ie dus net (helaas) fruit gehad. Half uurtje daarna wilde ie 30cc fles. De banaan smaakte hem in ieder geval goed. Maar ja dat was niet helemaal de bedoeling en zodra ie weer normaal zijn flessen drinkt stoppen we er ook weer mee!!
  woensdag 28 december 2011 @ 12:15:23 #135
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106121195
@MeNicole, hoe oud is Matthias? dat je hem geen fruit wilt geven?

(lees hier nooit zo vaak, ben totaal niet op de hoogte verder ;) )
pi_106121292
Ziet eruit als een goed schema DML, daar kan ik wel wat mee, thanks!

Nog 1 vraag: wat geven jullie als toetje? Ik heb nu halfvolle yoghurt gekocht van Campina, maar is dat niet hartstikke zuur? Ik vond die yogholino of weet ik wat zo ontzettend duur. En in die danoontjes zitten heel veel toevoegingen.
pi_106121305
Wat ik niet begrijp is dat je dan weer gaat stoppen met fruit?
De kwaad die je zou kunnen doen is dan toch al geschied?
pi_106121335
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:18 schreef danic het volgende:

Nog 1 vraag: wat geven jullie als toetje? Ik heb nu halfvolle yoghurt gekocht van Campina, maar is dat niet hartstikke zuur? Ik vond die yogholino of weet ik wat zo ontzettend duur. En in die danoontjes zitten heel veel toevoegingen.
Gewoon yoghurt, zonder toevoegingen..
En je kan er altijd zelf fruit doorheen blenderen natuurlijk :Y
Of een klein beetje diksap :)
  woensdag 28 december 2011 @ 12:20:52 #139
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_106121345
@ Danic, yoghurt is toch goed? Je moet t toch eerst uitproberen ofdat ze t lekker vinden....En anders (vanille) vla ofzo? dat is wel lekker
pi_106121532
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:15 schreef PureEvil het volgende:
@MeNicole, hoe oud is Matthias? dat je hem geen fruit wilt geven?

(lees hier nooit zo vaak, ben totaal niet op de hoogte verder ;) )
Hij is net 3 maand geweest.

En de reden dat ik weer wil stoppen is dat ik niet wil dat ie al bijvoeding krijgt. Als ie volgende week bv weer gewoon drinkt dan krijgt ie er niks meer bij. Als het nog een maand duurt dan stop ik er ook niet mee. Het is nu alleen puur op de hoop dat ie weer zin krijgt in eten en niet al als bijvoeding.
pi_106121685
Meeste kindjes moeten wennen aan yoghurt. Puck niet die vindt het vanaf hap twee destijds lekker.

Ik ga voor zo vet mogelijke yoghurt. Dunne yoghurt geeft ook gewoon onhandig en hoe vetter hoe dikker dus dat is veel makkelijker en de vetten zijn ook nog eens goed.
Turkse of griekse of roeryoghurt doet het hier goed.
The way you rock'n'roll
pi_106122568
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:28 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Hij is net 3 maand geweest.

En de reden dat ik weer wil stoppen is dat ik niet wil dat ie al bijvoeding krijgt. Als ie volgende week bv weer gewoon drinkt dan krijgt ie er niks meer bij. Als het nog een maand duurt dan stop ik er ook niet mee. Het is nu alleen puur op de hoop dat ie weer zin krijgt in eten en niet al als bijvoeding.
Maar dan doe je dus zijn onrijpe darmpjes wel heel erg veel aan..
Het kwaad is dan al geschied, dan heb ik het nog niet eens over allergieën want dat is vind ik bijzaak. Maar de darmpjes is best wel sneu.. zeker als die nu al niet lekker in zijn vel zit.
pi_106122826
Ja ik weet het. Hij ligt nu in ieder geval al sinds de paar hapjes banaan te slapen en dat heeft ie al bijna een week niet gedaan. We zien wel waar het heen gaat.
pi_106123493
Mrien gefeliciteerd met je grote man *O*
Jelle een heuse echte dreumes O+

Voor de rest niet echt bijgelezen. Het zijn heftige dagen. Wies is flink ziek geweest met de kerst, gelukkig gaat dat nu beter. Ook zijn we gestopt met de speciale voeding omdat ze er compleet van verstopte en al vanaf het begin alles bij elkaar krijst. Gisteren begon ze ook weer met flesweigeren. Ze heeft gisteren met moeite 500cc gedronken.
Ook gebeld met het ziekenhuis vanwege de voeding. Daarmee zijn we gestopt nu en hebben Zantac en Motilium gekregen.
Ze slaapt al wel een heel stuk rustiger.

Drinken vandaag gaat nog steeds moeizaam. Vanochtend 80cc en rond 12 uur na een uur vechten 65cc. Net toch maar wat water aangeboden omdat ze echt geen melk meer wilde. Daar heeft ze net 70cc van op.
Heb ik hier goed aan gedaan haar water te geven? Dat adviseerde het cb dat gisteren ( R. Had gebeld voor raad ).

Pff wat moeilijk toch.. hopelijk stabiliseerd het allemaal snel weer. Ben et goed gestresst van :{
pi_106123841
Water mochten wij van de ka juist niet geven. Dat verzadigt de honger waardoor ze dan weer geen fles willen waar de voedingsstoffen inzitten die ze nodig hebben!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 28 december 2011 @ 13:50:52 #146
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106124137
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:31 schreef wickie het volgende:
Mrien gefeliciteerd met je grote man *O*
Jelle een heuse echte dreumes O+

Voor de rest niet echt bijgelezen. Het zijn heftige dagen. Wies is flink ziek geweest met de kerst, gelukkig gaat dat nu beter. Ook zijn we gestopt met de speciale voeding omdat ze er compleet van verstopte en al vanaf het begin alles bij elkaar krijst. Gisteren begon ze ook weer met flesweigeren. Ze heeft gisteren met moeite 500cc gedronken.
Ook gebeld met het ziekenhuis vanwege de voeding. Daarmee zijn we gestopt nu en hebben Zantac en Motilium gekregen.
Ze slaapt al wel een heel stuk rustiger.

Drinken vandaag gaat nog steeds moeizaam. Vanochtend 80cc en rond 12 uur na een uur vechten 65cc. Net toch maar wat water aangeboden omdat ze echt geen melk meer wilde. Daar heeft ze net 70cc van op.
Heb ik hier goed aan gedaan haar water te geven? Dat adviseerde het cb dat gisteren ( R. Had gebeld voor raad ).

Pff wat moeilijk toch.. hopelijk stabiliseerd het allemaal snel weer. Ben et goed gestresst van :{
*even inbreekt*
Heb je al geprobeerd om de melk koud te geven ipv warm? als ze water wel wil wil ze wellicht ook wel de melk als die koud is?

pi_106125212
Ook al geprobeerd, het water was lauw wat ik heb gegeven. We gaan zo even de dokter bellen, durf zo niet de nacht in.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:37:12 #148
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106125803
Wickie, water had ik ook gedaan in jouw geval. Alles beter dan dat ze gaat uitdrogen of erge dorst krijgt, lijkt mij.
Ze kan natuurlijk minder honger hebben vanwege de verstopping, heb je eht idee dat haar darmen alweer leeg zijn?

Je zou nog kunnen helpen met een warm badje, kruikje, beentjes bewegen, ik roep maar wat. ;)

Wat een gedoe met jullie kleine meis, gelukkig zijn jullie altijd snel genoeg met aan de bel trekken, sterkte ermee.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:39:10 #149
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106125889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Water mochten wij van de ka juist niet geven. Dat verzadigt de honger waardoor ze dan weer geen fles willen waar de voedingsstoffen inzitten die ze nodig hebben!
Wat een kansloos verhaal, geen water geven, maar wel fruit met 3 maanden, wat echt nog helemaal niet goed is voor zijn darmen. Zo'n kinderarts kwam ik niet nog een keer....
  woensdag 28 december 2011 @ 14:42:56 #150
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106126021
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:18 schreef danic het volgende:

Ik geef gewoon volle yoghurt, al krijgt Lientje dat nog maar zelden hoor. Magere yoghurt vind ik wel heel erg zuur en zo dun.
Biologische milde yoghurt van Arla is ook erg lekker, maar dat is een groot pak. Ik heb halve liters gewone volle in huis.

Baby's eten gewoon yoghurt zonder iets hoor, het is maar net waar jij ze aan went en wat je geeft.
Al die babyyoghurtjes is geldklopperij en zit vol met suiker en troep, dat komt er hier sowieso niet in. O-)
pi_106127127
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:39 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Wat een kansloos verhaal, geen water geven, maar wel fruit met 3 maanden, wat echt nog helemaal niet goed is voor zijn darmen. Zo'n kinderarts kwam ik niet nog een keer....
Waar staat dat de ka zei dat we fruit moesten geven? De ka zei dat we geen water mochten geven maar gewoon door moesten gaan met de fles (wat ie niet drinkt dus geen optie) en hier op het cb vanmorgen mochten we dan paar keer fruit of groente proberen om te kijken of dat hielp voor de fv. Bij de oudste heeft dat toen ook goed geholpen. En als Matthias er last van krijgt stoppen we heus wel hoor, denk je dat we gek zijn hier.
Hij drinkt en slaapt al een week niet meer dan is voor ons de keus om het te proberen niet zo heel moeilijk.
pi_106127904
En melk uit een glas of op een lepel?
pi_106128060
Hoe is het met Wies wickie?
Menicole sterkte met matthias klinkt niet erg lekker

Mrien gefeliciteerd met je zoon.

Ik probeer ean al een week wat yoghurt als toetje te geven maar ze is te moe. Als ze zo wakker wordt geef ik haar vast d'r groente hopelijk is ze dan wat fitter. En madame wilde niet meer in de reiswieg ze kwam telkens ophoog dus sinds het weekend zijn we over op de buggy. Ze kijkt met grote ogen rond als ze er in zit O+
pi_106128558
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:35 schreef Bass-Miss het volgende:
En melk uit een glas of op een lepel?
Wij hebben dat al geprobeert. Op die manier drinkt ie ongeveer 100cc op een dag. Hij slaapt nu nog steeds (vanaf 12 uur ongeveer) dus ik hoop dat ie straks als ie wakker word hij dan echt honger heeft en wel iets uit de fles wil drinken.
pi_106129281
Is zo'n mega voedselweigering en een kilo afvallen niet gewoon een reden tot opname en onderzoeken van de oorzaak?

Hopelijk wil hij snel weer gewoon zijn flessen drinken.
  woensdag 28 december 2011 @ 16:19:08 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106129360
Of je gaat er mee naar het zkh een kind dat in een week tijd maar 100 cc per dag binnenkrijgt is uitgedroogd! Ipv gaan Rommelen met fruit... My 2 cents.. Dat je eerder met bijvoeding begint is ieders eigen keus.. Maar Ik zou niet zomaar fruit geven als Ik er niet achter sta om al bij te voeden met fruit/groente..

Wickie zou het een optie zijn om een blik nutramigen te kopen ? Misschien dat ze toch koemelk allergie heeft?

Hier weer Mijn ontspannen ventje terug :). Gister bij de Huisarts geweest en die zei : hij oogt qua ogen ( panda kringetjes , extra ooglid ) en aan de hand can wat Ik vertelde als een allergiekindje.. En deze Huisarts kent A. Niet en de fam. Geschiedenis ook niet.. Vond het wel frapant..
  woensdag 28 december 2011 @ 16:20:53 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106129421
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef p_iglet het volgende:
Is zo'n mega voedselweigering en een kilo afvallen niet gewoon een reden tot opname en onderzoeken van de oorzaak?

Hopelijk wil hij snel weer gewoon zijn flessen drinken.
Dat dus.. Een kind van 3 maand hoort geen kilo af te vallen..
  woensdag 28 december 2011 @ 16:23:33 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106129496
Oh en wat Ik leuk van de Huisarts vond pro voeden op verzoek en tegen babytjes laten huilen :) hij zegt soms is dat nodig maar een baby met pijn Moet niet huilen om zogezegd beter voor de longetjes
Ouderwets geneuzel vond hij het :D
pi_106129573
Ik zou inderdaad ook naar het zkh gaan als Cas zulke klachten zou hebben...

Hij heeft net lekker fruit gegeten :9 Valt goed in de smaak hier. Vanmiddag de tripptrapp gekocht, cadeau van mijn ouders. Even een testzit gedaan, trots dat hij aan het kijken was! :) Toch duurt het nog even voor hij er in kan.
Vanavond hoop ik op een goede nacht! Klein spookje hier...
pi_106129670
Ik eet nooit yoghurt dus wist niet eens dat volle yoghurt dikker is. Stom hè.

Menicole, ik zou er ook echt even mee naar een arts gaan. Dit klinkt niet goed. En een week is lang zat om zelf aan te modderen. En wat evenstar zegt: een kindje van drie maanden hoort geen kg af te valken. Wij zouden er blij mee zijn bij onszelf, maar voor hem is het bijna een kwart van zijn gewicht.
Heel veel sterkte iig.

[ Bericht 31% gewijzigd door danic op 28-12-2011 16:42:26 ]
pi_106130288
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:29 schreef danic het volgende:
Ik eet nooit yoghurt dus wist niet eens dat volle yoghurt dikker is. Stom hè.

Menicole, ik zou er ook echt even mee naar een arts gaan. Dit klinkt niet goed. En een week is lang zat om zelf aan te modderen. En wat evenstar zegt: een kindje van drie maanden hoort geen kg af te valken. Wij zouden er blij mee zijn bij onszelf, maar voor hem is het bijna een kwart van zijn gewicht.
Heel veel sterkte iig.
We zijn ermee bij de ka geweest. Hij vond dat Matthias nog hard genoeg huilde en nog huilde met tranen en er dus niets op uitdroging duidde. Hij plast, poept en spuugt ook nog genoeg dus hij zal wel genoeg binnen krijgen was zijn mening. De vorige keer naar de inentingen had ie hetzelfde alleen was ie toen niet zoveel afgevallen en dat was ook weer vanzelf overgegaan. Maar ik merk aan Matthias dat ie honger heeft maar zijn flessen wil ie niet. Hij is nu net wakker na dus 4,5 uur slaap en hij wil maar 20 cc drinken.
De volgende inentingen worden hier in ieder geval uitgesteld tot ie een maand of 11 is.
Hij is gelukkig nu wel weer gewoon vrolijk en hoeft ie niet meer zo te huilen en gillen. Langzaam aan komt dat dus terug. Nu het drinken nog!!
  woensdag 28 december 2011 @ 17:16:11 #162
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106131170
Brrr, ik moet maandag met Anouk naar cb voor inentingen en als ik dit zo lees...
Sterkte MeNicole!
pi_106131703
Menicole, wat iedereen eigenlijk zegt zou ik toch ook doen, dan nog maar een keertje naar de KA. Hopelijk gaat hij snel weer drinken.

Pfff veel grijze haren verder heb ik nu 350cc aan vocht ingekregen, met nog 2 flessen te gaan komt dat wel goed voor vandaag denk ik.
Contact met ziekenhuis gehad, als het slechter gaat gelijk bellen en langskomen. Als er vrijdag nog geen goede verbetering is in drinkgedrag dan bellen en langskomen. Dan wordt ze op de Nutramigen gezet. De arts zei dat rust in haar krijgen nu het belangrijkste is dus dat daarom niet te lang aanmodderen. Waarschijnlijk doen haar keel en slokdarm nu erg pijn van get hoesten (ziek geweest), spugen en maagzuur.
Als ze geen melk wil, water proberen. Vocht erin is belangrijker dan voedingsstoffen, dat is wat ze zei.
Net in bad gedaan en nu ligt ze eindelijk te slapen.
Ben bij mn ouders, die vermaken Mette.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:37:50 #164
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106131915
Goed dat er een plan is Wickie , zal jullie ook rust geven dat er een plan is :)!
pi_106131978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:16 schreef Susie het volgende:
Brrr, ik moet maandag met Anouk naar cb voor inentingen en als ik dit zo lees...
Sterkte MeNicole!
Niet druk om maken. Mikael en Leander hadden nooit ergens last van. Net zoals zoveel kinderen.
  woensdag 28 december 2011 @ 17:53:26 #166
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106132331
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Niet druk om maken. Mikael en Leander hadden nooit ergens last van. Net zoals zoveel kinderen.
Mja, toch een beetje he? Zo'n kleintje die een prik krijgt, arm kind....
pi_106132529
jemig wickie, balen zeg! Flesweigeren ken ik bij Tienus ook alleen van verstopt zitten, dan drinkt ie niet. Hopelijk gaan de nieuwe medicijnen hun werk doen, sterkte!

Menicole, een kilo!? Waarom reageert daar geen arts, bureau of wat dan ook op? Dat is wel heel erg veel. Toen driekus zo benauwd was en daardoor niet dronk etc toen kregen we te horen dat ie geen kilo mocht afvallen en die was toen al veel ouder. Bovendien, 100 cc vocht is toch gewoon te weinig?

Ons manneke hoest nog steeds, helaas. En we moeten wat gaan rommelen met de fles. Hij komt nu weer elke nacjt rond 2 uur. Dat was vanwege hoesten/droge mond, maar ik heb het idee dat het een gewoonte aan het worden is, dus zonder echte oorzaak. Nu fruit eten beter gaat, kunnen we hopelijk dat wat ophogen want de gebroken nachten beginnen op te breken.

mrien, gefeliciteerd met je dreumeszoon!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 28 december 2011 @ 18:08:02 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106132776
Ik weet dat dit me vast niet in dank wordt afgenomen , maar Ik geloof er geen bal van...

Geen enkele arts laat een baby van 3 maanden oud die niet meer als 100cc drinkt een week Lang en een kg gewicht kwijt is zo rond lopen .. En al helemaal niet met een advies dat er maar groente of fruit gegeven Moet worden.

En IMHO als ouder Zijnde en je staat er niet achter en maakt je zorgen Dan ga je een second opinion doen via Huisarts of desnoods eerste hulp oid !!
  woensdag 28 december 2011 @ 18:08:59 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106132807
Mefke sneu dat tienus nog zo hoest..
pi_106132873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik weet dat dit me vast niet in dank wordt afgenomen , maar Ik geloof er geen bal van...

Geen enkele arts laat een baby van 3 maanden oud die niet meer als 100cc drinkt een week Lang en een kg gewicht kwijt is zo rond lopen .. En al helemaal niet met een advies dat er maar groente of fruit gegeven Moet worden.

En IMHO als ouder Zijnde en je staat er niet achter en maakt je zorgen Dan ga je een second opinion doen via Huisarts of desnoods eerste hulp oid !!
De ka gaf dat advies ook niet. Hoe moeilijk is lezen nou!! Maar laat maar hangen ook. Gelukkg weten we zelf wel beter!!
  woensdag 28 december 2011 @ 18:15:20 #171
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_106133003
De cb-arts dan :')
  woensdag 28 december 2011 @ 18:19:59 #172
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106133146
Ik denk (hoop) dat je niet het hele verhaal vertelt, MeNicole. (Al meer dan een week maar 100 ml per dag en een kilo afgevallen, en niet slapen). Zo ja, dan zou ik nu naar de spoedeisende hulp rijden en hem op laten nemen.
pi_106133894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:19 schreef Aventura het volgende:
Ik denk (hoop) dat je niet het hele verhaal vertelt, MeNicole. (Al meer dan een week maar 100 ml per dag en een kilo afgevallen, en niet slapen). Zo ja, dan zou ik nu naar de spoedeisende hulp rijden en hem op laten nemen.
Dit inderdaad :)
pi_106134007
menicole, weet de arts dat ie maar 100cc drinkt? Wij moesten bij minder dan 400cc aan de bel trekken toen tienus rs had. Oke, die is ouder en zwaarder, maar toch, ik snap gewoonweg niet dat ze je zo lang laten doorklooien.
pi_106135251
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:39 schreef ferrari_rood het volgende:
En madame wilde niet meer in de reiswieg ze kwam telkens ophoog dus sinds het weekend zijn we over op de buggy. Ze kijkt met grote ogen rond als ze er in zit O+
O+

wickie zo naar je kleine meisje die zoveel pijn heeft :*

evenstar een ontspannen Ollie O+

mef beterschap voor je ukkie :*
pi_106139362
Dag lieve mama's en lieve babies, wij gaan jullie verlaten! Bedankt voor de gezellige tijd in dit topix en ik blijf nog wel even meelezen ;)

Even een crosspost uit het dreumestopic:

Jelle ligt helemaal bekaf in bed maar het was een leuke dag!
Vanmorgen kreeg hij het kado van ons (toet toet garage) en van Lotte dat ze zelf uitgekozen had (little poeple vliegtuig).
Verder nog bezoek gehad en verwend met een boel kado's (little poeple wheely garage, doos blokken, knuffelbeestje, soort zaklamp en een houten bakfiets).
De cake viel hem goed in de smaak en de zelfgemaakte taart was heerlijk!
Hij heeft wat afgelopen vandaag en gespeeld met de balonnen en was helemaal onder de indruk van de slingers.
Geslaagde dag dus! Foto's kan ik zo ff niet uploaden maar zal er vanavond/morgen nog ff eentje plaatsen.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:09:15 #177
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106140029
@Mrien, ik was niet online vandaag, behalve vnvnd...gefeliciteerd alsnog.
Je kleine grote man alweer een jaar, ik weet nog zo goed dat ie werd geboren.
Wat gaat dat snel!
pi_106140177
Mrien, Nog gefeliciteerd met je grote kleine man. Fijn dat het een geslaagde dag was.4
Veel plezier in het volgende topic :W
pi_106140760
Mrien, ook nog gefeliciteerd met Jelle!

Ik zit nog met een vraagje, hoe zit het met slapen van een baby van bijna 7 maanden? Bartje lijkt minder behoefte aan slaap te hebben, als wij hem op de normale tijden in bed leggen, dan blijft hij rustig wakker tot 10 uur 's avonds. Hij heeft vandaag overdag 2 slaapjes gedaan, en hij ligt er net een half uurtje in.. Hij slaapt nu ook wel wat meer uit, dus misschien is het gewoon tijden verleggen, maar ik vraag me wel af of het zo wel goed gaat. Als je hem eerder in bed legt, dan is het namelijk brullen....
pi_106140823
Mrien gefeliciteerd met Jelle! *O*

Hier even een paar dagen weinig online geweest, want kerst en werken enzo ;) En Sarah is ziek, waarschijnlijk aangestoken door haar grote zus. Ze hebben een of ander snot-virus dwz veel snot dus :P Het komt de neus en ogen gewoon uitgestroomt. Sarah haar ogen zitten als ze geslapen heeft gewoon helemaal dicht geplakt, dan moet ik ze eerst schoon maken. Gelukkig lijkt ze er verder neit heel veel last van te hebben, ze is wat meer hangerig maar dat mag als je je niet lekker voelt.
Verder bij de HA even aangegeven dat ze nu al een week of 8 aanhoudend verkouden is en dat ik het idee heb dat er misschien ook wel een allergie achter kan zitten. Mijn zusjes, ook allebei roodharig zijn als kind ook altijd vreselijk allergisch geweest en ja wij hebben 3 katten.. Ze veegde het niet van tafel nadat ik wat symptomen beschreef, maar ze wil eigenlijk in zo een ukkie nog niet laten prikken voor een allergie test.
Nu moet ik eerst eens wat foto's maken als de symptomen heftig zijn, nu vond ze het ook lastig beoordelen omdat er ook eeen mega verkoudheid bij zit ;) Dus daar gaan we maar eens wat mee doen.
  woensdag 28 december 2011 @ 21:58:35 #181
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106142328
@Ltiekje

Mijn Lientje slaapt heel wisselend.....de ene dag veel meer dan de andere dag.
Vandaag bijv was ze om 7.00 wakker.
geslapen van 09.00 tot 09.45
geslapen van 12.15 tot 13.00
geslapen van 15.00 tot 16.00
En om 19.00 vnvnd is ze gaan slapen tot nu.

Soms is ze pas om 9.00 wakkker, dan doet ze overdag 2x een slaap van anderhalf tot twee uur en gaat ze rond half zeven/zeven uur naar bed.

Overdag kijk ik wanneer ze slaap heeft, de avondslaap probeer ik wel iedere dag ongeveer gelijk te houden, ik heb graag mijn avond voor mezelf, hoe lief ze ook is. ;)
pi_106142936
Eva doet over het algemeen 2 slaapjes overdag. De eerste vanaf ongeveer 10.00 tot 12.00 en dan nog van 16.00 tot 17.00 (soms langer dan een uur).
Ze is dan wakker tot 19.30-20.00, dan gaat ze naar bed voor de nacht.
pi_106143092
tiekje, aan mij heb je ook weinig, tienus slaapt heel gestructureerd op het kdv (drie keer een uur of 2) maar thuis maakt ie er een zooitje van. Hij slaapt wanneer het hem uitkomt, meestal wat korter. En hij kan heel gezellig in zijn bed gaan liggen kletsen...
pi_106143147
Oh ja, dat kletsen doet Eva ook O+
's ochtends als ze wakker wordt en 's avonds als ze naar bed gaat vaak ook nog ff. Dan wordt ik spontaan weer verliefd op d'r. Zo heerlijk om te horen.
pi_106150782
Een verlate *O* voor Jelle

:* voor de zieke kindertjes

Met oud & nieuw in het vooruitzicht vraag ik me af of baby's door dit geknal heen slapen? Door de losse knallen van de afgelopen avonden wel gelukkig :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 01:33:02 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106152811
menicole: vast spuit-elf vraag: maar waarom geen water en wel iets belastenders zoals fruit? terwijl vocht veel belangrijker is? Ik zou toch de keus voor water gemaakt hebben ipv voor fruit of groente. Ja, voedingstoffen zijn belangrijk, maar vochtinname is vele malen belangrijker!

Mijn kleine baby is geen kleine baby meer ;( hij stapt langs de tafel/bank whatever, hij kán kruipen, laat zich duidelijk merken als hij wil drinken of honger heeft en is verder super tevreden met een klein speelgoedje. Hij staat sinds vandaag ook al een paar seconden los en kan een enorme drama queen spelen als je een snipper papier afpakt ( compleet met achterover gooien van z'n hoofd en nek ... :') )

pi_106154837
Pfff waar komt dit nou weer vandaan...
Evaatje ging om 8 u naar bed, sliep pas rond 9 uur, en is tot nu toe om 23.30u, 1.00u en 3.00u geweest. Echt honger is t niet, want ze gaat al heel snel gewoon sabbelen aan de borst en in slaap vallen. Normaal als ze geen melk wil draait ze haar hoofd om maar nu blijft t dus bij sabbelen en in slaap vallen. Ze is ook gewoon moe maar waarom ze steeds wakker wordt?
Ze slaapt ingebakerd, misschien moeten de handjes vrij zijn zodat ze daar op kan sabbelen? Ik weet t niet. Nouja, hopelijk slaapt ze nu even door...
Tralalalaaa
pi_106155132
@Nirak, mijn peuter is tot nu toe twee keer dwars door alle oud & nieuw herrie heengeslapen, tot onze grote verbazing. We hadden haar de eerste keer beneden in de wandelwagenbak laten liggen met het idee dat ze vast wel wakker zou worden en dan waren we er maar meteen bij. Was dus achteraf vooral voor onze geruststelling :P

Ik val even binnen met een vraagje aan de moeders van buikslapers... hoe ga je daarmee om? Durf je dat aan, met een minibabytje? Kun je nog iets doen om het veiliger te maken? M'n meisje heeft nachten dat ze gewoon echt niet slaapt op haar zij of rug, omdat ze dan te veel last heeft van omhoog komende voeding, kokhalzen, hik, etcetera, terwijl ze op haar buik dan meteen slaapt. Maar ja, er wordt zoveel over gezegd ivm wiegedood, dat ik het doodeng vind. Iemand ervaringen of tips?
pi_106155681
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2011 06:24 schreef innepin het volgende:
Ik val even binnen met een vraagje aan de moeders van buikslapers... hoe ga je daarmee om? Durf je dat aan, met een minibabytje? Kun je nog iets doen om het veiliger te maken? M'n meisje heeft nachten dat ze gewoon echt niet slaapt op haar zij of rug, omdat ze dan te veel last heeft van omhoog komende voeding, kokhalzen, hik, etcetera, terwijl ze op haar buik dan meteen slaapt. Maar ja, er wordt zoveel over gezegd ivm wiegedood, dat ik het doodeng vind. Iemand ervaringen of tips?
Innepin, mn oudste lag met 6 wk op zn buik na een tip van schoonzus (ook na niet slapen op rug/zij) en jongste lag op zn buik nadat de kraamhulp weg was :+
eng: ja beetje.. maar t weegt nogal op tegen t niet-slapen :Y
veiliger: ja, gewoon de standaard tips: geen knuffels, lappen etc in bed, eigen slaapplek, dichtbij je houden (jullie kamer) etc..
oh : en ms overdag oefenen en regelmatig gaan kijken.. of ze rustig ligt enzo :*
succes ermee.. t heeft ons heel veel goeds opgeleverd O+ maar ik begrijp je bezorgdheid zeker, t buikslapen gaat in tegen de huidige voorschriften/adviezen...
pi_106156078
Nirak, ook Mette is er beide keren gewoon doorheen geslapen en bii ons is er heel veel herrie.

TAP, heeft ze nog wat doorgeslapen na je post?

Innepin, Wies sliep ook op haar buik (inmiddels niet meer). Wij hebben voor onze gemoedstoestand een aerosleep 2e hands aangeschaft.

Hier gaat het nog steeds moeizaam. Gisteravond nog heel veel drama gehad, gelukkig vannacht geslapen. Om 6 vanochtend heeft ze 50cc gedronken. Daarna stopte en begon alle melk die ze daarna binnenkreeg weer uit haar mond te laten lopen.
Op naar de volgende fles ;(

Maar nog een :o moment gisterochtend. Ze draaide van rug naar buik 5x en bewust. Daar schrok ik wel van. Mette deed dat pas bij 8 maanden.
pi_106156210
Hier ook 2 buikslapers (naja eigenlijk 4, t_igger en ik ook). Wat cooki ook al zegt zorgen voor een zo veilig mogelijke omgeving en eerst overdag uitproberen.

Buikslapen wordt nogal eens gezien als mega risico factor voor wiegendood, maar er zijn nog veel meer risico factoren (kunstvoeding, rokende ouders, alleen op een kamer, te weinig ventilatie, onveilig bij de ouders in bed, spierspanningsproblemen) buikslapen is daarbij niet eens de belangrijkste factor. En vooral een 1ste keer buikslapen schijnt een risico te zijn. Dus daarom eerst overdag in box/kinderwagen of andere plek waar je makkelijk toezicht kunt houden.
pi_106156613
Zo, hier gaan we straks een ongepland uitstapje maken. Helaas niet zo leuk als het klinkt want Marieke moet voor het eerst in haar leven naar de huisarts.

De kleine meid loopt al twee dagen met veel gekrijs (want veel indringender en intenser dan huilen) te persen en haar buikje aan te spannen en dat heeft maar geresulteerd in 3 'spontane' poepluiers. De andere poepluiers waren na het temperaturen (wat ik regelmatig doe omdat de helft van de mensen waar we met kerst bij in de buurt waren ziek waren of zijn). In meer dan de helft van de poepluiers zit er ook slijm door de (dunne) ontlasting en dat baart me een beetje zorgen.

Overigens maak ik me totaal niet zorgen over Oud en Nieuw. Onze meid slaapt al sinds haar geboorte echt overal doorheen. Afgelopen weekend heeft mijn vriend zelfs een gat in het plafond staan boren op nog geen 3 meter van de box waar Marieke lag te slapen en mevrouw lag er gewoon bij te glimlachen in haar slaap. Dus dat zal wel goedkomen.
  donderdag 29 december 2011 @ 10:11:16 #193
348178 NotTheSame
pi_106157003
Summerbreeze, wat vervelend zeg! Hopelijk kan de huisarts jullie verder helpen!

Hier weer een vaag nachtje achter de rug. Normaal kolf ik om 23.00uur de voeding voor de nacht af, maar het wilde niet echt lukken... Kreeg met pijn en moeite 20cc in het flesje ;( ... Dus dat werd aanleggen en hopen dat ze het daar op kon doen...
Vanaf 20.00uur had ze ook al continu krampjes dus dat werkte ook al niet mee. Maar ze kwam om 2.00uur, ik geef haar de borst maar het was weer 'lala' wat ze dronk. Na een hoop gekrijs en gekreun heeft manlief nog een 50cc bijvoeding gemaakt en dat dronk ze volledig op :o . Maar het gekrijs hield niet op, ze had echt duidelijk last van iets. Van ellende heb ik haar toen maar eens op haar zij gelegd, en warempel, 5 minuten later slaapt ze al een roosje om zich vanmorgen pas om 6.30uur te melden... Ze had wel ietsje gespuugd maar dat was niet meer dan 3 drupjes ofzo...

Heeft er iemand overigens een tip om je beeb thuis te wegen? Het CB ligt hier niet echt op loopafstand en ik ben nog herstellende van de ks dus met de auto/Maxi-Cosi is nog even geen optie. Maar ik zou wel graag even willen weten of Draak goed aan komt...
pi_106157125
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Summerbreeze, wat vervelend zeg! Hopelijk kan de huisarts jullie verder helpen!
Dank je wel, ik hoop het ook. Ik heb haar laatste poepluier van 5 min geleden nog maar niet weggegooid zodat ik daar, als het nodig is, een staaltje voor een kweekje uit kan halen. Gaat wellicht sneller dan wachten op de volgende poepbroek.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 10:11 schreef NotTheSame het volgende:
Heeft er iemand overigens een tip om je beeb thuis te wegen? Het CB ligt hier niet echt op loopafstand en ik ben nog herstellende van de ks dus met de auto/Maxi-Cosi is nog even geen optie. Maar ik zou wel graag even willen weten of Draak goed aan komt...
Als je eigen personenweegschaal op een ons nauwkeurig is kun je eerst jezelf wegen en vervolgens neem je je kleintje bij je. Het verschil tussen die twee gewichten is je baby. Niet zo nauwkeurig als op het cb, maar het geeft je een aardig idee. Bij een weegschaal die alleen hele kilo's aangeeft (of zo een ouderwetse met een draaischijf en wijzer) zou ik er niet aan beginnen omdat dat wel erg onnauwkeurig is.

Besef je wel dat je weegschaal thuis anders is geijkt dan die op het cb en dat dat dus tot meetverschillen kan leiden.
pi_106157451
Nou, Eva heeft gelukkig tot 7.45 geslapen na mijn post van 3.15.
Maar dan nog is het niets voor haar om zo onrustig te slapen.
Ze werd om 9.10 alweer wakker en heb haar net weer even op bed gelegd.
Ze ligt nu wat geluidjes te maken maar hopelijk slaapt ze nog even.
Ik voel me in ieder geval gebroken, erg licht in m'n hoofd en ik heb dan ook diep respect voor de ouders van kindjes die gewoon altijd zo onrustig slapen!

Maandag weer werken, brrrrrrr...
Tralalalaaa
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 13:58:44 #196
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106164063
even vraagje:
ik was op 23-12 op het twitterkerstfeest, achteraf blijkt daar een kindje met waterpokken aanwezig geweest te zijn. Geert is de afgelopen dagen al enorm snotterig, en vandaag zo zielig dat ik 'm maar met een paracetamol in de doek geknoopt hebt. Hij heeft ws óók last van doorkomende tandjes, want kwijl, véél kwijl (hij laat echt een spoor na als hij over het laminaat kruipt :') ) maar ik vraag me dus af of hij waarschijnlijk ook besmet is .... Ik ontdekte vanmorgen bij Jan ook wat plekjes in z'n nek, zouden ook nog muggenbeten kunnen zijn maar na bovenstaande vernomen te hebben begin ik te twijfelen (ook al heeft jan ze met 2 jaar gehad.

pi_106164198
SB, succes bij de huisarts, niet fijn als ze nog zo mini zijn :(

TAP, pfff, dat is niet fijn.. Die van ons slaapt de nachten ook goed en daar ben ik heel dankbaar voor :)

Innepin, die van ons ligt op een aerosleep, maar ook dat geeft geen garanties.. Wij hebben er vertrouwen in omdat hij sterk is in nek en het eerst beneden in de box aangekeken hebben. Slaapt vanaf 4 weken ofzo op z'n buik, gaat heel goed.
pi_106169935
Ons kereltje moest poepen vanmiddag. Tenminste, ik zag signalen dat hij zich aan het voorbereiden was op een flinke poepbroek. Dus ik trek vast zijn witte broek (want die mag van mij nog wel even wit blijven) uit en zet hem in zijn romper en truitje in de wipstoel, zeg tegen mijn mevrouw dat ze hem even in de gaten moet houden en ga naar boven om een was uit de machine te halen.

Na 10 minuten wordt er naar boven geroepen: "kan die wipstoel ook in de was?!" en "hoe wist je nou dat hij moest poepen?". Toch wel slim om even de mooie witte Mexx broek uit te trekken :')
pi_106169980
Tja DJMO dat kunnen wij vanaf achter onze computer ook niet inschatten natuurlijk. Zelfs als we daar ook geweest waren kunnen we het nog niet inschatten. Meer dan afwachten kan je niet doen. Maar de incubatietijd is toch twee weken dus dan kan je nu sowieso toch nog geen vlekken zien?
The way you rock'n'roll
pi_106170418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:27 schreef Nirak het volgende:
Ons kereltje moest poepen vanmiddag. Tenminste, ik zag signalen dat hij zich aan het voorbereiden was op een flinke poepbroek. Dus ik trek vast zijn witte broek (want die mag van mij nog wel even wit blijven) uit en zet hem in zijn romper en truitje in de wipstoel, zeg tegen mijn mevrouw dat ze hem even in de gaten moet houden en ga naar boven om een was uit de machine te halen.

Na 10 minuten wordt er naar boven geroepen: "kan die wipstoel ook in de was?!" en "hoe wist je nou dat hij moest poepen?". Toch wel slim om even de mooie witte Mexx broek uit te trekken :')
_O- _O- _O- _O- ^O^
pi_106172752
Dokter vond dat er niks met m'n meisje aan de hand was. Ze is gewin aan het overgaan van 5 naar 1 of 2 poepbroeken per dag. Dat is normaal en gaat gepaard met heftigere kampen dan normaal. Hij raadde aan om venkelwater te gaan gebruiken. Ik ben benieuwd.

En slimme zet om de witte broek veilig te stellen. Volgende keer maar even een hydrofiel op het wippertje leggen denk ik :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 17:52:32 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106173315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 16:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tja DJMO dat kunnen wij vanaf achter onze computer ook niet inschatten natuurlijk. Zelfs als we daar ook geweest waren kunnen we het nog niet inschatten. Meer dan afwachten kan je niet doen. Maar de incubatietijd is toch twee weken dus dan kan je nu sowieso toch nog geen vlekken zien?
Wat ik zeg, bij Jan twijfel ik, maar waterpokken begint toch vaak met verkoudheidsklachten? Aangezien Geert voor 't eerst in z'n leven echt snippie snot is ;) (en Jan is wel vaker verkouden, maar die heeft Geert nog nooit aangestoken vandaar dat ik "bang" ben dat Geert ze straks wel krijgt :)

pi_106174663
Volgens mij is op het moment half Nederland snippie verkouden ;) Dus is het niet raar als het gewoon een verkoudheid is die hij misschien wel op de feest heef topgelopen, maar afwachten is het enige wat je kunt doen DJMO.

SB Venkelwater is dat net zoiets als venkelthee?? (want dat hebben we onze jongste ook gegeven gewoon fles venkelthee en daar de nutrilonmelkpoeder bij in ;)) Maar bij Sarah wilde we dit ook doen maar dat werd ons ten strengste verboden door het CB, als een kindje epilapsie heeft in de aanleg kan venkelthee een dit triggeren ofzo.. Nou ja goed ik vond het een hoop gezeur en heb gedaan waar ik me goe dbij voelde, alleen hielp het niet bij Sarah ;)
pi_106174796
We willen graag een weekendje weg met ukkie als ze 7-8 weken oud is...waar kunnen we heen? iemand tips?
pi_106175951
Ik denk dat de meeste hier je centerparcs of landal aan zullen raden. Veel voorzieningen e.d.

Wij hebben eigenlijk gewoon altijd een hotelkamer geboekt en zijn met Puck met 2,5 maand bijv. naar de Moezel geweest. Ging eigenlijk ook gewoon heel goed.
The way you rock'n'roll
pi_106175954
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:28 schreef MamaPurk het volgende:
Volgens mij is op het moment half Nederland snippie verkouden ;) Dus is het niet raar als het gewoon een verkoudheid is die hij misschien wel op de feest heef topgelopen, maar afwachten is het enige wat je kunt doen DJMO.

SB Venkelwater is dat net zoiets als venkelthee?? (want dat hebben we onze jongste ook gegeven gewoon fles venkelthee en daar de nutrilonmelkpoeder bij in ;)) Maar bij Sarah wilde we dit ook doen maar dat werd ons ten strengste verboden door het CB, als een kindje epilapsie heeft in de aanleg kan venkelthee een dit triggeren ofzo.. Nou ja goed ik vond het een hoop gezeur en heb gedaan waar ik me goe dbij voelde, alleen hielp het niet bij Sarah ;)
Het verschil tussen venkelwater en venkel thee is dat er in de laatste tannine, theïne en cafeïne zit en die drie dingen zijn niet zo heel erg goed voor een kindje van net 5 weken oud. Venkelwater is puur een aftreksel van venkel en dus puurder.
Vooralsnog lijkt het overigens prima te werken. Mevrouw ligt veel meer te ruften dan eerst, maar heeft nog geen enkele last gehad van krampjes. Ik blijf er dus maar lekker mee doorgaan :)
  donderdag 29 december 2011 @ 19:25:56 #207
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106176735
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:32 schreef bitterend het volgende:
We willen graag een weekendje weg met ukkie als ze 7-8 weken oud is...waar kunnen we heen? iemand tips?
Landal of iets dergelijks, je hebt ook speciale kinderbungalows, maar de ledikant kan niet omhoog, dus dat is lastig. Wel een aankleedkussen aanwezig. Wij zijn naar Rabbit Hill geweest, mooi park.
pi_106177226
thanks dames! aankleedkussen aanwezig dat is handig!

DML de moezel O+ prachtig is het daar!
pi_106177387
Wij hebben Dottir met 3 maanden meegenomen naar Berlijn. Prima te doen. Het appartement had een kinderbedje (waarom is het zo belangrijk dat dat omhoog kan?). Geen aankleedkussen, maar met een verschoonmatje kom je net zo ver.
Onderweg elk uur gestopt om haar even maxicosivrij te krijgen, dus de reis was wel wat lang.
pi_106177525
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:36 schreef bitterend het volgende:
thanks dames! aankleedkussen aanwezig dat is handig!

DML de moezel O+ prachtig is het daar!
En denk erom, bij landal krijg je jonge gezinnenkorting geloof ik, dus maak daar vooral gebruik van :) (via wij jonge ouders?)

Wij gaan morgen op pad, djeeeez wat moet je veel meenemen met zo'n kleintje.. Gelukkig hebben we een dakkoffer :D
  donderdag 29 december 2011 @ 19:59:18 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106178195
Wij gaan morgen een weekendje in een particulier verhuurd vakantiehuisje zitten met vrienden. Zoonlief gaat gewoon mee. Met een campingbedje en een speelkleed kom je een heel eind. Wj hebben een luiertas met daarbij een opklapbaar verschoningsmatje. Veel heb je niet nodig met zo'n kleintje, zeker niet die van jullie van 8 weken.
pi_106178357
Je hebt ook opblaasbare aankleedkussens.

Wij hadden met weekendje weg ook wipstoel mee, dat was wel erg handig. Verder kan zo'n kleintje ook slapen in reiswieg, ging bij ons prima. Maar wel tas vol spullen, lakentje, deken, kleertjes etc.

Leuk Bitterend, weekendje weg, wij vonden het heerlijk! Wij waren in Landal de Vers, niet bijzonder spectaculair park, maar mooie omgeving en dus lekker buiten en wandelen :)
pi_106178889
Landal twenhaarsveld en land van bartje zijn ook erg leuk. Voor ¤5,- kun je een box huren.
pi_106178996
Ja, die box kun je geloof ik bij alle Landals huren. Ik vond hem nu nog niet handig, want kan niet versteld worden en dat vind ik met zon kleintje niet handig.
pi_106179150
Wij nemen altijd ons eigen ledikant matrasje mee, die leggen we bovenop die van landal. Dan ligt hij een stukje hoger.
  donderdag 29 december 2011 @ 20:29:52 #216
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_106179521

Pap is veel leuker om mee te spelen, dan om op te eten :P
  donderdag 29 december 2011 @ 20:31:03 #217
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106179572
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:20 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Wij nemen altijd ons eigen ledikant matrasje mee, die leggen we bovenop die van landal. Dan ligt hij een stukje hoger.
Dat is een goede tip, die ga ik gebruiken! :)! Wij gaan begin feb naar Heijderbos met z'n drietjes (ipv wintersport met z'n tweetjes :P ). Zin in!

Bitterend, misschien kan je eens rondvragen; veel mensen hebben een kortingbon van 150,- gekregen voor CenterParcs/Landal in hun kerstpakket, die gebruiken wij ook! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door __Isis__ op 29-12-2011 20:44:23 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_106179929
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Het verschil tussen venkelwater en venkel thee is dat er in de laatste tannine, theïne en cafeïne zit en die drie dingen zijn niet zo heel erg goed voor een kindje van net 5 weken oud. Venkelwater is puur een aftreksel van venkel en dus puurder.
Vooralsnog lijkt het overigens prima te werken. Mevrouw ligt veel meer te ruften dan eerst, maar heeft nog geen enkele last gehad van krampjes. Ik blijf er dus maar lekker mee doorgaan :)
OKeej duidelijk! Ik kende het niet :) Wat fijn dat het lijkt te werken!
pi_106180110
Weekendje weg :) Ik zou ook wel weer willen.
Wij gaan ook meestal naar Centerparcs of Landal, dan heb je lekker de ruimte voor jezelf. WIj zij met mini Jaël een keer naar een hotel geweest maar zij sliep normaal niet bij ons op de kamer en bleef daar dus de hele nacht wakker omdat het zo gezellig was dat ze papa en mama dan hoorde enzo.. Tweede nacht hebben we haar met bed en al in de badkamer gelegd, dat we dat halverwege die eerste nacht toch niet bedacht hadden, pfff..
pi_106180191
Mr.DML wil nog niet dood gevonden worden in die vakantieparken :P en Puck slaapt altijd al bij ons dus de hotels gingen voor ons prima.
The way you rock'n'roll
  donderdag 29 december 2011 @ 20:45:34 #221
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106180230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:40 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben Dottir met 3 maanden meegenomen naar Berlijn. Prima te doen. Het appartement had een kinderbedje (waarom is het zo belangrijk dat dat omhoog kan?). Geen aankleedkussen, maar met een verschoonmatje kom je net zo ver.
Onderweg elk uur gestopt om haar even maxicosivrij te krijgen, dus de reis was wel wat lang.
Omdat we haar er lastig uit konden tillen, was bijna op de grond zo laag... Is dus niet zo zeer belangrijk, maar wel handiger ;)
  donderdag 29 december 2011 @ 20:47:05 #222
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106180312
Oh Isis 150 euro.... Ik maar 50 :D

Wat een scheetje TT!
pi_106180375
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Omdat we haar er lastig uit konden tillen, was bijna op de grond zo laag... Is dus niet zo zeer belangrijk, maar wel handiger ;)
Laag bij de grond is ook kouder.
Voordeel is dat tegen de tijd dat je het bedje thuis naar beneden zet idd dat ze zich op kunnen trekken en je dus minder diep hoeft te bukken om ze er uit te tillen.
The way you rock'n'roll
pi_106180559
TT wat een schatje O+ O+

En DML dan is een hotel goed te doen, met Sarah zou ik het ook zo doen die is ook gewent bij ons in bed :) Ergens in mei gaan we weer naar een hotel dus ik ben benieuwd...
  donderdag 29 december 2011 @ 20:53:35 #225
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_106180587
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:47 schreef Susie het volgende:
Oh Isis 150 euro.... Ik maar 50 :D

Wat een scheetje TT!
Oh, ik dacht dat het 'standaard' 150,- euro was. Overigens worden ze op MP ook aangeboden, hier bijvoorbeeld eentje voor 20,- over te nemen (staan niet op naam).
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 29 december 2011 @ 21:18:02 #226
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106181678
Weekendje weg, al twee keer gedaan met Lientje. Onder de 4 maanden heb je eigenlijk alleen de kinderwagenbak nodig en evt een boxkleed, vind ik dan. De maxi-cosi kan een weekendje ook als wipper fungeren.
Verschoonkussen, campingbed, badje en dergelijke vond ik toen nog overbodig.
Pas als ze kunnen rollen is het handig om een campingbed, box, kinderstoel e.d. te hebben.

Ow en ik merk dat je leert wat je nodig hebt, ik pak nu met 6 maanden al veel minder in dan in het begin. :D
pi_106182241
Ik neem nog steeds geen badje, verschoonkussen e.d. mee. Kan ik op vakantie prima zonder. De douche voldoet ook en het matje uit de luiertas.
Wij hebben een deryan travelcot voor op vakantie zodat we niet een groot campingbedje mee hoeven te slepen.
The way you rock'n'roll
pi_106182294
Ik heb een opblaasbaar aankleedkussen voor vakanties ed
pi_106182368
De maxi cosi gaat hier trouwens de deur uit. Mijn kind is lang :o

F_r, die kende ik nog niet! Handig ^O^ Je kaartje is binnen, dank je :*
The way you rock'n'roll
pi_106182608
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De maxi cosi gaat hier trouwens de deur uit. Mijn kind is lang :o

F_r, die kende ik nog niet! Handig ^O^ Je kaartje is binnen, dank je :*
ooit gekocht bij de etos. Weet niet of ze ze nu nog verkopen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 21:36:09 #231
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106182646
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:18 schreef Juud79 het volgende:

Ow en ik merk dat je leert wat je nodig hebt, ik pak nu met 6 maanden al veel minder in dan in het begin. :D
Je zou denken dat je met een tweede ook wel zou weten wat je nodig zou hebben .. ik niet :') als ik wegga neem ik meestal het dubbele of driedubbele mee van wat ik achteraf nodig blijk te hebben :')

pi_106182726
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:03 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

theine en cafeine is hetzelfde.
pi_106183899
Wij hebben een huisje in de Eiffel geboekt voor in de meivakantie, met kinderkamer met bedje en alles, en ook een aankleedkussen zag ik al op de foto.. Ik heb er zo'n zin in!
  donderdag 29 december 2011 @ 22:19:30 #234
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_106184653
Aankleedkussen, wat is dat? Hier met Seth nooit gebruikt :D

Maar goed, het is maar net wat je zelf nodig hebt, met Alexa wilden we ook alles hebben, en hadden we het ook echt nodig. nu hebben we enkel twee ruimtes nodig. Punt. En serieus, meer niét. Hoe het komt? Geen idee. Maar we gaan gewoon overal heen, en het slaapt, eet en speelt.

Van Landal e.d. Is het altijd fijn om een eigen tuintje te hebben, maar een weekendje Parijs gaat hier net zo gemakkelijk.
Alexa en Seth zijn lief
pi_106185353
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 21:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

theine en cafeine is hetzelfde.
Ah, zo leer je nog eens wat op een doordeweekse avond :)

Ik dacht echt dat het twee verschillende dingen waren, maar dan nog zit het in venkelthee en is het niet goed voor babybuikjes
pi_106186425
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 22:34 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Ah, zo leer je nog eens wat op een doordeweekse avond :)

Ik dacht echt dat het twee verschillende dingen waren, maar dan nog zit het in venkelthee en is het niet goed voor babybuikjes
Maar het gaat bij venkel nou dus juist niet om enkel de thee in venkelthee, maar juist ook om de venkel zelf, daar zitten stoffen in die gewoon schadelijk zijn of kunnen zijn voor je kindje. En ja daar moet je wel een bepaalde drempel aan intake voor halen, maar als je bijvoorbeeld de flessen klaarmaakt met venkelwater of venkelthee ipv met kraanwater dan zit je wel snel aan die drempel.

Het gebruik van venkel voor een pasgeborene/zuigeling is gewoon echt af te raden.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18970951 of hier http://www.jpedsurg.org/a(...)8%2900650-7/abstract

http://www.voedingscentru(...)of-rooibosthee-.aspx

http://baby-op-komst.nl/1026/venkelthee.html

en vooral deze:
http://www.voedingscentru(...)lalkoxybenzenen.aspx

Voor zwangere vrouwen en baby’s wordt geadviseerd:

quote:
* Geen venkelthee en anijsthee te gebruiken, bijvoorbeeld tegen darmkrampjes bij baby’s of om de melkproductie te bevorderen

Uit dierproeven, reageerbuisonderzoek en een enkel onderzoek bij mensen blijkt dat estragol, methyleugenol en safrol als zuivere stof genotoxisch zijn: dat wil zeggen dat ze het erfelijk materiaal beschadigen. Stoffen die genotoxisch zijn, zijn mogelijk kankerverwekkend. Er is nog maar weinig onderzoek gedaan bij mensen. Daarom is nog niet duidelijk of, en zo ja in welke mate, deze stoffen schadelijk zijn voor mensen.

Estragol, methyleugenol en safrol worden gedeeltelijk afgebroken op een onschadelijke wijze, en gedeeltelijk op een manier waarbij schadelijke stoffen ontstaan. Lage doseringen worden in ratten en muizen vooral op de onschadelijke wijze afgebroken, bij hogere doseringen treedt een verschuiving op en wordt een relatief veel groter deel op de schadelijke manier afgebroken.
Kortom, ik vind het fijn voor je dat het jullie helpt, en het gebeurt idd al decennia of nog veel langer, maar toch zijn er wel risico's aan verbonden. My two cents, ik zou een alternatief zoeken.
pi_106186737
Ik heb vandaag toevallig bij de tuinen de thee nog zitten bekijken die ze voor moeders en baby's aanprezen, maar daar zit dus ook gewoon venkel en anijs in..
pi_106187108
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:01 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb vandaag toevallig bij de tuinen de thee nog zitten bekijken die ze voor moeders en baby's aanprezen, maar daar zit dus ook gewoon venkel en anijs in..
Juk, ik drink ook 2-3 mokken borstvoedingsthee er dag :X
Zal dat dan nu ook maar laten staan?! Wel apart... :?
pi_106187571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:10 schreef Jipster het volgende:

[..]

Juk, ik drink ook 2-3 mokken borstvoedingsthee er dag :X
Zal dat dan nu ook maar laten staan?! Wel apart... :?
ik weet niet hoe het zit met dat soort thee voor jezelf, ik drink ook gewoon sterrenmix ofzo, maar om het echt direct aan je baby te geven is echt af te raden.
pi_106187822
Goed om te weten in elk geval!

Ik kwam nog even vragen aan de mama's die hun baby's bakeren wat ze gebruiken hiervoor? Ervaringen mer Pacco of puckababy?

@vlindur noemde jij nou pas nog een ander merk bakerzak?
pi_106187974
Wij hebben maanden met veel plezier/gemak de pacco gebruikt. Puck had er veel baat bij en ik vond ze makkelijk in gebruik.
De puckababy heeft de armen nog los in de zak maar dit was voor Puck nog teveel vrijheid.
De pacco houdt met klittenband ook beide armpjes strak langs het lichaam en voor Puck werkte dit uitstekend.

Wij hadden met onze huilbaby de eerste 7 maanden zonder Pacco niet overleefd geloof ik :@
The way you rock'n'roll
pi_106187977
even ter verdediging, het gaat bij mij om 3x per dag 1 ml. Dat is dus 3 ml per etmaal. De oplossing is dusdanig verdund dat er pas bij het opdrinken van het hele flesje (van 300 ml) ook maar enigszins sprake kan zijn van overdosering.
pi_106188266
Ah, dank DML! Wij hebben gelukkig geen huilbaby, maar wel een slechte slaper overdag. Als we hem strak inrollen in een hydrofiel (in driehoekje) wordt ie rustig en slaapt ie overdag ineens wel. Anders ligt ie te maaien en huilen in bed. Dus wil eens een echt inbakerproduct proberen.

Doe je daar gewoon pyjama onder en deken overheen DML?
pi_106188610
Ja, slapen overdag was hier ook een drama tot we de pacco hadden.

Puck had meestal alleen een romper aan want hij zweette zich gek in dat ding en dan een laken en dekentje. Maar Puck is van februari en er kwam al snel wel warmer weer terwijl het nu toch wel kouder is. Ik zou het aankijken. Eerder te koud dan te warm kleden.
Die Pacco heeft doordat je beide armpjes apart vast zet best veel lagen stof.

Wij hebben de pacco echt maanden lang dag en nacht voor slaapjes gebruikt. Doordat hij niet kon zwerven door het bed bleef ook het dekentje netjes bovenop hem liggen :D
The way you rock'n'roll
pi_106188696
Van die thee is pas van het laatste jaar dan toch? Bij Jaēl werd het namelijk exht nog geadviseerd. Sarah dronk trouwens niet meer als we haar met venkelthee aanboden dus daar hebben we veel infacol voor gebruikt omdat we krampjes vermoeden. Achteraf verborgen reflux, ik zat van de week filmpjes terug te kijken maar wat een onrustig meisje was dat en hoe anders is ze dan nu nu het goed gaat, blijf het zo bijzonder vinden en zo sneu dat dieukkies daar zo een last van kunnen hebben..
pi_106188927
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:30 schreef SummerBreeze het volgende:
even ter verdediging, het gaat bij mij om 3x per dag 1 ml. Dat is dus 3 ml per etmaal. De oplossing is dusdanig verdund dat er pas bij het opdrinken van het hele flesje (van 300 ml) ook maar enigszins sprake kan zijn van overdosering.
je hoeft je niet te verdedigen hoor verder!
Maar ik ben altijd persoonlijk wel van de juiste informatie enzo. Jij gaf aan dat het schadelijkste in venkelthee de thee was, maar de venkel kan meer kwaad dan de thee. Dat is in een notendop wat ik probeer duidelijk te maken. Wat ieder verder doet met die info is verder aan zichzelf en als jij zegt dat de hoeveelheid dusdanig is dat je geen risico loopt dan geloof ik dat graag. Ik ga ook niet direct de sterrenmix thee laten staan ivm borstvoeding dus sja.

Maar goed, ter nuance :)

En MP, ik weet het niet, bij oudste werd het ons toen door zowel kraam als cb afgeraden. De kraam vertelde toen dat de richtlijn verandert was. Dat was aug. 2009 maar ik weet niet wanneer dat verandert is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 december 2011 @ 23:55:35 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106189083
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Maar ik ben altijd persoonlijk wel van de juiste informatie enzo. Jij gaf aan dat het schadelijkste in venkelthee de thee was, maar de venkel kan meer kwaad dan de thee. Dat is in een notendop wat ik probeer duidelijk te maken. Wat ieder verder doet met die info is verder aan zichzelf en als jij zegt dat de hoeveelheid dusdanig is dat je geen risico loopt dan geloof ik dat graag. Ik ga ook niet direct de sterrenmix thee laten staan ivm borstvoeding dus sja.

En MP, ik weet het niet, bij oudste werd het ons toen door zowel kraam als cb afgeraden. De kraam vertelde toen dat de richtlijn verandert was. Dat was aug. 2009 maar ik weet niet wanneer dat verandert is.
dece '08 werd het ook al ten strengste verboden door m'n cb. Zal ergens in 2007 oid zijn geweest? Bij m'n dochter (1998) werd het nog wel aangeraden idd.

pi_106189136
Dit is de beroemdste foto van mijn pakketje Jipster. Beroemd vanwege de stellage die Mr.DML had gebouwd om te zorgen dat Puck zijn speen niet uit plopte :')

The way you rock'n'roll
pi_106189165
quote:
14s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Vreemd Jaël is van juli 2009 dus dan zou CB dat moeten hebben geweten toch.. En die adviseerde het ons juist, ik dacht dat die richtlijnen landelijk waren. Nou ja ze is er niet slechter van geworden geloof ik en ik kan het nu toch niet meer veranderen..
En nu ga ik slapen want er heerst volkomen rust hier in huis op dit moment dus ik moet mijn kans pakken ;)
pi_106189234
quote:
1s.gif Op donderdag 29 december 2011 23:57 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Vreemd Jaël is van juli 2009 dus dan zou CB dat moeten hebben geweten toch.. En die adviseerde het ons juist, ik dacht dat die richtlijnen landelijk waren. Nou ja ze is er niet slechter van geworden geloof ik en ik kan het nu toch niet meer veranderen..
En nu ga ik slapen want er heerst volkomen rust hier in huis op dit moment dus ik moet mijn kans pakken ;)
haha verstandig :D ik zou hetzelfde moeten doen maar ik ken mezelf :')

ja die richtlijnen zouden volgens mij landelijk moeten zijn maar toch hoor ik best forse verschillen tussen verschillende cb's.
Misschien ligt het daaraan.
pi_106189300
En nu wordt in sommige gevallen (door mijn huisarts, de apotheek en het cb die ik ter controle nog even gebeld heb) toch weer venkelwater (want erg verdunde vorm/lage concentratie en elke keer een zelfde sterkte/dosering) aangeraden. Zal wel net zoiets zijn als op de buik/zij laten slapen. De ene arts raadt het ten zeerste af, de andere arts promoot het.
pi_106193819
Ahh kiek die Puck O+ en die stellage _O-
pi_106194050
Jipster, Sofie heeft ook de eerste maanden goed geslapen door de pacco zak. Als je dr 1 wil lenen, zeg 't maar. Dan kan je het eens uitproberen. Mocht het werken kan je hem zelf aanschaffen.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 30 december 2011 @ 06:41:21 #254
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_106194086
Goedemorgen. Mag zo weer gaan werken (bweeeuuuhhh laatste dag in mijn functie, vanaf volgende week boventallig /egopost)

Mn hele kleine mannetje van nog net geen 9 maanden daar beginnen de kleren maat 74 nu echt te klein te worden :( ik probeer het te ontkennen, nog gewoon die kleren wel aandoen, maar mn man gaf gistern een standje dat ik toch echt grotere kleren aan moet doen, want dit is voor kleine ook niet fijn. En dat snap ik, maar mn baby van bijna 9 mnd en dan al maat 80 pfffffffffffff
Ga van t weekend maar even zijn commode uitzoeken en de kast waar mt 80 al wel klaar in ligt.

Donderdag naar t CB ben benieuwd naar hun meting, ik dacht gisteren 72,5 cm te meten ongeveer. (maar meneertje ligt gelukkig niet stil, (nooit niet maar dat is weer andere frustratie) )
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_106194146
Aaaach Larissa O+ Lekker hè, pap.

J-net: das balen van je functie? Kun je intern doorstromen of moet je wat anders gaan zoeken?
Maar als Kiran 72,5 cm zou zijn zou hij maat 74 toch nog passen?? Ik denk (gezien je verhaal) dat hij eerder naar de 80 cm gaat hoor.

Ik heb hier gisteren nog geshopt voor Eva bij de Hema. 2 leuke overslagshirtjes gekocht met bijpassende legging en 2 spijkerbroekjes. Broekjes maat 68 worden langzaamaan te klein hier. Shirtjes nog lang niet. Daarvan is de helft in maat 68 gewoon nog te groot.
Mijn kleine is gewoon meer bezig met ontwikkelen dan met groeien :+

En nog op de valreep een legitimatiebewijs voor haar aangevraagd. Kon nog net tegen de lagere prijs. En komend jaar willen we toch (heel burgerlijk) naar Frankrijk ofzo, dus ze heeft em echt nodig.
  vrijdag 30 december 2011 @ 08:33:13 #256
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_106194545
En de ene 74 is de andere niet. Seth is ook richting 74 aan het gaan, laatste meting 71 cm. Maar het verschil tussen de kleren 68 en 74 is hier niet heel groot. 80 daarentegen is weer mega.

DML die foto herinner ik me goed goed ja!!!! :D
Alexa en Seth zijn lief
pi_106194625
Hier gaan we richting maat 68, met bijna 7 maanden. Maar hij groeit nu best hard volgens mij, dus ik weet niet of hij lang in 68 zit dan... (ik hoop van wel, we hebben zo verschrikkelijk veel kleertjes gekregen, en het is dan ook wel leuk als hij de leukste dingen daarvan gewoon een tijdje aan kan.)
pi_106195028
@Kaatjejannie bedankt voor het aanbod, ga het even overleggen hier!
@DML, ik wil al tijdje zeggen dat ik soms bij foto's van mijn J. aan jouw Puck moet denken... En als ik dan Puck weer zie ook weer totaal niet, want ander smoeltje, maar toch iedere keer weer stiekem een beetje. Misschien omdat J. ook wel grote ogen heeft? O+

Ja, die papfoto van Larissa! :D
pi_106195439
Ow die foto van Puck die herinner ik me ook nog goed ja O+

En qua maten, ik had gehoopt dat Sarah de hele winter zo een beetje in maat 74 zou zitten maar ze gaat nu toch wel een beetje richting de 80, vooral wat bovenkleding betreft, ze heeft echt een lange romp en korte pootjes, ze lijkt op haar vader ;)
  vrijdag 30 december 2011 @ 09:49:04 #260
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_106195570
Ventje van 5 maanden en een week past zijn maat 68-broeken niet meer goed. Hoogwater. De truitjes nog wel. Rompers verschillen. Broekjes maat 74 zijn echter nog te ruim in de taille. Ik weet even niet meer wat ik moet kopen. Ik los het nu op door sokslofjes hoog over zijn te korte broekjes te hijsen. Ziet er wel snoezig uit :)
pi_106195672
Puck zit boven en onder prima in 80 nu maar die is dan ook ongeveer 80cm.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:24:53 #262
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_106196168
Geloof dat Simon de lange romp (maat 68, heel soms al 74) en korte beentjes van zijn vader heeft (62 - 68).

Vandaag is het alweer een jaar geleden dat ik een positieve zwangerschapstest in handen had :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een jaar nadat ik 's ochtends in alle vroegte met mijn vriend onder de afzuigkap (beste licht :D ) stond te turen naar de schaduw die steeds duidelijker een streepje werd, hebben we Simon O+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:30:07 #263
298849 mignonne
mignonne
pi_106196276
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 09:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck zit boven en onder prima in 80 nu maar die is dan ook ongeveer 80cm.
jongste zit nu op 68 cm :D we moeten ze maar weer ns naast elkaar leggen, voor t effect :P
Officieel past hier maat 68 nog prima, maar ik ben hard in denial en ze draagt al een hele tijd 74 :') :D

Danic lange benen heeft jouw dame dan! Hier was het bij oudste altijd zo dat de benen een maat achterliepen op dat bovenlijf :P korte stompjes :Y)
  vrijdag 30 december 2011 @ 10:35:43 #264
111414 Vanyel
pi_106196393
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 10:30 schreef mignonne het volgende:

[..]

jongste zit nu op 68 cm :D we moeten ze maar weer ns naast elkaar leggen, voor t effect :P
Officieel past hier maat 68 nog prima, maar ik ben hard in denial en ze draagt al een hele tijd 74 :') :D
:D

Hier ook langzaamaan richting de 80. Meeste 74 past prima, maar een paar van de 80jes staan nu ook goed, dus dat zijn lekker meer kleren.
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:15:20 #265
228247 bitterend
pi_106197336
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:53 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat het 'standaard' 150,- euro was. Overigens worden ze op MP ook aangeboden, hier bijvoorbeeld eentje voor 20,- over te nemen (staan niet op naam).
^O^ dankje!!
idd veel hebben we niet nodig, ze slaapt toch met ons in bed en verschonen kan idd overal :Y
in April gaan we naar parijs naar mijn ouders, maar heb zin om eerder ook ergens naartoe te gaan! misschien Texel O+
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:08:02 #266
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_106198838
Hier een heerlijk nachtje gehad. Ok, je zit 's avonds tussen 8 en 11 semi-continu met de kind aan de borst. Maar daarna was het 5 en 9 uur.. Dat laadt lekker op ;)
Het eerste rompertje mt 50 is te klein verklaard. Gelukkig hebben we niet veel kleren in de maat.
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:21:25 #267
228247 bitterend
pi_106199252
pff die van mij is 5 weken maar ze is nog zo onregelmatig als in het begin...soms om de 2 uur eten soms om de 1 uur en soms om de 3 uur ... ben kapot :O
  vrijdag 30 december 2011 @ 12:24:47 #268
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106199358
Mignonne ik ben voor om die twee van ons weer eens samen in actie te zien ^O^
Heb je nu vakantie? O-)

Om ontopic te blijven. Die luiers zijn rete handig als je los staat en dan op je kont achterover valt :P
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:06:40 #269
120085 Take_A_Picture
dus...
pi_106200822
Die pacco dwangbuizen zijn echt ^O^
Eva slaapt er alleen snachts in (wel met kleren aan en deken eroverheen, sokjes uit) en dat gaat prima :) soms gaat ze liggen wurmen en dan krijgt ze het voor elkaar een handje aan de bovenkant eruit te krijgen (bij haar bekje dus) maar dan roept ze ons toch wel zodat we haar weer goed kunnen inpakken ;)
Overdag baker ik haar alleen in met een doek.

Gisteren is ze heel de dag bezig geweest met drinken, hangen, knuffelen, drinken, jengelen en Ohja, drinken. Regeldagje ofzo? M'n borsten voelden op een gegeven moment zo megaslap aan...
Ze ging om 20.00 u naar bed en werd om 22.15u weer wakker. Had ik niet verwacht, had net een beetje uit m'n borst gekolfd zodat ik een voeding voor het kdv compleet had.
Dus toen heeft ze heel hard haar best moeten doen om te drinken, gelukkig voor haar (en voor mij!) kwam er nog voldoende uit en heb ik haar om 23.00 u op bed gelegd.
En!!! Ze kwam vanochtend pas om 6.30 *O*
Tijdens het voeden bleef m'n toeschietreflex weg :') nog nooit gebeurd maar ach, er kwam melk uit.
Daarna heeft ze heerlijk tot 11.00u geslapen en mama dus ook :)
Om 12.00 u wilde ze weer slapen dus ze ligt nu nog even lekker te tukken.
Was gisteren voor haar ook een vermoeiende dag, ze wilde namelijk ook niet slapen overdag.

Straks even lekker met r wandelen, is t nu wel weer voor :)
Tralalalaaa
  vrijdag 30 december 2011 @ 13:51:28 #270
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_106202485
Bitterend nou hier precies hetzelfde. Het cb adviseerde om te proberen om 3 uur tussen de voedingen te laten maar dat lukt natuurlijk met geen mogelijkheid.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:02:23 #271
120085 Take_A_Picture
dus...
pi_106202903
Hier lukt dat ook niet altijd hoor. Soms zit er 2,5 u tussen, soms meer.
Tralalalaaa
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:06:37 #272
331347 MamaPurk
pi_106203055
Mijn kleine baby blijft me verbazen, ze heeft net 2 uur geslapen en dat overdag :o Vervolgens word ze gezellig kletsend wakker ipv huilend O+ Wat een heerlijkheid zeg!!
En ze kan opeens uit een rietjesbeker drinken en ze drink ook nu eidnelijk wat anders dan alleen babymelk. We zijn erachter gekomen dat ze van rode limonade, spuugt (waarschijnlijk door zuren die erin zitten ofzo) En van gele limonade niet en die vind ze heerlijk!! Wat een veranderingen en vooruitgang, ik vind haar ook echt steeds minder baby nu, ze was al snel enzo, maar nu gaat het echt opeens megahard. Het enige wat haar nog echt baby maakt is het nog altijd tandenloze bekkie (wel flinke bulten onderin al een week of wat, maar er komt maar niets door, best sneu eigenlijk).
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:36:44 #273
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106206471
ooo Mp wat super dat het met je mini zoveel beter gaat joh!!! :*

@jipster; ook hier hele goede ervaringen met de Pacco; Liene slaapt er in sinds dat ze 3 weken was; en het is echt makkelijk. Pacco heeft ook een site waar je een instructievideo kan bekijken.

Hier gaat het ok; Liene gebruikt inmiddels nexium en nutriton, en kan ineens iets langer wachten met drinken.. de laatste dagen zaten we op 7 voedingen ipv 10-14.. dus dat is wel echt super, en met het mindere drinken blijft ze wel prima groeien, vorige week do 6450, gister 6580, dus 130 gram in een week.. :Y Nu nog zoeken naar een ritme..echt blijven proberen dat ze overdag ook beter gaat slapen; score tot dusver van vandaag; 11:45 tot 12:30 en van 14:30 tot 15:00, toen speen gegeven en daarna was ze weer stil tot nu... kijken of ze nog even wil slapen..
en OMG mijn mini wordt groot;
65 cm :)

O+
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:06:26 #274
156629 F_r
pi_106207656
BJ wat is ze al groot zeg. Fijn dat de medicatie lijkt te werken.

Ean past nog in 62 maar dat wordt wel wat te klein heb ik het idee.
Ze weigert wel ergens anders dan thuis of bij de oppas te slapen.
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:12:00 #275
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_106207855
Wat fijn BJ! En wat een moppie!
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:42:37 #276
272341 White_Lady
pi_106209121
Hoi,

Wie herkent dit? Ik heb een dochtertje van 6 maanden en sinds een paar weken is de hele dag aan het jengelen en zeuren. Ze wil niet meer in de box, als ik haar neerleg begint ze gelijk te huilen, wipstoeltje is leuk voor 5 minuten, op schoot is leuk voor 5 minuten. Ik heb het gevoel dat ik haar constant moet vermaken. Als ik dat niet doe, gaat het jengelen over in huilen (lees krijsen). Ik ben onderhand doodop. Herkent iemand dit, is dit een fase wat overgaat? :{
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:48:13 #277
236041 Poezebeest
pi_106209331
Mrien; alsnog gefeliciteerd met de kleine man!

BJ; wat een mooierd!

Hier begint bij 7 weken maatje 50 aan de kleine kant te worden, dus hij kan eindelijk de leuke kleertjes aan. Aangezien ik niet wist dat de kleine man te vroeg zou komen maar 1 pakje maat 50 gekocht voor de bevalling, rest heeft manlief en moeder en schoonmoeder gehaald.

Hier lijkt het wat beter te gaan maar de kleine man blijft ontzettend kreunen en zijn keel schrapen in bed, daarnaast heeft hij een ontzettende zuigbehoefte. De afgelopen nachten weinig geslapen vanwege het geluid en zodra hij de speen kwijt is, is het huilen. Heel vermoeiend!

Hebben jullie ook last van sokjes die niet aan blijven? En heeft iemand hier toevallig een geniale oplossing voor?
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:49:55 #278
156629 F_r
pi_106209391
socks on poezebeest
  vrijdag 30 december 2011 @ 16:53:05 #279
236041 Poezebeest
pi_106209528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:49 schreef ferrari_rood het volgende:
socks on poezebeest
Thnx!
  vrijdag 30 december 2011 @ 17:20:37 #280
216677 Cyntiaa
.
pi_106210659
Of kniekousen van de Hema! Cas draagt niet anders, blijven altijd zitten.

Wij gaan toch maar een babyfoon halen, wilden er eerst niet aan ivm ontzettend harde stem van Cas. Maar het nieuwe huis is groter dus het geluid komt minder makkelijk door. En meteen een nieuw autostoeltje halen, fijne aanbieding gezien van maxicosi. :)
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:01:27 #281
228247 bitterend
pi_106212081
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 13:51 schreef TimeJumper het volgende:
Bitterend nou hier precies hetzelfde. Het cb adviseerde om te proberen om 3 uur tussen de voedingen te laten maar dat lukt natuurlijk met geen mogelijkheid.
borstvoeding is toch op verzoek en hier meldt ze zich overdag echt om het 2,5 uur maar soms ook vaker
het is wel zo dat nu met 5 weken kan ik haar vaker neerleggen zonder dat ze meteen begint te huilen! dus even naar de wc/was doen lukt steeds beter!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 18:09:11 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106212334
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:42 schreef White_Lady het volgende:
Hoi,

Wie herkent dit? Ik heb een dochtertje van 6 maanden en sinds een paar weken is de hele dag aan het jengelen en zeuren. Ze wil niet meer in de box, als ik haar neerleg begint ze gelijk te huilen, wipstoeltje is leuk voor 5 minuten, op schoot is leuk voor 5 minuten. Ik heb het gevoel dat ik haar constant moet vermaken. Als ik dat niet doe, gaat het jengelen over in huilen (lees krijsen). Ik ben onderhand doodop. Herkent iemand dit, is dit een fase wat overgaat? :{
faseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;)

mijn uk liet vanmiddag de tafel los toen hij stond. Hij viel van pure verbazing dat hij los stond zo op z'n billen _O-

vrijdag 30 december 2011 @ 18:35:13 #283
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106213320
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:09 schreef DJMO het volgende:

[..]

faseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;)

mijn uk liet vanmiddag de tafel los toen hij stond. Hij viel van pure verbazing dat hij los stond zo op z'n billen _O-
Ik merkte daarom eerder vanochtend in het topic op dat daarom luiers toch wel ontzettend handig zijn. Scheelt drama partijen bij een boem :P

White_Lady een fase is het ja. Mijn uk heeft het de eerste zes maanden gehad en daarna ging het over. Waarschijnlijk als ze binnenkort weer meer kan dat de frustratie weer voorbij is.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 december 2011 @ 18:37:40 #284
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106213425
Oh en Puck heeft de banaan stand uitgevonden :X :X
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 18:55:33 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106214240
Banaanstand ? :?

Het is mij een wonder dat m'n kiddos door de klappen heen slapen. ik zit bij elke (flinke) klap _stijf_ in m'n stoel :')

vrijdag 30 december 2011 @ 20:30:06 #286
111414 Vanyel
pi_106218161
Zelfs als ze wakker is kijkt de mijne er niet van op.
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:36:55 #287
236041 Poezebeest
pi_106218455
DML; ben ook heel benieuwd naar de banaanstand :?

De mijne geeft ook weinig reactie op het vuurwerk, zowel in wakkere als slapende toestand.

Zojuist heerlijk met hem op de bank liggen slapen O+ Hij lekker rustig zonder geschraap, gegrom of gekreun, ik werd 1,5 uur later wakker :o

En weer weg aangezien het topic bijna sluit en ik m dan niet meer weg kan halen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Poezebeest op 30-12-2011 20:53:08 ]
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:38:05 #288
228247 bitterend
pi_106218502
O+ O+ O+ leuk dat je hem komt showen Poezebeest!! hij is prachtig!
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:43:44 #289
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106218737
Kennen jullie standje banaan niet? In het dreumes topic heeft men het er regelmatig over.

Als je kind op tilt en het gooit zichzelf achterover. De vorm die het dan aanneemt is precies een banaan :+

Bloed irritant wel }:|
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:46:29 #290
320317 laiveneertiekje
pi_106218857
Wat een mooi jochie poezebeest!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 20:47:42 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106218909
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 20:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kennen jullie standje banaan niet? In het dreumes topic heeft men het er regelmatig over.

Als je kind op tilt en het gooit zichzelf achterover. De vorm die het dan aanneemt is precies een banaan :+

Bloed irritant wel }:|
een soort overstrekken / drama queen achtig iets ? Dah ken ik wel :') Maar banaanhouding dacht ik meer aan kommahouding .. had geert nl een handje van toen hij net geboren was (KISS)

vrijdag 30 december 2011 @ 20:48:18 #292
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_106218942
Enorm dramaqueen achtig ja :')
The way you rock'n'roll
  vrijdag 30 december 2011 @ 20:51:23 #293
236041 Poezebeest
pi_106219053
DML; Ohhh zo'n banaantje, dat doet ie van mij ook wel eens als ie het er niet mee eens is. Kan me voorstellen dat het bij een groter kindje heel irritant is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 20:52:23 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106219092
Geert doet het regelmatig als hij aan de box of aan tafel staat :') dan ben je bijkans bang dat ie zich te pletter valt achterover :X

vrijdag 30 december 2011 @ 21:01:12 #295
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_106219470
Poezebeest, Seth heeft vaak gewoon malloits aan.lekker makkelijk :P

BJ wat wordt L al groooooot! En wat lijkt ze op E , holt crap :o
Alexa en Seth zijn lief
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:48:39 #296
20194 wickie
pi_106221497
Ff een crosspost met reflux topic.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 16:50 schreef wickie het volgende:
Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.

Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.

We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op *O*
We gaan het gewoon zien de komende maand.
Daarna nogmaals vrijwillig fles op en nu diep in dromenland. Even ademhalen voor ons.
Oja en volgens de kinderarts heeft ze waarschijnlijk het RS virus onder de leden. De hoest was typisch RS. Het is op zijn retour, dus geen rede tot zorgen. Ook voorbij de 3 maande grens wat voor hun de opname grens is bij RS.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:55:07 #297
236041 Poezebeest
pi_106221778
Wickie; fijn dat er actie ondernomen wordt en dat het nu al effect lijkt te hebben. Hoop dat het nu de goede kant op gaat! Ik duim voor een goede nacht zodat jullie ook even kunnen ademhalen! :*

Wat ik de afgelopen maanden absoluur niet gemist heb was dat stomme menstrueren, blergh. Mag ik alweer zwanger worden, ben er nu al weer klaar mee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 december 2011 @ 21:59:19 #298
147316 crew  DJMO
#trut
pi_106221966
Wickie: wat een opluchting moet het zijn dat je de klachten nu kunt benoemen en er naar kunt handelen, zodat je meiske weer een echt vrolijk lachebekkie wordt iv een meiske wat graag wil lachen maar niet of slecht kan door pijn en klachten etc.

poezebeest: herkenbaar ;) schrale troost: wat nog irritanter is is ongesteld zijn zonder bloed :') ik heb wel de klachten maandelijks, maar ik verlies geen bloed. heb de voorbije tien maanden slechts 1 keer flink bloed verloren tijdens een menstruatie ...

vrijdag 30 december 2011 @ 22:23:17 #299
282655 danic
pi_106223185
Wickie wat fijn dat er zo goed actie wordt ondernomen. En fijn dat ze nu al 2 flessen goed heeft gedronken. Nadeel van die pepti vind ik de lucht, echt verschrikkelijk. Maar ja, als ze het drinkt, dat lijkt me het belangrijkste.

Hier had mup ook een rare dag. Ze slaapt al een dag of 4 uit olé! Tot een uur of 09.00! Vanmorgen weer geslapen van 11.00 tot 13.15 en daarna van 15.00 tot 16.00. Toen was ze poepsacherijnig en dus weer in bed gelegd door papa en heeft ze geslapen van 16.45 tot 18.00!!
Moet je mij maar eens vertellen wanneer ze moet eten hoor!
Ik kwam om 17.45 uit mijn werk, 18.00 Eva wakker, dus ik haar halen. Denk ik nog 'wat is die nattigheid die ik voel?' Zit ze tot aan d'r nek in de poep :r
Dat heeft ze dus nog nooit gehad. Dus romper, shirtje én broek in de biotex, samen met de aankleedkussenhoes. Mup maar gelijk een fles terwijl het bad volloopt en daarna lekker badderen.

Gewoon weer naar bed 's avonds (nou ja, half uurtje later) en sindsdien slaapt ze weer.
Ze zal wel ineens moeten groeien ofzo, ik snap et niet iig haha.
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:55:38 #300
228247 bitterend
pi_106237556
danic :r hier ook de laatste tijd veel lek poep!! weet niet of het aan de pampers ligt of wat maar het is ook vaak midden in de nacht :O

wickie klinkt goed! hopelijk gaat het vanaf nu beter!
  zaterdag 31 december 2011 @ 09:55:54 #301
228247 bitterend
pi_106237562
dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')