abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 december 2011 @ 06:54:28 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105951521

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
pi_105951542
Mogge!
Vroeg op de vrije dag :)
pi_105951776
mogguh!

LOL @ Perroesj! en ik hoop dat het goed komt met de hak van XM!

Ik moet nog tig dingen doen :') /insert pre kerst stress :+

Waaronder een gazillion koekjes bakken voor mijn ouders :')

ik drink alleen tijdens het eten een wijntje als ik met de zaak weg ben, ik kan niet zo goed tegen alcohol en ik wil geen dingen doen waar ik spijt van krijg. En dan bedoel ik niet vreemdgaan :P Ik ben eerder een flapuit en ga dan echt eerlijk vertellen hoe ik over dingen/mensen denk /career suicide.

Ik ben sowieso wel aanhanger van het don't shit where you eat principe. Dus geen gerommel op werk/het zijn mijn collega's, het zijn mijn vrienden niet etc.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105951795
En ik heb mijn eigen auto weer *O*

De man bij het schadebedrijf begon er zelf over dat die Franse meuk eruit ging omdat het zulke rot auto's zijn :') Rijden niet fijn, intereur is crap etc. Kon niks anders doen dan 'm gelijk geven O-)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_105951899
Fijn aurum :)

En ja dat don't shit ehat you eat denk ik ook, maar soms is het moeilijk. Ik vermijd Dan ook liever "persoonlijke" gesprekken met/ over collega's op dit front. Dat is tot nog toe goed gegaan. Andere dingen daarentegen :')
pi_105951928
Oh en ik werd vannacht wakker van de kiespijn en nu is er niets aan de hand?

Lijstje gisteren:
O: havermout
T: druiven
L: broodje hamburger, wat frites en salade
T: 4 chocolaatjes
T: peer
D: wat sushi en bittergarnotuur, eenmaal thuis 1 bth kaas en plak ontbijtkoek
T: 3 wijn en 3 bier

Oh, vriendje had zoutarm brood gekocht, dat is vies!
pi_105952238
lol @ dronken dropjes gister

lijstje voor vandaag

O: havermout
T: cappuccino, appel
L: spinazieomelet, rauwkost, karnemelk
T: cappuccino, mandarijntjes
D: witlof met ham en kaas uit de oven
T: prosecco, olijfjes

Vanaf morgen geen lijstjesplanning meer want we zijn vier dagen weg :) Morgen de verjaardag van lief, met een lekkere taart (hoop ik, nog niet gezien, staat klaar in het hotel!) en de rest van het weekend heerlijk relaxen, bubbelen, stomen, drijven, middagdutjes doen en dineren op sjiek O+
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:44:48 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105952249
Ik houd werk en privé ook zo veel mogelijk gescheiden. Ik vertel natuurlijk wel eea over thuis (dat soort conversaties krijg je als je de hele dag bij elkaar op een 'eilandje' zit :P), maar ik vertel niet wie ik op de werkvloer leuk vind en wie niet. En ik wil ook geen collega's op Facebook.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:06:02 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105952534
Mogge :D

Heel veel plezier MarMar O+

Zit klaar in hardloopkleding maar eerst moet O even zakken.

O: boterham kaas, boterham huzarensalade
S: hardlopen, nog geen idee hoe ver.
T: appel, gekookt ei
L: 2 zie O met een beker mel
T's: mandarijn, blolkje choco, peer
D: Flink veel hutspot en een koolvisfilet
T: kwark en vla, zoute stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_105952576
Geniet ervan, Mar!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_105952600
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Mogge :D

Heel veel plezier MarMar O+

Zit klaar in hardloopkleding maar eerst moet O even zakken.

O: boterham kaas, boterham huzarensalade
S: hardlopen, nog geen idee hoe ver.
T: appel, gekookt ei
L: 2 zie O met een beker mel
T's: mandarijn, blolkje choco, peer
D: Flink veel hutspot en een koolvisfilet
T: kwark en vla, zoute stokjes
Mooi lijstje, maar kan meer bij als je gaat hardlopen :Y .
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_105952702
Mogguh!

:o uniekje, nog maar 52kilo? Blijft toch nog wel wat over om straks in een trouwjurk te drukken he?

Oeh, dat klinkt lekker Mar! Er zaten bij m'n kerstpakket ook kortingsbonnen voor Nieuweschans, misschien moet ik die maar eens gebruiken want ik kwam er de vorige keer zo heerlijk ontspannen weg :)

Heb m'n baas en collega's wel op FB, maar die mogen ook best weten welke muziek ik luister, en dat ik rare filmpjes, schattige plaatjes, en creepy comics leuk vind :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105952751
Ik heb wel collega's op FB, maar niet allemaal.
Vandaag dagje werken, rest heeft vrij. Ik had alleen niet begrepen/meegekregen dat onze opruimkracht ook vrij had, ben dus echt helemaal alleen :'( Hoewel er wel 3 studenten zitten.

Minder is dat ik darmrommel & maagkrampen heb :') en het vermoeden dat ik minstens 1x een wc moet disrespecten hier vandaag :@

MAAR! Op kantoor stond een kerstpakket O+ Toch wel tof, 1 werkgever en 2 verschillende bazen :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:19:00 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_105952767
Leuk, MarMar! Veel plezier! *O*.
Ik ga drie dagen naar Friesland. Ook leuk :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_105952808
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:09 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Mooi lijstje, maar kan meer bij als je gaat hardlopen :Y .
Wat zij zegt. Dit is nog geen 2000 kcals. Nog een boterham erbij bij de lunch, een boterham onder je gekookte ei en wat noten ergens. Bijvoorbeeld. Kom op Uniekje!! Je bent nu echt zwaar onder je gewicht!! :*
pi_105952968
Wat GB en Co zeggen! Of doe dan volle kwark, 60+ kaas en i.p.v. koolvis gewoon een volle makreel, is nog lekkerder ook :Y
En zou zelf er nog bij zeggen, probeer eens wat anders te sporten. Wat je nu doet is eigenlijk alleen maar duursport en dat breekt deels ook je spieren af.
Is zoiets als kettlebell (wat Ml-etje ook doet) niets voor jou? Kun je ook goed thuis doen :Y En weerstandstraining heeft ook een zeer positief effect op je botten (dus goed voor later).
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105953035
Goedemorgen!

Op naar de stad, laatste kerstinkopen! Of nou ja.. laatste dingen die mijn ouders nog willen hebben van hier... *gaap* kon niet in slaap komen... ;( lag maar te snotteren en zulks, maar was zó moe. Dat is vervelend: wel moe zijn, maar niet in slaap vallen....

Enneh, de alcoholconsumptie ging weer goed dames? :') :D
Ja doei.
pi_105953055
:Y heel goed mo! Wanneer ga je eigenlijk?
pi_105953072
Vanavond stappen we op de boot *O* Ga ik m'n nieuwe hakken uitproberen/inlopen :P
Ja doei.
pi_105953106
O: bruine bol kaas en sinaasappelsap. *O*
T: koffie :9 koffie :9 koffie :9
pi_105953259
Citroen merengue doet me altijd denken aan deze scene :')
http://www.metacafe.com/w(...)s_1998_diner_part_2/
_O_ Fear and loathing in LV O+

:D die Perr gister, en dat van 6 drankjes :o
pi_105953295
Jullie posts van gisteravond... :D

MarMar: dat klinkt heerlijk, veel plezier! O+

Laatste dagje voor de vakantie! *O*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_105953309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:32 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond stappen we op de boot *O* Ga ik m'n nieuwe hakken uitproberen/inlopen :P
Op de boot?! *Mo pakje Compeed geeft* :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 23 december 2011 @ 09:45:25 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105953364
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 06:53 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik snap geen fluit van deze post :') user ihfc? En wie zijn brillies en lex stofkoper?
quote:
En de rest is helaas niet uit te leggen :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105953398
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 09:43 schreef Syrena het volgende:

[..]

Op de boot?! *Mo pakje Compeed geeft* :+
^^ :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')