Wat een zever.. Je wilt niet weten hoe vaak mijn collega's in het weekend opsluitingen hebben in studentenhuizen en dergelijke. En oude kut lift of niet: het hoeft niet stukquote:Op zondag 25 december 2011 15:37 schreef dop het volgende:
klinkt mij toch als een oude kut lift
beetje springen in een lift zou hij normaal gewoon tegen moeten kunnen
veiligheidsmarge op een lift zou daar hoog genoeg voor moeten zijn
volume van de kooi is normaal nooit groter als het volume aan personen dat hij veilig kan heffen
bij goederen liften kan dat anders zijn.
Ik noem 8 tegelijk springende Neanderthalers (Correctie 7, want de TS is natuurlijk braaf geweest.quote:Op zondag 25 december 2011 15:37 schreef dop het volgende:
klinkt mij toch als een oude kut lift
beetje springen in een lift zou hij normaal gewoon tegen moeten kunnen
veiligheidsmarge op een lift zou daar hoog genoeg voor moeten zijn
volume van de kooi is normaal nooit groter als het volume aan personen dat hij veilig kan heffen
bij goederen liften kan dat anders zijn.
opsluiting en lift die in de rem slaat wil ik best geloven , maar heb je daar mee gelijk schade ?quote:Op zondag 25 december 2011 20:12 schreef dirkie001 het volgende:
[..]
Wat een zever.. Je wilt niet weten hoe vaak mijn collega's in het weekend opsluitingen hebben in studentenhuizen en dergelijke. En oude kut lift of niet: het hoeft niet stuk
Dat is nou juist de vraag: hoe en door wie zijn ze eruit gehaald? We komen ook nog wel eens geforceerde deuren tegenquote:Op zondag 25 december 2011 21:18 schreef dop het volgende:
[..]
opsluiting en lift die in de rem slaat wil ik best geloven , maar heb je daar mee gelijk schade ?
Zolang hij niet in het schoolgebouw is kan hij ook niets slopenquote:Op maandag 26 december 2011 16:46 schreef destrovel het volgende:
TS; je kan dat weekje school echt niet missen als ik dit topic zo lees
5 man die ongeveer de maximaal aangegeven belasting hebben laten springen in een lift kan dat ding best laten slopen hoor. Zeker als ze allemaal tegelijk springen.quote:Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Inlognaam het volgende:
Slechte kwaliteit spul als het al kapot gaat als je met wat man erin gaat springen.
quote:Op maandag 26 december 2011 17:19 schreef Inlognaam het volgende:
Slechte kwaliteit spul als het al kapot gaat als je met wat man erin gaat springen.
"Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend."quote:Op woensdag 28 december 2011 19:46 schreef TC03 het volgende:
TS (of iemand anders), geef me één reden waarom je wél zou betalen...
Hoe had TS de overige groep kunnen weerhouden van hun gedragingen dan?quote:Op woensdag 28 december 2011 19:54 schreef Doodloper het volgende:
[..]
"Indien één van tot een groep behorende personen onrechtmatig schade toebrengt en de kans op het aldus toebrengen van schade deze personen had behoren te weerhouden van hun gedragingen in groepsverband, zijn zij hoofdelijk aansprakelijk indien deze gedragingen hun kunnen worden toegerekend."
6:166 lid 1 BW
goede reden dunkt me
Optie zou zijn op het alarmknopje drukken en roepen "hellep, ze springen in de lift!!1quote:Op woensdag 28 december 2011 19:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoe had TS de overige groep kunnen weerhouden van hun gedragingen dan?
Daar heb je wel gelijk in, maar als ik TS was zou ik niet gaan betalen omdat een stel andere idioten gaan springen. Daarnaast kan je ook moeilijk van TS verwachten dat hij weet dat een lift kapot gaat als je met z'n allen gaat springen, hoe moet je zoiets precies weten? Ik zou iig echt niet betalen omdat anderen schade veroorzaken.quote:Op woensdag 28 december 2011 19:56 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Optie zou zijn op het alarmknopje drukken en roepen "hellep, ze springen in de lift!!1".
Niet echt realistisch nee, maar ik weet niet hoe streng een rechter in zulke zaken oordeelt.
Het kan dus best dat je gelijk heeft met je punt dat TS niet zou hoeven te betalen, maar simpelweg stellen "Niet gesprongen = niet betalen, simpel." is wat kort door de bocht lijkt me.
Mwoah ik zou niet zozeer willen stellen dat iemand er ALLES aan moet hebben gedaan om de daad te voorkomen. Het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf onttrekt uit de groep. Nu dit in de lift is gebeurd, was er geen mogelijk om jezelf te onttrekken. Zou leuke jurisprudentie opleveren deze zaak.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
De school kan dan alsnog TS en die groep waar hij toehoorde aansprakelijk stellen als groep op grond van artikel 6:166 BW. Tevens moet TS aantonen dat hij alles heeft gedaan om deze daad te voorkomen.
Daar heb je wel een punt. Dit lijkt me wel een interessante casus om eens voor te leggen aan de rechter. Ik zit wel nog met een vraag. Wie heeft de fatale sprong begaan?quote:Op woensdag 28 december 2011 20:22 schreef Sandersson het volgende:
Mwoah ik zou niet zozeer willen stellen dat iemand er ALLES aan moet hebben gedaan om de daad te voorkomen. Het belangrijkste is eigenlijk dat je jezelf onttrekt uit de groep. Nu dit in de lift is gebeurd, was er geen mogelijk om jezelf te onttrekken. Zou leuke jurisprudentie opleveren deze zaak.
Per ongeluk gesprongen in de liftquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef shabalala het volgende:
maar wij kunnen toch gewoon met school regelen dat het per ongeluk ging?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |